Şimdi Ara

Motor, Beygir Gücü ilişkisi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
7.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Otomobil yarışçısı birini düşünün. Yarışacağı pist kısa ise (mesela 1 km), bu adamın yapacağı en akıllıca iş düşük hacimli, yüksek beygirli araba kullanmaktır. Yine yarışacağı pist uzun ise (mesela 10 km), o zaman da yüksek hacimli düşük beygirli arabayı tercih etmesi doğrudur.

    Ben yazılanlardan bunu anladım. Arabanın diesel veya benzinli olduğuna takılmayın.


    Hayır hocam yüksek beygir olanı seçer.

    Eğer konu performans ise olay beygir gücüdür.Kısa ve öz...

    Hiç sormuyormusunuz kendinize bu kadar performans firmaları neden şu aracı şu kadar beygire yükselttim şu kadar beygir gücüne çıkardım yarışına giriyorlar diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 17 Eylül 2011; 14:04:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    comboteam şunu söylemek istemiş.

    Yüksek hacimli fakat düşük beygirli araba zor hızlanır. (beygiri düşük olduğu için) Fakat hızlandığı zaman da yüksek süratte gidebilir.

    Düşük hacimli fakat yüksek beygirli araba kolay hızlanır. (beygiri yüksek olduğu için) Fakat yüksek süratte gidemez. En azından uzun süre gidemez.

    Hızlanmada beygir, hızlı gitmede hacim etkilidir demek istemiş. 1500 cc motorun kadranı 200 km ile kalırken 3000 cc motorun kadranı 260 lara çıkar demek istiyor.


    anlıyan anlıyor


    anlayan anlıyor diye bir şey yok ki bizde bunu anladık ve yazdık zaten.
    sizin ilk yazdığınız ve benim %100 hatalı dediğim mesajı tekrar okuyun.
    arkadaşlar hp bir güç birimidir belirli bir işin yapılması için gereken birim gücü ifade eder.
    salt hacmi yüksek diye güçsüz bir arabanın nasıl olurda daha fazla iş yapmasını bekliyorsunuz anlamıyorum. ( konuşmamın hiç bir yerinde, tork, devir sayısı, farklı oranlara sahip şanzıman, farklı rüzgar dirençleri geçmediğinden bu değişkenler tartışmaya katılmadan yorum yapıyorum hepsinin olayın içine tek tek yada birden dahil edilmesi durumunda sonuçlar farklı olacaktır)

    (Comboteam sakın yanlış anlama ukalalık yapmak için biliyorum demek için falan bunları yazmıyorum herkes herşeyi bilmek zorunda değil senin düşündüğün mantık yanlış bunu bil. bunu söylerkende seni ezmek bak ben kazandım demek için demiyorum burada birşeyler öğrenmek için varız. bizde herseyi bilen insanlar değiliz ama yanlışta ısrar etmek gereksiz. bir tartışmada yada sohbet ortamında kazanan her zaman yeni bir şey öğrenendir. )




  • bahsettiğim motorların 0-100 değerleride aynı düzeyde!85 hp ve 96 hp arasında 11 hp fark var ancak son hızda 1 km fark var!biraz garip değil mi!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mightywolf35 -- 17 Eylül 2011; 14:04:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Otomobil yarışçısı birini düşünün. Yarışacağı pist kısa ise (mesela 1 km), bu adamın yapacağı en akıllıca iş düşük hacimli, yüksek beygirli araba kullanmaktır. Yine yarışacağı pist uzun ise (mesela 10 km), o zaman da yüksek hacimli düşük beygirli arabayı tercih etmesi doğrudur.

    Ben yazılanlardan bunu anladım. Arabanın diesel veya benzinli olduğuna takılmayın.


    hocam halen hacim diyorsunuz şu hacimi aklınızdan çıkarın.
    en düşük, en yüksek hacim diye bir şey yok.
    aynı kasada aynı şanzımanla hacimden bağımsız olarak hp ve tork değeri en yüksek olan kazanır.
    bu her herşeyde böyledir güç kimdeyse o gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed
    Evet dediğiniz doğru son hız için hp gerekir fakat o hıza daha çabuk ulaşabilmesi için torkun yani çekişin de yüksek olması gerekir. Ama ana maksadınız ağırlık çekmek, kuvvet uygulamak ise bakacağınız unsur torkdur. Tork döndürme momentidir kuvvetin kendisidir.

    elimizde iki motor var beygir güçleri eşit;

    1. motor 1000 nm torka sahip ve dakikada 5 devir yapıyor.

