Merhaba, Şu an pek fazla oyunum olmadığı için test yapamıyorum fakat LoL ve CS:GO oyunlarında Fps hep ani değişimlere uğruyor. LoL'ü medium CS:GO yu ultrada oynuyorum. LoL 190 ile başlıyor 150 -140-120-90-100 arası hep seyir değiştiriyor. CS:GO'da aynı şekil 150 civarı başlayıp 90 a kadar inip tekrar çıktığını görüyorum ve bu beni rahatsız ediyor oyun oynarken bunun sorunu nedir?
Oyum icerisinde fps dususleri olmasi normaldir heryerinde ekran karti ayri derecede zorlanacagi icin. Oynamayin sabit tutun ekrani goruntude hicbir hareket olmasin. Oyunu bilmiyorum mumkun mudur boyle birsey ama sakin bir seyirdeyken de durduk yere fps dusup artiyorsa sikinti vardir. Bu durumda da msi afterburner gibi bir progranla fps dususleri sirasinda ekran karti kullanim oranini inceleyin. Ekran karti kullaniliyorken fps dusuyorsa bi sorun yoktur ama o dususlerde ekran karti da daha az gucle calisiyorsa islemciye cok yuk biniyordur yada bir sorun vardir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
furielelfamy
kullanıcısına yanıt
Sn. furielelfamy;
CS:GO ve LoL tarzı oyunlar harici NDIVIA ekran kartını fazla yormayan oyunlardandır. Hatta bu oyunlar çoğu zaman ilk çalıştırıldıklarında bazen Intel HD 4600 dahili ekran kartı ile bile açılabiliyorlar. Dolayısıyla belirtmiş olduğunuz bu iki oyundaki FPS dalgalanmasının kesin olarak bir soruna işaret ettiğini anlayabilmek için güncel ve ekran kartını daha fazla yoran yeni nesil grafiklere sahip güncel oyunlarda test etmenizi size tavsiye ediyoruz.
Konu ile alakalı olduğunu düşündüğümüz daha önce başka bir müşterimizin benzer bir problemine ilişkin paylaştığımız bir mesajın linkinehttp://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=107635820 buradan ulaşabilirsiniz. Belirttiğimiz bu adımları kendi bilgisayarınızda da aynen uygulamanızı rica ediyoruz.
Tüm bu işlemleri adım adım uyguladıktan sonra yine de probleminiz çözülmez ve oyunlarda sürekli takılmalar, FPS düşüklüğü, kilitlenme ya da mavi ekran dolayısıyla bilgisayarınızın reset atması gibi problemler ile karşılaşıyorsanız, yaşadığınız tüm bu tür sorunlarda ve teknik problemlerde problem oluştuğu anda mutlaka firmamızla iletişime geçmenizi rica ediyoruz.
Saygılarımızla,
MONSTER Müşteri Hizmetleri
Dedikleriniz zaten yapılı MSI Afterburner kurdum H1Z1 oynadım ve sıcaklık değerleri GPU1 Sıcaklığı min:67 max:93 GPU1 Kullanımı max:99 bu değerler normal mi ?
furielelfamy
kullanıcısına yanıt
Sn. furielelfamy;
Sıcaklık değerleriniz normaldir.
Notebooklarımız kutusundan ilk çıktığında işlemci ve ekran kartı soğutucu ısı bloklarının üzerinde bulunan ve fabrika çıkışlı olarak önceden yapıştırılmış hazır termal padler bulunuyor. Montaj öncesi bu termal padlerin üzerindeki ince jelatinler sökülüp soğutucu blok yerine vidalanıyor. Ancak dilerseniz işlemci ve ekran kartınızın fabrikasyon çıkışlı olarak uygulanmış bu hazır termal macununun yenilemesi için ürününüzü teknik servisimize yönlendirebilirsiniz. Arkadaşlarımız kaliteli bir termal macun ile işlemci ve ekran kartınızın eski macunlarını temizledikten sonra yeni termal macunu notebookunuza uygulayıp ürününüzü size geri yönlendireceklerdir.
Bu arada hatırlatalım termal macun yenileme ve fan bakımı gibi işlemleri 4-5 aylık periyotlarla teknik servisimizde ücretsiz yaptırabilirsiniz.
Saygılarımızla,
MONSTER Müşteri Hizmetleri
MonsterMusteriHizmetleri
kullanıcısına yanıt
3 gün önce olsaydı "Kuruntu yapıyorsunuz, 90-95 derece kabul edilebilir bir sıcaklık..." derdim; ama kabul edilemiyormuş. Sorunsuz çalışan cihazımın, serviste fanının değişmesiyle bu sorunu yaşadım, yaşıyorum.
Normal olup olmadığını anlamanın basit bir yolunu anlatayım.
"GPU-Z" programını açıyoruz. "Sensors" sekmesine geliyoruz. "PerfCap Reason" yazan yerin karşısına bakıyoruz. Burası, GPU'nun herhangi bir durumda sınırlanma sebebini gösterir. Normalde gri gözükür, fare ile gri alanın üzerine gidildiğinde "Util" yazar; sürücü tarafından sınırlandığına işarettir. Sıcaklığın, normalden yüksek olduğu durumlarda kırmızı gözükür ve fare ile kırmızı alanın üzerine gidildiğinde "Thrm" yazar; sıcaklık nedeniyle sınırlandığını gösterir. Bunun dışında voltaj veya güç yetersizliği de buna sebep olabilir.
