Resmi lobi faaliyetleri ABD’de olağan bir durum olsa da Meta’nın bu alandaki harcamalarını bir önceki çeyreğe göre yüzde 64 oranında artırması dikkat çekici. Ek olarak 7,6 milyon dolarlık harcama, şirketin 2023’ün tamamında yaptığı harcamaların yaklaşık olarak üçte birine tekabül ediyor. Meta’ya göre bu radikal yükseliş büyük ölçüde lobi ekibine ödenen tazminattan kaynaklanıyor.
Meta sözcüsü Daniel Roberts, yaptığı açıklamada, "Meta'nın lobi harcamalarındaki artış, esas olarak iki yıllık tazminat yapısının zamanlamasındaki değişiklikler ve yüksek hisse senedi fiyatı dahil olmak üzere işletme giderlerinden kaynaklanıyor" dedi. Öte yandan lobicilik harcamalarında Meta, benzer büyüklükteki diğer şirketlerden ciddi oranda fazla harcama yaptı. Öyle ki, yılın ilk çeyreğinde 2 ya da 3 milyon dolara yakın harcama yapan Apple, Google ve Microsoft’u ikiye katladı. Meta’ya en yakın harcama yapan Amazon ise lobicilik faaliyetlerine 4,4 milyon dolar ayırdı.
İlginç bir şekilde yılın bu çeyreğinde ABD, Meta’nın en büyük rakibi TikTok’un ülke genelinde yasaklanmasını veya satışını değerlendiriyor. Resmi lobicilik dosyalarında Meta’nın bu konu hakkında faaliyette bulundu belirtilmiyor. Resmi verilere göre Meta, sosyal medyada çocuk güvenliği konularındaki yasa tasarılarında lobi yaptı. Diğer konular arasında uluslararası veri akışları, şifreleme, denizaltı hatları, vergiler ve siyasi reklamlar yer alıyor.