Şimdi Ara

Mehmet Gazihanın Habertürkteki yazısı :

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
13.504
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motorunuzdaki gizli gücü açığa çıkarın
    Motorlara uygulanan 'Chip Tuning' performansta yükseliş sağlıyor

    Araçların motorunu yöneten programda yapılan ve ''chip tuning'' olarak adlandırılan değişiklik sayesinde, turboya sahip motorlarda yüzde 20-30, turbosuz motorlarda da yüzde 10'a varan güç artışı elde edilebiliyor.

    Megachips Firması sahibi Mehmet Gazihan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, günümüzde satılan bir çok binek ve ticari aracın, vergisi düşük olsun ve yüksek miktarda satılsın diye düşük motor hacimleriyle tüketicilere sunulduğunu kaydetti.

    Bu tür araçları tercih eden bazı sürücülerin, düşük motor güçleri nedeniyle araçlarının performansından memnun kalmadığını ve pişmanlık duyarak, arayışa girdiklerini ifade eden Gazihan, ''Bu arayışları sonucundan internetten ya da çevrelerinden duyarak bize ulaşıyorlar. Bizim yaptığımız ise kısaca, motorların kontrol ünitelerine satışa çıkmadan önce çeşitli nedenlerle konulan limitlendirmeleri kaldırarak, fabrikada tasarlandığı gerçek gücüne kavuşturmak'' dedi.

    Söz konusu limitlendirmelerin neler olduğuna değinen Gazihan, ''Bu limitlendirmeler arasında, AB ülkelerinde uygulanan sert emisyon normlarına uyum amacı taşıyanlar, motorun çok sıcak ya da soğuk şartlarda veya uzun süre bakımı yapılmadan kullanılabileceği varsayılarak konan kısıtlamalar bulunuyor. Motor bu limitlendirmeler nedeniyle, tasarlandığı gücün altında bir güçle çalışıyor. Yani aslında her motorda bu limitlendirmeler nedeniyle kullanılamayan bir miktar gizli güç var'' dedi.

    YAPILAN İŞLEM

    Yaptıkları işlemin, söz konusu gizli gücü ortaya çıkarmak için limitlendirmeleri ortadan kaldırmak olduğunu ifade eden Gazihan, ''Biz, motoru kontrol eden ve 'beyin' denen ünitenin programında, bilgisayarla aracın arıza teşhis soketinden bağlanarak değişiklik yapıyoruz. Yani kaputu dahi açmıyoruz. Beyindeki programı okuyup, üzerinde performans iyileştirme ve limitlendirmeleri kaldırma çalışmaları yapıyoruz ve beyne geri yüklüyoruz. Bu işlem de 'chip tuning' olarak adlandırılıyor'' diye konuştu.

    Yaklaşık 1-2 saat süren chip tuning işlemi tamamlandığında, artık motorun limitlendirmeler olmadan, yeni yüklenen programa göre çalıştığını ifade eden Gazihan, ''Yeni püskürtme, avans ve turbo basıncı değerleriyle çalışmaya başlayan motorun gücü artıyor. Güç artışı, turbosuz benzinli motorlarda yüzde 10, turbolu dizel ve benzinli motorlarda ise yüzde 20-30 civarında olmakta. Bu değerlerin üzerine çıkmak mümkün, ancak, o zaman motorun sağlıklı çalışma sınırları aşılabiliyor'' dedi.

    Gazihan, chip tuning'in yakıt tasarrufu da sağladığını vurgulayarak, ''Bahsettiğim limitlendirmeler genelde alt devirlere uygulandığından, işlem sonrası alt devirler canlanıyor ve sürücü hızlanmak için daha az gaza basıyor, bu da beraberinde yüzde 5 ile 15 arasında yakıt ekonomisi getiriyor'' şeklinde konuştu.

    ''MOTORDA SORUN ÇIKMIYOR''

    Kendilerine en çok, motorda bir sorun çıkıp çıkmayacağının sorulduğunu vurgulayan Gazihan, şunları kaydetti:

    ''3,5 senedir bu işi yapıyorum ve yaklaşık bin 500 araca uygulama yaptım. Motor sağlıklıysa ve bakımı düzenli yapılırsa, sorun çıkmıyor. Sorun çıkanlar oldu, ancak, incelediğimizde chip tuning yapılmadan da aynı sorunun bir süre sonra ortaya çıkacağı, chip tuning'in sadece bu süreyi kısalttığı ortaya çıktı. Bazen de müşterinin isteği üzerine güvenli sınırın üzerinde yüksek güçler elde ediyoruz. O zaman sorun çıktığında müşteri zaten kabahatin kendisinde olduğunu biliyor.''

