Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (111. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.532
Cevap
202
Favori
1.864.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 109110111112113
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Vezir Hocam
    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..
  • Vezir Hocam
    castrol edge 5w 30 pdf motor yağını benzinli araçta kullanabilirmiyiz.yoksa benzinliler için ayrı 5w 30 yağı varmıdır castrolun...
    acil cevaplayabilirseniz sevinirim...pazartesi bakıma girecek aracım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sormayı unutmuşum ,
    aracınızda dizel partikül filtresi varsa linkteki 5w30 partikül filtreli araçlar için uygun olan yağı kullnamanız gerekiyor. ZAten fiyatı anında katlanmasından birşeyler olduğunu anlamamız gerekir.

    http://www.turkoilmarket.com/Po-Maxima-Diesel-La-5W-30-4-Litre,PR-1376.html

    http://www.turkoilmarket.com/Po-Maxima-Diesel-5W-40-4-Litre,PR-1379.html


    quote:

    Orijinalden alıntı: cetinkolsg


    Sayın Vezir,

    2009 model 1,6 turbo dizel aracımın 2. yağ değişim zamanı geldi.İlk yağ değişimini 2010 Mart ayında 6000 km.de (Biliyorum siz Mobil'e daha çok güveniyorsunuz ama) hem Antalya gibi sıcak bir yerde oturduğum için hemde tam sentetik 5w40 aralığında olduğundan 5w40 Castrol Edge turbo dizel yağ koydurmuştum.O tarihten elimde 2 litre kadar yağ kaldı.Bu seferki değişimde Petrol Ofisi Maxima 5w40 dizel yağ koydurmayı düşünüyorum.Netten incelediğim kadarıyla değerleri aynı.Castrol 100 Tl. Poaş 50 Tl. civarında.Castrol'a bu kadar para vereceğime Petrol Ofisi ile daha az km. de daha çok sefer değiştirerek motoru daha iyi koruyabilirim diye sizin ve forumdaki diğer arkadaşlardan da öğrendiğim üzere bir düşüncem var.Siz ne tavsiyede bulunursunuz? Birde 4 lt poaş koydurup kalan 1 litreyi elimdeki Castrolla tamamlasam olurmu.Aracım 15000km.de tabii yağ filtresinide değiştiriyorum.
    Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.





    Sayın Vezir,
    Aracım 2009 model 1,6 crdi Kia Cerato.Dizel partikül filtresi yok biliyorum.Hyundai 1,6 crdi ile aynı motor.Yakında servise sokucam oradanda öğrenebilirim.Araştırırken öğrendiğim bir bilgiyi sizlerle paylaşayım.Castrol, Bp firmasının ürünü olduğu için pazarlama taktiği olarak Castrol Edge Turbo Dizel tam sentetik olarak daha pahalı satılıyormuş.Aslında BP Visco 5000 Turbo Dizel ile aynı ürün olduğu iddia ediliyor.Fiyatı neredeyse yarı yarıya.Vasıfları kağıt üzerinde aynı.
    Bilgilerinizi bizle paylaştığınız için tekrar çok teşekkürler.
    Herkes sağlıcakla kalsın.




  • kullanabilirsiniz. yeni nesil ararçlarda dizel paritikül filtresi veya basit adıyla kurum filtresi yoksa bir problem yok ama DPF (dizle motorlarda oluyor) varsa yağın içindeki sülfur ve kül sıfıra yakın olmak zorunda yoksa filtrelerin ömrü azalıyor ve kataloflarda birkaç yağ dışında yağ önerilmiyor. Katalogları her zaman yağ bölümlerini ezberlemenizi tavsiye ederim. illaki bir gün işinize yarayacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: drkaramurat

