Şimdi Ara

Mazda Rx-7 İle Rx-8 arasındaki farklar? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
11.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aligfb_07

    mazda rx-7
    Motor hacmi 2616cc ***
    Eksantrik *** eksantrikli
    Besleme Turbo
    Maksimum Güç 239 HP / 6500 d/d
    Maksimum Tork 295 Nm / 5000 d/d
    Maksimum Hız 250 km/h
    Hızlanma 0-100km/s 5,30 sn
    Ağırlık 1250 kg
    Aktarma Arkadan
    Frenler ( ön / arka ) Soğutmalı Disk / Soğutmalı Disk
    Şanzıman Manuel
    1. Vites 3,48
    2. Vites 2,02
    3. Vites 1,39
    4. Vites 1
    5. Vites 0,81
    6. Vites ***
    Lastikler 225/50/16
    Gövde Tipi Coupe

    mazda rx-8

    Maksimum Güç (EEC) 231 / 8200 HP /devir/dak
    Maksimum Tork (EEC) 211 / 5500 Nm /devir/dak

    Bagaj Hacmi 290 L
    Maksimum Hız (km / h) 235
    Hızlanma (0-100km / h sn) 6,4
    Tekerlek Ölçüleri 225 / 45 R18


    BİG KİNG verilere bakarak motor arasındaki farkları anlarsın


    RX-7 nasıl 2600 cc oluyor yaa,1.3 cc o alet..
    Yanlışın var.Bare kaynağını belirt de bakalım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BİG KİNG


    quote:

    Orjinalden alıntı: aligfb_07

    mazda rx-7
    Motor hacmi 2616cc ***
    Eksantrik *** eksantrikli
    Besleme Turbo
    Maksimum Güç 239 HP / 6500 d/d
    Maksimum Tork 295 Nm / 5000 d/d
    Maksimum Hız 250 km/h
    Hızlanma 0-100km/s 5,30 sn
    Ağırlık 1250 kg
    Aktarma Arkadan
    Frenler ( ön / arka ) Soğutmalı Disk / Soğutmalı Disk
    Şanzıman Manuel
    1. Vites 3,48
    2. Vites 2,02
    3. Vites 1,39
    4. Vites 1
    5. Vites 0,81
    6. Vites ***
    Lastikler 225/50/16
    Gövde Tipi Coupe

    mazda rx-8

    Maksimum Güç (EEC) 231 / 8200 HP /devir/dak
    Maksimum Tork (EEC) 211 / 5500 Nm /devir/dak

    Bagaj Hacmi 290 L
    Maksimum Hız (km / h) 235
    Hızlanma (0-100km / h sn) 6,4
    Tekerlek Ölçüleri 225 / 45 R18


    BİG KİNG verilere bakarak motor arasındaki farkları anlarsın


    RX-7 nasıl 2600 cc oluyor yaa,1.3 cc o alet..
    Yanlışın var.Bare kaynağını belirt de bakalım...

    rotary motorlar normal hacimlerinin iki katı ile çarpılır öyle vergilendirilir ve katogerize edilir çünkü 240 bg 2600cc motordan çıkar normalde




  • Ama bu motor normal değil
    Arkadas dogru soyluyor 2 adet 650 cc wankel unitesi var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905


    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer


    quote:

    Orjinalden alıntı: uzerme jr.

    arkadaşım aldı geçen yaz rx8..Rx8 in gidişini gördükten sonra s2000 e pek sıcak bakmamaya başladım..bnde düşünüyorum bu yaz bi tane rx8..2. elleri baya düşmüş..


    S2k her alanda RX8 den iyidir tek kötü olduğu taraf RX8 e göre içine 4 kişi değil 2 kişi binebilir.

    S2k nın gidişi Rx8 e fark atmamakla birlikte araçları almaya niyetlendiğimden uzun uzun baktım test ettim vs

    S2k biraz daha iyi gitmekte ama şehir içinde manevra kabiliyeti olarak S2k daha çok hoşuma gitti

    Yanlız S2k kalkışlarda çok sarıyor veya bir tarafa kıçını genelde oynatıyor buda kalkış zamanını biraz baltalıyor

    Hondanın ağırlık dengeleme oranlarının başarısız olduğunu göz önünde bulundurursak aracın Hondanın kilometre taşı

    olarak nitelendirmem doğru olur roadsterlar arasında güzel oranlara sahip bu araç

    Rx8 bunların hepsinde geri kaldığı gibi motoru bozulması muhtemel ve bozulduğundada komple motor

    getirmeni gerektiren bir yapıdır. Yani rx8 in gidişini gördün tamam güzel ama birde S2k kullan.



