Şimdi Ara

Megane 4 LPG Uyumu (Herkes Bir şey söylüyor) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
66
Cevap
1
Favori
56.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yucel20

    bugün itibri ile 70,000 km de aracım subap erimesi yaptı,bu araç lpg ye uyumsuz,servis 6 7 bin TL masraf çıkarıyor,bu arabayı lpg uyumlu diye satan arkadaşlara da selam olsun
    Fakir karışımda kalmaması için Afr ayarı yaptırmış mıydınız aracınıza?
  • Evet yapılmıştı ama yeni teknoloji motorlar magnezyum subap kullandığı için kaçınılmaz son, aracın subaplarını Çelik ile değiştiriyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yucel20

    Evet yapılmıştı ama yeni teknoloji motorlar magnezyum subap kullandığı için kaçınılmaz son, aracın subaplarını Çelik ile değiştiriyorum
    Çelik Subap ücreti ne kadar?
  • Magnezyum olanlar 300 tl civarı ben Çelik taktırıyorum 650 civarı bişey toplam maliyet 3000 olacak sanırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sanayi veya özel serviste 2.000 liraya yaptırabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sepulnation

    Araç benzindeyken motor sicaklığı 450 dereceye kadar çıkıyor, lpg de ise 650 ye kadar. Bu sebeple magnezyumlu sübaplar uzun süre o sıcaklığa dayanamıyor. Bunun için ise aracı gerçekten sıkıştırmalı yüksek devirlerde uzun süre kullanmalısınız. Örneğin 6. Viteste 120 ile giden bir araçla bir problem yaşamazsınız ama 5. Vitese çekip 120 yaparsanız yüksek devir sebebiyle yanma artacağı için sıcaklık artışı kaçınılmaz olur. Kaliteli yağ ve bakımlı suyu eksik edilmemiş radyatör bence uzun süre sıkıntı yaşamadan kullanmanızı sağlar ki motor zaten eski çağlardan kalmış bir motor.

    Lpg li araç kullanacağıma yürürüm ben o daha iyi. Yürütemeyeceksem araba niye alayım. Kendim yürürüm. Avm de gezen adamım ben. Avmye giremeyen araba bana göre değil.
    bende lpgsiz araba kullanamıyorum.



    benzınde 2 ay bındım sanki cebime ellerını sokup paramı cekıyormus gibi hissediyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Astra J 1.4T aracım vardı. Alındıktan sonra 2 bin kilometrelerde Prins VSI-2 kit takılmış. Dosyasında LPG bakımlarının (lpg sisteminin filtre ve yağ değişimlerinin, yol koşullarında gaz ayarlarının) belgeleri duruyordu. Ben de düzenli olarak yaptım tüm bakımlarını ve LPG bakımlarını. Yağ bittikçe değiştirirken yol şartlarında ayar da yaptırdım Prins bayisinde çok kez. 57 binde ben aldım ufaktan şöyle çok nadir de olsa kırmızı da beklerken titreyerek stop ederdi. 78 binde satmaya yakın bu sıkıntı iyice artmıştı hatta bazen durmadan vitesi boşa atar atmaz araba hareket halinde stop edebiliyordu. Anladım ki ne kadar düzgünde kullanılsa, sıkıştırırken benzine de alınsa belli bir km sonra bu sıkıntılar oluşuyor. O sıra Opel forumlarını takip ettiğimde benim aracımdaki gibi çok düşük km’lerde LPG taktıranlar yine 80 bine kadar iyi dayanmış seninki dediler. Çoğu 55-70 bin civarında yaşamış bu sıkıntıları.

    Megane için de aynısı geçerli. Okul bitince boş zamanlarımda taksiye çıktığım oldu durakta biri vardı. Era aracı 800 binde bir kez segman atılmış yeni araç arayışındaydı. Corolla ya da Civic alacak gibiyim. Megane için daha sıcağım ama ustam sübapların çok geçmeden eriyeceğini kendinden çok emin söyledi o yüzden vazgeçtim ondan demişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her lpg'li araba bir gün Supap arıza verebilir yaklaşık ömrü 50.000-60.000 km'dir diye söyleniyor fazlada olabilir azda olabilir. bunun sebebide araçlarda magnezyum Supap bulunuyor 650 derece sıcaklıklara dayanabiliyor ve lpg'de ömrü 60.000 km , 60.000 km sonra diyelim ki Supap arızası verdi .Değişiminde Supapları çelik olarak tercih ederseniz çelik Supap 1400 derecelere kadar dayanıyor yani bu sefer ömrü 100.000-120.000 kmlere kadar uzanabilir.