"GPU-Z" programını açtıktan sonra "Valley Benchmark" veya "Heaven Benchmark" ile deneyin. Sıcaklık, 90 derecenin üstüne çıktığında GPU kesik yiyor mu yemiyor mu, "GPU-Z" yardımıyla bakın.
Sanırım kesik yiyecek ve sanırım bu da bu sıcaklıkların normal olmadığına işaret...
MBerkO
kullanıcısına yanıt
Sn. MBerkO;
ABRA A7 V3.2 modelimiz MSI üretimi bir notebook modelimizdir. Bu modelimiz MSI 'ın kendi markası ile GE60/70 kasa modelleri ile adını duyurduğu modeller ile aynı kasaya sahiptir.
Sıcaklık değerlerinin neden normal olduğu ile ilgili aşağıda iki link paylaşıyoruz. İlk linkteki model güncel GTX960M ekran kartlı, ikinci linkteki model ise 2 sene önceki GTX860M ekran kartlı modeldir.
Bu linklerdeki videoları izlediğinizde GPU ve CPU sıcaklık değerlerinin MSI modelleri aynı değerlerde olduğunu görebilirsiniz.
İlk videodaki MSI modeli ile ABRA A7 V3.2 'nin özellikleri aynıdır.
Fire Strike testinde CPU:89 Max. - GPU:90 Max. derece, Sky Diver testinde ise CPU:89 Max. - GPU:93 derece, 3DMark11 testinde de CPU:89 Max. - GPU:93 Max. derece almış gözüküyor.
Bu sıcaklık değerleri fabrika çıkışı stok termal macunlar ile alınmış değerlerdir. Ancak istenirse müşterilerimiz daha kaliteli termal macunları CPU ve GPU üzerine sürerek bu değerlerin değişkenliğini kendileri de test edebilirler. Ya da talep etmeleri durumunda termal macun yenileme işlemlerini teknik servisimizde ücretsiz olarak yaptırabilirler. Müşterilerimiz ayrıca isterlerse kaliteli bir notebook soğutucusu kullanarak da yazın bu sıcak günlerinde daha düşük sıcaklık değerleri elde edebilirler.
Bu bağlamda ürünlerimizle ilgili yaşadığınız tüm sorunlar ve teknik problemler için ( problem oluştuğu anda ) mutlaka firmamızla iletişime geçmenizi rica ediyoruz. İletişim sırasında herhangi bir problem yaşamanız halinde ise info@monsternotebook.com.tr adresine mail atarak şikayetinizi iletebilirsiniz.
Ürünlerimizin performanslarının diğer markalar ile kıyaslandığında daha düşük olması gibi bir durum kesinlikle ama kesinlikle doğruyu yansıtmamaktadır. Tüm modellerimiz, dünyanın en önemli üreticileri ile yapılan özel antlaşmalar çerçevesinde en yüksek kalitede bileşenler ile size özel olarak üretilmekte ve 15 gün koşulsuz iade garantisi ile sizlere ulaştırılmaktadır. En önemli önceliğimiz, fiyat/performans olarak en yüksek kalitede modelleri sizlere en yüksek satış sonrası hizmet ve müşteri memnuniyeti ile ulaştırmaktır.
Ürün veya hizmetlerimizle ilgili şu an sorun yaşayan herhangi bir arkadaşımız varsa hemen bizimle iletişime geçmesini rica ediyoruz. Sorun ne olursa olsun her zaman ürünlerimizin arkasında olduğumuzdan ve çözüm için tüm gayretimizi en kısa süre içinde göstereceğimizden emin olabilirsiniz.
Ben stok macunla ve fanla görmediğim sıcaklığı, serviste yapılan fan değişimi ve termal macun yenilemesi sonucunda görüyorsam bu işte bir sorun vardır. Tarafınızdan yapılan temizlik sonucunda birkaç saniyede 95 derecenin üzerine çıkıyorum ve performans kaybı yaşıyorum.
MBerkO
kullanıcısına yanıt
Sn. MBerkO;
Stok macun genelde zaten kaliteli bir macundur. Ancak bazı müşterilerimiz özellikler daha iyi kalite termal macunlar satın alıp o macunları kullanmak isteyebiliyorlar.
Sizin durumunuz için teknik servisimizde notebookunuza yapılan işlemleri tam olarak bilmediğimiz için yanlış bir yorumda da bulunmak istemiyoruz. Ancak belirttiğiniz şekilde önceki durum ve sonrası durum arasında bariz bir ısı farkı oluşuyorsa o zaman bir problem olabilir. Bu konu ile ilgili olarak 0 216 449 49 30 numaralı teknik servis müşteri hizmetleri numaramızı arayarak yaşadığınız problemi arkadaşlarımıza iletmenizi rica ediyoruz sizden. Arkadaşlarımızın yapacakları kontroller sonucunda uygulamadan kaynaklı bir problem oluştuğu tespit edilirse eğer zaten bu konuda teknik servisimiz gerekli müdahaleyi yaparak sorunu giderecektir ancak öncelik olarak arkadaşlarımız ile iletişime geçmenizi tekrar sizden rica ediyoruz.
Veya size ulaşabileceğimiz bir iletişim numarasını PM üzerinden bizimle paylaşmanız durumunda arkadaşlarımız da sizi arayabilirler. Her şekilde size memnuniyetle yardımcı olmak isteriz.
Saygılarımızla,
MONSTER Müşteri Hizmetleri
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme