Şimdi Ara

Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
1
Favori
3.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hahahahaha iyi fıkra

  • umarım 2030 yılına geldiğimizde bu sefer de milli uçak gemimiz 2023'te ilk uçuşunu yapacak diye haberler okumayız

    şaka maka 500 milyar dolar ihracat yapacağımız, ilk 10 ekonomiye gireceğimiz ve yerli uçaklarımızın semalarda süzüldüğü 2023 yaklaşıyor.

    olmadı "kandırıldık" deriz.

    hayırlısı be gülüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NoobEater -- 15 Ekim 2017; 14:35:17 >
  • ABD 2050 de F-35 leri emekli edecek...

  • Hep yalan dolan seçim hazırlıkları bunlar

  • REV0 R kullanıcısına yanıt
    Öncelikle konuda Tfx'i Koreli Kfx çakması ilan eden ve projeye tamamen yalan yazan şahıslar var seviyenin durumu ortadayken gerilim ister istemez artacaktır. Savunma Sanayisi ile ilgili forumlarda bunlar yaşanmazken dh ve wowturkey gibi yerlerde bunlar yaşanmaktadır.
    Cahil ithamı genel bir yorumdur sizin özelinize ait değildir (doğrudan hedef aldığım siz değilsiniz)
    Altay tankının alt sistemleri ile yeterince yerli olmadığı doğrudur. Hürkuş uçağı KORE ÇAKMASI DEĞİLDİR HİÇBİR zaman da olmamıştır Tai'nin öz kaynakları ile geliştirilmişitr. Havacılıkta yeterli altyapısı olmayan bir ülke olduğumuzdan önemli sistemler ithaldir bu da çok doğaldır. Proje geliştirilirken mevcut rakipler (embraer tucona, pilatus pc-12, texan II incelenmiştir motor seçimi gibi kriterlerde rakipler dikkate alınmıştır isterseniz Boeing olun rakiplerinizi ve onların uçaklarını yoksayamazsınız.

    Savunma Sanayisi elbette ülkenin endüstriyel ve teknik altyapısından ayrı düşünülemez. Altay tankında da yaşadığımız şey budur.
    Mesela ağır sanayi bakımından bizim ciddi önümüzde olan lakin savunma sanayisinde çok kuvvetli olmayan Japonya bize göre çok daha kısa sürede bir tank ortaya koyabilir. (Mistubishi, Kawasaki, Fuji gibi ağır sanayi devleri buna örnektir.)
    Tankın namlusu Kore'den alınmıştır Kore RM şirketinden almak zorunda kalmıştır.
    ZIRH ithaldir bu da beni endişelendirmektedir
    Motor ve transmisyonda maalesef otorite Almanya'dır bu durumda Ayıya dayı demek mecburdur.
    ihale için rotem'den destek alınmış parası neyse verilmiştir. Korelilerde General Dynmacis firması ile kendi takı için çalışmışken bizim de çalışmamız bence son derece doğaldır.
    Altay projesinde planlama hataları olmuş mudur? evet olmuştur tankın kritik sistemleri MAALESEF yabancıdır ama bu tankı sizin tabirinizle çakma yapmakta mıdır?
    Hükümet oy için yalan söyler kabul ederim ama bütün projelere çakma çıkma demek doğru mudur?




  • milleti kandırmakdan başka hiç bir şey değil. savunma sanayine gidiyor paralar diye milleti soymak. daha kendi teklonojimizi ve kendi yazılımımız yokki bunu yapalım. en basiti saç kurutma makinesini bile çine yaptırıyoz. bırakda uçak yapalım. hem zaten 2050 ye kadar kim hayatda kalacak daha dünü unutan bu millet o zaman geldiği zaman bu uçak olayını çokdan unutur.

  • stalker(1979) kullanıcısına yanıt
    Uçak falan hikaye.. 1. veya 2. Dünya savaşında olsaydı avantaj olurdu. Zamanımızın gücü Atom, hidrojen, biyolojik, nükleer silahlar. Eğer bunlara sahipsen o zaman söz sahibide olursun.

    Bkz. Kim Jong-Un Bi karış boyu var türlü türlü huyu var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: homebird

    Zamanında, İHA/SİHA için de "Yapamazlar, beceremezler" diyen olmuştu. Şimdi bu alanda en iyilerle yarışan ürünler geliştiriyoruz. Şahsen, 10 yıl içinde yerli uçağın göklerde süzüleceğine inanıyorum.

    Yav



    7 senede jet yapamazsın en az 40 sene sürer seçim politikası bunlar tamamen.



    Ha 7 sene nasıl sürer tüm parçalar Amerika’dan İngiltere’den getirilir.Türklerle İngilizler burda montajını yapar.Biter 7 senede.10 milyar dolar da havaya uçmuş olur.Arge elemanlarına iş öğretilecekse minimum 40 yıl sürecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hollowman_


    quote:

    Orijinalden alıntı: REV0


    quote:

    Orijinalden alıntı: tugares

    Dostum kusura bakma ama havacılık bilgin sıfırın altında ve yine kusura bakma ama iki çizim arasında dağlar kadar fark var. Delta kanat, spoiler vb. , ucagin aerodinamigi vs. bunlardan haberin yok. Tasarımı buna benzesin, bizim olsun. Hürkuş un teknik detaylarindan niçin yapıldığından, memleketimize , muhendislerimize kattığı artılardan haberin var mı?Bence bunlardan da haberin yok, eger olsaydi muhtemelen bu kadar net konusmazdin. Çünkü hiçbir havacı yeni bir uçak hakkında veya tasarım aşamasındaki bir uçak hakkında bu kadar net yorum yapmaz. Ayrıca işin diğer kısmına gelince how-know denen olaydan da haberin yok. Tamam eleştirin, eleştirelim yapıcı olduğu sürece herşey güzelde şu gelişmelere siyasi açıdan yaklaşıp baltalı ilah modeli olmaktan da rica ediyorum vazgeçin. Varsa geliştirilmesi noktasında öneriniz resmî makamlara yazın ama yok yere ve bilmeden, klavye başında yermenin hicbir mantığı yok. En azindan dogru bulmuyorum. Güzel bir gelişme, Inşallah bir an önce hayata geçer. Saygılar..

    Guzel bir mesaj.

