Şimdi Ara

--Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya-- (257. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.457
Cevap
20
Favori
1.007.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 255256257258259
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    2006 Suzuki Vitara kullanıcısıyım. Hep L200 niyetim vardı ancak boyutlarından dolayı 1,5 sene önce Vitara aldım.
    Şimdi ise tekrar değişiklik yapıp aklımda ki orjinal hedefe L200' e dönmek istiyorum.
    Bir yakınımın L200 4x4'ünü uzun yolda oldukça kullanmıştım. Vitara'ya kıyasla chipli bir L200'ün spor araç kadar çevik. Bence çok güzel ve farklı bir araç.

    Ancak L200'ü her denediğimde otuma pozisyonu açısından ya bacaklarımı kapıya ve orta konsola dayamam gerekiyor ya da direksiyona deyiyor.
    Benim gibi 1,85m/107kg - veya daha uzun arkadaşlar bu konuda ne yapıyor.

    Bir de İstanbul'da şehir içi kullanan arkadaşlar park konusunda nasıl hissediyor.

    Değerli görüşlerinizi alabilirsem sevinirim.




  • Hoşgeldiniz, bana kalırsa L200'ün içi aklınıza gelebilecek tüm binek araçlardan daha geniş, o yüzden eğer problem yaşıyorsanız VX 100 yada hummer h3 falan gibi bi araç almanız gerekli. dizleriniz direksiyona değiyorsa koltuk ve direksiyon yükseklik ayarlarını kullanarak direksiyonu yukarı kaldırıp koltuğu aşağı indirerek pozisyonunuzu ayarlayabilirsiniz.
    Park konusunda da, gerçekten herkes bu soruyu soruyor, tamam araç uzun ama bu kadar da abartmamak lazım land rover discoveryden 14cm uzun (1 karış bile değil) standard bir toyota corolladan ise sadece 57 cm. sanki bütün arabalardan 1-1.5 metre uzunmuş gibi geliyo insanlara bu hiçbiyere sığmaz diyolar gördüklerinde ama park etmeyi biliyorsanız standard bir sedan arabanın çıktığı yere 2 hamle fazla yaparak sokabiliyosunuz arabayı.
    Parkı falan problem etmeyin alın hayrını görün




  • Park konusunda aslında çok haklısın ProntoBasso. Gün içinde normal binek araçla bir sürü yere gidiyorum. Bir bakıyorum park edecek bir aralık var. Ancak vatandaşım bir aracın giremeyeceği en büyük boşluğu bırakmış. Hyundai Get'le bile kalakalıyoruz. Bu noktadan sonra 1metre uzunu 50 santim kısa zaten bişey fark etmiyor. Olmayacaksa olmuyor zaten.

    Akşam üstü pantolon dener gibi tekrar denedim L200'ü Koltuk yukarı kaldırınca tam rahat pozisyona az kala kafam deyiyor (sunroofsuz L200), alışkanlık biraz dik pozisyonda kullanıyorum, Biraz da geriye alalım derken koltuğun rayı sonuna dayanıyor. Direksiyonda da derinlik ayarı yok zannediyorum. Bi koltukcuya götürüp koltuğu biraz daha geriye alıp sadece ön tarafı yükseltmenin bir imkanı var mı sormam lazım.
  • Koltugun oturma yerini en asagi indirdiginizde sorununuz hallolacak,siz isterseniz yine sirtligi dik konumda tutun.Oturma bolumunu ayarlayan mandal ozellikle kisa ve uzun boylular icin cok ise yariyor
  • Neden Mitsubishi L200 en iyisi, tüm rakiplerin NCap Çarpışma testleri izleyin,

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Neden Mitsubishi L200 en iyisi, tüm rakiplerin NCap Çarpışma testleri izleyin,



    L200 ü yavaş çarpmışlar




  • bencede yavaş çarpmışlar.

    yani inanılıcak gibi değil, L200ün ön tarafı hariç hiçbiryerinde deformasyon olmuyor,
    D-Max bütün gövde etkileniyor şase ve kabin birbirinden ayrılıyor, tavan ve kapılardaki deformasyon inanılmaz.
    Aynı şekilde Ford Ranger, akordeona dönüyo araba, kapılar birbirine girip tavan iki büklüm oluyo.
    iyiki L200 var yau




