Şimdi Ara

MAZDA'nın EFSANE Kralı XEDOS 9 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
3
Favori
18.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am

    bence tek çizgisinden sapan toyotadır . honda type-r'larına ve v-teclerine devam ediyor . mazda ford'layken çok avrupalılaştı bence bunu söylememek aptallık olur . 323 tam bir japondu . şimdi yeni 3 serisine bakarsanız ne bileyim örnek teşkil etmesin X modeli kadar avrupalı . içine oturunca bir ford esintisi alıyor .

    honda'da çizgisinden biraz koptu o da doğru . ama honda zaten, hep aile arabası üretmedi mi ? maliyetleri aşağı çekmek ZORUNDAYDI, iyi giden bir formula sezonundan sonra bile f1'den çekildiler çünkü inanılmaz sert bir kriz atlattılar . hala s2000 ve nsx birer efsane değil mi ? üretseler hala çok iyi bir araç üretecek argeleri vardır . buna eminim . hibridi de iyi toparladıklarından araştırma konusunda başarılı oldukları ortada . o zamanlar da ilginç subab teknolojisi deneyerek 1.6 motorun efsanesi oldular . ama şimdi daha ucuz , daha performanssız , daha insana yönelik motora yönelik olmayan araçlar üretiyorlar . fena olmadı sanki ? tabi hala bir vti tadı alamadım araçlarından . tüm civicleri kullandım 2000den beri.

    toyota'yı amerika pazarına fazla yönelmekten (camry tam bir amerikan , aynı şekilde hilux) dolayı suçlayabiliriz . ben de bir corolla kullanıcısıyım , ve belirgin bir kalite kaybı var . 2010 kasa kullanıyorum , sanki arabada birşey eksik , yani amerikan kalitesizliği desem bilmem anlatabilir miyim . şanzıman konusunda çok başarısız oldular (mmt herkesi çok üzdü) yeni 1.6 ları (132 beygir galiba) gelene kadar pek te iyi durumda değillerdi . bu da yeni teknolojiler aramaya , verimsiz ama yüksek hacimli motorlar üretmeye itti amerika pazarında . 2.5 litre v6 motorlarla ilgilendiler . avrupayı boşladılar . ama aurisle avrupalı yüzünü geri getirdiler .

    mazda konusunda ise diyeceklerim ; keşke ford uzak dursaydı da onurlarıyla batsalardı . şimdi atıyorum 3 hakkındaki tek fikrim focusun platform kardeşi olduğudur . bir çok kişinin de düşüncesi böyle ...

    teşekkür ederim okuyan varsa

    Alıntıları Göster
    son iki fotoğraf mükemmel. bir-iki makyaj yapıp 2012 diye sat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scanh

    son iki fotoğraf mükemmel. bir-iki makyaj yapıp 2012 diye sat

    Alıntıları Göster
    Eski bir Royal Classic kullanıcısı olarak, şu an Xedos 9 2.3 sahibi olsam, keyifle bineceğimi söyleyebilirim.

    Bambaşka bir araba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: zarx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: zarx

    Honda yada Toyota karşılaştırmasında nereye koyabiliriz?
    Toyota>MAZDA>honda
    MAZDA>toyota>honda
    Honda>toyota>MAZDA gibi

    Bir yere koyamayız.Çünkü Mazda'nın benimsediği felsefeler ve eğilim gösterdiği noktalar ile Toyota'nın Honda'nın önem verdiği konular çok farklı.

    Biraz daha açabilirmiyiz yani?

    Şöyle açabiliriz.Mazda çok satış yapma eğiliminde bir marka değil.Yani firma olarak böyle bir amaçları yok.Amaçları iyi otomobiller yapmak ve insanların bu otomobilleri kullanırken keyif alması,otomobillerle bütünleşmesi.

    Oysa örneğin Toyota,Gm ve Vw ile dünya satış sıralamasında rekabet eden bir marka olarak olabilecek en yüksek satış rakamına ulaşmanın derdinde.İyi ve keyifli otomobil yapmaktan ziyade daha çok rekabet açısından yüksek verimlilikte araçlar yapmaya ve bu araçları herkese satmaya çalışıyor.

    Yani kısacası ortalama araçlar üreterek dünya üzerindeki toplumların bütün kesimlerine hitab etme eğiliminde.



