Şimdi Ara

megane 1.5 dci (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
0
Favori
5.811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben size torosun gerçek hız ölçümleri hakkında bilgi veryim 110la ceza yedik 103çıktı otobanda hız sınırı 130ken(toleransla birlikte 143) 160la fln geçtik radardan ceza yemedik artık siz tahmin edin kalanı
  • Megane 1.5 dci iyi bir seçim. Fransa ve diğer avrupa ülkelerinde 100 hp'lik versiyonları da var.(1.5 dci)
    Tabii 100 hplik versiyon olsa daha iyi olurdu ama 80 hp'lik motor da bu araba için yeterli.

    Bu arabaya hantal-kütük gibi yakıştırmaları yapanlar hangi arabayı kullanıyorlar bilmiyorum. Ben performanslı denilebilecek palio 1,6 16V kullanıyorum ve babam da megane 1,5 dci kullanıyor. Şehir içi ve şehir dışında meganı uzun süre kullandım ve yokuşlarda, sollamalarda ve şehir içi kullanımında palio'dan daha istekli ve atak buluyorum (palio sürekli yüksek devirli kullanımda meganı yakalar ama o zaman da cebini yakar) . Yani bu arabanın fabrika verilerine ve 80 hp oluşuna aldanıp bu araca hantal, kütük demek yanlış olur.Ayrıca 185 Nm lik tork bu sınıftaki bir araç için kesinlikle düşük değil. Düşük diyenler bu sınıftaki bir çok 1,6 benzinli motorun ortalama 150 Nm lik torklarına ne diyorlar merak ediyorum.

    Sonuç olarak bu araç kesinlikle hantal değil. tabii herkesin hantallık kriterleri farklıdır. Hantal olarak nitelendirenler sanırım bu aracı kullanan kişiler değil . Bence en iyisi gidip test sürüşü yapman. Bunun sonucunda en doğru kararı kendin veririsin.( Büyük ihtimalle performanstan memnun kalırsın) Ayrıca motorun ses izolasyonu da gayet iyi.

    220 yapma olayına gelince : Araç 3000 d/dk da aşağı yukarı 130 km yapıyor. Yani aracın 220 km/s i görmesi için motorun 5000 D/dk yı geçmesi gerekir ki bu devir dizel bir motor için çok yüksektir. Motora kıyamadığım için 4250 deviri hiç geçmiyorum ayrıca araç 5000 d/dk ya gelince yada daha önce devir kesiciyi devreye sokar. Yani aracın 220 km yapması teorik olarak mümkün gözükmüyor. Ama zorlanmadan düz yolda 170 km hıza çıkabiliyor. Zorlarsan 190 km yapabilir. Daha fazlası için 1,9 120 hp o da Türkiyede şimdilik yok




  • Megane 1.5 dci o arabayı kaldırmaz demiştim...ve demiştik....ÇOK ÖZÜR DİLERİM....
    Daha demin yanımdan geçti arkadan bayağı ağır gördüm ürübüyı yapışmış yere yağ gibi gidiodu...Hemen bi rampayı tırmanıp bayaa da sürat yaptı....Babam falan da şaşırdı....2.0 mı dedi ? Ben de olabilir ama bi bakıon 1.5 d dedim...İmkansız dedi...Bi solladım baktım kenarda DCi koptum hemen..Dedim adamlar memnunuz dedilir bi bildikleri varmışşşş....(tabi herkes arabasını över o yüzden önemsememiştim)....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: qr_bugra

    Megane 1.5 dci o arabayı kaldırmaz demiştim...ve demiştik....ÇOK ÖZÜR DİLERİM....
    Daha demin yanımdan geçti arkadan bayağı ağır gördüm ürübüyı yapışmış yere yağ gibi gidiodu...Hemen bi rampayı tırmanıp bayaa da sürat yaptı....Babam falan da şaşırdı....2.0 mı dedi ? Ben de olabilir ama bi bakıon 1.5 d dedim...İmkansız dedi...Bi solladım baktım kenarda DCi koptum hemen..Dedim adamlar memnunuz dedilir bi bildikleri varmışşşş....(tabi herkes arabasını över o yüzden önemsememiştim)....



