Şimdi Ara

MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
286
Cevap
17
Favori
48.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu araçlarda galiba geri alım garantisi de vardı, bence mantıklı aslında, şarj edecek evin varsa çok çok mantıklı aslında
  • Bu arabaya bakanlar Seres 3'e de baksin. Aralarinda epey fark var.
    Seres3 en buyuk dezavantaji Sahsuvaroglu tarafindan getiriliyor olmasi. Dogan Trend gibi kurumsal bir firma degil elbet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 11 Ağustos 2021; 15:34:0 >
  • Seres 3 de menzil 250km yazılmış, kullanıcı menzili daha da düşecek, MG den daha az.
  • Merhaba,

    Bugün işe gelirken binde bir olacak tesadüf önümde MG arkamda Seres vardı. Demek ki piyasa da çoğalıyorlar. Seres açık ara daha güzel görünüyordu. MG nin tekerlekleri çok çok küçük kalmış kasaya.

  • mimleon kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Pil kapasitesi 52,5 kWh kullanışlıdır (toplamda 53.6 kWh). Bu, Seres elektrikli SUV'ye WLTP standardına göre kombine çevrimde 301 km'lik bir menzil sağlıyor. Gerçek tüketimin, 200 km'den biraz fazla gerçek özerklik sağlayan 24 kWh / 100 km civarında olması bekleniyor. Hızlı şarj, %20'den %80 kapasiteye kadar ütülemek için 30 dakikada duyurulur. 32 A wallbox'ta 6,6 kW güçte tam şarj için 8 saat bekleyin.
    automobile propre
    Essai Seres 3 : au volant du nouveau SUV électrique chinois
    https://www.automobile-propre.com/essai-seres-3-au-volant-du-nouveau-suv-electrique-chinois

    https://paultan.org/2021/04/02/spied-dongfeng-seres-3-spotted-in-sunway-5-seat-e-suv-120-kw-motor-52-6-kwh-battery-405-km-range/

    Alıntı

    metni:
    The automaker claims that the 52.56 kWh battery can provide up to 405 km of range on a single charge, and that the battery can be juiced up in eight hours when plugged in to a domestic household socket. When plugged into a DC fast charger, it will take 30 minutes to charge the battery from 20% to 80%. That’s not all that impressive, and it’s unclear what the maximum draw rate the EV can support.

    Uretici 405km der, wltp301 km , ideal kullanım %20-80 arası 200km uzun yolda hızlı şarj ile,


    ayrıca elektrikli araçlar İstanbul trafiğinde daha iyi olabiliyor. Ama yine de tavsiye etmem, distribütör çok önemli elektrikli araçlarda.


    otopark testte 120-130 otoban sürüşüyle 250km yaptığını söylüyor. Bunlar şehir içi suv elektrikli aracı. Az kullananlar yada ev iş belli kullananlar için.

    seres ile mg arasında sınıf farkı var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 12 Ağustos 2021; 11:32:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimleon

    Elektrikli araçların şehir içi ulaşımı için üretildiğini bilmeden yazmayın.
    Ayrıca 425 bin lira bir araçla 2. eli 700 bin lira olan aracı kıyasladığınızı biliyormusunuz?
    260km de olsa, 500km de olsa sonuçta şarj etmek gerekşyor.
    evinde iş yerinde şarj etme imkanın yoksa ne alırsan al başın dertte demektir.
    Uzun yol gitmek için 500km menzil istiyorsan, hangimiz 500km yi tek seferde gidiyoruz?
    Yolda mola vermeden 500km gideniz var mı?
    Zamanla şarj istasyonları artınca bunun da bir önemi kalmayacak.

    Ülkemiz insanı bazı şeyleri anlamadığı zaman ne yaparsanız yapın anlatamıyorsunuz. Elektrikli araçların menzilleri konusunda öyle bir takıntı var ki, herkes "1000 km menzil olmadan" alınmaz mantığında. Halbuki, siz 100 km'de 11 lira tüketimden bahsediyorsunuz, bu kadar düşük tüketimli bir aracım olsun, ben 250 km'de bir şarj etmeye razıyım. Uzun yolda bile razıyım, ben sık sık Antalya'ya gidiyorum, gidiş dönüş dizel aracımla 500 lira olan maliyet elektrikli araçla sizin söylediğiniz rakamlara göre 120 liraya düşecek. Ben bu fark için yolda 2 kez mola verip 30-40dk şarj beklemeye razıyım. Yol 1-1.5 saat fazla sürer ama hem maliyetim 1/4'e düşer hem de zorunlu olarak mola verdiğim için daha güvenli bir sürüş olur. Aracı az yaksın diye araçtan stepne söken, klima açamayan insanlar yakıt masrafını neredeyse sıfıra indirecek bir teknoloji için menzile takılmış durumdalar. Elbette 500 km civarında olsa çok büyük konfor olur ama dediğim gibi bence 250-300 km'ler bile gayet makul. Hatta şehir içi çok yol yapıyor ve uzun yol için 2. bir aracınız da varsa, 100-150 km menzilli bir araç bile müthiş iş görür.