  • quote:

    Orijinalden alıntı: centineol

    Merhaba Arkadaşlar,

    2006 Suzuki Vitara kullanıcısıyım. Hep L200 niyetim vardı ancak boyutlarından dolayı 1,5 sene önce Vitara aldım.
    Şimdi ise tekrar değişiklik yapıp aklımda ki orjinal hedefe L200' e dönmek istiyorum.
    Bir yakınımın L200 4x4'ünü uzun yolda oldukça kullanmıştım. Vitara'ya kıyasla chipli bir L200'ün spor araç kadar çevik. Bence çok güzel ve farklı bir araç.

    Ancak L200'ü her denediğimde otuma pozisyonu açısından ya bacaklarımı kapıya ve orta konsola dayamam gerekiyor ya da direksiyona deyiyor.
    Benim gibi 1,85m/107kg - veya daha uzun arkadaşlar bu konuda ne yapıyor.

    Bir de İstanbul'da şehir içi kullanan arkadaşlar park konusunda nasıl hissediyor.

    Değerli görüşlerinizi alabilirsem sevinirim.

    182cm-110 kg:)) L200 ve yaris harici bir çok araçta seyahatte sıkıntı yaşıyorum.
    L200 benim 17. aracım ve elimde en uzun süre kalan ve en çok rahat ettiğim araçtır. Ancak belirteyim ki aldığım hafta ben bunu neden aldım diye pişman olmuştum. Çünkü rahat edememiştim ve park sorunu yaşadım. Ama şimdi boyutu kadar yere rahatlıkla park ederim.
    Bu arada arazi özellikleri vitaradan çok farklıdır. Ör: vitara ile kuru asvaltta 4x4 modunda gidemezsiniz ama L200 ile süper select 4x4 modunda kuru asvaltta 160-170 km hızlara sorun yaşamadan ve araca zarar vermeden çıkarsınız.




  • Bu arada Chevrolet captiva ve racechip kullanımı ile ilgili bir kullanıcı değerlendirmesine rastladım, drive terrain lossdan bahsederken şunları söylemiş

    quote:

    The dyno machine will measure the power on the wheel, while manufacture claim was using crank dyno machine. There'll always a difference between the wheel dyno and crank dyno. We usually call this "transmission loss".

    For example, this is the data from my friend's Captiva Diesel 2.0 and RaceChip. Manufacture's Claim : 150 PS (147.9 HP) & 320 Nm. While the Wheel Dyno gave the following result :
    Stock Condition : 115.1 WHP (22% loss)


    dyno aleti tekerlekteki gücü ölçer, üretici firma ise güç testini krank dinamometre makinasında yapar. krank dyno makinasıyla tekerlek dyno makinası arasında daima bir farklılık oluşur, biz buna aktarım kaybı deriz.
    örneğin bu benim arkadaşımın captiva dizelinin verileri. üretici firma 147.9 verdiğini söylerken tekerlek dyno testi 115.1 çıktı %22 kayıp.

    Yani anlaşılan bizim L200 için söylenen %25 kayıp doğru.
    Standard lastik kullanıyorsak dyno testinden sonraki ekleme bu şekilde olmalı lastik büyüdükçe oranda artıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Bu arada Chevrolet captiva ve racechip kullanımı ile ilgili bir kullanıcı değerlendirmesine rastladım, drive terrain lossdan bahsederken şunları söylemiş

    quote:

    The dyno machine will measure the power on the wheel, while manufacture claim was using crank dyno machine. There'll always a difference between the wheel dyno and crank dyno. We usually call this "transmission loss".

    For example, this is the data from my friend's Captiva Diesel 2.0 and RaceChip. Manufacture's Claim : 150 PS (147.9 HP) & 320 Nm. While the Wheel Dyno gave the following result :
    Stock Condition : 115.1 WHP (22% loss)


    dyno aleti tekerlekteki gücü ölçer, üretici firma ise güç testini krank dinamometre makinasında yapar. krank dyno makinasıyla tekerlek dyno makinası arasında daima bir farklılık oluşur, biz buna aktarım kaybı deriz.
    örneğin bu benim arkadaşımın captiva dizelinin verileri. üretici firma 147.9 verdiğini söylerken tekerlek dyno testi 115.1 çıktı %22 kayıp.

