Şimdi Ara

Motor Nasıl Açılır..? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
3.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • abex A kullanıcısına yanıt
    Ben geçe yıl aracı alırken bayiiye sorduğumda ilk 80-100 km hızlı gitme, 160-170 kmlere çıkma yeter ondan sonra uzun süreli olmamak kaydıyla istediğin hızda gidebilirsin motor açma diye bir şey yok bu yeni araçlarda dedi ama ben yine de zorlamadım ve forum + kullanım kitapçığı + kendi bildiklerimi uygulayarak ilk 5.000 km yi dikkatlice kullandım..
  • Duruma göre 5000 km. ye kadar rodaj yapılabilir. Rodajın amacı motor içindeki yeni parçaların birbirine alışması aynı zamanda yanma odasının kurumlanmasıdır. Rodaj süresince aracı çalıştırdıktan sonra motor soğuk iken hareket edilmemeli, motorun devir bandına göre 3000-4000 rpm. i geçmemeli. Rodaj bittikten sonra yağ ve yağ filitresi değiştirilmeli.

    Rodaj bittikten sonra sabırla yapılması gereken birkaç işlem var. Düşük viteste ve mümkünse boş düz bir yolda düşük devirden başlayarak kademeli olarak segman oturtma diye tabir edilen işlemi yapmak fayda sağlar.

    2 veya 3. viteste önce 5 dakika 2000 rpm sabit gidilir,
    vites değiştirmeden devir arttırılır 3000 rpm 5 dakika gidilir,
    sonra aynı viteste 4000 rpm 5 dakika gidilir,
    Sonra aynı viteste devir 5000 e çıkartılıp tekrar 4000 e sabitlenmek süretiyle gaz verip tekrar çekerek bir süre devir arttırılıp 4000 e tekrar sabitlenir. 5 dakika kadar da bu işlem yapılır.

    Daha sonra son vitese alınıp 2000 rpm gibi bir 5 dakika sürülür ve hararet düşürülür motor rahatlatılır.
    Daha sonra dibine kadar gazlayabilirsiniz rodajınız tamamlanmıştır. Rodaj sonrası kullanımlarda vites değişimlerini üst devirlerde yapmak kondisyonun daha iyi olmasını sağlar. Rodajdan sonra 1000 km. kadar günlük kullanımda üst devirlerde vites değiştirilmesini tavsiye ederim. Ondan sonra istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

    Örnekte rpm değerlerini farazi olarak verdim, dizel bir motorda 5000 rpm redline olacağından kademeyi kendiniz aracın devir bandına göre ayarlayın. 2000-2500-3000-3500 gibi. Motorun sesi zaten sizi yönlendirecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abex

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetnavruz

    1000 km düşük bence rodaj için 3.000 ' e kadar sıkıştırmayın derim , sonra otobanda Yapıştırrr

    bana zaten en az 1000 dediler.
    peki 3000 beklerim sorun olmaz ama asıl sorun benzinde kullanma olayı, malum 2kat fazla para veriyoruz. gaza kaç binde geçeyim.

    3.000 de gaza geçin bence fazla geciktirmeyin sonra içiniz rahat bir şekilde sürersiniz fakat motor açma olayı öyle 10 dk'lik bir şey değil
    motor açma olayına bir örnek vereyim ; 2006 yılında 1.5 dci 80 hp megane aldım 45.000 km de araç emsalleri olan 80 hp lik dci' lere bariz fark atıyordu elbet şoför faktörü var ama sadece bir araca değil kaç tane megane la yarıştıysam hepsini geçiyordu 4 yıl sonra başka megane adım 4.000 km 'de 80 hp aynısından ve 0-100 test ettim motoru açık olan 12 saniye civarı yeni aldığım 13.2 sn. araç 40.000 km civarına geldiğinde diğerine yaklaştı şu an
    223.000 km'de . Aslında demek istediğim şu ; motor açma olayı zorunlu bir şey değil hızlı kullanmak zorunda değilsiniz yüksek devir kullanıp aracı yormaya
    gerek yok içinizden nasıl sürmek geliyorsa öyle sürün motoru açık diye düşük hızda giderken az yakmaz ya da motoru daha uzun ömürlü olmaz .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nejatb

    Otomatik vitesli araçlarda da motor açma olayı var mı ?