  • Şahsuvaroğlu’nun satış ilanında 350km. menzil diyor.
    Bu kullanıcı ölçüsü ile 300km nin altına düşeceği kesin.
  • wolfien W kullanıcısına yanıt

    Uzun yolda maliyetler artıyor Hocam. E-Şarj, Zes veya diğerleri akım hızına bağlı olarak evde şarj ettiğinizden çok daha pahalıya mal ediyor. Örnek vermek gerekirse uzun yolda aracınızı DC akım ile şarj etmek istediğinizde kilometre maliyetiniz 30 kuruşların üzerine çıkabiliyor. Ancak yine de çoğunluk olarak şehir içinde kullandığınız zaman, özellikle de gece tarifesiyle fiyatlar rakipsiz hale geliyor.

  • mimleon kullanıcısına yanıt

    Sahsuvaroglundan tırnak makası almam açıkcası kendilerinin ithal ettikleri aracı çok umursamıyorum.


    Elektrikli araba alacaksanız Kurumsal bir firma olacak. Araba bu aldın bir de satacaksın, kaza olur , arıza olur... Marka tescili almışlar, tahahutname veriyorlar tabi ama anlayış patron firması. Ulkede biz yapmiyoruz, biz kapattik derlerse, o tesciller tahahutler kagit parcasina donusuyor.

    Dogan Trend bu konuda cok daha kurumsal yaklasiyor. Bayileri var, Aldigi markalari ciddi noktalara getiriyor. Hem araca hem aliciya hem de markaya deger katiyor.


    Hollanda Devletinin yayınladığı elektrık araclar istatistik katalogda 270-305km olarak geçiyor. Arac B ssegmenti MG ZS EV'den C segment olarak çok daha geniş, kendim test ettim MG ZS'den daha kaliteli duruyor, Kullanicinin testi ama Guvenligini, Satis Sonrasi hizmeti tamamen soru isareti. *(Hatta olumsuz)

    Cinli arac olduğu için kendileri de bilmiyordur. Ayni EuroNcap olmadigi gibi, Artık Scooter gibi çinli Bataryalı elektrik araba göreceğiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 13 Ağustos 2021; 13:4:17 >




  • yaman06 Y kullanıcısına yanıt

    Uzun yolda Dogru Elektrikli Arac kullanimi,

    1. Sarj DC istasyonunu onceden belirleyin, Yola ciktiginizda bulunacaginiz saati rezerve edin.
    2. 20-25% ile 80% arasi sarj edin. Bu sizin icin hem hizli hem ekonomik olacaktir. Bu surede araciniz MG ve Seres ise 50KW civarinda akimla 1 saate kadar 80% dolacaktir. Tam sarj etmek icin beklemeyin. Bu araclar icin 100-150km'de bir sarj edin demek oluyor bu.
    3. Bu sayede istasyonda az zaman gecirirsiniz, araciniz ne kadar yuksek guc cekebiliyorsa 1 dakika icerisinde, o kadar karli sizin icin. Tabi DC istasyonun verebildigi de onemli. (ulkemizde Tesla bile olsa 50kW civari cekiyor, avrupada bu 160kW'lere kadar cikacak altyapi mevcut)


    Ayda 1-2 defa uzun yol yapan insanlar (300km+) icin bu araclar uygun degil. Ama sadece yilda 2 -3 defa uzak sehir degistiriyorsaniz, Istanbul gibi trafikte yogun kaliyorsaniz, Makul olabilir,

    Yukaridaki uyarilara uymazsaniz 300km yolu 2 saat sarj kaybederek, 250TL+ tutara gidersiniz.

    Onun yerine yukaridaki uyaraliara gore plan yaparsaniz 2 defa 30-40dk sarj ederek 500km yolu yaklasik 180TL-200TL civarina gidebilirsiniz.


