Şimdi Ara

Medal of Honor - Giray Özil Röportajı Dosya Konusu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
10.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Açıklama: Giray Özil ile, gerek yeni çıkacak oyunları, gerek ise genel olarak oyun sektörü hakkında konuştuk.

    Dünya’nın önde gelen oyun firmalarından birisi olan Electronic Arts’dan Giray Özil ile, gerek yeni çıkacak oyunları, gerek ise genel olarak oyun sektörü hakkında konuştuk.

    Bölüm Sonu Canavarı: Öncelikle röportaj isteğimizi kabul ettiğiniz için teşekkürler. Bize kendinizden biraz bahseder misiniz?

    Giray Özil: 1984 Eskişehir doğumluyum. Sabancı Üniversitesi’nin Bilgisayar Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra ABD’de yüksek lisans yaptım. Şu an Electronic Arts’ın Los Angeles stüdyosunda Medal of Honor oyunu üzerinde çalışıyorum.

    BSC: Oyun yapımcısı olma kararınızda neler etkili oldu?

    Giray Özil: Pek çok cocuk gibi ben de oyun oynayarak büyüdüm ve bu oyunların nasıl yapıldığı, yüzbinlerce satır kodun bir şekilde bizi içine çeken bambaşka bir dünyaya dönüşüyor olması hep büyüleyici gelirdi bana. Üniversite yıllarında bu konuyla biraz daha ciddi ilgilenmeye başladım ve oyun yapmayı öğrenirken çok zevk aldığımı fark ettim. Herkesin hayatta mutlaka zevk aldığı işi yapması gerektiğini düşünüyorum ve benim için bu iş kesinlikle oyun yapımıydı.

    ''



    BSC: Electronic Arts gibi oyun endüstrisinin dev firmalarından birinde işe girmek büyük başarı. Bunu nasıl gerçekleştirdiniz? EA'in bu konuda çok seçici olduğuna eminiz.

    Giray Özil: Yüksek Lisanstaki ilk yılımın sonunda EA stajyer almak için okulumda mülakatlar yapıyordu. Ben de bu mülakatlara katıldım ve yazın staj yapma şansı buldum. Stajımın sonunda her şey iyi gitmiş olacak ki, okula geri dönmeyip doğrudan işe başlamamı teklif ettiler, ben de kabul ettim. Adayın teknik becerisi, tecrübesi ve karakteri en önemli şeyler EA’de işe girmek için. Kendi başıma yaptığım küçük projeler vardı, ayrıca matematik ve programlama alanında kendimi iyi yetiştirmiştim. Bunların kesinlikle çok faydası oldu.

    BSC: Şuan EA’deki göreviniz nedir?

    Giray Özil: Medal of Honor oyununun motorunu yazıyorum. Grafik programlama, oyunun tüm platformlarda (PS3, XBOX 360 ve PC) hızlı ve stabil olarak çalışması ana görevlerim.

    ''



    BSC: Bu güne kadar hangi oyunların yapımında görev aldınız?
     
    Giray Özil: Medal of Honor: Airborne’da çalıştım, onun haricinde Red Alert 3 ve sonradan iptal edilen Tiberium oyunlarında kısa süre görev aldım.

    Peki, gelelim Medal of Honor ile ilgili sorularımıza...
     
    BSC: Oyunun senaryo modunda Unreal Engine 3 kullanılırken multiplayer modunda ise Battlefield: Bad Company 2'de kullanılan Frostbite engine kullanılıyor. Bu seçim Senaryo modu ile multiplayer arasında görsel olarak ne gibi farklılıklar doğuracak?
     
    Giray Özil: İki modun birbirinden bir miktar farklı gözükmesi doğal, elimizden geldiğince bir bütünlük arz etmesi için çalışıyoruz ama bunu %100 başarmak imkansız. Bir ekran görüntüsüne baktığınızda bunun multiplayer’a mı yoksa senaryo moduna mı ait olduğunu anlamanız zor olmayacak sanırım. Sonuçta iki ayrı motor, iki ayrı ekip var işin içinde.


