Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
18.532
Cevap
202
Favori
1.864.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Aracımın garantisi devam ettiği için mecburen servislerde bakıma giriyor aracım ford devamlı bu yağı kullanıyor. Birde mobilin supersyn (tam sentetik) yağı var servisde broşürünü gördüm ve yetkiliye sordum. O da bu yağları kullanma konusunda bir hazırlık süresinde olduklarını söyledi. Şimdilik geçmemelerinin nedeni tamamen ekonomik nedenler yani bu sefer araçların servis maaliyetleri çok artacak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aşırı yük altında çalışmak içinm tasarlanmış bir yağ olacağı için kamyonlardaki km si, ile arabalardaki etkisi farklı olacaktır.Her koşulda min 10000 km dayanacaktır.Ancak ne olursa olsun bir yağ araç için seçilirken ona uygun olan seçilmelidir.ucuz veya bu ağır şart yağı bana daha iyi uyar diye düşünmeyin . Tam tersi etki de yapabilir.Viskosite bakımından uygun olmasına rağmen içindeki katkılar nedeniyle arabalara uygun olmayabilir.Benim tavsiyem bu yönde. Her şekilde araç için aldığınız yağlar da eğer bir yük çekiyorsanız veya arabanız aşırı yüklü duurumda dağ bayır dolaşıyorsanız km olarak kullanım ömrü düşecektir.Yağ bozulması iki yönde olur birisi zaman ,birisi ise ne kadar yük altında çalıştığıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar

    Kusura bakmayın çok soru sorup başınızı ağrıtıyorum. Mobil delvac Ct 10W-30 kaç bin dayanabilecek bir motor yağı? (Normal koşullar altında yani sık trafik ve aşırı yük haricinde)






  • Yağların dayanma km si diye birşey yoktur tam tersi motorları özellikleri yağların dayanımını belirler.İyi bir yağ alırsanız motorunuz daha az aşınır kalitesi düşük te ise tam tersi olur.Aslolan üreticinin belirttiği viskozitede yağ kullanılmasıdır.Turbo motorda kullanılan bir yağın maruz kaldığı basınç ile atmosferik bir motorun ki farklıdır .Ayrıca üreticiler co2 emisyonlarına uyabilmek için piston gömlek arasındaki toleranslar bmw de çok düşükken hyundaide çok daha yüksektir ve bunlar gibi bir kaç başlık daha sayabilirz.
  • Yakın bir zamanda s60 2.0 Turbo ikinci el bir araç aldım. Konuyu elimden geldiğince okumaya çalışsam da bu aracım için yağ seçiminde kararsız kaldım.

    Bu araca ve/veya genel itbariyle bu tip bir motora sahip bir araca hangi viskosite, hangi model yağ önerirsiniz? Unutmadan konudan anladığım kadarıyla bulunan yerin hava sıcaklıklarının da seçimde etkisi olduğu için onu da belirteyim. Şehir: İstanbul.
  • quote:


    sizin yağ bu değil mi ?
    http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/glxxtrcvlmomobildelvacct10w-30.pdf

    bu işe aracınıza uygun değildirMobil sitesinde bulamadığınız yağ binek için değil ağır vasıta yağı olduğu için.ben bu şekilde anladım.Yukkardaki linkin içeriğini dikkatle okuyunuz.


    sn vezir

    aracımın kullanma klavuzunda

    MOTOR YAĞI : SAE 10W-30 (WSS-M2C921-A) olarak tanımlanıyor.
    verdiğiniz linkte motor yağı özelliklerinde
    Kullanım Yerleri
    Avrupa ve amerika tasarımlı düşük emisyonlu turbo şarzlı motorlarda kullanımı tavsiye edilir, yüksek hız/ağır yük altında çalışan araçlarda ve son olarak Ford un WSS-M2C921A gerektiren fabrika ilk dolumlarında kullanılabileceği yazıyor.
    bu özelliklere bakınca pek fark yok gibi duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nejdet Ay -- 4 Aralık 2008; 19:16:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet çok doğru ne kadar çok katkı o kadar büyük aralık demektir. bu değişmez.
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    yazlık ve kışlık değerleri arasındaki fark ne kadar fazla ise yağ da o oranda katkılıdır, bu yüzden mümkün olan en az aralıkta yağ kullanmak gerekir, yani asıl yağlama görevinin dışında daha az katkısı olur,



