Şimdi Ara

Mazda'nın SUV'u Mazda CX-5 [ANA KONU] (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
482
Cevap
16
Favori
53.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @bamir i son yaptığı yorumda oldukça haklı buluyorum. Mazda malesef yeni ürün gammıyla beraber ve limitli gelen mal yüzünden mazda severleri ve almayı düşünenleri "öpecek" gibi görünüyor

    Kur konusunda ise @fotifoti yanlış bilgilendirme yapıyorsunuz, çünkü EUR/TRY (2.80) şu anda Kasım 2013 ile aynı seviyede, hatta Ocak 2014 tarihinde 3.1 seviyelerinde idi. Aynı şekilde JPY/TRY kuru da 2013'den beri aynı düzlemde geziniyor (0.019 - 0.021). Değer kazanan para birimi tüm dünyada USD ancak ithalatın birincil kalemi değil ki USD ile ilgili masraflar tüm firmaları aynı şekilde etkiliyor.

    İş özünde aslında doğada geçerli olan 'çevreye uyum sağlama' ile aynı. Türkiye bir çevre ve burada piyasada firma olarak yer bulmak istiyorsanız, çevreye uyum sağlayacaksınız. Yani olabildiğince fazla üründe motor hacmini 1.6 ve altına indirmeniz gerekmekte. Nissan ve Honda bunu daha erken yaptı ancak hatırlarsanız geçmişte sadece benzinli motorlarla bunu yapmaya çalıştılar ancak son 10-15 yılda özellikle piyasada yakıt fiyatlarından dolayı istenen dizel motor ihtiyacına karşı anında tepki veremediler (Toyota hariç, bir de avrupalı üreticiler). 10 yıl öncesini hatırlarsanız Nissan ve özellikle Honda Türkiye'de bu kadar popüler değildi. Çünkü çevreye uyum sağlamada zorluk çektiler ve hızlı olamadılar. Ama bugün neredeyse tüm modellerinde 1.5 - 1.6 motor bulunuyor, bunun saçmalığıyla ilgili aşağıda yazacağım birazdan.

    Nissan özellikle ucuz qq ile piyasada çok iyi yer elde etti, şimdi de piyasada görünmenin vermiş olduğu rahatlık ile fiyatlarını çok rahat bir şekilde 100K üstünde (absürd) resmi olarak gösterebiliyor. Çevreye uyum sağlama'yı iyi sağladığı için şu an bunun ekmeğini yiyor.

    Vermiş olduğunuz çıplak fiyatlar açıkçası hiçbir anlam ifade etmiyor, zira genel kullanıcı o fiyatlarla alışveriş yapamıyor.

    Mazda'nın Türkiye'ye uyum sağlaması için yapması gereken ve satışlarını patlatabilecek girişim şu olabilirdi: 1.5 atmosferik benzinli motor CX-5 ve 6 gibi kasalara çok güçsüz kalacaktır ancak en azından CX-5'e 1.5 Dizel seçeneği getirilip 100-110K bandında satış rakamları artırılabilirdi. Bu noktada 2.0 benzinli CX-5'in 140K olmasına kimse zaten itiraz etmezdi. Mazda 2'nin TR'ye gelmemesi çok büyük bir eksik. Gelecek olan CX-3'ün Mazda 3'den pahalı olması (beklentiler o yönde) tamamen saçmalık; 2 platformu üzerinde inşa edilen bir araç, awd seçeneği güzel ama nerede kullanacaksın, özellikle standart Türk müşteri için 'AWD' yazısı ve '4 çeker' terimleri haricinde bir anlam ifade etmiyor. Arazi için kullanmak isteyecek meraklısına ise zaten bagaj boyutundan dolayı hitap etmez vs vs. Mazda 6 deseniz ya çok çok meraklısına ya da Mazda bayii sahiplerine hitap ediyor, ortalıklarda görülmeyen söylenti gibi bir araba Mazda 6 alacağına 320i ed araç alabiliyorsunuz, vergi avantajı da BMW'den yana.