    Vezir Hocam
    castrol edge 5w 30 pdf motor yağını benzinli araçta kullanabilirmiyiz.yoksa benzinliler için ayrı 5w 30 yağı varmıdır castrolun...
    acil cevaplayabilirseniz sevinirim...pazartesi bakıma girecek aracım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    kullanabilirsiniz. yeni nesil ararçlarda dizel paritikül filtresi veya basit adıyla kurum filtresi yoksa bir problem yok ama DPF (dizle motorlarda oluyor) varsa yağın içindeki sülfur ve kül sıfıra yakın olmak zorunda yoksa filtrelerin ömrü azalıyor ve kataloflarda birkaç yağ dışında yağ önerilmiyor. Katalogları her zaman yağ bölümlerini ezberlemenizi tavsiye ederim. illaki bir gün işinize yarayacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: drkaramurat

    Vezir Hocam
    castrol edge 5w 30 pdf motor yağını benzinli araçta kullanabilirmiyiz.yoksa benzinliler için ayrı 5w 30 yağı varmıdır castrolun...
    acil cevaplayabilirseniz sevinirim...pazartesi bakıma girecek aracım...



    teşekkür ederim...aldığım yağ üzerinde castrol 5w 30 dpf yazınca kafam karışmıştı...zira tsi benzinli aracımda kullanacağım...




  • Sayın Vezir

    Servise bakım için gittiğimde kontrollerde antifirze yağ karışmış olduğunu farkettiler sebebin ise silindir termostat jontasından kaynakladığı söylendi ve acilen değişmesi gerektiği söylendi ve değiştirdik. Ayrıca antifirizin de motor yağına karışabileceği tehlikesi varmış. Serviste jonta ve antifiriz değişimi (iyi bir para karşılığı) yapıldıktan sonraki gün soğutma sıvısını kontrol ettiğimde 1 cm lik bir azalma olduğunu fark ettim servis bunu olabiliceğini sıvı ilave etmem gerektiğini çıkşıta söylemişti 1 hafta sonra tekrar beni kontrole çağırdılar.

    Daha önce 10 40 yağ kullanıyorumdum 4000 km önce (69000 km iken) araca serviste 5 40 sentetik yağ konuldu şimdi aklıma takılan acaba daha ince bir yağ koyunca mı bu sızma oldu? servistekilere de bunu sorduğumda suçu contanaya buldular ancak bu km deki arac için bunun olması kafama takıldı? Şimdi bu antifirz, conta değiştiği halde yağa karışır mı yada bu olay tekrarlar mı? bunların olmasının vereceği zarar nelerdir. Bu konuda görüşleriniz ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler .




  • zararlarını anlatmakla bitiremeyiz.Ama suçlu conta ise değişince bir problem kalmayacaktır yeter ki doğru teşhis konulsun.

    Contalar hasarlanıyor diyorlar ama nedeni konusunda hiçbir yorum yapmuıyorlar.

    Contaların birincil hasarlanma nedeni hatalı seçilen antifiriz Klasıdır. Antifirizler bilineceği üzere renk renk satılmaktadır ve hepsinin bir manası ve araca uygunluğu söz konusudur. Mesela yeşil olanı eski araçlar için tasarlanmıştır ve contalar ve mantar contaların buna karşı dirençli olması gereklidir. Ama siz yeni nezil araca bunu bilmeden ucuz olsun diye koyarsanzı yine benzer şekilde conta erimesi yapması kaçınılmazdır. İlk yapılacak şey şu bakmaya alışık olmadığımız katalogları okumak ve ezberlemek olmalı.
    orada antifiz için ne kadar miktar ve hangi standarta göre seçim yapılması gerektiğini yazacaktır. Konular karıştıılmasın diye de renk olarak birbirlerinden ayırt edilmiştir ki karışıklık olmasın.

    mesela aşağıda castrol ürününe ait farklı kategorilerde yer alan benzer gibi görünen ama teknolojisi ve kimyasalı farklı olan birkaç seçenek koyuyorum.
    Glikol bazlı olanlar yeşil renktedir . Organik aist (OAT)olanlar sarı , kırmızı turuncu renk olabiliyor