    Cevabın için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am

    bence tek çizgisinden sapan toyotadır . honda type-r'larına ve v-teclerine devam ediyor . mazda ford'layken çok avrupalılaştı bence bunu söylememek aptallık olur . 323 tam bir japondu . şimdi yeni 3 serisine bakarsanız ne bileyim örnek teşkil etmesin X modeli kadar avrupalı . içine oturunca bir ford esintisi alıyor .

    honda'da çizgisinden biraz koptu o da doğru . ama honda zaten, hep aile arabası üretmedi mi ? maliyetleri aşağı çekmek ZORUNDAYDI, iyi giden bir formula sezonundan sonra bile f1'den çekildiler çünkü inanılmaz sert bir kriz atlattılar . hala s2000 ve nsx birer efsane değil mi ? üretseler hala çok iyi bir araç üretecek argeleri vardır . buna eminim . hibridi de iyi toparladıklarından araştırma konusunda başarılı oldukları ortada . o zamanlar da ilginç subab teknolojisi deneyerek 1.6 motorun efsanesi oldular . ama şimdi daha ucuz , daha performanssız , daha insana yönelik motora yönelik olmayan araçlar üretiyorlar . fena olmadı sanki ? tabi hala bir vti tadı alamadım araçlarından . tüm civicleri kullandım 2000den beri.

    toyota'yı amerika pazarına fazla yönelmekten (camry tam bir amerikan , aynı şekilde hilux) dolayı suçlayabiliriz . ben de bir corolla kullanıcısıyım , ve belirgin bir kalite kaybı var . 2010 kasa kullanıyorum , sanki arabada birşey eksik , yani amerikan kalitesizliği desem bilmem anlatabilir miyim . şanzıman konusunda çok başarısız oldular (mmt herkesi çok üzdü) yeni 1.6 ları (132 beygir galiba) gelene kadar pek te iyi durumda değillerdi . bu da yeni teknolojiler aramaya , verimsiz ama yüksek hacimli motorlar üretmeye itti amerika pazarında . 2.5 litre v6 motorlarla ilgilendiler . avrupayı boşladılar . ama aurisle avrupalı yüzünü geri getirdiler .

    mazda konusunda ise diyeceklerim ; keşke ford uzak dursaydı da onurlarıyla batsalardı . şimdi atıyorum 3 hakkındaki tek fikrim focusun platform kardeşi olduğudur . bir çok kişinin de düşüncesi böyle ...

    teşekkür ederim okuyan varsa

    Başta zaten Ford Avrupalı bir üretici değil bunu bilmek gerekli.Bu nedenle Ford'la yakınlaştı Avrupalı oldu savı daha o noktadayken yanlış.

    Sonrasında Honda,Type'r üretimini durdurdu buda başka bir nokta.

    Ama bir konu varki en önemlisi o;

    Ben,böylesine basit ve kesin bir kanıtı olmayan (subjektif) bir konuda bile ilk mesajda karşıt görüşteki insanlara aptal diyen bir insanla tartışmaya girmem.


    Çünkü nasıl olsa ben Mazda'nın Honda kadar Avrupalılaşmadığını size anlatmaya çalışsam söylediklerimin bir anlamı olmadığı gibi sizin gözünüze aptal olarak görüneceğim,o nedenle siz kendi bildiğinizle kalın bende kendi bildiğimle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zarx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: zarx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: zarx

    Honda yada Toyota karşılaştırmasında nereye koyabiliriz?
    Toyota>MAZDA>honda
    MAZDA>toyota>honda
    Honda>toyota>MAZDA gibi

    Bir yere koyamayız.Çünkü Mazda'nın benimsediği felsefeler ve eğilim gösterdiği noktalar ile Toyota'nın Honda'nın önem verdiği konular çok farklı.

    Biraz daha açabilirmiyiz yani?

    Şöyle açabiliriz.Mazda çok satış yapma eğiliminde bir marka değil.Yani firma olarak böyle bir amaçları yok.Amaçları iyi otomobiller yapmak ve insanların bu otomobilleri kullanırken keyif alması,otomobillerle bütünleşmesi.

    Oysa örneğin Toyota,Gm ve Vw ile dünya satış sıralamasında rekabet eden bir marka olarak olabilecek en yüksek satış rakamına ulaşmanın derdinde.İyi ve keyifli otomobil yapmaktan ziyade daha çok rekabet açısından yüksek verimlilikte araçlar yapmaya ve bu araçları herkese satmaya çalışıyor.

    Yani kısacası ortalama araçlar üreterek dünya üzerindeki toplumların bütün kesimlerine hitab etme eğiliminde.



    Cevabın için teşekkürler.

    Rica ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-

    Başta zaten Ford Avrupalı bir üretici değil bunu bilmek gerekli.Bu nedenle Ford'la yakınlaştı Avrupalı oldu savı daha o noktadayken yanlış.

