Şimdi Ara

Megane BVA kullananlar..... (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
38.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VGroove

    Otomaitk şanzıman ile çok önemli bir bilgi ;

    Halk arasında yıllardır süregelen yanlış bir bilgi hakimdir...Kırmızıda durunca N'ye alınız..

    Aslında almamak gerekiyor.Çünkü otomatik şanzımanlar %100 yağ içinde çalışırlar.Yani siz durunca N ye veya P ye almadığınızda YAĞ İÇERİSİNDE HERHANGİ BİR SÜRTÜNME VE AŞINMA OLMAZ.

    Tam tersini yaptığınızda ; yani kısa süreli duraklamalarda N ye alıp , kırmızı yandığı gibi D ye atıp kalkış yaptığınızda şanzıman dişlileri işte o zaman aşınır.Bunun nedeni ise ;

    Otomatik şanzımanlarda , vitesi boşa alınca (N) şanzımandaki mavcut yağın şanzımanın alt kısmına geçmesi ve dişlilerin yağın dışında kalmasıdır..Böyle olunca da hemen kalkış yaptığınız için dişliler aşınır..

    Araba vitesdeyken , frene hafif bastığınızda gelen ''GURRRRRR'' sesi sizi yanıltmasın , yağ içinde asla aşınma olmaz

    Otomatik şanzımanlar bu zihniyetle icat edildi zaten


    Bu gerçeği , BMW de çalışan bir mühendis arkadaşımızdan öğrenmiştik


    Alıntıları Göster
    O halde sabah ilk çalıştırdığımızda -özellikle dizellerde- biraz ısıtmak için beklerkende D moduna almak gerekir. halbuki P de çalıştırılıyor ve harekete geçerken D ye alınıyor (kitapçık+servis tavsiyesi).

    İkisinden biri yanlış o zaman?

    quote:

    Orjinalden alıntı: VGroove

    Otomaitk şanzıman ile çok önemli bir bilgi ;

    Halk arasında yıllardır süregelen yanlış bir bilgi hakimdir...Kırmızıda durunca N'ye alınız..

    Aslında almamak gerekiyor.Çünkü otomatik şanzımanlar %100 yağ içinde çalışırlar.Yani siz durunca N ye veya P ye almadığınızda YAĞ İÇERİSİNDE HERHANGİ BİR SÜRTÜNME VE AŞINMA OLMAZ.

    Tam tersini yaptığınızda ; yani kısa süreli duraklamalarda N ye alıp , kırmızı yandığı gibi D ye atıp kalkış yaptığınızda şanzıman dişlileri işte o zaman aşınır.Bunun nedeni ise ;

    Otomatik şanzımanlarda , vitesi boşa alınca (N) şanzımandaki mavcut yağın şanzımanın alt kısmına geçmesi ve dişlilerin yağın dışında kalmasıdır..Böyle olunca da hemen kalkış yaptığınız için dişliler aşınır..

    Araba vitesdeyken , frene hafif bastığınızda gelen ''GURRRRRR'' sesi sizi yanıltmasın , yağ içinde asla aşınma olmaz

    Otomatik şanzımanlar bu zihniyetle icat edildi zaten


    Bu gerçeği , BMW de çalışan bir mühendis arkadaşımızdan öğrenmiştik





  • quote:

    Orijinalden alıntı: unsal28

    O halde sabah ilk çalıştırdığımızda -özellikle dizellerde- biraz ısıtmak için beklerkende D moduna almak gerekir. halbuki P de çalıştırılıyor ve harekete geçerken D ye alınıyor (kitapçık+servis tavsiyesi).

    İkisinden biri yanlış o zaman?

    quote:

    Orjinalden alıntı: VGroove

    Otomaitk şanzıman ile çok önemli bir bilgi ;

    Halk arasında yıllardır süregelen yanlış bir bilgi hakimdir...Kırmızıda durunca N'ye alınız..

    Aslında almamak gerekiyor.Çünkü otomatik şanzımanlar %100 yağ içinde çalışırlar.Yani siz durunca N ye veya P ye almadığınızda YAĞ İÇERİSİNDE HERHANGİ BİR SÜRTÜNME VE AŞINMA OLMAZ.

