Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (113. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 111112113114115
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • vezir bey merhaba;
    yağın üretim tarihi önemli midir? yeni yağ almıştım ancak deponun arkasından alıp kullanmadığım 2009 üretimi tam sentetik 5-40 çıktı, yaşı sorun olur mu? açılmamış durumda.


    Ek olarak 8 yaşında ama 56.000 km.de avensis araç için( hep kısa mesafe kullanıldı) ( 2.000 cc benzinli) 0-30 tam sentetik kullanıyorduk, 0 37 derece arasında kullanılacak araç için 5-40 geçmeli miyiz?
  • Bugün imzamdaki aracıma periyodik bakım yaptırdım sanayide fakat yağı değiştirtmeme rağmen yağ filtresini değiştirmeyi unutmuşum. Acaba bunun bir zararı olur mu?
  • Bilineceği üzere yağ ve yağ filtresiberaber değiştirilmnesi gereği bir bakım şartnamesidir.

    Ama sizin örneğinizde unutulmuş ve tekrar bu işin yapılması için yağın boşaltılması bir sürü iş sıfırdsan yapılması gerektiği için , şimdilik belirli bir km giderek yağınızı gereğinden erken değiştiriseniz böylece filtreyi de değiştirme şansını yakalamış olursunuz .

    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Bugün imzamdaki aracıma periyodik bakım yaptırdım sanayide fakat yağı değiştirtmeme rağmen yağ filtresini değiştirmeyi unutmuşum. Acaba bunun bir zararı olur mu?
  • yağın üretim tarihi tabii ki önemlidir. Çok kabaca yarı sentetik yağlarda 3 yıl, tam sentetiklerde 5 yıla varan doğru saklama koşulları söz konusu olduğunda geçerlidir. Yağın açılmama koşullunun dışında nasıl bir yerde saklandığı da önemlidir. Güneş görmeyen kuru bir ambar olmalıdır. Büyük hiper marketlerin rafları bu iş için oldukça uygundur ısı kontrolünü sağladıkları ve nemi de kontrol ettikleri için raflarda uzun süre yağ dayanacaktır.
    tam sentetik yağlarda eğer çok sert hava koşulları ve kullanım şartları söz konusu değilse (yüklü araç , rampa tırmanma , dur kalk istanbul boğaz trafiği gibi) 5w30 tek başına yeterli bir yağdır. Bazen küçük nüans farkları ile orta yaş araç veya eski model araçlarda bunu 5w40 çekmek mümkündür.Sürücü aracını herkesten daha iyi tanıyacağı için deneyerek kendisine uyan bu seçeneği belirleyebilir. Bizimkisi biraz teorik değerlendirme olacaktır.Ama araç sıfır ise 0w30 veya 5w30 her ikisi de olur .
    quote:

    Orijinalden alıntı: qNesh

    vezir bey merhaba;
    yağın üretim tarihi önemli midir? yeni yağ almıştım ancak deponun arkasından alıp kullanmadığım 2009 üretimi tam sentetik 5-40 çıktı, yaşı sorun olur mu? açılmamış durumda.


    Ek olarak 8 yaşında ama 56.000 km.de avensis araç için( hep kısa mesafe kullanıldı) ( 2.000 cc benzinli) 0-30 tam sentetik kullanıyorduk, 0 37 derece arasında kullanılacak araç için 5-40 geçmeli miyiz?




  • yaglardan bahsediyoruz fakat yag filtrelerinden bahsetmiyoruz. onerdiginiz yag filtresi markalari nelerdir. serviste orjinal takilanlardan daha iyi benzer fiyata bulunabilecek filtre varmi? nerden temin edilir.
  • YAĞ işi için tavsiye olmaz.Çünkü yağ filtrelerinin yağı geçirme ve partikül tutma için tasarlanmış bir geçirme yoğunluğu vardır. Bunu bilmeden seçim yapmak ciddi yağlama sıkjıntılarına yol açabilir. Çok ucuz olan bu parçanın kesinlikle orjinali ile değiştirilmesi yapılacak en iyi bakımdır. Bu konuda yurtiçi ve dışında birçok iyi firma vardır ama hepsi kendi stok numaraları ile bunun hangi araçlara uygun olduğunu belirten bir karşılaştırma tablosu hazırlamışlardır. Bunları yan yana koymak ise ayrı bir araştırma ve ustaya bırakılmayacak kadar ciddi bir iştir.