    Önemli olan sabit fikirli olmayıp yeni düşüncelere ve fikirlere önem vermek




  • quote:

    Orjinalden alıntı: qr_bugra

    Megane 1.5 dci o arabayı kaldırmaz demiştim...ve demiştik....ÇOK ÖZÜR DİLERİM....
    Daha demin yanımdan geçti arkadan bayağı ağır gördüm ürübüyı yapışmış yere yağ gibi gidiodu...Hemen bi rampayı tırmanıp bayaa da sürat yaptı....Babam falan da şaşırdı....2.0 mı dedi ? Ben de olabilir ama bi bakıon 1.5 d dedim...İmkansız dedi...Bi solladım baktım kenarda DCi koptum hemen..Dedim adamlar memnunuz dedilir bi bildikleri varmışşşş....(tabi herkes arabasını över o yüzden önemsememiştim)....

    abi o torque tan kaynaklanıyor.Bazı anlamaz etmezler vardı ya Astra nın motoruna yaramaz diyenler falan beni deli edenler anlatmaya çalışıyordum, torkun yüksek olması sana yüksek çekiş sağlar ve ani ivmelenmeyi sağlar. 1.5dci hemen devirlenip turboyu çaktımı deli gibi çıkar düşün birde 80BG astra 90 BG 200NM yetmez mi ya paşalar gibi yetiyor , senin özür dilemene gerek yok sonuöta fikir beyan etmişsin, kullandım dememişsin ki bence kaldırmaz demişsin ki haklısın benzinli 100Bg lik araçlar bana az geliyor mesela.




  • Benzinli bir araç her zaman dizelden daha hızlı gider ama bir şartla: YÜKSEK DEVİRDE = AŞIRI YAKIT TÜKETİMİ
    Dizel bir aracın 2500 rpm de sergilediği performansı bir benzinli ancak 3500 rpm de yakalayabilir... Ki o devirden sonra benzinli motor bir girdap rolü üstlenerek benzini hızlıca tüketmektedir.

    Ekonomik olarak bu sizi etkilemiyorsa dizel-benzinli tartışmasına hiç gerek yok.

    AMA

    Bana göre yeni nesil dizel kullanıp zevkini almış olup, parasını benzine verip egsozdan çiğ çiğ atmak istemeyen biri dizelden vazgeçemez...
  • Ben Benzinin Fiyatı = MAzotun Fiyatı ....Yine de Dizel araba kullanırım.....Bizim arabanın 4. viteste klima zaten kapalı çıkamadıı yerde dün C4 le 5. vites+klima çıktım.....İvmelenmeden hemde.......Civic le 150-160 la kaptırıp gelirsen 5. de çıkıo ancak......Çok zewkli bi olay dizel sürmek
  • megan 1.5 dci yi bu yaz kullanma imkanım oldu.Bir arkadaşımın arabasıydı.Bu aracı kullanmadan önce bende küçümser gözle bakıyordum 1.5 dizel nolacakki diye ama kullanınca durumun gerçekten farklı olduğunu gördüm.Bi kere araç çok canlı, torku çok işe yarıyor ve öne atıldığını hissettiriyor insana.5 kişi ile köy yollarında inişli çıkışlı çok fazla vites değiştirmeye gerek kalmadan zevkli bir şekilde kullandım.Çünkü aynı yerlerden benim civiclede geçiyordum ve vites ufaltıp basmam gerekirken dizel meganda bu gerekmedi aynı yerlerde.Araç çok sessiz denecek seviyede dizel olduğunu içeriden pek anlamıyorsunuz.

    Sadece otoban kullanımda son sürat çok fazla değil en fazla 170-180 gibi ki bu az bir rakamda değil 1.5 dizel için.Hantallık sözüne kesinlikle katılmıyorum özellikle şehir içinde ve ara hızlanmalarda oldukça canlı ve atak.Sadece dediğim gibi otobanda son sürat kullanımda sizi diğer benzinliler geçebilir buda normaldir 80 beygirlik bir dizel bu.Bence şehir içi yada şehir dışı ortalama bir performans ve ekonomi isteyenler için bulunmaz bir araç Megan dci.
    Şunuda belirtmeliyim ki malesef yorumlar git gide kafadan sallama haline dönüşüyor forumlarda genel olarak.Bu konuda bile bir çok kişi aracı hiç denemediği halde şöyledir böyle olur falan gibi farazalara dayanan yorumlar yapmışlar ve buda forum kalitesi adına üzücü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sivil -- 5 Eylül 2005, 19:23:38 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mastertr

    185 nm torka yetersiz diyorsan başka lafım yok :)


    +1 benimd yok..
  • abi nede olsa renault yedeği var motoru güçlü güvenli konforlu tasarımıda güzel daha ne istiycen bea
  • Ya bu megan varya takoz gibi araba.. Benim arabaya ışıklarda bir megan çarptı HB ... Ben durdum mean duramadı küt bindir arkadan indik baktık meganda cizik bile yok. Benim arabanın arka tamponda hafif hasar ve on panjur kırıldı. Tabi megane bize vurunca o hızla bizi biraz sarstı bizde onumuzdeki rano 12 SW ye vurduk. adamında egsozu kırıldı arka hafif dağıldı.

