Şimdi Ara

mitsubishi carisma 1.8 gdi Yardım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
6.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2001 model 242000 deki carismamı bugün muayeneye götürdüm ama araç egsoz emisyondan ve arka silecek suyundan dolayı ağır kusurlu sayıldı ve geçemedi. silecek suyu çok önemli değil yaptırılırda egsoz emisyonu çok çok yüksek çıktı. Ölçen adamda şaşırdı tekrar tekrar ölçtü ama aynı sonuç. rölantide olması gereken değer 0.50 bende 0.78 ,yüksek devirde olması gerekn değer 0,30 bende 1.11. buna ne sebep olmuş olabilir bi size danışmak istedim.

    ikinci olarak arabamın rölanti ayarkarında bi sorun var araba rölantideyken devir çok düşük ve titreme yapıyo ayrıca sabahları ilk çalıştırmada stop ediyo(yazın bile) ankarada yetkili servis şeref otoya götürdüm bilgisayara soktu ama bi sorun bulamadı. Daha detaylı bakmam lazım dedi iki ihtimal var dedi ama ne dediğini pek hatırlamıyorum. Birisi 350 tl diğeri 750 tl di gözüm korktu açıkcası. hangisini yaptırsam karar da veremedim.

    üçüncü olarak 1.8 gdi motorların yakıt tüketimini merak ediyorum çünkü benim arabamda 50 tl ye 150 km gidersem şükrediyorum her zaman sakin kullanıyorum ama bir türlü düşmüyo bilgisayar hep 8.3 gösteriyo ama sanki daha fazla yakıyo. bu arada araç otomatik vites

    dördüncü olarak benzin göstergesi ile ilgili bi problem var çok çabuk değişebiliyo. mesela çeyrek depo gösterirken düz yolda birden çeyreğin yarsına falan gelebiliyo bi problem mi var yoksa sizde de ölemi bi soruyum dedim

    baya bi soru sordum farkındayım ama cvp verirseniz çok mutlu olurum teşekkürler

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackrider -- 17 Haziran 2010; 17:52:55 >







  • km'ye bakınca ilk aklıma katalitik konvertör arızası gibi geldi. trafiğe ilk çıkışından beri hiç değiştirilmemişse artık işlevini yerine getiremez hale gelmiş olabilir.

    bu yüzden de ilk olarak emisyon değerleri sizin aracınızda da görüldüğü gibi anormal değerler taşır. diğer sıkıntıları da beraberinde getirir. motor rahat çalışamaz. hele ki içi iyice dolmuşsa.

    çıkarıp temizlenebiliyor sanırım fakat en güzeli yenisiyle değiştirilmesi.

    benzin göstergesi deponun konumuna göre farklılık göstermesi normal. benim gözlemlediğim değişim ise tüm çeyrek deponun 3/1 i kadar en fazla. o da konumdan kaynaklanıyor. rampa ve yokuşlarda depoda az yakıt varsa ışık yanarken eğime bağlı olarak sönmesinden de belli.

    ilk olarak katalitik konverter'e baktırın, çünkü pug bipper 1.4 HDI yeni olduğundan olsa gerek emisyonda rolanti halinde ölçüm yapılamadı. ölçüm yapmak için defalarca dip gaz yaparak değer elde edildi. yoksa ki 0.00 gösteriyor. bu da sizin için bir örnek. dediğiniz gibi tuzlu bir parçadır.




  • cvp için teşekkürler peki rölanti ayarı hakkında ne diyosun oda mı katalitik konvertörden dir?
  • olabilir fakat rolanti motoru arızası da olabilir. şu şekilde anlaşılır. motoru çalıştırdınız ve motor soğuk iken 2000 devire kadar çıkıp ısındıkça normal deger olan 650 700 devirde sabitlenmesi lazım. aynı şekilde hiç gaza dokunmadan direksiyonu çevirdiğinizde devir kendiliğinden artar, hidrolik pompasının ihtiyaç duyduğu gücü karşılamak için. yine klimayı açtığınızda devir bir kaç saniyeliğine 1000 gibi devirlere çıkar tekrar iner.