    2. motor 1 nm torka sahip ve dakikada 5000 devir yapıyor.



    1 numaralı motoru vince koyarsınız takır takır çalışır. 2 numaralı motor oyuncak arabayı anca götürür. Demek istediğim beygir güçleri aynı olan 2 motor dahi olsa kullanım maksatları çok farklı olabilir.



    araç yürütemeyecek kadar küçük bir torku düşünürsek buna uygun vites oranı da koymamız gerekir o motora
    kullanım amaçları mutlaka ki farklı olacak zaten bu yüzdendir ki kamyonlar vs. dizel motorla çalışır ama beygir gücü düşük motorun sırf torku veya hacmi fazla diye daha yüksek son hıza çıkacağını söylemek yanlış olur

    quote:

    Orijinalden alıntı: evilonthemove

    bahsettiğim motorların 0-100 değerleride aynı düzeyde!85 hp ve 96 hp arasında 11 hp fark var ancak son hızda 1 km fark var!biraz garip değil mi!


    bunun nedeni hız yükseldikçe 1 km lik bir artış için bile çok büyük beygir güçleri gerekmeye başlamasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 17 Eylül 2011; 14:08:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    nasıl örnek verimki.
    dizel arabalardan mesala:
    2000devirde turboya geçiyor (yani tüm torku ve bg'i bu devirde vermeye başlıyor)
    ama öncesinde çok az verdiği için yavaş hızlanıyor. 30km hızla gideken 3e atarsanız farkedersiniz.
    2000devire kadar hızlanma çok az 2000den sonra tutulmuyor


    dizel ya da benzinli farketme sizin söylediğinizden ben şunu anladım, yanlış anlamışsam düzeltin

    1.6 100 hp ve 3.0 75 hp iki motorumuz olsun.
    bunları aynı araca koyalım,
    1.6 motor aracı atıyorum 200 km hıza daha çabuk ulaştırır fakat son hız 200 de kalır.
    3.0 motor aracı 200 km hıza daha uzun sürede ulaştırır fakat son hız 200 km nin üstünde olacaktır.

    bunu söylüyorsanız yanılıyorsunuz, araçta turbo vs. olması hiçbir şey ifade etmez isterse elektrik motoru olsun hp si yüksek olan motorun eşit şartlarda(şanzıman vs.) son hızı mutlaka fazla olacaktır.


    son hız yüksek olması için torkta gereklidir.


    hayır hocam beygir gücü önemlidir.Tork devir gücüne ulaşan bir parametredir.

    Şöyle bir örnek vereyim Max torku 250 nm olan dizel 75 beygir araç max torku 150 nm olan 95 beygirlik araçtan her koşulda çok geri kalır.Sitede bununla ilgili bir sürü iddia yayınlandı videolarla desteklendi.

    ANlayacağınız olay beygir gücünde biter.Bugün f1 araçları 300 nm tork anca üretir.Çoku araçtan düşüktür torkları.Fakat 19000 devir çevirerek 800 hplere ulaşır.O yüzdende çok yüksek süratlere büyük hava direncine sahip kanatlarına rağmen çıkabilmektedirler.Dediğiniz gibi olsaydı f1 otomobilleri böyl olmazdı...




    F1 otomobillerinin ağırlığı hakkında bilginiz varmı.


    Hocam senin f1 otomobillerinin hava direnci hakkında bilgin var mı? peki.O kanatların f1 otomobillerine düzlükte ne kadar zorluk çıkardığını biliyor musun?Emin ol 1100 kiloları ararsın.

    Bihaber olmayın olaylardan.En önemlisi ise hiçbirşey bilmeden bilmişlik taslamayın.DAha f1 otomobillerinin hava direncinin ne kadar fazla olduğunu bilmeden f1 i ağzına almaya çalışıyorsun.