    Tam tersini yaptığınızda ; yani kısa süreli duraklamalarda N ye alıp , kırmızı yandığı gibi D ye atıp kalkış yaptığınızda şanzıman dişlileri işte o zaman aşınır.Bunun nedeni ise ;

    Otomatik şanzımanlarda , vitesi boşa alınca (N) şanzımandaki mavcut yağın şanzımanın alt kısmına geçmesi ve dişlilerin yağın dışında kalmasıdır..Böyle olunca da hemen kalkış yaptığınız için dişliler aşınır..

    Araba vitesdeyken , frene hafif bastığınızda gelen ''GURRRRRR'' sesi sizi yanıltmasın , yağ içinde asla aşınma olmaz

    Otomatik şanzımanlar bu zihniyetle icat edildi zaten


    Bu gerçeği , BMW de çalışan bir mühendis arkadaşımızdan öğrenmiştik



    Alıntıları Göster
    valla onlarca otomatik arac kullandim, hic oyle bir GURRRR sesi duymadim??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^Biotech^

    valla onlarca otomatik arac kullandim, hic oyle bir GURRRR sesi duymadim??

    Alıntıları Göster
    valla ben de duymadım, frene basınca gelen ses, balatadan olmasın :) tozlandı filansa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unsal28

    valla ben de duymadım, frene basınca gelen ses, balatadan olmasın :) tozlandı filansa

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar yakıt tüketimi ne alemde. Lpk kullanan arkadaşlar ne kadar yakıyorlar bilgi verirlerse sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rafii

    Arkadaşlar yakıt tüketimi ne alemde. Lpk kullanan arkadaşlar ne kadar yakıyorlar bilgi verirlerse sevinirim

    Alıntıları Göster
    Vectra b lerin otomatiklerinde ise durulduğu anda otomatikman şanzıman kendini N ye alıyor .Açıklanan nedense aşınma ve yakıt tüketiminin daha az gerçekleşmesinin sağlanması ve rölanti beklemelerindeki ilave konfor olarak açıklıyorlar.
    Bunu 98 yılında auto bilde 7-8 marka araç ve otomatik şanzımanın ve aynı araçların düz vites kutularının değerlendirmesi şeklinde bir testte okumuştum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Vectra b lerin otomatiklerinde ise durulduğu anda otomatikman şanzıman kendini N ye alıyor .Açıklanan nedense aşınma ve yakıt tüketiminin daha az gerçekleşmesinin sağlanması ve rölanti beklemelerindeki ilave konfor olarak açıklıyorlar.
    Bunu 98 yılında auto bilde 7-8 marka araç ve otomatik şanzımanın ve aynı araçların düz vites kutularının değerlendirmesi şeklinde bir testte okumuştum

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar uzun zamandır kimse yazmamış ama kkonu direk alakalı olduğu için yazıyorum. Umarım birileri görür. Benim 2004 meg II dyn. BVA aracımın "D" konumunda dururken sarsıntılı çalışması gibi bir prooblemim var. "P" konumuna alınca bazen stop etmişçesine sessizleşmesine rağmen bazen aynı sarsıntılı çalışma devam ediyor. Araçta bir vibrasyon var. oturduğum yerde direksiyonda hissediyorum. Hatta giderken de sanki o titreşimi ayağımın altında hissediyorum. Bu normal midir? Şubat ayında satın aldım.Araç 73.000 km. de ve 4.000 km önce araca LPG taktıdım. Kafamı kurcalıyor. Bugün chevrolet cruza test sürüşü yaptım ama aynı sorun onda yoktu. rolantide hiç titreşim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    Arkadaşlar uzun zamandır kimse yazmamış ama kkonu direk alakalı olduğu için yazıyorum. Umarım birileri görür. Benim 2004 meg II dyn. BVA aracımın "D" konumunda dururken sarsıntılı çalışması gibi bir prooblemim var. "P" konumuna alınca bazen stop etmişçesine sessizleşmesine rağmen bazen aynı sarsıntılı çalışma devam ediyor. Araçta bir vibrasyon var. oturduğum yerde direksiyonda hissediyorum. Hatta giderken de sanki o titreşimi ayağımın altında hissediyorum. Bu normal midir? Şubat ayında satın aldım.Araç 73.000 km. de ve 4.000 km önce araca LPG taktıdım. Kafamı kurcalıyor. Bugün chevrolet cruza test sürüşü yaptım ama aynı sorun onda yoktu. rolantide hiç titreşim yok.

