Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (143. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.537
Cevap
202
Favori
1.864.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
74. Sırada  bugün en iyi #23
Sayfa: önceki 141142143144145
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • motor yağından dolayı motor blok patlarmı??

    2008 model 308..53bin km.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pick-nick

    motor yağından dolayı motor blok patlarmı??

    2008 model 308..53bin km.


    evet demek çok yüzeysel ve teorik bir cevap olur , onun yerine motor patlaması tabir edilen şeyin temel nedenlerini yazayım
    1- Aşırı ısınma ,
    2-Detanasyon
    3- Yağlama problemi
    4-Hatalı montaj -genelede tamir sonrası yapılan önemli bir hata sonrası

    her halikarda böylesine bir durumla karşılaşmadan önce aşırı hareret nedeniyle size ipucu vermesi gerekir bunu atlayınca motor bir sonraki aşamaya geçer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shine14


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: shine14

    sn vezir,mobil fe 5w30 dan memnundum ama bu sefer CASTROL EDGE 5W30 koyuldu araca...bu akşam hava soğuktu birde kalkışta subap şıkırtısı yaptı.Acaba castrol edge 5w30 a3/b3 standartlarını karşıladığı için benim aracıma uygun değilmi?onun yerine castrol magnatex 5w30 a1 mi koymalıydım.


    Evet sorun Ford'un standartlarını karşılamamasından kaynaklanıyor bence. Edge serisi piyasadaki en kalın 30'luk yağlardandır, Edge 5w-30 ise yüksek viskoziteye ihtiyacı olup yine de 30'luk yağları listelemek isteyen firmalar için var. (Bu nedenle Castrol Edge 0-30'a denk olarak Mobil 1 0w-40 yazılıyor). İşin Türkçe'si bu.

    Kılavuzda M2CS-912A veya 913 ... 917 gibi bir standart yazmalı. Yağ mutlaka bu standardı karşılamalı. Özellikle hidrolik iticilerde sirkülasyon hızları için kritiktir. Bu nedenle Ford standartları kritik olan viskoziteleri arar. Genelde ABD menşeli hidrolik iticili sistemler 1950'lerden beri nispeten ince olan 20 ve 30'luk yağlarla geliştirildi. Bazen 40'lık yağları da tolere ederler, ama bazen. 50 ise hiç bir şartta konulmamamalı. Mobil FE 5-30'la problem yaşamadığınız halde biraz daha kalın yağla ilk çalıştırmada valf gürültüsü tipiktir. Sistemin viskoziteye hassasiyetini güzel anlatır.

    Standartlar önemli. Pahalı değil doğru teknolojiyi kullanmalı.

    quote:


    Castrol have developed EDGE 5W-30 in co-operation with the VW Group. This oil sets new standards in the industry in
    regards to cleanliness of the engine, thereby reducing harmful emissions and subsequent damage to the environment.
    The technology in this oil also reduces long term blocking thereby prolonging the life of the diesel particulate filter.
    Castrol EDGE 5W-30 is equally suitable for gasoline and diesel vehicles where performance specifications VW 504 00
    and 507 00 are demanded. Plus Castrol has managed to meet the requirements of most previous VW oil specifications
    making it suitable for new and older engines.
    In addition to its cleaning properties, EDGE 5W-30 antiwear technology provides strong protection for modern FSI, TDI
    and turbocharged engines.






    sn. karbon 12
    İşte benim sorumun tam cevabı bu.Çok teşekkür ederim.Bir sorum daha olacak bu yağı (castrol edge 5w30)çöpe döküp aracımın standartlarını karşılayan yağı mı kullanmalıyım.Yoksa aracın yağ değişim km si gelene kadar bu yağı (castrol edge 5w30)kullansam herhangi bir sakınca yaratır mı?


    rica ederim sn. shine14

    Yoo, açıkçası viskozite biraz yüksek diye iticilerin derhal bozulmasını beklemem. Sirkülasyon azalınca, daha uzun süre yüzeyde kalan yağ yakın aralıklarla çalışan fişeklerde birikim yapıyor, sistem kendisini temizleyemiyor, basıncı ayarlayamıyor. Neticede valf yaylarıyla senkronize çalışamıyor, bu nedenle ses yapıyor. Bozulma uzun vadede gerçekleşecek bir durum. Yağ kaliteli olduğu için kalıcı bir birikim oluşturmayacaktır. Ne var ki sürekli kullanmak için doğru yağ değil.

    Kullandığınız, diğer haller için kaliteli bir yağ. Başka bir arabanız varsa ona aktarabilirsiniz. İşin iyi tarafı önümüz yaz. Bu halde ben olsam biraz daha gözlemlerdim. Bu sırada kullanımdan dolayı çok az da olsa incelecektir. Ses zamanla azalabilir. Ekim ayı gibi havalar soğuduğunda sesler çok artarsa km'yi beklemeden değiştirmek faydalı olabilir.

    Anlatışınızdan sesin çok yüksek olmadığını anlıyorum. Böyle bir durum varsa zaten bunu yağdan bilip zaman kaybetmemeli. (Neticede bu yağ 40'lık bile değil, sadece Ford standardını alamayacak kadar kalın bir 30'luk. Ford'un Türkiye'de yaygın olan benzinli onaylarını genellikle ACEA A1 veya ACEA A5 standartlarını karşılayan yağlarda görürsünüz. Bunlar ekonomi tipi ince yağlardır. A5 daha dayanıklı olanıdır ve daha iyi bazyağları olanlarda görülür.)