    S2K in sehir icinde ne tur bir manevra ustunlugu war ?

    Onundeki araci sollarken dahi gaza abanip FWD da oldugu gibi sert hamleler ile sollama yaparsaniz arkasini birakiyor araba

    S2K in kalkislarda sarma olayi kullandiginiz lastikle fazlasi ile alakali keza 18 yada 19 inc jant kullaniyorsaniz isiniz daha vahim

    Gunluk kullanim icin Rx8 cok daha uygun bir makina s2K den keza tente sesi yagmurda acik camdan su akitma olayi bunlar s2K i gunluk kullanimdan uzaklastiran etmenler

    Ayrica amortisorleri fazlasi ile sert bir evo kadar olmasada arabanin boyutlari bakimindan bakinca cukurlarda vs insani rahatsiz edebiliyor

    Ama kullanmasi zevkli bir arac




    Burada en son açıklama yaptığımda banlanmıştım geçici bir süre o yüzden manevrayı açıklayamam.

    Dediğin olayı her kalkışta yaptı arkası dağıldı ama nedense VSA yürürken manevralarda arkasını hep topladı ama kalkışta toplamadı

    lastik janta hiç dikkat etmedim kullandıklarımın bazıları modifiyeli bazıları ise standarttı

    Deri tente ses yapmıodu bindiklerimde Hardtop ses yapıyordu

    Roadster bir araç amortisör sert olmalı

    S2k konusunda son dediğine katılmamak elde değil kullanılması çok zevkli bir ŞAKA makinasıdır.

    Boyundan büyük iş yapar.

    Dikkat edin ortasını kesin aracın daraltın oldukça bakın Hondanın superbikelarına benzer




  • quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    XXX



    XXX



    Burada en son açıklama yaptığımda banlanmıştım geçici bir süre o yüzden manevrayı açıklayamam.

    Dediğin olayı her kalkışta yaptı arkası dağıldı ama nedense VSA yürürken manevralarda arkasını hep topladı ama kalkışta toplamadı

    lastik janta hiç dikkat etmedim kullandıklarımın bazıları modifiyeli bazıları ise standarttı

    Deri tente ses yapmıodu bindiklerimde Hardtop ses yapıyordu

    Roadster bir araç amortisör sert olmalı

    S2k konusunda son dediğine katılmamak elde değil kullanılması çok zevkli bir ŞAKA makinasıdır.

    Boyundan büyük iş yapar.

    Dikkat edin ortasını kesin aracın daraltın oldukça bakın Hondanın superbikelarına benzer




    Kalkista sarmasi dedigim gibi ulkedeki asvalt kalitesinden oluyor, tabi kaldiriken ne kadar doldurdugunda onemli arabayi

    Yukaridada soyledigim uzere asil etmen lastik jant boyutu aslinda

    Tente sesi yuksek hizda oluyor, daha cok ruzgar sesi, HT nin sesi ise baglama yerlerindeki plastiklerden oluyor kece kullanirsa arkadaslarin kesilir

    Amortisorler ulkemiz icin kotu yurtdisinda kaymak gibi yolda 5cm inmis arabalar dahi rahatca yolculuk ediyor ama ulkemizde dert aslinda performans odakli bakarsaniz yumusak dahi

    Mesala Evo su STI i olanlar s2K in amortisorlerini yumusak buluyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Zoom-Zoom


    rotary motorlar normal hacimlerinin iki katı ile çarpılır öyle vergilendirilir ve katogerize edilir çünkü 240 bg 2600cc motordan çıkar normalde


    Peki sadece Vergilendirmede mi böyle yoksa motor hacmi olarak da böyle bir durum mu var?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BİG KİNG


    quote:

    Orjinalden alıntı: Zoom-Zoom


    rotary motorlar normal hacimlerinin iki katı ile çarpılır öyle vergilendirilir ve katogerize edilir çünkü 240 bg 2600cc motordan çıkar normalde


    Peki sadece Vergilendirmede mi böyle yoksa motor hacmi olarak da böyle bir durum mu var?