    Yukarıda yazdığım aslında kendim için ve okuyanlar için tamamen vakit kaybı (özür dilerim) çünkü Mazda'nın zaten TR için böyle bir hedefi yok, önümüzdeki dönemde de görünmüyor. Aslında TR nin umurlarında olduğunu da zannetmiyorum, sadece marka bilinirliği için kaldıklarını düşünüyorum. Hangi nedenle olursa olsun Mazda son kullanıcısı 'öpülecek' gibi duruyor ve bu Mazda-TR'nin politikasının yanlış olduğu gerçeğini pek değiştirmiyor.

    Mazda'nın şu anki durumunu 2005 yılları öncesindeki Apple'a benzetiyorum. Elinde çok güzel ürünlerin var ancak son kullanıcıya ulaşma konusunda sıkıntıların büyük. Pazarlama stratejisini bir değiştirebilsen patlama yaşayacaksın ama değiştirmiyorsun. Konu dışına daha da çıkmadan motorla ilgili söyleyeceklerimi de söyleyeyim:

    CX-5, CR-V, X-Trail gibi araçlara basit fizik kuralları çerçevesinde 1.5-1.6 dizel motorların kullanılması hiç efektif değil çünkü zaten ağır olan bu araçlara güçsüz kaçacak ufak hacimli bir motor eklenmesi yakut tasarrufu değil, ekstra yakıt sarfiyatı demektir. Uzun zamandır pek bakmasam da CR-V, X-Trail 1.6 dizel motorlarla verilen 4.6 (komik) ve 5.7 gibi şehiriçi fabrika değerlerine ulaşan herhalde uzun yol gitse bile çok azdır. Malesef bizim vergilendirmelerimiz herhangi bir mantık çerçevesinde yapılmadığı ve zaten doğa da hiç önemsenmediği için; büyük hacimli motor fazla yakar gibi saçmasapan 2 gramlık beyinlerin kurbanı yine son kullanıcı olarak biz oluyoruz.




  • Kim kimi niye şikayet etsin

    1- Benzinli turbo yok. Dizelde 1.5 105hp aşırı mı bilemedim. Bmw 1.6 170hp , vovvos polo gti'ları kaldırdı .Besleyemedi
    2- Günlük kullanımı sormadım dayı. Turbo alt devirde yakıt ekonomisi sağlıyor da gaza yüklenince şöyle dip gaz ne yakıyor onu demek istemiştim . 9.8 yakan merso 20'yi görüyor basınca.
    3- Clio 2. elde kazandırıyor diye (görece olarak) , subaru da mazda gibi olduğu için yazdım :)
    4- Tamam işte anlaştık Ben de onu diyorum. Mazda'nın değil vergi sisteminin suçu.

    Saygılar
    your nephew

    Muğlada var 2014 cx5



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fotifoti -- 24 Mart 2015; 14:54:47 >




  • fotifoti kullanıcısına yanıt
    1- CX-5 ve Mazda 6'da 2.2 turbo dizel 2 versiyon var. 150 ve 175'likler. 1.5 105'in mutlaka farklı ve daha güçlü versiyonu Mazda 3 için gelir diye düşünüyorum. BMW'de 1.6 benzinlinin 136 bg, 143 bg, 170 bg versiyonları var. 136 bile nefis bir performans gösteriyor. Biliyorsun ben turbo dizelin her zaman bakıma, kullanım bilgisine, yakıt kalitesine ve kullanım rotasına çok hassas olduğunu söyledim. Benzinlilerde o risk daha düşük. Atmosferik demiyorum ama daha düşük dizele göre diyorum. Biz 7 yıl, 60 bin km Subaru turbo benzinli kullandık, sıfır hata. Şimdi Subaru gibi Mazda'dan bile küçük bir üretici Türkiye'ye 1.6 turbo 170 bg, 250 nm benzinli motorunu getiriyor, hem de awd bir araçta. İstanse yapılmayacak bir şey değil. MB, Türkiye'nin 1.6 benzinli aşırı besleme motor teklifini kabul etmiş, Türkiye pazarı MB açısından katlanmıştı..