    Kararı sesin durumuna göre vermek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: shine14


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: shine14

    sn vezir,mobil fe 5w30 dan memnundum ama bu sefer CASTROL EDGE 5W30 koyuldu araca...bu akşam hava soğuktu birde kalkışta subap şıkırtısı yaptı.Acaba castrol edge 5w30 a3/b3 standartlarını karşıladığı için benim aracıma uygun değilmi?onun yerine castrol magnatex 5w30 a1 mi koymalıydım.


    Evet sorun Ford'un standartlarını karşılamamasından kaynaklanıyor bence. Edge serisi piyasadaki en kalın 30'luk yağlardandır, Edge 5w-30 ise yüksek viskoziteye ihtiyacı olup yine de 30'luk yağları listelemek isteyen firmalar için var. (Bu nedenle Castrol Edge 0-30'a denk olarak Mobil 1 0w-40 yazılıyor). İşin Türkçe'si bu.

    Kılavuzda M2CS-912A veya 913 ... 917 gibi bir standart yazmalı. Yağ mutlaka bu standardı karşılamalı. Özellikle hidrolik iticilerde sirkülasyon hızları için kritiktir. Bu nedenle Ford standartları kritik olan viskoziteleri arar. Genelde ABD menşeli hidrolik iticili sistemler 1950'lerden beri nispeten ince olan 20 ve 30'luk yağlarla geliştirildi. Bazen 40'lık yağları da tolere ederler, ama bazen. 50 ise hiç bir şartta konulmamamalı. Mobil FE 5-30'la problem yaşamadığınız halde biraz daha kalın yağla ilk çalıştırmada valf gürültüsü tipiktir. Sistemin viskoziteye hassasiyetini güzel anlatır.

    Standartlar önemli. Pahalı değil doğru teknolojiyi kullanmalı.

    quote:


    Castrol have developed EDGE 5W-30 in co-operation with the VW Group. This oil sets new standards in the industry in
    regards to cleanliness of the engine, thereby reducing harmful emissions and subsequent damage to the environment.
    The technology in this oil also reduces long term blocking thereby prolonging the life of the diesel particulate filter.
    Castrol EDGE 5W-30 is equally suitable for gasoline and diesel vehicles where performance specifications VW 504 00
    and 507 00 are demanded. Plus Castrol has managed to meet the requirements of most previous VW oil specifications
    making it suitable for new and older engines.
    In addition to its cleaning properties, EDGE 5W-30 antiwear technology provides strong protection for modern FSI, TDI
    and turbocharged engines.






    sn. karbon 12
    İşte benim sorumun tam cevabı bu.Çok teşekkür ederim.Bir sorum daha olacak bu yağı (castrol edge 5w30)çöpe döküp aracımın standartlarını karşılayan yağı mı kullanmalıyım.Yoksa aracın yağ değişim km si gelene kadar bu yağı (castrol edge 5w30)kullansam herhangi bir sakınca yaratır mı?


    rica ederim sn. shine14

    Yoo, açıkçası viskozite biraz yüksek diye iticilerin derhal bozulmasını beklemem. Sirkülasyon azalınca, daha uzun süre yüzeyde kalan yağ yakın aralıklarla çalışan fişeklerde birikim yapıyor, sistem kendisini temizleyemiyor, basıncı ayarlayamıyor. Neticede valf yaylarıyla senkronize çalışamıyor, bu nedenle ses yapıyor. Bozulma uzun vadede gerçekleşecek bir durum. Yağ kaliteli olduğu için kalıcı bir birikim oluşturmayacaktır. Ne var ki sürekli kullanmak için doğru yağ değil.

    Kullandığınız, diğer haller için kaliteli bir yağ. Başka bir arabanız varsa ona aktarabilirsiniz. İşin iyi tarafı önümüz yaz. Bu halde ben olsam biraz daha gözlemlerdim. Bu sırada kullanımdan dolayı çok az da olsa incelecektir. Ses zamanla azalabilir. Ekim ayı gibi havalar soğuduğunda sesler çok artarsa km'yi beklemeden değiştirmek faydalı olabilir.

    Anlatışınızdan sesin çok yüksek olmadığını anlıyorum. Böyle bir durum varsa zaten bunu yağdan bilip zaman kaybetmemeli. (Neticede bu yağ 40'lık bile değil, sadece Ford standardını alamayacak kadar kalın bir 30'luk. Ford'un Türkiye'de yaygın olan benzinli onaylarını genellikle ACEA A1 veya ACEA A5 standartlarını karşılayan yağlarda görürsünüz. Bunlar ekonomi tipi ince yağlardır. A5 daha dayanıklı olanıdır ve daha iyi bazyağları olanlarda görülür.)

    Kararı sesin durumuna göre vermek lazım.




