Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (381. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
19.046
Cevap
215
Favori
1.969.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 379380381382383
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    2006 model 1.5 dizel colt 500 km bile yol yapmadan mobil 10-60 yağdan 1 litre yakınca usta dynamic kot 100 denilen motor katkısıyla beraber yağ ekledi

    10w60 belirtilen Km de eksiltme yapıyorsa yağın değiştirilmesi yerine eksiltme nedeni üzerine yoğunlaşmak lazım .ciddi problem olmadan bukadar eksiltme olmaz .Ameliyat kaçınılmaz.

    eksiltme nedeni segman
    ama o masrafa girmeden kullanmak amacındayız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    2006 model 1.5 dizel colt 500 km bile yol yapmadan mobil 10-60 yağdan 1 litre yakınca usta dynamic kot 100 denilen motor katkısıyla beraber yağ ekledi

    10w60 belirtilen Km de eksiltme yapıyorsa yağın değiştirilmesi yerine eksiltme nedeni üzerine yoğunlaşmak lazım .ciddi problem olmadan bukadar eksiltme olmaz .Ameliyat kaçınılmaz.

    eksiltme nedeni segman
    ama o masrafa girmeden kullanmak amacındayız

    Bu kadarlık yağı eksilten aracı kullanmak doğru değil , yolda Kalabilirsiniz .segman nedeniyle ise kompresyonunuz düşmüştür ve fazla yakıt yapıyorsunuzdur. Bu durumda katalitik filtresini de dikkate takip etmek gerek , erken gidebilir .

    Eğer araç satılacak ise idare etmesi için bir kutu Restore marka yap katkısı Kullanınız .sonra tekrar görüşelim.

    www.hepsiburada.com
    Restore Motor Onarıcı 400 ml Fiyatı - Taksit Seçenekleri
    http://www.hepsiburada.com/m/motor-onarici-400-ml-restore-p-OTFALFA30002



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Mart 2015; 20:42:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    2006 model 1.5 dizel colt 500 km bile yol yapmadan mobil 10-60 yağdan 1 litre yakınca usta dynamic kot 100 denilen motor katkısıyla beraber yağ ekledi

    10w60 belirtilen Km de eksiltme yapıyorsa yağın değiştirilmesi yerine eksiltme nedeni üzerine yoğunlaşmak lazım .ciddi problem olmadan bukadar eksiltme olmaz .Ameliyat kaçınılmaz.

    eksiltme nedeni segman
    ama o masrafa girmeden kullanmak amacındayız

    Bu kadarlık yağı eksilten aracı kullanmak doğru değil , yolda Kalabilirsiniz .segman nedeniyle ise kompresyonunuz düşmüştür ve fazla yakıt yapıyorsunuzdur. Bu durumda katalitik filtresini de dikkate takip etmek gerek , erken gidebilir .

    Eğer araç satılacak ise idare etmesi için bir kutu Restore marka yap katkısı Kullanınız .sonra tekrar görüşelim

    idare etsin yeter
    dynamic kot 100 yeterli gelmezmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • vezir kullanıcısına yanıt
    hocam restore ile beraber bunu motora eklesem sorun çıkarırmı
    www.hepsiburada.com
    ModaCar MotorSilk BOR-ON Bor'lu Yağ Katkısı 150.000. KM Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/m/motorsilk-150-000-km-de-1-kullanim-bor-yag-katkisi-250-ml--p-OTM092020



    dynamic kot + restore + motor silk derken çorba olmasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BatuKır -- 29 Mart 2015; 21:34:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    hocam restore ile beraber bunu motora eklesem sorun çıkarırmı
    www.hepsiburada.com
    ModaCar MotorSilk BOR-ON Bor'lu Yağ Katkısı 150.000. KM Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/m/motorsilk-150-000-km-de-1-kullanim-bor-yag-katkisi-250-ml--p-OTM092020



    dynamic kot + restore + motor silk derken çorba olmasın

    Katkılar a karşıyım çünkü bir kere kullanımına işin kontrolünü kaybediyoruz .Ben önerimi segman için yaptım ve son çare idi .ancak Siz son çareden önce ya tutarsa anlamına gelecek bir deneme yapmışsınız .Sonuç çorba mı olur leziz bir şey mi artık siz bize ileteceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    hocam restore ile beraber bunu motora eklesem sorun çıkarırmı
    www.hepsiburada.com
    ModaCar MotorSilk BOR-ON Bor'lu Yağ Katkısı 150.000. KM Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/m/motorsilk-150-000-km-de-1-kullanim-bor-yag-katkisi-250-ml--p-OTM092020



    dynamic kot + restore + motor silk derken çorba olmasın

    bu katkılar segmanı çatlak/kırık araçlar için değil, segmanı aşınmış araçlar içindir.

