Şimdi Ara

motor soğutma ve klima

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • normalde motorun soğutmasıyla klima arasında direk bağlantı yoktur. ancak yaşadığım tecrübeyi paylaşıp gerektiğinde uygulamanız için yazıyorum. araba imzamdaki 95 model toyota. yolda giderken baktım bir anda klima çalışmaz, yani sadece normal hava üfler. eyvah bu sıcakta nasıl gidilir klimasız. çünkü kışın bile açarım klimayı, iç ve dış ısı farkı olmasın fazla diye.
    motor ısı göstergesi normal gösteriyor, radyatör arada hafif sızdırırdı. o aklıma geldi, 1 l su koydum ve klima tekrar çalışmaya başladı. sonra da ustaya sordum nasıl olur bu diye, motor biraz fazla ısınınca enerji tasarrufu için klima kompresörünü kapatırmış elektronik sistem.
    yani en azından başınıza gelirse servise gitmeden önce dikkate alın. yoksa serviste başka sorun bulmuş gibi yolarlar.



  • bu dediğininiz durum yeni nesil yani eculu araçlarda görülür.ecu motor sıcaklığında artış ya da eksilme sezdiğinde tedbir olarak kompresörü devre dışı bırakır.. aslında çok faydalı bir özelliktir..
  • ama adamlar 95 modelde yapmışlar bunu. bir de arabada çift klima var. ortadaki klima kendi başına ve normal çalışıyordu. sadece öndeki etkilenmişti.
  • Bildiğim kadarı ile en lüks otomobilde bile ÇİFT KLİMA yok. Konuyu rica etsem biraz daha açar mısınız? Ortada ve önde klima nasıl oluyor?

    quote:

    Orijinalden alıntı: rahatbek

    ama adamlar 95 modelde yapmışlar bunu. bir de arabada çift klima var. ortadaki klima kendi başına ve normal çalışıyordu. sadece öndeki etkilenmişti.
  • benim 1996 model volvomda da eğer motor sıcaklığı yükselirse,araç kickdown yapılırsa ecu performans kaybını engellemek için kompresörü kapatıyor.


    Taner bey arkadaşın çift klima dediği benim aracımdaki özellik sanırım


    sürücü ve yolcu tarafı klima sıcaklığı ayrı olarak kontrol edilebiliyor..
  • geçen gün bende de oldu, istanbul dönüşü 170-180 civarında klima normale döndü, bizde herhalde araba güç istediğinden klimayı kapatıyo dedik, devir 4000 üzerindeydi, bir yerde mola verdik, mola sonrası 4000 üzerinde pek çdevam etmeden denedik normaldi.
  • ıspanak,


    bu durum benim yazdığım sebepten ötürü olur.. tamamen normaldir..
  • İlk kasa Focus lar 4000 d/dk üzerine çıkıldığında klimayı otomatik olarak kapatır. Normaldir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.