    Uygulamanın fiyatına değinen Gazihan, ''Kimi firmalar program üzerinde kendileri değişiklik yaptığı için ve bu durum ekstra maliyet getirmediğinden, fiyat 500-600 lira kadar oluyor. Bazı firmalar ise yazılımı Avrupa'daki şirketlere gönderip, değiştirilmiş halini geri alarak yükleme yapıyor. Bu da maliyeti ve fiyatı artırıyor. Bu durumda fiyat 800-bin 500 lira arasında değişiyor'' dedi.







  • Güzel uygulama ancak yakıt tüketimine katkı sağladığı konusu malesef gerçekçi değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bekapa -- 7 Aralık 2009; 20:58:59 >
  • Bu forumda uygulama sonrası ekonomi yapan onlarca kullanıcı var..
  • İstanbul Şehir içi 4.9 lt
    Tuner : Mehmet Gazihan

    Bana da çok mantıklı gelmemişti başta, ama oluyor işte
  • yakıt da ekonomi yoksa bunu chip tuninge mal edemezsiniz..

    aracınızda chip tuning işlemi olsun yada olmasın yakıyı etkileyen bir sürü faktörler var

    1. sürücü etkeni
    2. lastiklerin havası az yada çok olması
    3. motor bakımının geçikmesi
    4. yakıt ve hava filtreleri tıkanması
    5. kışlık lastik kullanımı
    6. havanın yağışlı olması
    7. aracın aşırı yüklenmesi
    8. süratli araç kullanmak
    9. agresif araç kullanmak
    10. sürekli dur kalk yapmak
    11. sürekli gaz fren yapmak
    12. yolun virajlı yada yokuş olması
    13. kalitesiz yakıt alınması
    14. chipli arabaya alışamamak ve kalkışta sürekli patinaj çektirmek

    vs. aklıma gelen nedenlerdir...



    aracı devirli kullanırsanız motor bakımı zamanında yapılırsa lastik yol ve hava şartları uygunsa yakıtda sorun yoksa...ekonomi yapmamanız için bir neden yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    yakıt da ekonomi yoksa bunu chip tuninge mal edemezsiniz..

    aracınızda chip tuning işlemi olsun yada olmasın yakıyı etkileyen bir sürü faktörler var

    1. sürücü etkeni
    2. lastiklerin havası az yada çok olması
    3. motor bakımının geçikmesi
    4. yakıt ve hava filtreleri tıkanması
    5. kışlık lastik kullanımı
    6. havanın yağışlı olması
    7. aracın aşırı yüklenmesi
    8. süratli araç kullanmak
    9. agresif araç kullanmak
    10. sürekli dur kalk yapmak
    11. sürekli gaz fren yapmak
    12. yolun virajlı yada yokuş olması
    13. kalitesiz yakıt alınması
    14. chipli arabaya alışamamak ve kalkışta sürekli patinaj çektirmek

    vs. aklıma gelen nedenlerdir...



    aracı devirli kullanırsanız motor bakımı zamanında yapılırsa lastik yol ve hava şartları uygunsa yakıtda sorun yoksa...ekonomi yapmamanız için bir neden yok...

    +1
    Eskiden 5.4 - 5.6 lt gibi yakıyordum.
    Tasarruf normal kullanımda %10 civarı oluyor desek yanlış olmaz
    Araçtan keyif alınamayacak derecede kasınca 4,5 lt`ye bile düşüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 8 Aralık 2009; 14:31:23 >




  • Dostlar bilip bilmeden atıp tutan insanlardan değilim bende yaptırdım bu uygulamayı. İmzamdaki arabada basmazsan yakıt değişmiyor, basarsan haliyle artıyor.
  • bu yakıt konusu isteginize göre degişir
    performanstan cok economi istiyorsanız economi icin program düzenlenir az güc artısı olur yakıtınız düşer
    güc icin istiyorsanız %20 gibi güc artışı şehir ici aynı kalır uzun yolda yakıtınız düşer
    max güc istiyorsanız yakıtınız düşmes aksine artar
    turbo dizel araclarda genelde yakıt düşer

    sonuc olarak az yaktırmakta cok yaktırmakta sizin elinizde biz sadece programı düzenleyerek size az yakmanın yolunu acmış oluyoruz ;)

    herkese az yakıtsız cok performanslı günler dilerim :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    İmzamdaki arabada basmazsan yakıt değişmiyor, basarsan haliyle artıyor.