    Çok teşekkür ederim beni aydınlattınız.Yağı kontrollü olarak kullanacağım.En çok korktuğum şey yayın içindeki katıklardan yada eski kullanılan mobil super 3000 yağından kalanlarla reaksyona girip zamanla tortu oluşturması.Sesi sadece bir kez araç soğukken kalkışta yaptı (5 sn)o günden sonra bu sesi bir daha duymadım.Aracı bu ara çok kullanmıyorum.Bu yağ aracımın yakıtını artırmaz umarım.Dediğiniz gibi kış girişinde yağımı yine mobil 3000 ile değiştireceğim.Zaten o zamana kadar 8000km civarı yaparım. Kolay gelsin.Başka bir gelişme olursa forumda paylaşacağım.




  • 2011 Honda City 1.4 Manuel için hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Aracım 3000km'yi geçti. Tam sentetik yağ değişimi yapsam faydasını görür müyüm?
  • zaten içindeki yağ büyük ihtimalle tam senttiktir yeni araçlara fabrikasyonm tam sentetik yağ konuluyor siz de bu şekilde devam ediniz.Katalogunuzda hangi sınıf yağların kullanılacağını belirtir. İlk önce onlara göz atınız .İlk yağ değişimi için kaç km isteniyor bilmeden yorum yapmak erken bir değerlendirme olabilir
    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    2011 Honda City 1.4 Manuel için hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Aracım 3000km'yi geçti. Tam sentetik yağ değişimi yapsam faydasını görür müyüm?
  • Sayın vezir mobil süper serisi yağları hakkında tam santetik olmadığı yönünde kuşkular gözlemliyorum fakat sitesinde3000 super 5w-40 tam sentetik olarak belirtmişler aynı zamanda mobil 1 serisi tam sentetik olarak algıladığımız yağlardan esp formula 5w-30 hakkında üstün performanslı sentetik yağ demişler neye inanıp güveniceğimizi şaşrdık castrol edge 5w-40 şişesinin arkasında bp tarafından üretilmiştir yazıyo bp sitesine girdiğimizde 5w-40 visco için sentetik teknolojili diyip geçiştirmişler kendi tam sentetik üretmiyo fakat üretim yaptığı firma tam sentetik yazıyo işin enteresan ve şüphe çekici yanı edge gibi bi yağı 60 tl gibi rakama sanayiden almanız mobil s konusunu tüm arkadaşlar konuşup netleştirirsek mobil s serisine geçmeyi düşünüyorum hepinize saygılar ..... http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_Super_3000_X1_5W-40.aspx Mobil Super 3000 X1 5W-40
    Üstün Kaliteli Tam Sentetik Yolcu Aracı Motor Yağı
    Ürün Tanımı
    Mobil Super 3000 yağları, üstün koruma ve performans sağlamaları amacıyla tasarlanmış sentetik motor yağlarıdır.

    Özellikleri ve Faydaları
    Mobil Super 3000 yağları endüstriyel olarak kanıtlanmış yağlar olduğundan aracınızdan istediğiniz performansı alacağınızdan emin olabilirsiniz.

    Mobil Süper 3000 X1 yağları şunları sağlar:

    Aşınmaya karşı üstün koruma
    Üstün motor temizliği
    Üstün yüksek ısı koruması
    Üstün düşük ısı koruması


    Kullanım Yerleri
    Mobil Super 3000 ürünleri, geleneksel veya yarı-sentetik yağların ötesinde bir koruma sağlamak üzere formüle edilmiştir. Yüksek motor basıncı nedeniyle oluşan hasarla mücadele etmenizi gerektirecek koşulları sık yaşıyorsanız, Mobil Super 3000’ü özellikle tavsiye ediyoruz:

    Hemen tüm motor teknolojileri
    Benzin ve Dizel
    Yolcu araçları, SUV’ler, kamyonetler ve minibüsler
    Otoban seyahatleri ve şehir içi dur-kalk sürüşleri
    Normalile sık yaşanan zorlu çalıştırma koşulları
    Turbo Şarjerli ve Doğrudan Enjeksiyonlu motorları
    Yüksek Performanslı Motorlar
    Aracınız için tavsiye edilen viskozite derecesi ve spesifikasyonlar için her zaman kullanıcı el kitabınıza başvurunuz.

    Spesifikasyonlar ve Onaylar
    Mobil Süper 3000 X1 aşağıdaki onay ve spesifikasyonları karşılar veya geçer: 5W-40
    API SM/SL/SJ X
    ACEA A3/B3, A3/B4 X




    Mobil Süper 3000 X1 aşağıdaki imalatçı onaylarına sahiptir: 5W-40
    Opel GM-LL-B-025 X
    MB Onayı 229.3 X
    VW 502 00 / 505 00 X
    Porsche A 40 X
    Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296 X
    BMW Longlife Oil 01 X
    Renault RN0710, RN0700 X
    LADA AvtoVAZ, Group "Luxe" X




    Mobil Super 3000 X1 ExxonMobil tarafından aşağıdaki şartları talep eden uygulamalarda kullanımı tavsiye edilir. 5W-40
    API CF X




    Tipik Özellikler
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40
    Viskozite, ASTM D 445
    cSt @ 40º C 84
    cSt @ 100ºC 14
    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874 1.1
    Fosfor 0.095
    Parlama Noktası, °C, ASTM D 92 222
    Yoğunluk @ 15°C, kg/l, ASTM D4052 4052 0.855
    Akma Noktası, °C, ASTM D 97 -39




    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-formula-5w30.aspx
    http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil1_ESP_Formula_5W-30.aspx


