Şimdi Ara

Mercedes,Bmw lastiğin yan yatması? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
16.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar tartışmayın boşuna.Hemen hemen çoğu araçta var bu durum.Ama mercedeste biraz daha fazla eğik durduğu için göze batıyor.


    Olay bundan ibaret.
  • benim aracımda da var. tam sağ ya da tam sol yapınca dışa bakan tekerlek yan yatma eğilimi gösteriyor.
    ayrıca tam soldan tam sağ yapınca da arabanın burnu yaklaşık 2-3 cm sağa gidiyor. aynı şey sağdan sola yapınca da var.
  • Bu greyderlerde de olan aracın rahat dönmesi için tekerin yatmasına benzeyen durum değil mi? Neden sadece mercedes e özel olsun ki? Belki onlar bulmuş olabilir ABS yi de merso buldu ama günümüzde neredeyse bütün yeni araçlarda var.

    Edit : İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozcanpht -- 28 Temmuz 2011; 21:20:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m3hm3tozc4n

    Bu greyderlerde de olan aracın rahat dönmesi için tekerin yatmasına benzeyen durum değil mi? Neden sadece mercedes e özel olsun ki? Belki onlar bulmuş olabilir ABS yi de merso buldu ama günümüzde neredeyse bütün yeni araçlarda var.

    Edit : İmla


    Evet aynı durum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m3hm3tozc4n

    Bu greyderlerde de olan aracın rahat dönmesi için tekerin yatmasına benzeyen durum değil mi? Neden sadece mercedes e özel olsun ki? Belki onlar bulmuş olabilir ABS yi de merso buldu ama günümüzde neredeyse bütün yeni araçlarda var.

    Edit : İmla

    abs'yi merso bulmadı, abs'yi bosch icat etti, ilk defa mercedes'te kullanildı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: m3hm3tozc4n

    Bu greyderlerde de olan aracın rahat dönmesi için tekerin yatmasına benzeyen durum değil mi? Neden sadece mercedes e özel olsun ki? Belki onlar bulmuş olabilir ABS yi de merso buldu ama günümüzde neredeyse bütün yeni araçlarda var.

    Edit : İmla

    abs'yi merso bulmadı, abs'yi bosch icat etti, ilk defa mercedes'te kullanildı.


    1978 yılında Bosch tarafından icat edildi Yanlış hatırlamıyorsam da ilk ABS'li araç BMW nin 7.XX serisinden bir araçtı. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.




  • abs , ilk kez manda kasa olarak tabir edilen mercedeslerde kullanıldı. hani şu ilyas salmanın sarı mercedes filmindeki mercedes.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 28 Temmuz 2011; 21:43:01 >
  • quote:

    ABS Sistemini ilk kullanan araçlar;

    1978 MERCEDES-BENZ 350 SE
    1978 BMW 733i

    Bu gün kullanılan ABS sisteminin patenti BOSCH firmasına ait...


    Şöyle bir bilgi buldum fakat doğruluğunu bilemiyorum. İlk kullanılan araç Mercedes'miş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    abs , ilk kez manda kasa olarak tabir edilen mercedeslerde kullanıldı. hani şu ilyas salmanın sarı mercedes filmindeki mercedes.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    kamber açısı;
    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/


    arkadaşın dediği kamber değil kaster

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU


    yukardaki durum örnek verilen durumlar kaster açısına mı?kamber açısına mı?
    örnektir acaba?



    Bende kendi bildiğimi kısaca anlatıyım.

    Kamber Açısı: Lastiği elinize alın ve yere dik tutun. Üstten bakın ve lastiği sola ve sağa yatırın Bu açı Kamber açısıdır. Kamber açısı artık araçlarda standarttır yani ayarlanmaz. Teknik olarak tanımı ise Lastiğin dik konumdaki ekseninin düşey eksene olan eğimine Kamber denir.