    2- Gazı köklersen 20 değil, 30 da görürsün. Ama CX-5'de de görürsün. Önemli olan anlık kullanımdan çok, uzun vadede tüm kullanım rotalarını ve şekillerini ortalaması.

    3- ???

    4- Zaten ben de vergi sistemini eleştiriyorum, Mazda'nın kararını saygıyla karşılıyorum. Ama senden fazla olarak bir yandan da Mazda haklı ama derken, tüketicinin gerçeklerini de analiz ediyorum.

    Saygılar bizden efendim,

    your uncle

    Tamamdır foruma yazayım.




  • Sevgili thorondor yazdıklarınızın bir kısmına katılmakla beraber ,yanlış bilgi vermem söz konusu değil. Çünkü siz varsayımlardan yazıyorsunuz ben bildiğimi yazıyorum .Olay sadece euro/Tl paritesinden ibaret değil. Diğer yazdıklarımı da tekrar okuyun bence. Dolar bütün markaları etkiliyor ki zaten fiyat bandı buralara geldi. 2.0 crv 140bin

    Bahsettiğiniz küçük hacim hissiz araçları Mazda ne üretir, ne getirir. Gerisi de zevk, renk meselesine kalıyor.
  • fotifoti kullanıcısına yanıt
    USD tabii ki bütün markaları etkiliyor, özellikle ikmal ve hammadde safhasında fiyatları çok etkiler ancak dediğim gibi bu bizim (son kullanıcı) için bir parametre değil ve etkilerinin Mazda üzerinde ne kadar olduğunu TR'de kimse detaylı olarak bilemez - bizi de ilgilendirmez. Önceki mesajımda dediğim gibi ithalat yapılırken Mazda için birincil kalem USD değil. Cadillac getirmek isteseniz birincil kaleminiz USD olurdu.

    quote:

    Bahsettiğiniz küçük hacim hissiz araçları Mazda ne üretir, ne getirir. Gerisi de zevk, renk meselesine kalıyor.


    Bu dediğiniz zaten benim önceki mesajımda söylediğimi destekliyor

    quote:

    Mazda'nın şu anki durumunu 2005 yılları öncesindeki Apple'a benzetiyorum. Elinde çok güzel ürünlerin var ancak son kullanıcıya ulaşma konusunda sıkıntıların büyük. Pazarlama stratejisini bir değiştirebilsen patlama yaşayacaksın ama değiştirmiyorsun.


    Apple konusunu kısaca açıklayayım: Apple 2004-2005 öncesinde yan ürünlerinde dahi ki en büyük yan ürünü ipod idi, sadece apple bilgisayarlar ile uyumlu olarak üretim yapıyordu. Zaten piyasası dar olan Mac bilgisayarlar ile dönem için son derece ileri olan ipod bu kısıtlamadan dolayı son kullanıcıya erişemiyordu. Ipod'un patlaması 2004 yılında Intel ve dolayısıyla Windows taban ile de kullanımına açılması ile başladı. Sonrası zaten Mac bilgisayarların Intel işlemci ile satılmaya başlanması-windows kurulabilmesi, iphone, ipad, macbook derken bugün neredeyse her hanede en az bir adet ürünü bulunan bir şirkete dönüştü.

    Mazda'nın skyactiv tüm araçları gerçekten çok kaliteli ve şu an rakip gösterilen tüm diğer firma araçlarından hep bir adım önde. Ama son kullanıcıya yeterince ulaşılabiliyor mu? Sorunun cevabı belli.