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020062&contentId=6009056


    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020063&contentId=6009057

    buda klasik ve ucuz olanı

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020064&contentId=6009058


    quote:

    Orijinalden alıntı: sert19

    Sayın Vezir

    Servise bakım için gittiğimde kontrollerde antifirze yağ karışmış olduğunu farkettiler sebebin ise silindir termostat jontasından kaynakladığı söylendi ve acilen değişmesi gerektiği söylendi ve değiştirdik. Ayrıca antifirizin de motor yağına karışabileceği tehlikesi varmış. Serviste jonta ve antifiriz değişimi (iyi bir para karşılığı) yapıldıktan sonraki gün soğutma sıvısını kontrol ettiğimde 1 cm lik bir azalma olduğunu fark ettim servis bunu olabiliceğini sıvı ilave etmem gerektiğini çıkşıta söylemişti 1 hafta sonra tekrar beni kontrole çağırdılar.

    Daha önce 10 40 yağ kullanıyorumdum 4000 km önce (69000 km iken) araca serviste 5 40 sentetik yağ konuldu şimdi aklıma takılan acaba daha ince bir yağ koyunca mı bu sızma oldu? servistekilere de bunu sorduğumda suçu contanaya buldular ancak bu km deki arac için bunun olması kafama takıldı? Şimdi bu antifirz, conta değiştiği halde yağa karışır mı yada bu olay tekrarlar mı? bunların olmasının vereceği zarar nelerdir. Bu konuda görüşleriniz ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 31 Ocak 2011; 8:48:54 >




  • antifriz konusunun yeri burası değil ama yeri gelmişken bir döküman koymadan edemedim.Bu konuda bir başka forumda bayağı yazı yazmıştım.

    Mesela mobil bir çok renk seçeneği ve antifiriz sçeneği sunuyor hepsinin kullnım yerleri ayrı ve asla birbirine karıştırılmaması gerekiyor .Bazıları korozyon koruma açısından tasarlanmıştır ve conta problemi olmamaıs için bilinçlice kullnılması ve tamamlanması gerektiğinde sadece konunun uzmanlarının yapmasını önerirrim. Usta geçinenleri kasdetmiyorum .Birşey bi,linmiyorsa saf su konulbile yeterli olur, içinde biraz antifiiz varsa zaten istediği budur.

    http://www.mobil.co.uk/UK-English/LCW/Files/Car_Care.pdf

    renk kodrarına daha dikkatlica bakınız (colour diye belirtiyor)




  • Üstad yeni nesil araçlar da yeşil kullanılmaz demişşsin,en azından yeşil antifiriz eski araçlarda kullanılır demişsin.Ancak bende 2008 model dizel era var ve benim aracımda yeşil shell antifirizi kullanılıyor,bende eklemem gerektiğinde bundan ekliyorum,komple değişmemi mi tavsiye edersin?Saygılarımla...
  • yeşil olan antifiriz eski araçlar için tasarlanmıştır buna uygun radyatör radyatör hormtumu tüm lastik ve plastik parçalar uygun olması gerekir. Ynei OAT teknolojisinde tasarlanan araçlar için buna uygun corrosion inhibutor ve parçaların uygun olup olmadığını kullanıcının bilmesi zor bir şeydir .Bu nedenle tek yapılması gereken aracın içinde ne olduğundan önce doğrusunun ne olduğunun tespiti gereklidir. Bunun için tek çare elinizdeki kataloglar ve yazan referanslardır. Bunları bana iletebilirseniz hangisi olmalı ben de yazabilirim.Bazı araçların radyatör kapağının üstünde veya antifiriz deposunun üstünde içine ne konulması gerektiğini yazar .Kataloğu bulamayanlar aracın kaputunu hele bir kaldırsın sağda solda yazan yazıları bir okusun derim. Lafım meclisten dışarı
    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Üstad yeni nesil araçlar da yeşil kullanılmaz demişşsin,en azından yeşil antifiriz eski araçlarda kullanılır demişsin.Ancak bende 2008 model dizel era var ve benim aracımda yeşil shell antifirizi kullanılıyor,bende eklemem gerektiğinde bundan ekliyorum,komple değişmemi mi tavsiye edersin?Saygılarımla...