    Kaster Açısı : Lastik janta, jant ise poryaya bağlanır. Porya ise Bir yerden Amortisöre, bir yerden alt salıncağa, bir yerden direksiyon sistemi rotiline ve askı rotuna bağlanır. Porya dik konumda değildir. Her neyse Şimdi lastik araca bağlı iken lastiğe jant tarafından bakın o poryanın üst kısmının(yani amortisörün bağlandığı yer) öne veya arkaya olan eğimine Kaster denir. teknikte Kaster. Lastiğe Üstten baktığınızda lastiğin üst tarafının dikey eksene göre içe veya dışa olan eğimine Kaster açısı denir.

    Kaster verilmesindeki en büyük neden Dönüş yaptıktan sonra direksiyonun tekrar rahat toplanmasını sağlamaktır. Mercedesteki o lastiğin dönüşte yere yatması tamamen süspansiyon donanımı ile alakalıdır. Kamber, kasterle alakalı değil.

    Klasik araçlarda ön süspansiyon MC Person denen vatandaşın bulduğu bir süspansiyondan ibarettir. Mercedes bu süspansiyonu kullanmıyor. açıkcası teknolojisini tam araştırmadım ama kendi buldukları bir süspansiyonu kullanmaktadır.

    Videolarda bahsedilen doğrudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: m3hm3tozc4n

    Bu greyderlerde de olan aracın rahat dönmesi için tekerin yatmasına benzeyen durum değil mi? Neden sadece mercedes e özel olsun ki? Belki onlar bulmuş olabilir ABS yi de merso buldu ama günümüzde neredeyse bütün yeni araçlarda var.

    Edit : İmla

    abs'yi merso bulmadı, abs'yi bosch icat etti, ilk defa mercedes'te kullanildı.


    1978 yılında Bosch tarafından icat edildi Yanlış hatırlamıyorsam da ilk ABS'li araç BMW nin 7.XX serisinden bir araçtı. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.


    1978'de piyasaya sürüldü, patenti 1936'ya dayanıyor ilk kullanılan araç da Mercedes S, sonra BMW 7

    http://www.boschtr.com/press/bulliten/bulliten_detail.asp?bid=20

    quote:



    ABS 25 Yaşında

    Dünyada ilk defa Bosch tarafından 1978 yılında piyasaya sürülen Anti-Blokaj Sistemi (ABS) 25 inci yaşını kutluyor. Otomobil teknolojisinde en önemli güvenlik unsurlarından biri olan bu sistem, acil fren yapılması durumunda tekerleklerin bloke olmasını önleyerek aracın kritik durumlarda kontrolden çıkmamasını sağlıyor.

    Bosch yetkilileri ABS sayesinde, otomobilin dengesinin arttığını ve fren mesafesinin de kısaldığını belirtiyorlar. Otomobil firmaları artık yeni üretilen araçların üçte ikisinden fazlasını ABS ile donatıyorlar. Ayrıca, Avrupa Otomotiv Üreticileri Derneği (ACEA) aldığı bir kararla, 1 Temmuz 2004 tarihi itibarı ile üretilecek tüm araçlar için ABS fren sistemini kullanmayı taahüt etmiştir.

    Otomobil, tren ve uçaklarda tekerleklerinin bloke olmasının nasıl önlenebileceği konusundaki araştırmalar 20. Yüzyılın ilk çeyreğinde başladı. Bosch, 1936 yılında "otomobil tekerleklerinin frenleme sırasında bloke etmesini önlemeye yönelik tertibatın patentini aldı. Ancak Bosch mühendisleri, otomobillerde kullanılabilecek kadar hızlı ve sağlam bir anti-blokaj sistemi geliştirebilmek için, elektronik kontrol sistemini beklemek durumunda kaldılar. 1978 yılında Bosch ABS sistemini seri olarak üretmeye başladı.