    aracınız bu şekilde tepki vermiyorsa sabah ilk çalıştırmada devir yüksekten ısınma ile normal seviyeye inmiyorsa rolanti motorundandır. forumda rolanti motorunun programlanması paylaşıldı. aynı şekilde daha fazla paylaşımın bulunduğu mitsubishi club turkey adresinde carisma rolanti motorunun otomatik programlanması ayrıntılı olarak anlatılıyor. bunu için kısaca motoru çalıştırıp tüm elektrikli donanımı çalıştırıyorsunuz farlar 4 lüler, klima ve hiç gaza dokunmadan 5 dakika kadar bekliyorsunuz. araç kendisi proglamlıyor. detaylı anlatım için forum sayfalarında eski sayfaları dolaşın.

    gaz çıkışı sıkıntılı olduğundan motor boğulup stop ediyor gibi düşündüm ben o yüzden katalitik konvertörde şüpheli bir parça.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackrider

    arkadaşlar 2001 model 242000 deki carismamı bugün muayeneye götürdüm ama araç egsoz emisyondan ve arka silecek suyundan dolayı ağır kusurlu sayıldı ve geçemedi. silecek suyu çok önemli değil yaptırılırda egsoz emisyonu çok çok yüksek çıktı. Ölçen adamda şaşırdı tekrar tekrar ölçtü ama aynı sonuç. rölantide olması gereken değer 0.50 bende 0.78 ,yüksek devirde olması gerekn değer 0,30 bende 1.11. buna ne sebep olmuş olabilir bi size danışmak istedim.

    ikinci olarak arabamın rölanti ayarkarında bi sorun var araba rölantideyken devir çok düşük ve titreme yapıyo ayrıca sabahları ilk çalıştırmada stop ediyo(yazın bile) ankarada yetkili servis şeref otoya götürdüm bilgisayara soktu ama bi sorun bulamadı. Daha detaylı bakmam lazım dedi iki ihtimal var dedi ama ne dediğini pek hatırlamıyorum. Birisi 350 tl diğeri 750 tl di gözüm korktu açıkcası. hangisini yaptırsam karar da veremedim.

    üçüncü olarak 1.8 gdi motorların yakıt tüketimini merak ediyorum çünkü benim arabamda 50 tl ye 150 km gidersem şükrediyorum her zaman sakin kullanıyorum ama bir türlü düşmüyo bilgisayar hep 8.3 gösteriyo ama sanki daha fazla yakıyo. bu arada araç otomatik vites

    dördüncü olarak benzin göstergesi ile ilgili bi problem var çok çabuk değişebiliyo. mesela çeyrek depo gösterirken düz yolda birden çeyreğin yarsına falan gelebiliyo bi problem mi var yoksa sizde de ölemi bi soruyum dedim

    baya bi soru sordum farkındayım ama cvp verirseniz çok mutlu olurum teşekkürler

    edit: imla

    DİĞER KONULARDA FİKRİM YOK AMA YAKIT TÜKETİMİ KONUSUNDA BİR ŞEYLER YAZMAK İSTEDİM ARABAM DÜZ VİTES ŞEHİR İÇİ 6.6 İLE 7.6 ARASINDA ŞEHİRDIŞINDA DA 4.8 İLE 5.5 ARASI DEĞİŞİYOR.KASETÇALARIN ÜZERİNDE BEYAZ RENKLİ DİSP DÜĞMESİNE BİR SÜRE BASIN SIFIRLANACAKTIR TÜKETİM DEĞERLERİNİ DAHA SAĞLIKLI GÖRECEKSİNİZ .BU FORUM YADA DİĞERİNDE 1.8 GDİ Sİ OLAN ÇOK AZ KİŞİ VAR ONDAN CEVAP GELMEYE BİLİR AMA GDİ MOTORLAR EKONOMİSİ İLE ÜNLÜLER CARİSMA BENİM BEŞİNCİ ARACIM DEĞİŞİK MARKALARDA ARAÇLARIM OLDU İKİNCİEL OLARAK ALDIĞIM İLK ARABAM AMA EN EKONOMİĞİ DİYEBİLİRİM .UMARIM BİR NEBZE OLSUN YARDIMCI OLABİLMİŞİMDİR




  • carisma 1.8 GDI uzun yolda 6.5 litre yakıyor yanlız gaz yememe prblemi başladı ne yapacaz bilmiyorum.
  • 1,8Gdi değeri bilinmiyor ama lpg konusu uygun olsa kesinlikle alırım. Ömürlük araç yani
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.