Şimdi Ara

Mercedes Hikayesi ve İlkleri - Okunması gerek..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
12.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 20'inci yüzyılın başlarında üretimine başlanan Mercedes, bugün dünyada en çok tanınan otomobil markalarından biri...

    2000 yılında 100'üncü yaşını kutlayan Mercedes'in ilginç bir hikayesi var. 20'inci yüzyılın başlarında Avusturyalı Emil Jellinek, ilk Mercedes fikrini ortaya attı. Nice'de konsolosluk yapan Jellinek, burada düzenlenen otomobil yarışlarına katılıyordu. O dönemde, büyük ilgi gören bu yarışlara katılanlar, kendi isimlerini değil, farklı isimler kullanıyorlardı.

    Yarışlarda çok sevdiği kızı Mercedes'in ismini kullanan Emil Jellinek, Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) şirketinin ürettiği Phonenix marka bir otomobille Nice-La Turbie arasındaki bir yarışa katıldı. Bu yarışta bir kaza yapan Jellinek, daha güçlü ve daha güvenli bir otomobil hayali kurdu. Jellinek'in bu arayışı, onu Daimler-Motoren-Gesellschaft'in kurucusu Gottlieb Daimler ve Daimler'in şef mühendisi ve yöneticisi Wilhelm Maybach ile tanışmasına kadar sürdü.

    MERCEDES'İN İLK TOHUMLARI
    Otomobil tasarımları konusunda ciddi çalışmalar yapan Maybach, Jellinek'in hayallerini gerçekleştirebilecek tek isimdi. Bu tanışma sonrasında, Mercedes'in ilk tohumları atıldı. Jellinek ve Maybach, 4 silindirli, daha hızlı, daha güçlü ve güvenli bir otomobil üretimi için konuştular. Jellinek, bu yeni otomobil için DMG'ye 5.5 milyon mark değerinde 36 adetlik bir sipariş verdi. Ancak bir şartı vardı; otomobilin markası 10 yaşındaki kızının adı yani Mercedes olacaktı. İkinci şartı ise, Fransa, Avusturya-Macaristan, Amerika'da Mercedes marka otomobillerin temsilciliğini yapmaktı.
    Jellinek'in siparişi o günkü şartlarda oldukça büyük boyutlu bir siparişti. Daimler-Motoren-Gesellschaft 1900 yılında toplam 96 adet araç üretim kapasitesine sahipti. Fabrikada toplam 344 kişi çalışıyordu. Jellinek'in siparişi DMG'nin toplam üretimin rakamının 3'te 1'iydi.

    Bugünkü şartları gözönüne alındığında Jellinek'in ödediği parayla 36 adet Mercedes Benz S 500 ya da 100 den fazla Mercedes Benz C 200 almak mümkün.

    4 silindirli yeni bir otomobilin tasarımı için çalışmalara başlayan Maybach, 1899 yılında bu otomobili Jellinek'e teslim etti.
    21 Mart 1899 yılında, Nice'de düzenlenen bir otomobil yarışına ilk Mercedes otomobille katılan Emile Jellinek, bu yarışı kazandı. Bu otomobil 4 silindirli, 35 beygir gücünde, daha hızlı, daha güçlü bir otomobildi.
    DAIMLER-BEN FÜZYONUDMG, 1902 yılında Mercedes otomobillerin üretimini iki katına çıkardı. Aynı yılın eylül ayında ise Mercedes markasının isim hakkını aldı. Ardından, Mercedes'in 100 yıllık macerası başladı. Bugün dünyada 19 milyon adet Mercedes marka otomobil yollarda dolaşıyor.

    1926 yılında Mercedes otomobillerinin önünü açan bir gelişme oldu. Dünyada ekonomik kriz yaşanırken, birbirlerinden habersiz otomobil üretimi yapan Gottlieb Daimler ve Karl Benz, bugün ‘‘füzyon’’ olarak nitelendirilen bir birleşme gerçekleştirdiler. Yapılan anlaşma ile şirketin adı Daimler-Benz AG olurken, Mercedes markası ise Mercedes-Benz olarak değiştirildi.

    2000'li yılların sonunda ise otomotiv dünyasının en büyük birleşmesi olarak kabul edilen Alman Daimler-Benz ile Amerikan Chrysler'in evliliği gerçekleşti. Birleşmenin ardından DaimlerChrysler adını alan şirket, bugün dünyanın en büyük otomotiv firmalarından biri haline geldi. Çalışan sayısı ise 417 bine yükseldi.

