Şimdi Ara

MOTOR KULLANMAYA YENİ BAŞLAYANLAR NELERE DİKKAT ETMELİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, cümleten iyi forumlar dilerim. Ben ilk kez motor süreceğim ama motor hakkında fazla bir bilgim yok maalesef. O yüzden bilmem gereken ve yapmam şeyler tam olarak nedir yardımcı olursanız çok sevinirim. Bir de hep hayalim ilk motorum chopper olsun istemişimdir. Sizce ilk olarak chopper'dan başlamak dooğru olur mu? Bir de Chopper olarak Kuba, Superlight 200 modelini buldum. Bu motor sizce nasıldır? Kullanan, kullanmış olanlar yardımcı olursa çok sevinirim. Teşekkür ederim şimdiden.



  • Merhaba,

    Öncelikle kararınızı canı gönülden tebrik ediyorum. Hangi şehirde yaşadığınızı bilmiyorum ama eğer orta derecede büyük bir şehirde yaşıyorsanız ben kendi deneyimlerimi sizinle paylaşmak isterim.

    Bir bayan olarak çeşitli saçmalıklara maruz kalmamak adına ana yollar dahil her türlü caddelerde "mutlaka" sağ şeridin en ortasından gidiyorum. Park halindeki araçların kapı açma mesafesine uzak oluyorum ve sollamaya kalkan bazı tiplerin beni sıkıştırmasını engellemiş oluyorum. Baktım ki sol şerit sıkışık ve arkadaki hızlı geliyor, anca o zaman keyfim elverince sağ köşeden gidiyorum ve araç geçtikten hemen sonra yine yolun ortasında devam ediyorum. Bu şekil sürüşte hiçbir olumsuzlukla karşılaşmadım. Tabii hız ayarlaman da cok önemli. Şimdi şeridi kaplayıp da 20-30'la gitmek olmaz

    Kask konusunu polis savar olarak düşünmeyin, bu işin şakası yok gerçekten de. Gerekirse motorunuz bir tık düşük olsun ama kaskınız sağlam olsun. Ve yanısıra kaskın sıkılığı gevşekliği de önemli. Bir dostumu kaza anında kaskın bağından ötürü boyun kırılmasından kaybettim..

    Boş bir yolda panik fren denemeleri yapın, lastik kitlemeden duruşlar, kaç saniyede kaç metrede durabildiğiniz vs hepsini deneyin. Refleks gelişimi çok çok önemli.

    Her şeyden önce kafanızda hiçbir düşünce olmasın. Rahat kafayla binin, acele etmeyin her olasılığı düşünün. Adeta panoramik olarak her yeri inceleyin. Ayna kontrolünüzü her 20 saniyede bir yapın.

    Öyle uzar gider bu liste. Hayırlı uğurlu olsun şimdiden, kazasız belasız güzel sürüşler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • linguist48 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Ankara'da yaşıyorum ve her kurallara uyan birisiyimdir. Normalde arabalara karşı inanılmaz bir ilgim vardır, ama motorun yeride bende çok ayrıdır. Özellikle belirttiğim gibi chopper cinsi motorlara karşı ayrı bir ilgim vardır. Zaten bahsettiğiniz gibi motorda en önemli olan şeyler giyim ekipmanları. Ama her şeyden önce motor ehliyetim yok ve bir şey olmazsa daha ona yazılacağım. Onun dışında durum bu. Peki giyim ekipmanları için önerebileceğiniz marka, modeller var mı?
  • Rica ederim

    Yaş kaç? Keşke 2015'in son zamanlarında ehliyeti alabilmiş olsaydınız. Yeni kanunlarla sistem epey değişti. İlk aldığınızda ehliyetiniz 200 cc motoru kullanmaya yeterli olur mu tam olarak bu konuya hakim değilim.

    Daha önceden kullanımınız yoksa önce daha küçük bir motorla pratik yapmanızı tavsiye ederim. Ve Ankara gibi bir şehirde küçük motor daha çok işinizi görür diye düşünüyorum siz bilirsiniz yine tabii

    Ben kask olarak şimdilik LS2 kullanıyorum. Kazada belada ne kadar korur tartışılır

    http://www.motosikletaksesuarlari.com/LS2-FF351-ATMOS-SIYAH-KASK_37422.html?gclid=CJf_4fSemdMCFWsW0wodALoMkg