    sayın vezir yukarıdan şunu anlamaktayım iki rakam arasında ki fark ne kadar az olursa yağ oranı fazla olacağından yağlamayı daha iyi yapacsktır.5w-30w 10w-40w tan daha iyi yağlama yapacaktır. o zaman 5w-30w yi mi tercih edelim. istanbul şartlarında ekim-haziran ayları arasında 5w-30w kullanmak normaldir demektir. benim arabam 2006 kalos hb sx zaten kitabındada 5w-30w tavsiye ediyorlar. birde mobil 1 kullanıyorum çok memnunum siz ne dersiniz. servis 7500km de değişim kartı verdi 10000km ye kadarda yolu varmı.fakat kafama takılan şu soruda var 10w-40w de daha fazla katkı olacağı için avantajmıdır ne gibi avantajı var ne gibi dejavantajı var.fazla katkıların sonradan kurum yaptıkları söyleniyor.cevaplarsanız sevinirim.teşekkür ederim




  • Arkadaşlar aracım 2004 model clio araç lpg li yağ değişim zamanı geldi. Biraz acemeyim :) hangi yağı kullanmam gerekli? Renaultlar için genelde elf diyorlar.
  • Merhaba,

    Öncelikle paylaşım için teşekkürler. Topic'in büyük kısmını okudum.

    Benim de bir sorum var:

    LPG daha yüksek ısıda yandığı için (ya da yandığında daha yüksek ısı oluşturduğu için) daha yüksek viskositeli yağ kullanmak mantıklı değil mi?


    Aracım Mitsubishi Colt. 115.000 km'de. 120.000'de yağ değiştirmeyi düşünüyorum (daha önce 108.000'de değişmiş). Muhtemelen ideal yağ 10W-40 yağdır sanırım.

    Ancak,
    1- Araca LPG taktırdığım için,
    2- Aracı km'si yükselmeye başladığı için,
    3- 15W-40 ile 10W-40 arasında %40'a yakın fiyat farkı olduğu için

    aracıma 15W-40 yağ mı alsam diye düşünüyorum?

    Bunun yanında, aracı çok yüksek devirlerde kullanmıyorum. Ayrıca Japon motor bu hiç yağ koymasan bile(işin şakası bu tabi) 300.000 km rahat gider. Bu yüzden, km artınca motor aşınır boşluk artar vs. viskositeyi yükseltin hikayesi nisbeten eski araçlar için geçerlidir diye düşünüyorum.

    Kısaca 10W-40 mı alsam 15W-40 mı?