    Burada birdaha böyle saçma sapan atıp tutarsan böyle dumur ederler seni.Böyle "ehüm kehüm" etmeye başlarsın sonra.


    nasıl dumur ediyorlarmış.edin de görelim.

    şununda bi cevabını verin.
    110bg 1300cc otomobilmi
    110bg 2000cc otomobilmi hızlı gider




  • beygir gücü her şeydir. diğerleri önemli değildir.

    dizel ve benzinli motorda beygir gücü, ağırlık ve aerodinami eşitse benzinli geçer.

    beygir gücü = tork x devir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 17 Eylül 2011; 14:09:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    nasıl örnek verimki.
    dizel arabalardan mesala:
    2000devirde turboya geçiyor (yani tüm torku ve bg'i bu devirde vermeye başlıyor)
    ama öncesinde çok az verdiği için yavaş hızlanıyor. 30km hızla gideken 3e atarsanız farkedersiniz.
    2000devire kadar hızlanma çok az 2000den sonra tutulmuyor


    dizel ya da benzinli farketme sizin söylediğinizden ben şunu anladım, yanlış anlamışsam düzeltin

    1.6 100 hp ve 3.0 75 hp iki motorumuz olsun.
    bunları aynı araca koyalım,
    1.6 motor aracı atıyorum 200 km hıza daha çabuk ulaştırır fakat son hız 200 de kalır.
    3.0 motor aracı 200 km hıza daha uzun sürede ulaştırır fakat son hız 200 km nin üstünde olacaktır.

    bunu söylüyorsanız yanılıyorsunuz, araçta turbo vs. olması hiçbir şey ifade etmez isterse elektrik motoru olsun hp si yüksek olan motorun eşit şartlarda(şanzıman vs.) son hızı mutlaka fazla olacaktır.


    son hız yüksek olması için torkta gereklidir.


    hayır hocam beygir gücü önemlidir.Tork devir gücüne ulaşan bir parametredir.

    Şöyle bir örnek vereyim Max torku 250 nm olan dizel 75 beygir araç max torku 150 nm olan 95 beygirlik araçtan her koşulda çok geri kalır.Sitede bununla ilgili bir sürü iddia yayınlandı videolarla desteklendi.

    ANlayacağınız olay beygir gücünde biter.Bugün f1 araçları 300 nm tork anca üretir.Çoku araçtan düşüktür torkları.Fakat 19000 devir çevirerek 800 hplere ulaşır.O yüzdende çok yüksek süratlere büyük hava direncine sahip kanatlarına rağmen çıkabilmektedirler.Dediğiniz gibi olsaydı f1 otomobilleri böyl olmazdı...




    F1 otomobillerinin ağırlığı hakkında bilginiz varmı.


    Hocam senin f1 otomobillerinin hava direnci hakkında bilgin var mı? peki.O kanatların f1 otomobillerine düzlükte ne kadar zorluk çıkardığını biliyor musun?Emin ol 1100 kiloları ararsın.

    Bihaber olmayın olaylardan.En önemlisi ise hiçbirşey bilmeden bilmişlik taslamayın.DAha f1 otomobillerinin hava direncinin ne kadar fazla olduğunu bilmeden f1 i ağzına almaya çalışıyorsun.

    Burada birdaha böyle saçma sapan atıp tutarsan böyle dumur ederler seni.Böyle "ehüm kehüm" etmeye başlarsın sonra.


    nasıl dumur ediyorlarmış.edin de görelim.