  • fotifoti kullanıcısına yanıt
    fotıfotı kardeş,vereceğim cevapların çoğunu vermiş dostlar.....Da ben şu '' bu karamsar tabloları kim çizdiriyor size merak ettim,tanışmak isterim '' kelamını merak ettim...Sence kim yazdırabilir,55 yaşındaki,daha önce mazda bayiliği yapmış,tüccar bir adama ???...Yaşın bu saçma,hakaretemiz kelamları edecek kadar genç sanırım,bu forumdaki ergen veya,rakip firma satıcılarınla karıştırdın beni galiba...Yazdığının hangi anlama geldiğini biraz düşün istersen,hiç hoşuma gitmedi bu uslubun ,bundan sonra biraz dikkatli yaz istersen,..tamam ??? !!
    Bu arada bana siparişle yorum yaptıracak yiğidi daha analar doğurmadı ama,sen galiba mazda ile ilgili sitenin sahibisin..Bu kadar ''iyimser '' yorum yaptıran ''nedenin '' belli..
    Karamsar yorum derken,benim tercihim nedeniyle, benim ikna ettiğim iki arkadaşımda bu zamdan sonra almaktan vazgeçti...Öyle buralarda ''iyimser '' yorum yapmakla dönmüyor bu işler...Kraldan çok kralcı olma,Mazdanın satış yetkililerinin umurunda olacağını sanmıyorum bu zammın getireceği bence enaz yüzde elli satış azalmasının,sende çok dert etme artık istersen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamir -- 25 Mart 2015; 5:26:10 >




  • Kusura bakmayın, ben o anlamda kullanmamıştım.

    son yıllarda bazı yorumculardan Mazda batıyor, Mazda satamaz, Mazda battı yorumları görüp duruyorum.
    O yorumlardan yola çıktığınızı düşündüm. Özür dilerim . ticari geçmişinizi bilemem ki ben.

    Site sahibi değilim hocam. clubtr'de de yazıyorum . Üzerinize alındığınız lafın beterini bana söylemişsiniz farkındaysanız. Bu kadar kırıcı olmaya gerek yok

    İyimserlik değil, olan biteni yazdım. Keyfiyetten zam yapıldığını düşünüyordunuz. Hesap kitap biliyorsunuzdur sanırım (kinaye var hakaret değil alınmayın). Yazdıklarımı okuduysanız üzerine söyleyecek bir şeyim yok.

    25 yıldır Mazda sahibiyim, Markaya gönül vermiş olmam da satış yetkililerinin umurunda değildir. Kimseye yaranmak için yazmıyorum burada

    insanlara yardımcı olmak için yazıyoruz.

    arkadaşlarınıza bayileri arayarak araç bulabilirsiniz eski fiyattan. Muğlada bir tane var bildiğim.

    Yanlış anlaşılma için özür dilerim tekrar




  • Estağfurullah Kardeşim..Sıkıntı yok...Sevgiler,selamlar...
  • Eyvallah abi
  • 2014 model satılık bir araç var sahibindende belki takip eden vardır. Merak ettiğim bir konu var şimdi plakasını kontrol ettim bu araba haziran trafiğe çıkışlı, uzun zamandır da satılık. 12. ayda bakıma girmemiştir diye diye düşünüyorum. Bu durumda araç garanti dışı mı kaldı şimdi :) Bu 6 ayda bir bakım olayını bünyem kabul etmiyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkelleci -- 3 Nisan 2015; 16:04:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkelleci

    2014 model satılık bir araç var sahibindende belki takip eden vardır. Merak ettiğim bir konu var şimdi plakasını kontrol ettim bu araba haziran trafiğe çıkışlı, uzun zamandır da satılık. 12. ayda bakıma girmemiştir diye diye düşünüyorum. Bu durumda araç garanti dışı mı kaldı şimdi :) Bu 6 ayda bir bakım olayını bünyem kabul etmiyor :)


    Var sayım üzerine neyi konuşabiliriz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkelleci

    2014 model satılık bir araç var sahibindende belki takip eden vardır. Merak ettiğim bir konu var şimdi plakasını kontrol ettim bu araba haziran trafiğe çıkışlı, uzun zamandır da satılık. 12. ayda bakıma girmemiştir diye diye düşünüyorum. Bu durumda araç garanti dışı mı kaldı şimdi :) Bu 6 ayda bir bakım olayını bünyem kabul etmiyor :)


    Var sayım üzerine neyi konuşabiliriz?