    Farklı bir sorunuz varsa bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 4 Ocak 2019; 17:51:51 >
  • Öncelikle , türk dil kurumunda supap olarak geçmektedir. Bir çok kişi yanlış bilmekte ve telaffuz etmektedir. Bende çok karıştırıyorum :)

    Megane 4 çok taksi var. Hepsi mi dizel? Hiç mi lpg li yok?
    Lpg ci 300.000 400.000 yapan taksici megane 4 lerin olduğunu söyledi. Kullandıkları kitin de brc olduğunu söylemişti.
    Benim merak ettiğim şu ; bu supap sorunu her 100 araçta, ya da her 1000 aracın kaçında çıkıyor. Oran nedir?
    Çünkü , hyundai , toyota gibi araçlarda da bu supaplardan var. Bazıları 1 milyon km ye yaklaşıyor sorun yok. Ama bazılarında ise 100.000 de supap sorunu oluyor.
    Lpg li hyundai ve toyota taksi çok fazla var.
    Mesela opel ve Chevrolet te bu sorun çok yüksek oranda var. Bu markalarda herkes bunu kabul ediyor.
    Kısacası , megane 4 te bu orantıyı belirtirsek, durum netleşir.
    Arabayı lpg de yüksek devirli kullanan biri ile sakin kullanın durumu aynı olamaz. Hiç mantıklı gelmiyor bana.
    Ayrıca lpg taktırıp AFR ayarı yaptırmayan araçlar maalesef kısa sürede bu sorunu yaşayacaktır.
    İkinci merak ettiğim husus şu; Avrupa dakiler lpg li aracı şehir içinde kullanıyor, şehir dışı uzun yolda ise benzinle kullanıyorlarmış. Biz de ise böyle kullanan yok sanırım. Supapların bu sorunu yaşamasında , bu durum bir etken olabilir mi sizce?
    Üçüncü merak ettiğim husus ise, bir gün supap sorunu yaşadığımızı varsayalım. Supapların orjinali ile ya da çelikle değiştirdiğimizi varsayalım. Aracı satarken bu bize bir sorun teşkil eder mi? Ekspere girince araç supap değişimi anlaşılır mı?
    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burberrys42 B kullanıcısına yanıt
    subap sorunu 100 aracın 100 unde de cıkar, kullanım tarzı sadece zamanına etki eder. (celik degilse)
    exper üst kapagı acmazsa veya kompresyon testi v.s. yapmazsa anlayamaz.
    hatta bu testleri yapsalar bile anlayacaklarını sanmıyorum alasım ve celık subaplar fiziksel olarak aynılar.
    subap erime sebebi lpgden dolayı kaynaklanan asırı ısınmadır, dikkat ederseniz butun lpgli araclar s.icinde devamlı fan acık dolasırlar.
    AFR ayarı ise yalnızca ömrünü uzatır, uzun vadede yine subaplar degisim isteyeceklerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    subap sorunu 100 aracın 100 unde de cıkar, kullanım tarzı sadece zamanına etki eder. (celik degilse)
    exper üst kapagı acmazsa veya kompresyon testi v.s. yapmazsa anlayamaz.
    hatta bu testleri yapsalar bile anlayacaklarını sanmıyorum alasım ve celık subaplar fiziksel olarak aynılar.
    subap erime sebebi lpgden dolayı kaynaklanan asırı ısınmadır, dikkat ederseniz butun lpgli araclar s.icinde devamlı fan acık dolasırlar.
    AFR ayarı ise yalnızca ömrünü uzatır, uzun vadede yine subaplar degisim isteyeceklerdir.
    mersine gel 1.2 i20 dohc motor aracımda lpg var. Acaba fan açıyor mu diye bir bak. Sen bütün araçları herhalde şahin-doğan ile karıştırıyorsun.
  • _K_A_İ_N_ kullanıcısına yanıt
    dogru sekilde kullanırsanız aracınız fan acmaz ancak bu gelecekte subap sorunları yasamayacagınız anlamına gelmez.
    (celik subaplar ile degistirmediyseniz)
    cogu aracta kullanılan magnezyum alasım subaplar 650 derecede erir, celik ise 1510.
    495 derecede yanan benzin ile calısması gereken motorda 850 derecede yanan lpg kullanıp hicbirsey olmaz sorun yok demek
    saglık için deve sidigi içmek kadar mantıklıdır.
    iyi forumlar.
  • Lpg taktıran arkadaşlara sigorta yaptırmalarını tavsiye ederim. 250 tl civarı ödeyip 7500 tl civarı motor arızalarını karşılayan lpg sigortası bulunmakta. Lpg dönüşümü yaptırdıktan sonra belli bir süre içinde yapılması gerekiyor. Lpg dönüşümü yapılan yerlerden bilgi alınabilir. Bildiğim kadarıyla tek bir sigorta firması var. 2 ya da 3 sene 100.000 km ye kadardı.
    Bu sigorta lpg markalarının verdiği garanti ile alakası yok. Lpg markaları kendi cihazlarına garanti vermektedir sadece.
    Supaplardan sorun yaşarsak sigorta dan hallettiririz en azından. Ben yaptırmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkesin yazdıkları dogru sayılabilecek nitelikte.
    Benim bildiğim kadarıyla renault magnezyum alaşımlı subap kullanmıyor.
    Arkadaşın net servisten ögrenmesi gereken durum budur, çalik mi magnezyum mu?

