Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
879
Cevap
47
Favori
278.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: kendinibil

    Merhaba arkadaşlar. Eski vaneomdan kalan performans çipini satıyorum. Tork ve beygirde artış sağlıyor. Fiyat olarak 250TL düşünüyorum. İlgilenenler lütfen benimle irtibata geçsinler. Teekkürler.

    Sattın mı?

    Evet Vaneoyu sattım simdi de çipin satiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendinibil

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: kendinibil

    Merhaba arkadaşlar. Eski vaneomdan kalan performans çipini satıyorum. Tork ve beygirde artış sağlıyor. Fiyat olarak 250TL düşünüyorum. İlgilenenler lütfen benimle irtibata geçsinler. Teekkürler.

    Sattın mı?

    Evet Vaneoyu sattım simdi de çipin satiyorum

    hadi hayırlı olsun. Ben de satıyorum şimdi, küçük bir şey alacam.
  • arkadaşlar merhaba

    benim 2005 vaneomda direksiyon sıkıntısı yaşadım bahcelievlerde tamir yapan yeri int. buldum 350 tl yaparız dedi ankarada gittigim özel servisteki bir müşteriyle konuşurken kendiside vaneo kullandıgını aynı problemi yaşadıgını şaşmazda tahir usta adında mercedes elektrik tamiri yapan bir ustaya gittigini sorunu çözdügünü söyledi bende gittim yaklaşık 1 saatte araba eski haline geldi şu an eskisi gibi rahat dönüyor 200 tl maloldu röle taktıgını söyledi çıkarılan parcayı aldım aslında bildigimiz kondansitör elektrik depolar bu çıkarıp yerine ne taktı bilmiyorum

    benim şimdiki sıkıntım

    yag müşüri bozuldu devamlı yanıyor 350 tl fiyat istediler

    ve yukarda yazan motor takozları dur kalklarda büyük sıkıntı
  • yağ müşürü sorunu bendede oldu, ebay.de almanyada açıkarttırmadan temiz bir çıkmasını 10 eur'ya aldım geldi. şimdi arabanın altına girip kendim değiştirebilirmiyim diye düşünmekteyim. Zira yağını arada sırada kontrol ettikten sonra ışık yanmasında bir sorun olmayacağını düşünüyorum..

    2000 devir civarı yaşadığım hafif silkelemeden (titremeden) ötürü motor takozu olasılığı konusu benimde kafamı kurcalıyor, sizde ne gibi sorun oluyor ki takozlardan kuşkulanıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafayurteri

    yağ müşürü sorunu bendede oldu, ebay.de almanyada açıkarttırmadan temiz bir çıkmasını 10 eur'ya aldım geldi. şimdi arabanın altına girip kendim değiştirebilirmiyim diye düşünmekteyim. Zira yağını arada sırada kontrol ettikten sonra ışık yanmasında bir sorun olmayacağını düşünüyorum..

    2000 devir civarı yaşadığım hafif silkelemeden (titremeden) ötürü motor takozu olasılığı konusu benimde kafamı kurcalıyor, sizde ne gibi sorun oluyor ki takozlardan kuşkulanıyorsunuz?

    Motorlar çalışırken vibrasyon yapar, vites geçişlerinde motor yığılma yapar, öne arkaya doğru 2-3 cm lik hareketler yapar. Bu hareketlerden ve vibrasyondan sürücüyü korumak için motorda takozlar kullanılmıştır. Takozlarınız sorunluylsa aracınız rolantide tıkırdı yapar veya vites geçişlerinde vuruntu yapar. Sizin 2000 devir ve sonrası eğer bir titreme varsa muhtemelen başka yerdedir. Takozların böyle bir sıkıntısı olmuyor. 2000 devirde vites geçişinde yapıyorsa kesin takozdur. Vaneolarda 2 ön ve 2 arka olmaz üzere 4 adet takoz vardır. Mümkünse değişimde hepsini değiştirin. Geçmiş olsun.