    İnternet web sitelerinde genelde araç cinsi girilerek elde edilebilecek birçok alternatif bulunmaktadır BOSCH markası geniş ürün yalpazesi ile bu alanda başvurulması gereken önemli sitelerden birisidir. Amerikan menşeyli AC DELCO da birçok yan sanayi parçası üretmekte konu oldukça geniş bir yağ konusu kadar karmaşıktır

    yerli olan FİL Filtre iskenderun merkezli bir firma uygun fiyatları ile yerli piyasa araçlara ve alternatif olarak hizmet vermektedir

    http://www.filfilter.com.tr/filtr.htm

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    yaglardan bahsediyoruz fakat yag filtrelerinden bahsetmiyoruz. onerdiginiz yag filtresi markalari nelerdir. serviste orjinal takilanlardan daha iyi benzer fiyata bulunabilecek filtre varmi? nerden temin edilir.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Şubat 2011; 11:42:02 >




  • Aracımın bakımı yaklaştı ve dün yağ bayisinden aldığım değişik markaların 4 lt fiyatları
    Gulf formula g 5-40 70 TL
    Mobil s 3000 X1 5-40 75 TL
    Castrol Edge 5-40 85 TL
    Shell Helix Ultra 5-40 95 TL

    Bu yağların hepside tam sentetik diye geçiyor. 1.5 dci motora son kullandığım yağ Edge 5-40 turbodizeldi.Çokta memnun kaldığım söylenemez ve fiyat olarakta çok pahalı ( fiyatını gerçekten hakediyormu).
    C3 sınıfının dpf olmayan araçta artısı olurmu?
    Mobil1 0-40 ın Antalya da eksiltme yapacağı söyleniyor ?
    Yağın Alevlenme noktası ile sıcakta eksiltmesinin bağlantısı varmı?
    Aracım için b3 b4 5-30 ,ve sıcaklık tablosuna göre seçin deniyor.Ayrıca kesinlikle cg4 sınıfı yağ kullanmayın ibaresi var.

    Syn Vezir ve Karbon 12 den cevap bekliyorum.
    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Aracımın bakımı yaklaştı ve dün yağ bayisinden aldığım değişik markaların 4 lt fiyatları
    Gulf formula g 5-40 70 TL
    Mobil s 3000 X1 5-40 75 TL
    Castrol Edge 5-40 85 TL
    Shell Helix Ultra 5-40 95 TL

    Bu yağların hepside tam sentetik diye geçiyor. 1.5 dci motora son kullandığım yağ Edge 5-40 turbodizeldi.Çokta memnun kaldığım söylenemez ve fiyat olarakta çok pahalı ( fiyatını gerçekten hakediyormu).
    C3 sınıfının dpf olmayan araçta artısı olurmu?
    Mobil1 0-40 ın Antalya da eksiltme yapacağı söyleniyor ?
    Yağın Alevlenme noktası ile sıcakta eksiltmesinin bağlantısı varmı?
    Aracım için b3 b4 5-30 ,ve sıcaklık tablosuna göre seçin deniyor.Ayrıca kesinlikle cg4 sınıfı yağ kullanmayın ibaresi var.

    Syn Vezir ve Karbon 12 den cevap bekliyorum.
    Teşekkürler


    Çok güzel tarifler vermişsiniz. Ben de internetten spesifikasyonlarına baktım biraz. Yağların hepsi de birbirlerine çok yakın. Bu durumda fiyat/performans ürünü Gulf olarak görünüyor. Sürekli bulunabilen bir yağ olarak ise Mobil mantıklı görünür. Shell üstü kapalı bir şekilde yakıt ekonomisi demiş, ancak dört yağın da hem dinamik, hem kinematik viskoziteleri birbirlerine çok çok yakın. Bu halde ölçülebilir bir fark beklemek gerçekçi olmayacaktır. Ayrıca bu fiyata (95 tl) her açıdan daha iyi bir sentetik olan M1 0W-40 tercihim olurdu. Yukardaki yağların hepsi Grup-III sentetiklerdir, M1 ise Grup-IV. (Yakıt ekonomisi içinse ne marka olursa olsun kitapçıkta verilen Xw-30 opsiyonunu değerlendirmek uygun olur.)

    CG-4: 1994'den bir ağır şart dizel spesifikasyonudur. Buradan bizim anlamamız gereken, yani diyor ki bu motor dizel diye gidip kamyonlar için önerilen yağları koymayın. Mutlaka otomobil spesifikasyonu ACEA B sınıfı (ve bu durumda ACEA-B3 ve/veya B4) tipi bir yağ kullanın.

    İnternette bulamadığım ancak şişelerin arkasında yazma ihtimali olan can alıcı bir nokta ACEA spesifikasyon yılıdır. Bu, parantez içinde (04) (08) şeklinde veya açıkça yazar, 2004 2008 anlamlarınaına gelir. Aşağıda kıyaslamalı performans seviyelerini veriyorum. B4, B3'ün karşıladığı bütün şartları karşılar artı olarak direkt-enjeksiyonlu dizeller için bazı özellikleri geliştirilmiştir. Performanslarının daha yüksek olduğu tabloda da görülüyor. Kıyaslamak için bir de 2004 B3 koydum (koyu yeşil). Alışverişte en yeni şartnameye sahip olan ACEA seviyesini tercih edin.