    Şu var bende. Mont olarak da x-rider var bende. Piyasanın en dandik montu olur kendisi ama sıkıntılı bir insan olduğum için çok nadir giyiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Önce forumları takip et, aklı başında her kişi eğitim almanı tavsiye edecektir. Motor almak ve hangi motoru alacağınız kısım en son aşamadır. Şimdiden kendine bir başlangıç motoru ve tarzı belirlemen doğru değil. Vitrindeki takım elbiseye bakıyorsun şu anda, onun sana uyup uymadığını bilemezsin.
    - Yaşın itibarıyla hangi sınıf ehliyet alabiliyorsun bilmiyorum. A1 ise 125cc ye kadar kullanabileceksin zaten başlangıç için de yeterlidir. Önce kendine şu soruları sor
    - Neden motosiklet kullanmak istiyorum? şart mı, özenti mi, ihtiyaç mı? zevk mi? gibi (bunların birkaçı mı, hepsi mi?)
    - Eğitim, ehliyet, ekipman, motosiklet, aksesuar, aylık benzin parası vs için yaklaşık toplam bütçe nedir?
  • Merhaba
    Bir kaç ay önce aynı fikirlere bende sahip idim.. Şimdi adım adım hedefime yaklaşıyorum.. Uzun araştırmalarım sonucunda başlangıç motoru olarak SL200'ü kendime belirledim.. Bunun yanında alacağım kask ve ekipmanların fiyatlarını düştükten sonrasında motosikletime para ayırıyorum..Daha sonra ehliyette CC sınırlamasıyla karşılamamak için direk A sınıfına yazıldım ama bakalım kurstan hala ses soluk yok :) Tekerin düz bassın, yapman gereken en önemli şey bana kalırsa ilk önce ekipmanlarını sonra motosikletini alman.
  • linguist48 kullanıcısına yanıt
    Yaşım 21 ve 3 yıla yakındır normal ehliyetim var. Normalde erken almaya çalışacaktım da bir türlü olmamıştı maalesef. Bu arada sizin motorunuz nedir acaba?
  • Hocam, yukarıda bahsettiğim gibi 3 yıla yakındır normal ehliyetim var. Motor ehliyeti almadım ama bir şey olmazsa eğer bu ay içinde yazılacağım. Motor kullanmam şart değil, ama motorlara karşı ayrı bir ilgim var. Göstermekten çok sevdiğimden almak isityorum. Ekipmanlar olarak pek fazla bilgim yok, o yüzden sizlere danışmak istedim.
  • Virtuality V kullanıcısına yanıt
    Ekipman olarak önerebilecekleriniz var mı? Bir de şu andan itibaren hangi sınıfa kadar ehliyet alabilirim? Hani motor cc'sine göre sınıflar belirdiği için pek fazla bilgim yok maalesef.
  • Şuan a2 ehliyet alabilirsiniz bu ehliyetle max 47 hp ve gücünün ağırlığına oranı 0.2'yi geçmeyen motorlar kullanabilirsiniz.
  • Motora hiç başlama kardeşim motor hastalık gibidir yakana yapıştımı bırakamazsın :) benim öyle oldu mesela 7 senedir biniyorum :)) şaka şaka bence o paralara regal düşün derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SweentLyy kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam, teşekkür ederim. Şu an motor ehliyeti için harcanan para konusunda bir bilginiz var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Net bilgim yok 1 sene sonra bende yazilcam okuduğum kadarıyla B ehliyet varsa 1500 TL falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben yakın zamanda A sınıfı aldım. Toplam 1500 civarı tutmuştu ehliyet + kurs. Bununla alakalı konu açmıştım. Onu okuyabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 2 sene önce elektrikli ile başladım, Yamaha Delight görünümlü Yuki scooter aldım sonra, 150 cclik.

    2 hafta önce de sıfır Honda Pcx aldım. Aslında gönüllerde Xmax yatıyor ama napalım Bir de etraftan çok tepki aldım sen bayansın napıcaksın xmax'i falan dediler pcx almak durumunda kaldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, yeni baslayan oldugunuzdan ve superlight alacaksaniz stock lastikleri asiri dandik olacagindan ufakta olsa kaza riskiniz herzaman olacaktir. Ben falcon freedom aldm, kaza yaptim, bilincsizdim dolayisiyla kaburgalarim kirildi, ayagim catladi ve omzum asfaltta siyrildi ki kaza sonrasi gibi giyiniyor olsaydim biseyim olmazsi. O gunden itibaren ful korumali mont, ful kask, dizlik, korumali botla geziyorum.



    Size onerim islak zeminde asla ful fren yapma, kapali yollarda bisure antreman yap ve herzaman ful korun :) hangi motor olursa olsun ben kaza yapmam gaziyla binme motora gerisi gelir ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun, kafana girdiyse artık alırsın bunun dönüşü yok :) bugün olmazsa yarın alırsın.

    chopper bence doğru olmaz çünkü viraj kabiliyetleri nispeten daha zayıf. Bence 150-250 cc bir naked ile 10.000 km yapıp viraj tecrübelerini artırıp sonra istediğin chopperi alıp keyfini sürmelisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: csungu

    Merhaba, yeni baslayan oldugunuzdan ve superlight alacaksaniz stock lastikleri asiri dandik olacagindan ufakta olsa kaza riskiniz herzaman olacaktir. Ben falcon freedom aldm, kaza yaptim, bilincsizdim dolayisiyla kaburgalarim kirildi, ayagim catladi ve omzum asfaltta siyrildi ki kaza sonrasi gibi giyiniyor olsaydim biseyim olmazsi. O gunden itibaren ful korumali mont, ful kask, dizlik, korumali botla geziyorum.



    Size onerim islak zeminde asla ful fren yapma, kapali yollarda bisure antreman yap ve herzaman ful korun :) hangi motor olursa olsun ben kaza yapmam gaziyla binme motora gerisi gelir ;)

    Geçmiş olsun çok benimde tek kazam var korumam olmasaydı el,diz sıyrılmıştı düşük süratte düştüğümde. Önemli olan hep dikkatli olmak,trafiği okumak, altınızdaki taşıta hakim olmak ve bence asla ve asla ben iyi kullanıyorum dememek... Eğitim almak ve ekipman sürüşünüze keyif ve güven katar. Motor ve ekipman sizden kıymetli değil, o yüzden acele etmeden güzelce eğitim ve ekipman alıp yola çıkın lütfen kendinize değer verin.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.