    Bugün Mercedes-Benz markası sadece binek otomobiller için anılmıyor. Dünyanın en büyük ticari araç üreticisi olan DaimlerChrysler AG. Mercedes-Benz markasının yanı sıra; Freifhtliner, Sterling, Thomas Buil Buses, Setra, Western Star, Orion, American LaFrance gibi markaları da bünyesinde bulunduruyor.

    Mercedes'in 94'lük kızkardeşi Tutkunun Hikayesine katıldı
    DAIMLER-Benz, Mercedes'in 100 yıldönümü nedeniyle Almanya'nın Stutgart kentinde The Story Passion (Tutkunun Hikayesi) adıyla bir toplantı düzenledi. Mercedes'in ilginç hikayesinin anlatıldığı bu toplantıya katılanlar arasında yaşlı bir kadın herkesin ilgi odağı oldu. 94 yaşındaki Andree Jellinek-Mercedes, Emil Jellinek'in kızı; adını Mercedes otomobillere veren Mercedes Jellinek'in de küçük kardeşiydi. Andree Jellinek-Mercedes, toplantıya, DaimlerChrysler AG. binek otomobillerden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Jürgen Hubbert ile birlikte katıldı. Mercedes otomobillerinin doğum hikayesi kadar, adı da ilginç. Mercedes, aslında Almanca bir ad değil. Ama bugün, Alman otomotivi denince, akla gelen ilk isimlerden biri... Mercedes, İspanyolca konuşulan Latin Amerika ülkelerinde yaygın olarak kullanılan bir kadın adı.

    MERCEDES'İN İLKLERİ
    Mercedes daima kalitenin öncüsü olmuştur.
    MERCEDES dünyanın ilk seri üretim hava yastığı üzerinde uzun yıllar araştırma geliştirme yaparak(1950li yılların başından beri)
    1979 senesinde Page Rankingömiyeri yapılan W-126 (BALİNA kasa S-Sınıfı) modelinde seri üretime başlamış ve şuan dünyadaki tüm otomobillerin en önemli güvenlik ekipmanı olarak kullanılmasına öncülük etmiştir
    *MERCEDES Özellikle yağışlı ve kaygan yollarda kızaklamayı engelleyerek otomobilin fren esnasında yön tayini
    yapabilmesini kolaylaştıran (kilitlenerek aynı doğrultuda kontrolden çıkmasını önleyen) daha erken durmasını sağlayan
    dünyanın en büyük güvenlik donanımlarının başında gelen ABS' yi icat etmiş (ANTI BLOCKİNG SYSTEM) ve ortağı olduğu
    BOSCH ile geliştirmiştir. ilk kez 78 senesinde W116 (S-Sınıfı) ile dünyaya tanıtarak şuan dünyadaki tüm otomobillerin hava yastığından sonra en önemli diğer bir güvenlik ekipmanı olarak kullanılmasına öncülük etmiştir.
    *Nano boya teknolojisi(30 yıl paslanmazlık garantisi)
    *Otomobil tarihinde ilk kez:AIRBAG + ABS + ESP + BAS + EBD + 7 VİTES + RADARLI SÜRÜŞ KONTROL SİSTEMİ + OTOMATİK AYDINLANAN FARLAR + OTOMATİK KATLANAN AYNALAR + GECE GÖRÜŞ SİSTEMİ + PARK SENSÖRÜ + MAYBACH TA ÖMÜR BOYU garanti + VİRAJ İÇBÜKEY SALINIMLI ARKA SALINCAK ve BUNA DESTEK TAM TURDA YANA DOĞRU YATARAK HEM VİRAJ HEM DÖNÜŞ ÇAPINI KOLAYLAŞTIRAN ÖN AKS TEKNOLOJİSİ +AKILLI HELEZON SİSTEMİ+OTOMATIK DENGELEME SİSTEMİ+ SOĞUTMALI (9 FAN) ISITMALI VE TİTREŞİMLİ MASAJ ÖZELLİĞİNE SAHİP VİRAJLARDA HAVA İLE ŞİŞEN NEM AYARLI KOLTUK TEKNOLOJİSİ + OLASI BİR KAZAYI DENGE BOZULMASINDAN ALGILAYARAK SALİSELER İÇİNDE OTOMOBİLİ KAZAYA HAZIRLAMA (PRE-SAFE) TEKNOLOJİSİ +KAPILAR İYİ KAPATILMADIGI ZAMAN OTOMATIK OLARAK KAPIYI İÇİNE ÇEKEREK KAPININ YERINE OTURMASINI SAGLAYAN VAKUMLU KAPI SİSTEMİ+BİR ÖNCEKİ MODELİNE GÖRE MUTLAK GELİŞİM VE MÜKEMMEL ÜRETİM TEKNOLOJİSİ.. Birçok özellik vs..vs..vs.. ZERAFET + MERCEDES-BENZ ve diğerleri .
    Mercedesin ilkesi ve fabrikasının girişinde bulunan 2 önemli açıklama............
    İNSANDAN SONRAKİ EN BÜYÜK İMALAT..........
    GÖKTE YILDIZI ALLAH,YERDE İSE BİZ YAPARIZ...........(Die Mercedes-Benz Mannschaft)
    FOREVER ONLY GERMAN CARS