  • selam,

    bende 2004 otomatik var,
    gaza yüklendiğimde devir saati 2'yi gördüğünde sanki aracın teker balansı kaçıyor ve titreme/sallantı başlıyor, devir 2,5'u görünce kesiliyor, burada (Zonguldak'ta) bir mercedes ustasına götürdüm anlamadı,
    kendimce bazı fikirler yürüttüm,
    1. turbodan olsa her devirde yapar, ve devreye girmesinde sıkıntı yaşatır, ne zaman yüklensem maşallahı var kopartıyor..
    2. şanzıman olsa; her sürat ve devirde yapardı, halbuki 2-2,5 devir aralığında yapıyor,
    3. ön takım-teker-balans sıkıntısı olsa her süratte yapardı,

    bu seçeneker arasında gidip geliyorum, şanzımandan korkuyorum, inşallah ondan değildir,

    ön 2 amortisörüm de patlak, sachs markanın gümrük girişindeki sıkıntı nedeniyle piyasada pek yok, olanda tanesine 400 tl çekiyor, bekliyorum bir kaç kaynaktan...cfergül beyden destek bekliyorum, bulabilirmisiniz, ve kaça mal olur...

    şu sallantı meselesini amortisöre bile bağladı ustam, en azından değiştirirken altına girer iyice kontrol ederiz dedi en son,
    Samsun'a gelicem herhalde cfergül'ü ziyarete...bir sürü şey sayıyorsunuz bizim ustanın haberi yok...
    ne diyeyim burası Zonguldak...imkansızlıklar memleketi...




  • bu titreme olayı takozdan değil bence, çünkü eski arabada yaşadım takoz sıkıntısı, o kalkışlarda ileri-geri hareketlerde tak-tuk ses verirdi,
    bendeki ise devri 2'ye gelince sanki içerde bişey patinaj yapıyor, sıyırıyor gibi, bu esnada da sanki ön tekerlerin balansı yok gibi direksiyon dahil başlıyor bir sarsıntı...hani araba kaygan zemine gelirde patiye kalkmak ister ESP'de bi dur bakayım der, o anda yaşananlar gibi...
    düz ya da bayır farketmiyor...inşallah şanzımandan değildir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebi67

    bu titreme olayı takozdan değil bence, çünkü eski arabada yaşadım takoz sıkıntısı, o kalkışlarda ileri-geri hareketlerde tak-tuk ses verirdi,
    bendeki ise devri 2'ye gelince sanki içerde bişey patinaj yapıyor, sıyırıyor gibi, bu esnada da sanki ön tekerlerin balansı yok gibi direksiyon dahil başlıyor bir sarsıntı...hani araba kaygan zemine gelirde patiye kalkmak ister ESP'de bi dur bakayım der, o anda yaşananlar gibi...
    düz ya da bayır farketmiyor...inşallah şanzımandan değildir...



    Size dediğim gibi aracınız otomatikse içindeki kavrama sisteminden yapar. Bunuda genelde 1 ve 2. viteste 2-2,5 devirler arasında yapar. Tahminim %90 şanzumandan. Samsun'a mutlaka beklerim. Amortisör olsun başka şeyler olsun elimden geleni yaparım. Tekrardan geçmiş olsun. Amortisor Samsun'da bildiğim kadarıyla 320 tl civarında. Sorar buraya yazarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: celebi67

    bu titreme olayı takozdan değil bence, çünkü eski arabada yaşadım takoz sıkıntısı, o kalkışlarda ileri-geri hareketlerde tak-tuk ses verirdi,
    bendeki ise devri 2'ye gelince sanki içerde bişey patinaj yapıyor, sıyırıyor gibi, bu esnada da sanki ön tekerlerin balansı yok gibi direksiyon dahil başlıyor bir sarsıntı...hani araba kaygan zemine gelirde patiye kalkmak ister ESP'de bi dur bakayım der, o anda yaşananlar gibi...
    düz ya da bayır farketmiyor...inşallah şanzımandan değildir...



    Size dediğim gibi aracınız otomatikse içindeki kavrama sisteminden yapar. Bunuda genelde 1 ve 2. viteste 2-2,5 devirler arasında yapar. Tahminim %90 şanzumandan. Samsun'a mutlaka beklerim. Amortisör olsun başka şeyler olsun elimden geleni yaparım. Tekrardan geçmiş olsun. Amortisor Samsun'da bildiğim kadarıyla 320 tl civarında. Sorar buraya yazarım.

