Şimdi Ara

MEGANE 2 VE LPG(ATİKER)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
17.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba,
    Foruma yeni katıldım. Aracım 2004 Megane 2 Dinamik. Bir çok konu olduğundan sorunumu nereye yazacağımı bilemedim. Şimdiden kusura bakmayın...
    Aracım sabahları ilk çalışmada tırrrrrrrrrr diye bir ses çıkarıyordu ve stop ediyordu. Servise götürdüm hem 60000 ağır bakımını yaptırdım hem de açı kaydırıcı ve ekzantrik mil kaptürünü değiştirdiler. 1200 tl ye mal oldu. Başlangıçtaki ses ve stop etme olayı kesildi ama yine de ilk çalışmalarda düşük rolantide, stop ettim edicem der gibi cansız çalışmaya devam etti. Fakat hiç stop etmedi. Aküden mi acaba diya düşündüm akü sağlammış. Her neyse fazla durmadım bunun üzerinde. Asıl sorun şu:
    Bir kaç gün önce araca Atiker marka lpg taktırdım:
    1) Acaba megane aracına atiker taktıran var mı?
    2) Araç lpg de çalışırken nerdeyse dizel motor gibi ses yapıyor? Böyle bir durumla karşılaşan var mı?
    3) Araç lpg de giderken benzin göstergesi düşüyor, benzin bitiyormuş gibi oluyor?
    4) Başlangıçta bahsettiğim stop etme sorunu tekrar olmaya başladı. Yalnız bu sefer bahsettiğim tıııııııırr sesi yok. Sabahları ilk çalıştırmada iki üç kere stop ediyor. Sıralı sistemde aracın ilk benzinle çalıştığını var sayarsak şimdi bu sorun lpg den mi kaynaklandı yoksa başka bir şeyden mi?
    Tecrübelerinizle bana bir yol gösterirseniz çok sevinirim. Çünkü ne servis ne de lpg ci parayı aldım işim bitti dercesine bir noktadan sonra hep başından savıyor. Ben yeni bir megane kullanıcısıyım. Arabayı alalı 4 ay oldu. Şimdiden moralim çok bozulmaya başladı.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetsen52

    Öncelikle merhaba,
    Foruma yeni katıldım. Aracım 2004 Megane 2 Dinamik. Bir çok konu olduğundan sorunumu nereye yazacağımı bilemedim. Şimdiden kusura bakmayın...
    Aracım sabahları ilk çalışmada tırrrrrrrrrr diye bir ses çıkarıyordu ve stop ediyordu. Servise götürdüm hem 60000 ağır bakımını yaptırdım hem de açı kaydırıcı ve ekzantrik mil kaptürünü değiştirdiler. 1200 tl ye mal oldu. Başlangıçtaki ses ve stop etme olayı kesildi ama yine de ilk çalışmalarda düşük rolantide, stop ettim edicem der gibi cansız çalışmaya devam etti. Fakat hiç stop etmedi. Aküden mi acaba diya düşündüm akü sağlammış. Her neyse fazla durmadım bunun üzerinde. Asıl sorun şu:
    Bir kaç gün önce araca Atiker marka lpg taktırdım:
    1) Acaba megane aracına atiker taktıran var mı?
    2) Araç lpg de çalışırken nerdeyse dizel motor gibi ses yapıyor? Böyle bir durumla karşılaşan var mı?
    3) Araç lpg de giderken benzin göstergesi düşüyor, benzin bitiyormuş gibi oluyor?
    4) Başlangıçta bahsettiğim stop etme sorunu tekrar olmaya başladı. Yalnız bu sefer bahsettiğim tıııııııırr sesi yok. Sabahları ilk çalıştırmada iki üç kere stop ediyor. Sıralı sistemde aracın ilk benzinle çalıştığını var sayarsak şimdi bu sorun lpg den mi kaynaklandı yoksa başka bir şeyden mi?
    Tecrübelerinizle bana bir yol gösterirseniz çok sevinirim. Çünkü ne servis ne de lpg ci parayı aldım işim bitti dercesine bir noktadan sonra hep başından savıyor. Ben yeni bir megane kullanıcısıyım. Arabayı alalı 4 ay oldu. Şimdiden moralim çok bozulmaya başladı.