    Abi dedim polismi çağıralım opele mi gidelim ?

    Opele gidelim dedi.. Yani nasıl iş anlamadım kutuk gibi araba bi cızık olmazmı ....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cebbo

    Ya bu megan varya takoz gibi araba.. Benim arabaya ışıklarda bir megan çarptı HB ... Ben durdum mean duramadı küt bindir arkadan indik baktık meganda cizik bile yok. Benim arabanın arka tamponda hafif hasar ve on panjur kırıldı. Tabi megane bize vurunca o hızla bizi biraz sarstı bizde onumuzdeki rano 12 SW ye vurduk. adamında egsozu kırıldı arka hafif dağıldı.

    Abi dedim polismi çağıralım opele mi gidelim ?

    Opele gidelim dedi.. Yani nasıl iş anlamadım kutuk gibi araba bi cızık olmazmı ....

    aslında megane2'ın tamponları filan darbe emici görev üstleniyo ve bu yüzden dayanıksızdırlar ama heralde sağlam yerine geldi arabanın

    çünkü ben megane hb ile çöp kutusuna çarptığımda tampon yırtılmıştı o zaman servisten demişlerdi bana güvenlik için böle diye..




  • renault die duyduğunuz her arabayı toros sanmayın!!!
  • ASİLX HB Mİ VAR SENDE ABİ İYİ DİİMİ PERFORMANS.?bende sceniz 2 var gayet iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ART -- 5 Eylül 2005, 16:13:15 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volt

    renault die duyduğunuz her arabayı toros sanmayın!!!

    +1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx



    aslında megane2'ın tamponları filan darbe emici görev üstleniyo ve bu yüzden dayanıksızdırlar ama heralde sağlam yerine geldi arabanın

    çünkü ben megane hb ile çöp kutusuna çarptığımda tampon yırtılmıştı


    Heralde dostum.. Cunku cok sasırdım valla bi cızık bile olmayınca.. Sadece esnedi galiba... Ve direk kafadan carptı...
  • Megane larda ön tampon, ön panjur, ön çamurluklar polimer malzemedendir. Ayrıca arka tampon da geniş bir alanı kaplamaktadır. Buradaki mantık şehir içinde ufak tefek çarpmalarda en çok hasar gören tampon çamurluk gibi bölgelerin esneyerek zarar görmemesi veya metale nazaran daha az zarar görmesidir. Tabii her malzemenin bir eğilme-bükülme dayanımı var. Limitler aşıldığında yırtılma ve kırılma olabilir. Yoksa araç takoz falan değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: civil

    megan 1.5 dci yi bu yaz kullanma imkanım oldu.Bir arkadaşımın arabasıydı.Bu aracı kullanmadan önce bende küçümser gözle bakıyordum 1.5 dizel nolacakki diye ama kullanınca durumun gerçekten farklı olduğunu gördüm.Bi kere araç çok canlı, torku çok işe yarıyor ve öne atıldığını hissettiriyor insana.5 kişi ile köy yollarında inişli çıkışlı çok fazla vites değiştirmeye bırak vermeden zevkli bir şekilde kullandım.Çünkü aynı yerlerden benim civiclede geçiyordum ve vites ufaltıp basmam gerekirken dizel meganda bu gerekmedi aynı yerlerde.Araç çok sessiz denecek seviyede dizel olduğunu içeriden pek anlamıyorsunuz.

    Sadece otoban kullanımda son sürat çok fazla değil en fazla 170-180 gibi ki bu az bir rakamda değil 1.5 dizel için.Hantallık sözüne kesinlikle katılmıyorum özellikle şehir içinde ve ara hızlanmalarda oldukça canlı ve atak.Sadece dediğim gibi otobanda son sürat kullanımda sizi diğer benzinliler geçebilir buda normaldir 80 beygirlik bir dizel bu.Bence şehir içi yada şehir dışı ortalama bir performans ve ekonomi isteyenler için bulunmaz bir araç Megan dci.
    Şunuda belirtmeliyim ki malesef yorumlar git gide kafadan sallama haline dönüşüyor forumlarda genel olarak.Bu konuda bile bir çok kişi aracı hiç denemediği halde şöyledir böyle olur falan gibi farazalara dayanan yorumlar yapmışlar ve buda forum kalitesi adına üzücü.