    Tabiiki var, şanzumanla alakalı bir durum değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Duruma göre 5000 km. ye kadar rodaj yapılabilir. Rodajın amacı motor içindeki yeni parçaların birbirine alışması aynı zamanda yanma odasının kurumlanmasıdır. Rodaj süresince aracı çalıştırdıktan sonra motor soğuk iken hareket edilmemeli, motorun devir bandına göre 3000-4000 rpm. i geçmemeli. Rodaj bittikten sonra yağ ve yağ filitresi değiştirilmeli.

    Rodaj bittikten sonra sabırla yapılması gereken birkaç işlem var. Düşük viteste ve mümkünse boş düz bir yolda düşük devirden başlayarak kademeli olarak segman oturtma diye tabir edilen işlemi yapmak fayda sağlar.

    2 veya 3. viteste önce 5 dakika 2000 rpm sabit gidilir,
    vites değiştirmeden devir arttırılır 3000 rpm 5 dakika gidilir,
    sonra aynı viteste 4000 rpm 5 dakika gidilir,
    Sonra aynı viteste devir 5000 e çıkartılıp tekrar 4000 e sabitlenmek süretiyle gaz verip tekrar çekerek bir süre devir arttırılıp 4000 e tekrar sabitlenir. 5 dakika kadar da bu işlem yapılır.

    Daha sonra son vitese alınıp 2000 rpm gibi bir 5 dakika sürülür ve hararet düşürülür motor rahatlatılır.
    Daha sonra dibine kadar gazlayabilirsiniz rodajınız tamamlanmıştır. Rodaj sonrası kullanımlarda vites değişimlerini üst devirlerde yapmak kondisyonun daha iyi olmasını sağlar. Rodajdan sonra 1000 km. kadar günlük kullanımda üst devirlerde vites değiştirilmesini tavsiye ederim. Ondan sonra istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

    Örnekte rpm değerlerini farazi olarak verdim, dizel bir motorda 5000 rpm redline olacağından kademeyi kendiniz aracın devir bandına göre ayarlayın. 2000-2500-3000-3500 gibi. Motorun sesi zaten sizi yönlendirecektir.

    Amatör motor yarışçılarından güncelleme var.

    Dönem dönem aynı bayiden alınan aynı model motorların arasında %4 %5 fark gözlemlenmiş. Dibine kadar araştırınca, daha yüksek performanslı motorların, bayilerdeki satıcılar tarafından test sürüşüne çıkartılıp resmen canına okunan (nasılsa satılacak dur bi kökliiim şuna mantığı) motorlar olduğunu bulmuşlar.

    Adamlar aşırı yüklendiği için segmanlar cuk diye oturuyor. Bununda ilk 200 km de gerçekleştiğini. Segmanların ne kadar yüksek basınç altında oturtulursa o kadar iyi olacağının üstüne basa basa söylüyorlar.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
     Motor Nasıl Açılır..?