  • Arkadaşlar renault 19 aracıma delphi 10w/40 yağ koydurdum bu yağ 15000 km gider mi yoksa 7000-8000 de değişir mi teşekkürler
  • arkadaslar merhaba,
    Nıssan Mıcra 1.3 benzinli 2006 model
    arac su anda 42.000 km'de.
    6 ay once 32.000 km'de iken yag degişimi yapılmıştı ama ne konuldugunu bilmiyorum.
    Arac Istanbul'da sadece haftasonu ve lazım olursa aksamları kullanıyorum. Hafta ici genelde yatıyor araba.
    Onumuz kış, son degişimden sonra 10.000 km yaptım. Bayramları da geçtik.. yaza kadar uzun yol yapmayız büyük ihtimalle (Istanbul - Konya / Manisa)...
    Arac yagını değiştirmem gerekir mi sizce? Performanslı kullanmıyorum, aracı yormamaya calısıyorum mumkun oldugunca? Hangi yagı tavsiye edersiniz?
  • bayram dolayısı ile foruma giremedim, sorulara elimden geldiğince yanıt vermeye çalışacağım.
  • istanbul soğuk kapsamında değerlendirilmemesi gereken bir şehirdir.Bu nedenle çok düşük viskositeli yağlara gerekolduğunu düşünmüyorum.
    Aracınızın Turbolu olduğunu göz önüne alarak yarı sentetik bir yağ kullanmanıı öneririm. Bunun için 5W ile başlayan herhangi bir yağ seçebilirsiniz.İkinci hanede yazan numara yazın yağın sahip olduğu viskosite değeri olacağı için aradaki farkın en büyük olduğu yağ sizin için en uygun olandır.
    Örnek :
    5w- 30 = 30-5 =25
    5w-40 = 40-5 = 35 bu fark daha büyük o yüzden daha iyi ama parasını da yanına koyarak farkı en büyük ama yağın fiyat farkı da en küçük olanı ideal olacaktır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Yakın bir zamanda s60 2.0 Turbo ikinci el bir araç aldım. Konuyu elimden geldiğince okumaya çalışsam da bu aracım için yağ seçiminde kararsız kaldım.

    Bu araca ve/veya genel itbariyle bu tip bir motora sahip bir araca hangi viskosite, hangi model yağ önerirsiniz? Unutmadan konudan anladığım kadarıyla bulunan yerin hava sıcaklıklarının da seçimde etkisi olduğu için onu da belirteyim. Şehir: İstanbul.




  • tüp bayiliği işinde kullanılan çok km yapan 2 farklı ticari araç için ne tür yağ önerirsiniz.
    Aracın birisi piaggio porter 1.2 dizel diğeri hyundai h-100 2500 motorlu dizel ticari araç. Hava şartları soğuk olarak düşünürsek 2ay da 5000 km yapıldığını düşünerek ne marka model yağ önerirsiniz. teşekkürler
  • sayın zedire,
    Bahsedilen yağ Kamyon Tır veya belki kamyonetler için uygun olan bir yağdır. Otomobiller için uygun bir yağ değildir.Bunun bieçok nedeni vardır.Yoksa Mobil firması oturup tek tip yağ piyasaya sürer ve min fiyattan piyasayı ele geçirir idi.
    Sizin aracınız başta devir olarak daha üst devirlere çabuk çıkan bir araçtır ,sırf bu nedenle bile kullanılması doğru değildir.

    Ama bir kere koydum artık ne yapayım diyorsanız , o zaman bu yağın doğru olmadığını bilerek kullanınız ve en kısa sürede de değiştirmeye gayret ediniz. Ağır şart yağı olduğu için arabaya 10 kişi de alsanız ! yağa zarar veremezsiniz.Ama yağ içindeki katkılar dolayısı ile sizin motora UZUN VADEDE zarar verebilir.Piyasa ağzıyla bir kereden birşey olmaz desek de teorik olarak bu yağ binek otomobiller için uygun değildir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    quote:


    sizin yağ bu değil mi ?
    http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/glxxtrcvlmomobildelvacct10w-30.pdf

    bu işe aracınıza uygun değildirMobil sitesinde bulamadığınız yağ binek için değil ağır vasıta yağı olduğu için.ben bu şekilde anladım.Yukkardaki linkin içeriğini dikkatle okuyunuz.


    sn vezir

    aracımın kullanma klavuzunda

    MOTOR YAĞI : SAE 10W-30 (WSS-M2C921-A) olarak tanımlanıyor.
    verdiğiniz linkte motor yağı özelliklerinde
    Kullanım Yerleri
    Avrupa ve amerika tasarımlı düşük emisyonlu turbo şarzlı motorlarda kullanımı tavsiye edilir, yüksek hız/ağır yük altında çalışan araçlarda ve son olarak Ford un WSS-M2C921A gerektiren fabrika ilk dolumlarında kullanılabileceği yazıyor.
    bu özelliklere bakınca pek fark yok gibi duruyor.