    sizin sorununuzda muhtemelen 1 segmanınız kırık bütün olay ondan kaynaklanıyor.

    bu dökeceğiniz katkılar film tabakasını kalınlaştırdığı için diğer sağlam segmanları da aşındırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 30 Mart 2015; 0:27:48 >
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri




  • hocam yağı 10-60 ile drğiştireli daha 1000 km olmadı
    zamanla bu yağ yakma azalır diye düşünüyorum
    en azından 10-40 dizel yağ alıp eksildikçe takviye yaparım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    hocam yağı 10-60 ile drğiştireli daha 1000 km olmadı
    zamanla bu yağ yakma azalır diye düşünüyorum
    en azından 10-40 dizel yağ alıp eksildikçe takviye yaparım

    Avustralya'da yaşasaydınız 10w70 yağ varmış. Motorcu düşmanı olarak kabul ediliyor.

    Madem göze almışsınız katkı çorbası da yapabilirsiniz.

    Ancak aracı bu haliyle çok zor satarsınız. Alıcı gelse biraz incelese ortalık yağ kokacak.

    En azından segman işi yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde aracı ölü fiyatının altına bile zor satarsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    hocam yağı 10-60 ile drğiştireli daha 1000 km olmadı
    zamanla bu yağ yakma azalır diye düşünüyorum
    en azından 10-40 dizel yağ alıp eksildikçe takviye yaparım

    Avustralya'da yaşasaydınız 10w70 yağ varmış. Motorcu düşmanı olarak kabul ediliyor.

    Madem göze almışsınız katkı çorbası da yapabilirsiniz.

    Ancak aracı bu haliyle çok zor satarsınız. Alıcı gelse biraz incelese ortalık yağ kokacak.

    En azından segman işi yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde aracı ölü fiyatının altına bile zor satarsınız.

    araç km düşürüldüğü için mahkemelik
    ya tüketici mahkemesi iade kararı verecek yada başımıza kalacak

    ayrıca ben yokken ustasıyla gelip arabayı inceleyen o alıcıya teşekkür ederim
    onun ustası motor üflüyor demese bende km düşürüldüğünü bilmeden başkasına satabilirdim
    üflüyor bu araç deyince bende 120 bin km deki araç nasıl üfler diye takıp başka bir ustaya gösterdimde o zaman 5664 sorgusunda km düşürüldüğü ortaya çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BatuKır -- 30 Mart 2015; 14:57:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    araç km düşürüldüğü için mahkemelik
    ya tüketici mahkemesi iade kararı verecek yada başımıza kalacak


    Bence sadece "Restore" kullanın o halde. Sürtünme düşürücülerle yüzey doldurucu katkılar antagonik, birbirine karşıt çalışır. Motor Silk yanlış hatırlamıyorsam asidik ve viskozite düşürüyor, diğer katkılarının yüzeye tutunmasını engelleyecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    araç km düşürüldüğü için mahkemelik
    ya tüketici mahkemesi iade kararı verecek yada başımıza kalacak


    Bence sadece "Restore" kullanın o halde. Sürtünme düşürücülerle yüzey doldurucu katkılar antagonik, birbirine karşıt çalışır. Motor Silk yanlış hatırlamıyorsam asidik ve viskozite düşürüyor, diğer katkılarının yüzeye tutunmasını engelleyecektir.

    şu an dynamic kot 100 var
    gelecek yağ değişiminde (bu gidişle 5000 km bile beklemeye gelmeyecek) restore koyayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • şimdi anlayamadığım birşey var

    0w40 ve 15w 40 arasındaki fark


    ısınınca ikisi de 40 numara hemen hemen aynı kalınlıkta olacaklar ve benzer korumayı sunacaklar

    ama soğukken 15numara bal gibi 0 numara su gibi olacak

    motorlar için soğuk koruma önemli ve 0 numara ile bunu sağlamış olacağız.
    ince de olsa
    ısınınca zaten kalınlaşmaya başlayacak

    ama 15numara ısınana kadar motor yeterli korunamamış olacak.