    Lakin hatali. Alinti yaptiginiz kisi de hatali ayni sekilde.

    Oncelikle, Turkiye'nin veya iktidarin TFX diye acikladigi ve resimlerini gosterdigi ucak, evet, Guney Kore'nin uretecegi KFX ucagidir.

    TFX:https://store.donanimhaber.com/00/4d/02/004d02a32b0e2345c002ca02aa9e7c28.Jpeg

    KFX: https://store.donanimhaber.com/2c/7c/a1/2c7ca1881f2424b719d5c0addaf93ba7.jpg

    Yine benzeri sekilde, Hurkus dedigimiz ucak PC12, Altay dedigimiz tank K-2, Firtina dedigimiz tank K-8, Agusta Mangusta, Milli piyade tufegi HK418, Yerli ucak gemisi de Ispanya Juan Carlos ucak gemisidir.

    Bu cizimlerin cogu lisans altinda alinmis, ara ve kritik parcalari yurtidisindan ithal edilmek suretiyle Turkiye'de uretimi yapilan araclardir.

    * ATAK helikopterinin yurtidisina satis lisansi ABD'ye baglidir, bu sebeple ATAK Ile ilgilenen Katar'a satilamamistir.
    * Altay dedigimiz tankin, motoru, topu Almanya'dan, zirhi, Kore'den gelmektedir. Motoru olmadigindan uretimi sarkmis, sonrasinda tanki ortaya cikaran OTOKAR'a verilmemek icin ihale iptal edilmis, simdi de BMC'ye nasil verileceginin hesaplari yapilmaktadir.

    * Hurkus dedigimiz ucagin kokpt camindan, ucus kontrollerine hatta motor pallerine kadar tum parcalari ABD'den gelmektedir.

    Hukumetin veya hukumete bagli (resmi veya "gonulden", anlayan anlar) sirketlerin yerli veya milli demesi, yukarida yazdigim gercekleri degistirmiyor maalesef.

    Yerli ve milli denilen araclar, temelde uretim yerli disinda yerlilikle alakasi olmayan islerdir. Tum parcalari yurtdisindan geldiginden, bu parcalar da dolar veya euro bazli alindigindan, bize bir ekonomisi olmuyor. MTV'ye yuzde 40 zam koyarken "savunma harcamalari artti" demenin sebebi de esasen budur. Cunku yerli dedigimiz araclar yerli degil.
    Firtina tankina girmedim, Firtina o kadar yerlidir ki, ilk 8 tank Guney Kore'de uretilmis, turkiye'ye gemiyle gonderilmistir.

    Ucak konusuna donecek olursak.

    Ingiltere ile imzalanan ucak anlasmasi esasen TFX'den bagimsizdi. TFX projesi ortada senelerden beri olan, Guney Kore ile ortakliga gitmekte olan bir projeydi ve, esasen KFX'in cizimlerin TFX olarak gosterilmesinin de sebebi budur.

    Her ne olduysa Hollanda ve Almanya ile yasanan krizden sonra oldu. Bu olaylar silsilesi ve yaklasik (o zamanda gore) 2 yildir Avusturya ve Almanya gibi Turkiye'nin savunma ihtiyacini kucuk buyuk silah olarak karsilayan iki onemli ortagin ustu kapali ambargosu sonucunda, ani bir kararla Ingiltere'ye askerler yollandi, Ingiltere de kendi heyetini turkiye'ye yolladi. Karsilikli gorusmeler ve anlasmalarin neticesinde, Turkiye bir anda Ingiltere ile ortak savasa ucagi uretecegini acikladi.

    Proje esasinda 2 parcadan olusmaktaydi ve TFX ile uzak yakin alakasi yoktu. Projenin esasinda, Eurofighter 2000 govdesi uzerinde ya "extensive upgrade" dedigimiz EF2000'in cilalisi veya EF2000 uzerine bindirelecek yeni bir ucak projesi var.

    Ikinci asamasi da motor, onu da RR yapacak.

    Ilk haberi ciktiginda da uzun uzun tartismistik burada.

    EF2000 veya EF2000 uzerine konulacak ucagin Turkiye icin bir degeri yoktur. Yukaridaki ornekler esiginde konusmak gerekirse, yerli ve milli olmayacak yerli ve milli ucak turkiye'nin sirtina ilave bir yuktur.

    Oyle de boyle de parcalari yurtidisindan gelecekse, hazirini almak daha ucuza patlar.

    Ama sorun degil, cunku Ingiltere ile imzalanan anlasma tamamen siyasi bir anlasmadir. Hatirlayanlar varsa, yine ayni zamanlarda, bir turk heyeti de Rusya'ya gitmis, Rusya'dan SU100 tipi ucaklar alinmasi konusunda anlasmaya varilmisti.

    SU100 tipi ucaklar regional dedigimiz ucaklardi, THY pilotlarinin alakasi olmayan ucaklardi ve hali hazirda THY zarar ediyor, filosunun 3'te 1'i havalimaninda atil bekliyordu.

    yuzde 30'i bos halde hangarda bekleyen ucaklari olan bir havayolu sirketinin Rusya'dan ucak almasi ne kadar mantikliysa, Ingiltere'den ucak alinmasi o kadar mantiklidir.

    Bir baska problem de ucagin ucus tarihidir.

    TFX dedigimiz, EF2000 uzerine bindirme yapilacak ucak olsa olsa ya 4+ ya da 5th gen olacaktir.

    Kaldi ki, Ingiltere de ABD de su an ortak olarak 6th gen ucak uzerinde calisiyor.

    Cin ve Rusya'nin filolarinda 5th gen ucaklar hali hazirda gorev yapiyor deneme ucuslari gerceklestiriyor.

    Ucusunu yapacagi andan eskimis olacak bir ucaga para bayilmak nedir ?

    Bunun bir kac amaci vardir:

    1. Ingiltere'ye, Rusya'ya yapildigi gibi "iliskilerimiz iyi olsun sekerim" parasi vermek
    2. Ingiltere'nin ABD ile yapacagi 6th gen ucak projesine bir el atip, ingiltere'nin isini gormek (Son dakika: BAE 1000'e yakin kisiyi isten cikardi)
    3. Turkiye kamuoyuna haber yapacagi malzeme vermek.