    Bizdeki vergilendirme 1.3lt. üzerinden yapılsa da aslında rotaryden dolayı 2.6lt.Aman Zamakıtan duymasın.




  • Drahte bu duruma ne diyorsun uzun bir açıklama bekliyoruz senden rx-7 1300cc midir 2600cc midir.

    İşin aslı nedir?(Şahan'ı andım bir an:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BİG KİNG

    Drahte bu duruma ne diyorsun uzun bir açıklama bekliyoruz senden rx-7 1300cc midir 2600cc midir.

    İşin aslı nedir?(Şahan'ı andım bir an:)


    Rx7 de 13b kodlu 2 adet 650cc lik rotary unitesi bulunmaktadır motorun toplam hacmi ise 1300cc dir

    Wergilendirmesi ise 1300cc uzerinden yapılır

    Ustunde 2 adet turbo bulunur bunlar sequential calısır, 99 modellerden sonra japonyada turbo çalışmaları wede turbo modelleri

    Biraz daha geliştirilip seramik model turbolara terfi edilmiştir ayrıca ınter cooler, frenleme wede suspansıyonda ıyılestirmeler yapılmıştır

    Sequential turbo isi aslında TSI teknolıjısının atasıdır, 2 farklı boyutta turbo kullanarak response yani gaz tepkilerini surekli canlı tutarsınız

    Turbo lagın onune gecersiniz, devir-guc egriniz fazlası ile smooth yani kaymak gibi olur

    Turbolardan biri 2000 diğeri ise 4000 devirde devreye girmekte diye hatırlıyorum

    Keza bu araba japonyada Efini markası adı altında satılmaktadır, toyota ile lexus gibi dusunebilirisiniz

    Rx8 ise renesis adı werilen 13b tabanlı nerdeyse aynı motor uzerıne kurulmuştur

    Rotary motorlarda e-shaftın biraz daha ıyı profıl ıle motorun devrını wede sıkıstırmasını yukseltmek suretı ıle atmosferık bır motora kavusmustur

    Rx8 ile rx7 nin alakası yoktur sadece isimleri benzemektir

    Tabiri caiz ise rx7 Audi S3 ise rx8 Audi A3 2.0tfsi dır, rx8 tam anlamıyla bir sport sedandır, rx7 ise compact sport car dır

    Bu arabalardan rx7 yı almak ıstersen sana tavsıyem kendı ısını yapan kendı gelırın olan bırı olman keza anı masraflarda araban yatabılır

    Insanlar motor ıstıyor fln dıyor ama 13b nın fazla parcası yok butun bır rebuılt kıtı 1600 2000 dolar arasında

    Bu sıralı motorda pıston krank segman degıstırmek gıbı bırsey ama parca az oldugu ıcın ucuz tr dede ustası war merak etmeyın

    Kısacası alınabılır ama 70 mılyarlık araba bakıyorsan al derım ucu ucuna alınabılıcek bır araba degıl




  • İyi,hoş,güzel de ülkemizde FD(3rd Gen) Rx-7 yi nereden bulacaksınız onu merak ediyorum.Hadi diyelim az sayıda olsa da var,sahipleri tarafından satılma ihtimali o kadar düşük ki,üzerinde bu kadar kafa yormaya değmez.Caddede duran bir kırmızı Rx-7 için sahibi nette koyduğu ilanda baya bir para istiyordu:) Bu aracın dışında söz konusu kasadan sadece 1 araç daha gördüm o da siyahtı.
  • @drahte
    O kadar emin konuşma derim ben.