    Yani anlaşılan bizim L200 için söylenen %25 kayıp doğru.
    Standard lastik kullanıyorsak dyno testinden sonraki ekleme bu şekilde olmalı lastik büyüdükçe oranda artıyor.

    Benim araçta dynodaki kayıp 4hp çıkmıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orijinalden alıntı: centineol

    Merhaba Arkadaşlar,

    2006 Suzuki Vitara kullanıcısıyım. Hep L200 niyetim vardı ancak boyutlarından dolayı 1,5 sene önce Vitara aldım.
    Şimdi ise tekrar değişiklik yapıp aklımda ki orjinal hedefe L200' e dönmek istiyorum.
    Bir yakınımın L200 4x4'ünü uzun yolda oldukça kullanmıştım. Vitara'ya kıyasla chipli bir L200'ün spor araç kadar çevik. Bence çok güzel ve farklı bir araç.

    Ancak L200'ü her denediğimde otuma pozisyonu açısından ya bacaklarımı kapıya ve orta konsola dayamam gerekiyor ya da direksiyona deyiyor.
    Benim gibi 1,85m/107kg - veya daha uzun arkadaşlar bu konuda ne yapıyor.

    Bir de İstanbul'da şehir içi kullanan arkadaşlar park konusunda nasıl hissediyor.

    Değerli görüşlerinizi alabilirsem sevinirim.

    182cm-110 kg:)) L200 ve yaris harici bir çok araçta seyahatte sıkıntı yaşıyorum.
    L200 benim 17. aracım ve elimde en uzun süre kalan ve en çok rahat ettiğim araçtır. Ancak belirteyim ki aldığım hafta ben bunu neden aldım diye pişman olmuştum. Çünkü rahat edememiştim ve park sorunu yaşadım. Ama şimdi boyutu kadar yere rahatlıkla park ederim.
    Bu arada arazi özellikleri vitaradan çok farklıdır. Ör: vitara ile kuru asvaltta 4x4 modunda gidemezsiniz ama L200 ile süper select 4x4 modunda kuru asvaltta 160-170 km hızlara sorun yaşamadan ve araca zarar vermeden çıkarsınız.


    2006 yeni kasa Vitara sürekli 4x4, yani 4x2 gibi bir seçeneği yok. Teknik detaylarda çok iyi olduğumu söyleyemem ama sanırım yüksek süratte de 4x4 gidiyor.
    Ancak komfor açısından (oturma pozisyonu hariç) L200'ün eline su dökmesi mümkün değil. Güç konusunu hiç açmıyorum çünkü biber ile armutu kıyaslamak gibi olur . Sevgili Lokosit park konusunu da artık çok dert etmiyorum çünkü bende 110kg olmuşum . O yüzden gidip biraz uzağa da park etsem iyi olacak anlaşılan. Kendi aracım satılana, kadar alacağım L200 için Yan ve Bel desteği iyi bir koltuk araştırıyorum, ama olmadı orjinal koltuk ile devam edicem.

    30.000 - 32.000 arası 2007-2008 gibi bi 4x4 L200 niyetim var. Üstüne de 1000-2000 harcar chip / lastik veya neye ihtiyaç varsa kurcalamak için ayırırım diyorum.
    Sizce düşük km'ye mi odaklanmalıyım yoksa Daha az yaş=daha yüksek km'y mi... Ağır bakımlar açısından da düşünecek olursak siz nasıl bir yol izlerdiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Bu arada Chevrolet captiva ve racechip kullanımı ile ilgili bir kullanıcı değerlendirmesine rastladım, drive terrain lossdan bahsederken şunları söylemiş

    quote:

    The dyno machine will measure the power on the wheel, while manufacture claim was using crank dyno machine. There'll always a difference between the wheel dyno and crank dyno. We usually call this "transmission loss".

    For example, this is the data from my friend's Captiva Diesel 2.0 and RaceChip. Manufacture's Claim : 150 PS (147.9 HP) & 320 Nm. While the Wheel Dyno gave the following result :
    Stock Condition : 115.1 WHP (22% loss)


    dyno aleti tekerlekteki gücü ölçer, üretici firma ise güç testini krank dinamometre makinasında yapar. krank dyno makinasıyla tekerlek dyno makinası arasında daima bir farklılık oluşur, biz buna aktarım kaybı deriz.
    örneğin bu benim arkadaşımın captiva dizelinin verileri. üretici firma 147.9 verdiğini söylerken tekerlek dyno testi 115.1 çıktı %22 kayıp.