    ABS, önce Mercedes-Benz'in S sınıfında , daha sonra da BMW'nin 7 serisinde kullanıldı. Bosch Ar-Ge laboratuarları ABS fren kontrol sistemini sürekli olarak geliştirdi: tekerleklerin kalkış esnasında patinaj yapmasını önleyen Çekiş Kontrol Sistemi (ASR), kritik durumlarda motora ve fren sistemine müdahale ederek savrulma tehlikesini büyük ölçüde ortadan kaldıran Elektronik Stabilite Programı (ESP) bu çalışmalar neticesine geliştirildi.

    Dünyada her üç ABS'den birini üreten Bosch, sadece servislere geniş bir yedek parça programı sunmakta kalmayıp, fren sistemleri ile ilgili eğitimler ve araç muayene yazılımları ile de servisleri destekliyor.




  • @Serkan Sarı

    Bazı konularda sakin olamıyorum.


    @noktanınsâbiti

    Bu tespiti sen yapmadıysan üzerine alınma tabiki.

    Yahu ne Erbakanmış,adamın adını f16 lardan tutta,tanklara,füzelere kadar duyuyorum.Ne kadar zırcahil insan var memlekette.Yani cahil olsa neyse "zır cahil"...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayanikwalla


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    kamber açısı;
    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/


    arkadaşın dediği kamber değil kaster

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU


    yukardaki durum örnek verilen durumlar kaster açısına mı?kamber açısına mı?
    örnektir acaba?



    Bende kendi bildiğimi kısaca anlatıyım.

    Kamber Açısı: Lastiği elinize alın ve yere dik tutun. Üstten bakın ve lastiği sola ve sağa yatırın Bu açı Kamber açısıdır. Kamber açısı artık araçlarda standarttır yani ayarlanmaz. Teknik olarak tanımı ise Lastiğin dik konumdaki ekseninin düşey eksene olan eğimine Kamber denir.

    Kaster Açısı : Lastik janta, jant ise poryaya bağlanır. Porya ise Bir yerden Amortisöre, bir yerden alt salıncağa, bir yerden direksiyon sistemi rotiline ve askı rotuna bağlanır. Porya dik konumda değildir. Her neyse Şimdi lastik araca bağlı iken lastiğe jant tarafından bakın o poryanın üst kısmının(yani amortisörün bağlandığı yer) öne veya arkaya olan eğimine Kaster denir. teknikte Kaster. Lastiğe Üstten baktığınızda lastiğin üst tarafının dikey eksene göre içe veya dışa olan eğimine Kaster açısı denir.

    Kaster verilmesindeki en büyük neden Dönüş yaptıktan sonra direksiyonun tekrar rahat toplanmasını sağlamaktır. Mercedesteki o lastiğin dönüşte yere yatması tamamen süspansiyon donanımı ile alakalıdır. Kamber, kasterle alakalı değil.

    Klasik araçlarda ön süspansiyon MC Person denen vatandaşın bulduğu bir süspansiyondan ibarettir. Mercedes bu süspansiyonu kullanmıyor. açıkcası teknolojisini tam araştırmadım ama kendi buldukları bir süspansiyonu kullanmaktadır.

    Videolarda bahsedilen doğrudur.


    İşaretlediğim kısımlara katılmıyorum. MC Pherson bir Askı tipidir. Ve Mercedes araçlarda da kullanılmaktadır. Fakat MC Pherson'un dışında da Askı Sistemleri mevcuttur. Double Wishbone gibi. Örneğin altta resmini koyduğum Mercedes SLS AMG'de Double Wishbone Askı Sistemi (Çift A Kollu Askı Sistemi) mevcuttur. Bu Double Wishbone genellikle performans araçlarında kullanılır. Örnek olarak Formula 1 araçları, Mercedes SLS AMG, Audi R8...

    Diğer kısım olan '' Kamber, kasterle alakalı değil. '' bölümünü yukarıda detaylı anlattım zaten. Buna katılmıyorum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayanikwalla


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    kamber açısı;
    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/


    arkadaşın dediği kamber değil kaster

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU


    yukardaki durum örnek verilen durumlar kaster açısına mı?kamber açısına mı?
    örnektir acaba?