    Wankel motoru dört zaman ilkesine göre çalışmaktadır. Rotorun her bir tam devrinde her haznede dört zamanlı motora göre bir iş meydana gelir. Yani 360 derecede 1 iş meydana gelir. Diğer İçten yanmalı motor ( Bildiğimiz motor yani ) 720 derecede 1 iş meydana gelir. İki motor birbirinden farklı. Bu durumda Mazda da ki Wankel motor; 0.65 cc x 2 ( 2 adet rotor olduğu için ) x 2 ( 720/360 , derecelerin bölümü ) = 2600 cc = 2.6 lt

    Zaten yurt dışında bu araç 2.6 lt olarak geçer.Yani bu araçtan 2.6 lt araç vergisi alınır.
  • İlginç herkez farklı bişey diyor.

    Bu arada 35.000 ytl ye RX-7 bulunabiliniyor.

    http://www.sahibinden.com/sport_compact_car_rx7WQQaXQQ3195493WQQpXQQdisplayitem&keyword=rx-7
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BİG KİNG

    İlginç herkez farklı bişey diyor.

    Bu arada 35.000 ytl ye RX-7 bulunabiliniyor.

    http://www.sahibinden.com/sport_compact_car_rx7WQQaXQQ3195493WQQpXQQdisplayitem&keyword=rx-7


    Şu araba hala satılmadı,ona yanıyorum.Bir de bunu 42.000 YTL'ye kırmızısı vardı,o da yakıyordu.Ayrıca dikkat etmedim motora ama çalışma prensibinin büyük bir mühendislik işi olduğunu söylemeliyim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    @drahte
    O kadar emin konuşma derim ben.

    Wankel motoru dört zaman ilkesine göre çalışmaktadır. Rotorun her bir tam devrinde her haznede dört zamanlı motora göre bir iş meydana gelir. Yani 360 derecede 1 iş meydana gelir. Diğer İçten yanmalı motor ( Bildiğimiz motor yani ) 720 derecede 1 iş meydana gelir. İki motor birbirinden farklı. Bu durumda Mazda da ki Wankel motor; 0.65 cc x 2 ( 2 adet rotor olduğu için ) x 2 ( 720/360 , derecelerin bölümü ) = 2600 cc = 2.6 lt

    Zaten yurt dışında bu araç 2.6 lt olarak geçer.Yani bu araçtan 2.6 lt araç vergisi alınır.


    Ya nasıl atıyorsunuz hayretler ıcındeyım, yok 2 ıle carpıcakmışız cunku derece warmıs fln yok rotay 7 zamanlıymış

    CC nedir ? Hacim birimi değil mi ? Motora neden 2.000CC denir ? Yanma odası buyuklugu demek değil mi ?

    Rotaryde bu ne ? 1300cc bu kadar.[NOKTA]

    Neresıymı o yurt dısı ? 2600cc nerde alıyorlarmı wergiyi ?

    YURT DISI ! !! ! ! Turkiye haric her yerde bundan 2600cc wergisi alıyorlarmış, bizim Unakıtan kaçırmış !

    Neden yurt dısı dıyorsun, biz adam değiliz ya ondan biz salagız diye 1300cc wergisi alıyoruz ama BUYUK ! Yurtdışı dogrusunu yapıyor

    Ya bir kere cogu avrupa ulkesinde emisyona gore yıllık wergi alıyorlar misal ingiltere, emisyonu olctur ona gore wer wergini avrupada bu yaygın keza

    Ben hiçbir rotary forumudna wergi tartışması gormedim duymadım etmedim




  • @drahte

    Bir dergide okuduğum bilgiyi aktarıyorum öncelikle biraz sakin ol.Bulgaristan,Türkiye ve birkaç ülkede 1300cc. üzerinden vergilendirildiği ve diğer birçok ülkede 2600cc. üzerinden değerlendirildiği yazıyordu.Açıklaması da yukarda belirttiğim gibiydi.Ben yanlış hatırlıyor olabilirim ancak herşeyi bilen adam değilsin,öncelikle biraz saygı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 21 Aralık 2008; 2:58:34 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    @drahte

    Bir dergide okuduğum bilgiyi aktarıyorum öncelikle biraz sakin ol.Bulgaristan,Türkiye ve birkaç ülkede 1300cc. üzerinden vergilendirildiği ve diğer birçok ülkede 2600cc. üzerinden değerlendirildiği yazıyordu.Açıklaması da yukarda belirttiğim gibiydi.Ben yanlış hatırlıyor olabilirim ancak herşeyi bilen adam değilsin,öncelikle biraz saygı.