  • işte zedire arkadaşın bahsettiği yağ sizin için uygundur. Hem ağır tüp taşınıyor , hem sıksık dur kalk yapılıyor.Hem araç dizel ve ticari hem de hava şartları soğuk ise size mobil delvac 10w-30 veya bunun daha düşük hava şartları için üretilei varsa 5w-30 gibi uygun olacaktır. Araştırmak lazım.Size binek otobobill yağı uygun olmayacaktır.

    örnek : Mobil Delvac 1 5W-40
    Bu yağ turbo açısından daha uygundur .Ancak araç ticari olarak ağır işlerde kullanıyorsa





    quote:

    Orjinalden alıntı: alkoc

    tüp bayiliği işinde kullanılan çok km yapan 2 farklı ticari araç için ne tür yağ önerirsiniz.
    Aracın birisi piaggio porter 1.2 dizel diğeri hyundai h-100 2500 motorlu dizel ticari araç. Hava şartları soğuk olarak düşünürsek 2ay da 5000 km yapıldığını düşünerek ne marka model yağ önerirsiniz. teşekkürler




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 15 Aralık 2008; 12:08:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tecrübeli


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet çok doğru ne kadar çok katkı o kadar büyük aralık demektir. bu değişmez.
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeKSandDoRT

    yazlık ve kışlık değerleri arasındaki fark ne kadar fazla ise yağ da o oranda katkılıdır, bu yüzden mümkün olan en az aralıkta yağ kullanmak gerekir, yani asıl yağlama görevinin dışında daha az katkısı olur,



    sayın vezir yukarıdan şunu anlamaktayım iki rakam arasında ki fark ne kadar az olursa yağ oranı fazla olacağından yağlamayı daha iyi yapacsktır.5w-30w 10w-40w tan daha iyi yağlama yapacaktır. o zaman 5w-30w yi mi tercih edelim. istanbul şartlarında ekim-haziran ayları arasında 5w-30w kullanmak normaldir demektir. benim arabam 2006 kalos hb sx zaten kitabındada 5w-30w tavsiye ediyorlar. birde mobil 1 kullanıyorum çok memnunum siz ne dersiniz. servis 7500km de değişim kartı verdi 10000km ye kadarda yolu varmı.fakat kafama takılan şu soruda var 10w-40w de daha fazla katkı olacağı için avantajmıdır ne gibi avantajı var ne gibi dejavantajı var.fazla katkıların sonradan kurum yaptıkları söyleniyor.cevaplarsanız sevinirim.teşekkür ederim


    Eğer olaya katkı açısından bakarsanız , aradaki fark ne kadar az ise o kadar az katkı vardır veya az ellenmiştir denilebilir.Ancak unutmayınız ki katkı illaki vardır .olmaması için mineral yağ kullanmalısınız ki bu da 20w-50 den başkası değildir.Bu noktanın altını çizmek lazım.
    Yani 5 w, 10w ,15w gibi sayıları konuşuyorsak bunlar ancak katkı kimyasallar ile olmaktadır.Çorbanın içine atılan tuz gibi konunca lezzeti vermektedir ama fazla tuzlu yemek de yaşlı biriyseniz damar hastalıkları yapar.Yani motor sıfır kken bu farkları anlamakçok zor ve kanıtlanması için ciddi analiz gerekirken, km sayısı arttıkça katkılı yağlar motorda istenmeyen tortuların birikmesine neden olur. Ama baştan beri aynı sınıf yağ kullnıldı iase motor buna uyum sağlar ve iyi bir sürücüde 300-400 binleri rahat görür. Olayı bir history olarak bakarsanız daha iyi anlaşılacaktır.
    Genllikle ikinci el araç satın alan arkadaşların daha önce hangi yağ kullanıldığı ile ilgili araştorma yapmaları faydasını göreceklerdir. Herşey bir hasta ve reçetesi gibi görülmeli ve araca uygun evsafta yağ seçilmelidir.Kitapçıklarda yazılanlar refereans alınmalıdır ama bunlar sıfır araç için yazılmaktadır ve yağın farklı kullnılacağı var sayılmamaktadır.Ama gerçekte durum hiç de öyle değildir. Size basit bir örnek veryim. Avrupanın hiç bir yaerinde erzurumda olan hava şartı yoktur.Bir kars ardahan hava şartını bulmanız çok zordur belki isviçrenin kayak pistlerinde bulabilirsiniz oralarda da ancak tailde gidileceği için araç zarar görüp görmediği anlaşılmaz. Ama dün televizyonda izledim.Erzurumda -30 i,nsanlar gayet normal bir şekilde hayatını sürdürüyor.Orası içi bu hava normal bir kış şARTIDIR.Ancak İstanbul için bu sıcaklık olaganüstü bir düşük sıcaklıktır. Şimdi aynı araç ve yağ için aynı şeyleri konuşmak zoğru olmaz. Sanırım şimdi durum daha iyi anlaşılacaktır.

