Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (44. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
262.242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Michelini geçtim, geçenki karda buzda apartmanımızdaki KIŞ LASTİKLİ diye düşündüğüm, Accent Admire'a bugün baltığımda Maxxis AP2 diye bi lastik takılı.

    Belki de dört mevsim lastiklerin en ucuzudur ama iş görüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TriNeO

    Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ile bu lastiği kıyaslayan incele bulabildiniz mi hiç?

    Bilenler aktarırsa sevinirim..


    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm
    Bu adreste karşılaştırma mevcut. Özet geçersek:

    Best tyre for dry roads: Michelin CrossClimate
    Best tyre for wet roads: Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2
    Best tyre for snow: Nankang N607

    The best tyre overall Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2 / Michelin CrossClimate

    1st: Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2
    Total: 66 / Dry: 6 / Wet: 8 / Snow: 6 / Comfort: 6 / Rolling Resistance: 9 / Noise: 7 / Wear: 8 / Cost: 8 / Overall: 8
    Positive: Model-rounder with best wet handling qualities, high aquaplaning resistance and shortest wet braking, low rolling resistance, high mileage
    Negative: None listed

    2nd: Michelin CrossClimate
    Total: 66 / Dry: 9 / Wet: 7 / Snow: 4 / Comfort: 6 / Rolling Resistance: 7 / Noise: 8 / Wear: 9 / Cost: 8 / Overall: 8
    Positive: Dry specialist with high efficiency, dynamic dry handling, precise steering response, shortest dry braking
    Negative: Average snow performance


    Teste göre Michelin kar performansı nedeni ile 2. sırada kalıyor. Michelin yaz ve kuru performansı yazlık lastik ayarında çıkmış. Michelin yıpranma olarak daha yüksek puan alırken Goodyear yuvarlanma direncinde çok iyi puan almış. Diğer lastiklere çok bakmadım, diğerleri bir tarafa aşırı önem verirken diğer disiplinlerde zayıf kalmış, en dengeli iki lastik Michelin ve Goodyear görünüyor.




  • teste tabii tutulan ebatlar neler,ebatlara göre adac tastine baktınızmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil lastik almam lazım çatlamış lastiklerim seneden ötürü kışın karda kullanmadığım için ayrıca istanbulda olduğum için yazlık düşünüyorum. Goodyear effidencegrip perfonmance 320 adedi,continental ecocontac 5 265 adedi falken 175 adedi fiyata göre azalan sıralama yaptım etiket değerleri hemen hemen aynı hangisini tavsiye edersiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eldorado45 -- 7 Ocak 2016; 17:30:57 >
  • eldorado45 kullanıcısına yanıt
    İyi günler bende mıchelınla good year arasında çok gidip geldim ama kararımı good year egp den yana kullandım.Mıchelın'nın ismi çıkmış inanın good year egp ler konfor raharlık gayet iyi arabanın gidişi değişti.205/55/16 ebatlarındaki lastiği tanesi sökme takma dahil 180 tl den aldım.
  • cityemo C kullanıcısına yanıt
    bana 195 55 16 tanesine 320 tl fiyat istiyorlar çok pahalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    ben haziran ayında eskiyen michelin pilot primacy 3 çıkarıp crossclimate taktım. 205/55/16. yakıtta bir değişiklik olmadı, kaldı ki lastiğin yakıt etiket değeri de ortada.

    havalar soğunyunca lastik takıp tüketimi artırıyor demek doğru değil.

    kıyaslayıp yorum yapanlar için öğrenilmesi gereken ilk konu: ceteris paribus.



    Bravo bende onu anlatmaya çalıştım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eldorado45

    bana 195 55 16 tanesine 320 tl fiyat istiyorlar çok pahalı

    malasef o olcu arada kaldigi icin oyle,2-3 ay once o ebatta conti ts850 350,lassa snoways3 icin 275 lira fiyat almistik,continin yan urunu matador'u 220 ye zorla almistik,bu lastikden haberimiz olsaydi bunu alirdim 320uygun sonucta 60lira degisim ucreti yok ve yazlik lastiklerde eskiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım laguna 2 2.0 otomatik aracına cross climate aldı.Bende de Conti ts850 var.Ben geçen sene almıştım.Biz de test ettik lastiği.Ben açıkçası bu kadar iyi performans beklemiyordum.Tabiki ts850 gibi değil ancak sizi karda kolay kolay bırakmaz.Bir kaç yerde fail oldu climate ama arkadaş paylaşmamış.Videoda öndeki vectra benim araç.Çıktığımız yer ise Küçük yayla dediğimiz Erbaamızın yaylası ve yaylada hava -12 civarında idi.İyi seyirler.Biraz fikir verir almak isteyene...
    https://www.youtube.com/watch?v=twb6A8D_2yU
    https://www.youtube.com/watch?v=xEiVRJyskoc
    https://www.youtube.com/watch?v=Vn7hPlKb04Q