    Bunun otesinde bir getirisi yoktur.

    Eger gercekten bir ortak ucaga girisilmesi planlarda olsaydi,

    a. KFX ile ortakliga girilirdi
    b. Rusya ve Hindistan'in zaten ortak oldugu PAKFA projesine katilinirdi, gercek bir teknoloji transferi o zaman mumkun olurdu.

    Haberin kendisinde bile, Ingiltere'nin kendi calisanlarini turkiye'ye yollacagi yaziyor zaten, ozetle bant turkiye'de olurken, projeyi ingilizler yurutecek, bunun yerlilikle alakasi yoktur.



    hem forumda gördüğüm en cahil adamsın, hem de cahil cesaretinle sıralı yalan söylüyorsun zerre utanmadan. hangi sözünden başlasam acaba çürütmeye.
    1. Öncelikle resmi TFX fotolarının KFX olduğu sözün tamamen yalan, proje ilk açıklandığında forumlarda TFX diye internet kullanıcılarının KFX fotosu koymasını resmi diye yazmışsın utanmadan. ben hem erken kavramsal tasarım hem de son TAI tarafından hazırlanan erken tasarım fotolarını ekledim. İkisi de TAI görselleridir ama nihai örnekler değildir.

    Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenlerMilli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler

    2. Hürkuş için PC12 yazmışsın, bahsettiğin uçak KT-1 ve AT-6 uçaklarının da temel aldığı bir tasarım. bak tasarım diyorum, alt bileşene gelince her ülke/firma kendi alt sistemlerini, yazılım ve aviyoniklerini ve istedikleri motorları takıyorlar. İşte Hürkuş da tasarımı dışında (ki bu konuda güncel en çok kullanılan bu tasarımı Kore'den teknoloji transferiyle almamız çok normal) kalan yazılım ve aviyonikleri tamamen yerli, hatta silahlı C modelini bile geliştirdik. motoru da yine alternatiflerinden daha güçlü bir model seçildi.

    3. Yine Altay tankı için yazdığım k-2 kopyası iddian da cehaletinin eseri, teknoloji transferiyle lisans altında üretimi ayıramayacak kadar cahilsin. K-2'nin dış tasarımı yine hürkuş mantığıyla teknoloji transferiyle alındı ama kalan bütün sistemleri yine bizim tarafımızdan geliştirildi. motor konusuna gelirsek K-2 tankı da birçok firma gibi gidip MTU'dan motorunu alıyor. biz de ya MTU'dan ya da başka alternatiflerden alabiliriz.

    4. Fırtına bir kere Tank değil Obüs, kalanını anlatmaya bile gerek duymuyorum.

    5. Atak helikopteri bir kere İtalyanların Mangustasından teknoloji transferi olup nasıl satış lisansı ABD'de oluyor, iddia nereden baksan cahillik akıyor. ATAK da diğerleri gibi yine dış tasarımı teknoloji transferi olup, aslı olan Mangustanın birkaç gömlek üstü. kasası hariç baştan sona herşeyini biz belirledik, yerli yazılım, yerli aviyonikler ve yerli mühimmatlar. üretim ve satış hakları bizde, motorunu abd'li firmadan aldığımızı öğrenip satış hakkını abd'ye yaslamışsın cahil cesaretinle.

    6. Geliştirdiğin bir silahın her parçasını kendin yapıyor olman gerekmez. Dünyada bir sürü tedarikçi var, kritik parçalarını öncelikle kendin yaparsın, yapamadığını tedarik eder zamanla yapılması ekonomik olanı kendin yapmaya başlarsın, emeklemeden koşmazsın.

    7. İngiltere ve TFX anlaşmasına dair yazdığın herşey yalan ve zırva. İngilizlerle yapılan anlaşma Eurofighter'ın geliştirilmesi projesi falan değil, bunun için koca koca imzalar atıldı, döne döne açıklama yapılıyor, ofisler açılıyor hala saçma sapan nerenden uydurduğun belli olmayan birşeyler yazmışsın. iki ülkenin başbakanlarından, TAI ve Rolls Royce başkanlarına kadar açıklama yapmayan kalmadı, iki ülke meclisinden onaylar geçti, beyimiz bunca olan bitenden sonra burada uyduruk birşeyler yazıyor.


    Yazdiklarina uzun uzun cevap yazardim ama ilk cumlesinde forumun en cahil adamsmisin demenden, zamaninda iyi yorum bindirdigimin gostergesi olsa gerek. Fazla ugrasmayacagim sikayet butonuna basip geciyorum.



    O kadar sallamissin ki, biraz daha gaz alsan ATAKi biz yaptik mangusta tasarimi yuruttu diyeceksin. ATAKta takili motorun kongre onayindan gectigi icin ve kongre de ayni motorlu atak helikopterinin 3cu parti ulkelere satilmasina izin vermedigini bilmeyecek kadar bos bir adamsin. Kimde cahil cesareti oldugu belli oluyor.



    Altay kismi ayri komedi, herseyini biz yapiyoruz demissin, hyundainin kore savunma bakanliginin rheinmental sitesibdeki bilgileri de feto koymustur kesin.



    Sagdan soldan 3 5 kisaltma gorup askeri uzman kesilen tipik forum ahalisine orneksin sonuc olarak.



    Teknigin iyi ama calisman lazim, araya vatan millet sakarya sosu da eklersen tam olacak. Sabah sabah guldurdun eline saglik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • REV0 R kullanıcısına yanıt
    Merhabalar, ben arkadaşa değil de genel bir bilgi sunulması bir nebze bilgim oluşsun diye de cevap yazmanızı rica ediyorum. Müsait bir zamanda yazarsanız çok sevinirim.



    Teşekkürler, iyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar dünyada kendi başına uçak tank yapan ülke sayısı 1 elin parmağını geçmez. Ben burada küçümseyici tavır takınanlari anlamıyorum.

    Bugün Almanya ve Fransa yeni nesil savaş uçağı projesinde ortak çalışacakken ve bu çok doğalken, biz Ingiltere'yi partner olarak secince hemen iddialar başlıyor.

    Efendim uçağı ingiliz yapacak biz montajlayacagiz parçalar hep yabancı olacak vs vs.

    Kore'li başkasından destek alınca sorun yok biz aynı metodu kullaninca hep Çakma kopya diye atlıyorlar.

