Şimdi Ara

Monster Abra A5 V13.1.1 Menteşe Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 10 ay
  • Cevaplayan Üyeler 3
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 21 gün 9 saat 39 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Ustam26 (4 mesaj) 0toraman6 (1 mesaj) electroumit (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj) Mobil (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba. 4 yıldır sorunsuzca kullandığım Monster Abra A5 v13.1.1 model notebook'u bu hafta başında ekranını açarken anlam veremediğim şekilde ekran ile kasasını bağlayan sol menteşesinde ekran kısmına bağlı olan tarafının kırıldığını gördüm. Nette araştırdım birçok kullanıcı bu sorunu yaşamış ve servise göndermiş bende servise göndermeyi düşünüyorum daha önce bu sorunu yaşayan oldumu? olduysa nasıl bir yol izledi servise gönderdimi veya Monster İstanbul teknik servisine laptop gönderen oldumu nette oldukça fazla olumsuz yorum gördüm. Cevaplarınızı bekliyorum aşağıya resimleri bıraktım.

    Monster Abra A5 V13.1.1 Menteşe Sorunu


    Monster Abra A5 V13.1.1 Menteşe Sorunu


    Monster Abra A5 V13.1.1 Menteşe Sorunu


    Monster Abra A5 V13.1.1 Menteşe Sorunu







  • Kimse cevap vermemiş ama yaklaşık 1 haftadan beri araştırıyordum sonunda tüm bu yoğun takvimime rağmen teknik servise göndermeye karar verdim. Malum şikayet sitesinde o kadar çok olumsuz yorum gördüm gözüm korkmadı değil umarım bir sıkıntı yaşamadan kısa sürede halledilir ve kullanmaya başlayabilirim. benim gibi bu sorunu yaşayan olursa diye buradan güncel durumları yazacağım ilerde sorun yaşayıp benim gibi 1 hafta ne yapacağına karar veremeyenler için en azından bir faydam olur diye düşünüyorum.

    Not: bu arada bilgisayar mühendisliği 4.sınıf öğrencisiyim bitirme projesi üzerinden çalışıyordum taki bu olay başıma geldi bilgisayar elim, ayağım, gözüm herşeyimdi gözüm gibi bakıyordum ama ...

  • 12 şubat 2022 laptopu kargo ile istanbul teknik servisine gönderdim. Teknik servisden 14 şubat 17:00 gibi mesaj geldi cihazın teknik servise giriş yaptığına dair. 17 şubatta aradım teknik servisi son durum hakkında bilgi almak için servisde hâlâ bekliyordur diye düşünüyordum ama cihazın tamir edildiğini ve testlerin yapıldığı söylendi yarın öğlen gibi sizi ararlar ve kargo için bilgilerinizi isterler denildi. 18 şubatta kargo için aradılar adres bilgilerimi aldılar. 22 şubatta cihaz kargo ile tarafıma teslim edildi. İçinden teknik serviste ne yapıldığına dair bir kağıt çıktı. A cover(ekran arka kapağı) değiştirildiğini ve termal macun fan temizliğinin yapıldığı yazıyordu. Cihazı teknik servise göndermeden önce kendi taktığım 500gb lık SSD vardı onu söküp göndermiştim servise iyikide öyle yapmışım. Cihaz gelince doğal olarak SSD yi takıp öyle açıyım dedim içinde yüklü programlar falan vardı sonra sıkıntı çıkmasın diye. Arka kapağı söküp SSD yi taktım. Cihazı açtım ve açıldıktan sonra cihaz bi 10 dk saçmaladı programlar gitti geldi masaüstünden simgeleri kayboldu falan sonra microsoft ve eset uyarı vermeye başladı cihazda trojen türevi çok sayıda virüs tespit edildiğine dair. O an büyük bir hata yaptığımı fark ettim. Cihazı büyük ihtimal serviste test diski ile test etmişler. O kadar çok pc'ye takılıp çıkarılıyorki o diskler birde içinde antivirüs programları falan olmadığı için için haliyle tam bir virüs yuvası. Kendi elimle programlarımın yüklü olduğu projelerimi falan barındıran SSD' yide virüslere kaptırdım. Mühendislikte bize öğretilen en önemli şeydi yedeğin, yedeğini al derlerdi iyikide öyle yapmışım yoksa projelerim dahil çoğu şeyi kaybedecektim. Harici 2tb lık hard diskim vardı herşeyi ne olur ne olmaz diye onada yedeklemiştim servise göndermeden önce. Laptopa format attım 2 diskede ama nasıl olduysa virüs kalmayı başarmış. Driverlerı yüklemek için usb belleği taktığımda birden microsoft uyarı verdi C diskine trojen virüs bulaştığına dair. Sonra usb belleği biçimlendirip başka bir pcde driverları tekrar usb'ye yükledim. Aynı şekilde tekrar windows belleğide oluşturdum tekrardan, onada bulaşabilme ihtimaline karşı. Cihaza tekrar format attım komple herşeyi güncellemesini bekledim sonra tekrar driverları yüklemek için usb bellegi taktığımda yine aynı uyarıları aldım anladımki format atarken windows başlatılmasa dahi format belleğine bir şekilde bulaşıyor ve windows'u kurarken virüsde beraberinde geliyordu. Tekrar format atmadan önce virüs scpritlerini buldum antivirüs programları(eset, defender,malware) aracılığıyla scriptleri açıp içerigine baktım bir ip adresi ve bir algoritma gördüm 45 second falan diye tabi bunları bulmak kolay olmadı makine diliyle yazılmıştı tekrar çevirmekle falan uğraştım. Dahasıda varda uzatmayayım çünkü 1.5 hafta uğraşın sonunda çözebildim nasıl bir virüsse ve şuan 4. formattan sonra rahat bir şekilde kullanır hale geldim. 1 mart itibariylede artık virüsün kalmadığına emin olduktan sonra harddiskimi bağlayıp programlarımı ve dosyalarımı yükledim şuanda bir sıkıntı yok. Göndereceklere tavsiyem veri yedeklerini kesin alsınlar ve cihaza virüs bulaşabilme ihtimaline karşı hemen bağlamasınlar. Burdan monster teknik servisinede bir sitemim var şu disklerinizi bir temizleyin 1.5 haftam virüslerle geçti birde teknik servissiniz insanlar size güvenip cihazlarını gönderiyor. Veri kaybı olsa anlarımda virüs bulaştırmak nedir hemde öyle basit bir virüsde değil. Sıradan bir vatandaşın başına gelse pcden falan anlamayan napardı bilmiyorum. Bu arada menteşe tamiri için bir ücret alınmadı. Garantisi biteli 1 yıl 3 ay olmuştu.





  • Benzer bir durum bugün benim başıma da geldi. kullandığım ürünün garantisi yok. arka kapağın değişmesi gerekiyor. Arka kapak değişimi için bir ücret ödediniz mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0toraman6 0 kullanıcısına yanıt

    Öncelikle geçmiş olsun çok can sıkıcı bir durum bilirim. Benimde arka kapak (A cover) degiştirilmişti garantisi biteli 1 yıldan fazla olmuştu herhangi bir ücret almadılar benden, bu olayda tek ödediğim laptopu kargoya vermek için taksi ücreti oldu.

  • Kalitesiz, hızlı çürüyen plastik kullanılmış olabilir. Ürün garantisi yoksa sun-fix kullanarak kendiniz rahatlıkla onarabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.