    Alıntıları Göster
    Walla ben kaç sefer şehir dışı seyahat için kiraladım çok ama çok rahat araç. Sarsıntılı vites geçişi var diyenler yarı otomatik sürsünler biraz.(Özellikle 308 auto 6r)
    En sarsıntısız vites geçişleri focus tdci cvt şanzımanda var. (vites bozulunca 19 milyar masraf çıkıyor demeyin ben sarsıntısızlıktan bahsediyorum.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NateHuffman

    Walla ben kaç sefer şehir dışı seyahat için kiraladım çok ama çok rahat araç. Sarsıntılı vites geçişi var diyenler yarı otomatik sürsünler biraz.(Özellikle 308 auto 6r)
    En sarsıntısız vites geçişleri focus tdci cvt şanzımanda var. (vites bozulunca 19 milyar masraf çıkıyor demeyin ben sarsıntısızlıktan bahsediyorum.)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: NateHuffman

    Walla ben kaç sefer şehir dışı seyahat için kiraladım çok ama çok rahat araç. Sarsıntılı vites geçişi var diyenler yarı otomatik sürsünler biraz.(Özellikle 308 auto 6r)
    En sarsıntısız vites geçişleri focus tdci cvt şanzımanda var. (vites bozulunca 19 milyar masraf çıkıyor demeyin ben sarsıntısızlıktan bahsediyorum.)



    cvt'de dişliler olmadığı için sarsıntı olmaması gayet doğal




  • Sarsıntılı çalışma motor kulakları ile de ilgili olabilir... Vibrasyon sorunlarında motor kulaklarını değiştiriyorlar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    Arkadaşlar uzun zamandır kimse yazmamış ama kkonu direk alakalı olduğu için yazıyorum. Umarım birileri görür. Benim 2004 meg II dyn. BVA aracımın "D" konumunda dururken sarsıntılı çalışması gibi bir prooblemim var. "P" konumuna alınca bazen stop etmişçesine sessizleşmesine rağmen bazen aynı sarsıntılı çalışma devam ediyor. Araçta bir vibrasyon var. oturduğum yerde direksiyonda hissediyorum. Hatta giderken de sanki o titreşimi ayağımın altında hissediyorum. Bu normal midir? Şubat ayında satın aldım.Araç 73.000 km. de ve 4.000 km önce araca LPG taktıdım. Kafamı kurcalıyor. Bugün chevrolet cruza test sürüşü yaptım ama aynı sorun onda yoktu. rolantide hiç titreşim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unsal28

    Sarsıntılı çalışma motor kulakları ile de ilgili olabilir... Vibrasyon sorunlarında motor kulaklarını değiştiriyorlar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    Arkadaşlar uzun zamandır kimse yazmamış ama kkonu direk alakalı olduğu için yazıyorum. Umarım birileri görür. Benim 2004 meg II dyn. BVA aracımın "D" konumunda dururken sarsıntılı çalışması gibi bir prooblemim var. "P" konumuna alınca bazen stop etmişçesine sessizleşmesine rağmen bazen aynı sarsıntılı çalışma devam ediyor. Araçta bir vibrasyon var. oturduğum yerde direksiyonda hissediyorum. Hatta giderken de sanki o titreşimi ayağımın altında hissediyorum. Bu normal midir? Şubat ayında satın aldım.Araç 73.000 km. de ve 4.000 km önce araca LPG taktıdım. Kafamı kurcalıyor. Bugün chevrolet cruza test sürüşü yaptım ama aynı sorun onda yoktu. rolantide hiç titreşim yok.


    Alıntıları Göster
    Selamlar. Bende Scenic II 2.0 16V, BVA var. Aracın boş ağırlığı 1485 kg. Üstelik 1998 cc motor ve otomatik şanzımana rağmen şehir içinde yaklaşık 10 ile 11 L/100 km arasında yakıt tüketiyor. Uzun yolda da eğer 90-110 arası giderseniz 8 - 8.5 L./100 km Basarsanız 9-9.5 L/100 km yakıyor. Bence boyutlarına göre normal. Bu ölçümlerin hepsinde de klima açıktı.

