Şimdi Ara

Mazda-TR Gidici mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
2.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugünkü Hürriyet'in Otoyaşam ekinde Mazda-Tr'nin distribütor aradığı Emre Özpeynirci tarafından yazıldı. Hatta Türkiye'ye gelmeden önce Otokoç ile yapılan görüşmelerin tekrar ısıtıldığı da belirtilmiş.



  • Mazda 2 yıl sonra niye distribütöre dönüyor
    Güncel

    27.04.2010, Salı

    JAPON Mazda'nın 2 yıl aradan sonra Türkiye'de yeniden distrübörlüğe geçmeyi düşündüğü ve bu konuda Koç Holding'in bünyesindeki Otokoç ile görüştüğüne ilişkin haberler artmaya başladı.



    Emre ÖZPEYNİRCİ

    4 yıl öncede Mazda'nın Otokoç'la görüştüğünü bildiğim için konu ilginç geldi ve araştırdım. İki şirkete yakın kaynaklardan elde ettiğim bilgiler doğrultusunda olayın aslını öğrendim. Mazda ve Otokoç her konuda anlaşmış, iş imzaya kalmış. Her ne kadar hem Mazda Avrupa hem de Otokoç tarafından bu gelişme doğrulanmasa da, iki şirketin son 1 yıldır gizli kapılar ardında görüşmeler yaptığını öğrendim. Tabi bu noktada 'Mazda eğer Türkiye'de tekrar distrübütörle temsil edilmek istiyorsa neden 2 yıl önce kendi geldi" diye sorabilirsiniz.



    6 ay iki genel müdür
    Bu tutarsızlığın nedenlerini kendimce açıklamaya çalışayım. 23 yıl Türkiye'de Mermerler Grubu'nun distribütörlüğünde faaliyet gösteren Mazda, 2008 yılında Avrupa'daki stratejisine bağlı olarak Türkiye'ye doğrudan giriş yapmıştı. Ama Mazda'nın Türkiye'de yeniden faaliyete geçmesi oldukça sıradışı olmuştu. Önce Genel Müdür olarak İngiliz Steve Newton atanmış 2-3 ay sonra Citroen'den Borak Koçak transfer edilip Genel Müdür yapılmıştı. Bora Koçak ve Steve Newton 6 ay şirketi birlikte yönetmişlerdi.



    20 bin Euro kira
    Tabi bu noktada Koçak genel müdürlüğe geldiğinde, Steve Newton çoktan Astoria'da aylığı 20 bin Euro'ya ofis tutup, 5 yıllık kontrat imzalamıştı. Düşünün Türkiye'de o dönemde yılda ortalama 1000-1500 adet satan bir markanın aylık 20 bin Euro kira vermesi ne kadar fizibıl. Koçak, kontratı karşılıklı fesh etmek istemesine rağmen sonuç alamayınca 2 yıldır o kira ödeniyordu. Tabi diğer taraftan bu ofiste çalışan 20 kişi ve iki genel müdür maaşını da hesaba kattığınızda Mazda'nın Türkiye ofisinin aylık maliyeti herhalde 100 bin Euro'yu geçiyordu. Yıllık olarak 1.2 milyon Euro gibi bir giderden bahsediyoruz.



    Satışlar iki kat arttı
    Sonuçta Mazda Türkiye'de 10 binli adetlerde araç satsa belki bu gider makul gelebilir. Ama son 2 yılda satışlar iki kat artmasına rağmen maksimum 3 binli adetlerden bahsediyoruz. Bir çok otomotiv şirketinin genel merkezini şehir dışına taşıyarak maliyetlerini düşürdüğü bir dönemde bence Mazda'nın artan giderleri yeniden distribütörlük yolunu açan en büyük sebeplerden biri. Kuşkusuz, distribütörle de temsil edilse Mazda yine Türkiye'de para harcayacak. Ama temsilciliği almak isteyenlerin bu gideri minumumda tutma vaadinde bulunduğunu düşünüyorum.



    Koçak'ın gitmesi hızlandırdı
    Bu giderlerin arkasından Bora Koçak'ın ayrılıp Çelik Motor'un başına geçmesi ise distribörlüğün önünü iyice açtı. Çünkü Mazda, Steve Newton tecrübesi yaşamış ve ilk dönemde oldukça zarar etmişti. Şimdi benzer birini ataması halinde ne gibi sıkıntılar yaşacağını biliyor. Bora Koçak'ın da kendi isteğiyle ayrıldığını görünce hemen kolay yolu seçip, Otokoç'la kalan görüşmeleri devam etme yolunu seçtiler. Tabi bu durum Mazda'daki tutarsızlığı da ortaya koydu. Şimdi bekleyip 27-28 bayinin durumunun ne olacağını, Mermerler Grubu'yla hukuki bir süreç yaşayan Mazda'nın Otokoç'la anlaşması halinde bu sürecin nasıl işleyeceğini hep birlikte göreceğiz.




  • Mazda şaşırma sabrımızı taşırma
  • hayırlısı olur umarım
  • Emre Özpeynirci bugüne kadar ne yazdı ise doğru çıktı.

    Sabancı Holding, Toyota Motor Europe ve Mitsui ile ortak olduğu Toyotasa'daki yüzde 64.99 oranındaki hissesini, ALJ'ye bağlı ALJ Lubnatsi Pazarlama ve Satış A.Ş.'ye satmak için görüşüyor yazdı. Sabancı ilk aşamada yalanladı. 5-6 ay sonra satış gerçekleşti.

    Bu nedenle Mazda, Otokoç bünyesine katılabilir.

    Asıl bizim tartışmamız gereken, bu gerçekleşirse sıfır araçların fiyatı nasıl etkilenir? Bakım ve yedek parça fiyatları ne olur?
  • Koç'a geçmez; bize geçer...
  • bu bizim arabaları ve marka degerini zedeler. Elden ele dolasıyoruz. Neyse o kalsın bence. Şimdi diger markaların agzında bu durum yine sakız olacak. Zaten gezdigim 2 mazda bayinin de ek olarak ve asıl is olarak baska markaları satması hosuma gitmemisti.
  • koca mazda 20 bin eur kira ile sallanıyorsa no comment yani.
    neyse belki 6 sport 60 a düşerde düşünürüz :)
  • Tek Mazda ile çalışan bir Antalya Mazda bayisi Mepaz var benim bildiğim.
  • Bende 60 000 e kadar düşeceğini umuyorum.Geçen sene en dolu 6 yı 58 e en boşu 42 ye bırakıyorlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egunns

    koca mazda 20 bin eur kira ile sallanıyorsa no comment yani.
    neyse belki 6 sport 60 a düşerde düşünürüz :)

    sallanan koca mazda değil.kıçı kırık mazda tr denen denyo kuruluş.
  • galiba mazda-trnin zarar etmesi yiyici müdürlerden kaynaklanıyor tek yapılacakşey müdürü dehlemek ve iş bilir yiyici olmayan birini bulmak...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.