    Bakis acinizi planlama uzerine kurmalisiniz (tabi DC istasyonlarin var olmasi cok onemli)

    Elinizin altinda cekici telefonu da bulundurun.





  • yaman06 Y kullanıcısına yanıt

    Evde WallBox kullanimi,


    WallBox sistemler AC (220-240V) uzerinden ve AC(380-400V) uzerinden olmak uzere 2 farkli alt yapi kullanir.

    WallBox Sistemler AC(240V) *evde kullandigimiz priz uzerinden* 3.8kW civari sarj gerceklestirir. Tek Fazli. (Bu konudaki araclar icin %1 - %100 15-16saat surer)

    WallBox Sistemler eger TriFaz sisteme (380-400V) baglanildi ise ve sorunsuz Trifaz alabiliyorsa, 6.6-7kW civarinda sarj yapabilir.(8-9 saat civari tamsarj) Bu bilgi MG ZS EV ve Seres3 icindir.

    Daha ileri teknolojili (KONA - ionic ev - e-Niro ev ) Kia Hyundai gibi araclarda 11kW civarina kadar eger wallbox destekliyorsa sarj edilebilir. (5-6saat tam sarj)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 13 Ağustos 2021; 10:24:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    Uzun yolda maliyetler artıyor Hocam. E-Şarj, Zes veya diğerleri akım hızına bağlı olarak evde şarj ettiğinizden çok daha pahalıya mal ediyor. Örnek vermek gerekirse uzun yolda aracınızı DC akım ile şarj etmek istediğinizde kilometre maliyetiniz 30 kuruşların üzerine çıkabiliyor. Ancak yine de çoğunluk olarak şehir içinde kullandığınız zaman, özellikle de gece tarifesiyle fiyatlar rakipsiz hale geliyor.

    Bilgi için teşekkürler. Zaten dediğiniz gibi sürekli uzun yol yapanlar için uygun olmayabilir ama pek çok kişi için yine de uygun araçlar. Sürekli uzun yol yapanlar için bekleme süresi bile sıkıntı olabilir, ben ortalama kullanıcı için düşünüyorum.

  • Suzuki 1.4S Vitara (2016) aldığımda, iç kalitesinden ziyade, 4x4, aksesuar ve servis hizmetini önemsemiştim.
    Tam istadiğim gibi çıktı. Ön konsol “yumuşak deri!” değil ama 5 yıl boyunca ne arıza, ne ekstra servis, ne de sorun yaşadım.
    Hatta Suzuki servis’de led aydınlatma ve yeni navigasyon takımında tam destek aldım.

    Onun için “yumuşak deri!”, iç kaliteden daha önemlisi, sorunsuz elektrik motoru, kaliteli servis bende ön planda.

    Vitara ın yanına, bir elektrikli düşünüyorum, evde 2. araç gerekiyor, kız büyüdü, hanım artık kendi işlerini kendi görmek istiyor, bende kafama göre kısa geziler planlıyorum.
    Elektrikli araç şehir içinde kullanılınca sorun değil, site kapalı garajına şarj istasyonu kyabilirim.

    Asılönemli olan, Ödemiş’de ki inşaatlara 2 yıl boyunca haftada 1-2 gidip gelmeke
    mesafe 110 km, git gel, orada dolaş 240-250km yapr ki bu MG nin menzili içinde.
    Daha uzun yolculuklarda güzergahta ki şarj istasyon durumuna bağlı olarak MG ve Vitara kullanılır ki, zaten benim sürüş limitim 2 saat, her iki saatte bir çay molası veriyorum, yorulduğum için.

    Duruma bakacağız.

    Sanırım Eylül bitmeden bu elektirikli otomobil alım işini hallederim.
    Her zamanki gibi sıkı bir araştırmadayım, bakalım günler ne gösterecek.

    Not: bu arada ÖTV değerlerinde düzenleme yapıldı, fiyatlar ucuzlayacak dendi, onu araştırıyorum.




  • Sitenin kapalı otoparkı olsa şarj yerini kurup elektrikli bir araç kullanmak isterdim ama yok maalesef.

    Şarj kiti bagajda taşınmıyorsa köye gidince şarj etmek de mümkün olmayacak. Haliyle hibrit tek seçenek kalıyor bizim için.