  • Tabloya genel fikir için bakabilirsiniz.

    http://www.valvoline.com/pdf/Zerex_CoolantChart.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yeşil olan antifiriz eski araçlar için tasarlanmıştır buna uygun radyatör radyatör hormtumu tüm lastik ve plastik parçalar uygun olması gerekir. Ynei OAT teknolojisinde tasarlanan araçlar için buna uygun corrosion inhibutor ve parçaların uygun olup olmadığını kullanıcının bilmesi zor bir şeydir .Bu nedenle tek yapılması gereken aracın içinde ne olduğundan önce doğrusunun ne olduğunun tespiti gereklidir. Bunun için tek çare elinizdeki kataloglar ve yazan referanslardır. Bunları bana iletebilirseniz hangisi olmalı ben de yazabilirim.Bazı araçların radyatör kapağının üstünde veya antifiriz deposunun üstünde içine ne konulması gerektiğini yazar .Kataloğu bulamayanlar aracın kaputunu hele bir kaldırsın sağda solda yazan yazıları bir okusun derim. Lafım meclisten dışarı
    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Üstad yeni nesil araçlar da yeşil kullanılmaz demişşsin,en azından yeşil antifiriz eski araçlarda kullanılır demişsin.Ancak bende 2008 model dizel era var ve benim aracımda yeşil shell antifirizi kullanılıyor,bende eklemem gerektiğinde bundan ekliyorum,komple değişmemi mi tavsiye edersin?Saygılarımla...






    Üstad araçtan 10 gün kadar uzağım,kapağın üzerinde ki yazıya bakar size bilgi vermeye çalışırım,teşekkürler.




  • İyi günler;
    2008 civic 1,6 benzinli ve 2008 toyota corolla 1,4d4d dizel araşlarımın yağ değişim zamanları geldi;

    Araçlarım için aaşağıdaki yağları düşünüyorum, özellikle corolla için hangisini seçmeliyim yardımcı olabilirseniz sevinirim:
    Civic:

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=486


    Corolla 1,4 dizel:

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=495

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=485

    Viskozite parlama v.b. çok yakınlar, ama fiyat 2 kat farkediyor




  • 6 ayda bir aracımın yağını değişiyorum genelde elf ama tüp taktırdım yag secımım ne olmalıdır 10-40,,5-40 fark edermı
    1.6 corolla benzınlı
  • LPG liaraçlar eğer kmleri orta yaş olmuşsa biraz daha fazla yağ eksiltirler bu nedenle 10-40 daha uygun olur. Ancak eksiltilen yağ parası gözden çıkarılmışsa 5w40 koyup eksilme varsa tamamlanma yapılması bir seçenektir. Aracınıza ve motorunuza verdiğiniz değer ile alakalı bir durum. Bakım açısından soğuk havlardaki 5w performasının üstünlüğünü artık anlatmaya gerek duymuyorum
    quote:

    Orijinalden alıntı: evetben

    6 ayda bir aracımın yağını değişiyorum genelde elf ama tüp taktırdım yag secımım ne olmalıdır 10-40,,5-40 fark edermı
    1.6 corolla benzınlı
  • benzinli araç için seçilen yağ uygun görünüyor .
    dizel için ise biraz dikkali bakılırsa bir yağın dizel partikül filtreli araçlar için olduğu özellikle vurgulanmış.Bu nedenle daha pahalıdır ama DPF yoksa her 2 yağ da kullanılabilir. DPF varsa tek seçenek kalıyor '' maxima Diesel LA 5W-30 '' diğerinin kulllnılması sakınca yaratır.
    Özetle aracınızda ilk bilmeniz gereken şey dizel araç ise DPF var mıdır yok mudur ?
    Yok ise dizel için imal edilmiş 5w30 veya 5w40 yağ ları fiyatı uygun olan kullanılabilir.