    Kore T-50 uçağında LM desteği aldı mesela bunu biz yapsak laf kalabalığından gecilmezdi.

    Ilk başta lisans alırsın sonra teknoloji transferi istersin öğrendiklerinden cesaret alıp kendi başına yapmaya başlarsın (Tai T625)

    Aselsan Gan Tr modüllü Aesa radarı üzerinde çalışıyor Cafrad ve bu Aselsan'ın ustalık eseri olacak.

    Tübitak Sage Gökdoğan/Bozdoğan Hava-Hava füzelerimizi geliştiriyor.

    Bu işler böyle yapabildiğimizi yapacağız gerisi ilk etapta ithal sonra yerli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • search google : He he tamam inandım Haklısın

  • Mühendislik yüksek lisans öğrencisiyim ben bir sistemle ilgili şemalara, çizimlere, yazılım kaynak koduna bakınca bu kadar anlayamıyorum. Buradaki arkadaşlar iki uçağın aynı olduğunu konsept çizimlere bakarak anlayabiliyorlarsa kendilerini harcamasınlar.

  • Muhendis ekibinde ingilizler motor da yabancı olursa bu uçak nasıl milli olucak ?
    Tank işini yıllardır sürüncemede tutuyorlar. Tankın motorunu üretmeden alman motoruyla çalıştırdıkları tankı millete milli tank diye yutturdular şimdi ukraynayla motor işini halletmeye çalışıyorlar. Bu arada suriyede kaç tane tank kaybettikleri belli değil !! Halka bu konuda bilgi vermekten kaçıyorlar ya da hiç bir tv de yayınlanmıyor. Yıllardır ordudaki tanklar için yaptıkları heralde tek şey M60 tanklarını Sabra seviyesine çıkarmak oldu. Ordunun tank meselesi bence 15-20 yıllık olay değil tabi. 90larda zannediyorum tank için ihalde açtılar ancak ortak üretim işi yattı. Milli tankıda hala beceremediler. Bu arada şunuda eklemek lağzım tankıda fırtına obüsünüde korelilerle geliştiriliyor. Motorda ukraynadan biz seri üretebilsek bile nesi milli ????????? Milli uçak da milli tank dedikleri kadar milli olucak anlaşılan üretimide bu kafayla 2050 yılını bulur. O tarihe kadar f 16 ları yamar daha modern uçakların karşısına çıkartırız artık. F 35 konusuda muamma henüz teslim aldığımız uçak yok kaç yıl geç teslim alıyoruz bilen varsa paylaşsın.





  • 2050 de insanlı savaş uçağı muhtemelen olmayacak Türkiye yerli motor geliştirip insansız uçaklara yönelse daha iyi olurdu .Ayrıca fosil yakıt kullanan motor dahi olmayabilir.

  • Umarım ülkece 2050 yılını görebiliriz. Burnumuzun dibinde kan göz yaşı herşey var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler: "Muharip uçak nedir? nasıl yapılır?"
  • REV0 R kullanıcısına yanıt
    Ortada net olan bir şey varsa tofaş kuş serisi ne kadar yerli ise tank ve uçağımız da o kadar yerli olacak
    Bu anlamda Atak o kadar yerli ve milli ki Katar'a bile satamıyoruz ABD'nin izni olmadan

    Yine anladığım kadarıyla zaten bu uçak yapılsa bile elin oğlu 6.ncı nesil uçağa geçtiği anda biz 5.nci nesilde kalacağız
    Bu 5.nci nesil yerli ve milli uçaklarımız da 6.ncı nesil uçağa geçenlerin artıklarından oluşacak ve yine bağımlı olacağız

    Bir nevi reno eskilerinden oluşan dacia gibi bir duruma düşeceğiz yani
    Bana asıl tuhaf gelen arkadaş resmi kaynaklara bakmadan hiç bir şeye inanmayın diyor da resmi kaynaklar neyi doğru açıklıyor ki

    Resmi kaynaklara göre çalışana zam yaparken yüzde onun altında olan enflasyon vergiye gelince yüzde 15 değil mi
    Resmi kaynaklar meclisten denetleme raporlarını kaçırırken piyasayı yanlış bilgilerle manüple etmediğinden nasıl emin olacağız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: REV0


    quote:

    Orijinalden alıntı: hollowman_


    quote:

    Orijinalden alıntı: REV0


    quote:

    Orijinalden alıntı: tugares

    Dostum kusura bakma ama havacılık bilgin sıfırın altında ve yine kusura bakma ama iki çizim arasında dağlar kadar fark var. Delta kanat, spoiler vb. , ucagin aerodinamigi vs. bunlardan haberin yok. Tasarımı buna benzesin, bizim olsun. Hürkuş un teknik detaylarindan niçin yapıldığından, memleketimize , muhendislerimize kattığı artılardan haberin var mı?Bence bunlardan da haberin yok, eger olsaydi muhtemelen bu kadar net konusmazdin. Çünkü hiçbir havacı yeni bir uçak hakkında veya tasarım aşamasındaki bir uçak hakkında bu kadar net yorum yapmaz. Ayrıca işin diğer kısmına gelince how-know denen olaydan da haberin yok. Tamam eleştirin, eleştirelim yapıcı olduğu sürece herşey güzelde şu gelişmelere siyasi açıdan yaklaşıp baltalı ilah modeli olmaktan da rica ediyorum vazgeçin. Varsa geliştirilmesi noktasında öneriniz resmî makamlara yazın ama yok yere ve bilmeden, klavye başında yermenin hicbir mantığı yok. En azindan dogru bulmuyorum. Güzel bir gelişme, Inşallah bir an önce hayata geçer. Saygılar..

    Guzel bir mesaj.

    Lakin hatali. Alinti yaptiginiz kisi de hatali ayni sekilde.

    Oncelikle, Turkiye'nin veya iktidarin TFX diye acikladigi ve resimlerini gosterdigi ucak, evet, Guney Kore'nin uretecegi KFX ucagidir.