    Mobil 1 ESP Formula 5W-30
    Mobil ESP Formula 5W-30, üstün performanslı bir sentetik motor yağı olup, yüksek temizleme gücü, aşınma önleme ve genel performans sağlamaya yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Mobil ESP Formula 5W-30, hem dizel hem de benzinli binek araçlarda emisyon sistemlerinin verimliliğini korumak ve ömrünü uzatmak için geliştirilmiştir. Mobil 1 ESP Formula 5W-30, modern dizel ve benzinli binek araç motorları için talep edilen pek çok önde gelen endüstri ve otomobil üreticileri standartlarını KARŞILAMAKTA VEYA aşmaktadır




  • Sn.Vezir,

    Bakımları için 10.000km ve katları belirtilmiş.

    Servislerinde Castrol Magnatec konulduğunu biliyorum.

    Aslında merak ettiğim araç motor alışmasını tamamladığı için, motordaki aşınmanın kalıntıları temizlenir mi yağı değiştirsek?

    130-150 TL civarı sanırım tam sentetik yağlar. faydasını görür müyüm?

    Şu an ortalama yakıt tüketimim 6.2 litre. Yağ değişimi sonrası daha düşer mi? 5.5 civarlarına mesela?

    Bir de yağ harici, hava filtresini İstanbul şartlarında 5000km'de değiştirmek mantıklı mı? Zaten 10-15 TL'lik bir parça? Ayda 1000-1200km civarı yol yapıyorum.

    Yoksa değişim gerekmeyen KN tipi bir alternatif mi önerirsiniz?



    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zaten içindeki yağ büyük ihtimalle tam senttiktir yeni araçlara fabrikasyonm tam sentetik yağ konuluyor siz de bu şekilde devam ediniz.Katalogunuzda hangi sınıf yağların kullanılacağını belirtir. İlk önce onlara göz atınız .İlk yağ değişimi için kaç km isteniyor bilmeden yorum yapmak erken bir değerlendirme olabilir
    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    2011 Honda City 1.4 Manuel için hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Aracım 3000km'yi geçti. Tam sentetik yağ değişimi yapsam faydasını görür müyüm?






  • hava filtresi olarak keinlikle orjinal olanını değiştirmeyin derim. madem bu kadar ucuz sık sık değiştirmekte bir sakınca yok benzin beş liraya dayanırken 2-3 litre benzin fiyatına hava filtresi varsa özellikle yazın tozlu ortamlarda sık değiştirilmesi yakıt sarfıyatını ve motor temziliğini artıracaktır. Hava filtreleri de ayrı bir uzmanlık mevzusudur geçirmesi zorlaştıkça aslında daha iyidir ama performası azaltıyor bu durum . Bu nedenle fabrikası en uygun olanını koymuştır yan sanyi filtre kullanmayın en azından bir yüzbin devirene kadar.

    yağ konusunda tam senttik kullnımının ne kadar iyi olduğunu sanırım bunca sayfadır tekrarlayarak ispatladık. Ama katalogta önerdiği sınırlar içinde kalamak kaydıyla . CAsrol edge serisi mobil 1 serisi genelde işinizi görür motor sıfır olarak kalamaya devam edecektir verilen paranın karşılığın ödeyecektir. Tam sentetik yağalr bana göre çok pahalı satılıyor ama piyassa tamemen buna yönlenirse fiyatlar daha düşecektir diye tahmin ediyorum. gidişat bu yönde yeni nesil araçalr emisyon nedeniyle ciddi sınırlamalara tabii olmakta euro 5 artık standart oldu dolayısıyla yarı sentetikler de tarih sayfalarında yerlerini 2015 sonrası olabilirler gibi gliyor gerçekten emisyon dünyasında çok hızlı bir sınırlama söz konusu yakıt kalitesi de benzer şekilde iyileşiyor ama bir kere bile kötü yakıt alsanız depo bitene kadar tüm sisteme en köt yağdan bile fazla zarar verebiliyor bu nedenle istasyonunuzu ve kaliteini iyi seçin ve bu konuda ısrarcı olun .
    yakıt tüketiminiz düşecektir tam sentitklerde daha da düşer ama ilk yağ değişimine kadar idela yakıt sarfıyatını yakalamak zordur .Bu ndenle ilk yağ değişimini mesela 7500- 8000 kmde yapabilirsiniz aradaki fark kayıp sayılmaz yakıt kazancı ile farkı kapatabilirsiniz diye düşünüyorum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Sn.Vezir,

    Bakımları için 10.000km ve katları belirtilmiş.

    Servislerinde Castrol Magnatec konulduğunu biliyorum.

    Aslında merak ettiğim araç motor alışmasını tamamladığı için, motordaki aşınmanın kalıntıları temizlenir mi yağı değiştirsek?

    130-150 TL civarı sanırım tam sentetik yağlar. faydasını görür müyüm?

    Şu an ortalama yakıt tüketimim 6.2 litre. Yağ değişimi sonrası daha düşer mi? 5.5 civarlarına mesela?

    Bir de yağ harici, hava filtresini İstanbul şartlarında 5000km'de değiştirmek mantıklı mı? Zaten 10-15 TL'lik bir parça? Ayda 1000-1200km civarı yol yapıyorum.