    Bende kendi bildiğimi kısaca anlatıyım.

    Kamber Açısı: Lastiği elinize alın ve yere dik tutun. Üstten bakın ve lastiği sola ve sağa yatırın Bu açı Kamber açısıdır. Kamber açısı artık araçlarda standarttır yani ayarlanmaz. Teknik olarak tanımı ise Lastiğin dik konumdaki ekseninin düşey eksene olan eğimine Kamber denir.

    Kaster Açısı : Lastik janta, jant ise poryaya bağlanır. Porya ise Bir yerden Amortisöre, bir yerden alt salıncağa, bir yerden direksiyon sistemi rotiline ve askı rotuna bağlanır. Porya dik konumda değildir. Her neyse Şimdi lastik araca bağlı iken lastiğe jant tarafından bakın o poryanın üst kısmının(yani amortisörün bağlandığı yer) öne veya arkaya olan eğimine Kaster denir. teknikte Kaster. Lastiğe Üstten baktığınızda lastiğin üst tarafının dikey eksene göre içe veya dışa olan eğimine Kaster açısı denir.

    Kaster verilmesindeki en büyük neden Dönüş yaptıktan sonra direksiyonun tekrar rahat toplanmasını sağlamaktır. Mercedesteki o lastiğin dönüşte yere yatması tamamen süspansiyon donanımı ile alakalıdır. Kamber, kasterle alakalı değil.

    Klasik araçlarda ön süspansiyon MC Person denen vatandaşın bulduğu bir süspansiyondan ibarettir. Mercedes bu süspansiyonu kullanmıyor. açıkcası teknolojisini tam araştırmadım ama kendi buldukları bir süspansiyonu kullanmaktadır.

    Videolarda bahsedilen doğrudur.


    İşaretlediğim kısımlara katılmıyorum. MC Pherson bir Askı tipidir. Ve Mercedes araçlarda da kullanılmaktadır. Fakat MC Pherson'un dışında da Askı Sistemleri mevcuttur. Double Wishbone gibi. Örneğin altta resmini koyduğum Mercedes SLS AMG'de Double Wishbone Askı Sistemi (Çift A Kollu Askı Sistemi) mevcuttur. Bu Double Wishbone genellikle performans araçlarında kullanılır. Örnek olarak Formula 1 araçları, Mercedes SLS AMG, Audi R8...

    Diğer kısım olan '' Kamber, kasterle alakalı değil. '' bölümünü yukarıda detaylı anlattım zaten. Buna katılmıyorum.






    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayanikwalla


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayanikwalla


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    kamber açısı;
    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/


    arkadaşın dediği kamber değil kaster

    http://www.youtube.com/watch?v=ZzdhKo4pgpU


    yukardaki durum örnek verilen durumlar kaster açısına mı?kamber açısına mı?
    örnektir acaba?



    Bende kendi bildiğimi kısaca anlatıyım.

    Kamber Açısı: Lastiği elinize alın ve yere dik tutun. Üstten bakın ve lastiği sola ve sağa yatırın Bu açı Kamber açısıdır. Kamber açısı artık araçlarda standarttır yani ayarlanmaz. Teknik olarak tanımı ise Lastiğin dik konumdaki ekseninin düşey eksene olan eğimine Kamber denir.

    Kaster Açısı : Lastik janta, jant ise poryaya bağlanır. Porya ise Bir yerden Amortisöre, bir yerden alt salıncağa, bir yerden direksiyon sistemi rotiline ve askı rotuna bağlanır. Porya dik konumda değildir. Her neyse Şimdi lastik araca bağlı iken lastiğe jant tarafından bakın o poryanın üst kısmının(yani amortisörün bağlandığı yer) öne veya arkaya olan eğimine Kaster denir. teknikte Kaster. Lastiğe Üstten baktığınızda lastiğin üst tarafının dikey eksene göre içe veya dışa olan eğimine Kaster açısı denir.