    Unutmadan karlı ve kaygan zeminlerde asla N 'ye almayınız. Ya manuel vites seçiniz. (Tiptronik mod) yada D 'de sürmelisiniz. Eğer aracınızda ASR ve ESP varsa zaten sorun yaşama ihtimaliniz iyice azalacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Clio98 -- 18 Eylül 2009; 23:38:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clio98

    Selamlar. Bende Scenic II 2.0 16V, BVA var. Aracın boş ağırlığı 1485 kg. Üstelik 1998 cc motor ve otomatik şanzımana rağmen şehir içinde yaklaşık 10 ile 11 L/100 km arasında yakıt tüketiyor. Uzun yolda da eğer 90-110 arası giderseniz 8 - 8.5 L./100 km Basarsanız 9-9.5 L/100 km yakıyor. Bence boyutlarına göre normal. Bu ölçümlerin hepsinde de klima açıktı.

    Unutmadan karlı ve kaygan zeminlerde asla N 'ye almayınız. Ya manuel vites seçiniz. (Tiptronik mod) yada D 'de sürmelisiniz. Eğer aracınızda ASR ve ESP varsa zaten sorun yaşama ihtimaliniz iyice azalacaktır.

    Alıntıları Göster
    Artık kimse BVA kullanmıyor galiba.

    Yağ değişimi yapanlar hangi yağı kullanıyorlar acaba bilgi verirse sevinirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Artık kimse BVA kullanmıyor galiba.

    Yağ değişimi yapanlar hangi yağı kullanıyorlar acaba bilgi verirse sevinirim...

    Alıntıları Göster
    DEXRON III standardında herhangi bir marka yağ kullanabilirsin BVA şanzımanlarda.

    Piyasada ağırlıklı olarak Dexron II standardında olan daha eski teknoloji şanzımanlar için üretilmiş yağ var hatta bazı şanzıman yağı değişen servisler ve benzin istasyonları bile bu yağların uygun olduğunu, sürekli bu yağı kullandıklarını ve sattıklarını söyler ama sakın aldanma. Doğrusu BVA şanzımanlar beyin kontrollü olduğu için Dextron 3 standard taşıyan yağlardır. Ör: Opet ATF-III bu iş uygundur.

    Bir diğer önemli konu Renault kendi servisi dahil şanzıman yağının ömürlik olduğunu ve değişmesine gerek olmadığını söyler ki, bu da ayrı bir yanlıştır. Max her 55,000 - 60,000 Km de bir değiştirmek doğrusudur, daha fazla kullanımda yağ özelliğini kaybetmekte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar111

    DEXRON III standardında herhangi bir marka yağ kullanabilirsin BVA şanzımanlarda.

    Piyasada ağırlıklı olarak Dexron II standardında olan daha eski teknoloji şanzımanlar için üretilmiş yağ var hatta bazı şanzıman yağı değişen servisler ve benzin istasyonları bile bu yağların uygun olduğunu, sürekli bu yağı kullandıklarını ve sattıklarını söyler ama sakın aldanma. Doğrusu BVA şanzımanlar beyin kontrollü olduğu için Dextron 3 standard taşıyan yağlardır. Ör: Opet ATF-III bu iş uygundur.

    Bir diğer önemli konu Renault kendi servisi dahil şanzıman yağının ömürlik olduğunu ve değişmesine gerek olmadığını söyler ki, bu da ayrı bir yanlıştır. Max her 55,000 - 60,000 Km de bir değiştirmek doğrusudur, daha fazla kullanımda yağ özelliğini kaybetmekte.

    Alıntıları Göster
    bir akadaş yukarıda BVA vitesin DSG vitesten daha sarsıntısız olduğunu yazmış,allah akıl fikir versin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    bir akadaş yukarıda BVA vitesin DSG vitesten daha sarsıntısız olduğunu yazmış,allah akıl fikir versin

    Alıntıları Göster
    bende bva almayı düşünüyorum da 4 ileri vites az gelmiyor mu bu araca?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahfb42

    bende bva almayı düşünüyorum da 4 ileri vites az gelmiyor mu bu araca?

    Alıntıları Göster
    Beni otomatik vitesten soğutan şanzuman BVA!..

    2005 model megane dynamic 2 aldığımda bu kadar özelliğe sahip bu fiyata başka araba olmadığından kuşkulanmıştım. Ama yine de özelliklerinin cazibesine kapılıp aracı aldım. 1. haftanın sonunda vites kutusu arızası vermeye başladı (kronik sorun-selenoid valfi). Serviste değişim yapıldı. Paeça arızası kronik olduğu için garanti vermediler. Şanzuman yağı ile birlikte 750 TL tuttu. 6 ay sonra aynı arızayı verdi. Servis utandığından dolayı ikinci değişimi 400 TL'ye yaptı. 4 vites bu araç için kesinlikle yetersiz. Yakıtı anormal derecede artırıyor. şehir içinde LPG ile 13-15 lt. uzun yolda sakin kullanım ile (BVA meganlar için sakin kullanım 80 km/h ifade ediyor!...) 9 lt civarında yakıyor. Yol bilgisayarı ile gerçek tüketim miktarları kesinlikle tutmuyor. Selenoid valfi ile ikinci altı ayı doldurduğum için aracımı bugünlerde satışa çıkardım. Her an vites kutusu arızası verebilir...

    Vites geçişleri rahatsız edici düzeyde sarsıntılı. sadece 4. vitese geçerken hissetmiyorsunuz. Bu durum aracınızdaki yolculara aracın acemi bir şöför tarafından kullanıldığı hissini uyandırıyor. Aslında yazacak daha çoook şey var ama sizi vazgeçirmek için bu kadarı bile yeter sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duskmen

    Beni otomatik vitesten soğutan şanzuman BVA!..

    2005 model megane dynamic 2 aldığımda bu kadar özelliğe sahip bu fiyata başka araba olmadığından kuşkulanmıştım. Ama yine de özelliklerinin cazibesine kapılıp aracı aldım. 1. haftanın sonunda vites kutusu arızası vermeye başladı (kronik sorun-selenoid valfi). Serviste değişim yapıldı. Paeça arızası kronik olduğu için garanti vermediler. Şanzuman yağı ile birlikte 750 TL tuttu. 6 ay sonra aynı arızayı verdi. Servis utandığından dolayı ikinci değişimi 400 TL'ye yaptı. 4 vites bu araç için kesinlikle yetersiz. Yakıtı anormal derecede artırıyor. şehir içinde LPG ile 13-15 lt. uzun yolda sakin kullanım ile (BVA meganlar için sakin kullanım 80 km/h ifade ediyor!...) 9 lt civarında yakıyor. Yol bilgisayarı ile gerçek tüketim miktarları kesinlikle tutmuyor. Selenoid valfi ile ikinci altı ayı doldurduğum için aracımı bugünlerde satışa çıkardım. Her an vites kutusu arızası verebilir...

    Vites geçişleri rahatsız edici düzeyde sarsıntılı. sadece 4. vitese geçerken hissetmiyorsunuz. Bu durum aracınızdaki yolculara aracın acemi bir şöför tarafından kullanıldığı hissini uyandırıyor. Aslında yazacak daha çoook şey var ama sizi vazgeçirmek için bu kadarı bile yeter sanırım...

    Alıntıları Göster
    Selamlar,

    Bende yaklaşık 6aydır 1.6 Dynamique BVA kullanmaktayım. Arabam 5500km de ve bazı sorularım var.

    Çoğunlukla şehir içinde kullanıyorum ilk başlarda depo başına ortalamam 10.5-11lt/100km idi. Ancak son zamanlarda (kış aylarında da olduğumuz için olabilir) 13-13.5lt/100km civarında değerler görüyorum. Fazla devirli kullanmamaktayım.Sizce normal midir?

    İkinci olarak aldığımız benzinin kalitesi bunu etkiler mi? Ben yaklaşık 10-12 depo benzin aldım şuana kadar ve hep Shell kullandım. Değiştirmemiz yakıt tüketimini iyi ya da kötü açıdan etkiler mi?

    Son olarak sürüş halindeyken gaz pedalını nasıl kullanmalıyız ki yakıt tüketimi düşsün?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apoca1ypse

    Selamlar,

    Bende yaklaşık 6aydır 1.6 Dynamique BVA kullanmaktayım. Arabam 5500km de ve bazı sorularım var.