    Kesinlikle katılıyorum arkadaşım. Bir araç hakkında sadece teknik veriler hakkında bilgi sahibi olmak o araç hakkında yorum yapmaya yetmez/yetmeyebilir. Bazı insanlar internet, otomobil dergileri vs. kaynaklardan bir arabanın fabrika verilerine ulaşıp bunun dışında o aracı hayatında kullanmamış hatta binmemiş olnalarına rağmen direkt olarak "o araba yaramaz" , "o araba takoz" gibi mahalle ağzında yorumlar yapıyorlar.
    Forumda amaç insanlarla bilgi paylaşımı. Burada kimse yazmış olmak için yazı yazıp rütbemi yükseltiyim mantığında değil sanırım. O mantıkta olanlar varsa da zaten söylenecek bişey yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: der Rebell


    quote:

    Orjinalden alıntı: civil

    megan 1.5 dci yi bu yaz kullanma imkanım oldu.Bir arkadaşımın arabasıydı.Bu aracı kullanmadan önce bende küçümser gözle bakıyordum 1.5 dizel nolacakki diye ama kullanınca durumun gerçekten farklı olduğunu gördüm.Bi kere araç çok canlı, torku çok işe yarıyor ve öne atıldığını hissettiriyor insana.5 kişi ile köy yollarında inişli çıkışlı çok fazla vites değiştirmeye bırak vermeden zevkli bir şekilde kullandım.Çünkü aynı yerlerden benim civiclede geçiyordum ve vites ufaltıp basmam gerekirken dizel meganda bu gerekmedi aynı yerlerde.Araç çok sessiz denecek seviyede dizel olduğunu içeriden pek anlamıyorsunuz.

    Sadece otoban kullanımda son sürat çok fazla değil en fazla 170-180 gibi ki bu az bir rakamda değil 1.5 dizel için.Hantallık sözüne kesinlikle katılmıyorum özellikle şehir içinde ve ara hızlanmalarda oldukça canlı ve atak.Sadece dediğim gibi otobanda son sürat kullanımda sizi diğer benzinliler geçebilir buda normaldir 80 beygirlik bir dizel bu.Bence şehir içi yada şehir dışı ortalama bir performans ve ekonomi isteyenler için bulunmaz bir araç Megan dci.
    Şunuda belirtmeliyim ki malesef yorumlar git gide kafadan sallama haline dönüşüyor forumlarda genel olarak.Bu konuda bile bir çok kişi aracı hiç denemediği halde şöyledir böyle olur falan gibi farazalara dayanan yorumlar yapmışlar ve buda forum kalitesi adına üzücü.



    Kesinlikle katılıyorum arkadaşım. Bir araç hakkında sadece teknik veriler hakkında bilgi sahibi olmak o araç hakkında yorum yapmaya yetmez/yetmeyebilir. Bazı insanlar internet, otomobil dergileri vs. kaynaklardan bir arabanın fabrika verilerine ulaşıp bunun dışında o aracı hayatında kullanmamış hatta binmemiş olnalarına rağmen direkt olarak "o araba yaramaz" , "o araba takoz" gibi mahalle ağzında yorumlar yapıyorlar.
    Forumda amaç insanlarla bilgi paylaşımı. Burada kimse yazmış olmak için yazı yazıp rütbemi yükseltiyim mantığında değil sanırım. O mantıkta olanlar varsa da zaten söylenecek bişey yok.

    bende söylediklerinize kısmen katılıyorum ama burda yapılan değerlendirmeler genelde performan üstüne bu araçların performans bilgileride test pilotları tarafından yapılan testler sonucunda elde ediliyor bu yüzden performans hakkındaki bilgiler bence güvenilmeli




  • Evet fabrika verileri o firmanın test pilotları tarafından belirli koşullarda elde edilmiş optimum verilerdir. Evet sadece bu verilere bakılarak bir aracın performansı hakkında bir fikir edinilebilir. Ama özellikle dizel otomobillerde 0-100 km hızlanma değerlerinin benzinlilere nazaran daha düşük oluşuna bakarak o araçlara hantal denmesini tamamen yanlış buluyorum.

    Dizellerin tork-ara hızlanma muhabbetinin bilmeyen yok sanıyorum artık. 0-100 km hızlanmasına bakıp da hantal dediğiniz 1,5 dci megane veya herhangi bir yeni nesil dizel araç kendisinden 2-3 saniye daha önce 0-100 km hızlanmasını tamamlayan benzinli araçları yokuşlarda veya araba sollarken yanından geçer gider.

    Demek istediğim bir araç hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan kişilerin yanlış yorum yapması diğer insanları yanıltıcı nitelikte olabiliyor. Bir araç hakkında Yeterli bilgi de 0-100 km hızlanmasını , beygir gücünü bilmek değil bence.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.