    ------------------------------------

    BUDA DETAYLI ve Mercedes-Benz Kitabından Alınan Öykü

    Bir Çağrışım, Dilerseniz Bir Vak'a, Bir Başarı Hikayesi: Mercedes-Benz Markasının Doğuşu


    Mercedes - Benz Markası ve Üç Köşeli Yıldızın Hikayesi

    Gottlieb Daimler ve Karl Benz

    1880'lerde yüksek devirli motorun ve otomobilin icat edilmesiyle birlikte, Gottlieb Daimler ve Karl Benz, birbirlerinden bağımsız olarak, motorlu karayolu taşımacılığının temellerini attılar. Her ikisi de, finansal destekçilerinin ve ortaklarının yardımıyla, kendi projelerine yatırım yaptılar. Benz, Ekim 1883'te Almanya'nın Mannheim kentinde Benz & Cei firmasını; Daimler Kasım 1890'da Cannstatt'ta, Daimler-Motoren-Gesellschaft'ı (DMG) kurdu. İki şirketin de amacı, hem ürünlerinin herkesçe tanınmasını sağlayacak hem de rakipleriyle aralarında belirgin bir farklılık yaratacak uygun bir ticari marka bulmaktı. Her iki mucit de başlangıçta, ürettikleri motorların ve araçların kökenine ve kalitesine kefil olmak için kendi isimlerini, yani "Benz" ve "Daimler"i kullandı. Benz & Cei, ticari marka olarak değişime uğramadı, ancak 1909 yılında, 1903'ten beri kullanılmakta olan dişli amblemi yerini, Benz isminin etrafını saran ve defne yapraklarından oluşan bir çelenge bıraktı. Yeni gelen yüzyıl, Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) ürünleri için yepyeni bir ticari markayı da beraberinde getirdi: Mercedes. Peki bu isim nereden gelmişti?

    Emil Jellinek Hikayeye Dahil Olur

    Mercedes, Viyana ve Nice yakınlarındaki Baden'de oturan Avusturyalı işadamı Emil Jellinek'in 1889 yılında doğan kızının adıdır. İspanyolca'da "zarafet" anlamına gelir.

    Spora meraklı ve ileri görüşlü bir düşünce adamı olan Jellinek, tüm dikkatini gelecekte müthiş önem kazanacağından adı gibi emin olduğu bir buluşa, yani otomobil devrinin doğuşuna yönlendirdi. Daha 1897 yılında Cannstatt'a giderek Daimler fabrikasını ziyaret etti ve iki silindirli, 6 beygirlik, kayıştan tahrikli bir araç olan ilk Daimler otomobilinin siparişini verdi.

    Ancak 1897 yılının ekim ayında kendisine teslim edilen ve maksimum hızı saatte 24 km. olan bu otomobil, kısa bir süre sonra Jellinek?e çok yavaş gelmeye başlamıştı. Saatte 40 km yapan bir otomobil istiyordu ve iki araç daha sipariş verdi. Jellinek, eylül 1898?de 8 beygirlik, önden motorlu ve dünyanın ilk yol araçları olan dört silindirli iki Daimler ?Phoenix? (Anka Kuşu) marka otomobiline kavuştu.

    Emil Jellinek, uluslar arası finans dünyasıyla ve aristokratlarla güçlü bağları olan, işleri gittikçe büyüyen bir işadamıydı. 1898 yılında Daimler marka otomobillerin özellikle toplumun yüksek kesimlerine tanıtımını ve satışını üstlendi. DMG, 1899 yılında Jellinek?e 10 araç sattı. Bu rakam 1900 yılına gelindiğinde 29?a çıkmıştı.

    Jellinek, DMG?den daha hızlı ve çok daha güçlü araçlar istiyordu. 1899 yılından itibaren, o sıralar 10 yaşında olan sevgili kızının ismine ithafen ?Mercedes? takma adıyla, ilk kez Nice?de gerçekleştirilen ve ?Nice Haftası? olarak bilinen yarışlara katılmaya başladı. Mercedes?i ilk başta bir otomobil markası olarak değil, daha çok yarış takımını ve sürücüsünü temsil eden bir isim olarak kullanıyordu.

