Şimdi Ara

Mehmet Gazihanın Habertürkteki yazısı : (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
13.504
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • benim anlamadığım;

    basınca yakıt artacak. basmayacak adam aracın gucunu neden arttırsın? yakıt azaldı diyenlerin sabrını tebrik ediyor mantıklarını hiç anlamadığımı belirtmek istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    benim anlamadığım;

    basınca yakıt artacak. basmayacak adam aracın gucunu neden arttırsın? yakıt azaldı diyenlerin sabrını tebrik ediyor mantıklarını hiç anlamadığımı belirtmek istiyorum





    Bigün yaptırırsanız anlarsınız. düşük hacimli bi dizelle 3. vitesde 1200rpm de kaldığınızda 2ye küçültmeniz gerekmeden aracın toparladığını, arada kaldığınızda frene değil gaza basıp kurtulabileceğinizi, sollamalarda aracınıza daha çok güvenebildiğinizi, daha sessiz daha az yakıt tüketerek seyahat edebildiğinizi gördüğünüzde sizde her aldığınız araca Chiptuning uygulatmaya başlarsınız, yüzlerce müşterimiz gibi..




  • Başka bir forumda bir arkadaşımla karşılıklı diyaloğum.

    Arkadaşım:
    quote:


    Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.

    Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?

    Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.

    Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
    1- Emisyon normları
    2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.

    Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.

    Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.

    Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.

    Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.



    Ben
    quote:


    Aynen "herkes ne kadar biliyor chip işini". Fabrikanın yaptığı doğrudur fakat orası fabrika. Adı üstünde binlerce işçinin teknisyenin ve mühendisin çalıştığı bir çok denetim ve kontrolden geçen belirli standartlara uygun iş yapan yer. Eline iki cihaz alıp, Ecu’da fabrikanın çeşitli sebeplerden ötürü sınırlandırdığı haritaları kendisine doğru gelen sebepler ve verilerden ötürü yeniden programlayan yer değil.. Enjeksiyon miktarı , Turbo basıncı , Common rail basıncı , Tork limitörü , Motor devir kesicisi , Araç hız limitörü gibi bir çok önemli şey var. Bunlar bir çok testten geçirilerek çok hassas değerlerle ayarlanıyor fabrikada. Adı üstünde ECU motor kontrol ünitesi demektir. Bu önemlidir çünkü burda enjektörler , hava yakıt karışımı , ateşleme vb. sistemleri kontrol edilir. Motor kontrol ünitesini fabrika harici bir yer kontrol etmemeli =)

    Fabrika yapıyor mu evet yapıyor. Doğru olanda oranın yapması. Bir kaç örnek vermek gerekirse;

    HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 125HP ve 112 HP aradki 13 hp fark yazılımla sağlanmakta.

    VW Golf 1400 TSI 122-140-160-170. Her şey aynı bildiğim kadarıyla bir tek 122 hp olanda supercharger yok.

    Yani aynı motorlar farklı beygirler.

    Tabikide fabrika ile ortak çalışan firmalar mevcut bu konuda ama diğer firmalar bunu araçlara zarar vermek için değil para için yapıyorlar. Cevap çok basit para.

    Evet motorun belli bir limiti vardır elbetteki ama uygun olan bu limite yaklaşmak değil optimum seviyede tutmaktır. Optimum seviyede motor gücünü tutmak motorun ve buna bağlı aksamların ömrünü uzatır. Mühendisler optimum seviyeyi baz alırlar. Optimum seviye bir çok koşula teste bağlı olabilir en basitinden 1 sene içinde değişen hava koşulları ve bu koşulların araca ve motora turboya etksi gibi.

    Saklı olan gücü açığa çıkarmak diye bir şey yok =) Saklı olan güç bellidir. Chip tunningi kötülemiyorum yeniden belirtiğim bu iş yıllardır fabrikalarda yapılmaktadır. Tabi adı chiptunning olup oto aksesuarcılar bile bu işe girdiğinden beri işler biraz değişti. Piyasada gerçekten bu işten anlayan güvenilir işinin eri ve bu işi hakkıyla yapan insanlar vardır onlar ayrı onlara bir lafım yok ama yaptırmayı düşünen insanların birde benim bahsettiğim açıdan bakmasını sağlamak adına bunlardan bahsettim.

    Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler saygılar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SinfulAngell -- 26 Ocak 2014; 2:59:22 >




  • Çok uzun süredir Mehmet Gazihan'ın adı sanı anılmıyor. Turbo Dizel otomobillerin yeni yeni yaygınlaşmaya başladığı dönemlerde fırtına gibi esmişti. Şimdi ise hiç adı bile anılmıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • son_samuray kullanıcısına yanıt

    Ondan önce de çok vardı, sonra da çok oldu. VAG dizelleri iyi biliyordu. Bulaşık teli bitirdi MG'yi.

  • cormen kullanıcısına yanıt
    Bulaşık telinden kasıt nedir?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Güncel

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • guncel

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.