    Kaster verilmesindeki en büyük neden Dönüş yaptıktan sonra direksiyonun tekrar rahat toplanmasını sağlamaktır. Mercedesteki o lastiğin dönüşte yere yatması tamamen süspansiyon donanımı ile alakalıdır. Kamber, kasterle alakalı değil.

    Klasik araçlarda ön süspansiyon MC Person denen vatandaşın bulduğu bir süspansiyondan ibarettir. Mercedes bu süspansiyonu kullanmıyor. açıkcası teknolojisini tam araştırmadım ama kendi buldukları bir süspansiyonu kullanmaktadır.

    Videolarda bahsedilen doğrudur.


    İşaretlediğim kısımlara katılmıyorum. MC Pherson bir Askı tipidir. Ve Mercedes araçlarda da kullanılmaktadır. Fakat MC Pherson'un dışında da Askı Sistemleri mevcuttur. Double Wishbone gibi. Örneğin altta resmini koyduğum Mercedes SLS AMG'de Double Wishbone Askı Sistemi (Çift A Kollu Askı Sistemi) mevcuttur. Bu Double Wishbone genellikle performans araçlarında kullanılır. Örnek olarak Formula 1 araçları, Mercedes SLS AMG, Audi R8...

    Diğer kısım olan '' Kamber, kasterle alakalı değil. '' bölümünü yukarıda detaylı anlattım zaten. Buna katılmıyorum.






    Teşekkürler.

    Rica ederim.




  • yıllardır dayımın 92 250d mercedesini bozuk sanmaktaydım. aydınlandım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    @Serkan Sarı

    Bazı konularda sakin olamıyorum.


    @noktanınsâbiti

    Bu tespiti sen yapmadıysan üzerine alınma tabiki.

    Yahu ne Erbakanmış,adamın adını f16 lardan tutta,tanklara,füzelere kadar duyuyorum.Ne kadar zırcahil insan var memlekette.Yani cahil olsa neyse "zır cahil"...


    http://www.ostim.org.tr/HaberIcerik.aspx?HaberID=279

    leopar tanklarında bir haklılık sözkonusu. 57 yıl önce deutz fabrikasında leopar tankları üretiminde başmühendis olarak çalışmış ve projesinde yer almış. kişinin ideolojik tarafı bir yana akademik olarak başarılı bir insanmış. yoksa sen de kendi dışında herkesi cahil gören üniversite öğrencilerinden misin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 29 Temmuz 2011; 9:35:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    abs , ilk kez manda kasa olarak tabir edilen mercedeslerde kullanıldı. hani şu ilyas salmanın sarı mercedes filmindeki mercedes.








    abs ilk kez mersedeste kullanilmadi. lincoln mersedesten 10-15 yil once kullanmaya basladi.

    sanildigi gibi airbag , hybrid system , cut off , cruise control ve aklima gelmeyen cogu yenilik hicbiri ilkkez alman ya da avrupa araclarinda kullanilmadi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    abs , ilk kez manda kasa olarak tabir edilen mercedeslerde kullanıldı. hani şu ilyas salmanın sarı mercedes filmindeki mercedes.








    abs ilk kez mersedeste kullanilmadi. lincoln mersedesten 10-15 yil once kullanmaya basladi.

    sanildigi gibi airbag , hybrid system , cut off , cruise control ve aklima gelmeyen cogu yenilik hicbiri ilkkez alman ya da avrupa araclarinda kullanilmadi.


    http://www.boschtr.com/press/bulliten/bulliten_detail.asp?bid=20

    Yukarıda da yazdım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    http://www.boschtr.com/press/bulliten/bulliten_detail.asp?bid=20

    Yukarıda da yazdım...


    yanlis anlasilmis ABSden degil bahsi gecen teknolojiden sozediyorum. kizaklamayi onleyen fren sistemi (adi abs degil) ilk kez 71 olmasi gerek lincolnde kullanildi. daha sonra bosch ABS adiyla boyle bi sistemi kendine patentleyip otomobil ureticilerine satmis olabilir.ona bisey demiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.