alayım alayım da şimdi diyorsunuz sorun çıkartır, ben mercedes yolda bırakmaz sanırdım ama burda biraz korktum açıkçası cjyle bile yolda kalmadım daha ki 35" lastikli kocaman bir arazi aracını asfaltta kullandım...
quote:
Orijinalden alıntı: beterbocek
alayım alayım da şimdi diyorsunuz sorun çıkartır, ben mercedes yolda bırakmaz sanırdım ama burda biraz korktum açıkçası cjyle bile yolda kalmadım daha ki 35" lastikli kocaman bir arazi aracını asfaltta kullandım...
Mercedesle cj'yi karşılaştırmak anlamsız..Biri arazi için üretilmiş tabiki sağlam olacak...
quote:
Orijinalden alıntı: -Dominic-
quote:
Orijinalden alıntı: beterbocek
alayım alayım da şimdi diyorsunuz sorun çıkartır, ben mercedes yolda bırakmaz sanırdım ama burda biraz korktum açıkçası cjyle bile yolda kalmadım daha ki 35" lastikli kocaman bir arazi aracını asfaltta kullandım...
Mercedesle cj'yi karşılaştırmak anlamsız..Biri arazi için üretilmiş tabiki sağlam olacak...
arazi için üretilmiş bir aracı asfaltta kullandım ayrıca dikkat ederseniz aracın modeli 77 ben cj den daha sağlam olacağını düşünmüştüm sec in yanlış düşünmüşüm sanırım.. mercedese saygımı azalttınız vallahi
quote:
Orijinalden alıntı: beterbocek
quote:
Orijinalden alıntı: -Dominic-
quote:
Orijinalden alıntı: beterbocek
alayım alayım da şimdi diyorsunuz sorun çıkartır, ben mercedes yolda bırakmaz sanırdım ama burda biraz korktum açıkçası cjyle bile yolda kalmadım daha ki 35" lastikli kocaman bir arazi aracını asfaltta kullandım...
Mercedesle cj'yi karşılaştırmak anlamsız..Biri arazi için üretilmiş tabiki sağlam olacak...
arazi için üretilmiş bir aracı asfaltta kullandım ayrıca dikkat ederseniz aracın modeli 77 ben cj den daha sağlam olacağını düşünmüştüm sec in yanlış düşünmüşüm sanırım.. mercedese saygımı azalttınız vallahi
Dostum yanlış anladın beni...Yani arazi koşullarına bile dayanacak bir araba üretmişler asfalta hayli hayli dayanır demek istemiştim...
quote:
Orijinalden alıntı: watkseburt
quote:
Orijinalden alıntı: beterbocek
quote:
Orijinalden alıntı: -Dominic-
Bu arada almak isteyen arkadaş,bu araç şehir içi gündelik kullanıma gelmez...Zevk için haftasonları bineceksen al...
Yoksa bıkarsın arabadan...
doğru söylüyorsunuzdur eminim ama beni normal bir kullanıcı olarak düşünmeyin, ben gündelik cj5 kullanan birisiyim 5-6 aydır.. evimizin diğer aracı da 5200 motor v8 grand cherokee yani 1.0 yaris 1.3 corsa cdti kullanıcısı değilim bu nedenle çok şaşıracağımı sanmıyorum (tabi bıkmaktan kastınız yakıt ise) ama eğer uygun düşürürsem bi 10-12 bin tl ye bir smart fortwo da yanına almayı düşünüyorum :D
bence; smartfortwo + sec parasıyla güzel bır araba alınabılır
ikisinin parası toplam 23000 civarı ediyor bu parayla da öyle güzel dediğiniz bir araba yok bence, ben eski ve özel arabaları seven bir gencim makina mühendisliği otomotiv kolu okuyorum. araçlara ilgim var, dediğim gibi piyasa malı olmuş corsalara paliolara binmek hoşuma gitmiyor tercih meselesi tabi ama bir dizel corsa yerine ben smart+ sec500 tercih ederim...
CJ5'in çıkarabileceği sorunları yaşamış bir kullanıcısınız.