    Eyvallah,

    inş. aciliyet arz etmiyordur,
    amortisör konusunda da burada çiftine takoz ile birlikte 800 tl fiyat çektiler, 200 tl de işçilik total 1000 tl dediler, bir başka yerden fiyat sordum 780 tl parça ücreti dediler, ERzurum'da bir yakınımız var Mercedesçi ama kamyona parça sağlar, ona da sorduk bağlantıları vardır diye araştırdı; "yurtdışından Sachs marka girişinde gümrük TSE sıkıntısı oluşmuş, şuan herkes elindekiyle kalmış, o yüzden fiyatlar yüksek" dedi, burada bir vaneo daha buldum ona sordum, geçen sene 100 tl'ye tanesini aldığını söyledi,
    tam bir borsa, azaldımı artan bir piyasa anlamadım gitti,
    bekliyorum artık, belki 1-2 hafta daha beklerim sonra ne ise yapıcaz gereğini artık, kaçarı yok,
    bu arada sizin söylediğiniz 320 tl fiyat tek mi çift amortisörmü, bir de takozları dahilmi, işçilik yok değilmi ?

    bende Zonguldak'a beklerim, ama muhabbetimiz ve misafirperverliğimiz dışında sunabileceğimiz güzel birşey yoktur şehrimizde, bozuk yollarımız, şehrin ve havasının kirliliği, kömür karası bir fotoğrafın dışında...

    vesselam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebi67

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: celebi67

    bu titreme olayı takozdan değil bence, çünkü eski arabada yaşadım takoz sıkıntısı, o kalkışlarda ileri-geri hareketlerde tak-tuk ses verirdi,
    bendeki ise devri 2'ye gelince sanki içerde bişey patinaj yapıyor, sıyırıyor gibi, bu esnada da sanki ön tekerlerin balansı yok gibi direksiyon dahil başlıyor bir sarsıntı...hani araba kaygan zemine gelirde patiye kalkmak ister ESP'de bi dur bakayım der, o anda yaşananlar gibi...
    düz ya da bayır farketmiyor...inşallah şanzımandan değildir...



    Size dediğim gibi aracınız otomatikse içindeki kavrama sisteminden yapar. Bunuda genelde 1 ve 2. viteste 2-2,5 devirler arasında yapar. Tahminim %90 şanzumandan. Samsun'a mutlaka beklerim. Amortisör olsun başka şeyler olsun elimden geleni yaparım. Tekrardan geçmiş olsun. Amortisor Samsun'da bildiğim kadarıyla 320 tl civarında. Sorar buraya yazarım.

    Eyvallah,

    inş. aciliyet arz etmiyordur,
    amortisör konusunda da burada çiftine takoz ile birlikte 800 tl fiyat çektiler, 200 tl de işçilik total 1000 tl dediler, bir başka yerden fiyat sordum 780 tl parça ücreti dediler, ERzurum'da bir yakınımız var Mercedesçi ama kamyona parça sağlar, ona da sorduk bağlantıları vardır diye araştırdı; "yurtdışından Sachs marka girişinde gümrük TSE sıkıntısı oluşmuş, şuan herkes elindekiyle kalmış, o yüzden fiyatlar yüksek" dedi, burada bir vaneo daha buldum ona sordum, geçen sene 100 tl'ye tanesini aldığını söyledi,
    tam bir borsa, azaldımı artan bir piyasa anlamadım gitti,
    bekliyorum artık, belki 1-2 hafta daha beklerim sonra ne ise yapıcaz gereğini artık, kaçarı yok,
    bu arada sizin söylediğiniz 320 tl fiyat tek mi çift amortisörmü, bir de takozları dahilmi, işçilik yok değilmi ?

    bende Zonguldak'a beklerim, ama muhabbetimiz ve misafirperverliğimiz dışında sunabileceğimiz güzel birşey yoktur şehrimizde, bozuk yollarımız, şehrin ve havasının kirliliği, kömür karası bir fotoğrafın dışında...

    vesselam...