    Mesela bakıma girmediyse direk garanti dışı kaldı diyebilirsiniz. Ya da o iş öyle olmuyor şu şekilde oluyor diyebilirsiniz. 2 türlü de yazdığınızdan daha katma değerli bir mesaj olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkelleci

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkelleci

    2014 model satılık bir araç var sahibindende belki takip eden vardır. Merak ettiğim bir konu var şimdi plakasını kontrol ettim bu araba haziran trafiğe çıkışlı, uzun zamandır da satılık. 12. ayda bakıma girmemiştir diye diye düşünüyorum. Bu durumda araç garanti dışı mı kaldı şimdi :) Bu 6 ayda bir bakım olayını bünyem kabul etmiyor :)


    Var sayım üzerine neyi konuşabiliriz?

    Mesela bakıma girmediyse direk garanti dışı kaldı diyebilirsiniz. Ya da o iş öyle olmuyor şu şekilde oluyor diyebilirsiniz. 2 türlü de yazdığınızdan daha katma değerli bir mesaj olur.

    Satışa konulmuş bir aracın garanti kapsamı dışında kalmasını normal olarak hiç kimse istemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkelleci

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkelleci

    2014 model satılık bir araç var sahibindende belki takip eden vardır. Merak ettiğim bir konu var şimdi plakasını kontrol ettim bu araba haziran trafiğe çıkışlı, uzun zamandır da satılık. 12. ayda bakıma girmemiştir diye diye düşünüyorum. Bu durumda araç garanti dışı mı kaldı şimdi :) Bu 6 ayda bir bakım olayını bünyem kabul etmiyor :)


    Var sayım üzerine neyi konuşabiliriz?

    Mesela bakıma girmediyse direk garanti dışı kaldı diyebilirsiniz. Ya da o iş öyle olmuyor şu şekilde oluyor diyebilirsiniz. 2 türlü de yazdığınızdan daha katma değerli bir mesaj olur.

    Sizin yaşadığınız endişeyi ben de 8 aylık bir Mazda alırken yaşamıştım. Çünkü ilk 6 ay bakımı yapılmamıştı. Mazda Türkiye satış sonrasını arayıp, danıştım. Sizi yanıltmamak için burada aldığım cevabı yazmıyorum. Sadece yapmanız gerekeni söylemeye çalışıyorum. Bazı markalar bu konuda çok sert bakış açısına sahip, bazıları ise esnek. Ama ne cevap olursa olsun, burada alacağınız yanıt bir tahmin olur. Bence konuyu Mazda Türkiye'ye veya en azından bir yetkili servise danışmanız doğru olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bamir

    quote:

    Orijinalden alıntı: fotifoti

    quote:

    Orijinalden alıntı: bamir

    2015 cx5 fiyatları açıklandı...% 10 ZAMLI !!!.....137.850 TL...Zam rekoru Mazdada...Bu pek 'skyactiv '' olmadı...

    Ayda 3-4 zaman yapan firmaların aksine Mazda'nın yılda 2-3 zam yaptığını da dikkate almalısınız bence Maalesef bütün araçları ederinden yüksek fiyata alıyoruz. 1.2 motor qasqai'nin en dolusu 103bin tl arada ne kadar vergi farkı var hesaplamak ister misiniz? 1.5 dizeli 118bin tl korkunç