    Yani anlaşılan bizim L200 için söylenen %25 kayıp doğru.
    Standard lastik kullanıyorsak dyno testinden sonraki ekleme bu şekilde olmalı lastik büyüdükçe oranda artıyor.

    Benim araçta dynodaki kayıp 4hp çıkmıştı

    Abi o kayıp o kayıp değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: centineol


    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orijinalden alıntı: centineol

    Merhaba Arkadaşlar,

    2006 Suzuki Vitara kullanıcısıyım. Hep L200 niyetim vardı ancak boyutlarından dolayı 1,5 sene önce Vitara aldım.
    Şimdi ise tekrar değişiklik yapıp aklımda ki orjinal hedefe L200' e dönmek istiyorum.
    Bir yakınımın L200 4x4'ünü uzun yolda oldukça kullanmıştım. Vitara'ya kıyasla chipli bir L200'ün spor araç kadar çevik. Bence çok güzel ve farklı bir araç.

    Ancak L200'ü her denediğimde otuma pozisyonu açısından ya bacaklarımı kapıya ve orta konsola dayamam gerekiyor ya da direksiyona deyiyor.
    Benim gibi 1,85m/107kg - veya daha uzun arkadaşlar bu konuda ne yapıyor.

    Bir de İstanbul'da şehir içi kullanan arkadaşlar park konusunda nasıl hissediyor.

    Değerli görüşlerinizi alabilirsem sevinirim.

    182cm-110 kg:)) L200 ve yaris harici bir çok araçta seyahatte sıkıntı yaşıyorum.
    L200 benim 17. aracım ve elimde en uzun süre kalan ve en çok rahat ettiğim araçtır. Ancak belirteyim ki aldığım hafta ben bunu neden aldım diye pişman olmuştum. Çünkü rahat edememiştim ve park sorunu yaşadım. Ama şimdi boyutu kadar yere rahatlıkla park ederim.
    Bu arada arazi özellikleri vitaradan çok farklıdır. Ör: vitara ile kuru asvaltta 4x4 modunda gidemezsiniz ama L200 ile süper select 4x4 modunda kuru asvaltta 160-170 km hızlara sorun yaşamadan ve araca zarar vermeden çıkarsınız.


    2006 yeni kasa Vitara sürekli 4x4, yani 4x2 gibi bir seçeneği yok. Teknik detaylarda çok iyi olduğumu söyleyemem ama sanırım yüksek süratte de 4x4 gidiyor.
    Ancak komfor açısından (oturma pozisyonu hariç) L200'ün eline su dökmesi mümkün değil. Güç konusunu hiç açmıyorum çünkü biber ile armutu kıyaslamak gibi olur . Sevgili Lokosit park konusunu da artık çok dert etmiyorum çünkü bende 110kg olmuşum . O yüzden gidip biraz uzağa da park etsem iyi olacak anlaşılan. Kendi aracım satılana, kadar alacağım L200 için Yan ve Bel desteği iyi bir koltuk araştırıyorum, ama olmadı orjinal koltuk ile devam edicem.

    30.000 - 32.000 arası 2007-2008 gibi bi 4x4 L200 niyetim var. Üstüne de 1000-2000 harcar chip / lastik veya neye ihtiyaç varsa kurcalamak için ayırırım diyorum.
    Sizce düşük km'ye mi odaklanmalıyım yoksa Daha az yaş=daha yüksek km'y mi... Ağır bakımlar açısından da düşünecek olursak siz nasıl bir yol izlerdiniz.