    Takozlarla birlikte 400 civarında. Arkadaşınızın 100 tl ye alması biraz zor, belki çıkma almıştır. İşçilik sorun değil en fazla 100 tl aldırtırım. 400 tl takozla birlikte tek fiyat.




  • titreme benim aarabada da var.gaza basınca 2-3 saniyelik titreme yapıyor.ben amortisörleri tamir ettirdim.düzelmedi.bu ay pompa sökülücek.çünkü ani olarak gaza basınca araba stop ediyor.epc ve motor arıza lambası yanıyor.2-3 gün sonra lambalar kendiliğinden sönüyor.ustanın biri stop etmesini pompaya bağladı.daha önce başıma geldi dedi.bana mantıklı geldi.titremeside pompadan olabilir dedi.takozlar da olabilir.ama sadece titreme 1-2 viteslerde yapıyor.takozlar olsa veya pompa olsa her viteste yapması lazım değil mi.anlamadım ben bu işten.şu pompayı söküp takalım bakalım ne olacak
  • Arkadaşlar merhaba bendede 2004 model vaneo var. Arabamda bi çok sorunlar oluştu ve açıkçası Adana'da orjinal parçaları bulmak çok zor. Benim asıl sorunum motorda bi vınlama sesi var gaza bastıkça artıyor neden olduğunu bi türlü çözemedim. Bilgisi olan arkadaş yardım ederse çok sevinirim hatta telefonla sesi de dinletebilirim. Şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Systematik

    Arkadaşlar merhaba bendede 2004 model vaneo var. Arabamda bi çok sorunlar oluştu ve açıkçası Adana'da orjinal parçaları bulmak çok zor. Benim asıl sorunum motorda bi vınlama sesi var gaza bastıkça artıyor neden olduğunu bi türlü çözemedim. Bilgisi olan arkadaş yardım ederse çok sevinirim hatta telefonla sesi de dinletebilirim. Şimdiden teşekkür ederim.

    Vınlama mı yoksa gaza bastıkta inceden kıyırtı gibi mi? İnce bir uğultuysa turbodur, vınalama ve kıyırtı gibiyse devirdayımdır, tartar tur tur ise kayış bölümden yani gergi kütüğüdür, vınlamanın bir diğer şeklide eskimiş gergi bilyalarının kayışla birlikte oluşturduğu sestir ki bu kayışın yakında kopacağının ve bilyaların kırılacağının işaretidir, bunu yaşayan biri olarak çok rahat bu yorumu yapabilirim. Yine lak luk tar tur ses yapıyorsa şarj dinamosu kasnağıdır. Bunları gözden geçirirsen arızayı bulursun. Kayışı söktürecen ve aracı çalıştıracan, eğer ses kesiliyorsa kesin kayış bölümüdür. Sonra devirdayımı yokla, ses yapıyorsa kesin boşluk vardır onu hissedersin. Sarj dinamosu kasnağında da boşuk olur, klimaya da baktır. Sonra gergi kütüğüne ve oradaki bilyalara baktır. Çooook büyük ihtimalle devirdayımdır diye düşünüyorum. Şimdiden geçmiş olsun.




  • Merhaba,

    2-2,5 devir arasındaki titreme ve metal yırtılması gibi sesin kaynağını çözdük, sağolsun Cfergül bey'in tahmini ve yönlendirmesiyle arızanın kaynağı kavrama yani türbinmiş,
    2700 tl fiyat çekişldi orjinaline, 2400'e indiler,

    tamiri mümkün olabilir 700 tl gibi dediler, yine sağolsun Cfergül bey'in tavsiyesiyle tamir yolunu seçtik,
    şanzıman indi, ustası baktı, türbin İstanbul'a tamire gitti geldi,
    motor takozları değişti, şanzıman yağı değişti, fren hidroliği basıldı,
    işçilikler v.s. 1800 tl masraf çıktı,