    Ayda 3-4 zam yapanı merak ettim ??...Mesele zam yapmak değil,bu zammı yedirebilmek..Zammı yapıp,sonra kampanya veya bayiide 5 ila 10 arası iskontolarla satış yapılıyor...
    Ben bu yorumu bir mazdasever olarak yaptım..Mazdanın çok satmasını,layık olduğu yere gelmesini,bu ''seçmesini '' çok ''bilen '' milletin artık adam gibi bir arabayı tanımasını,binmesini arzuladığımdan...Çünkü eski bir bayisiyim,mazdaya birazda bu açıdan duygusal yaklaşıyorum..
    nissan o 103.lük modeli ne kadar satabiliyor,onada bakmak lazım..Yoksa bayilerde % 10 varan iskontolar yapıyormu ??
    Ayrıca bu kadar harika araba yapmışsın,rezalet bir satış sistemin-ağınla markanı yerlerde süründürüyorsun...Sana sadık müşterini ''arkadaş zaten sen nasılsa alacaksın,seni yakalamışım,5 bin satacağıma,bin satttıklarımdan çıkartırım bu karı '' düşüncesiyle adeta cezalandırıyorsun..Ki bu müşteri ikinci elde % 20-25 kayıpla bile bir yıllık aracını satamıyor...Bu riski göze alıp alıyor senin aracını...Bari bırak sıfır alırken fazla öpme onu...
    Bu ileriye yatırımdır..Bende 30 yıllık tüccarım-sanayiciyim..Bu kafada olan,müşteriye yolunacak kaz olarak bakan çok firma,önce kazansada,uzun vadede HEP KAYBETMİŞTİR..MAZDA ZATEN BU HATALARI BAŞTA BENİM BAYİ OLDUĞUM YILLARDA ''MERMERLER '' FACİASIYLA YAPMIŞTIR..Bunun cezasını hala çekiyor,muhteşem arabalarına rağmen...Eeee mazda üretim artışı düşünüyor..İleriyi düşünmemelimi,müşterisini tekrar kazanmayı planlamıyacakmı ??..Cevap hayırsa,bu muhteşem arabayı planlarken işleyen beyinler,pazarlama açısından sıfır kafadalardır...Bence oynadıkları yarı premıum segmente ( volvonun şu anki yeri gibi ) bu pazarlama kafasıyla zor ulaşırlar...Anlatmak istediğim budur...



    Aynen katılıyorum. Araç şöyle iyi böyle iyi diye makyajlanan kasaya 15 bin TL zam yaparsan müşteri ürker ve alternatiflere yönelir. Çünkü böyle bir vergilendirme ortamında müşteri olarak biz zaten 2.0 motor araç alırken peşinen kazıklanmanın dışında bir de 2.650 yıllık vergiye mahkum ediliyoruz. Üstüne bu tür şok zamlar müşteriyi markadan soğutur uzaklaştırır. İstemediğim hlde 1.6 Tiguan ya da yeni gelecek 1.6 otomatik honda crv yi beklemeye başladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senut -- 3 Nisan 2015; 23:03:56 >




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Sayın Mustafa Bey mazdagaraj ve subaru sitelerindeki mesajlarınızı ilgiyle takip ediyorum. Malum x5 yeni kasayla geldi ama %10 zamla. Sizin bu aracın yeni kasasına bu kadar fark vermeye gerek yok dediğinizi biliyorum. Emekli olmak üzereyim .Gönlümce güven içinde gezebileceğim bir araç arıyorum. Sizce yeni kasa mı yoksa 12 bin daha ucuz eski kasayı mı almalı. Ya da bu şartlarda dizel otomatik cx3 mü daha mantıklı bir seçim olur. Yanıtınızı ilgiyle bekliyorum Sevgiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senut


    Sayın Mustafa Bey mazdagaraj ve subaru sitelerindeki mesajlarınızı ilgiyle takip ediyorum. Malum x5 yeni kasayla geldi ama %10 zamla. Sizin bu aracın yeni kasasına bu kadar fark vermeye gerek yok dediğinizi biliyorum. Emekli olmak üzereyim .Gönlümce güven içinde gezebileceğim bir araç arıyorum. Sizce yeni kasa mı yoksa 12 bin daha ucuz eski kasayı mı almalı. Ya da bu şartlarda dizel otomatik cx3 mü daha mantıklı bir seçim olur. Yanıtınızı ilgiyle bekliyorum Sevgiler.