    Jellinek, 1900 yılının Nisan ayı başlarında DMG ile Daimler otomobilleri ve motorlarının satışıyla ilgili bir anlaşma yaptı. ?Daimler-Mercedes? adını taşıyan, yani Jellinek?in yarışlarda kullandığı takma adı ilk defa bir ürün olarak hayata geçiren yeni bir motor geliştirilmesi kararı alındı. Jellinek iki hafta sonra 550.000 DM karşılığında ?günümüzün parasıyla 5.5 milyon DM- bugünün şartlarında bile oldukça büyük bir sipariş olarak kabul edilebilecek, toplam 36 araçlık bir sipariş verdi. Bundan birkaç hafta sonra, her biri 8 beygirlik motora sahip 36 araçlık bir sipariş daha verdi.

    İlk Mercedes ve Yeni Ticari Marka

    DMG, 35 beygirlik yeni bir motora sahip ilk yarış otomobilini 22 Aralık 1900 tarihinde Jellinek?e teslim etti. DMG?nin baş mühendisi Wilhelm Maybach?ın geliştirdiği bu ilk ?Mercedes?, yeni yüzyılın ilk yılında büyük bir üne kavuşmuştu. Düşük ağırlık merkezi, pres çelikten şasi, hafif ve yüksek performanslı motor ve petekli radyatör gibi sayısız yeniliğe sahip bu araç, günümüzün ilk modern otomobili olarak kabul edilmektedir. 1901 Mart?ında gerçekleşen Nice haftası, Mercedes araçlarının her anlamda ve her kategoride geçilmez olduğunu kanıtlamış ve gerek Jellinek gerekse Mercedes?e müthiş bir kamuoyu desteği sağlamıştı. 1901 yılının mart ve ağustos aylarında aileye 12/16 ve 8/11 beygirlik yeni modeller katıldı. Kısa bir süre sonra Cannstatt?taki Daimler fabrikası, Jellinek?in araç siparişlerini yetiştirebilmek için tam kapasite üretime geçmek zorunda kaldı.

    ?Mercedes?, 23 Haziran 1902 tarihinde ticari bir marka olarak kayıtlara geçti; resmi kayıtlara geçiş tarihi ise 26 Eylül oldu. Emil Jellinek, Haziran 1903?te ?Sanırım tarihte ilk defa bir baba kızının adını alıyor? yorumunu getirerek, kendini Jellinek-Mercedes adıyla tanıtmak için izin aldı.

    Yıldızın Doğuşu

    DMG artık istediği gibi başarılı bir ticari unvana sahipti, ancak hala belirleyici ve kendine özgü bir ticari markanın eksikliği hissediliyordu. Şirketin kurucusu Gottlieb Daimler?in oğulları olan ve o zamanlar şirketin başında bulunan Paul ve Adolf Daimler kardeşler, babalarının bir defasında amblem olarak bir yıldız kullandığını hatırladılar.

    Gottlieb Daimler 1872?den 1881?e kadar Deutz?daki benzinli motor fabrikasının teknik müdürlüğünü yapmıştı. Fabrikadaki görevinin ilk yıllarında, Köln ve Deutz manzaralı evinin tepesine bir yıldız amblemi koymuş, eşine yazdığı mektuplarda da bu yıldızın günün birinde başarıyı ve gücü temsil edeceğini ve fabrikasının üzerinde parlayacağını söylemişti. DMG yönetim kurulu bu teklifi derhal kabul etti ve Haziran 1909?da üç ve dört köşeli yıldız amblemi kullanıldı. 1910 yılından sonraysa, üç köşeli yıldız amblemi tasarımın bir parçası olarak otomobil radyatörlerinin üzerindeki yerini aldı.

    Üç köşeli yıldız Daimler?in, motorlu araçların ?karada, suda, havada? evrenselliği ihtirasını simgeliyordu. Yıllar içinde ambleme ufak tefek eklemeler yapıldı. 1916 yılında yıldızın etrafı, içinde dört küçük yıldızın ve Mercedes isminin yer aldığı bir daireyle çevrildi. Zaman zaman DMG?nin Untertürkheim ya da Berlin-Marienfelde?de bulunan fabrikalarının isimleri de bu dairenin içinde yer alıyordu.