    TFX:https://store.donanimhaber.com/00/4d/02/004d02a32b0e2345c002ca02aa9e7c28.Jpeg

    KFX: https://store.donanimhaber.com/2c/7c/a1/2c7ca1881f2424b719d5c0addaf93ba7.jpg

    Yine benzeri sekilde, Hurkus dedigimiz ucak PC12, Altay dedigimiz tank K-2, Firtina dedigimiz tank K-8, Agusta Mangusta, Milli piyade tufegi HK418, Yerli ucak gemisi de Ispanya Juan Carlos ucak gemisidir.

    Bu cizimlerin cogu lisans altinda alinmis, ara ve kritik parcalari yurtidisindan ithal edilmek suretiyle Turkiye'de uretimi yapilan araclardir.

    * ATAK helikopterinin yurtidisina satis lisansi ABD'ye baglidir, bu sebeple ATAK Ile ilgilenen Katar'a satilamamistir.
    * Altay dedigimiz tankin, motoru, topu Almanya'dan, zirhi, Kore'den gelmektedir. Motoru olmadigindan uretimi sarkmis, sonrasinda tanki ortaya cikaran OTOKAR'a verilmemek icin ihale iptal edilmis, simdi de BMC'ye nasil verileceginin hesaplari yapilmaktadir.

    * Hurkus dedigimiz ucagin kokpt camindan, ucus kontrollerine hatta motor pallerine kadar tum parcalari ABD'den gelmektedir.

    Hukumetin veya hukumete bagli (resmi veya "gonulden", anlayan anlar) sirketlerin yerli veya milli demesi, yukarida yazdigim gercekleri degistirmiyor maalesef.

    Yerli ve milli denilen araclar, temelde uretim yerli disinda yerlilikle alakasi olmayan islerdir. Tum parcalari yurtdisindan geldiginden, bu parcalar da dolar veya euro bazli alindigindan, bize bir ekonomisi olmuyor. MTV'ye yuzde 40 zam koyarken "savunma harcamalari artti" demenin sebebi de esasen budur. Cunku yerli dedigimiz araclar yerli degil.
    Firtina tankina girmedim, Firtina o kadar yerlidir ki, ilk 8 tank Guney Kore'de uretilmis, turkiye'ye gemiyle gonderilmistir.

    Ucak konusuna donecek olursak.

    Ingiltere ile imzalanan ucak anlasmasi esasen TFX'den bagimsizdi. TFX projesi ortada senelerden beri olan, Guney Kore ile ortakliga gitmekte olan bir projeydi ve, esasen KFX'in cizimlerin TFX olarak gosterilmesinin de sebebi budur.

    Her ne olduysa Hollanda ve Almanya ile yasanan krizden sonra oldu. Bu olaylar silsilesi ve yaklasik (o zamanda gore) 2 yildir Avusturya ve Almanya gibi Turkiye'nin savunma ihtiyacini kucuk buyuk silah olarak karsilayan iki onemli ortagin ustu kapali ambargosu sonucunda, ani bir kararla Ingiltere'ye askerler yollandi, Ingiltere de kendi heyetini turkiye'ye yolladi. Karsilikli gorusmeler ve anlasmalarin neticesinde, Turkiye bir anda Ingiltere ile ortak savasa ucagi uretecegini acikladi.

    Proje esasinda 2 parcadan olusmaktaydi ve TFX ile uzak yakin alakasi yoktu. Projenin esasinda, Eurofighter 2000 govdesi uzerinde ya "extensive upgrade" dedigimiz EF2000'in cilalisi veya EF2000 uzerine bindirelecek yeni bir ucak projesi var.

    Ikinci asamasi da motor, onu da RR yapacak.

    Ilk haberi ciktiginda da uzun uzun tartismistik burada.

    EF2000 veya EF2000 uzerine konulacak ucagin Turkiye icin bir degeri yoktur. Yukaridaki ornekler esiginde konusmak gerekirse, yerli ve milli olmayacak yerli ve milli ucak turkiye'nin sirtina ilave bir yuktur.

    Oyle de boyle de parcalari yurtidisindan gelecekse, hazirini almak daha ucuza patlar.

    Ama sorun degil, cunku Ingiltere ile imzalanan anlasma tamamen siyasi bir anlasmadir. Hatirlayanlar varsa, yine ayni zamanlarda, bir turk heyeti de Rusya'ya gitmis, Rusya'dan SU100 tipi ucaklar alinmasi konusunda anlasmaya varilmisti.

    SU100 tipi ucaklar regional dedigimiz ucaklardi, THY pilotlarinin alakasi olmayan ucaklardi ve hali hazirda THY zarar ediyor, filosunun 3'te 1'i havalimaninda atil bekliyordu.

    yuzde 30'i bos halde hangarda bekleyen ucaklari olan bir havayolu sirketinin Rusya'dan ucak almasi ne kadar mantikliysa, Ingiltere'den ucak alinmasi o kadar mantiklidir.

    Bir baska problem de ucagin ucus tarihidir.

    TFX dedigimiz, EF2000 uzerine bindirme yapilacak ucak olsa olsa ya 4+ ya da 5th gen olacaktir.

    Kaldi ki, Ingiltere de ABD de su an ortak olarak 6th gen ucak uzerinde calisiyor.

    Cin ve Rusya'nin filolarinda 5th gen ucaklar hali hazirda gorev yapiyor deneme ucuslari gerceklestiriyor.

    Ucusunu yapacagi andan eskimis olacak bir ucaga para bayilmak nedir ?

    Bunun bir kac amaci vardir:

    1. Ingiltere'ye, Rusya'ya yapildigi gibi "iliskilerimiz iyi olsun sekerim" parasi vermek
    2. Ingiltere'nin ABD ile yapacagi 6th gen ucak projesine bir el atip, ingiltere'nin isini gormek (Son dakika: BAE 1000'e yakin kisiyi isten cikardi)
    3. Turkiye kamuoyuna haber yapacagi malzeme vermek.

    Bunun otesinde bir getirisi yoktur.

    Eger gercekten bir ortak ucaga girisilmesi planlarda olsaydi,

    a. KFX ile ortakliga girilirdi
    b. Rusya ve Hindistan'in zaten ortak oldugu PAKFA projesine katilinirdi, gercek bir teknoloji transferi o zaman mumkun olurdu.