    Yoksa değişim gerekmeyen KN tipi bir alternatif mi önerirsiniz?



    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zaten içindeki yağ büyük ihtimalle tam senttiktir yeni araçlara fabrikasyonm tam sentetik yağ konuluyor siz de bu şekilde devam ediniz.Katalogunuzda hangi sınıf yağların kullanılacağını belirtir. İlk önce onlara göz atınız .İlk yağ değişimi için kaç km isteniyor bilmeden yorum yapmak erken bir değerlendirme olabilir
    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    2011 Honda City 1.4 Manuel için hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Aracım 3000km'yi geçti. Tam sentetik yağ değişimi yapsam faydasını görür müyüm?








  • ever yağ dünyasına hoşgeldiniz sayın bayram işte reklam ve gerçekler arasındaki farkı ancak araştırarak bulabilirsiniz. Rakkamlara bakınca herkes en iyisini veriyor ama birazz zoom yapınca başlıyorlar dökülmeye ....
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan


    Sayın vezir mobil süper serisi yağları hakkında tam santetik olmadığı yönünde kuşkular gözlemliyorum fakat sitesinde3000 super 5w-40 tam sentetik olarak belirtmişler aynı zamanda mobil 1 serisi tam sentetik olarak algıladığımız yağlardan esp formula 5w-30 hakkında üstün performanslı sentetik yağ demişler neye inanıp güveniceğimizi şaşrdık castrol edge 5w-40 şişesinin arkasında bp tarafından üretilmiştir yazıyo bp sitesine girdiğimizde 5w-40 visco için sentetik teknolojili diyip geçiştirmişler kendi tam sentetik üretmiyo fakat üretim yaptığı firma tam sentetik yazıyo işin enteresan ve şüphe çekici yanı edge gibi bi yağı 60 tl gibi rakama sanayiden almanız mobil s konusunu tüm arkadaşlar konuşup netleştirirsek mobil s serisine geçmeyi düşünüyorum hepinize saygılar ..... http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_Super_3000_X1_5W-40.aspx Mobil Super 3000 X1 5W-40
    Üstün Kaliteli Tam Sentetik Yolcu Aracı Motor Yağı
    Ürün Tanımı
    Mobil Super 3000 yağları, üstün koruma ve performans sağlamaları amacıyla tasarlanmış sentetik motor yağlarıdır.

    Özellikleri ve Faydaları
    Mobil Super 3000 yağları endüstriyel olarak kanıtlanmış yağlar olduğundan aracınızdan istediğiniz performansı alacağınızdan emin olabilirsiniz.

    Mobil Süper 3000 X1 yağları şunları sağlar:

    Aşınmaya karşı üstün koruma
    Üstün motor temizliği
    Üstün yüksek ısı koruması
    Üstün düşük ısı koruması


    Kullanım Yerleri
    Mobil Super 3000 ürünleri, geleneksel veya yarı-sentetik yağların ötesinde bir koruma sağlamak üzere formüle edilmiştir. Yüksek motor basıncı nedeniyle oluşan hasarla mücadele etmenizi gerektirecek koşulları sık yaşıyorsanız, Mobil Super 3000’ü özellikle tavsiye ediyoruz:

    Hemen tüm motor teknolojileri
    Benzin ve Dizel
    Yolcu araçları, SUV’ler, kamyonetler ve minibüsler
    Otoban seyahatleri ve şehir içi dur-kalk sürüşleri
    Normalile sık yaşanan zorlu çalıştırma koşulları
    Turbo Şarjerli ve Doğrudan Enjeksiyonlu motorları
    Yüksek Performanslı Motorlar
    Aracınız için tavsiye edilen viskozite derecesi ve spesifikasyonlar için her zaman kullanıcı el kitabınıza başvurunuz.

    Spesifikasyonlar ve Onaylar
    Mobil Süper 3000 X1 aşağıdaki onay ve spesifikasyonları karşılar veya geçer: 5W-40
    API SM/SL/SJ X
    ACEA A3/B3, A3/B4 X




    Mobil Süper 3000 X1 aşağıdaki imalatçı onaylarına sahiptir: 5W-40
    Opel GM-LL-B-025 X
    MB Onayı 229.3 X
    VW 502 00 / 505 00 X
    Porsche A 40 X
    Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296 X
    BMW Longlife Oil 01 X
    Renault RN0710, RN0700 X
    LADA AvtoVAZ, Group "Luxe" X




    Mobil Super 3000 X1 ExxonMobil tarafından aşağıdaki şartları talep eden uygulamalarda kullanımı tavsiye edilir. 5W-40
    API CF X




    Tipik Özellikler
    Mobil Süper 3000 X1 5W-40
    Viskozite, ASTM D 445
    cSt @ 40º C 84
    cSt @ 100ºC 14
    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874 1.1
    Fosfor 0.095
    Parlama Noktası, °C, ASTM D 92 222
    Yoğunluk @ 15°C, kg/l, ASTM D4052 4052 0.855
    Akma Noktası, °C, ASTM D 97 -39




    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-formula-5w30.aspx
    http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil1_ESP_Formula_5W-30.aspx