    Fenomen, bak bana "herşeyi bilen adam değilsin" dersen cıkarırsın o dergiyi ama cıkarsan ne olucak

    Yazdıkların sacmalık otesi, elimde 1 tane cola şisesi war 1 litre, 1 tanede fanta şişesi war oda 1 litre ama o turuncu diye onu 1.5 sayıyoruz gibi birsey diyorsun

    CC demek hacim birimi bunun derece ile kulpla ne ilgisi war ? Keza her yerde araba 1300cc geçiyor ABD dede Awrupadada benim bildiğimde budur

    Ozaman Mazda arabayı 2600cc diye lanse ederlerdi ? Mazdanın sence senin hesabın ile 2600CC olabilen bir arabayı 1300cc diye yutturmus olma olasılıgı war mı ?

    Ozaman Mercedes SL65AMG yede 650cc yazsın wergi odemeyelim, olucak iş mi soylediğin ?

    Yaptıgın suyu bulandırmaktır, kesin kanıtlarla gelmen lazım ki benim hypothesisimi çürütesin




  • spor bir otomobil alıyorsunuz vergisi aynı dilimdeki dizel corsa kadar.

    vergi sistemimiz bu kadar ilginç işte.vergi konusunun bu kadar ön plana çıkma sebebi bu.

    emisyonlara göre alınsaydı vergi o zaman rx8'in vergisi nasıl olurdu?
  • Bence şu an için alınabilecek en uygun motor seçeneği tsi.Eksi ve artı yanlarını açıklayabilecek olan varsa sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EIRP

    emisyonlara göre alınsaydı vergi o zaman rx8'in vergisi nasıl olurdu?



    Bedava olurdu, bızım sanayıde arabanın egzostunu full catalytic converter yaptırırlar arabanın emisyonu eksi cıkar yola devam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905


    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    @drahte

    Bir dergide okuduğum bilgiyi aktarıyorum öncelikle biraz sakin ol.Bulgaristan,Türkiye ve birkaç ülkede 1300cc. üzerinden vergilendirildiği ve diğer birçok ülkede 2600cc. üzerinden değerlendirildiği yazıyordu.Açıklaması da yukarda belirttiğim gibiydi.Ben yanlış hatırlıyor olabilirim ancak herşeyi bilen adam değilsin,öncelikle biraz saygı.


    Fenomen, bak bana "herşeyi bilen adam değilsin" dersen cıkarırsın o dergiyi ama cıkarsan ne olucak

    Yazdıkların sacmalık otesi, elimde 1 tane cola şisesi war 1 litre, 1 tanede fanta şişesi war oda 1 litre ama o turuncu diye onu 1.5 sayıyoruz gibi birsey diyorsun

    CC demek hacim birimi bunun derece ile kulpla ne ilgisi war ? Keza her yerde araba 1300cc geçiyor ABD dede Awrupadada benim bildiğimde budur

    Ozaman Mazda arabayı 2600cc diye lanse ederlerdi ? Mazdanın sence senin hesabın ile 2600CC olabilen bir arabayı 1300cc diye yutturmus olma olasılıgı war mı ?

    Ozaman Mercedes SL65AMG yede 650cc yazsın wergi odemeyelim, olucak iş mi soylediğin ?

    Yaptıgın suyu bulandırmaktır, kesin kanıtlarla gelmen lazım ki benim hypothesisimi çürütesin


    Ya önce nickimi doğru telaffuz etmeyi öğren ondan sonra konuşalım,hala seviyesiz üslubunu koruyosun.Benim verdiğim veriler AUTUSHOW DERGİSİNDEN ALINMIŞ BİLGİLER.AUTOSHOW un 4 Mart 2003 tarihli sayısında ki karşılaştırmalı testte RX-8 in motor hacmi::: 2654 cc olarak geçiyor,inanmıyorsan bulda bak.Ben bunun %100 doğru olduğunu iddia etmedim,dergide böyle okuduğumu da belirttim ama sen hala saçmasapan örneklerle edepsizlik etmeye devam ediyorsun ve bundan vazgeçmeyeceğini de bildiğimden seni ALLAH'a havale ediyorum.Ne halin varsa gör...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.