    Çoğunlukla şehir içinde kullanıyorum ilk başlarda depo başına ortalamam 10.5-11lt/100km idi. Ancak son zamanlarda (kış aylarında da olduğumuz için olabilir) 13-13.5lt/100km civarında değerler görüyorum. Fazla devirli kullanmamaktayım.Sizce normal midir?

    İkinci olarak aldığımız benzinin kalitesi bunu etkiler mi? Ben yaklaşık 10-12 depo benzin aldım şuana kadar ve hep Shell kullandım. Değiştirmemiz yakıt tüketimini iyi ya da kötü açıdan etkiler mi?

    Son olarak sürüş halindeyken gaz pedalını nasıl kullanmalıyız ki yakıt tüketimi düşsün?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

    Ben servise sorduğumda en az yaktığı nokta ş.dışı 90 ile gitmeniz demişti..Bu ile Ş.dışı ort.6.5 görmüştüm...

    Bu arada BVA vitesten inanılmaz şikayetçiyimAraç bu kadar kötü performans sergilememeli ya.4 ileri otomatik diye birşey kalmadı artık günümüzde.Renault'un bunu acil değiştirmesi lazım bence..Araç çekmiyor D de iken.Mecbur gazı köklüyorsunuz,alt vitese atıyor.Anlık 20 l leri görüyorum...Aracın çekiş çok kötü dediğim gibi.Siz siz olun Renault'un BVA Vitesini almayın.Hele Klima açıkken sormayın gitsinEn yakın zamanda Satmayı düşünüyorum desem yeridir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Overtakes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Apoca1ypse

    Selamlar,

    Bende yaklaşık 6aydır 1.6 Dynamique BVA kullanmaktayım. Arabam 5500km de ve bazı sorularım var.

    Çoğunlukla şehir içinde kullanıyorum ilk başlarda depo başına ortalamam 10.5-11lt/100km idi. Ancak son zamanlarda (kış aylarında da olduğumuz için olabilir) 13-13.5lt/100km civarında değerler görüyorum. Fazla devirli kullanmamaktayım.Sizce normal midir?

    İkinci olarak aldığımız benzinin kalitesi bunu etkiler mi? Ben yaklaşık 10-12 depo benzin aldım şuana kadar ve hep Shell kullandım. Değiştirmemiz yakıt tüketimini iyi ya da kötü açıdan etkiler mi?

    Son olarak sürüş halindeyken gaz pedalını nasıl kullanmalıyız ki yakıt tüketimi düşsün?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

    Ben servise sorduğumda en az yaktığı nokta ş.dışı 90 ile gitmeniz demişti..Bu ile Ş.dışı ort.6.5 görmüştüm...

    Bu arada BVA vitesten inanılmaz şikayetçiyimAraç bu kadar kötü performans sergilememeli ya.4 ileri otomatik diye birşey kalmadı artık günümüzde.Renault'un bunu acil değiştirmesi lazım bence..Araç çekmiyor D de iken.Mecbur gazı köklüyorsunuz,alt vitese atıyor.Anlık 20 l leri görüyorum...Aracın çekiş çok kötü dediğim gibi.Siz siz olun Renault'un BVA Vitesini almayın.Hele Klima açıkken sormayın gitsinEn yakın zamanda Satmayı düşünüyorum desem yeridir..

    Alıntıları Göster
    Yaklaşık 75bin km(yarısı kış lastikleriyle) civarı megane 2 sedan dinamik bva kullandım. Ortalamam 8.5 civarıydı. Kullandığım güzergah için karma yorumu doğru olur sanırım. Hem trafiği hem otoyolu ayrıca ara ara kısa mesafeli kullanımı da barındıran bir güzergah. Normal kullanımlarla(klima açık) 8.0 - 8.5 ortalama tutturmak sıradışı bir durum değil. Arabadan yüksek performans beklemeden önünüzdekiyle mesafe bırakarak kullanınca gayet kolay oluyor. 45 km lik bir yolda 5.5 lt ortalama tutturmuştum. Otoparka parkederken 6.0ya çıkmıştı ortalaması :)
    BVA tipik bir otomatik vites. Yani 1.6 atmosferik herhangi bir motor da geleneksel otomatik şanzımanla 1300 kiloyu dik bir yokuşa çıkartmakta zorlanacaktır. Otobanda da 130 ile giderken devir saati 4000'i gösterir. Dolayısıyla uzun yolda aracı mümkün olduğunca 90-120 arasında kullanmakta fayda var. Vites geçişlerinin de son derece hızlı ve sarsıntısız olduğunu belirtmekte fayda var.