    kardeş moralin bozulmasın ama keşke o sorun olduğu zaman foruma yazsaydın bilgisi olmayan insanlar çok pahalıya yaptırıyor 2004 model aracım motor soğukken çalıştırmada tırr şeklinde bir ses çıkarıyordu renault a mesaj attım bu sorunu halledin diye bana döndüler %20 indirimli fiyatıyla 905 lira çıkardılar sonra 620 lirasını renault karşıladı 285 liraya hepsini yaptırdım yetkili serviste.sizin stop etme sorunu lpg den kaynaklanabilir eğer lpg den kaynaklı değilse bilgisayara bağlatın manyetik kaptörün değişmesi gerekebilir ama bence lpg den kaynaklanıyor bu sorun.araç lpg de sesli çalışır bu normal.benzin göstergesinin düşmemesi için psa modül takıyorlar onu takmaları gerekiyordu bu yalnız o parçayla düzelir




  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    Peki bu indirimi nasıl sağladılar size?
    Birde söylediğim gibi sıralı sistemde araç önce benzinle çalışmıyor mu belli bir dereceye kadar. Yani sıralı sistem devreye girmiyor. Öyleyse stop etme işinin nasıl lpg kaynaklı olduğunu anlayamıyorum. Bu konuda biraz daha teknik bilgi vermeniz mümkün mü acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetsen52

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    Peki bu indirimi nasıl sağladılar size?
    Birde söylediğim gibi sıralı sistemde araç önce benzinle çalışmıyor mu belli bir dereceye kadar. Yani sıralı sistem devreye girmiyor. Öyleyse stop etme işinin nasıl lpg kaynaklı olduğunu anlayamıyorum. Bu konuda biraz daha teknik bilgi vermeniz mümkün mü acaba?

    bu sorunun çoğu araçta olduğunu bildikleri için ve aracım tamamen yetkili servis bakımlı olduğundan dolayı böyle bir indirim yaptılar bu arada benim aracım benzinli lpg hakkında fazla bilgim yok duyduğum kadarıyla yazdım ama manyetik kaptör olayını yaşadım geçen sene arabayı çalıştırıyordum sürekli stop ediyordu bilgisayara bağlattım manyetik kaptör sorunu çıkmıştı onun bozulmasının nedenide egzantrik kasnağını bozuk olmasından kaynaklanıyor demişti bana servis.115 liraydı geçen sene




  • sagol tekrar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetsen52

    Öncelikle merhaba,
    Foruma yeni katıldım. Aracım 2004 Megane 2 Dinamik. Bir çok konu olduğundan sorunumu nereye yazacağımı bilemedim. Şimdiden kusura bakmayın...
    Aracım sabahları ilk çalışmada tırrrrrrrrrr diye bir ses çıkarıyordu ve stop ediyordu. Servise götürdüm hem 60000 ağır bakımını yaptırdım hem de açı kaydırıcı ve ekzantrik mil kaptürünü değiştirdiler. 1200 tl ye mal oldu. Başlangıçtaki ses ve stop etme olayı kesildi ama yine de ilk çalışmalarda düşük rolantide, stop ettim edicem der gibi cansız çalışmaya devam etti. Fakat hiç stop etmedi. Aküden mi acaba diya düşündüm akü sağlammış. Her neyse fazla durmadım bunun üzerinde. Asıl sorun şu:
    Bir kaç gün önce araca Atiker marka lpg taktırdım:
    1) Acaba megane aracına atiker taktıran var mı?
    2) Araç lpg de çalışırken nerdeyse dizel motor gibi ses yapıyor? Böyle bir durumla karşılaşan var mı?
    3) Araç lpg de giderken benzin göstergesi düşüyor, benzin bitiyormuş gibi oluyor?
    4) Başlangıçta bahsettiğim stop etme sorunu tekrar olmaya başladı. Yalnız bu sefer bahsettiğim tıııııııırr sesi yok. Sabahları ilk çalıştırmada iki üç kere stop ediyor. Sıralı sistemde aracın ilk benzinle çalıştığını var sayarsak şimdi bu sorun lpg den mi kaynaklandı yoksa başka bir şeyden mi?
    Tecrübelerinizle bana bir yol gösterirseniz çok sevinirim. Çünkü ne servis ne de lpg ci parayı aldım işim bitti dercesine bir noktadan sonra hep başından savıyor. Ben yeni bir megane kullanıcısıyım. Arabayı alalı 4 ay oldu. Şimdiden moralim çok bozulmaya başladı.