    ACEA C3
    DPF yağları yandığında kül bırakmaması için katkıları azaltılan, azalan katkılarla da gerekli korumayı sağlayabilmek içinse daha kaliteli bazyağların kullanıldığı yağlardır. Yukarda da gösterilen kurumlanma, deposit oluşumu gibi alanlarda olumlu katkısı olabilir. Ancak B3-B4 tavsiye edilen bir motorda bir de yağları dikkatli seçince bu konuda problem yaşanmaması gerkir. Kaldı ki bu ACEA şartları en çok 1.6 sülfat külüne izin vermesine rağmen yağların dördü de 1.1-1.2 seviyelerinde. DPF için uygun yağlarda bu değer 0.6 civarı olsa da bence kurumlanma konusunda özel bir şikayet belirmedikçe geçilmesinin hiç bir mantığı yoktur. Çünkü sağlıklı bir motorda kurumlanma daha çok yakıt kaynaklıdır.

    C3'ün katkısını grafiği olşturduğum sitede kontrol edebilirsiniz:
    http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RPTOOL2010Dep/rp/pc/index.html

    ayrıca ACEA C3-07, ACEA C3-08 farkı için.
    http://www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/C308.html

    0W-40
    Antalya'da eksiltmesi yeni bir motorda ihtimaldir sadece. 0W-40'ın hem viskozite indeksi hem de alevlenme noktası verilen 5-40'ların hepsinden de daha yüksek. Bu demek oluyor ki bazyağ daha bile kalın, sadece iyi sentetik olduğundan ötürü soğuklarda daha az kalınlaşıyor. Bazyağı farklıdır, ilk değişimde contalardaki emilim farkı oturuncaya kadar bir kısım eksiltme görülebilir, ancak zamanla birkaç bin km içinde azalmasını, eski haline dönmesini beklerim. Piston bölgesi gibi kritilk alanlardan mantıken eksiltmemesi gerekir. Daha iyi koruma isteniyorsa pek alternatif yok, bence denemeye değer.

    Alevlenme noktası
    Ne kadar yüksekse bazyağın o denli kaliteli olduğuna işaret eder. Bu da eksiltme karakteristiğini dolaylı olarak etkileyebilir. Ancak standardın kendisi bu durumda ACEA B3 ve/veya B4 çok daha yakın bilgi verir. Kıyaslama yaparkenaynı testlerin kullanıldığına emin olmak gerekir. Mesela ilk paragrafı yazarken Gulf ve Shell'de 20°C daha kötü değerler gördüm sonradan uyanıp test metotlarına baktım. Aynı test metotlarına rastladığım kağıtlarda ise yine yakın sonuçlar çıktı. Az kaldı Gulf'u eliyorduk yani :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 20 Şubat 2011; 19:35:50 >




  • Karbon 12 bilimsel bir makale yayınlamışsınız.Teşekkürler emeğinize sağlık.
    Sizinde açıklamalarınıza istinaden Mobil1 0-40 daha mantıklı görünüyor.En azından verdiğimiz ücreti hakedecek bir ürün.Araç Nissan note ama motor renault.Aynı motora renault 5-40 Nissan 5-30 öneriyor.Aranan şartname Rn710 olması lazım.
    Motor 4.55 litre yağ alıyor.Birde LIQUI MOLY diye bir yağ markası var, çok methini duydum.Yalnız bununda toptancısını buldum, kutu halinde almak gerek.Yani kafamda karıştı hangisini almam gerektiği konusunda.Tam olarak siz ne önerirsiniz?
    Tekrar teşekkürler

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_3863.html

    http://www.reifendirekt.de/Motoroel.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Karbon 12 bilimsel bir makale yayınlamışsınız.Teşekkürler emeğinize sağlık.
    Sizinde açıklamalarınıza istinaden Mobil1 0-40 daha mantıklı görünüyor.En azından verdiğimiz ücreti hakedecek bir ürün.Araç Nissan note ama motor renault.Aynı motora renault 5-40 Nissan 5-30 öneriyor.Aranan şartname Rn710 olması lazım.
    Motor 4.55 litre yağ alıyor.Birde LIQUI MOLY diye bir yağ markası var, çok methini duydum.Yalnız bununda toptancısını buldum, kutu halinde almak gerek.Yani kafamda karıştı hangisini almam gerektiği konusunda.Tam olarak siz ne önerirsiniz?
    Tekrar teşekkürler

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_3863.html

    http://www.reifendirekt.de/Motoroel.html


    RN 710 anladığıma göre ACEA B5 tabanlı (yani yakıt ekonomisi amaçlı) bir standart. Farklı olarak 710, daha iyi oksidasyon kararlılığı istiyor. Liqui-Moly bu standardı da kaşıladığı için tercih edilebilir. Enteresan olan ACEA B5'i de listelememiş olmasıdır. Ya kayıt maliyetlerinden çekindiler veya ACEA B3 ve B5 için seçmeli davranıyor ikisine aynı anda onay vermiyor (ya peformans, ya ekonomi diyor. "Mutually exclusive"= Birbirlerni olumsuzlayan standartlar. A3/A1 öyledir mesela.)