    Sanırım yeni megane da kullanılan şanzıman daha az hatalı. 20bin km civarındayken bir sıkıntıdan dolayı garantiden değiştirilmiş şanzıman, ondan sonra bir daha hiç sıkıntı yaşamadım. Herhalde 75bin kmlik süreç boyunca aracın toplam çıkardığı maliyet servisiyle beraber 2000(epey pazarlık emeği vardır bu fiyatta) tlyi geçmemiştir. Bunlara triger kayışı, elektronik ateşleyiciler periyodik bakımlar gibi şeyler de dahil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atos12345

    Yaklaşık 75bin km(yarısı kış lastikleriyle) civarı megane 2 sedan dinamik bva kullandım. Ortalamam 8.5 civarıydı. Kullandığım güzergah için karma yorumu doğru olur sanırım. Hem trafiği hem otoyolu ayrıca ara ara kısa mesafeli kullanımı da barındıran bir güzergah. Normal kullanımlarla(klima açık) 8.0 - 8.5 ortalama tutturmak sıradışı bir durum değil. Arabadan yüksek performans beklemeden önünüzdekiyle mesafe bırakarak kullanınca gayet kolay oluyor. 45 km lik bir yolda 5.5 lt ortalama tutturmuştum. Otoparka parkederken 6.0ya çıkmıştı ortalaması :)
    BVA tipik bir otomatik vites. Yani 1.6 atmosferik herhangi bir motor da geleneksel otomatik şanzımanla 1300 kiloyu dik bir yokuşa çıkartmakta zorlanacaktır. Otobanda da 130 ile giderken devir saati 4000'i gösterir. Dolayısıyla uzun yolda aracı mümkün olduğunca 90-120 arasında kullanmakta fayda var. Vites geçişlerinin de son derece hızlı ve sarsıntısız olduğunu belirtmekte fayda var.

    Sanırım yeni megane da kullanılan şanzıman daha az hatalı. 20bin km civarındayken bir sıkıntıdan dolayı garantiden değiştirilmiş şanzıman, ondan sonra bir daha hiç sıkıntı yaşamadım. Herhalde 75bin kmlik süreç boyunca aracın toplam çıkardığı maliyet servisiyle beraber 2000(epey pazarlık emeği vardır bu fiyatta) tlyi geçmemiştir. Bunlara triger kayışı, elektronik ateşleyiciler periyodik bakımlar gibi şeyler de dahil.

    Alıntıları Göster
    Bence de artık araçların 4ileri üretilmemesi lazım. Resmen eski teknoloji. Performans olarak bekleneni kesinlikle karşılamıyor. Arabanın konforundan ve görselliğinden çok memnunum ama BVA olması ve yakıt tüketiminin aşırı olması beni düşündürtüyor. Bu arada 13.5lt/100km ortalamalarında gezen aracımı şu aralar sadece 3-4 kmlik yollarda ve şehir içi kullanıyorum. Sanırım tüketim bu yüzden tavan yaptı.

    Bir arkadaş vites geçişlerinin hissedilir olduğunu söyledi. Katılmıyorum benim kendi arabamda hissedilir geçişler hissetmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apoca1ypse

    Bence de artık araçların 4ileri üretilmemesi lazım. Resmen eski teknoloji. Performans olarak bekleneni kesinlikle karşılamıyor. Arabanın konforundan ve görselliğinden çok memnunum ama BVA olması ve yakıt tüketiminin aşırı olması beni düşündürtüyor. Bu arada 13.5lt/100km ortalamalarında gezen aracımı şu aralar sadece 3-4 kmlik yollarda ve şehir içi kullanıyorum. Sanırım tüketim bu yüzden tavan yaptı.

    Bir arkadaş vites geçişlerinin hissedilir olduğunu söyledi. Katılmıyorum benim kendi arabamda hissedilir geçişler hissetmiyorum.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar.

    Yoğun trafikte aracı kullanırken 1. vitesten 2.vitese geçiş sarsıntılı ve biraz uzun oluyor. Bu durumu yaşayan başka kullanıcılar da var mı? Çözümü nasıl bulacağız?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.