    eski yağ yakan motorlar için neden kalın yağ öneriliyor ?

    motoru daha kolay bozmaz mı ?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    şimdi anlayamadığım birşey var

    0w40 ve 15w 40 arasındaki fark


    ısınınca ikisi de 40 numara hemen hemen aynı kalınlıkta olacaklar ve benzer korumayı sunacaklar

    ama soğukken 15numara bal gibi 0 numara su gibi olacak

    motorlar için soğuk koruma önemli ve 0 numara ile bunu sağlamış olacağız.
    ince de olsa
    ısınınca zaten kalınlaşmaya başlayacak

    ama 15numara ısınana kadar motor yeterli korunamamış olacak.

    eski yağ yakan motorlar için neden kalın yağ öneriliyor ?

    motoru daha kolay bozmaz mı ?

    +1

    Vezir hoca buna bir açıklama yapsa güzel olacak. Aynı soru benimde kafamı kurcalıyor.

    5w40 10w40 gibi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    şimdi anlayamadığım birşey var

    0w40 ve 15w 40 arasındaki fark


    ısınınca ikisi de 40 numara hemen hemen aynı kalınlıkta olacaklar ve benzer korumayı sunacaklar

    ama soğukken 15numara bal gibi 0 numara su gibi olacak

    motorlar için soğuk koruma önemli ve 0 numara ile bunu sağlamış olacağız.
    ince de olsa
    ısınınca zaten kalınlaşmaya başlayacak

    ama 15numara ısınana kadar motor yeterli korunamamış olacak.

    eski yağ yakan motorlar için neden kalın yağ öneriliyor ?

    motoru daha kolay bozmaz mı ?

    En basta mantik dogru ayni kalinliga ulasiyor ancak ayni no yaglarin bile ayni isida farkli viskozite degerleri verdigi bir ortamda bu verdiginiz iki yagin biri mineral digeri sentetiktir .Bu bile farki fazlasi ile olusturur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    MERHABA




  • ama o numaraların bir standartı var

    mesela 40 numara yağın akmazlığı tabiki her markada aynı sabit olmayacaktır,
    ince ise 30 kalın ise 45 ve 50 numara olacaktır yani arada dağlar kadar da fark olmayacaktır.

    işleme teknolojisi ise daha çok koruma stabilitesi temizlemesi vs. ile alakalı, dandik kalın bir yağ yüksek sıcaklıkta yırtılabilir ama kaliteli ince yağ tutunabilir.

    hal böyle iken neden hala ucuz marka yağ kullananlar var yada araçlarda neden 10w40 15w40 tavsiye ediliyor.

    benim 92 model Taunus GTS aracımın öneri tablosu

    0-40 gibi bir yağ var iken yada 5w40

    neden 10, 15w40 kullanayım ki ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 1 Nisan 2015; 12:06:17 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    şimdi anlayamadığım birşey var

    0w40 ve 15w 40 arasındaki fark


    ısınınca ikisi de 40 numara hemen hemen aynı kalınlıkta olacaklar ve benzer korumayı sunacaklar

    ama soğukken 15numara bal gibi 0 numara su gibi olacak

    motorlar için soğuk koruma önemli ve 0 numara ile bunu sağlamış olacağız.
    ince de olsa
    ısınınca zaten kalınlaşmaya başlayacak

    ama 15numara ısınana kadar motor yeterli korunamamış olacak.

    eski yağ yakan motorlar için neden kalın yağ öneriliyor ?

    motoru daha kolay bozmaz mı ?

    eski yağ yakan motorlar için ilk haneyi büyültmenin nedeni daha kalın bir film tabakasının gerekli oluşundan dolayıdır.

    segman ile piston gömleği arasında kalan mikron mertebesindeki boşluk araç km leri artıkta büyümeye başlar yani segman ve piston gömleği aşınır. Her ikisi de olabilir veya birinden birsi sonuç olarak boşluk büyüklüğü önemlidir.

    İşte daha kalın yağ bu boşluğu kaplayarak aşınan parçanın görevini üstlenir veya üstlenmeye çalışır diyelim. Bir conta vazifesi görür.