    Kompresyon segmanı, yani pistonun en üstündeki segman kendiliğinden dışa yani silindir yüzeyine doğru kuvvet uygulayan sert çelik yapıya sahip olsa da aynı zamanda kompresyon basıncı yardımı ile dışa doğru yani silindir yüzeyine doğru daha fazla itilerek basıncı tutar. Sıfır bir segmanda segman iç yüzeyinin biraz kurumlanması aynı zamanda da elimize bir kalem yayını sıkıp genleştirdiğimizde yayın esneme kapasitesini değiştirdiğimiz gibi dışa doğru daha iyi oturmasını sağlamak olayına "segman oturtma" diyoruz. Bunun oluşabilmesi için mesajınızdaki gibi rodaj sonrası performanslı kullanmak gerekiyor. Çünkü metal ısınıp soğuduğunda sertleşip esneyebilirliğini bir miktar da olsa yitiriyor. Dolayısı ile dışa doğru baskı uygulanmış bir segman sertleştiğinde dışa basım gücünü daha iyi koruyup kompresyonu daha iyi tutuyor. Eğer segman sertleşene kadar dışa fazla basınç görmemiş ise daha dar bir çapta sertleşip kompresyonu bir nebzede olsa kaçırabiliyor. Buda motorda ufakta olsa performans farklılığına yol açabiliyor. Atmosferik motorlarda silindir iç basıncı düşük olduğundan segman oturtma daha da önemli rodaj sonrası performanslı kullanılmazsa daha performanssız bir motor olabilir, aşırı beslemeli motorlarda bir nebze daha kolay çünkü segman üzerinde sürekli basınç var.

    Bu yüzden aşırı beslemeli motorlarda piston, segman ve silindirler daha dayanıklı olmak zorunda, çünkü sürtünme ve basınç fazla. Bu yüzden daha fazla aşınıyor. Atmosferik motorların uzun ömürlü olma sebeplerinin başında da basıncın düşük sürtünmenin az olması geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Duruma göre 5000 km. ye kadar rodaj yapılabilir. Rodajın amacı motor içindeki yeni parçaların birbirine alışması aynı zamanda yanma odasının kurumlanmasıdır. Rodaj süresince aracı çalıştırdıktan sonra motor soğuk iken hareket edilmemeli, motorun devir bandına göre 3000-4000 rpm. i geçmemeli. Rodaj bittikten sonra yağ ve yağ filitresi değiştirilmeli.

    Rodaj bittikten sonra sabırla yapılması gereken birkaç işlem var. Düşük viteste ve mümkünse boş düz bir yolda düşük devirden başlayarak kademeli olarak segman oturtma diye tabir edilen işlemi yapmak fayda sağlar.

    2 veya 3. viteste önce 5 dakika 2000 rpm sabit gidilir,
    vites değiştirmeden devir arttırılır 3000 rpm 5 dakika gidilir,
    sonra aynı viteste 4000 rpm 5 dakika gidilir,
    Sonra aynı viteste devir 5000 e çıkartılıp tekrar 4000 e sabitlenmek süretiyle gaz verip tekrar çekerek bir süre devir arttırılıp 4000 e tekrar sabitlenir. 5 dakika kadar da bu işlem yapılır.

    Daha sonra son vitese alınıp 2000 rpm gibi bir 5 dakika sürülür ve hararet düşürülür motor rahatlatılır.
    Daha sonra dibine kadar gazlayabilirsiniz rodajınız tamamlanmıştır. Rodaj sonrası kullanımlarda vites değişimlerini üst devirlerde yapmak kondisyonun daha iyi olmasını sağlar. Rodajdan sonra 1000 km. kadar günlük kullanımda üst devirlerde vites değiştirilmesini tavsiye ederim. Ondan sonra istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

    Örnekte rpm değerlerini farazi olarak verdim, dizel bir motorda 5000 rpm redline olacağından kademeyi kendiniz aracın devir bandına göre ayarlayın. 2000-2500-3000-3500 gibi. Motorun sesi zaten sizi yönlendirecektir.

    Amatör motor yarışçılarından güncelleme var.

    Dönem dönem aynı bayiden alınan aynı model motorların arasında %4 %5 fark gözlemlenmiş. Dibine kadar araştırınca, daha yüksek performanslı motorların, bayilerdeki satıcılar tarafından test sürüşüne çıkartılıp resmen canına okunan (nasılsa satılacak dur bi kökliiim şuna mantığı) motorlar olduğunu bulmuşlar.