    Uzun lafın kısası kırk yılda bir kere AŞIRI SOĞUK HAVA ŞARTLARINA yakalanan bir şehirdeki binek otomobil için 0W-30 yağı tamemen gereksiz olabilir. Greksizdir diyemem çünkü turbosunun olup olmadığına sürücüsünün ne kadar titiz olup olmadığına göre cevap değişebilir. Ufak nüans farkları olur.

    neyse lafı çok uzaktık,

    İstanul için anlattığınızverilere göre size 5w -30 yağ uygundur .Ama aracın turbosu mevcut değilse o zaman 10w-40 daha uygun olacaktır. Hemde fiyatı daha düşüktür.




  • 10w-40 yeterlidir.Turbosu olmadığını sanıyorum.Benzinli demişsiniz
    quote:

    Orjinalden alıntı: berto

    arkadaslar merhaba,
    Nıssan Mıcra 1.3 benzinli 2006 model
    arac su anda 42.000 km'de.
    6 ay once 32.000 km'de iken yag degişimi yapılmıştı ama ne konuldugunu bilmiyorum.
    Arac Istanbul'da sadece haftasonu ve lazım olursa aksamları kullanıyorum. Hafta ici genelde yatıyor araba.
    Onumuz kış, son degişimden sonra 10.000 km yaptım. Bayramları da geçtik.. yaza kadar uzun yol yapmayız büyük ihtimalle (Istanbul - Konya / Manisa)...
    Arac yagını değiştirmem gerekir mi sizce? Performanslı kullanmıyorum, aracı yormamaya calısıyorum mumkun oldugunca? Hangi yagı tavsiye edersiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    işte zedire arkadaşın bahsettiği yağ sizin için uygundur. Hem ağır tüp taşınıyor , hem sıksık dur kalk yapılıyor.Hem araç dizel ve ticari hem de hava şartları soğuk ise size mobil delvac 10w-30 veya bunun daha düşük hava şartları için üretilei varsa 5w-30 gibi uygun olacaktır. Araştırmak lazım.Size binek otobobill yağı uygun olmayacaktır.

    örnek : Mobil Delvac 1 5W-40
    Bu yağ turbo açısından daha uygundur .Ancak araç ticari olarak ağır işlerde kullanıyorsa





    quote:

    Orjinalden alıntı: alkoc

    tüp bayiliği işinde kullanılan çok km yapan 2 farklı ticari araç için ne tür yağ önerirsiniz.
    Aracın birisi piaggio porter 1.2 dizel diğeri hyundai h-100 2500 motorlu dizel ticari araç. Hava şartları soğuk olarak düşünürsek 2ay da 5000 km yapıldığını düşünerek ne marka model yağ önerirsiniz. teşekkürler






    piaggio porter 1.2 araç ta turbo olduğunu sanmıyorum emin olmamakla birlikte keza h-1oo hyundai kamyonet 2500 de de yok galiba turbo yoksa durum değişiyorsa ne kullanmak gerek soğuk ve yoğun şartlarda