    Oxidative thickening: dediği yanmaya bağlı (asidik ortamda yanma dahil) yağın kalınlaşması.
    Soot thickening: Filtreden geçen ince atık ve küllerin viskoziteyi yükseltmesi.
    (ancak bu yükselmeler film dayanımını iyileştirmez)
    Sludge: Çamurlaşma
    Wear: aşında
    Piston deposits: Piston üzeri birikimler. (Ateşleme zamanını bozar, sekman hareketini engelleyebilir)



    Burada önemli olan bütün köşeleri en iyi şekilde kaplamak. İstenilen standartlara azami ölçüde cevap verebilmektir. Standartlar güncelliğini kaybettiğinde, kapsayan yeni standartları tercih etmektir. (Dikkat ederseniz artık B3'ten bahsetmiyoruz, bütün rakiplerde ek olarak var ve B4 onu kapsıyor zaten). Umarım mantığı anlatabildim.

    Liqui-Moly bazyağ ve temel formülasyon geliştiren bir firma değil. Fakat çok kaliteli veya daha bonkörce kullanılan katkılarla da, nispeten atölye tipi veya butik tip bir yağ avantajlı duruma geçebilir. Liqui-Moly eskiden beri inceleyip anladığım kadarıyla bu noktadan vuran bir firma. Şu durumda da ACEAB3/B4 + RN 710 5W-40 bilgisine açıkça en iyi cevabı veren konumunda.

    * * *

    Yalnız bu bilgiyi (ACEAB3/B4 + RN 710 5W-40) şimdi biz mi derledik. Yoksa Nissan mı :)

    Burada dikkat dağıtmamak için ya Renault veya Nissan dökümanlarından birini seçmekte fayda var. Ayrıca motorlar plan olarak aynı olsalar da Nissan montajı kendi bünyesinde yapıyorsa ufak dokunuşlarda bulunabilir. Vites oranları farklı olduğu için yük durumunu gözetiyor olabilir. Ben bunları bilmiyorum. Yağları nispeten tanıyor olabilir ama bu motoru tanımıyorum. Belki siz daha iyi tanıyorsunuz. Nissan bütün iklimlerde 5w-30 diyorsa Liqui-Moly avantajlı konumundan düşebilir, çünkü temel avantajı düşük sürtünmeli oluşu. Diğer açılardan yukarıdaki dört yağ ile rakiptir. Grup-III sentetik gibi görünüyor. Yine M1 0W-40 en yüksek viskozite indeksine, akma noktasına, en yüksek parlama noktası gibi temel özelliklerde avantajlı konumda. Burada mesele RN-710 bizim için kritik mi değil mi. Nissan (yani eski garantör) tam olarak ne istiyor?

    Nissan RN-710'dan bahsetmedi ise, siz de 40'lık yağ istiyorsanız M1 0W-40 ilk tercihim olur.
    RN-710 vardı ise Liqui-Moly ilk tercihim olur.
    Nissan her iklimde 5W-30 diyor ise sil baştan... :) Ben olsam eksiltmedikçe (Antalya'ya rağmen) 30'luklardan seçim yapardım.

    Bunlar, tabii benim başlangıç noktalarım olurdu. Gözlem yapmak motora, duruma göre karar vermek de önemlidir. Son ince ve bilimsel karar ancak düzenli laboratuvar yağ analizleriyle verilebilir. Bundan hariç sürücünün nitel gözlemleri en doğru ikinci şey.

    Son standart bilgisinden sonra (Nissan) koliyle Liqui-Moly almaya değer mi onu açıklığa kavuşturabiliriz.




  • cevap veren ustadlara tesekkurler;

    yilda ortalama 15bin yapan benzin+LPG li bi aracim var,

    motor yagini 5700 km de 0w40 m1 le degistirdim. bakimi 15binde.

    1. 15bin kmde bir m1 0w40.(85tl)
    2. 7500 de bir castrol magnatek kisin 0w30 yazin 10w40.(50tl)
    3. 7500km de bir piyasada bulunabilen bulabildigim herhangi bir ucuz tam sentetik 5w40 yag. mesela bp den fullpet olmus bi istasyonda bp tam sentetik visco5000 turbodiesel (48tl)

    bu yaglardan hangisiyle devam etmemi tavsiye edersiniz.
    not: servis istedigim yag kullanmam konusunda sorun cikarmiyor. yasadigim yer istanbul.

    sayglar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    aracınızı bilmeden cevap vermek güç ancak terorik olarak LPG li araçların yağ eksiltmeyi artırdığını biliyoruz. Bunun en büyük nedenlerinden birisi silindir içi sıcaklığın tasarlanan yakıttan yüksek olmasıdır.Diğer bir neden silindir içi benzinin yanması ile oluşan ince film tabakasının oluşmamasıdır. (yeni daha temiz yakıttır)