    Adamlar aşırı yüklendiği için segmanlar cuk diye oturuyor. Bununda ilk 200 km de gerçekleştiğini. Segmanların ne kadar yüksek basınç altında oturtulursa o kadar iyi olacağının üstüne basa basa söylüyorlar.



    evet bende duymuştum bunu
    hatta rodaj döneminde tabiri caizse canı okunan motorların, dikkat edilerek özenle kullanılıp yüksek devirlere çıkarılmamış motorlara göre çok daha performanslı olup daha geç rektefiye istediği hatta üretici firmalarında bu bilgiyi bilerek kullanıcıya yaymak istemediğini de duymuştum. Ne kadar doğru tartışılır...




  • valla kafam karıştı. 1500 km rodaj süresine bile az diyenler var... anladığım kadarı ile:
    sanırım motor uzun ömürlü olsun istersek sakin kullanıcaz..
    ömrü önemli değil performanslı olsun istersek de rodaj falan dinlemeyip abanacaz..
    doğrumu anladım acaba...
  • Motor açılmasından kasıt segmanların pistonun piston yuvasının birbirine alışması aslında bir uyum süreci.

    Yeni homlanmış bir piston yuvası ve tazecik bir piston birbirine uyum sağlaya bilmesi için birbirini aşındırır. ve bu sonuçta birbirlerine uyum sağlar ve yer ederler aslında

    1000 km yeterli bir süredir ilk olarak o yaptığınız 1000km aslında şehir içinde ve sabit hızda yada sabit hararette olmamalı aracın motrunun soğuyup ısınması gerekir aynı şekilde devirlenip düşürmek gerekir ilk zamanlar 4500-5500 rpm i geçmemekte fayda var
    tabi bu söylemim benzinli araçlar için geçerli :)

    1000 km sonunda hemen yağ ve yağ filtresi değiştirip sentetik bazlı yağ konmalı ilk 1000km sentetik olmayan yağ ile yapılsa aşındırıcılığı yüksek olduğundan daha iyi olur.

    ben kendi aracımda motor yaptırdığımda ilk 1000km de yağ yağ filtresi ve yarı sentetik ikinci 1000km de yine yağ yağ filtresi yağ olarakta Motul Motorsport 5w-50 yağ kullandım.
    Devir döndüğünüz bir araç ise yağ ısısının değeri önemli kullanım tarzınıza bağlı olarak yağı çok ısıtmayan bir yağ seçmelisiniz.




  • bende aracı 0 aldım şuan 600 km de en fazla 3200 devirlere kadar çıktım.şimdi bu araca gidip yağı değiştir desek servise ya bi ton maliyet çıkartır yada gerek yok der.dışarıda değiştirsek garantide araç yine masraf.nasıl yapacağımı şaşırdım.ama bence rodaj dönemi vardır,daha önce alman piston üretim tesisinde çalışmış birisi olarak istediği kadar son teknoloji olsun hepsi aynı ebatlarda çıkmıyor.toolerans dışınada çıkıldığı oluyor üst yada alt alt sınır fark etmiyor.
    birde üretim bitince yıkama ve kaplama işlemi oluyor çok çapak olacağını tahmin etmiyorum çalışma sırasında.
    birde da önce çalıştığım kamyon üretim tesisinde motor montajından sonra motor test ediliyordu burada max seviyede ve devirde motoru çalıştırıyorlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi clio 1.2 16 v -- 29 Ekim 2013; 16:08:55 >
  • beyler youtube den uygulamalı bi video buldum paylaşayım dedim

    http://www.youtube.com/watch?v=AjbzuQjbU8o
  • Bugün servise sordum kullanım kitapçığında herhangi bir yazıyok.normal kullanım tarzı ne ise o şekilde devam edin dedi.ilk km yüksek km lere çıkmayın dedi.birde örnek verdi.sporcu ısınmadan koşmaya başlarsa kas tutulması yaşaya bilir dedi.aynı mesele imiş.
  • Eski 2.8 motorlu emektarıın şimdiki 1.2'nin 140km/s hızda ulaştığı piston hızlarına ulaşması için en az 320 km/s hız yapması gerekirdi.

    İyi rodaj için yüksek hızlara gerek yok.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.