    Olaki magnezyum çıktı veya focusda mevcut.
    Sıfır arabaya lpg takıldıgında kullanıma baglı olarak ortalama 75 bin km götürmekte.
    Benzinlide ise ömür boyu olmasada 200 binlere kadar subap idare etmekte.

    Subaplar eridi diyelim çıkacak masraf 1000 lira işçilik 1500 lira malzeme

    Taktırıp taktırmamak sizin bütcenize kalmış, benim aracım focus3.5 kendi yagında kavrulan birisiyim , riske ve başımı agrıtmamak için lpg taktırmıyorum.

    Brc lavato 3000tl civarı 2.500 subap masrafı 5500 tl

    100 kmde 8 litre yaksa bugünkü benzin ile 48 tl yapr
    Yılda 15.000 km yapılsa 1200 litre benzin yapar 7200 masrafı var
    Lpg de 10 litre yaksa lpg litresiyle 35 tl yapar
    15.000 kmde 1500 litre yapar 5250 tl yapar

    İlk çalıştırmalarda ve ısınana kadar benzin tüketcek 750 bu olsa
    Lpg yılda 6000 tl masraf olcak
    Benzinde 7200 tl
    Arada 1200 lira fark var.

    Sen 2 yılda lpg yi amorti edersin aracın 30.bin kmde olur.
    2yılda lpg den subap masrafını cıkarsan aracın 60 bin kmde olur.

    Diyeceğim şu sen 60 bin kmye kadar bu aracı kullanmaya devam edecekmisin yoksa 60 bine dayanmadan satmayı düşünürmüsün.