    Haberin kendisinde bile, Ingiltere'nin kendi calisanlarini turkiye'ye yollacagi yaziyor zaten, ozetle bant turkiye'de olurken, projeyi ingilizler yurutecek, bunun yerlilikle alakasi yoktur.



    hem forumda gördüğüm en cahil adamsın, hem de cahil cesaretinle sıralı yalan söylüyorsun zerre utanmadan. hangi sözünden başlasam acaba çürütmeye.
    1. Öncelikle resmi TFX fotolarının KFX olduğu sözün tamamen yalan, proje ilk açıklandığında forumlarda TFX diye internet kullanıcılarının KFX fotosu koymasını resmi diye yazmışsın utanmadan. ben hem erken kavramsal tasarım hem de son TAI tarafından hazırlanan erken tasarım fotolarını ekledim. İkisi de TAI görselleridir ama nihai örnekler değildir.

    Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenlerMilli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler

    2. Hürkuş için PC12 yazmışsın, bahsettiğin uçak KT-1 ve AT-6 uçaklarının da temel aldığı bir tasarım. bak tasarım diyorum, alt bileşene gelince her ülke/firma kendi alt sistemlerini, yazılım ve aviyoniklerini ve istedikleri motorları takıyorlar. İşte Hürkuş da tasarımı dışında (ki bu konuda güncel en çok kullanılan bu tasarımı Kore'den teknoloji transferiyle almamız çok normal) kalan yazılım ve aviyonikleri tamamen yerli, hatta silahlı C modelini bile geliştirdik. motoru da yine alternatiflerinden daha güçlü bir model seçildi.

    3. Yine Altay tankı için yazdığım k-2 kopyası iddian da cehaletinin eseri, teknoloji transferiyle lisans altında üretimi ayıramayacak kadar cahilsin. K-2'nin dış tasarımı yine hürkuş mantığıyla teknoloji transferiyle alındı ama kalan bütün sistemleri yine bizim tarafımızdan geliştirildi. motor konusuna gelirsek K-2 tankı da birçok firma gibi gidip MTU'dan motorunu alıyor. biz de ya MTU'dan ya da başka alternatiflerden alabiliriz.

    4. Fırtına bir kere Tank değil Obüs, kalanını anlatmaya bile gerek duymuyorum.

    5. Atak helikopteri bir kere İtalyanların Mangustasından teknoloji transferi olup nasıl satış lisansı ABD'de oluyor, iddia nereden baksan cahillik akıyor. ATAK da diğerleri gibi yine dış tasarımı teknoloji transferi olup, aslı olan Mangustanın birkaç gömlek üstü. kasası hariç baştan sona herşeyini biz belirledik, yerli yazılım, yerli aviyonikler ve yerli mühimmatlar. üretim ve satış hakları bizde, motorunu abd'li firmadan aldığımızı öğrenip satış hakkını abd'ye yaslamışsın cahil cesaretinle.

    6. Geliştirdiğin bir silahın her parçasını kendin yapıyor olman gerekmez. Dünyada bir sürü tedarikçi var, kritik parçalarını öncelikle kendin yaparsın, yapamadığını tedarik eder zamanla yapılması ekonomik olanı kendin yapmaya başlarsın, emeklemeden koşmazsın.

    7. İngiltere ve TFX anlaşmasına dair yazdığın herşey yalan ve zırva. İngilizlerle yapılan anlaşma Eurofighter'ın geliştirilmesi projesi falan değil, bunun için koca koca imzalar atıldı, döne döne açıklama yapılıyor, ofisler açılıyor hala saçma sapan nerenden uydurduğun belli olmayan birşeyler yazmışsın. iki ülkenin başbakanlarından, TAI ve Rolls Royce başkanlarına kadar açıklama yapmayan kalmadı, iki ülke meclisinden onaylar geçti, beyimiz bunca olan bitenden sonra burada uyduruk birşeyler yazıyor.


    Yazdiklarina uzun uzun cevap yazardim ama ilk cumlesinde forumun en cahil adamsmisin demenden, zamaninda iyi yorum bindirdigimin gostergesi olsa gerek. Fazla ugrasmayacagim sikayet butonuna basip geciyorum.



    O kadar sallamissin ki, biraz daha gaz alsan ATAKi biz yaptik mangusta tasarimi yuruttu diyeceksin. ATAKta takili motorun kongre onayindan gectigi icin ve kongre de ayni motorlu atak helikopterinin 3cu parti ulkelere satilmasina izin vermedigini bilmeyecek kadar bos bir adamsin. Kimde cahil cesareti oldugu belli oluyor.



    Altay kismi ayri komedi, herseyini biz yapiyoruz demissin, hyundainin kore savunma bakanliginin rheinmental sitesibdeki bilgileri de feto koymustur kesin.



    Sagdan soldan 3 5 kisaltma gorup askeri uzman kesilen tipik forum ahalisine orneksin sonuc olarak.



    Teknigin iyi ama calisman lazim, araya vatan millet sakarya sosu da eklersen tam olacak. Sabah sabah guldurdun eline saglik.







    Atak'ın motoru kongre onayından mı geçiyor??? zuhahahahahahhahahhahahahh bundan sonrasını okuyamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hollowman_


    quote:

    Orijinalden alıntı: REV0


    quote:

    Orijinalden alıntı: hollowman_


    quote:

    Orijinalden alıntı: REV0


    quote:

    Orijinalden alıntı: tugares

    Dostum kusura bakma ama havacılık bilgin sıfırın altında ve yine kusura bakma ama iki çizim arasında dağlar kadar fark var. Delta kanat, spoiler vb. , ucagin aerodinamigi vs. bunlardan haberin yok. Tasarımı buna benzesin, bizim olsun. Hürkuş un teknik detaylarindan niçin yapıldığından, memleketimize , muhendislerimize kattığı artılardan haberin var mı?Bence bunlardan da haberin yok, eger olsaydi muhtemelen bu kadar net konusmazdin. Çünkü hiçbir havacı yeni bir uçak hakkında veya tasarım aşamasındaki bir uçak hakkında bu kadar net yorum yapmaz. Ayrıca işin diğer kısmına gelince how-know denen olaydan da haberin yok. Tamam eleştirin, eleştirelim yapıcı olduğu sürece herşey güzelde şu gelişmelere siyasi açıdan yaklaşıp baltalı ilah modeli olmaktan da rica ediyorum vazgeçin. Varsa geliştirilmesi noktasında öneriniz resmî makamlara yazın ama yok yere ve bilmeden, klavye başında yermenin hicbir mantığı yok. En azindan dogru bulmuyorum. Güzel bir gelişme, Inşallah bir an önce hayata geçer. Saygılar..