    Mobil 1 ESP Formula 5W-30
    Mobil ESP Formula 5W-30, üstün performanslı bir sentetik motor yağı olup, yüksek temizleme gücü, aşınma önleme ve genel performans sağlamaya yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Mobil ESP Formula 5W-30, hem dizel hem de benzinli binek araçlarda emisyon sistemlerinin verimliliğini korumak ve ömrünü uzatmak için geliştirilmiştir. Mobil 1 ESP Formula 5W-30, modern dizel ve benzinli binek araç motorları için talep edilen pek çok önde gelen endüstri ve otomobil üreticileri standartlarını KARŞILAMAKTA VEYA aşmaktadır






  • Sayın vezir bir sorum da araç kataloglarında verilen spesifikasyon ve vizkozite değerleriyle ilgili 2005 model elentra için katalog da en ince apı sg ve üzeri 5w-20 5w-30 5w-40 değerleri verilmiş 0w-40 ve 0w-30 verilmemiş halbuki mobil 1 esp 5w-30 ve 5w 20 yağların 100 c' ve 40 c' viskozitesi +viskozite indeksi + 150c' dinamık viskoziteleri değerleri mobil 1 new life 0w-40 dan daha düşük mobil yeni sayılan araçlarda bu yağı öneriyor mobilin sayfasında aracım için 1.tercih bu çıkıyo öneriyo sorum 65000 km lpg li izmir de yol yapan 5w-40 edge kullanılan ve eksiltme yapmıyan aracımda mobil 1 new life geçebilirmiyim şimdiden saygılar .....




  • aracınız LPG liolduğu için güvenli bantta kalmak daha uygun olacaktır .İzmirin de sıcağını düşünerek 5w40 size uyacak yağdır . CAstrol için edge serisi,

    Mobil 1 için daha önce çok yazdık ama özetle 5w40 size en iyi uyan aralık olacağını zannediorum. Evet 0w40 yağı bir gömlek üstün oalbilir ama size tam uyup uymayağı konusu denemeden bilinecek birşey değildir.LPG li araçlarda bu denemeye gerek yok 5w yeterli bir alt sınır olacaktır .Ama araç sıfır fabrikasyon LPG li olsa idi 0w40 kullanın derdim , aklınızda şüphe kalmaması için siz sormadan söyleyeyim
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Sayın vezir bir sorum da araç kataloglarında verilen spesifikasyon ve vizkozite değerleriyle ilgili 2005 model elentra için katalog da en ince apı sg ve üzeri 5w-20 5w-30 5w-40 değerleri verilmiş 0w-40 ve 0w-30 verilmemiş halbuki mobil 1 esp 5w-30 ve 5w 20 yağların 100 c' ve 40 c' viskozitesi +viskozite indeksi + 150c' dinamık viskoziteleri değerleri mobil 1 new life 0w-40 dan daha düşük mobil yeni sayılan araçlarda bu yağı öneriyor mobilin sayfasında aracım için 1.tercih bu çıkıyo öneriyo sorum 65000 km lpg li izmir de yol yapan 5w-40 edge kullanılan ve eksiltme yapmıyan aracımda mobil 1 new life geçebilirmiyim şimdiden saygılar .....




  • Cevaplarınız için minnettarım birde mobil 1 geniş aralıklı bir yağ görüyorum 5w-50 peaklife bu yağı kaç km ve hangi durumlarda önerirsiniz yada benim için şu an uygun mu dur ? 40 c'visco: 108 100 c' :17.5 dinamik viscozitesi : 4.4 işin açıkcası castrol den soğudum bp ye ürettiriyomuş fiyatları da ucuz şüphe uyandıcı geliyo biraz mobil serisinden özellikle daha önce belirttiğiniz mobil 1 serisinden bi yağa geçiş yapmak istiyorum değerli cevaplarınızla içime su serperseniz minnettar kalırım ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Cevaplarınız için minnettarım birde mobil 1 geniş aralıklı bir yağ görüyorum 5w-50 peaklife bu yağı kaç km ve hangi durumlarda önerirsiniz yada benim için şu an uygun mu dur ? 40 c'visco: 108 100 c' :17.5 dinamik viscozitesi : 4.4 işin açıkcası castrol den soğudum bp ye ürettiriyomuş fiyatları da ucuz şüphe uyandıcı geliyo biraz mobil serisinden özellikle daha önce belirttiğiniz mobil 1 serisinden bi yağa geçiş yapmak istiyorum değerli cevaplarınızla içime su serperseniz minnettar kalırım ....

    peak life daha çok motoru eskiyip yağ eskiten ama sentetikten de vazgeçmek istemeyenler için geliştirilmiş bir yağdır :Aşağıya gerekli teknik açıklamasını internet sitesinden alıntı yapıyorum.Koyu ile boyadığım noktalar yağın neden geliştirildiğini güzel ifade ediyor.Sizin araç yağ eksiltmiyormuş eğer 5w40 da eksiltirse en azından geçeceğiniz yağı belirlemiş olursunuz

    Mobil 1 Peak Life 5W-50
    Ultimate Performance Synthetic Engine Oil
    Product Description
    Mobil 1 is the world’s leading synthetic engine oil brand delivering exceptional performance and protection.
    Mobil 1 Peak Life 5W-50 is our tried and trusted formulation, designed to help balance the demands of newer and older
    vehicles by delivering great all-round performance.