    Belkide en iyisi bir resim eya animasyon vermek, bulabilirsem link vereceğim.

    daha detaylı teknik açıklama için yağ segmanlarının görevini iyi anlamak ve aşınmalarına neyin sebep olduğunu anlamak gereklidir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Nisan 2015; 16:54:17 >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • vezir kullanıcısına yanıt
    Arabam 1992 Ford taunus gts
    Ford pinto motor var üzerinde yurtdışında epey bilinir.

    200bini aşkın, az kullanılan bir araba yaşına göre
    Castrol edge 5w40 kullanıyordum eksiltme oluyordu 5 binde 1.5lt civarı gitmişti, yağ yakan bir motor normal sayabiliriz, o km'yi 1seneden fazla süre zarfında yaptığım için illa ki o zamana kadar yağı değiştiriyorum

    4ay önce bu azalmayı önlemek için mobil 10-60koydum
    Ve arabanın egzozoundan rölantide daha belirgin olacak şekilde azcık mavi duman ve koku çıkarıyor

    5-40varken bu kadar belirgin koku yoktu.

    20-50den bile kalın, teknolojik yağ koydum daha kötü oldu.

    İlk numarası yüksek yağlar genellikle mineral yada yarı sentetik, bunların yırtılma direnci de tam sentetik yağlara göre daha az olacak.

    ince yağ Kullanınca Yağ eksilecek ama soğukta aşınma daha az olacak, ince ama kopmayan film tabakası ile soğuk koruma muazzam olacak.
    Isınınca zaten tüm 40 numaralar aynı 13.5ila 15cst arası 100derecede



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 1 Nisan 2015; 17:11:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    İzleyeceğiniz yağ sırası söyle olsa idi daha memnun kalırdınız.ara kademeleri atlamışsınız .

    5w40 eksiltiyor ise 10w40

    10w40 eksiltiyor ise 15w40

    15w40 eksiltiyor ise 20w50 veya 10w60

    Kullansaydınız bence daha net sonuç alırdınız .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    Sorunuz teorik olarak haklı bence.

    Yağ eksiltmenin farklı mekanizmaları var. Contalardan kaçırabilir, bunlar karter, distribitör contası gibi dış kaçaklar veya valf contaları gibi iç kaçaklar olabilir. Buharlaşabilir, yanabilir, sekmanlardan pistona geçiş olabliir.

    Sekmanlardan kaçırmanın da farklı mekanizmaları var. Yağ sekmanı kirlenmiş olabilir, kompresyon sekmanı geometrisini kaybetmiş olablilr, silindir ovalleşmiş olabilir, piston kirli olablir, kısmen sıkışıyor olabilir, neticede sekman doğru hareketini (yiv içinde pistona referansla dalga hareketi) yapamıyor olabilir. Piston sıcaklığı bir sebeple yüksek ise ince kalıyor olabilir.

    Eksiltmenin tam sebebine bağlı olarak daha kalın yağ bazen daha yüksek tüketime neden olabiliyor. Mesela yükselen viskozite devri-daimdeki yavaşlama ve sıcak yüzeyde geçirdiği sürenin uzamasını karşılamıyor olabilir. Hareketi bozuk sekmanın izolasyonunu kalın yağla sağlayınca emme zamanında yükselen vakum daha çok yağın kaybedilmesine yol açabilir.

    Shell'in bir sunumuna göre yeni sağlıklı motorlarda da daha yüksek viskozite daha yüksek tüketime neden olabiliyor.

    * * *

    Peki neden 15W-40'ı yağ eksilten eski motorlar için tavsiye ediyorum. Kendim için yazmam gerekirse, viskoziteyle ilgiisi pek yok; Kaliteli 15W-40'lar dizel motorlar ve filolar için çapraz platform olarak geliştirilen, bu yüzden katkı paketi zengin, conta şişirme kabiliyeti, deterjan özellikleri yüksek olan fiyatlarına göre performansları çok iyi, istatistik başarı gösterebilen yağlardır. TIR çekicileri yirmişer litrelerle aldıkları için birim fiyatları ucuzdur ama kalitelidirler. Piyasa çeşitli sebeplerle şu anda bu viskoziteye toplanmış, eskiden 10W-30'larda rastlardık bu yağlara. Daha eskiden düz 30'lar da vardı. Artık mono-viskozite kalmadı, olanlar da güncel kalitelerden uzak görünüyorlar. Benzinli motorların gelişmesiyle beraber kullanımlarındaki esneklik de azaldı. Yeni motorlar eskidiklerinde bunları tavsiye edemem. Ama 30 sene önceki motorlar için benzinli spesifikasyonlakrını da karşılayan, ağır veya orta şart dizel yağlarını, askeri "MIL spec." yağları tavsiye ederim. Bunlar en çok 15W-40'ta rastlanıyor, ısınma sürecine daha dikkatli olmak kaydıyla iktisat ve randıman alınabilir. Böyle yağları sıradan 20W-50'ler yerine de tavsiye ederim.