    Bütün aynı problemleri ben de yaşadım ve aracımın modeli ve yılı da aynı:D 2004 dinamik...60bin bakımını ve eksantrik açı kaydırıcısını dışardan 700 liraya yaptırmıştım. tırrr sesi gider o zaman... ben de 3 ay önce aracıma atiker marka lpg takdırdım.şimdi sorularına teker teker yaşadıgım tecrübelerimle cevap vermeye çalışacağım..
    1. Atiker takdırdım.
    2. Ses yapıyor(normalmış)
    3.Doğrudur..PSA modülü takmak gerkiyormuş.takmasan da farketmez... test modu yaparsan ya da arabayı bi müddet sonra çalıştırırsan gösterge eski haline gelecektir.tabi yine düşecektir..
    4.Benim de lpg taktkdan sonra araç sogukken ilk açılışta stop ediyor..bi kaç kez bastıktan sonra çalışıyor.ya da ilk çalıştırmada hafif gaz veriyorum... Adamların tavsiyesi üzerine kelebeği temizlettim,sorun çözülmedi...servise gittim aracı bilgisayara sokup kam mili kaptörü bozuk dediler, değiştirilirse sorun kesin çözülecek dediler.değiştirdim 125 lira para baydım ama sorun yine çözülmedi..atikere gittim aracı bilgisayara taktırıp lpg ayarlarını değiştirdiler yine çözülmedi(üstelik daha fazla lpg yakmaya başladı.gidip tekrar eski ayarlarına döndürttüm)...velhasıl sorun çözülmedi ama bu aralar aracın devir ibresi stop etme noktasına gelsede stop etmiyor.yine de stop sorunu devam ediyor..artık görmemeye başladım, kabullenmek mi diyelim artık... ayrıca bende farklı olarak bikaç defa aracı ilk çalıştırdıgımda benzin kokusu almaya başladım,bu bikaç defa oldu...

    Bütün bu olumsuzluklara rağmen yeni aracın hayırlı olsun.Gerçekten çok iyi bir karar vermişsin...Meganeden şaşmam... Bana güven veriyor... Moralini sakın bozma parasına göre alacagın en iyi arabayı almışsın ;)




  • Evet aynı sorunları yaşıyoruz...
    Test modu nasıl yapılıyo peki?
    Bu stop etme olayı zamanla düzelir miacaba?Araç lpg ye uyum sağladıkça...
    quote:

    Orijinalden alıntı: muin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetsen52

    Öncelikle merhaba,
    Foruma yeni katıldım. Aracım 2004 Megane 2 Dinamik. Bir çok konu olduğundan sorunumu nereye yazacağımı bilemedim. Şimdiden kusura bakmayın...
    Aracım sabahları ilk çalışmada tırrrrrrrrrr diye bir ses çıkarıyordu ve stop ediyordu. Servise götürdüm hem 60000 ağır bakımını yaptırdım hem de açı kaydırıcı ve ekzantrik mil kaptürünü değiştirdiler. 1200 tl ye mal oldu. Başlangıçtaki ses ve stop etme olayı kesildi ama yine de ilk çalışmalarda düşük rolantide, stop ettim edicem der gibi cansız çalışmaya devam etti. Fakat hiç stop etmedi. Aküden mi acaba diya düşündüm akü sağlammış. Her neyse fazla durmadım bunun üzerinde. Asıl sorun şu:
    Bir kaç gün önce araca Atiker marka lpg taktırdım:
    1) Acaba megane aracına atiker taktıran var mı?
    2) Araç lpg de çalışırken nerdeyse dizel motor gibi ses yapıyor? Böyle bir durumla karşılaşan var mı?
    3) Araç lpg de giderken benzin göstergesi düşüyor, benzin bitiyormuş gibi oluyor?
    4) Başlangıçta bahsettiğim stop etme sorunu tekrar olmaya başladı. Yalnız bu sefer bahsettiğim tıııııııırr sesi yok. Sabahları ilk çalıştırmada iki üç kere stop ediyor. Sıralı sistemde aracın ilk benzinle çalıştığını var sayarsak şimdi bu sorun lpg den mi kaynaklandı yoksa başka bir şeyden mi?
    Tecrübelerinizle bana bir yol gösterirseniz çok sevinirim. Çünkü ne servis ne de lpg ci parayı aldım işim bitti dercesine bir noktadan sonra hep başından savıyor. Ben yeni bir megane kullanıcısıyım. Arabayı alalı 4 ay oldu. Şimdiden moralim çok bozulmaya başladı.