    Features and Potential Benefits
    Mobil 1 Peak Life 5W-50 provides excellent protection to help delay the onset of engine deterioration. It is meticulously
    engineered to help reduce engine wear by minimizing the sludge and deposits that can build up as your engine continues
    to age.

    Powerful additive system to minimize sludge and deposit build up to help delay engine aging
     Anti-oxidants to help improve oil life
     Balanced formulation to help ensure excellent performance throughout the mid-life of you car

    High performance basestocks combined with a precisely balanced component system for excellent all-round wear
    protection
     Wide viscosity grade to help provide a flexible combination of high and low temperature protection
     Thick oil film for extra protection in slightly older engines



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Temmuz 2011; 17:22:36 >




  • Sayın vezir ve diğer üstadlar bizleri çok güzel bilgilendiriyosunuz sanayideki kataloğa bakmadan insanın eline 10w 40 magnatec abi en iyi si diyip yarı sentetik bidonu tutuşturan yamyam kılıklı herşeyi bildiklerini sanan teknik bilgi fakiri insanlarla muhatab olmamamızı sağlıyosunuz son bi sorum daha sayın vezir kışın 5w-40 yazın eksiltme olmasada acaba sorusu için 5w 50 mobil 1 içimizin rahat olması açısından ki mesajlarımdan pimpirikli birisi olduğumu anlamışınızdır kullanabilirmiyiz biraz yakıt tüketimi fazlalaşsada sağlıcakla kalın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Sayın vezir ve diğer üstadlar bizleri çok güzel bilgilendiriyosunuz sanayideki kataloğa bakmadan insanın eline 10w 40 magnatec abi en iyi si diyip yarı sentetik bidonu tutuşturan yamyam kılıklı herşeyi bildiklerini sanan teknik bilgi fakiri insanlarla muhatab olmamamızı sağlıyosunuz son bi sorum daha sayın vezir kışın 5w-40 yazın eksiltme olmasada acaba sorusu için 5w 50 mobil 1 içimizin rahat olması açısından ki mesajlarımdan pimpirikli birisi olduğumu anlamışınızdır kullanabilirmiyiz biraz yakıt tüketimi fazlalaşsada sağlıcakla kalın...

    aslında geniş aralıklı yağlar bizlerin dört mevsimde aynı yağı kullanması için geliştirilmiştir. Dolayısı ile 5w50 dedinizmi kışın 5 w yazın 50 w igbi çok geniş bir viskosite aralığında işimizi görmektedir. Bundan dolayı ne kadar geniş aralıklı yağ kullnırsanız , o kadar fazla katkı veya o özellikleri sağlayan etkileri sağlamanız garanti edilir. Bu ndenle eğer yazılarımı okuduysanızı gerekmedikçe çok geniş aralıklı yağları önermem , evet tüm sorunları çözer ama geniş spektrumlu antibiotik gibi aracınızın direncini de yok eder. Sorunları kapatmak için yağ kullanmak doğrıu değildir sorunu gidermek doğru olandır. Ama 5w50 ile herm yazın en sıcak havada hem kışın en soğuk havalarda başka bir yağa gerek duymayacağınız için bu yağ geliştirilmiştir.

    ideal olan yazın yazlık kışın kışlık yağ kullanarak yağlamada mükemmeli yakalamaktır ama böyle bir şeyi bugunün dünyasında önermek , çok ciddi tepki çekecektir. Gidişat koy unut prensipleri ile birlikte gelişmektedir. Araç üreticileri bile artık yağın değişimi bizlerden uzaklaştırarak daha fab garantili araçlara daha uzun bakım aralıklarına yönelmişlerdir. Bana göre hatalıdır ne kadar iyi idurumda olursa olsun her sene sağlıklı insanlar da check up yaptırmaz mı , evet yaptırırı , yaptırmalıdır. Benzer şekilde aracın bakım aralığının uzatılması da bilinmeyen risklerin bertaraf edilmesi şansını ortadan kaldıracak ve geriye dönüşü olmayan bir hasar aldığınızda bunu tamir masrafı olarak size ödetecektir. Başımıza büyüğ ktamir masrafları gelmemesinin temel nedeni artık araçlarımızı daha kısa sürede elden çıkarmamızdır. Eskiden 20 sene bir araç kullnılmadan satılsa sahibi üzülürdü , daha yeni diye :Şİmdi saçma sapan çiziklerler ve boyalı kapılar için araç değeri düşerken bakımı tam yapılmamış bir aracın fiyatının düşmemesi büyük bir ironidir.

    Adamlar sigortadan hasarları yaptırmış araç sıfırlanmış ise o aracın değeri neden düşsün 30 yıldır bir türlü kavrayamadım halen de aynı işi sürdürmelerini kavrayamıyorum Aracın motoru çökmek üzere , kimsenin ilgilendiği yok var sa yoksa boyalı boyuasız . O kadar saçma bir konu ki yazmadan edemedim. Yeni bir şey her zaman eskiden daha az risk taşır , yeterki doğru işlem yapılmış olsun.