    Bakım kuralları gereği ben her zaman yağın erken değiştirilmesinden yana olduğumu türlü vesilelerle ifade etmeye çalışmıştım.Bu noktayı öne aldığımda aracın da LPG li olduğunu düşünerek yarı sentetik veya 5W30 öneririm. Piyasada ucuza bulanabilecek çakma sentetikler 5w40 adıyla laf dolambaçları (tam sentetik ibaresi) ile satılmakta.Bunları da kullnılmasının bir zararı olmaz.
    seçim olayında ben şahsi olarak 2 nolu seçeneği tercih ederim. Yağın uzun süre dayanması o yağı sınırında kmsinde değiştirileceği anlamına gelmez. Yağın içinde birçok aşınmış partükül yüzer ve lab. analizlerinde buınların oranına göre bakım yapılması gerekn parça hjakkında sökülmeden yorum yapılabilemektedir. Bu yüzüşen partiküller motordan ne kadar çabuk uzaklaştırılırsa o kadar iyidir
    cevap veren ustadlara tesekkurler;

    yilda ortalama 15bin yapan benzin+LPG li bi aracim var,

    motor yagini 5700 km de 0w40 m1 le degistirdim. bakimi 15binde.

    1. 15bin kmde bir m1 0w40.(85tl)
    2. 7500 de bir castrol magnatek kisin 0w30 yazin 10w40.(50tl)
    3. 7500km de bir piyasada bulunabilen bulabildigim herhangi bir ucuz tam sentetik 5w40 yag. mesela bp den fullpet olmus bi istasyonda bp tam sentetik visco5000 turbodiesel (48tl)

    bu yaglardan hangisiyle devam etmemi tavsiye edersiniz.
    not: servis istedigim yag kullanmam konusunda sorun cikarmiyor. yasadigim yer istanbul.

    sayglar.






  • özetle tam sentetik ise alev noktası yüksek , sulfat kül olanı düşük olan (bu temiz yağ demektir) yağ viskosite değeri 100 derecede göreceli yüksek viskosite numaralı , 40 derecede görece düşük olanı tercih etmelidir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Aracımın bakımı yaklaştı ve dün yağ bayisinden aldığım değişik markaların 4 lt fiyatları
    Gulf formula g 5-40 70 TL
    Mobil s 3000 X1 5-40 75 TL
    Castrol Edge 5-40 85 TL
    Shell Helix Ultra 5-40 95 TL

    Bu yağların hepside tam sentetik diye geçiyor. 1.5 dci motora son kullandığım yağ Edge 5-40 turbodizeldi.Çokta memnun kaldığım söylenemez ve fiyat olarakta çok pahalı ( fiyatını gerçekten hakediyormu).
    C3 sınıfının dpf olmayan araçta artısı olurmu?
    Mobil1 0-40 ın Antalya da eksiltme yapacağı söyleniyor ?
    Yağın Alevlenme noktası ile sıcakta eksiltmesinin bağlantısı varmı?
    Aracım için b3 b4 5-30 ,ve sıcaklık tablosuna göre seçin deniyor.Ayrıca kesinlikle cg4 sınıfı yağ kullanmayın ibaresi var.

    Syn Vezir ve Karbon 12 den cevap bekliyorum.
    Teşekkürler




  • tesekkur ederim. aracim kia ceed 1.4 benzinli. bundan sonra magnatec kullanacagim 15bin bakiminda ve her 7500 de.

    fakat anlayamadigim tam sentetigin degistirme periyodu 15bin degilmi. tam sentetik yag kullanilip degistirme periyoduna dikkat edilirse daha iyi olur diye biliyordum ben??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 21 Şubat 2011; 13:05:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Karbon 12 bilimsel bir makale yayınlamışsınız.Teşekkürler emeğinize sağlık.
    Sizinde açıklamalarınıza istinaden Mobil1 0-40 daha mantıklı görünüyor.En azından verdiğimiz ücreti hakedecek bir ürün.Araç Nissan note ama motor renault.Aynı motora renault 5-40 Nissan 5-30 öneriyor.Aranan şartname Rn710 olması lazım.
    Motor 4.55 litre yağ alıyor.Birde LIQUI MOLY diye bir yağ markası var, çok methini duydum.Yalnız bununda toptancısını buldum, kutu halinde almak gerek.Yani kafamda karıştı hangisini almam gerektiği konusunda.Tam olarak siz ne önerirsiniz?
    Tekrar teşekkürler

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_3863.html

    http://www.reifendirekt.de/Motoroel.html


    RN 710 anladığıma göre ACEA B5 tabanlı (yani yakıt ekonomisi amaçlı) bir standart. Farklı olarak 710, daha iyi oksidasyon kararlılığı istiyor. Liqui-Moly bu standardı da kaşıladığı için tercih edilebilir. Enteresan olan ACEA B5'i de listelememiş olmasıdır. Ya kayıt maliyetlerinden çekindiler veya ACEA B3 ve B5 için seçmeli davranıyor ikisine aynı anda onay vermiyor (ya peformans, ya ekonomi diyor. "Mutually exclusive"= Birbirlerni olumsuzlayan standartlar. A3/A1 öyledir mesela.)