    Kişisel ihtiyaçlar çok değişik olduğu için benim size net bir araç tavsiye etmem zor. Ben bugün bu 3 araç arasından ne alırdım? böyle yanıt vereyim.

    CX-3 bence dizaynı ve teknolojisi ile güzel bir otomobil. Ancak benim için ne performansı yeter, ne de genişliği. Alt yapısının B segmenti olduğu unutulmamalı. CX-5 makyajlı kasa çok iyi bir otomobilin çok çok iyi hale getirilmesi olmuş. Ama 140 civarı fiyat orta sınıf bir marka için yüksek, ne kadar kaliteli ve donanımlı olursa olsun. Bir kullanıcı olarak Mazda'nın motorunun 2 litre olması ve yüksek vergi dilimine girmesi beni ilgilendirmiyor. Ben alım fiyatına ve satarken ne kaybettiğime bakarım.

    Şu anda alacak olsam 2012 veya 2013 temiz, bakımlı, kazasız, az km bir CX-5 bulup, onu alırdım. Tahminen 85-95 arası mükemmel bir tane bulunabilir. 45-55 arası rakam cepte kalabilir. Henüz garantide bir araç alınabileceği gibi, Mazda servisinde 2 yıl garanti bile satın alınabilir ki, Mazda zaten çok sorunsuz bir marka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    2. eli hiç düşünmemiştim bir değerlendireyim... teşk. ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senut



    2. eli hiç düşünmemiştim bir değerlendireyim... teşk. ederim.

    Genellikle benim de kafam sıfır araca kaysa da, temiz bir ikinci el ile sıfır arasındaki 50 bin TL inanılmaz fazla. İnternet ilanlarını bir kontrol ederseniz gayet de güzel araçlar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizlere sahibi oldugum 2013 model CX-5 ile goruslerimi paylasmak istiyorum. Isim yurtdisinda. Araclarin ucuz olmasi sebebiyle bircok marka ve modeli kullanma, kiralama ve test etme olanagini buldum. Audi Q5, Q7 ; Mercedes ML ; BMW X3; Nissan Pathfinder; VW Touareg; Toyota Landcruiser Prado, Hilux 4 ceker sinifinda kullandigim araclar. CX-5 i esim ve buralarda bulundugum zamanlarda ben kullaniyoruz. Soyle bir kiyaslama yapacagim. Araci 115.000 TL ye aldim. Ayni ozelliklere sahip bu model Bulgaristan da 60.000 Leva yani 95.000 TL. Simdi bir Audi Q5 ornegi kiyaslamasi yapacagim. Q5 Bulgaristan da 110.000 TL. Burada 200.000 TL nin ustunde satiliyor olsa gerek. Ulkemizde Audi, Mercedes, BMW gibi markalar vergiden arindirilmis haliyle Avrupa dan daha yuksek fiyata satilmakta. Mesele 2006 model Mercedes 320 CDI aracimi 6.000 Euro ya en son
    vermistim. Burada en az 5 kat daha fazla. Anladigim kadari ile Mazda burada buyuk bir iskonto uyguluyor. Kisaca Turkiye de Subaru ve Mazda ya hak ettigi fiyati oduyoruz. Bu yuzden CX-5 i tercih ettim. Ayrica yurtdisinda CX 5-7-9 oldukca yaygin.

    Fiyat kiyaslamamdan sonra biraz da teknik konularda tecrubelerimi aktarmak istiyorum. Yukarida saydigim araclardan CX-5 i Q5 e cok benzetiyorum. Ama sunu soyleyebilirim ki CX-5 Q5 den daha konforlu. Suspansiyon ayarlari ML nin konforunu yansitiyor. Avrupa da bircok kullanici Mazdayi Japonya nin Audisi olarak tanimlamakta.
    Ama Q7 eger Adaptive suspansiyona sahipse muazzam bir arac. Q5 e sakin bulasmayin. ML de cok iyi. CX-5 in yol tutusu ve konforunu begeniyorum. Q3, X3,Touareg den daha iyi. ML ile benzer. Digerleri ile kiyaslamam.