    Bütün aynı problemleri ben de yaşadım ve aracımın modeli ve yılı da aynı:D 2004 dinamik...60bin bakımını ve eksantrik açı kaydırıcısını dışardan 700 liraya yaptırmıştım. tırrr sesi gider o zaman... ben de 3 ay önce aracıma atiker marka lpg takdırdım.şimdi sorularına teker teker yaşadıgım tecrübelerimle cevap vermeye çalışacağım..
    1. Atiker takdırdım.
    2. Ses yapıyor(normalmış)
    3.Doğrudur..PSA modülü takmak gerkiyormuş.takmasan da farketmez... test modu yaparsan ya da arabayı bi müddet sonra çalıştırırsan gösterge eski haline gelecektir.tabi yine düşecektir..
    4.Benim de lpg taktkdan sonra araç sogukken ilk açılışta stop ediyor..bi kaç kez bastıktan sonra çalışıyor.ya da ilk çalıştırmada hafif gaz veriyorum... Adamların tavsiyesi üzerine kelebeği temizlettim,sorun çözülmedi...servise gittim aracı bilgisayara sokup kam mili kaptörü bozuk dediler, değiştirilirse sorun kesin çözülecek dediler.değiştirdim 125 lira para baydım ama sorun yine çözülmedi..atikere gittim aracı bilgisayara taktırıp lpg ayarlarını değiştirdiler yine çözülmedi(üstelik daha fazla lpg yakmaya başladı.gidip tekrar eski ayarlarına döndürttüm)...velhasıl sorun çözülmedi ama bu aralar aracın devir ibresi stop etme noktasına gelsede stop etmiyor.yine de stop sorunu devam ediyor..artık görmemeye başladım, kabullenmek mi diyelim artık... ayrıca bende farklı olarak bikaç defa aracı ilk çalıştırdıgımda benzin kokusu almaya başladım,bu bikaç defa oldu...

    Bütün bu olumsuzluklara rağmen yeni aracın hayırlı olsun.Gerçekten çok iyi bir karar vermişsin...Meganeden şaşmam... Bana güven veriyor... Moralini sakın bozma parasına göre alacagın en iyi arabayı almışsın ;)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 3 LPG Tavsiyesi
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • selam arkadaslar

    bende megane II me tup taktirmak istiyorum ama cok kararsizim, aracim 2008 model, 2 yilda 38bin km yapmisim, aylik 1500 km yapiyorum ortalama, tup taktirmaktan karli mi cikarim zarar mi ederim karar veremedim.

    siz ne diyorsunuz? suan ortalama 7 lt yakiyor sehir ici, 7x3.66=25 kurus yakiyor yaklasik km de, tup takarsam ne kadar yakar?
  • benimki lpg de 18 krş falan yakıyo şu an
  • Benzinli 1,6 megan 7 litremi yakıyor şehir içi?
    Hesapta bir yanlışlık olmasın?
  • sinnan,
    aracını satmıyacak ve en az iki yıl kullanacaksan lpg takman karlı olur ama lpg takdıktan sonra da masraf yapabilecegini unutma...ben de kararsızdım en sonunda atiker takdım, ilk açılışta stop etme olayı vardı ve bu problem giderildi...