    Sonrasında Honda,Type'r üretimini durdurdu buda başka bir nokta.

    Ama bir konu varki en önemlisi o;

    Ben,böylesine basit ve kesin bir kanıtı olmayan (subjektif) bir konuda bile ilk mesajda karşıt görüşteki insanlara aptal diyen bir insanla tartışmaya girmem.


    Çünkü nasıl olsa ben Mazda'nın Honda kadar Avrupalılaşmadığını size anlatmaya çalışsam söylediklerimin bir anlamı olmadığı gibi sizin gözünüze aptal olarak görüneceğim,o nedenle siz kendi bildiğinizle kalın bende kendi bildiğimle.




    Ford'un 2 firması vardır . US ve avrupa olarak 2 farklı pazarda üretim yapar . Varan 1 .

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Type-R , Sana yeni kasa Type'r ı tanıştırayım . Varan 2 .

    mazda ford'layken çok avrupalılaştı bence bunu söylememek aptallık olur'' dedim ben . Honda'ya avrupalılaşmadı mı dedim ? Honda'da çizgisinden kopmadı desem yalan olur dedim varan 3.

    okumayı öğren .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-

    Başta zaten Ford Avrupalı bir üretici değil bunu bilmek gerekli.Bu nedenle Ford'la yakınlaştı Avrupalı oldu savı daha o noktadayken yanlış.

    Sonrasında Honda,Type'r üretimini durdurdu buda başka bir nokta.

    Ama bir konu varki en önemlisi o;

    Ben,böylesine basit ve kesin bir kanıtı olmayan (subjektif) bir konuda bile ilk mesajda karşıt görüşteki insanlara aptal diyen bir insanla tartışmaya girmem.


    Çünkü nasıl olsa ben Mazda'nın Honda kadar Avrupalılaşmadığını size anlatmaya çalışsam söylediklerimin bir anlamı olmadığı gibi sizin gözünüze aptal olarak görüneceğim,o nedenle siz kendi bildiğinizle kalın bende kendi bildiğimle.




    Ford'un 2 firması vardır . US ve avrupa olarak 2 farklı pazarda üretim yapar . Varan 1 .

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Type-R , Sana yeni kasa Type'r ı tanıştırayım . Varan 2 .

    mazda ford'layken çok avrupalılaştı bence bunu söylememek aptallık olur'' dedim ben . Honda'ya avrupalılaşmadı mı dedim ? Honda'da çizgisinden kopmadı desem yalan olur dedim varan 3.

    okumayı öğren .

    Alıntıları Göster
    Ben 2006 model sport mazda 3 kullanıyorum . Dizaynı o kadar hoşuma gidiyor ki ... Yenileri maalesef peugeot modellerini andırıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Ben 2006 model sport mazda 3 kullanıyorum . Dizaynı o kadar hoşuma gidiyor ki ... Yenileri maalesef peugeot modellerini andırıyor

    Hiç sorma..

    Anlayamadım gitti 2002-2003 senesinde bir tasarım çılgınlığı başladı fakat ne yazıkki günümüzde bütün tasarımlar çuvallar oldu. Piyasada neredeyse tasarım işini becerebilen marka kalmadı yani eksiksiz kusursuz diyebileceğimiz bir tasarım malesef yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Ben 2006 model sport mazda 3 kullanıyorum . Dizaynı o kadar hoşuma gidiyor ki ... Yenileri maalesef peugeot modellerini andırıyor

    Hiç sorma..

    Anlayamadım gitti 2002-2003 senesinde bir tasarım çılgınlığı başladı fakat ne yazıkki günümüzde bütün tasarımlar çuvallar oldu. Piyasada neredeyse tasarım işini becerebilen marka kalmadı yani eksiksiz kusursuz diyebileceğimiz bir tasarım malesef yok.


    Yeni mazda 6 da hoş fakat dediğim dönemdeki o zoom-zoom un ilk ürünleri ( 3 ve 6 ) çok iyiydiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    quote:

    Orijinalden alıntı: obt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Ben 2006 model sport mazda 3 kullanıyorum . Dizaynı o kadar hoşuma gidiyor ki ... Yenileri maalesef peugeot modellerini andırıyor

    Hiç sorma..

    Anlayamadım gitti 2002-2003 senesinde bir tasarım çılgınlığı başladı fakat ne yazıkki günümüzde bütün tasarımlar çuvallar oldu. Piyasada neredeyse tasarım işini becerebilen marka kalmadı yani eksiksiz kusursuz diyebileceğimiz bir tasarım malesef yok.