    Ama DPF varsa alanınız daralır ve buna uygun yağı seçmeniz gerekir ki filtreler erkenden arıza vermesin. Tabii doğal seçilim sonucu özel bir yağ sınıfı fiyatı da yukarı çıkarıyor. İleriki yıllarda bütün dizel araçlar dpf ÜRETİLMEYE BAŞLANINCA fiyatlar da buna bağlı olarak düşecek ve normal yağ sınıfı kadar satış fiyatı olacaktır.

    Bu konuda mercedes , audi ve üst sınıf araçlarda DPF artık standart olarak yer almaya başladılar . DÜşük segmenteki araçlarda bu sistemler yaygınlaştıktan sonra arz talep sonucu yağların satış fiyatı da düşecektir. ama bugun yakıtlara yeniden zam geldi yakında dizle yerine motor yağını direk koyup gideceğiz herhalde . merak etmeyin araçlar çalışır ama ...

    quote:

    Orijinalden alıntı: qNesh

    İyi günler;
    2008 civic 1,6 benzinli ve 2008 toyota corolla 1,4d4d dizel araşlarımın yağ değişim zamanları geldi;

    Araçlarım için aaşağıdaki yağları düşünüyorum, özellikle corolla için hangisini seçmeliyim yardımcı olabilirseniz sevinirim:
    Civic:

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=486


    Corolla 1,4 dizel:

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=495

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=485

    Viskozite parlama v.b. çok yakınlar, ama fiyat 2 kat farkediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    benzinli araç için seçilen yağ uygun görünüyor .
    dizel için ise biraz dikkali bakılırsa bir yağın dizel partikül filtreli araçlar için olduğu özellikle vurgulanmış.Bu nedenle daha pahalıdır ama DPF yoksa her 2 yağ da kullanılabilir. DPF varsa tek seçenek kalıyor '' maxima Diesel LA 5W-30 '' diğerinin kulllnılması sakınca yaratır.
    Özetle aracınızda ilk bilmeniz gereken şey dizel araç ise DPF var mıdır yok mudur ?
    Yok ise dizel için imal edilmiş 5w30 veya 5w40 yağ ları fiyatı uygun olan kullanılabilir.

    Ama DPF varsa alanınız daralır ve buna uygun yağı seçmeniz gerekir ki filtreler erkenden arıza vermesin. Tabii doğal seçilim sonucu özel bir yağ sınıfı fiyatı da yukarı çıkarıyor. İleriki yıllarda bütün dizel araçlar dpf ÜRETİLMEYE BAŞLANINCA fiyatlar da buna bağlı olarak düşecek ve normal yağ sınıfı kadar satış fiyatı olacaktır.

    Bu konuda mercedes , audi ve üst sınıf araçlarda DPF artık standart olarak yer almaya başladılar . DÜşük segmenteki araçlarda bu sistemler yaygınlaştıktan sonra arz talep sonucu yağların satış fiyatı da düşecektir. ama bugun yakıtlara yeniden zam geldi yakında dizle yerine motor yağını direk koyup gideceğiz herhalde . merak etmeyin araçlar çalışır ama ...

    quote:

    Orijinalden alıntı: qNesh

    İyi günler;
    2008 civic 1,6 benzinli ve 2008 toyota corolla 1,4d4d dizel araşlarımın yağ değişim zamanları geldi;

    Araçlarım için aaşağıdaki yağları düşünüyorum, özellikle corolla için hangisini seçmeliyim yardımcı olabilirseniz sevinirim:
    Civic:

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=486


    Corolla 1,4 dizel:

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=495

    http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=485

    Viskozite parlama v.b. çok yakınlar, ama fiyat 2 kat farkediyor




    Teşekkürler vezir bey;
    Bildiğim kadarı ile d4d lerde DPF yok, bununla birlikte maxima yağlarının değerleri ile daha pahalı olan castrol v.b. çok fark var mı? Yani ucuza kaçayım derken çok dandik bir yağ almak istemiyorum?




