Şimdi Ara

Motor blokları seri olarak nasıl üretiliyor?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
6.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Şu an için jet motorlarında daha mantıklı.

    Normal araç motorları için vakit var.

    Aslında modellemesi zor parçalarda gayet avantajlı ama metal printerlar çok pahalı.

    500.000 dolardan başlıyor

    Zamaninda o paralar kartuslu fotograf yazicilara veriliyordu.
    Piyasasi ve kullanim alanlari cok fazla. Gunumuz teknolojiesi hatta Ford'un icadi bant uretim bile bu yazicilara kayiyor ahan da yaziyorum.
    Alacaksin eline internetten indirdigin ve kombinledigin tasarimi gideceksin araba bayiine, alet sana uretip verecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    iyi negüzel. üretmek konusunda bir sorunumuz yokmuş.. ozaman hemen üretelim. çünkü her arzın bir talebi mutlaka vardır. ortada ürün olacakki satabilelim.

    malesef öyle bir dünya yok. hiçbir yatırımcı ben üreteyim ne de olsa bir şekilde satarız mantığı ile bu kadar büyük bir işe girmez.
    Bu belki bir nebze devlet teşviği ile olabilir (bugünlerde özellikle sanayi bakanlığı uzmanları sanayi içinde araştırma yapıyor) ama yine de yeterli değil.
    Sorunu görmeniz için basit bir soru. Yerli motorlu bir araç yapılsa siz tercih eder misiniz?
    Burada fiyat önceliği koşacağımız aşikar. işçiliklerin sudan ucuz olduğu çin ve hindistan varken, fyatımız tek rekabet eden unsurumuz olamayacak.
    anlayacağınız daha önceden de yazdığım gibi üretmek mühim değil.
    pazarlayabilmek, müşteri taleplerini anlayıp inovasyon yapabilmek gerekiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Artik 3d yazicilar basacak. Hatta komple arabayi cikarip onumuze koyacak. Bu teknoloji dunyadan hizli donuyor.

    dediğiniz gibi çok hızlı gelişiyor, ancak seri imalatın yerini almasına henüz vakit var. bugünün teknolojisi ile, kum yazıcılar bir günde bir motor bloğu kalıbını ancak üretebiliyor. diğer taraftan otomatik seri kalıplama hatlarında 20 saniyede bir blok üretiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    peki bu bloklar baska bileşenler içeren aluminyum değilmi ? yoksa direk dökme demirmi ?

    Duruma göre değişiyor. Otomobillerde gri dökme demir de kullanan var, aluminyum alaşımları kullanan da var. Daha büyük dizel motorlar ağırlıklı olarak gri dökme demir.
    Aluminyum demire göre daha hafif, ancak dökme demirin mukavemeti daha yüksek. Aluminyum alaşımlar ile daha mukavim olabiliyor ama bu da fiyatı yukarı çekiyor.
    Diğer yeni bir malzeme ise CGI (compact graphite iron) bu da bir çeşit dökme demir, ancak yapılan alaşımlandırma ile, içindeki grafit yapısı değiştirilip mukavemeti arttırılıyor. Böylece aynı ağırlıkta daha kuvvetli motor, yada tersi olarak aynı motor gücünü daha hafif moto ile elde edebiliyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infra_dark

    quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    iyi negüzel. üretmek konusunda bir sorunumuz yokmuş.. ozaman hemen üretelim. çünkü her arzın bir talebi mutlaka vardır. ortada ürün olacakki satabilelim.

    malesef öyle bir dünya yok. hiçbir yatırımcı ben üreteyim ne de olsa bir şekilde satarız mantığı ile bu kadar büyük bir işe girmez.
    Bu belki bir nebze devlet teşviği ile olabilir (bugünlerde özellikle sanayi bakanlığı uzmanları sanayi içinde araştırma yapıyor) ama yine de yeterli değil.
    Sorunu görmeniz için basit bir soru. Yerli motorlu bir araç yapılsa siz tercih eder misiniz?
    Burada fiyat önceliği koşacağımız aşikar. işçiliklerin sudan ucuz olduğu çin ve hindistan varken, fyatımız tek rekabet eden unsurumuz olamayacak.
    anlayacağınız daha önceden de yazdığım gibi üretmek mühim değil.
    pazarlayabilmek, müşteri taleplerini anlayıp inovasyon yapabilmek gerekiyor

    yerli bir motor yapılsa tercih edermiyim? tabi bu şartlara bağlı. motorun kaliteli olmasına bağlı derim. Avrupa çapında ve daha iyi teknik ve ekonomik verilere sahip bir motor üretin dünyanın her yerinden talep bulursunuz. ama yok gittiniz tatanın motoru gibi motor yaparsanız, kusura bakmayın, öyle dandik bi motoru da arabayı da hiç bir türk sadece yerli diye almaz...




  • bir proje için araştırma yaparken şans eseri buraya denk geldim. üstünden baya uzun zaman geçmiş ama bende bilgilendirme yapmak için yazayım dedim. sadece kum kalıba dökülüyormuş gibi nüans edilmiş ama sadece kum kalıba dökülmüyor. Kum döküm düşük sayıdaki üretimler için tercih edilir. Ama çok miktarda üretim düşünüldüğünde kokil kalıba düküm kullanılır. Yani buradaki kalıbınız metalden yapılmaktadır. Ayrıca sadece dökme demirden üretilmemektedir motor bloğu. Araçlarda ağırlığın yakıt tüketimi için çok önemli olduğu günümüzde motor bloğu olarak alümiyum alaşımları ve magnezyum alaşımları da kullanılmaktadır. Kafanızda canlanması için bir video ekliyorum.
    https://www.youtube.com/watch?v=eTQTXA6AUnI




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.