    hurda şekilde bir araç mı iyidir , bakımları en titiz ve doğru uygulaması yapılmış bir araç mı daha iyidir. Bir aracın bakımı yapılmamışsa o araç aslında hurda adayıdır ,yürürü ama her an ciddi masraf çıkarabilir. Ama kozmetik hasarlar (ciddi kazadan bahsetmiyorum) eğer ispatlanabilirse ki ,şimdilerde video var resim var ,kayılar var vs , mümkündür .Aracın değerini düşmesini bırakın artması lazımdır içinde bir emek ve masraf olan şeyin değeri nasıl olur da düşer, ekonomiğe ters bir olay




  • merhaba, 2006 model fiat 1.3 multijet aracımda 5w-40 selenia yag bulunmaktadır. bu yag yerine asagida yer alan turk malı gebze uretimi "sea horse" markalı yagı kullanmam durumunda bir sıkıntı yasar mıyım sizce? teknik ozelliklerini ineceledigimde fiyatına gore de cok iyi bir urun olarak gorunuyor aslında ama yorum webde. fiat standartlarini sagladigini gorunce de emin oldum gibi kullanmak icin. hepsiburadadan alıp bir yerde doldurtacagım veya kendim filtre degistirerek yagı yenileyecegim.bu konunun bir yerinde,standartları ve ozellikleri uygun olduktan sonra en ucuzu kullanmanız hem daha karlı hem de işinize yaracagı icin daha mantıklıdır seklinde bir uzmanın acıklamasını okumustum 2 yıl evvel. o sureden beri takip edemiyorum acıkcası bu konuyu, o donemde bircok faydalı bilgi edinip daha fazla arastırmaya ihtiyacım kalmadıgı icin.sentetik yazıyor olması tam sentetik oldugu anlamına gelir?

    http://www.hepsiburada.com/Liste/seahorse-motor-yagi-5w40-4-litre-85c072/ProductDetails.aspx?productId=otm85c072&categoryId=26005#Gorseller

    http://www.seahorse.com.tr/urundetay.php?CAT=10001&SUBCAT=10002&UID=10032

    bu su an aracımdaki selenia 5w-40 ın teknik ozellikleri:



    bu da seahorse 5w 40 ın ozellikleri




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lacinalper -- 11 Temmuz 2011; 2:53:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lacinalper

    merhaba, 2006 model fiat 1.3 multijet aracımda 5w-40 selenia yag bulunmaktadır. bu yag yerine asagida yer alan turk malı gebze uretimi "sea horse" markalı yagı kullanmam durumunda bir sıkıntı yasar mıyım sizce? teknik ozelliklerini ineceledigimde fiyatına gore de cok iyi bir urun olarak gorunuyor aslında ama yorum webde. fiat standartlarini sagladigini gorunce de emin oldum gibi kullanmak icin. hepsiburadadan alıp bir yerde doldurtacagım veya kendim filtre degistirerek yagı yenileyecegim.bu konunun bir yerinde,standartları ve ozellikleri uygun olduktan sonra en ucuzu kullanmanız hem daha karlı hem de işinize yaracagı icin daha mantıklıdır seklinde bir uzmanın acıklamasını okumustum 2 yıl evvel. o sureden beri takip edemiyorum acıkcası bu konuyu, o donemde bircok faydalı bilgi edinip daha fazla arastırmaya ihtiyacım kalmadıgı icin.sentetik yazıyor olması tam sentetik oldugu anlamına gelir?

    http://www.hepsiburada.com/Liste/seahorse-motor-yagi-5w40-4-litre-85c072/ProductDetails.aspx?productId=otm85c072&categoryId=26005#Gorseller

    http://www.seahorse.com.tr/urundetay.php?CAT=10001&SUBCAT=10002&UID=10032

    bu su an aracımdaki selenia 5w-40 ın teknik ozellikleri:



    bu da seahorse 5w 40 ın ozellikleri





    İstanbulda olsaydın özel servislerde ve oto edirnekapı da fiyat gayet uygun. motor yağı selenia 5/40 2 lt. 24,75 tl civarında.
    Servislerde biraz pahalı bu yağ. Ben de 120.000 bakımına yetkili servise gidip tüm parçaları kendim görtüreyim mi diye düşünmüyor değilim.




  • selenia yı fiat servisi dısında gormedim. fiat servisinden de en son 1 yıl evvel degistigimizde toplam 3lt yag icin iscilik haric 74.19TL odemisiz. simdiye kadarki bakimlarda 3lt yagi ya 3x1LT ya da 2LT+1LT olarak satmislar bize.bundan sonra gidersem ne yapacakalrini harfiyen soyleyecegim zaten.sunlari yapin degistirin, sunlari asla yapmayin yoksa para vermem, eger su gerekliyse arayın onayımı alın. uyuz oluyorum, üçkagıtcı her turlu tamirciye. klimacıyı da tesisatcıyı da. arabanın hava filtresi ve yag filtresini de servisin sattıgından daha ucuza hepsiburada da buldum.hic bir sey yapmadıkları halde servis periyodik bakım ucreti olarak malzeme haric 99TL+kdv almıs zaten gecen sene. yıllık bakıma goturmuyoruz 2 yıldır. periyodik icin mecbur yetkili servise gidiyoruz da.
  • honda civic 1.6 2008 model aracımı izmirde kullanıyorum. 10w-40 yarı sentetik yağ kullanıytordum.30 bin bakımında 5w-40 castrol edge koydursam daha iyi olur mu?
  • 
Sayfa: önceki 141142143144145
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.