    Satmayı düşünürsen kafa arıtma, uğraşmaya degmez.
    100-150 bin km çevircem dersen bütceni düşünceksen taktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Megane 4 supaplar çelik değil.
    Diğer konuda haklısınız bence. 15.000 km altında yıllık kullanıyorsa bence de lpg gerek yok.
    Ben yılda 30.000 km yapıyorum. Benim ki şarttı.
    İlla lpg kullanılmak isteniyorsa, fabrikasyon lpg li araç ya da uzak doğu arabaları honda toyota hyundai terch edilmeli bence. Avrupa araçlar lpg de supap sorunu var anlaşılan.
    Supap değişimi yapan bir usta bmw wolkswagen audi nin çok nadir supaptan geldiğini söylemişti. Demekki tüm avrupa araçlarda bu durum yok.
    Lpg dönüşümü yapanlar herkesi kandırıyor maalesef.
    Supaplar eridiğinde , bize verecekleri cevap şu olacak : benzinde de supaplar eriyor. Lpg den diyemezsiniz.
    Ve masraf sizden çıkacak. Bu yüzden lpg motor sigortası yaptırın.
    Ayrıca lpg kit lerine çok para vermekte hata. Para tuzağı. Yerli malı tercih etmek gerekir. Ben pişmanım.
    İyi işçilik ve doğru afr ayarı ile hepsi aynı işi görüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    dogru sekilde kullanırsanız aracınız fan acmaz ancak bu gelecekte subap sorunları yasamayacagınız anlamına gelmez.
    (celik subaplar ile degistirmediyseniz)
    cogu aracta kullanılan magnezyum alasım subaplar 650 derecede erir, celik ise 1510.
    495 derecede yanan benzin ile calısması gereken motorda 850 derecede yanan lpg kullanıp hicbirsey olmaz sorun yok demek
    saglık için deve sidigi içmek kadar mantıklıdır.
    iyi forumlar.
    Beyin noksanlığın var galiba,ben supap erimez mi demişim? Sana fan açmıyor demişim. Cümleleri okuyup yorum yazın.
  • _K_A_İ_N_ kullanıcısına yanıt
    ben de zaten fan acar demedim.
    iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Değerli arkadaşlar, gördüğünüz gibi yine taktırmayayım tamam derken, yeni mesajlar kafamı tekrar karıştırdı. İstanbulda ortalama günde 7 km yaparım, ama yaz tatillerinde 5 bin km yaparım, sorun da burda başlıyor, Candan mühendislik sorun olmaz demişti, Bakalım asrın problemine daha nasıl cevaplar gelecek :) şu sübapları çelik yapmayanların ben taaaa :)
    LPG sisteminin marka-kalitesi ve en önemlisi LPG yi kuracak usta-firma çok çok çok önemlidir. Bu arada bizim millet LPG yi kurdurup hiç ayar ve bakımını yaptırmadan eşek gibi binerler araca. Her 10 bin km de araç bakımını nasıl ihmal etmiyorsak LPG sistemini de bakımlarının yapılması gerekmektedir.(LPG Filtre değişimleri,tretman ilavesi, LPG beyin ayarı vb.) Ek olarak 200 TL gibi cüzzi bir masraf teşkil eder ama sistemin uyumlu ve sağlıklı çalışması için şarttır.

    Sonuç olarak önümüzdeki 5 yıl içinde aracı satma niyetiniz yok ise hiç vakit kaybetmeden ilk başta dediklerimi göz ardı etmeden LPG dönüşümü yapılabilir. BRC-ZAVOLİ-LANDİRENZO-PRİNS markalarına yönelmenizi tavsiye derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    LPG sisteminin marka-kalitesi ve en önemlisi LPG yi kuracak usta-firma çok çok çok önemlidir. Bu arada bizim millet LPG yi kurdurup hiç ayar ve bakımını yaptırmadan eşek gibi binerler araca. Her 10 bin km de araç bakımını nasıl ihmal etmiyorsak LPG sistemini de bakımlarının yapılması gerekmektedir.(LPG Filtre değişimleri,tretman ilavesi, LPG beyin ayarı vb.) Ek olarak 200 TL gibi cüzzi bir masraf teşkil eder ama sistemin uyumlu ve sağlıklı çalışması için şarttır.

    Sonuç olarak önümüzdeki 5 yıl içinde aracı satma niyetiniz yok ise hiç vakit kaybetmeden ilk başta dediklerimi göz ardı etmeden LPG dönüşümü yapılabilir. BRC-ZAVOLİ-LANDİRENZO-PRİNS markalarına yönelmenizi tavsiye derim.

    Alıntıları Göster
    kesinlikle önerdiğiniz markalar çok pahalı ve amortisman süresini uzatmakta.piyasadaki arçların %80 ine atiker gold ve atiker grand fazlasıyla yeter.brc y2 landiraenzoya 4000 tl vermeye gerek yok.2500 tl ya 2500 tl ya atiker grand hepsinle kafa kafa ya çekişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpikom

    kesinlikle önerdiğiniz markalar çok pahalı ve amortisman süresini uzatmakta.piyasadaki arçların %80 ine atiker gold ve atiker grand fazlasıyla yeter.brc y2 landiraenzoya 4000 tl vermeye gerek yok.2500 tl ya 2500 tl ya atiker grand hepsinle kafa kafa ya çekişir.

    Alıntıları Göster
    Bence de atiker grand yeterli.
    Bu fiyat aralığında Brc yeni bir ürün çıkarttı. Comfort isimli. Fiyatı 3.000 TL civarı.
    Ya da prins tecnomax.
    Prins ürün seçerseniz toplama bir sistem oluyor. Mesela prins in tankı yok bildigim kadarıyla. Atiker tank takıyor Lpg dönüşümcüler.
    Brc ürünleri kesinlikle daha kaliteli.
    Ancak yerli malını tercih etmekte fayda var, çünkü fark yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.