Ama Mercedes SEC, CJ5'e göre çok daha pahalı sorunlar çıkarabilir. CJ5 mekanik sorunlar çıkarabilir ve gerekli parçaları değiştririr, yola devam edersiniz. Mercedes'in ise elektrik sisteminde oluşabilecek bir arızanın ne olduğunun anlaşılması bile günler alabilir.
Temiz ise Mercedes'den kolay kolay ayrılamazsınız. Ama eğer yanlış ellerde hırpalanmış bir Mercedes ise orjinal sorunsuz haline döndürmek için sağlam masraf yapmanız gerekebilir.
Ayrıca Cj5'in fazla arıza çıkartmaması kadar normal birşey olamaz..Motordan başka elektronik bir donanım yok araçta
Ne kadar elektronik o kadar arıza
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
CJ5'in çıkarabileceği sorunları yaşamış bir kullanıcısınız.
Ama Mercedes SEC, CJ5'e göre çok daha pahalı sorunlar çıkarabilir. CJ5 mekanik sorunlar çıkarabilir ve gerekli parçaları değiştririr, yola devam edersiniz. Mercedes'in ise elektrik sisteminde oluşabilecek bir arızanın ne olduğunun anlaşılması bile günler alabilir.
Temiz ise Mercedes'den kolay kolay ayrılamazsınız. Ama eğer yanlış ellerde hırpalanmış bir Mercedes ise orjinal sorunsuz haline döndürmek için sağlam masraf yapmanız gerekebilir.
doğru söylüyorsunuz ama cj5 te beklediğimden pahalı çıktı yani şöyle bir örnek vereyim şanzıman bakımı yaptırdım işçilik ve malzeme 1000 tl tuttu.. ama tabi elektronik arıza başka bir şey mercedes yolda kaldı mı hakkaten kalır :)
eski araç olduğundan benim de korkum kötü kullanılmış para etmeyecek bir araba alabilme ihtimali içerisinde olmam :) o nedenle eski c200 kompressorumuzu goturduğumuz mercedes çi ustalara aracı bi götürüp baktıracağım, onlar anlarlar sanırım onların onayını aldıktan sonra sorun yaşamam diye düşünüyorum? yoksa ustanın anlayamacağı durumlar olabilir mi?
CJ ve ZJ için Maslak'a mı geliyorsun, öyleyse plakanı özel mesajdan at mutlaka karşılaşırız. SEC konusunda ise, 560 500 ile aşağı yukarı aynı yakıyor, tıpkı sizin ZJ'nin 98 5.9'larla aynı yaktığı gibi. Güç/ağırlık meselesi. Bu makina (M117) tek kötü özellik olarak K-JET enjeksiyon sistemine sahiptir. Meali, mekanik enjeksiyon. Yani Mengenteiler vasıtasıyla yakıt enjektörlere dağılır ve ateşleme sırasına bakılmaksızın yanma odalarına verilir. Ayrıca K-JET'in bir diğer kötü yanı da vakumla çalışan ördekli gaz kelebeğine sahip olmasıdır. Bu durumda sıralı enjeksiyon olmadığından sıralı sistem gaz takılamaz, vakumlu gaz kelebeği yüzünden de eski tip gazlardan randıman alınamaz. Sebebi ise, gazdan ayak çekildğinde gaz kelebeğiyle portlar arasında kalan lpg kelebek kapalı olduğundan dışarıya çıkamaz ve sıkışıp patlar. Sanayi tabiri "gazda patlatıyor" olarak anlatılan durum budur. Bu yüzden çoğu 126 kasada ve M117, M103 vb. K-JET makina bulunan arabalara gaz takıldığında hava filtresi açığa çevrilir ki patlatma durumunda en az hasar alınsın. Şimdi benim önerim ise, eğer ilgilenirim diyorsan bu makinaya Megasquirt denilen enjeksiyon sistemini uygulamandır. Böylelikle dışarıdan kontrol edilebilen bir sıralı enjeksiyon sistemin olur bu da hem direkt yakıt tasarrufu ve güç kazancına hem de sıralı sistem lpg uygulamaya imkan tanır.