    şanzıman indi deyince herkes 3-4 bini bulur dedi, Allah'tan şanzımanda bir sıkıntı çıkmadı,
    sonuç, ses kesildi, motorun sesi azaldı, gidişi ve vites geçişleri hızlandı, sanki rahatladı araba,

    umarım başka sıkıntı çıkmaz, zira arabayı çok seviyorum, masraf çıktıkçada canımız sıkılmıyor değil, etrafta cabası, "yaw 90 binde arabanın şanzımanı mı iner, e baktırmadınmı, ee mercedese binmenin bedeli..." yorumlarla da mücadele v.s., ama bakıyorum çevreme trafiğe, bu özelliklere sahip bir tane rakip yok,
    ister minübüs ister otomobil, hepsini veriyor bana,
    Cfergüll bey'e tekrar teşekkürler, üstad bu işin kitabını yazmışta basımı kalmış...:)
    vesselam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebi67

    Merhaba,

    2-2,5 devir arasındaki titreme ve metal yırtılması gibi sesin kaynağını çözdük, sağolsun Cfergül bey'in tahmini ve yönlendirmesiyle arızanın kaynağı kavrama yani türbinmiş,
    2700 tl fiyat çekişldi orjinaline, 2400'e indiler,

    tamiri mümkün olabilir 700 tl gibi dediler, yine sağolsun Cfergül bey'in tavsiyesiyle tamir yolunu seçtik,
    şanzıman indi, ustası baktı, türbin İstanbul'a tamire gitti geldi,
    motor takozları değişti, şanzıman yağı değişti, fren hidroliği basıldı,
    işçilikler v.s. 1800 tl masraf çıktı,

    şanzıman indi deyince herkes 3-4 bini bulur dedi, Allah'tan şanzımanda bir sıkıntı çıkmadı,
    sonuç, ses kesildi, motorun sesi azaldı, gidişi ve vites geçişleri hızlandı, sanki rahatladı araba,

    umarım başka sıkıntı çıkmaz, zira arabayı çok seviyorum, masraf çıktıkçada canımız sıkılmıyor değil, etrafta cabası, "yaw 90 binde arabanın şanzımanı mı iner, e baktırmadınmı, ee mercedese binmenin bedeli..." yorumlarla da mücadele v.s., ama bakıyorum çevreme trafiğe, bu özelliklere sahip bir tane rakip yok,
    ister minübüs ister otomobil, hepsini veriyor bana,
    Cfergüll bey'e tekrar teşekkürler, üstad bu işin kitabını yazmışta basımı kalmış...:)
    vesselam...

    Eyvallah. Vaneo su olan herkes kardeşimizdir. Elimden geldiğince yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Benim araç 225.000 km de olduğundan yaşamadığım sorun kalmadı. O yüzden insan ister istemez tecrübe sahibi oluyor. Celebi67 kardeş tekrardan geçmiş olsun. Soru sormak isteyen arkadaşlar olursa numaran 0541 550 00 08. Kazasız günler.




  • Bende bugün 4. vaneomu aldım :) 2004 Ambiente otomatik dizel...Ailenin 6. vaneosu oldu sanırım...

    Ufak bir iki işi var, halledeceğim yavaş yavaş...


    Araca çok yüklenince motor arıza ışığı ve EPC ışığı yanıyor. Trubo check valf arızası veriyor (P0034 arıza kodu) ve araç 3500 deviri geçmiyor. Sanırım valfi ve bağlantıları elden geçireceğiz. Olmadı değiştireceğiz. Daha önce bir kere bu sorunu yaşamıştım, meğer Valften çıkan hortum çıkmıştı...

    Başka bir sıkıntımız görünmüyor. Gözüme çarpan şeyler oldukça paylaşırım... Bir süredir vaneom olmadığı için ihmal etmiştim burayı maalesef :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 3 Mayıs 2013; 0:41:59 >
  • Merhaba Arkadaşlar;
    Uzun süredir foruma katkıda bulunamadım....

