Şimdi Ara

Modifiye Yapılabilecek En İyi Araba Hangisi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
1
Favori
36.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • modifiye deyince benim aklıma ilk motor modifikasyonu geliyor...honda diyorum..her yapılan işleme cevap veriyor cünkü...
  • .

     Modifiye Yapılabilecek En İyi Araba Hangisi?
  • honda dır heralde çünkü sokaklarda en çok modifiye honda görüyorum
  • motorda ve dısta bence encok yakısan ve cavap veren arac honda ve 106 206 306 serısıdır opel astrayıda unutmuyalımD:D:D:D her nekadar motor bısı yaptıkca sussada dısına yakısıyor
  • Ya Nedense modifiye denince aklıma SUPRA ve SKYLINE dışında bi araba gelmiyo
     Modifiye Yapılabilecek En İyi Araba Hangisi?

     Modifiye Yapılabilecek En İyi Araba Hangisi?




  • tabi ki toyota supra, iyi bir modifiye ile 1200 hp alınabiliyor
  • Tuning nedir?

    Tuning, özellikle genç sürücülerin ağzından düşmeyen bir kelime. Çünkü ehliyetini yeni almış olanlar veya otomobile çok meraklı olanlar, ya babasının otomobilini ya da varsa kendi otomobilini geliştirmek ve böylece daha ayrıcalıklı bir hale getirmek isteyeceklerdir. Yani buradan da anlaşıldığı gibi "tuning" kelimesi, otomobilleri geliştirmek anlamına geliyor.

    Tuning = Geliştirmek
    Tuning'in sözlüklerdeki karşılığı, ayarlamak ve ayar çekmek. Ancak bizler bu kelimenin eş anlamlısı olarak geliştirmek kelimesini kullanıyoruz. Geliştirmek iki anlamdadır. Biri otomobilin motorunu güçlendirmek, başka adıyla modifiye etmek, diğeri de dış görünümü spoyler veya jant gibi parçalarla dikkat çekici bir hale getirmek ve aynı zamanda aracın yol tutuşunu artırmak. Ancak günümüzde bu ifade daha çok motor modifikasyonu için kullanılıyor. Teknolojinin ilerlemesiyle artık modifikasyon işlemleri de daha kolay yapılabiliyor. Örneğin chip tuning, yapılan en kolay ve en hesaplı güç artırma yöntemi olarak kabul ediliyor. Çünkü motor beyninin chipini değiştirmek, ki bu olay otomobilin modeline göre değişiyor, en fazla bir saat sürüyor.
    Tuning türleri
    Diğer bir tuning şekli de, farklı egzantrik milleri, geniş borulu hava emiş sistemleri veya daha rahat gaz atımını sağlayan egzoz sistemlerinin kullanılmsaıyla oluyor. Daha yüksek güç elde etmek isteyenler için turbo ve NOS sistemi gibi otomobilin performansını artıran ürünler de var. Bu güç yükseltici elemanların dışında bir de motorun önemli bir parçası olan ateşleme sistemi bulunuyor. Daha az dirençli buji kabloları ve yüksek ateşleme gücündeki özel bujiler kullanıldığı takdirde az da olsa bir güç eklemesi yapılabiliyor. Verdiğimiz bu örnekler dışında motor hacminin büyütülmesi olayı da bir tuning çeşididir.
    Tercih edilmiyor
    Ancak bu işlem biraz profesyonelce ve aynı zamanda da maliyeti yüksek olduğundan pek tercih edilen bir tuning metodu değil. Tüm bu saydığımız tuning çeşitlerine genel olarak motor tuning adı veriliyor. Geliştirme denilince, motorun dışında fren sistemleri de akla geliyor. Frenlerin yetersiz olduğunu düşünen sürücüler için hava soğutmalı diskler ve yüksek ısıya dayanıklı fren balatalarından oluşan yüksek performans fren sistemleri bulunuyor. Bunlar kullanıldığı takdirde otomobilin duruş mesafesi kısalıyor. Performansı ikinci planda tutan sürücüler için genelde görsellik daha önemli oluyor. Bu yüzden otomobilin dış görünümü, bodykit'ler ve jantlarla daha ilgi çekici hale getiriliyor.
    Dış görünüm değişikliği
    Görselliğin dışında bodykit'ler, otomobilin yüksek hızda rüzgâra karşı direncini azaltıyor ve aynı zamanda otomobilin yere daha sağlam basmasını sağlıyor. Jantlarsa, tercih edilen büyüklüğüne göre otomobilin iz genişliğini artırıyor. Dolayısıyla yol tutuş iyileştiriliyor. Dış görünümü olumlu şekilde etkileyen bir başka etken de süspansiyon kitleridir. Süspansiyon kitleri görselliğin yanı sıra yol tutuşu da olumlu yönde etkiliyor. Süspansiyon kiti iki bölümden oluşuyor. Bunlardan biri olan kısa spor yaylar, otomobilin yüksekliğini ve bu nedenle esneme mesafesini azaltıyor. Diğeri de amortisörlerdir. Amortisörler, otomobilin yaylanmasını emerek yola daha stabil tutunmasını sağlıyor. Ancak yayların maliyeti amortisörlere göre daha düşük olduğundan, çoğunlukla spor yay tercih ediliyor. Sonuç olarak tuning, yapılan tüm geliştirmelerin ana başlığıdır.