    Elektrikli araç ancak ikinci araç olarak alınabilir ama o zaman da bütçe sıkıntı olacak. Bütçesi olana ikinci araç olarak elektrikli araç çok mantıklı.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    220v elektrik ile de şarj edebiliyorsunuz. Yani köye birşey götürmenize gerek yok. Akşamdan sabaha %60 üzerinde şarj olabiliyor. Hızlı şarjlara sadece uzun yolda ihtiyaç var. Standart bir kullanıcı için balkondan sarkan kablo bile yeter.

  • 2 sene elektrikli araba kullandım, kış aylarında hava soğukken fabrika ölçümü menzil %60’a kadar inecek, haberiniz olsun. 110 km git, 110 km gel, gittiğin yerde gez yapamazsınız bu araçla. Araç menzili 250 km diyorsa kış menzili 150 km anca olur. Bu benim kullandığım Chevrolet model araçta da aynıydı, Tesla’da da aynı, Nissan Leaf’te de aynı, her elektrikli araçta aynı.

    https://www.consumerreports.org/hybrids-evs/buying-an-electric-car-for-a-cold-climate-double-down-on-range/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 15 Ağustos 2021; 0:56:36 >
  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt
    Yazın 40 kuruş yakiyorsa, kışın 80 kuruş yakıyor, en iyi ortalama kışın %40 batarya enerji kayıp veriyor, kışın elinde çekici listesiyle gezmek zorundasın
  • MG için Doğan Trend’e mesaj attım ÖTV konusunda.
    Pazar olmasına rağmen call center’dan aradılar.
    araç bedeli 330 bin lirayı geçtiği için ÖTV bedel düzenlemesinde fiyat indirimi olmamış.
    Arayanın fazla bilgisi yoktu,
    tam detaylı fatura bedeli, ötv pranı, kadv vs mail istedim, yollayacaklar.

    Gelelim “çekici konusuna”;
    Benzinli araçlarda da aynı sıkıntı yok mu?
    Plansız programsız uzun yola çıkarsanız benzininiz bittiğinde de, etrafta istasyon yoksa ÇEKİCİ çağırırsınız.
    Elektrikli araç kullanımı İTİNA isters.
    yok öyle, SABAH BİNER GİDERİM.
    Gideceğiniz yol, güzergah, mesafe, istasyon, mola yeri, hesap yapıp öyle yola çıkacaksınız.
    YAPAMAM/YAPMAM diyorsanız, alacaksınız LPG li araç, 3 misli bedel ödeyip, bomba üzerinde süreceksiniz.

    Ayrıca km de 40krş yakar diyen arkadaş!
    sen bir daha yazma olur mu?
    ev şarjında 7 krş, DC şarjında 20 krş (firmaya göre değişen) sarfiyat olan araç için iddialı konuşmuşsun.

    Arayışlar sürüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 16 Ağustos 2021; 9:25:2 >




  • Şu videoyu şarj bedeli hakkında bir izleyin.

    https://www.youtube.com/watch?v=pGhwtr-Vnws&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 16 Ağustos 2021; 9:28:15 >
  • Yazmıştım, Doğan.Trend’e MG ile ilgili sorular sormuşrütum.
    Dün aradılar bilgi verdiler.
    Araç kw a göre 44.5kwa %25 ötv ye giriyormuş.
    Wallbox şarj kutusunu onlar takıyormuş.
    Teknik elemanlar gelip keşif yapıyormuş.
    30m ye kadar mesafede tüm malzemeyi onlar karşılıyormuş.
    Bu kutu 7.2kw ile 6-7 saatte tam şarj ediyormuş.
    yani diğer elekteikli araçların kullandığı 11, 22, 50kw lıklardan az ama yeterli.
    şehir içinde üst kademe regeneration’a alınırsa menzilde %30 eklenebiliyormuş.
    şehir dışında 265 net kullanırsınız dediler, kullanım şartları ve reg. göre 305km ye çıkabilirmiş.

    Sonbaharda yeni bir fiyat gelecek iş.
    şu an 439.000₺
    söylediğine göre ülkemiz şartlarında 600 civarı olması gerekiyormuş.

    Henüz İzmir de servis ve bayi yok, ama tır’a yükleyip izmir teslimi yaparlarmış.
    Bayilerle ve servislerle sözleşme yapmaya başlamışlar.
    zaten İzmirde Doğan holdingin Suzuki bayisi var. Özdemirler.
    Eylül girince işgileneceğim.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.