    Oxidative thickening: dediği yanmaya bağlı (asidik ortamda yanma dahil) yağın kalınlaşması.
    Soot thickening: Filtreden geçen ince atık ve küllerin viskoziteyi yükseltmesi.
    (ancak bu yükselmeler film dayanımını iyileştirmez)
    Sludge: Çamurlaşma
    Wear: aşında
    Piston deposits: Piston üzeri birikimler. (Ateşleme zamanını bozar, sekman hareketini engelleyebilir)



    Burada önemli olan bütün köşeleri en iyi şekilde kaplamak. İstenilen standartlara azami ölçüde cevap verebilmektir. Standartlar güncelliğini kaybettiğinde, kapsayan yeni standartları tercih etmektir. (Dikkat ederseniz artık B3'ten bahsetmiyoruz, bütün rakiplerde ek olarak var ve B4 onu kapsıyor zaten). Umarım mantığı anlatabildim.

    Liqui-Moly bazyağ ve temel formülasyon geliştiren bir firma değil. Fakat çok kaliteli veya daha bonkörce kullanılan katkılarla da, nispeten atölye tipi veya butik tip bir yağ avantajlı duruma geçebilir. Liqui-Moly eskiden beri inceleyip anladığım kadarıyla bu noktadan vuran bir firma. Şu durumda da ACEAB3/B4 + RN 710 5W-40 bilgisine açıkça en iyi cevabı veren konumunda.

    * * *

    Yalnız bu bilgiyi (ACEAB3/B4 + RN 710 5W-40) şimdi biz mi derledik. Yoksa Nissan mı :)

    Burada dikkat dağıtmamak için ya Renault veya Nissan dökümanlarından birini seçmekte fayda var. Ayrıca motorlar plan olarak aynı olsalar da Nissan montajı kendi bünyesinde yapıyorsa ufak dokunuşlarda bulunabilir. Vites oranları farklı olduğu için yük durumunu gözetiyor olabilir. Ben bunları bilmiyorum. Yağları nispeten tanıyor olabilir ama bu motoru tanımıyorum. Belki siz daha iyi tanıyorsunuz. Nissan bütün iklimlerde 5w-30 diyorsa Liqui-Moly avantajlı konumundan düşebilir, çünkü temel avantajı düşük sürtünmeli oluşu. Diğer açılardan yukarıdaki dört yağ ile rakiptir. Grup-III sentetik gibi görünüyor. Yine M1 0W-40 en yüksek viskozite indeksine, akma noktasına, en yüksek parlama noktası gibi temel özelliklerde avantajlı konumda. Burada mesele RN-710 bizim için kritik mi değil mi. Nissan (yani eski garantör) tam olarak ne istiyor?

    Nissan RN-710'dan bahsetmedi ise, siz de 40'lık yağ istiyorsanız M1 0W-40 ilk tercihim olur.
    RN-710 vardı ise Liqui-Moly ilk tercihim olur.
    Nissan her iklimde 5W-30 diyor ise sil baştan... :) Ben olsam eksiltmedikçe (Antalya'ya rağmen) 30'luklardan seçim yapardım.

    Bunlar, tabii benim başlangıç noktalarım olurdu. Gözlem yapmak motora, duruma göre karar vermek de önemlidir. Son ince ve bilimsel karar ancak düzenli laboratuvar yağ analizleriyle verilebilir. Bundan hariç sürücünün nitel gözlemleri en doğru ikinci şey.

    Son standart bilgisinden sonra (Nissan) koliyle Liqui-Moly almaya değer mi onu açıklığa kavuşturabiliriz.


    Karbon 12 benimde merak ettiğim konuları ayrıntılı olarak cevapladığınız için çok teşekkür ederim.
    Nissan kullanım kitapçığında benzinli motorlara ayrıntı vermiş,kendi imalatı olduğu için herhalde.Dci motora sadece b3-b4 denilmiş.Nissan müşteri hizmetlerini aradım onlarda 5-40 öneriyorlar.Servislerin stokları bitince bundan kullanacakmış..Aracımın vites oranları kısa , motor yağı olarak 10 binde serviste 15-40 Castrol tection turbomax konuldu.Sonra 20 binde kendi aldığım Castrol edge turbo dizel koyuldu.Biraz tuhaf gelebilir ama 15 - 40 turbonun çabuk ısınması dışında daha performanslıydı.Castrol edge 5-40 turbo dizel in artısı hissedilir derecede turboyu çok iyi soğutuyordu.Ama eksi olarak kalkışlarda performanslı gelmedi bana.Aracım 15-40 tan sonra ilk Edge ile 4 bin km de 1 litreye yakın yağ eksiltti ,ekleme yapıldı ve son ölçtüğümde eksiltme yoktu.
    Lıguı-Moly den vazgeçtim Mobil1 0-40 alacağım.Yinede bir sorum olacak
    Bu linkteki yağların sıcaklığa dayanımını nasıl anlarız?Mobil1 0-40 kullanırsam sıcakta diğerlerine göre eksisi olurmu çok eksiltme yaparmı?
    Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim

    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/Mobil/Mobil%201%200w-40.pdf

    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/EDGE%20Range/EDGE%20Turbo%20Diesel%205W-40.pdf

    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/Mobil/mobil%20synt%20s%205w40.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    özetle tam sentetik ise alev noktası yüksek , sulfat kül olanı düşük olan (bu temiz yağ demektir) yağ viskosite değeri 100 derecede göreceli yüksek viskosite numaralı , 40 derecede görece düşük olanı tercih etmelidir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Aracımın bakımı yaklaştı ve dün yağ bayisinden aldığım değişik markaların 4 lt fiyatları
    Gulf formula g 5-40 70 TL
    Mobil s 3000 X1 5-40 75 TL
    Castrol Edge 5-40 85 TL
    Shell Helix Ultra 5-40 95 TL

    Bu yağların hepside tam sentetik diye geçiyor. 1.5 dci motora son kullandığım yağ Edge 5-40 turbodizeldi.Çokta memnun kaldığım söylenemez ve fiyat olarakta çok pahalı ( fiyatını gerçekten hakediyormu).
    C3 sınıfının dpf olmayan araçta artısı olurmu?
    Mobil1 0-40 ın Antalya da eksiltme yapacağı söyleniyor ?
    Yağın Alevlenme noktası ile sıcakta eksiltmesinin bağlantısı varmı?
    Aracım için b3 b4 5-30 ,ve sıcaklık tablosuna göre seçin deniyor.Ayrıca kesinlikle cg4 sınıfı yağ kullanmayın ibaresi var.

    Syn Vezir ve Karbon 12 den cevap bekliyorum.
    Teşekkürler




    Teşekkür ederim

    Sıcaklığa dayanım açısından mobil1 0-40 ın linkteki yağlara göre eksisi olurmu?
    Teşekkürler

    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/Mobil/mobil%20synt%20s%205w40.pdf
    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/EDGE%20Range/EDGE%20Turbo%20Diesel%205W-40.pdf
    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/Mobil/Mobil%201%200w-40.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Karbon 12 benimde merak ettiğim konuları ayrıntılı olarak cevapladığınız için çok teşekkür ederim.
    Nissan kullanım kitapçığında benzinli motorlara ayrıntı vermiş,kendi imalatı olduğu için herhalde.Dci motora sadece b3-b4 denilmiş.Nissan müşteri hizmetlerini aradım onlarda 5-40 öneriyorlar.Servislerin stokları bitince bundan kullanacakmış..Aracımın vites oranları kısa , motor yağı olarak 10 binde serviste 15-40 Castrol tection turbomax konuldu.Sonra 20 binde kendi aldığım Castrol edge turbo dizel koyuldu.Biraz tuhaf gelebilir ama 15 - 40 turbonun çabuk ısınması dışında daha performanslıydı.Castrol edge 5-40 turbo dizel in artısı hissedilir derecede turboyu çok iyi soğutuyordu.Ama eksi olarak kalkışlarda performanslı gelmedi bana.Aracım 15-40 tan sonra ilk Edge ile 4 bin km de 1 litreye yakın yağ eksiltti ,ekleme yapıldı ve son ölçtüğümde eksiltme yoktu.
    Lıguı-Moly den vazgeçtim Mobil1 0-40 alacağım.Yinede bir sorum olacak
    Bu linkteki yağların sıcaklığa dayanımını nasıl anlarız?Mobil1 0-40 kullanırsam sıcakta diğerlerine göre eksisi olurmu çok eksiltme yaparmı?
    Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim

    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/Mobil/Mobil%201%200w-40.pdf

    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/EDGE%20Range/EDGE%20Turbo%20Diesel%205W-40.pdf

    http://www.opieoils.co.uk/pdfs/Mobil/mobil%20synt%20s%205w40.pdf



    Rica ederim, kendi kendime tekrar yapmış oluyor güncel yağları öğreniyorum. Siz de boş durmamışsınız. Birbirine çok yakın üç yağ bulmuşsunuz :)

    Bu Synth S 5W-40, 3000 serisinden farklı ve 0W-40'la konuşmaya başlayan bir yağ. Castrol tarafında "Turbo Edge" de öyle. (Daha önce "Castrol Edge 5W-40"ı değerlendirmiştik.)