    Yeni mazda 6 da hoş fakat dediğim dönemdeki o zoom-zoom un ilk ürünleri ( 3 ve 6 ) çok iyiydiler

    Alıntıları Göster
    bu 929 serisi benim favorilerim arasındadır. mazdanın her modelini çok beğenirim. fakat bu 929lar bambaşkadır gelelim hondaya. honda gözümde hala orijinal japon hatlarını taşır. iç dizaynı ve dış dizaynı olsun. fakat mazda'nın yeni tasarım dili için daha avrupai yerine daha mütevazı veya sade demeyi tercih ediyorum.. ayrıca şunu da söylemeyi unutmayalım güncel mazda3 2009 yılının en iyi dizayn ödülünü almıştır.. yeni mazdaların da haklarını yemeyelim şimdi
    www.mazdapits.com/images/mazda-3-2011-black/mazda-3-2011-black-picture-3562.jpg
    www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPage.action?pageParameter=modelsGallery&vehicleCode=MZ6
    www.autosbulletin.com/2010-mazda-mazda6/
    www.autoblog.com/2011/09/02/2013-mazda-cx-5-quick-spin-road-test/

    mazda, araçlarının orasına burasına kromaj, led parlak ızgara vs sıkıştırmadan şık otomobil üreten tek firmadır passat ve c klasse,ın ledsiz kromajsız modelllerindeki itici dizayn bilinirzaten..
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VW_Passat_Variant_2.0_TDI_BlueMotion_Technology_Trendline_(B7)_%E2%80%93_Frontansicht_(1),_13._M%C3%A4rz_2011,_W%C3%BClfrath.jpg


    http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Mercedes_C-Klasse_(W204)_Classic_front.jpg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dh_userTR

    bu 929 serisi benim favorilerim arasındadır. mazdanın her modelini çok beğenirim. fakat bu 929lar bambaşkadır gelelim hondaya. honda gözümde hala orijinal japon hatlarını taşır. iç dizaynı ve dış dizaynı olsun. fakat mazda'nın yeni tasarım dili için daha avrupai yerine daha mütevazı veya sade demeyi tercih ediyorum.. ayrıca şunu da söylemeyi unutmayalım güncel mazda3 2009 yılının en iyi dizayn ödülünü almıştır.. yeni mazdaların da haklarını yemeyelim şimdi
    www.mazdapits.com/images/mazda-3-2011-black/mazda-3-2011-black-picture-3562.jpg
    www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPage.action?pageParameter=modelsGallery&vehicleCode=MZ6
    www.autosbulletin.com/2010-mazda-mazda6/
    www.autoblog.com/2011/09/02/2013-mazda-cx-5-quick-spin-road-test/

    mazda, araçlarının orasına burasına kromaj, led parlak ızgara vs sıkıştırmadan şık otomobil üreten tek firmadır passat ve c klasse,ın ledsiz kromajsız modelllerindeki itici dizayn bilinirzaten..
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VW_Passat_Variant_2.0_TDI_BlueMotion_Technology_Trendline_(B7)_%E2%80%93_Frontansicht_(1),_13._M%C3%A4rz_2011,_W%C3%BClfrath.jpg


    http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Mercedes_C-Klasse_(W204)_Classic_front.jpg

    Alıntıları Göster
    Avukat bir tanıdığımızda vardı bu aracı kullanma şansına nail olduk Ankaradan Şereflikoçhisara kadar kullandım bamabaşka bir duyguydu

    Sahibi oldukça sıkı bir mazda hayranı istese bugün en kral arabaya binebilecek maddi imkana sahip olsada arabasından vaz geçmiyor




  • @son_samuray. %100 kesinlikle katılıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dh_userTR -- 26 Ekim 2011; 23:57:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-

    Başta zaten Ford Avrupalı bir üretici değil bunu bilmek gerekli.Bu nedenle Ford'la yakınlaştı Avrupalı oldu savı daha o noktadayken yanlış.

    Sonrasında Honda,Type'r üretimini durdurdu buda başka bir nokta.

    Ama bir konu varki en önemlisi o;

    Ben,böylesine basit ve kesin bir kanıtı olmayan (subjektif) bir konuda bile ilk mesajda karşıt görüşteki insanlara aptal diyen bir insanla tartışmaya girmem.


    Çünkü nasıl olsa ben Mazda'nın Honda kadar Avrupalılaşmadığını size anlatmaya çalışsam söylediklerimin bir anlamı olmadığı gibi sizin gözünüze aptal olarak görüneceğim,o nedenle siz kendi bildiğinizle kalın bende kendi bildiğimle.