    Şayet panjur değiştiyse yani logosuz panjur takıldıysa geçen pazartesi sabahı E5'te gördüm bu aracı ve basıklık filan çok hoştu.Allah kaza bela vermesin.

    Chip olayını ise bilmiyorum.Azalttığı yönde de yazılar var artırdığı yönde de..Mantıken güç artıyor yakıt azalıyor;ters gibi geliyor ama..
  • arkadaşlar, otomobil üreticileri yakıtı 0,1 düşürmek için bir taraflarını yırtıyorlar, chip yapmayı onlar bilmiyor mu? bu chip, iyi bişey olsa otomobil üreticileri zaten baştan yapmaz mıydı? aynı şey güç için de geçerli,kim istemez ki ürettiği 1.6 motordan daha fazla güç alsın? ama demek ki motora bir zararı var ki adamlar yapmıyorlar.

    bu düşüncem sizce de mantıklı değil mi?
  • Motorun ömrünü kısalttığı kesin. Yakıt sarfiyatını azalttığına da ben inanmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    arkadaşlar, otomobil üreticileri yakıtı 0,1 düşürmek için bir taraflarını yırtıyorlar, chip yapmayı onlar bilmiyor mu? bu chip, iyi bişey olsa otomobil üreticileri zaten baştan yapmaz mıydı? aynı şey güç için de geçerli,kim istemez ki ürettiği 1.6 motordan daha fazla güç alsın? ama demek ki motora bir zararı var ki adamlar yapmıyorlar.

    bu düşüncem sizce de mantıklı değil mi?


    düz mantık..

    biraz araştırın konu hakkında ansiklopedi yazdım bu foruma ben..

    otomobil üreticilerini bağlayan mevzular var..Yapsalar bizden 10 gömlek üstünü yaparlar ki bazıları yapıyorda..Ucuz olsun diye TR ye düşük güçlü versiyonunu ithal edip burda programlayarak yüksek güçde satış fiyatı biçiyorlar..

    Chiptuning performans çözümüdür , Yakıt ekonomisi değil..Ekonomi doğru kullandığınızda oluşur ki bu kullanım sakin olmalıdır..

    devir bazında kesinlikle motor ömrü kısalmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    arkadaşlar, otomobil üreticileri yakıtı 0,1 düşürmek için bir taraflarını yırtıyorlar, chip yapmayı onlar bilmiyor mu? bu chip, iyi bişey olsa otomobil üreticileri zaten baştan yapmaz mıydı? aynı şey güç için de geçerli,kim istemez ki ürettiği 1.6 motordan daha fazla güç alsın? ama demek ki motora bir zararı var ki adamlar yapmıyorlar.

    bu düşüncem sizce de mantıklı değil mi?


    düz mantık..

    biraz araştırın konu hakkında ansiklopedi yazdım bu foruma ben..

    otomobil üreticilerini bağlayan mevzular var..Yapsalar bizden 10 gömlek üstünü yaparlar ki bazıları yapıyorda..Ucuz olsun diye TR ye düşük güçlü versiyonunu ithal edip burda programlayarak yüksek güçde satış fiyatı biçiyorlar..

    Chiptuning performans çözümüdür , Yakıt ekonomisi değil..Ekonomi doğru kullandığınızda oluşur ki bu kullanım sakin olmalıdır..

    devir bazında kesinlikle motor ömrü kısalmaz..



    mesleğinize, yaptığınız işe saygım sonsuz, ansiklopedi yazmanız normal, keşke herkes işini bu kadar iyi bilse, bu kadar ilgili araştırmacı olsa ve tanıtmak için çaba sarfetse, ama ben tüketici olarak daha genel bir açıdan bakıyorum, chip tuning yakıt ekonomisi olarak "da" lanse ediliyor. Niye? Çünkü herkes biliyor ki Türk tüketicisine bu şekilde bu ürünü satmak daha kolay. Ama bu ürünün esas amacı performans sağlamak, motora yapılan modifikasyonlar gibi.