    Bu üçü birbirine çok yakın. İlk verilen dörtlü ve Liqui-Moly'den daha kararlı/stabil oldukları anlaşılıyor. Biraz asimetrik data sorunumuz var. HT/HS viskozitesi (high temperature/high shear) sıcak ve yüklü şartlarda sekman bölgesindeki eksiltmelerde ve yataklardaki film dayanımıyla ilgili en kestirme fikir verecek değerdir. Bu değer sadece M1 0W-40'da verilmiş. Yine inceliğinden dolayı 0W-40'da en kritik olması beklenir.

    Bu durumda Antaya'da yaşadığınızdan mütevelli 0W-40'ı direkt silebilirim. 5W-40'ın da görünen ortak değerleri hemen hemen aynı. Yalnız Sülfat Külü daha düşük. Bu da 0W şartlarıyla uğraşmadığı için daha az katkılara ihtiyaç duyduğunun işaretidir. İyi bir şey.

    Castrol... Sülfat Külü daha da düşük, parlama noktası daha yüksek. Ancak viskozite indeksi Mobil'lerde daha iyi.
    Bu sebeple bence bu ikisi rakip olarak kalırlar.

    Mobil'e geçerseniz ilk km.lerde eksiltme riski daha yüksek olur diye düşünüyorum. Marka değişiyor çünkü, bir de Mobil'in katkı paketi biraz farklıdır. Bunu Castrol SLX 0W-30 sentetikten yine sentetik M1 0W-30'a geçerken yaşamıştım, sentetiğe ilk geçtiğimde olduğundan daha çok eksiltme olmuştu. Sonra tamamen düzeldi ki bu da eksiltmenin sadece contaların ve biraz da yüzeylerin "alışmasıyla" ilgili olduğunu düşündürdü. (Yani aslında ben de motora iki farklı markayı vererek gözlemlemiş oldum. Benimkisi Mobil'i daha çok sevdi. belki sizinki Castrol'le daha pürüzsüz çalışır. Tabii "iyi" çalışma mutlaka az aşınma, uzun ömür anlamına gelmez. Bunlar ancak lab. testleriyle bulunur.)

    Eksiltme konusunda tam bir kehanette bulunmak mümkün değil. Eksiltmenin çok farklı mekanizmaları olabilir, bazen daha ince yağlar daha az eksiltebilir ki bunu Shell bir araştırmasıyla göstermişti. Bu durumda deneyip görmek lazım. Mobil 5W-40 bulunmadığında, 0W-40 yine denenebilir, çünkü 189 viskozie indeksi var. Bazyağları hala daha kalın, TBN geniş vis. aralığına rağmen hala Castrol'den daha yüksek. İlk 3000km'de 1 litre eksiltmeyi beklerim, sonra da tamamen durmasını.

    En yumuşak iniş Castrol Turbo Edge'den sonra sentetik Mobil'e geçmek olabilir. Ama geçmişte ACEA E sınıfı yağlar dahi kullanılmış (Tection). Demek ki motor pek nazlı değil :) Ama bu aralar artık sabitlemek, gelecek dönem için iyi bir fikir olabilir. En önemlisi de ACEA B3-B4.

    § Piston altı bölgede yağların soğutmaya katkısı büyüktür. İnce yağlarda ısı transferi daha hızlı gerçekleşiyor. Bu sebeple 5W'li bir yağa geçince eksoz ısılarının düşmesi ilişkili olabilir.

    § Tection gibi ağır şart dizel yağlarının katkı paketleri çok "sağlam" olabilir. Bu sebeple sessizlik, canlılık, valf bölgesinde temizlenme gibi şeyler gözlemlenebilir. Ancak uzun vadede binek ısılarının temizleyebileceği türden iyi kurumlar oluşturmayabilir, bazı katkılar contalar için fazla "sert" gelebilir. Bu riskler yüzünden CG-4 kullanmayın yazılmış, bu nedenle ACEA B önemli.


    Bu üç yağ bir fikre odaklanıyor. Artık bundan sonrası deneyip görmek. İyi şanslar dilerim...




  • Karbon 12 yine çok güzel bir açıklama yapmışsınız.
    Mobil1 0-40 ın hths değeri ve viskozite indeksi shell helix ultra 5-40 tan bile yüksek.Yani sizinde belirttiğiniz m1 tipi yağın kalitesi sıcaktada kendini gösteriyor demekki.
    Mobil1 0-40 kullanmaya karar verdim.Yağ konusunda bilgilendirdiğiniz ve emeğiniz için çok teşekür ederim
  • SLM ARKADAŞLAR 112000 degolf 5 aracım var hangiyağı kullanablirim yardımcı olursanız sevinirim
  • performansı iyi olan yağ
  • 
Sayfa: önceki 111112113114115
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.