    2007-2008 model 50.000km civarı bi araç alınabilir. 80.000 bakımında bildiğim kadarıyla 1500-2000 liralık bir periyodik bakım ücreti var buna dikkat edin. 80.000 bakımını görmüş bir araçta alınabilir. 250.000km hiç sorunsuzdur bu motorlar o yüzden 80.000 kilometre değil.
    Ben daha o kilometrelere ulaşmadığım için daha bilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır. 2007-2008 model 30-32.000 arası 4x4 bulmak çok büyük şans olacaktır, bulabiliyorsanız alın derim ben. Aracın kilometresinin düşük olması model yılının yüksek olmasından daha makbul gibime geliyor.
    Bulabiliyorsanız arka difransiyel kilitli modelini alın. 2008 modellerin baz versiyonları genelde arka dif kilitli gelir.
    Arka dif kilidi 4x4 için olmazsa olmaz bir özellik ve bizim aracı eşsiz kılan yegane parça.
    modelin adı intense olması lazım kilitli olanın.
    Direksiyonun solunda üzerinde R/D yazan bir düğme olması gerekli arka difransiyel kilitli olanda, o düğme yoksa arka difransiyel kilidi de yok demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProntoBasso -- 30 Haziran 2011; 12:25:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso


    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Bu arada Chevrolet captiva ve racechip kullanımı ile ilgili bir kullanıcı değerlendirmesine rastladım, drive terrain lossdan bahsederken şunları söylemiş

    quote:

    The dyno machine will measure the power on the wheel, while manufacture claim was using crank dyno machine. There'll always a difference between the wheel dyno and crank dyno. We usually call this "transmission loss".

    For example, this is the data from my friend's Captiva Diesel 2.0 and RaceChip. Manufacture's Claim : 150 PS (147.9 HP) & 320 Nm. While the Wheel Dyno gave the following result :
    Stock Condition : 115.1 WHP (22% loss)


    dyno aleti tekerlekteki gücü ölçer, üretici firma ise güç testini krank dinamometre makinasında yapar. krank dyno makinasıyla tekerlek dyno makinası arasında daima bir farklılık oluşur, biz buna aktarım kaybı deriz.
    örneğin bu benim arkadaşımın captiva dizelinin verileri. üretici firma 147.9 verdiğini söylerken tekerlek dyno testi 115.1 çıktı %22 kayıp.

    Yani anlaşılan bizim L200 için söylenen %25 kayıp doğru.
    Standard lastik kullanıyorsak dyno testinden sonraki ekleme bu şekilde olmalı lastik büyüdükçe oranda artıyor.

    Benim araçta dynodaki kayıp 4hp çıkmıştı

    Abi o kayıp o kayıp değil

    Cehalet işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: centineol


    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orijinalden alıntı: centineol

    Merhaba Arkadaşlar,

    2006 Suzuki Vitara kullanıcısıyım. Hep L200 niyetim vardı ancak boyutlarından dolayı 1,5 sene önce Vitara aldım.
    Şimdi ise tekrar değişiklik yapıp aklımda ki orjinal hedefe L200' e dönmek istiyorum.
    Bir yakınımın L200 4x4'ünü uzun yolda oldukça kullanmıştım. Vitara'ya kıyasla chipli bir L200'ün spor araç kadar çevik. Bence çok güzel ve farklı bir araç.

    Ancak L200'ü her denediğimde otuma pozisyonu açısından ya bacaklarımı kapıya ve orta konsola dayamam gerekiyor ya da direksiyona deyiyor.
    Benim gibi 1,85m/107kg - veya daha uzun arkadaşlar bu konuda ne yapıyor.

    Bir de İstanbul'da şehir içi kullanan arkadaşlar park konusunda nasıl hissediyor.

    Değerli görüşlerinizi alabilirsem sevinirim.

    182cm-110 kg:)) L200 ve yaris harici bir çok araçta seyahatte sıkıntı yaşıyorum.
    L200 benim 17. aracım ve elimde en uzun süre kalan ve en çok rahat ettiğim araçtır. Ancak belirteyim ki aldığım hafta ben bunu neden aldım diye pişman olmuştum. Çünkü rahat edememiştim ve park sorunu yaşadım. Ama şimdi boyutu kadar yere rahatlıkla park ederim.
    Bu arada arazi özellikleri vitaradan çok farklıdır. Ör: vitara ile kuru asvaltta 4x4 modunda gidemezsiniz ama L200 ile süper select 4x4 modunda kuru asvaltta 160-170 km hızlara sorun yaşamadan ve araca zarar vermeden çıkarsınız.