    Arazi ve kis tecrubem yuksektir. Maalesef CX-5 arazide zayif bir arac. Forester his kullanmadim ama kesinlikle Cx-5 den iyi oldugunu dusunuyorum. Ancak Q5 ile X3 ile
    kiyaslamak mumkun. Karda ortanin biraz ustu dik bir yolu cikarken tepenin sonuna dogru sistem isindi arizasi verdi. Yukaridaki araclardan hicbirinin bu tepkiyi verecegini dusunmuyorum.

    Benim arac benzinli. Bana gore tuketimi, markanin iddia ettigi gibi degil. Edirne otobaninda ort. 120 km lik hizlarda 8 litrenin altina dusmek mumkun degil. Ancak E5 sehir icinde trafik bossa ortalama 70-90 km arasi hizlarda 7 litreyi yakalabilirsiniz. Eger biraz isik biraz ekstra dur kalk olursa ort. tekrar 8 e firliyor. Yani bu arac bir dizel muadili degil. 3.0 TDI motorlu bir Q7 sehir ici kis aylarinda 13-15 arasi harcar. Q5 ve X3 dizel 8-8.5 dir. Benzinli CX-5 sehir icinde 10 dan baslar 12 lere bile cikar.
    Kisaca tuketime hassas arkadaslar dizel motorlu bir SUV almali.

    Cx-5 ciktigi yilda teknolojik anlamda ust seviyedeydi. Gece karanliginda tek gidisli yollarda uzun far asistani iyi calisiyor. Farlarin viraja gore donusu basarili. Kisa farlar iyi ama uzunlar diger SUV lere gore zayif. Koltuklar rahat. Ama hafizali surucu koltugu hassas degil. Yani hafizaya aldiginiz ayarlari tekrar milimetrik olarak geri alamiyor. Bu konuda Almanlar cok basarili. IStop cok zayif. Bircok durusta devreye girmiyor. Serit takip sistemi orta ustu calisiyor. Aracin ic isiklari cok zayif. Gece gunduz farkina getirdiginizde sistem zayif. Gunesli havalarda klimayi ve km saatindeki gostergeleri gormek imkansiz. Arac ici tikirtilar mevcut. Arac otomatik olarak kitlenmiyor. Bagaj icerden acilamiyor. Egim inis asistani yok. Bu saydiklarim Almalarda cok iyi calisiyor ve kesinlikle detaylari da cok daha iyi. Mesela araci calisirken vitesi parka getiriyorsunuz. Durdurmak icin dugmeye basiyorsunuz ama arac tekrar calisiyor. Cunku parka getirdiginizde arac durmus. Ama bu herzaman olmuyor. Yani Mazda bir takim teknik ekipmanlar koymus. Ama bunlarin calismasi cok iyi degil. Tecrube ettigim rakipler cok daha iyi. Tikirti konusu ise maalesef sikinti.

    Ozetle arac dengeli, fiyati uygun, Avrupa ya gore kazik yemiyorsunuz. Yol tutusu cok guzel. Performans iyi. Konforu cok iyi. Teknik ozellik rakiplere gore halen daha iyi. Ama saglikli calisma hususu zayif. Tuketim ise bir dizel gibi degil. Bagaj, yukleme basarili. Butun bunlarin isiginda bu arac bana gore alinir. Saglamliligini gorecegiz. Sorunsuz mu? Bakalim. Ama Avrupa da bu model yaygin. ama kesinlikle sunu belirtmek isterim. Ileriki nesilleri cok iyi olacak. Bildigim kadari ile Mazda SUV de yeni bir marka. Turkiye de cok iyi fiyatlara satiliyor.

    Aklima yeni seyler geldiginde buraya eklerim. Bir de merak ediyorum. Bir Cx5 en fazla kac km ye cikabilir. CDI motorlu bir E Class ort. 800.000 i rahatlikla gorur. Ama tabii motoru. Elektronik adami biktirir.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.