    Modifiye Nedir?

    Gücü artirmak, yol tutuşu güçlendirmek, kabin ve karoserde degisiklik!

    Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç artirimi oluyor. Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye baslayan modifiye islemi, günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii boyutlari da çok genisledi.
    Artik standardin disinda otomobilin gücünü, yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan islemler modifiye olarak adlandiriliyor. Teknolojinin gelismesi, ürünlerin farkli zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde motorsporlarinin da katkisi çok büyük. Öyle ki, kabin içindeki "süslemelerden" alüminyum görünümlü depo kapaklarina kadar tüm aksesuarlarin temelinde motorsporlari yatiyor. Dis görünümde jant-lastik, karoser kiti, farlar, far kaslari, son susturucular, aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan ayrintilar. Bu aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadece görünümüne degil, yol tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi, vites topuzu, konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri yapilan degisiklikler arasinda yer aliyor.


    Modifikasyonun temel amaci, gücü artirmak. Standarttan daha genis piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek, motora güç kazandirmanin en etkin yollari. Bunlari destekleyen diger islemler, elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo takviyeli motorlarda bu islemlere ek olarak turbo valfinin basinç limitini artirmak, intercooler'i büyütmek ve pop-off supapi monte ederek güç artirilabiliyor.
    Otomobilde teknik olarak vaDilan modifikasyon sadece gücü artirmayi degil, yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor. Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip ediyor, çünkü gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim teknik degisiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda, kötü sonuçlanabilecek kazalarin yasanmasy her an mümkün. Bu nedenle modifiye islemini profesyonel kisilere birakmak en dogrusu. Dünyanyn en büyük modifiye firmalarinin Türkiye temsilcilikleri bu amaçla hizmet veriyor. Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka belgeli ve trafikte kullanima uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor.
    Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu gençler arasinda yaygynlasan modifiye, farkli amaçlarla yapildiginda, insanlarin hayatini tehlikeye atacak sonuçlar dogurabilir. Yarismak için caddelerin uygun olmadigini unutmamak gerek.




  • bence modifiye nin en çok yakıştığı sokak arabası Bravo 2.0 HGT
    hele birde turbo yaptırabilirsen tadından yenmez.
  • İŞTE MODİFİYENİN SINIRLARINI ZORLAYAN Bİ ARABA



     Modifiye Yapılabilecek En İyi Araba Hangisi?
  • olay bitmiştir modifiye budur
    />





    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    />


    TOYOTA SUPRA

     Modifiye Yapılabilecek En İyi Araba Hangisi?


     Modifiye Yapılabilecek En İyi Araba Hangisi?





  • kesinliikle honda civic derim başkadabişe demem
  • TOYOTA SUPRA, NISSAN SKYLINE, 350Z, PEUGEOT 206, VOLKSWAGEN GOLF VE COROLLA HB
  • Genelde Japon arabaları Modifiyede Baya ilerde.
  • Nissan Skyline
    Subaru Imprezza S.T.I.
    Toyota Supra
  • evet modifiyeye en yatkın araçlar honda ve peugeot gibi görünüyor.. eski kasa civic ler ve 206 ların modifiyelenmişi piyasada çok var en verimli sonuçları bu arabalar veriyo sanırım..

    aa unutmamak lazım bide şahinler
  • tabiki modifiyenin olmazsa olmazı şahin doğan-kartal
    yani kuş serisi
    bir dönem gençlğin gözdesiydi
    bence modifiye yapılacak en iyi araba bunlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anshered

    evet modifiyeye en yatkın araçlar honda ve peugeot gibi görünüyor.. eski kasa civic ler ve 206 ların modifiyelenmişi piyasada çok var en verimli sonuçları bu arabalar veriyo sanırım..

    aa unutmamak lazım bide şahinler
    Her araç modifiye edilebilir ama bazılarını bu işten anlamayanlar bile yapabilir. Sokaklarda gördüklerimiz işte bu sınıfa girenler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.