    Otomatik vites ile ilgili arıza "F" tecrübemi paylaşmak istiyorum;

    Aracım 2003 1,6lt Benzinli (ve LPG) Ambiente Otomatik. Yaklaşık bir senedir, zaman zaman karşılaştığım şanzıman hatası "F" sorunum vardı. Daha önceki yazılarımda da bilgisini verdiğim
    www.aclassinfo.co.uk
    Bert Rowe's-Mercedes-Benz 'A'-class info. Mercedes Benz A Class W168 Automatic Transmission /gearbox, Changing Automatic Gearbox fluid on Mercedes- Benz 'A' Class
    http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.59a.htm
    internet adresinden bir hayli istifadeyle bir sene idare ettim. Aracın içinde bulunan ve vites kulesi (orjinal adı: Floor Shift, Parça Numarası: A1683701309 9B51) diye adlandırılan parçayı onlarca kez söktüm taktım, ama 6 ay ama 6 gün sonra tekrar arıza yaptı. Son zamanlarda vites koluna dokununca arızaya geçer olmuştu. En sonunda bir gitti pir gitti, ekranda "F" sabit kaldı. İstanbul'da ikamet ediyorum artık ve Bostancı Sanayisindeki köşe taşı olmuş ustaları tanır oldum, otomatik şanzımancı Avni Usta, oto elektrikçisi/elektronikçisi Murat Usta, Mustafa Usta vs... Bu arada yanlış anlaşılmasın, bir yıllık süreçte malum arıza ile sürekli kendim uğraştım, bahsettiğim ustaları arıza sabitlendikten sonra aradım,buldum, tanıdım... Sağ olsunlar yardımcı olmaya çalıştılar, oldularda. Ancak şu gerçekle bir kere daha yüzleştim ki -bizim VANEO'ların tecrübeli ustası malesef yok! Netice itibariyle otomatik vites "F" sorunum konusunda, ustalar, benim tecrübelerim ve birde bir başka Vaneo'cu arkadaşın benzer sorunu ile tecrübeleri bir araya getirilince 2 alternatif ortaya çıktı;
    1. Aracın içerisindeki Vites Kulesindeki elektronik kart arızası (Benim tecrübem, arkaşın tecrübesi ve internet araştırmalarım)
    2. Aracın altında, şanzuman içerisindeki elektronik kart arızası (Sanayideki ustaların tecrübesi)

    Netekim tercihimi vites kulesinin yenisini almaktan yana kullandım, biraz da şansımı denedim. Orjinal parçayı 1200TL'ye tedarik ettim, bu arada çıkmaya 700TL isteyenler ile 500TL'ye tamir ederim diyenler de oldu....

    Sonuç; Yeni vites kulam ile 10 gündür aracımı sorunsuz olarak kullanıyorum. Umarım bir daha "F" görmem.
    Bu arada yanlış anlamaya mahal vermemek için şunu da belirteyim; Arızanın çözümünü şanzuman içerisindeki elektronik kart olarak işaret eden ustalar da haklı olabilirdi...

    Şimdi yakıt sarfiyatının peşindeyim. Aracım karışık kullanımda yaklaşık 11-12 LT LPG yakıyor, uzun yolda 10 LT'nin altına inemedim. Başka bir yaklaşımla 39-40LT LPG ile uzun yolda en çok 380-400 KM yol alabildim, karışık kullanımda 350 KM civarında gidiyor. Araç kullanım şeklim orta yollu, 90-110 KM aralığında genellikle kullanırım. Bu sarfiyatın çok olduğunu düşünüyorum. LPG sistemim GFI-Teleflex, kaliteli bir ürün olduğu için tercih ettim ancak tavsiye etmiyorum zira servis ağı çok ama çok kötü, hem az sayıda servis var (İstanbul'da 2 tane !!!), hem de servislerin kalitesi tatmin edici değil.. Netekim yakıt sarfiyatı konusunda fikirlerinizi bekliyorum....

    Herkese kazasız ve arızasız günler diliyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borasu

    Merhaba Arkadaşlar;
    Uzun süredir foruma katkıda bulunamadım....