    Dosya Konusunin devamı için tıklayınız





    Minimum sistem gereksinimleri:
    Pc

    Önerilen sistem gereksinimleri:







  • Elinize saglik
  • Süperdi... Bi kerede okudum elinize,kolunuza,klavyenize sağlık...
  • bu elemanla geçen senelerde tanısma fırsatımız olmustu..
    Ve Çok karakterli Çok dürüst Bir Kardeşimizdir.. İşinide İyi Yapıyor.. Basarılarının Dewamını Diliyoruz..
  • Oyunda bu arkadaşta başarılı olur inşallah
  • ea da activision da ve microsoftta oyun departmanlarında türk kardeşlerimiz var bunlar beni şahsen gururlandırıyor
  • Röportaj çok güzel olmuş.Benimde birkaç arkadaşımla yürüttüğüm araba yarışı projem var.Bu gibi büyük firmalarda çalışmak hepimizin hayali.Kendilerini tebrik ediyorum,nice başarılara...
  • ea
  • ea games ea sports da keske Türkçe dublajlı oyunlar özellikler Türkçe spikerli fifa olsa yokmu bu mucizeyi gerceklestirecek Türkiye sorumlusu kimdir Türkiye futbol ulkesi ve oyun olarak en cok fif OYNANYOR TÜRKÇE SPİKER OLSA PS3DE XBOX360DA EMİNİM ORJİNAL OYUN SATIS REKORLARI KIRILIR

    nerde...
  • korsan oyun satımı çok olan bir ülkede türkçe spiker değil türkçe bir kelimenin bile yazılmasını beklemeyelim. beklersek saçma olurr
  • Çok önemli bir görevi varmış... İlerki oyunlarında, projelerinde başarılar diliyorum. Herhalde bu konuya bakmıştır diye düşünüyorum.
  • Oyunun ana plartformu Playstation 3'müş. Buda demek oluyor ki oyun en iyi PS3'te olucak. Artık BSC'de bu oyunun grafik karşılaşmalarına yer verirsiniz. Elalem anlasın...
  • yavrum benim 3 platformdada süper çalışması için kasıyormuş :D

    aklıma abd de ki milli fason gururumuz uzaya giden kozmonot aklıma geldi :D

    yürü be sawgiray kim tutar seni :D:D
  • BSC misafiri arkadaşım kendinde söylüyorsun oyunun ana platformu ps3 ise sen xboxtan veya pc den daha iyi grafik beklersin.Kendini kandırma bence ;) xbox'a yönelik olsaydı xbox üstün gelirdi
  • Merhaba, oyunun ana platformunun PS3 olmasi bizim farkli sebeplerle aldigimiz bir karardi, roportajda da soyledigim gibi oyunun son halinin kalitesi iki konsolda da asagi yukari ayni olacak diye dusunuyorum. PC ise daha ustun donaniminin getirdigi avantajla bir miktar daha iyi gozukebilir.

    Roportaji okudugunuz icin tesekkurler.

    -Giray
  • Zaten konsollar olmasa, bütün oyunlar en azından Crysis kalitesinde olurdu !!
  • Çok güzel röportaj olmuş elinize saglık.
  • Giray Özil'in tam bir 360 fanı olması ve PS3'ün leadplatform olduğu bir projede çalışması çok ilginç. Bir zamanlar PS3'ün başarısız, yetersiz olduğunu savunan birisiydi. Bütün bunlar bir yana bir Türk kardeşimizin böylesine önemli bir yapımda görev alıyor olması da büyük gurur kaynağı. İnşallah ilerde kendisi gibi yapımcı kardeşlerimizi böyle projeler içinde görürüz. Başarılarının devamını dilerim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ally_snare

    Zaten konsollar olmasa, bütün oyunlar en azından Crysis kalitesinde olurdu !!


    Konsollar olmasa hileden kimse mp oyun oynıyamazdı adam gibi bkz:MW2
  • gerçektende çok büyük bir başarıya imza atmış Giray kardeşimizi gönülden kutluyorum. böylesine dev bir firmada ve çok umut bağladığı bir projede oyun motoru yazarı olarak çalışmak gerçektende çok büyük bir başarı. hernekadar ps3 sever bir kullanıcı olsamda işin kullanıcı kısmında olduğum için programlama kısmı hakkında pek bir fikir sahibi değilim. ama ps3'ün Girayı ve tüm oyun yapımcılarını bezdirdiği aşikar:)
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.