    2006 yeni kasa Vitara sürekli 4x4, yani 4x2 gibi bir seçeneği yok. Teknik detaylarda çok iyi olduğumu söyleyemem ama sanırım yüksek süratte de 4x4 gidiyor.
    Ancak komfor açısından (oturma pozisyonu hariç) L200'ün eline su dökmesi mümkün değil. Güç konusunu hiç açmıyorum çünkü biber ile armutu kıyaslamak gibi olur . Sevgili Lokosit park konusunu da artık çok dert etmiyorum çünkü bende 110kg olmuşum . O yüzden gidip biraz uzağa da park etsem iyi olacak anlaşılan. Kendi aracım satılana, kadar alacağım L200 için Yan ve Bel desteği iyi bir koltuk araştırıyorum, ama olmadı orjinal koltuk ile devam edicem.

    30.000 - 32.000 arası 2007-2008 gibi bi 4x4 L200 niyetim var. Üstüne de 1000-2000 harcar chip / lastik veya neye ihtiyaç varsa kurcalamak için ayırırım diyorum.
    Sizce düşük km'ye mi odaklanmalıyım yoksa Daha az yaş=daha yüksek km'y mi... Ağır bakımlar açısından da düşünecek olursak siz nasıl bir yol izlerdiniz.






    Yeni kasaların sürekli 4x4 olduğunu bilmiyordum, bence iyi yapmışlar. Bazen sahibinden.com da aradığın fiyatlara 2007-2008 bulunabiliyor ama durumları nasıldır bilinmez. Aracı almadan iyice baktırmak lazım çünkü parça çok pahalı.
    Senin aracının özellikleri nelerdir? Yazarmısın?




  • L200 almadan önce Kartla Sanayide İlfer Oto İlyas ustaya göstermek niyetindeyim becerebilirsem. Kendisiyle 2010 Ulusal off-road yarışında Pajero ile katılmıştı bende çok değerli bir abimizle 2005 vitara'daydık.Teknik konuları çok anlaşılır dilde ifade eden oldukça bilgili birisi.

    Bendeki satışa çıkardığım araç ise 68.600km de manuel şanzıman Gri metalik, klima, elektirikli cam, 6 airbag kumaş döşeme, Benzin+LPG (kusursuz bir LPG uygulaması oldu çok memnunum, benzin mi LPG mi kullanıyor anlamak mümkün değil). Gündelik Dizel bir Hyundai kullandığım için vitara ikinci araç konumunda... Büyüklerimizde L200 olduğu için ise Vitara'yı araziye çıkarma fırsatı hiç bulamadım. Biraz Ailenin nazlısı olarak kaldı km'de kullanım durumu da...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: centineol

    L200 almadan önce Kartla Sanayide İlfer Oto İlyas ustaya göstermek niyetindeyim becerebilirsem. Kendisiyle 2010 Ulusal off-road yarışında Pajero ile katılmıştı bende çok değerli bir abimizle 2005 vitara'daydık.Teknik konuları çok anlaşılır dilde ifade eden oldukça bilgili birisi.

    Bendeki satışa çıkardığım araç ise 68.600km de manuel şanzıman Gri metalik, klima, elektirikli cam, 6 airbag kumaş döşeme, Benzin+LPG (kusursuz bir LPG uygulaması oldu çok memnunum, benzin mi LPG mi kullanıyor anlamak mümkün değil). Gündelik Dizel bir Hyundai kullandığım için vitara ikinci araç konumunda... Büyüklerimizde L200 olduğu için ise Vitara'yı araziye çıkarma fırsatı hiç bulamadım. Biraz Ailenin nazlısı olarak kaldı km'de kullanım durumu da...

    pm attım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso


    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Bu arada Chevrolet captiva ve racechip kullanımı ile ilgili bir kullanıcı değerlendirmesine rastladım, drive terrain lossdan bahsederken şunları söylemiş

    quote:

    The dyno machine will measure the power on the wheel, while manufacture claim was using crank dyno machine. There'll always a difference between the wheel dyno and crank dyno. We usually call this "transmission loss".