    Otomatik vites ile ilgili arıza "F" tecrübemi paylaşmak istiyorum;

    Aracım 2003 1,6lt Benzinli (ve LPG) Ambiente Otomatik. Yaklaşık bir senedir, zaman zaman karşılaştığım şanzıman hatası "F" sorunum vardı. Daha önceki yazılarımda da bilgisini verdiğim http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.59a.htm internet adresinden bir hayli istifadeyle bir sene idare ettim. Aracın içinde bulunan ve vites kulesi (orjinal adı: Floor Shift, Parça Numarası: A1683701309 9B51) diye adlandırılan parçayı onlarca kez söktüm taktım, ama 6 ay ama 6 gün sonra tekrar arıza yaptı. Son zamanlarda vites koluna dokununca arızaya geçer olmuştu. En sonunda bir gitti pir gitti, ekranda "F" sabit kaldı. İstanbul'da ikamet ediyorum artık ve Bostancı Sanayisindeki köşe taşı olmuş ustaları tanır oldum, otomatik şanzımancı Avni Usta, oto elektrikçisi/elektronikçisi Murat Usta, Mustafa Usta vs... Bu arada yanlış anlaşılmasın, bir yıllık süreçte malum arıza ile sürekli kendim uğraştım, bahsettiğim ustaları arıza sabitlendikten sonra aradım,buldum, tanıdım... Sağ olsunlar yardımcı olmaya çalıştılar, oldularda. Ancak şu gerçekle bir kere daha yüzleştim ki -bizim VANEO'ların tecrübeli ustası malesef yok! Netice itibariyle otomatik vites "F" sorunum konusunda, ustalar, benim tecrübelerim ve birde bir başka Vaneo'cu arkadaşın benzer sorunu ile tecrübeleri bir araya getirilince 2 alternatif ortaya çıktı;
    1. Aracın içerisindeki Vites Kulesindeki elektronik kart arızası (Benim tecrübem, arkaşın tecrübesi ve internet araştırmalarım)
    2. Aracın altında, şanzuman içerisindeki elektronik kart arızası (Sanayideki ustaların tecrübesi)

    Netekim tercihimi vites kulesinin yenisini almaktan yana kullandım, biraz da şansımı denedim. Orjinal parçayı 1200TL'ye tedarik ettim, bu arada çıkmaya 700TL isteyenler ile 500TL'ye tamir ederim diyenler de oldu....

    Sonuç; Yeni vites kulam ile 10 gündür aracımı sorunsuz olarak kullanıyorum. Umarım bir daha "F" görmem.
    Bu arada yanlış anlamaya mahal vermemek için şunu da belirteyim; Arızanın çözümünü şanzuman içerisindeki elektronik kart olarak işaret eden ustalar da haklı olabilirdi...

    Şimdi yakıt sarfiyatının peşindeyim. Aracım karışık kullanımda yaklaşık 11-12 LT LPG yakıyor, uzun yolda 10 LT'nin altına inemedim. Başka bir yaklaşımla 39-40LT LPG ile uzun yolda en çok 380-400 KM yol alabildim, karışık kullanımda 350 KM civarında gidiyor. Araç kullanım şeklim orta yollu, 90-110 KM aralığında genellikle kullanırım. Bu sarfiyatın çok olduğunu düşünüyorum. LPG sistemim GFI-Teleflex, kaliteli bir ürün olduğu için tercih ettim ancak tavsiye etmiyorum zira servis ağı çok ama çok kötü, hem az sayıda servis var (İstanbul'da 2 tane !!!), hem de servislerin kalitesi tatmin edici değil.. Netekim yakıt sarfiyatı konusunda fikirlerinizi bekliyorum....

    Herkese kazasız ve arızasız günler diliyorum...



    1,6 benzinli ve tam otomatik şanzuman için 11-12 ltr çok değil. 1,6 toyota corolla otomatik uzun yol ortalaması 8-9 ltr civarında. Aracın zaten kg si ortada ayriyetten rüzgar direnci yuksek onun için verdiğiniz değerler çok değil hatta ekonomik bile diyebilirim. Bende 1,7 cdi var. Chip tunning ile 117 hp 260 nm tork oldu. Uzun yolda minimum 5,7 ltr ye kadar indi. Şehir içi nerdeyse standart 8,3 ltr. Bunlar zaten fabrika verisi. Kısacası ekonomi istiyorsanız manuel olacak.