    şununda bi cevabını verin.
    110bg 1300cc otomobilmi
    110bg 2000cc otomobilmi hızlı gider


    Hayırdır hocam artık beygirleri eşitledin bakıyorum.Doğru yola geliyorsun yavaş yavaş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    nasıl örnek verimki.
    dizel arabalardan mesala:
    2000devirde turboya geçiyor (yani tüm torku ve bg'i bu devirde vermeye başlıyor)
    ama öncesinde çok az verdiği için yavaş hızlanıyor. 30km hızla gideken 3e atarsanız farkedersiniz.
    2000devire kadar hızlanma çok az 2000den sonra tutulmuyor


    dizel ya da benzinli farketme sizin söylediğinizden ben şunu anladım, yanlış anlamışsam düzeltin

    1.6 100 hp ve 3.0 75 hp iki motorumuz olsun.
    bunları aynı araca koyalım,
    1.6 motor aracı atıyorum 200 km hıza daha çabuk ulaştırır fakat son hız 200 de kalır.
    3.0 motor aracı 200 km hıza daha uzun sürede ulaştırır fakat son hız 200 km nin üstünde olacaktır.

    bunu söylüyorsanız yanılıyorsunuz, araçta turbo vs. olması hiçbir şey ifade etmez isterse elektrik motoru olsun hp si yüksek olan motorun eşit şartlarda(şanzıman vs.) son hızı mutlaka fazla olacaktır.


    son hız yüksek olması için torkta gereklidir.


    hayır hocam beygir gücü önemlidir.Tork devir gücüne ulaşan bir parametredir.

    Şöyle bir örnek vereyim Max torku 250 nm olan dizel 75 beygir araç max torku 150 nm olan 95 beygirlik araçtan her koşulda çok geri kalır.Sitede bununla ilgili bir sürü iddia yayınlandı videolarla desteklendi.

    ANlayacağınız olay beygir gücünde biter.Bugün f1 araçları 300 nm tork anca üretir.Çoku araçtan düşüktür torkları.Fakat 19000 devir çevirerek 800 hplere ulaşır.O yüzdende çok yüksek süratlere büyük hava direncine sahip kanatlarına rağmen çıkabilmektedirler.Dediğiniz gibi olsaydı f1 otomobilleri böyl olmazdı...




    F1 otomobillerinin ağırlığı hakkında bilginiz varmı.


    Hocam senin f1 otomobillerinin hava direnci hakkında bilgin var mı? peki.O kanatların f1 otomobillerine düzlükte ne kadar zorluk çıkardığını biliyor musun?Emin ol 1100 kiloları ararsın.

    Bihaber olmayın olaylardan.En önemlisi ise hiçbirşey bilmeden bilmişlik taslamayın.DAha f1 otomobillerinin hava direncinin ne kadar fazla olduğunu bilmeden f1 i ağzına almaya çalışıyorsun.

    Burada birdaha böyle saçma sapan atıp tutarsan böyle dumur ederler seni.Böyle "ehüm kehüm" etmeye başlarsın sonra.


    nasıl dumur ediyorlarmış.edin de görelim.

    şununda bi cevabını verin.
    110bg 1300cc otomobilmi
    110bg 2000cc otomobilmi hızlı gider


    Hayırdır hocam artık beygirleri eşitledin bakıyorum.Doğru yola geliyorsun yavaş yavaş




    araya 20bg fark koy o zaman
    90bg 2000cc
    110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.

    not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Otomobil yarışçısı birini düşünün. Yarışacağı pist kısa ise (mesela 1 km), bu adamın yapacağı en akıllıca iş düşük hacimli, yüksek beygirli araba kullanmaktır. Yine yarışacağı pist uzun ise (mesela 10 km), o zaman da yüksek hacimli düşük beygirli arabayı tercih etmesi doğrudur.

    Ben yazılanlardan bunu anladım. Arabanın diesel veya benzinli olduğuna takılmayın.


    hacim ile son hızın alakası yok bakılacak tek etken kısa ve öz beygir gücüdür.Dodge viper'ın koenigsegg Agera R'dan daha hızlı olduğu anlamı çıkabiliyor yoksa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Otomobil yarışçısı birini düşünün. Yarışacağı pist kısa ise (mesela 1 km), bu adamın yapacağı en akıllıca iş düşük hacimli, yüksek beygirli araba kullanmaktır. Yine yarışacağı pist uzun ise (mesela 10 km), o zaman da yüksek hacimli düşük beygirli arabayı tercih etmesi doğrudur.

    Ben yazılanlardan bunu anladım. Arabanın diesel veya benzinli olduğuna takılmayın.


    Hayır hocam yüksek beygir olanı seçer.