    Edit:3. videoda lagunayı kullanan benim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gOkO -- 7 Ocak 2016; 20:49:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gOkO

    Arkadaşım laguna 2 2.0 otomatik aracına cross climate aldı.Bende de Conti ts850 var.Ben geçen sene almıştım.Biz de test ettik lastiği.Ben açıkçası bu kadar iyi performans beklemiyordum.Tabiki ts850 gibi değil ancak sizi karda kolay kolay bırakmaz.Bir kaç yerde fail oldu climate ama arkadaş paylaşmamış.Videoda öndeki vectra benim araç.Çıktığımız yer ise Küçük yayla dediğimiz Erbaamızın yaylası ve yaylada hava -12 civarında idi.İyi seyirler.Biraz fikir verir almak isteyene...
    https://www.youtube.com/watch?v=twb6A8D_2yU
    https://www.youtube.com/watch?v=xEiVRJyskoc
    https://www.youtube.com/watch?v=Vn7hPlKb04Q

    Edit:3. videoda lagunayı kullanan benim :)

    hocam geçen gün youtube da bu videolar izlemiş kim bu arkadaş acaba donanımhaber deki konuya uğrar mı demiştim :) gerçekten güzel videolar çekmişsiniz tebrikler




  • elliyedi E kullanıcısına yanıt
    Sayin elliyedi,
    Forumu gereksiz mesgul etmemek icin ikinci ve sonkez aciklama yapiyorum. Cunku son cumleniz nedeniyle cevap sartlari olustuguna inaniyorum.
    Lastikleri ocak basinda degistirdim ve eski lastiklerin (primacy) soguk havada (aralik sonu yol bilgisayari ort tuk degeri), yeni lastiklerimide ayni soguk havada (ocak basi yol bilgisayar ort tuk degeri) kullanım karsilastirmasi. Yani hava sicakliginin sonuclar uzerine bir degisken olarak etkisi yok. Bu iki lastigin karsilastirmasinda hava kosullari ayni ve sabit. Sonuclari etkileyecek diger degiskenler icin sorulariniz olursa ozel mesajdan seve seve cevaplayabilirim.
    İyi aksamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyazici -- 7 Ocak 2016; 21:48:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 gündür kullanıyorum benim görüşümde olumlu. direksiyonda yumuşama ilk fark ettiğim oldu. yağmurlu ve yumuşak karda kullandım sorun olmadı. öncelikle çok lastikten anlamam. lastikçi ayrıntılı olarak bana lastiği anlattı ve buzda kaygan zeminde kış lastiği performansı gösteremeyeceğini söyledi. resimlerde crossclimate ve bir kış lastiği var. kış lastiği olanda işaretli kısımdaki kesikler açılıyor ve kaygan zeminde tutunmayı sağladığını crossclimate de bunun olmadığını söyledi. zaten tornavidayla bastırdığında açıldığı görülüyor. bana mantıklı geldi. ancak dediğim gibi yağmurda ve yumuşak karda gayet iyiydi ben memnunum.
     ''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği ''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cerci46 -- 7 Ocak 2016; 22:21:04 >




  • Ben de şu videoya denk geldim. Bulgaristan'da çekilmiş sanırım. Rampa yukarı CC gayet tatminkar gidiyor gibi görünüyor:https://www.youtube.com/watch?v=WiBmpRXm_qY
  • Desenine bakılacak olursa , kış performansı bu lastikte CC den iyi olacak gibi.