  • quote:

    Teşekkürler vezir bey;
    Bildiğim kadarı ile d4d lerde DPF yok, bununla birlikte maxima yağlarının değerleri ile daha pahalı olan castrol v.b. çok fark var mı? Yani ucuza kaçayım derken çok dandik bir yağ almak istemiyorum?


    Yağlama açısından fark olmayacaktır ama illaki katkılar konusunda fark olabilir. Ben şahsen MObil 1 den şaşmam , senede bir kere yağlama parası vereceğim diye çok kasmıyorum, hele yakıt bu kadar pahalı iken. Bir de Fiyat farkı çok olunca içime sinmiyor psikolojik bir durum.

    ama özelleşme sonrası bu fiyatlar çok normal zaten dünya pazarında da buna yakın seyrediyor . Tüm mesele ise ''verilen paranın karşılığı var mıdır '' sorusudur ve yanıtı asla net değildir. Yoksa pazarlama bölümleri ve faliyetleri olmazdı sanırım. Öz<ellikle reklam paraları nereden çıkacak değil mi?




  • @vezir;
    Merhabalar
    Aracımın yağını serviste değiştirmek istiyorum. Aracım 2007 Clio Symbol 1.4 16 valf benzinli ve aracım 8500 km de Servisin koyduğu yağ ;
    shell helix hx7 5-40 http://www.omf.com.tr/urunPDF/ShellHelixHX75W-40.pdf
    Ben ise servisten bu yağı istiyorum
    shell helix ultra http://www.omf.com.tr/urunPDF/ShellHelixUltra5W-40.pdf
    sizce bu yağlar aracım için uygunmu veya hangisi daha iyidir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekek

    arkadaşlar piyasada doğru düzgün işten anlayan usta bulmak cok zor çok dikkat etmek usta denen kişilerede fazla itimat etmemek gerekiyor yapılacak işleri usta insiyatifine bırakmak deyil kendimiz önermemiz gerekiyor en ufak dediğimiz yağ değişimi bile motoru bitirecek bi konu ve cok önemli dikkat edilmesi gerekiyor bence senın yağ pompanda falan hiç bişey yok ya koydukları yğda sorun var ya filtrede var yada bi yerlerde bi hata var belkide motora yağ koyup tapayı bile unutmuş olabilirler yani bi hata var sen içim rahat olsun dersen yağ numarasını falanda bilmiyorsan yetkili bi servise git başından gecen bu olaydanda hiç bahsetme normal yağ değşimi ve filtre değişimini yaptır htekrardan sende göreceksin zaten hiçbir sıkıntı cıkmayacaktır için rahat ederk aracını kullan ayrıca koydukları yağda cok ince pompada sorun olsa her şekile kendini belliederdi zaten bilgisiz olduklarını burdanda anlayabilirsin gecmiş olsun ucuz atlatmıssın

    Arkadaşlar,
    Şehir dışındaydım, forumdan biraz uzak kaldım. Üstadların dediği gibi, aracımın sadece yağ filtresini değiştirttim serviste. Aynen devam ediyorum. 1000 km oldu. Bir problem yok. Yağ pompası arızalı değilmiş anlayacağınız :)) Yağ da 5W30 koydular, 10W40 değil.

    Dediğiniz gibi ucuz atlattık. Bir daha sanayiye, yağ değişimine bile gitmeyecem. Bana yaşattıklarından sonra, 100 tl daha fazla verecem, yetkili serviste değişttireceğim. En azından karşımda bir kurum olacak.

    Bana vakit ayıran tüm değerli dostlarıma, uzmanlarıma tşk ederim.

    Saygılarımla...




  • 
Sayfa: önceki 109110111112113
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.