    Guzel bir mesaj.

    Lakin hatali. Alinti yaptiginiz kisi de hatali ayni sekilde.

    Oncelikle, Turkiye'nin veya iktidarin TFX diye acikladigi ve resimlerini gosterdigi ucak, evet, Guney Kore'nin uretecegi KFX ucagidir.

    TFX:https://store.donanimhaber.com/00/4d/02/004d02a32b0e2345c002ca02aa9e7c28.Jpeg

    KFX: https://store.donanimhaber.com/2c/7c/a1/2c7ca1881f2424b719d5c0addaf93ba7.jpg

    Yine benzeri sekilde, Hurkus dedigimiz ucak PC12, Altay dedigimiz tank K-2, Firtina dedigimiz tank K-8, Agusta Mangusta, Milli piyade tufegi HK418, Yerli ucak gemisi de Ispanya Juan Carlos ucak gemisidir.

    Bu cizimlerin cogu lisans altinda alinmis, ara ve kritik parcalari yurtidisindan ithal edilmek suretiyle Turkiye'de uretimi yapilan araclardir.

    * ATAK helikopterinin yurtidisina satis lisansi ABD'ye baglidir, bu sebeple ATAK Ile ilgilenen Katar'a satilamamistir.
    * Altay dedigimiz tankin, motoru, topu Almanya'dan, zirhi, Kore'den gelmektedir. Motoru olmadigindan uretimi sarkmis, sonrasinda tanki ortaya cikaran OTOKAR'a verilmemek icin ihale iptal edilmis, simdi de BMC'ye nasil verileceginin hesaplari yapilmaktadir.

    * Hurkus dedigimiz ucagin kokpt camindan, ucus kontrollerine hatta motor pallerine kadar tum parcalari ABD'den gelmektedir.

    Hukumetin veya hukumete bagli (resmi veya "gonulden", anlayan anlar) sirketlerin yerli veya milli demesi, yukarida yazdigim gercekleri degistirmiyor maalesef.

    Yerli ve milli denilen araclar, temelde uretim yerli disinda yerlilikle alakasi olmayan islerdir. Tum parcalari yurtdisindan geldiginden, bu parcalar da dolar veya euro bazli alindigindan, bize bir ekonomisi olmuyor. MTV'ye yuzde 40 zam koyarken "savunma harcamalari artti" demenin sebebi de esasen budur. Cunku yerli dedigimiz araclar yerli degil.
    Firtina tankina girmedim, Firtina o kadar yerlidir ki, ilk 8 tank Guney Kore'de uretilmis, turkiye'ye gemiyle gonderilmistir.

    Ucak konusuna donecek olursak.

    Ingiltere ile imzalanan ucak anlasmasi esasen TFX'den bagimsizdi. TFX projesi ortada senelerden beri olan, Guney Kore ile ortakliga gitmekte olan bir projeydi ve, esasen KFX'in cizimlerin TFX olarak gosterilmesinin de sebebi budur.

    Her ne olduysa Hollanda ve Almanya ile yasanan krizden sonra oldu. Bu olaylar silsilesi ve yaklasik (o zamanda gore) 2 yildir Avusturya ve Almanya gibi Turkiye'nin savunma ihtiyacini kucuk buyuk silah olarak karsilayan iki onemli ortagin ustu kapali ambargosu sonucunda, ani bir kararla Ingiltere'ye askerler yollandi, Ingiltere de kendi heyetini turkiye'ye yolladi. Karsilikli gorusmeler ve anlasmalarin neticesinde, Turkiye bir anda Ingiltere ile ortak savasa ucagi uretecegini acikladi.

    Proje esasinda 2 parcadan olusmaktaydi ve TFX ile uzak yakin alakasi yoktu. Projenin esasinda, Eurofighter 2000 govdesi uzerinde ya "extensive upgrade" dedigimiz EF2000'in cilalisi veya EF2000 uzerine bindirelecek yeni bir ucak projesi var.

    Ikinci asamasi da motor, onu da RR yapacak.

    Ilk haberi ciktiginda da uzun uzun tartismistik burada.

    EF2000 veya EF2000 uzerine konulacak ucagin Turkiye icin bir degeri yoktur. Yukaridaki ornekler esiginde konusmak gerekirse, yerli ve milli olmayacak yerli ve milli ucak turkiye'nin sirtina ilave bir yuktur.

    Oyle de boyle de parcalari yurtidisindan gelecekse, hazirini almak daha ucuza patlar.

    Ama sorun degil, cunku Ingiltere ile imzalanan anlasma tamamen siyasi bir anlasmadir. Hatirlayanlar varsa, yine ayni zamanlarda, bir turk heyeti de Rusya'ya gitmis, Rusya'dan SU100 tipi ucaklar alinmasi konusunda anlasmaya varilmisti.

    SU100 tipi ucaklar regional dedigimiz ucaklardi, THY pilotlarinin alakasi olmayan ucaklardi ve hali hazirda THY zarar ediyor, filosunun 3'te 1'i havalimaninda atil bekliyordu.

    yuzde 30'i bos halde hangarda bekleyen ucaklari olan bir havayolu sirketinin Rusya'dan ucak almasi ne kadar mantikliysa, Ingiltere'den ucak alinmasi o kadar mantiklidir.

    Bir baska problem de ucagin ucus tarihidir.

    TFX dedigimiz, EF2000 uzerine bindirme yapilacak ucak olsa olsa ya 4+ ya da 5th gen olacaktir.

    Kaldi ki, Ingiltere de ABD de su an ortak olarak 6th gen ucak uzerinde calisiyor.

    Cin ve Rusya'nin filolarinda 5th gen ucaklar hali hazirda gorev yapiyor deneme ucuslari gerceklestiriyor.

    Ucusunu yapacagi andan eskimis olacak bir ucaga para bayilmak nedir ?