    Etiket viskozitesi üzerinden giden bir piyasa lisanı var. Mesela 20W-20'yi rodaj yağı diye söyler perakendeciler. Esasen alakası yok, ama bir dönem Massey Ferguson, rodajda 20W-20 kullanın yazınca olmuş rodaj yağı... ek olarak yerli üretim de pratik olarak ona yönelik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Sorunuz teorik olarak haklı bence.

    Yağ eksiltmenin farklı mekanizmaları var. Contalardan kaçırabilir, bunlar karter, distribitör contası gibi dış kaçaklar veya valf contaları gibi iç kaçaklar olabilir. Buharlaşabilir, yanabilir, sekmanlardan pistona geçiş olabliir.

    Sekmanlardan kaçırmanın da farklı mekanizmaları var. Yağ sekmanı kirlenmiş olabilir, kompresyon sekmanı geometrisini kaybetmiş olablilr, silindir ovalleşmiş olabilir, piston kirli olablir, kısmen sıkışıyor olabilir, neticede sekman doğru hareketini (yiv içinde pistona referansla dalga hareketi) yapamıyor olabilir. Piston sıcaklığı bir sebeple yüksek ise ince kalıyor olabilir.

    Eksiltmenin tam sebebine bağlı olarak daha kalın yağ bazen daha yüksek tüketime neden olabiliyor. Mesela yükselen viskozite devri-daimdeki yavaşlama ve sıcak yüzeyde geçirdiği sürenin uzamasını karşılamıyor olabilir. Hareketi bozuk sekmanın izolasyonunu kalın yağla sağlayınca emme zamanında yükselen vakum daha çok yağın kaybedilmesine yol açabilir.

    Shell'in bir sunumuna göre yeni sağlıklı motorlarda da daha yüksek viskozite daha yüksek tüketime neden olabiliyor.

    * * *

    Peki neden 15W-40'ı yağ eksilten eski motorlar için tavsiye ediyorum. Kendim için yazmam gerekirse, viskoziteyle ilgiisi pek yok; Kaliteli 15W-40'lar dizel motorlar ve filolar için çapraz platform olarak geliştirilen, bu yüzden katkı paketi zengin, conta şişirme kabiliyeti, deterjan özellikleri yüksek olan fiyatlarına göre performansları çok iyi, istatistik başarı gösterebilen yağlardır. TIR çekicileri yirmişer litrelerle aldıkları için birim fiyatları ucuzdur ama kalitelidirler. Piyasa çeşitli sebeplerle şu anda bu viskoziteye toplanmış, eskiden 10W-30'larda rastlardık bu yağlara. Daha eskiden düz 30'lar da vardı. Artık mono-viskozite kalmadı, olanlar da güncel kalitelerden uzak görünüyorlar. Benzinli motorların gelişmesiyle beraber kullanımlarındaki esneklik de azaldı. Yeni motorlar eskidiklerinde bunları tavsiye edemem. Ama 30 sene önceki motorlar için benzinli spesifikasyonlakrını da karşılayan, ağır veya orta şart dizel yağlarını, askeri "MIL spec." yağları tavsiye ederim. Bunlar en çok 15W-40'ta rastlanıyor, ısınma sürecine daha dikkatli olmak kaydıyla iktisat ve randıman alınabilir. Böyle yağları sıradan 20W-50'ler yerine de tavsiye ederim.

    Etiket viskozitesi üzerinden giden bir piyasa lisanı var. Mesela 20W-20'yi rodaj yağı diye söyler perakendeciler. Esasen alakası yok, ama bir dönem Massey Ferguson, rodajda 20W-20 kullanın yazınca olmuş rodaj yağı... ek olarak yerli üretim de pratik olarak ona yönelik.




    Yazılarınızı zevkle takip ediyorum.
    Çok bilgili ve tecrübeli bir insansınız. Ben dahil, tüm foruma çok güzel şeyler katıyorsunuz.

    Eksik olmayın.

    Teşekkürler.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 379380381382383
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.