    For example, this is the data from my friend's Captiva Diesel 2.0 and RaceChip. Manufacture's Claim : 150 PS (147.9 HP) & 320 Nm. While the Wheel Dyno gave the following result :
    Stock Condition : 115.1 WHP (22% loss)


    dyno aleti tekerlekteki gücü ölçer, üretici firma ise güç testini krank dinamometre makinasında yapar. krank dyno makinasıyla tekerlek dyno makinası arasında daima bir farklılık oluşur, biz buna aktarım kaybı deriz.
    örneğin bu benim arkadaşımın captiva dizelinin verileri. üretici firma 147.9 verdiğini söylerken tekerlek dyno testi 115.1 çıktı %22 kayıp.

    Yani anlaşılan bizim L200 için söylenen %25 kayıp doğru.
    Standard lastik kullanıyorsak dyno testinden sonraki ekleme bu şekilde olmalı lastik büyüdükçe oranda artıyor.

    Benim araçta dynodaki kayıp 4hp çıkmıştı

    Abi o kayıp o kayıp değil

    Cehalet işte


    Abi estafurullah, araçların motor gücleri krank milinden ölçülüp yazılıyormuş, bende yeni öğrendim, yani aslında bu güç daha motor araca takılmadan önce ölçülüyor laboratuvar ortamında.
    ancak motor şaseye takılıp bu güç krank milinden aktarma organlarına oradanda lastiklere ulaşıncaya kadar belirli bir kayıba uğrarmış, bu kayıba "drive train loss" adı veriliyor.
    tekerlek üzerinden ölçüm yapan dynolar, ölçüm yaptıkları aracın marka modeline göre motordan aktarma organına ve tekerleğe gelene kadar arada yaşanan kaybı (her marka araç için üretici firmanın verdiği bir oran var - bizimki için %25miş) çıkan sonucun üzerine ekliyorlarmış. ki yapılan herhangi bir modifiyeden sonra tam anlamıyla aracın motoruna kaç beygir katkı sağlandığı anlaşılsın.
    Yada şu şekilde yapıyorlar, önce drive terrain loss u bulmak için modifiyesiz fabrika çıkış şeklini dynoya sokuyorlar ve üretici firmanın fabrika verisiyle dynoda aldıkları sonucu karşılaştırıp tekerleklere ulaşana kadar %kaç kayıp olduğunu buluyorlar. Ardından modifiyeyi yapıp tekrar dyno sonuçlarını alıyorlar ve önceden buldukları yüzdelik farkı yeni sonucun üzerine ekliyorlar bu şekilde motorun kaç beygir ürettiği anlaşılmış oluyor.




  • 2006 mıtsubıshı l200 orjinal 135.000km.de çift kabin aracımda 1le kalkıp sırayla vites yükseltrken araçta sirkeleme oluyordu şaftta mafsalda transit yatağında sorun hiç yok servise gittim ustalar anlaamdılar özel servisleri dolaştım sonunda bir usta pc ye bağladı arabayı egr valfi tam görevini yapmıyor değişmesi gerekiyor dedi ve fiyatını sordum 1200 tl söylediğinde kalsın diyerek çıktım dükandan ..normalde bu araç gaz yemesi falan çok şahane düz yolda 170 yapıyor braz zorlamayla 180 zar zor vuryor ibre sıkıntısız rampada yüklü yüksüz durup kalkıyorum hiç sorun yok fakat vites yükseltrken yaptığı sıkıntı egr valfinden imiş bu sebepten dolayı baştaki sayfaları okudum bayağı söz etmişsiniz egr valfinden den forum olarak sizden istediğim bu egr valfini iptal edildiğini önceden bende duymuştum fakat bu valfi söküp temizlemek istyorum elmdende geliyor sökerken nelere dikat etmeliyim bilgisi olan bana bu konuda yardımcı olabilirmi şimdiden teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaZsTyL -- 2 Temmuz 2011; 1:03:08 >




  • Aracınız Eski kasa sanırım, bu başlık altında eski kasa L200 kullanıcısı pek yok, aktif olarak yazan hiç yok.
    Ki yeni kasa olsa bile temizliğinin nasıl yapıldığı konusunda pek bi bilgiye sahip değiliz şu ana kadar.
    Benim size tavsiyem EGR yi tamamen iptal etmeniz.
    Araç modifikasyonuyla ilgilenen tüm uzmanların tavsiyesi bu yönde.
  • 
Sayfa: önceki 255256257258259
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.