    ahmetsen52,
    dostum benim araç da araç soğukken ilk çalıştırmada stop ediyordu ve bunu dile getirmiştim. Forumdan bir arkadaşın tavsiyesi üzerine tekrar aracımı Atikere götürdüm, lpg enjektörlerini değiştirdiler sonra bilgisayardan programa format atıp tekrar yüklediler ve sorunum çözüldü. Artık araç soğukken ilk çalıştırmada stop etmiyor, muntazam bir şekilde çalışıyor... Sen de bunu yaparsan sorunun hallolur diye düşünüyorum...Selamlar....
  • BEN YENİ LPG TAKTIRDIM,
    BİR PROBLEMYOK ŞEHİR İÇİ 215KRŞ,ÇEVREYOLU YOĞUN OLURSA 185 KRŞ A KADAR DÜŞTÜ.ATİKER SIRALI SİSTEM 100*12 TAKSİT BEN MEMNUNUN
    SU GİBİ BENZİN YAKIYORDU 340KRŞ GİBİ.
    KAPTÖR VE BOBİNLERLE İLGİLİ OLARAK BİLGİNİZ OLSUN DİYE AŞAĞIDAKİ ALINTIYI OKUYUNUZ.
    --------------------------------------------------------------------------------

    2005 de megane aldım 5 senede toplam 12 bobin ve bunlarla ilgili olarak çalışan 3 adet sensor da değişti.bu berbat arabaya mecburen biniyoruz.elektirik arızaları hiç bitmiyor.hala çok randımanlı değil yakında bir sensoru daha bozulacak heralde.
    diğer bir konu hakkında sizlere bilgi vereyim.
    bu meganların elektirik sistemi çok sıkıntılı şöyleki benzin deposunun üstündeki soketler çok iyi yerine oturmuyor ve biraz boşluk oluyor.bu boşluk elektirik
    arkına neden oluyor.bu olay benimde başıma geldi.soketin olduğu yerde bu ark tan dolayı pilastik olan deponun üstünü kavurarak eritmiş.bu soket benzin deposunun üstündeki benzin pompasını çalıştıryor.araç zaman zaman stop etmeye ve çalışmamaya başlıyor.serviste bunu bulamadılar bütün elektirik kablolarını değiştirmek için deli para istediler.sanayide iyi bir elektirik ustası bu arızayı bulduve lehimliyerek tamir etti.bu kavrulma sonucu deponun üstü
    delinmiş benzin de kokmaya başlıyor.neyseki havaya uçmadık sizlerinde başına gelmesin bir gittiğinizde bu soketi kontrol ettirin.
    allah herkezi en kısa sürede bu meganlardan kurtarsın....




  • arkadaşlar ben 2 yıldır atiker sıralı sistem kullanıyorum. çok şükür arabam tık demedi. şu anda burda lpg nin fiyatı 2 tl , bu fiyattan hesapladığımda uzun yolda 16 krş şehiriçinde 20 krş yakıyor. küçüçük bir tık tık sesi geliyor oda normal. lpg li araçların hepsi yapıyor. o ses duyulmuyor bile. tavsiye ederim. servis ağıda iyi. 2 yılda garantili. bu güne kadar 1 kere filtre değiştirdim. bakımlarınıda ücretsiz yapıyor.
  • LPGLİ Megane 2 aracım sabah ilk çalıştırmada ilk 30 saniye benzinde normal çalışıyor, lpgye geçince stop ediyor. 2. kez starta basıyorum gaz vererek devir yükseltiyorum yine stop ediyor. 3. defa starta basıyorum gaz verip devir yükseltiyorum bu defa stop etmiyor. Her gün aynı problem ile güne başlamak can sıkıcı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sefamegane

    LPGLİ Megane 2 aracım sabah ilk çalıştırmada ilk 30 saniye benzinde normal çalışıyor, lpgye geçince stop ediyor. 2. kez starta basıyorum gaz vererek devir yükseltiyorum yine stop ediyor. 3. defa starta basıyorum gaz verip devir yükseltiyorum bu defa stop etmiyor. Her gün aynı problem ile güne başlamak can sıkıcı.

    gaza geçiş devrini 1800 devire çıkarttır kardeş düzelecektir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.