  • turbosu yoksa 10w-30 mobil delvac uygundur.

    http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/glxxtrcvlmomobildelvacct10w-30.pdf


    quote:

    Orjinalden alıntı: alkoc


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    işte zedire arkadaşın bahsettiği yağ sizin için uygundur. Hem ağır tüp taşınıyor , hem sıksık dur kalk yapılıyor.Hem araç dizel ve ticari hem de hava şartları soğuk ise size mobil delvac 10w-30 veya bunun daha düşük hava şartları için üretilei varsa 5w-30 gibi uygun olacaktır. Araştırmak lazım.Size binek otobobill yağı uygun olmayacaktır.

    örnek : Mobil Delvac 1 5W-40
    Bu yağ turbo açısından daha uygundur .Ancak araç ticari olarak ağır işlerde kullanıyorsa





    quote:

    Orjinalden alıntı: alkoc

    tüp bayiliği işinde kullanılan çok km yapan 2 farklı ticari araç için ne tür yağ önerirsiniz.
    Aracın birisi piaggio porter 1.2 dizel diğeri hyundai h-100 2500 motorlu dizel ticari araç. Hava şartları soğuk olarak düşünürsek 2ay da 5000 km yapıldığını düşünerek ne marka model yağ önerirsiniz. teşekkürler






    piaggio porter 1.2 araç ta turbo olduğunu sanmıyorum emin olmamakla birlikte keza h-1oo hyundai kamyonet 2500 de de yok galiba turbo yoksa durum değişiyorsa ne kullanmak gerek soğuk ve yoğun şartlarda





  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba,

    Öncelikle paylaşım için teşekkürler. Topic'in büyük kısmını okudum.

    Benim de bir sorum var:

    LPG daha yüksek ısıda yandığı için (ya da yandığında daha yüksek ısı oluşturduğu için) daha yüksek viskositeli yağ kullanmak mantıklı değil mi?


    Aracım Mitsubishi Colt. 115.000 km'de. 120.000'de yağ değiştirmeyi düşünüyorum (daha önce 108.000'de değişmiş). Muhtemelen ideal yağ 10W-40 yağdır sanırım.

    Ancak,
    1- Araca LPG taktırdığım için,
    2- Aracı km'si yükselmeye başladığı için,
    3- 15W-40 ile 10W-40 arasında %40'a yakın fiyat farkı olduğu için

    aracıma 15W-40 yağ mı alsam diye düşünüyorum?

    Bunun yanında, aracı çok yüksek devirlerde kullanmıyorum. Ayrıca Japon motor bu hiç yağ koymasan bile(işin şakası bu tabi) 300.000 km rahat gider. Bu yüzden, km artınca motor aşınır boşluk artar vs. viskositeyi yükseltin hikayesi nisbeten eski araçlar için geçerlidir diye düşünüyorum.

    Kısaca 10W-40 mı alsam 15W-40 mı?


    Sn. Vezir,

    Bana bir tavsiyeniz yok mu?

    Bir soru daha:

    4.2 lt yağ alan araca 4 lt yağ konursa problem olur mu? Bir de yağ çubuğuna baktığımızda iki delik arasında olacak ya, üst deliğe yakın olması mı iyi, tam ortada olması mı iyi, ya da alt deliğe yakın olması kötü mü?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba,

    Öncelikle paylaşım için teşekkürler. Topic'in büyük kısmını okudum.

    Benim de bir sorum var:

    LPG daha yüksek ısıda yandığı için (ya da yandığında daha yüksek ısı oluşturduğu için) daha yüksek viskositeli yağ kullanmak mantıklı değil mi?


    Aracım Mitsubishi Colt. 115.000 km'de. 120.000'de yağ değiştirmeyi düşünüyorum (daha önce 108.000'de değişmiş). Muhtemelen ideal yağ 10W-40 yağdır sanırım.