    Otombil firmaları bunu yapıyor, nasıl yapıyor, mesela renault firması ayı aracı farklı ülkelere aynı motor ancak farklı beygir seçenekleri ile gönderiyor, bize 110 bg gelen araç başka ülkeye 108bg , ya da 113 bg gidebiliyor arz talep meselesi bunlar, çevre konusunda hassas ülkelerde gaz salınımı ile lanse eder, performans tutkunu gençlerin olduğu ülkelere performansıyla lanse eder. megané II ilk çıktığında 115 bg'di, ancak sonraki versiyonları 110 bg olarak gelmeye başladı. Nedeni ise egzoz emisyon oranı yeni çıkan bazı standartların üzerindeydi. Motor aynı motor, ancak yazılım değiştirilerek gücü azaltıldı. Burada yapılan işlemin mühendislikteki adı optimizasyondur. En uygun performans tüketim gaz salınımı, motor ömrü.....vs değerlerinin ortak noktası bulunur ve ayarı yapılır. Chip tuning'te ise bu dengeler yeniden ayarlanıyor, yani bir şekilde bozuluyor. Chip tuning işlemi sonucunda araçlar garanti kapsamı dışında kalıyor. (bazı firmaların anlaşmalı olduğu markalar hariç)

    benim chip tuning'ten anladığım, chip tuning, yakıttan veya gaz salınımından veya motor ömründen ödün vererek performans artışı sağlamaktır, burada da insanların öncelikleri devreye girer, benim için önemli olan mesela güvenliktir, bir başkası konfor ister, bir başkası performans ister, performans isteyenler için güzel bir çözüm, ancak edecekleri zararı performans kazancı ile tolere edebileceklerini düşünüyor, ettiklerine inanıyorlarsa ne mutlu onlara.

    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    İmzamdaki arabada basmazsan yakıt değişmiyor, basarsan haliyle artıyor.

    Şayet panjur değiştiyse yani logosuz panjur takıldıysa geçen pazartesi sabahı E5'te gördüm bu aracı ve basıklık filan çok hoştu.Allah kaza bela vermesin.

    Chip olayını ise bilmiyorum.Azalttığı yönde de yazılar var artırdığı yönde de..Mantıken güç artıyor yakıt azalıyor;ters gibi geliyor ama..


    Doğrudur E5'i çok sık kullanıyorum günlük güzergahımda.

    Çok teşekkürler, Allah kimseye kaza bela vermez inş.
  • Upss..
  • Guzel yazi olmus tebrik ederim.
  • Rica ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    arkadaşlar, otomobil üreticileri yakıtı 0,1 düşürmek için bir taraflarını yırtıyorlar, chip yapmayı onlar bilmiyor mu? bu chip, iyi bişey olsa otomobil üreticileri zaten baştan yapmaz mıydı? aynı şey güç için de geçerli,kim istemez ki ürettiği 1.6 motordan daha fazla güç alsın? ama demek ki motora bir zararı var ki adamlar yapmıyorlar.

    bu düşüncem sizce de mantıklı değil mi?

    Bu Adam On Numara yazmış Klavyen dert görmesin hocam...
  • Bazı servisler chip işini yapıyorlar ve garanti veriyorlar. Bu mevzu yeni değil,eskiden beri yapılan bir olay,ortada tecrübeler var. Yaptıranlar az değil,gider onlarla konuşur araştırırsınız.Otomobil şirketleri emisyon değerlerine uymak zorundalar,mecburen güç kısacaklar,yoksa o araba üretilmesine izin verilmez.Ayrıca otomobil şirketleri gerektiğinde kutuplardada,ekvatordada çalışabilecek,yağ değişimi,bakımları vs uzun süre ihmal edildiğindede problem çıkarmayacak,her türlü zor koşullarda problem çıkarmayacak,bakım periyodu olabildiğince uzun araçlar yapmaya çalışırlar.

    Arkadaşımın işyerinde yeni aldıkları şirket aracına bakımlar ertelenir,akla geldikce yapılır,kimin kullandığı belli olmaz,30 bin km aralarla anca bakım yapılır,bazen oda unutulur. Yağına suyuna bakılmaz,şirket şöförleri aracı deli gibi kullanır. Üreticiler buna göre araç yapmak zorundalar. Emisyon değerlerine uymak zorundalar. Motor gücünün yüzde 60 ını kullanmak zorundalar, yoksa o motor toleransları karşılamaz. Her türlü şarta uygun toleransta motor üretmek zorundalar. Şu 20 bin km bakım aralığı olan motor üreticileri var,çünkü rekabet var.

    Ne kadar anlatsakda aynı soru gelecektir,motor üreticisi bunu bilmiyormu,neden yapmıyorlar? Ben bu soruya cevap vermekten usandım. En güzeli ben cevap vermeyeyim defalarca, sizler gidin yaptıranları dinleyin,sayıları az değil... Tecrübelere bakınız...