    Kasım 1921?de DMG, ticari markaları üzerinde yeni herhangi bir değişiklik yaptıklarında patentlerinin yasal koruma altında olabilmesi için başvuruda bulundu. Araçların radyatör ızgaralarının üzerine yerleştirmeyi düşündüğü tasarımın, yani bir daire içinde yer alan, üç boyutlu ve üç köşeli yıldız ambleminin kaydını patent dairesine yaptırdı. Daire içindeki üç köşeli yıldız, Ağustos 1923?te tescilli ticari marka oldu.

    Otomobil Kullanıcılarına Her Yerde Kılavuzluk Eden Yıldız

    Birinci Dünya Savaşını takip eden dönem, özellikle binek otomobilleri gibi lüks mallar başta olmak üzere, her türlü satış imkânı açısından zor bir dönemdi ve otomotiv endüstrisi üzerinde kalıcı izler bıraktı. Yalnızca iyi donanıma sahip modeller üreten ve mali açıdan güçlü yapıya sahip şirketler ayakta kalabildi ki onlar bile şirket evlilikleri yapmak ve ortaklıklar kurmak zorunda kaldı. İşte bu zor koşullar altında, pazardaki rekabete karşı koyabilmek, satın alma, satış ve reklâm işlerini olduğu kadar, tasarım ve üretim çalışmalarını da bir standarda oturtmak amacıyla, eskinin rakipleri DMG ile Benz & Cei 1924 yılında ticari bir anlaşmaya vardılar.

    Bu dönem içinde iki şirket, farklı markalar olma özelliklerini korumakla birlikte ürettikleri ürünleri genellikle ortak pazarladılar. İki yıl sonra, Haziran 1926?da dünyanın bu en köklü iki motor üreticisi birleşerek Daimler-Benz AGyi meydana getirdi.

    İşte bu noktada, o güne kadar kullanılmakta olan her iki amblemin de belirleyici ana özelliklerini bir araya getiren yepyeni bir ticari marka tasarlandı: Mercedes-Benz. Daimler-Motoren-Gesellschaft?ın dünyaca ünlü üç köşeli yıldızı ve ?Mercedes? markası, bir o kadar ünlü Benz ticari ismini arkasına aldı. Benz?in defne yapraklarından çelengi ise bu yıldızın etrafına dolandı.

    Günümüze kadar çok az değişime uğramış olan bu ticari marka, hala Mercede-Benz araçlarını süslemeye devam ediyor ve dünyanın neresinde olursa olsun yollarda kaliteyi ve güvenliği temsil ediyor. Mercedes-Benz markası ise, gelenek ve otomobilin geleceği ile eşanlamlı olarak anılıyor.


    Harfiyen alıntıdır..Kaynak Mbturkiye.com & ufukks a teşekkürler..







  • Verdiğin bilgiler için teşekkürler.
  • merhaba çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkür ederim
    bende uzun yıllardır mersedesin özel serviliğini yapmaktayım, eskiden bir mersdes aldığın zaman uzun yıllar yalnızca sarf malzemelerini değitirir ve sorunsuz bir kullanım yaşardın. güvenlik ve estetiğin yanında bu da çok önemli bir tercih sebebi idi , fakat her halde rekabet gereği olacak ki artık oda garanti süresinde iken bir sürü arızalar çıkartıyor ve yeni bir araç aldığınız halde servislerden çıkmaz oluyorsunuz. daha kötüsü markanın arkasında umursamaz bir tavırla durmaya çalışan servisler çoğunlukta Türkiyede mersedes layık olduğu yerde değildi
  • Gercekten cok farkli araclari var hepsi birbirinden kaliteli

    Olmeden once sahip olunmasi gerekli bence allah nasip ederse bir mercedes sahibi olmayi cok istiyorum kafamda iki model var
    C320 yada c220 dizel

    Bakalim ::))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Gercekten cok farkli araclari var hepsi birbirinden kaliteli

    Olmeden once sahip olunmasi gerekli bence allah nasip ederse bir mercedes sahibi olmayi cok istiyorum kafamda iki model var
    C320 yada c220 dizel

    Bakalim ::))

    İnş. Allah nasip eder.
  • güzel bir anlatım teşekkürler ayrıca araba hayranları için güzel bir paylaşım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Süpermiş teşekkürler
  • film gibi...
  • mükemmel..
  • Yıllar olmuş fakat bilgiler hala taze.
  • Allah bana ölmeden bir g serisi nasip eder inşallah. Para verip almam ama ne biliyim bişekilde verir belki. Binek olanları sevmiyorum. Yere yakın, ağır, vergisi çok, yakıtı fazla, parçası pahalı. Param olsa bile alacağımı sanmıyorum.
  • mercedes araç değil, kalite ve teknoloji üretir...
  • merso vazgeçılmez makına
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.