quote:
Orijinalden alıntı: RqJnr
CJ ve ZJ için Maslak'a mı geliyorsun, öyleyse plakanı özel mesajdan at mutlaka karşılaşırız. SEC konusunda ise, 560 500 ile aşağı yukarı aynı yakıyor, tıpkı sizin ZJ'nin 98 5.9'larla aynı yaktığı gibi. Güç/ağırlık meselesi. Bu makina (M117) tek kötü özellik olarak K-JET enjeksiyon sistemine sahiptir. Meali, mekanik enjeksiyon. Yani Mengenteiler vasıtasıyla yakıt enjektörlere dağılır ve ateşleme sırasına bakılmaksızın yanma odalarına verilir. Ayrıca K-JET'in bir diğer kötü yanı da vakumla çalışan ördekli gaz kelebeğine sahip olmasıdır. Bu durumda sıralı enjeksiyon olmadığından sıralı sistem gaz takılamaz, vakumlu gaz kelebeği yüzünden de eski tip gazlardan randıman alınamaz. Sebebi ise, gazdan ayak çekildğinde gaz kelebeğiyle portlar arasında kalan lpg kelebek kapalı olduğundan dışarıya çıkamaz ve sıkışıp patlar. Sanayi tabiri "gazda patlatıyor" olarak anlatılan durum budur. Bu yüzden çoğu 126 kasada ve M117, M103 vb. K-JET makina bulunan arabalara gaz takıldığında hava filtresi açığa çevrilir ki patlatma durumunda en az hasar alınsın. Şimdi benim önerim ise, eğer ilgilenirim diyorsan bu makinaya Megasquirt denilen enjeksiyon sistemini uygulamandır. Böylelikle dışarıdan kontrol edilebilen bir sıralı enjeksiyon sistemin olur bu da hem direkt yakıt tasarrufu ve güç kazancına hem de sıralı sistem lpg uygulamaya imkan tanır.
cj için maslağa çok yakında oturmama rağmen başkan jeep murat ustaya gidiyorum...
bu megasquirt uygulamasıyla ilgili detaylı bilgi verir misiniz maliyeti aracın motorunda sorun yaratır mı? ve dışarıdan kontrol edilebilen sıralı sistem lpg nasıl oluyor? biz mi geçiriyoruz benzinden gaza? elle?
SEC'in keyfini yaşayan çok az kişi vardır bu forumda.
Al keyfine bak dostum V8 aşkı zaten fazlasıyla bünyende mevcut.
quote:
Orijinalden alıntı: beterbocek
quote:
Orijinalden alıntı: RqJnr
CJ ve ZJ için Maslak'a mı geliyorsun, öyleyse plakanı özel mesajdan at mutlaka karşılaşırız. SEC konusunda ise, 560 500 ile aşağı yukarı aynı yakıyor, tıpkı sizin ZJ'nin 98 5.9'larla aynı yaktığı gibi. Güç/ağırlık meselesi. Bu makina (M117) tek kötü özellik olarak K-JET enjeksiyon sistemine sahiptir. Meali, mekanik enjeksiyon. Yani Mengenteiler vasıtasıyla yakıt enjektörlere dağılır ve ateşleme sırasına bakılmaksızın yanma odalarına verilir. Ayrıca K-JET'in bir diğer kötü yanı da vakumla çalışan ördekli gaz kelebeğine sahip olmasıdır. Bu durumda sıralı enjeksiyon olmadığından sıralı sistem gaz takılamaz, vakumlu gaz kelebeği yüzünden de eski tip gazlardan randıman alınamaz. Sebebi ise, gazdan ayak çekildğinde gaz kelebeğiyle portlar arasında kalan lpg kelebek kapalı olduğundan dışarıya çıkamaz ve sıkışıp patlar. Sanayi tabiri "gazda patlatıyor" olarak anlatılan durum budur. Bu yüzden çoğu 126 kasada ve M117, M103 vb. K-JET makina bulunan arabalara gaz takıldığında hava filtresi açığa çevrilir ki patlatma durumunda en az hasar alınsın. Şimdi benim önerim ise, eğer ilgilenirim diyorsan bu makinaya Megasquirt denilen enjeksiyon sistemini uygulamandır. Böylelikle dışarıdan kontrol edilebilen bir sıralı enjeksiyon sistemin olur bu da hem direkt yakıt tasarrufu ve güç kazancına hem de sıralı sistem lpg uygulamaya imkan tanır.
cj için maslağa çok yakında oturmama rağmen başkan jeep murat ustaya gidiyorum...
bu megasquirt uygulamasıyla ilgili detaylı bilgi verir misiniz maliyeti aracın motorunda sorun yaratır mı? ve dışarıdan kontrol edilebilen sıralı sistem lpg nasıl oluyor? biz mi geçiriyoruz benzinden gaza? elle?