    Ancak,
    1- Araca LPG taktırdığım için,
    2- Aracı km'si yükselmeye başladığı için,
    3- 15W-40 ile 10W-40 arasında %40'a yakın fiyat farkı olduğu için

    aracıma 15W-40 yağ mı alsam diye düşünüyorum?

    Bunun yanında, aracı çok yüksek devirlerde kullanmıyorum. Ayrıca Japon motor bu hiç yağ koymasan bile(işin şakası bu tabi) 300.000 km rahat gider. Bu yüzden, km artınca motor aşınır boşluk artar vs. viskositeyi yükseltin hikayesi nisbeten eski araçlar için geçerlidir diye düşünüyorum.

    Kısaca 10W-40 mı alsam 15W-40 mı?


    Sn. Vezir,

    Bana bir tavsiyeniz yok mu?

    Bir soru daha:

    4.2 lt yağ alan araca 4 lt yağ konursa problem olur mu? Bir de yağ çubuğuna baktığımızda iki delik arasında olacak ya, üst deliğe yakın olması mı iyi, tam ortada olması mı iyi, ya da alt deliğe yakın olması kötü mü?

    Teşekkürler.

    sn catalyst ,

    Kusura bakma seni atlamışım .Bayram ertesi 100 den fazla mail gelmiş işten başımı alamadım.
    Lpg li araçlar için LPG için üretilmiş katkılı yağlar mevcut .Özellkle bazılaroı 20w-50 dışındaki durumlar için üretilmiş oldukları okuyorum.Pratik olarak farkı hakkında yorum yapamam ama teorik olarak 15w -40 yağı size daha uygun. ilk hanenişn kış için gerçerli olduğunu ve winter kelimesinin kısaltması olduğunu bazı yazılarda belirtmiş idim.
    15w-40 yağ 10w-40 yağa göre biraz daha kalındır. Ama ısınınca iki yağ da aynı viskositeye sahiptir bu nedenle ilk yağlama anı 5 dakika önem arz etmektedir.Bahsettiğiniz maddelere en uygun olanı 15w-40 dır. Ama LPg için üretilmiş 15w-40 var mı ,biraz sörf yapmak gerekiyor. MArkalara pek bakmayın reklamı bol yapan piyasayı götürüyor aslında temelde hepsi aynı, çok ufak farklılıklar var en ucuz olan ama min şartları sağlayan yağ en ideal seçimdir.

    Ben temel prensip olarak , ufak farklar için büyük paralar ödenmesine karşıyım.Bunun yerine aracın yağını daha sık değiştirmek belki 5 kat daha fayda sağlar. Eğer tasarruf edilecek ise bunu yağı geç değiştirmek yerine , önce değiştirip bir alt viskosite sınırlarında yağ seçilebilinir.Temel prensipler atmanmamak kaydıyla en uygun yağ demek en ileri teknik şartlara sahip olan değildir.Sizin de bahsettiğiniz gibi araç aşınmış ve LPG li ise yağın çabuk yanması söz konusu olabilir .Bu durumda biraz kalın olan tercih edilebilir.bana kalsa 20w50 yağ kullırdım ama bu sefer de kışın çalışırken problem yaratır. Bir sürü arıza verebiliyor. Ama garajınız varsa araç LPG li ile ve aşınmışsa 20w-50 LPG li yağı daya ama erken değiştir (mak 4-5 bin)aracınını da asla satmana gerek kalmaz. Sen gözün gibi bkacaksın millet ata biner gibi binecek buna her zaman üzülürüm.

    At bile fazla kamçı atınca hızlı gideceğine size döner ters ters bakar ne vuruyorsun, gidiyoruz zaten der gibi ,

    ama motorun böyle bir ifade vermesi mümkün değil oda arada bir öksürüyor anlayın diye ama nerdee (sözüm meclisten dışarı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 15 Aralık 2008; 16:55:39 >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.