    http://youtu.be/U2T_HDhwZZ8

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • etnaxy hocam zaten nokian weatherproof bütün incelemelerde kış performansı olarak michelin crossclimate'den daha iyi. ama yaz performansında afallıyor işte. geçenlerde de yazmıştım. kışın çetin geçtiği ve uzun sürdüğü yerlerdeyseniz ve illa dört mevsim alacaksanız en iyisi nokian weatherproof. ama akdeniz, ege , marmara bölgelerinde kesinlikle crossclimate. iç anadoluda da bulunduğunuz yere ve kullanım tarzınıza göre. ben ankarada yaşıyorum ve kışın ağır şartlarda arabayı pek çıkarmam. zaten ankara kışında öyle kar buz çok fazla olmuyor eskisi gibi. o yüzden tercihim crossclimate olurdu gene. aracıma uygun ölçülerde bulsam alacaktım direk. ama kars, ardahan, erzurum vs gibi bir yerde yaşasam kesinlikle 4 mevsim tercihim nokian weatherproof olurdu.


    eldorado45 ; hocam falken'in hangi lastiği ? eğer ziex ze914ec ise düşünmeden alabilirsiniz. internette çok fazla olumlu yorum mevcut. tam bir f/p lastiği deniyor. aracımın lastik ölçüleri 205-55-r17 , bu yaz da fabrika çıkışlı turanza er300'lerle idare edip eğer seneye arabayı satmamış olursam kesinlikle bu lastikten alacağım. bahsettiğim ölçülerde adeti 200 tl iken, aynı ölçülerde en yakın dunlop fm800'ün adeti 270 tl, onunla ilgili de hiçbir inceleme yok. sonra zaten pirelli vs geliyor fiyat olarak. onlar da 350'den başlıyor. falken'in sizi de beni de pişman etmeyeceği kanaatindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WalterWhite00 -- 8 Ocak 2016; 2:03:05 >




  • http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/lastik-esaslari/yeni-lastik

    burada lastiklerin yakıt verimlilik değerleri arasındaki farklar detaylı açıklanmış. aynı şartlarda yakıt sınıfı A olan lastik ile G olan lastik arasında lastik ömrü boyunca (ortalama 40 000 km diyelim) 80 lt yakıt tüketimi farkedeceğinden bahsediliyor.

    ama bazı arkadaşlar yakıt tüketimim yüzde 10, yüzde 20 arttı diyor. kaldı ki verdiğim linkte A ile G sınıfı arasında bile yakıt ekonomisi açısından yüzde 7.5 farkedeceği söyleniyor. Yani farazi olarak sizin eski lastiğiniz ekonomi olarak A sınıfı olsa bile crossclimate'ler C sınıfı iken aralarında en fazla yüzde 3-4 falan yakıt farkı oluşur kanaatindeyim. yüzde 10-20 gibi farklar bana gerçekten mantıklı gelmiyor. bence yakıt tüketimini artıran farklı faktörleri göz önünde bulundurmuyor bazı arkadaşlar (hava sıcaklığı, kullanım tarzı, kullanılan yakıtın markası vs gibi)

    şahsen aynı marka yakıtı farklı istasyonlardan alınca performans ve tüketim olarak ne kadar farkettiğini dahi gördüm. aralarında 500 metre bulunan 2 farklı shell'den otogaz aldığımda birinde aracın çekişi zerre değişmezken diğerinde hissedilir biçimde düşüyordu.

    bu testler milyonlarca kilometre yol katedilerek yapılmış arkadaşlar. yakıt tasarruf sınıfları aynı derecede eğimli zeminlerde aynı depodan çıkma yakıtlarla, aynı ağırlıklı aynı araçlarla aylarca yıllarca test edilerek belirlenmiş farklar.

    o yüzden yakıt ekonomisi farkı gibi birçok değişkene bağlı bir faktörde yorumlardan ziyade bilimsel yöntemleri ve sonuçları tercih etmek daha doğru olur, kaldı ki bu yakıt sınıflarını her marka kendi belirlemiyor, tarafsız bir test ve sınıflandırma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WalterWhite00 -- 8 Ocak 2016; 2:01:00 >




  • GEN-2 yi sadece kliksa da gördüm bende kararsızım

    http://www.kliksa.com/arama/?query=Vector%204%20Seasons%20G2

    ama aşağıdaki testte michelin biraz daha iyi gibi.