    Bunun bir kac amaci vardir:

    1. Ingiltere'ye, Rusya'ya yapildigi gibi "iliskilerimiz iyi olsun sekerim" parasi vermek
    2. Ingiltere'nin ABD ile yapacagi 6th gen ucak projesine bir el atip, ingiltere'nin isini gormek (Son dakika: BAE 1000'e yakin kisiyi isten cikardi)
    3. Turkiye kamuoyuna haber yapacagi malzeme vermek.

    Bunun otesinde bir getirisi yoktur.

    Eger gercekten bir ortak ucaga girisilmesi planlarda olsaydi,

    a. KFX ile ortakliga girilirdi
    b. Rusya ve Hindistan'in zaten ortak oldugu PAKFA projesine katilinirdi, gercek bir teknoloji transferi o zaman mumkun olurdu.

    Haberin kendisinde bile, Ingiltere'nin kendi calisanlarini turkiye'ye yollacagi yaziyor zaten, ozetle bant turkiye'de olurken, projeyi ingilizler yurutecek, bunun yerlilikle alakasi yoktur.



    hem forumda gördüğüm en cahil adamsın, hem de cahil cesaretinle sıralı yalan söylüyorsun zerre utanmadan. hangi sözünden başlasam acaba çürütmeye.
    1. Öncelikle resmi TFX fotolarının KFX olduğu sözün tamamen yalan, proje ilk açıklandığında forumlarda TFX diye internet kullanıcılarının KFX fotosu koymasını resmi diye yazmışsın utanmadan. ben hem erken kavramsal tasarım hem de son TAI tarafından hazırlanan erken tasarım fotolarını ekledim. İkisi de TAI görselleridir ama nihai örnekler değildir.

    Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenlerMilli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler

    2. Hürkuş için PC12 yazmışsın, bahsettiğin uçak KT-1 ve AT-6 uçaklarının da temel aldığı bir tasarım. bak tasarım diyorum, alt bileşene gelince her ülke/firma kendi alt sistemlerini, yazılım ve aviyoniklerini ve istedikleri motorları takıyorlar. İşte Hürkuş da tasarımı dışında (ki bu konuda güncel en çok kullanılan bu tasarımı Kore'den teknoloji transferiyle almamız çok normal) kalan yazılım ve aviyonikleri tamamen yerli, hatta silahlı C modelini bile geliştirdik. motoru da yine alternatiflerinden daha güçlü bir model seçildi.

    3. Yine Altay tankı için yazdığım k-2 kopyası iddian da cehaletinin eseri, teknoloji transferiyle lisans altında üretimi ayıramayacak kadar cahilsin. K-2'nin dış tasarımı yine hürkuş mantığıyla teknoloji transferiyle alındı ama kalan bütün sistemleri yine bizim tarafımızdan geliştirildi. motor konusuna gelirsek K-2 tankı da birçok firma gibi gidip MTU'dan motorunu alıyor. biz de ya MTU'dan ya da başka alternatiflerden alabiliriz.

    4. Fırtına bir kere Tank değil Obüs, kalanını anlatmaya bile gerek duymuyorum.

    5. Atak helikopteri bir kere İtalyanların Mangustasından teknoloji transferi olup nasıl satış lisansı ABD'de oluyor, iddia nereden baksan cahillik akıyor. ATAK da diğerleri gibi yine dış tasarımı teknoloji transferi olup, aslı olan Mangustanın birkaç gömlek üstü. kasası hariç baştan sona herşeyini biz belirledik, yerli yazılım, yerli aviyonikler ve yerli mühimmatlar. üretim ve satış hakları bizde, motorunu abd'li firmadan aldığımızı öğrenip satış hakkını abd'ye yaslamışsın cahil cesaretinle.

    6. Geliştirdiğin bir silahın her parçasını kendin yapıyor olman gerekmez. Dünyada bir sürü tedarikçi var, kritik parçalarını öncelikle kendin yaparsın, yapamadığını tedarik eder zamanla yapılması ekonomik olanı kendin yapmaya başlarsın, emeklemeden koşmazsın.

    7. İngiltere ve TFX anlaşmasına dair yazdığın herşey yalan ve zırva. İngilizlerle yapılan anlaşma Eurofighter'ın geliştirilmesi projesi falan değil, bunun için koca koca imzalar atıldı, döne döne açıklama yapılıyor, ofisler açılıyor hala saçma sapan nerenden uydurduğun belli olmayan birşeyler yazmışsın. iki ülkenin başbakanlarından, TAI ve Rolls Royce başkanlarına kadar açıklama yapmayan kalmadı, iki ülke meclisinden onaylar geçti, beyimiz bunca olan bitenden sonra burada uyduruk birşeyler yazıyor.


    Yazdiklarina uzun uzun cevap yazardim ama ilk cumlesinde forumun en cahil adamsmisin demenden, zamaninda iyi yorum bindirdigimin gostergesi olsa gerek. Fazla ugrasmayacagim sikayet butonuna basip geciyorum.



    O kadar sallamissin ki, biraz daha gaz alsan ATAKi biz yaptik mangusta tasarimi yuruttu diyeceksin. ATAKta takili motorun kongre onayindan gectigi icin ve kongre de ayni motorlu atak helikopterinin 3cu parti ulkelere satilmasina izin vermedigini bilmeyecek kadar bos bir adamsin. Kimde cahil cesareti oldugu belli oluyor.



    Altay kismi ayri komedi, herseyini biz yapiyoruz demissin, hyundainin kore savunma bakanliginin rheinmental sitesibdeki bilgileri de feto koymustur kesin.



    Sagdan soldan 3 5 kisaltma gorup askeri uzman kesilen tipik forum ahalisine orneksin sonuc olarak.



    Teknigin iyi ama calisman lazim, araya vatan millet sakarya sosu da eklersen tam olacak. Sabah sabah guldurdun eline saglik.







    Atak'ın motoru kongre onayından mı geçiyor??? zuhahahahahahhahahhahahahh bundan sonrasını okuyamadım.

    http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/abd-atak-icin-onay-verecek-mi.html

    http://www.hurriyet.com.tr/atak-projesi-nedir-9263677

    http://www.gazetevatan.com/abd-onay-vermezse----587454-gundem/


    Hadi anca gidersin.

    Bilmedigin konularda cahil gazina gelme bir dahaki sefere.

    Sana da verecegim son cevaptir, bilgilen oyle gel o zamana kadar bloklusun.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.