Aslında MS tam olarak bir yazılım. Esprisi ise "stand-alone" bir beyin kullanarak aracı elektronik enjeksiyona çevirebilme imkanı. OBK hocam konuyu görürse çok daha detaylı anlatabilecektir. http://www.msefi.com/index.php burası da incelemenin çok yerinde olacağı forumu. Makinaya bir sorun yaratması teknik olarak mümkün değil, aksine çok büyük katkıları oluyor. Dışarıdan kontrol edilebilen sıralı enjeksiyondan kastım benzin sistemiydi. Oksijen sensörleri vasıtasıyla gerek ekonomi gerek performans babında ayarlamalar yapılabiliyor. Zaten sıralı lpg sistemi fiilen dışarıdan kontrol edilen bir sistem, bütün olayı "piggy-back" yapmak, yani benzin enjeksiyon sistemini taklit etmek. Yani özetle MS sadece arabayı mekanik enjeksiyondan elektronik enjeksiyona çevirme imkanı sağlıyor, böylelikle normalde sıralı lpg sistemi takılamayan M117 makinaya sıralı lpg uygulanabiliyor.
ben bu ms ye biraz bakayım dedim ama bu bambaşka bir derya deniz ve çok stabil standart bir olayı yok sanırım sürekli ayar doğru ayar vs.. gibi dertleri var olmadı benzinde gitsem de böyle dertlerle uğraşmasam :)
Araç temizse sıkıntısı yoksa alın keyfini sürün derim.Risk yok mu? Elbette var fakat bugün sıfır üretilen araçlar bile geri çağırılabiliniyor.
1990 model 300 SEL (balina kasa) sahibiyim... allaha çok şükür sadece rutin bakımı yapıyorum, yağı suyu yakıtını koyuyorum, hiç beni üzmüyor. güvenle biniyorum. söylediğiniz araç 126 kasanın coupe sidir. V8 motora sahip bir araç. alayına nal toplatır. bakımlısını bulman lazım.
Çok güzel bir araç , her zaman gördüğümde beni etklimiştir bu araç !!!
Özel alıcısı olan bir araç , satarken çok sorun yaşayacağınızı tahmin etmiyorum , temizi denk gelirse de masraf çıkarmaz .
Hayırlısı olsun diyorum
BENDE VAR MOTORU TOPLADIKTAN SONRA Bİ 20 -30 YIL DAHA GİDER
kardeşim elinde bir cj jip var sec 500 den takas teklifi gelmiş anladığım kadarıyla 3 veya 5 de daha karlı olacak bu takas bence düşünme al. Şu anda Cj ye asfaltta biniyorsun onunda sorun çıkartma ihtimali yüksek Mercedesin de var elbette ama bence burda düşünülecek çok fazla bir şey yok. Mercedes e bineceksin, her araç satılır baktın binilmiyecek gibi o 3 veya 5 karı gözden çıkartıp satarsın olur biter. O kısa süreyide hiç unutamayacaksın o da ayrı konu
quote:
Orijinalden alıntı: beterbocek
quote:
Orijinalden alıntı: Burak®
16-17 lt den aşşağı lpg yakmaz tahminim..
hocam ne yaptın sen 320-340 krş yakar diyorsun böyle yakarsa lpg de ben o arabayı her gün öper başıma koyarım eski mazda 3 üm 1.6 araba 10 litre benzin yakıyordu ben lpg de 20 litreye razıyım. :)
Tabi basarsan 23-24'ü de görürsün sakin kullanım demeyi unutmuşum