    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Is-there-a-true-all-season-tyre-We-find-out.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emirbayke -- 8 Ocak 2016; 8:54:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KayTheRock

    http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/lastik-esaslari/yeni-lastik

    burada lastiklerin yakıt verimlilik değerleri arasındaki farklar detaylı açıklanmış. aynı şartlarda yakıt sınıfı A olan lastik ile G olan lastik arasında lastik ömrü boyunca (ortalama 40 000 km diyelim) 80 lt yakıt tüketimi farkedeceğinden bahsediliyor.

    ama bazı arkadaşlar yakıt tüketimim yüzde 10, yüzde 20 arttı diyor. kaldı ki verdiğim linkte A ile G sınıfı arasında bile yakıt ekonomisi açısından yüzde 7.5 farkedeceği söyleniyor. Yani farazi olarak sizin eski lastiğiniz ekonomi olarak A sınıfı olsa bile crossclimate'ler C sınıfı iken aralarında en fazla yüzde 3-4 falan yakıt farkı oluşur kanaatindeyim. yüzde 10-20 gibi farklar bana gerçekten mantıklı gelmiyor. bence yakıt tüketimini artıran farklı faktörleri göz önünde bulundurmuyor bazı arkadaşlar (hava sıcaklığı, kullanım tarzı, kullanılan yakıtın markası vs gibi)

    şahsen aynı marka yakıtı farklı istasyonlardan alınca performans ve tüketim olarak ne kadar farkettiğini dahi gördüm. aralarında 500 metre bulunan 2 farklı shell'den otogaz aldığımda birinde aracın çekişi zerre değişmezken diğerinde hissedilir biçimde düşüyordu.

    bu testler milyonlarca kilometre yol katedilerek yapılmış arkadaşlar. yakıt tasarruf sınıfları aynı derecede eğimli zeminlerde aynı depodan çıkma yakıtlarla, aynı ağırlıklı aynı araçlarla aylarca yıllarca test edilerek belirlenmiş farklar.

    o yüzden yakıt ekonomisi farkı gibi birçok değişkene bağlı bir faktörde yorumlardan ziyade bilimsel yöntemleri ve sonuçları tercih etmek daha doğru olur, kaldı ki bu yakıt sınıflarını her marka kendi belirlemiyor, tarafsız bir test ve sınıflandırma



    Aynen katılıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben katilmiyorum. Michelin bile kendi sayfasinda verdigi bir lastik kullanim suresindeki 80 litrelik A ve G sinifi farkla ilgili verilerin 80 km hizda yapilan denemelerde oldugunu ve farkın 7,5% a kadar cikabilecegini ve kullanima bagli degisebilecegini ifade etmis. Hangimiz araci sürekli 80 km sabit hizla kullaniyor? Yada bu lastik farkli hizlarda farkli yakit performansi mi sergiliyor. 80 km sabit hizda B veya C sinifi tuketim iken sehir ici kullaniminda degisebiliyor mu?
    Baska bir sekilde ifade etmeye calisayim. Gidip bir otomobil aliyoruz. ve fabrika tuketim verilerine baktigimizda ornegin sehir ici 5,9 lt/100km, uzun yolda 3,9 lt gibi rakamlar goruyoruz. Ama kullanmaya basladigimizda kendimizi cok zorlasakta bu tuketim degerlerine ulasamayabiliyoruz. otomobil firmalari yalan mi soyluyor; hayir. Ancak onlarin test ettigi ideal kullanim sartlarina herzaman yakalayamiyoruz.
    O zaman ne onemli oluyor. Buradaki yani bu forumdaki son kullanicilarin tecrubeleri ve ifadeleri onem arzediyor.
    Bazi kullanicilar michelin cc nin yakit tuketimini arttirmadigini, benim gibi bazi kullanicilar ise yakit tuketimini bir miktar veya 5-10% arttirdigini ifade ediyor. Cogu kullanici ayni kullanim aliskanliklari ve araba ile bu sonuca variyor. Burada bu farkli sonuclarin cikmasina sebep olan KONTROL EDİLEMEYEN DEGİSKENİN hava durumu :) veya yakit istasyonu degisikligi veya kullanim aliskanligindan cok baska bir iki faktor oldugunu dusunuyorum.
    Onuda ilerleyen saatlerde bos bir zamanimda yazacagim. Bu bile uzun oldu.
    İyi gunler hepimize..,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TriNeO T kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    2011 Yapımı 20.000 km de 4Seasons tecrübeni aktarmak isterim,

    Aracı aldığımda bu lastikler vardı,

    Yaşı mutlaka önemli , kuru zeminde ses oldukça fazla,
    Kuru ve ıslak performansı oldukça başarılı,
    Karda yaşına göre beni gerçekten çok etkiledi
    Uzun Km ve her hava şartında , farklı lastik tecrübelerim var ,
    İstanbul da kesinlikle yeniden bu lastiği alırım.
    Tek netleştirmek istediğim , ses durumu ,
  • 
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.