    Ford'un 2 firması vardır . US ve avrupa olarak 2 farklı pazarda üretim yapar . Varan 1 .

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Type-R , Sana yeni kasa Type'r ı tanıştırayım . Varan 2 .

    mazda ford'layken çok avrupalılaştı bence bunu söylememek aptallık olur'' dedim ben . Honda'ya avrupalılaşmadı mı dedim ? Honda'da çizgisinden kopmadı desem yalan olur dedim varan 3.

    okumayı öğren .



    Verdigin linkte type-r üretimi durdu yazıyor :)

    Ford'u Avrupa yaptın ya daha da bir sey demem. Hyundai, Fiat, Toyota da turk malı o zaman. Fabrika kurmak ayrı sey. Alamanya ford üretse de Ford henry Ford'un ABD'ye mirasidir.

    Mazdanin katili ABD somurusudur. Teknolojisini alıp boynuna tasmayı taktılar. Yeni yeni kendi dertlerinden dolayı bıraktılar da toparlanıyor.

    Mitsubishi ve mazda Japonya'nın iki samurayidir. Umarım kor kursunla ölmezler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yigit+ -- 27 Ekim 2011; 0:18:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit+

    quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-

    Başta zaten Ford Avrupalı bir üretici değil bunu bilmek gerekli.Bu nedenle Ford'la yakınlaştı Avrupalı oldu savı daha o noktadayken yanlış.

    Sonrasında Honda,Type'r üretimini durdurdu buda başka bir nokta.

    Ama bir konu varki en önemlisi o;

    Ben,böylesine basit ve kesin bir kanıtı olmayan (subjektif) bir konuda bile ilk mesajda karşıt görüşteki insanlara aptal diyen bir insanla tartışmaya girmem.


    Çünkü nasıl olsa ben Mazda'nın Honda kadar Avrupalılaşmadığını size anlatmaya çalışsam söylediklerimin bir anlamı olmadığı gibi sizin gözünüze aptal olarak görüneceğim,o nedenle siz kendi bildiğinizle kalın bende kendi bildiğimle.




    Ford'un 2 firması vardır . US ve avrupa olarak 2 farklı pazarda üretim yapar . Varan 1 .

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Type-R , Sana yeni kasa Type'r ı tanıştırayım . Varan 2 .

    mazda ford'layken çok avrupalılaştı bence bunu söylememek aptallık olur'' dedim ben . Honda'ya avrupalılaşmadı mı dedim ? Honda'da çizgisinden kopmadı desem yalan olur dedim varan 3.

    okumayı öğren .



    Verdigin linkte type-r üretimi durdu yazıyor :)

    Ford'u Avrupa yaptın ya daha da bir sey demem. Hyundai, Fiat, Toyota da turk malı o zaman. Fabrika kurmak ayrı sey. Alamanya ford üretse de Ford henry Ford'un ABD'ye mirasidir.

    Mazdanin katili ABD somurusudur. Teknolojisini alıp boynuna tasmayı taktılar. Yeni yeni kendi dertlerinden dolayı bıraktılar da toparlanıyor.

    Mitsubishi ve mazda Japonya'nın iki samurayidir. Umarım kor kursunla ölmezler.

    Alıntıları Göster
    Beyler, Bu araba(xedos) 2001 model 17-18 milyara alınır mı? Parça tedarik durumu vb. nasıldır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi

    Beyler, Bu araba(xedos) 2001 model 17-18 milyara alınır mı? Parça tedarik durumu vb. nasıldır?

    Alıntıları Göster
    Hayran kaldım resmen.O yaştaki otomobilde o donanımlar akıl karı değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    eskiden araçlar baya konfolu imiş.
    renault R25 yapmış özellikleri hala şuanki çoğu araçta yok.
    (bkz r25) google
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-12B15DEEB

    eskiden araçlar baya konfolu imiş.
    renault R25 yapmış özellikleri hala şuanki çoğu araçta yok.
    (bkz r25) google

    Alıntıları Göster
    şekli gerçekten harika
  • Yeni makyajlanmis kult bir tasarima benziyor gerckten efsane..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WiZeNTe -- 17 Haziran 2012; 21:28:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi

    Beyler, Bu araba(xedos) 2001 model 17-18 milyara alınır mı? Parça tedarik durumu vb. nasıldır?

    Ulkemi ve insanlarini sevmem icin bir neden daha :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.