Şimdi Ara

motor ustaları bir zahmet bakıverin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
27.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Motor çalışır vaziyette iken motorun yağ konan kapağını açtığımız zaman dışarıya yağ sıçraması motorun bittiği anlamına mı gelir. Motor üstten egzantrikli 8 valf 1,7 flash .Aracın çekişi bence normal motor ustası da rektefiye gerekmediğini söylüyor. Ama dediğim gibi kapak açılınca yağ sıçratıyor. Kapak açıldığı zaman haliyle içeride egzantrik mli ve subapları hareket ettiren hareketli parçalar var haliyle bunların etrafında da yağ geziniyor. Bence normal gibi ama bazı arkadaşlar kapak açılınca yağ çıkıyorsa motor bitiktir diyor. Sizce durum nedir arkadaşlar. Yağ sıçraması normalmidir değilmidir.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Ustaları, Dikkat! Motor Kapağından Yağ Sıçraması ve Daha Fazlası

    Motor kapağından yağ sıçraması, araç sahipleri için endişe verici bir sorun olabilir. Bu durum, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir, ancak en yaygın olanları şunlardır:

    • Motor Yağ Kapağından Hava Çekmesi: Motor yağ kapağı hasar görmüş veya gevşekse, motordan içeriye hava çekebilir. Bu, yağ basıncında düşüşe neden olarak yağ sıçramasına yol açabilir.
    • Üstten Egzantrikli Motor: Bazı üstten egzantrikli motorlarda, krank milinden gelen basınç yağ kapağına aktarılır. Bu basınç, kapağın hasar görmesine veya gevşemesine neden olarak yağ sıçramasına neden olabilir.
    • Yıpranmış Piston Segmanları: Piston segmanları, pistonlar ile silindir duvarları arasındaki boşluğu kapatarak motor yağının yanma odasına kaçmasını önler. Yıpranmış piston segmanları, yağın yanma odasına kaçmasına ve yağ kapağından sıçramasına neden olabilir.
    • Yıpranmış Valf Stekleri: Valf stekleri, valflerin düzgün şekilde çalışmasını sağlayarak yağın silindirlere kaçmasını önler. Yıpranmış valf stekleri, yağın valflerden silindirlere kaçmasına ve yağ kapağından sıçramasına neden olabilir.

    Motor kapağından yağ sıçraması fark ederseniz, sorunun kaynağını belirlemek için derhal bir motor ustasına başvurmanız önemlidir. Sorun erken tespit edilirse, daha ciddi sorunları ve maliyetli onarımları önlemek için genellikle küçük onarımlarla çözülebilir.

    Motor yağ kapağından yağ sıçraması, motorun sağlığı için bir sorun olduğunun önemli bir göstergesidir. Bu sorunu görmezden gelmek, daha büyük sorunlara ve daha maliyetli onarımlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sizinde belirttiğiniz gibi motor çalışırken bir miktar yağ sıçraması normaldir.
  • yapıları geregı ustten egzantrikli motorlar calısırken yag kapagından yag atar dıye bılıyorum bunu benım usta soylemıstı bu motorun bıttıgı anlamına gelmez bu motorun yapısı geregı boyle benım aracım laguna 115bg 2000cc renault motor oda yag sıcratıyo motor bıtık demek ıcın baska seylere bakmak gerek yag yakıyormu yakıyosa kac km de ne kadar arac mavı duman atıyormu yag cubugunu cekınce duman cıkıyormu (ufleme degıl cunku bugun bazı sıfır araclarda bıle hafıf ufleme var) en garantısıde sılındır basınclarını olcturmek yanılmıyosam ısmını suan hatırlayamadım bunun bı testı var aracın kac km de bılmıyorum ama benı 218 bınde en ufak bı sorunu yok yag sıcratıyo dıye motora bıtmıs demek bıraz zor usta arkadaslar daha genıs bılgı verırler saygılar......
  • motorun aşırı yağ yakması ve yağ çobuğundan veya motor üst kapağından çok üflemesi motor zayıf demektir.
    mavi duman ise püskürtülen yakıtın iyi yanmama sı ile ilgilidir (dizeller için) yani zengin karışımı iyi sağlayamıyor.
  • bilgilendirme için teşekkürler arkadaşlar
  • yağ sıçraması bişey ifade etmez, duman olmasın yeter.... üfleyen motor yağ kapağından dahi bilinir motor çalışmasada...
  • sekman aşınması varsa silindir içerisindeki basınç karter e kaçacaktır ve buda yağ kapagında üfleme yapacaktır ancak yağ atması normal... hem üstten egzantrik hemde yağın visikozitesi ve yağın miktarına göre yağ atabilir...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracınızın motorunun yağ kapasitesi, tam olarak 5.2 litredir..

    Yağ değişiminde, araca ne kadar yağ konulacağını bilmeyen ustalar yağ çubuğu ile kontrol yaparak ilave yapmaktadır..Bu uygulama, yağın cinsi ve kıvamı düşünüldüğünde 300-500 ml fazla yağ konulmasını beraberinde getirebilir..Buna dikkat edin..(Renault servislerinde bile!)

    Ne derece doğrudur bilinmez ama, Flash'lardaki 1.7 litre motorların üst devirlerde kullanıldığında bir miktar yağ eksilttiğini de duymuştum..Kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 26 Nisan 2009; 15:08:10 >
  • bu işler motordan motora araçtan araca degişir her aracı ancak o motordan anlayan usta bilir


    benim aracımıDA İLK aldıgımda yaşlı bi usta bakıp bu motor bitmiş üflüyor dedi
  • karterde duran yağ motor çalışınca bir yandan yağ pompasında emilere yağ kanallarında blok içine dağılır bir yandan da krank mili dönerken şap şup karter içerisinde birikmiş yağa çarparak sağa sola sıçratır. böylece yağlama gerçekleşir. bu olay ile yukarılara taşınan yağ o süretle dönen parçaların üzerinden bi oraya bi buraya sürekli savrulur. buda ne demek o savrulmalar esnasında sistemin bir yerinden ya çubugu cekerek yada yağ kapağını açarak bakarsanır doğal olarak o hareket halindeki yağ oradan dışarıya sıçrar. bu çok doğaldır.

    motorun ile ilgili şüphen varsa ve belirtiler de bu yöndeyse onun kontrolu başka türlü yapılıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karahancan

    motorun aşırı yağ yakması ve yağ çobuğundan veya motor üst kapağından çok üflemesi motor zayıf demektir.
    mavi duman ise püskürtülen yakıtın iyi yanmama sı ile ilgilidir (dizeller için) yani zengin karışımı iyi sağlayamıyor.


    mavi duman yakitin iyi yanmamasimi ??? yanlislik yaptin herhalde
    yanmanin iyi olmadigi durumlarda siyah duman atar yag yandigi zaman mavi mavi beyaz duman atar
  • selam 1.4 alizeler 8 valf mi yoksa 16 valf mi bilginiz varmı lütfen yardımcı olurmusunuz
  • motor kapağından duman gelmedikçe problem yok diyebiliriz.
    eğer motor kapağından aşırı duman varsa, sübaplar kompresör kaçırıyor diyebiliriz.
    hem bu durum mevcut olup, hemde egzosttan mavi ve kokulu duman atıyorsa motorun bittiğinden şüphelenilebilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.