    LPG ilk çıktığında ön yargılar vardı, motoru bitiriyor vs diye... Uzun süre inat edenler vardı. Ama onlarda vazgeçtiler inatlarından. Servisler garanti vermiyordu,şu an kendileri yapıyorlar. Ancak şu an yine inat edenler,benzinle kullananlar var. Onların bu düşüncelerini kırmak çok zor,imkansız. Onlarada saygılıyız,peki diyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bazı servisler chip işini yapıyorlar ve garanti veriyorlar. Bu mevzu yeni değil,eskiden beri yapılan bir olay,ortada tecrübeler var. Yaptıranlar az değil,gider onlarla konuşur araştırırsınız.Otomobil şirketleri emisyon değerlerine uymak zorundalar,mecburen güç kısacaklar,yoksa o araba üretilmesine izin verilmez.Ayrıca otomobil şirketleri gerektiğinde kutuplardada,ekvatordada çalışabilecek,yağ değişimi,bakımları vs uzun süre ihmal edildiğindede problem çıkarmayacak,her türlü zor koşullarda problem çıkarmayacak,bakım periyodu olabildiğince uzun araçlar yapmaya çalışırlar.

    Arkadaşımın işyerinde yeni aldıkları şirket aracına bakımlar ertelenir,akla geldikce yapılır,kimin kullandığı belli olmaz,30 bin km aralarla anca bakım yapılır,bazen oda unutulur. Yağına suyuna bakılmaz,şirket şöförleri aracı deli gibi kullanır. Üreticiler buna göre araç yapmak zorundalar. Emisyon değerlerine uymak zorundalar. Motor gücünün yüzde 60 ını kullanmak zorundalar, yoksa o motor toleransları karşılamaz. Her türlü şarta uygun toleransta motor üretmek zorundalar. Şu 20 bin km bakım aralığı olan motor üreticileri var,çünkü rekabet var.

    Ne kadar anlatsakda aynı soru gelecektir,motor üreticisi bunu bilmiyormu,neden yapmıyorlar? Ben bu soruya cevap vermekten usandım. En güzeli ben cevap vermeyeyim defalarca, sizler gidin yaptıranları dinleyin,sayıları az değil... Tecrübelere bakınız...

    LPG ilk çıktığında ön yargılar vardı, motoru bitiriyor vs diye... Uzun süre inat edenler vardı. Ama onlarda vazgeçtiler inatlarından. Servisler garanti vermiyordu,şu an kendileri yapıyorlar. Ancak şu an yine inat edenler,benzinle kullananlar var. Onların bu düşüncelerini kırmak çok zor,imkansız. Onlarada saygılıyız,peki diyoruz.

    Bakım periyodu, kullanılan yağ, donanım seçenekleri, yerden yükseklik, kullanılan lastiğin markası modeli zaten ülkeden ülkeye değişmektedir. Yani kutuplara gönderilen arabayla, ekvatora gönderilen arabanın ne donanımı, ne yağı, ne yazılımı, ne de yerden yüksekliği aynı değildir.

    Otomobil üreticilerinin de öyle bir zorunluluğu yoktur, bakımlar ihmal edildiğinde problem çıkarmayacak aracı neden üretsinler? Problem çıkarsın ki esas yer olan servisten para kazansınlar

    Servisler chip işini bedavaya değil, aksine çok basit bir işlemi (ellerinde olan başka bir yazılımı arabaya atıyorlar) çok yüksek bir fiyata yapıyorlar... Garanti devam etse de servisler o aldıkları ücret karşılığında risk alıyorlar, ayrıca parça maliyeti olarak bakarsak çıkacak olası bir sorunda zaten parasını peşin almış oluyorlar.

    Emisyon değerlerine uymak zorundalar ancak yetkili servisler garanti dahilinde bu işlemi yapıyorlar diyorsunuz da çelişkili değil mi bu ifade set hocam? Sanayide sokak arasında yapılsa emisyon değerini kimse sallamaz da yetkili servisin ve dolayısıyla üretici markanın bu konuda sorumluluğu yok mu?

    Üreticilerin hiç de öyle yok bu şirket aracı olacak bunu böyle yapmalıyız diye bir zorunlulukları yoktur, hiç bir sorumluluğu da yoktur, sen bakım periyodunu geçirirsen zaten o araç garanti kapsamı dışında kalmıştır.

    Kullandığım aracın Türkiye bakım periyodu 15.000 km iken Avrupa'da 20.000km, neden?

    Çok emin ve kesin ifadelerle yanlış bilgi verdiğinizi düşünüyorum, motor gücünün %60'ını kullanmak zorundalar falan... VW dese ki; "Aslında 1.4 TSI'dan 290 hp güç ürettik de, 170'e indirdik öyle satıyoruz" size ne kadar inandırıcı gelir?




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.