    Eğer konu performans ise olay beygir gücüdür.Kısa ve öz...

    Hiç sormuyormusunuz kendinize bu kadar performans firmaları neden şu aracı şu kadar beygire yükselttim şu kadar beygir gücüne çıkardım yarışına giriyorlar.




    Şunu demek istemiştim. Yarışçı birine kısa mesafede yarışacaksın. 500 metre veya 1 km pist var deseler bu yarışçı bir anda hızlanıp bitirmek için düşük hacimli, yüksek beygirli arabayı tercih etmez mi.

    Yani yüksek hacim, yüksek beygir ideal ama adama iki seçenekten birini seçmen gerekiyor deseler. ya büyük motor küçün beygir, ya da küçük motor, büyük beygir seçeceksin deseler kısa pist için heralde düşük motor, yüksek beygir seçerdi.

    Bunu söylemek istemiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    araya 20bg fark koy o zaman
    90bg 2000cc
    110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.

    not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.


    ağırlık, direnç vites oranı vs. gibi şeyleri saymazsak 110hp olan aracın son hızı daha yüksek olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam
    araya 20bg fark koy o zaman
    90bg 2000cc
    110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.

    not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.


    ağırlık, direnç vites oranı vs. gibi şeyleri saymazsak 110hp olan aracın son hızı daha yüksek olur.


    örnek ver.


  • araya 20bg fark koy o zaman
    90bg 2000cc
    110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.

    not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.


    Arkadaşında dediği gibi diğer şartlar eşitse 110 hp geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 17 Eylül 2011; 14:22:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam

    araya 20bg fark koy o zaman
    90bg 2000cc
    110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.

    not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.


    Beyninizden hacim ile son hız ilişkisini lütfen çıkartın. Önemli olan beygir gücüdür diye bu insanlar sabahtan beri boşuna mı konuşuyor?

    1.2 TSI 105ps
    1.6 MPI 102ps


    1.2 TSI; hızlanmada, ara hızlanmada , son hızda oylum oylum oyar mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 17 Eylül 2011; 14:42:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam

    araya 20bg fark koy o zaman
    90bg 2000cc
    110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.

    not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.


    Beyninizden hacim ile son hız ilişkisini lütfen çıkartın. Önemli olan beygir gücüdür diye bu insanlar sabahtan beri boşuna mı konuşuyor?

    1.2 TSI 105ps
    1.6 FSI 102ps


    1.2 TSI; hızlanmada, ara hızlanmada , son hızda oylum oylum oyar mesela.






    bende sabahtan beri bg hızlanmaya yarar hacimde hıza diye konuşuyorum.
  • 1.6 fsi 115 beygir. senin dediğin 1.6 102 beygir olan motor hitler motor denilen oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam

    araya 20bg fark koy o zaman
    90bg 2000cc
    110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.

    not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.


    Beyninizden hacim ile son hız ilişkisini lütfen çıkartın. Önemli olan beygir gücüdür diye bu insanlar sabahtan beri boşuna mı konuşuyor?

    1.2 TSI 105ps
    1.6 FSI 102ps


    1.2 TSI; hızlanmada, ara hızlanmada , son hızda oylum oylum oyar mesela.






    bende sabahtan beri bg hızlanmaya yarar hacimde hıza diye konuşuyorum.


    Ee son hızda da oyar demiş arkadaş?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: comboteam

    araya 20bg fark koy o zaman
    90bg 2000cc
    110bg 1300cc olsun. şimdi cevap ver.

    not: turbosuz atmosferik motorlardan bahsedelim.


    Beyninizden hacim ile son hız ilişkisini lütfen çıkartın. Önemli olan beygir gücüdür diye bu insanlar sabahtan beri boşuna mı konuşuyor?

    1.2 TSI 105ps
    1.6 FSI 102ps


    1.2 TSI; hızlanmada, ara hızlanmada , son hızda oylum oylum oyar mesela.






    bende sabahtan beri bg hızlanmaya yarar hacimde hıza diye konuşuyorum.


    yok bu iş olmayacak
    o zaman size iyi günler




  • ortalık karışmış
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.