  • 1 yıldır kullanıyorum 1.7 dizel ambiente var hayatımda kullandıgım en berbat araba sürekli sorun sürekli şanzuman sorunu f simgesi artık rüyalarımda sürekli aynı yaptır 15 gün sonra tekrar çıksın yazıklar olsun bunu üretenlere birde forumda inceliyorum bu vaneo pisliğini öven çok ben satıyorum arabamı isteyen özel mesaj atabilir 19500 liraya veriyorum 2004 model şimdi öven arkadaşlara söylüyorum öncelikle konforu süper sadece bu başkada bir özelliği yok. yol tutuşu beş para etmez az rüzgara gir araba devrilcek gibi yokuşta sollamaya niyetlenme yürüyerek daha iyi sollarsın yollar biraz bozuk olsun arabadan iğreniyorsun motoru traktörden evrimleşmiş. arka görüş berbat ötesi birde dandik sensörleri var vurana kadar bekler 20 cm mesafe bagırıyor bu arabayı anca asfaltta düz yolda meteorolojiden rüzgarsız açık bir hava tahmini aldıgın gün kullanacaksın . valla hayatımdaki en büyük hata bu arabayı almak ve caddy e laf diyenlere hayretle bakıyorum bu arabanın karşısında wolks modeli touran dır vaneo türk gümrük vergi sistemine takıldıgında ticari diye ülkede satılmıştır . caddy ne alaka cözemedim hadi karşılıgı diyelim 10 gömlek fark atar buna

    yinede bazıları iflah olmaksızın almak isterse arabam satılıktır. aldıgım fiyatta 25600 liradır19500 e satıyorum 4 cant ve tekerler sıfırdır diğer tarafları bakımlıdır zırt bırt bozuldugundan istemeden bakım delisi olmuştur .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slaymer

    1 yıldır kullanıyorum 1.7 dizel ambiente var hayatımda kullandıgım en berbat araba sürekli sorun sürekli şanzuman sorunu f simgesi artık rüyalarımda sürekli aynı yaptır 15 gün sonra tekrar çıksın yazıklar olsun bunu üretenlere birde forumda inceliyorum bu vaneo pisliğini öven çok ben satıyorum arabamı isteyen özel mesaj atabilir 19500 liraya veriyorum 2004 model şimdi öven arkadaşlara söylüyorum öncelikle konforu süper sadece bu başkada bir özelliği yok. yol tutuşu beş para etmez az rüzgara gir araba devrilcek gibi yokuşta sollamaya niyetlenme yürüyerek daha iyi sollarsın yollar biraz bozuk olsun arabadan iğreniyorsun motoru traktörden evrimleşmiş. arka görüş berbat ötesi birde dandik sensörleri var vurana kadar bekler 20 cm mesafe bagırıyor bu arabayı anca asfaltta düz yolda meteorolojiden rüzgarsız açık bir hava tahmini aldıgın gün kullanacaksın . valla hayatımdaki en büyük hata bu arabayı almak ve caddy e laf diyenlere hayretle bakıyorum bu arabanın karşısında wolks modeli touran dır vaneo türk gümrük vergi sistemine takıldıgında ticari diye ülkede satılmıştır . caddy ne alaka cözemedim hadi karşılıgı diyelim 10 gömlek fark atar buna

    yinede bazıları iflah olmaksızın almak isterse arabam satılıktır. aldıgım fiyatta 25600 liradır19500 e satıyorum 4 cant ve tekerler sıfırdır diğer tarafları bakımlıdır zırt bırt bozuldugundan istemeden bakım delisi olmuştur .

    1.si otomatiğini bilemem manuelini 7 yıldır kullanıyoruz sadece sinyal kolu arızasıyla karşılaştık. senin bir vaneo sahibi olduğunu düşünmüyorum. Sen 10000 km de 20000 kmde baskı balata sıyıran caddy sahiplerinden birine benziyorsun. Konforu,süspansiyonları,ön göğüsteki kaliteli plastiği caddy deki gibi sert değildir. Böyle karalayarak bir yere varamazsın. Mesajın okadar vw övücü olmuşki hangi sebeple mesaj attığın belli. Sen yolda caddy gibi zıplayarak gitmediğin için beğenmemişsin. Sen git beğendiğin vw ni al bin napcan mercedesi...




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.