Şimdi Ara

MAZDA 2 İLK YORUMLAR. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
200
Cevap
1
Favori
63.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda 2 aslında pek Mazda değil. Mazda 2 ile alan aslında Ford Fiesta alıyor ama aradaki fiyat farkını neden ve nereye ödüyor bilmiyorum.
  • evet yeni çıkacak ford fiestayı andırdı bana ama fiyatı çok yüksek pazar payı zayıf bir marka için
  • arabam.com'daki test:

    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=527


    PAHALI OYUNCAK!

    Küçük sınıf otomobilleri müşterilere beğendirmek çok zor. Hani boyu kısa gelen bir battaniyeyi üzerinize örttüğünüzde; başınıza çekseniz ayağınız, ayağınızı örtseniz başınız açıkta kalır ya küçük sınıf otomobiller tam da bunun gibi işte. Dışarıdan harika bir tasarımı vardır içerisi dar gelir, içerisi çok güzeldir bagajı küçük gelir, her şey tamamdır fiyatı pahalı gelir!.. İşin gerçeği ne satın aldığınızı bilip baştan kabullenmeniz en iyisi. İşte bu modellerden biri küçük Japon Mazda 2, kısa bir süre önce Türkiye’de de satışa sunuldu.

    Dış tasarımı etkileyici

    Japon otomobillerinin tasarım açısından zaman zaman Avrupalı rakiplerinden geri kaldığını biliyoruz ama söz konusu Mazda olunca biraz durup düşünmek gerekiyor. Japon üretici son dönemlerdeki tasarım dilini Mazda 2’ye de aynen taşımış. Ford Fiesta ile aynı platformda üretilen bu sevimli minik, Avrupalı yüzüyle hem yenilik arayan Japonlara hem de Avrupalı genç müşteri kitlesine cazip geliyor.

    Önden bakıldığında sportif bir tasarıma sahip olduğunu görünen Mazda 2’nin ön ızgarası ve hava girişi bu sportifliğe gölge düşürüyor. Arkaya doğru yükselerek uzanan omuz çizgisi otomobilin dinamizmini bir miktar arttırıyor. Arka tasarım ise rakiplerinden farklı olarak eğimli tavan tasarımı ve omuz çizgisinin devamı olarak şekillendirilmiş geriye doğru uzanan bir tasarıma sahip. Genel olarak kaslı bir tasarım çizgisi taşıyan Mazda 2’nin dış tasarımındaki bütünsellik kendini her noktada hissettiriyor.

    İç tasarımı hayal kırıklığı

    Aracın kabin içine geçtiğimizde ise dış tasarımın heyecanı bir anda uçup gidiyor. Direksiyon simidi estetikten yoksun, gösterge tablosu da çok ‘yavan’ kalmış. En azından direksiyondan kumanda edilen müzik sitemi ile hayal kırklığımızı unutmaya çalışıyoruz. Esas sorun ise koltuğa oturduğumuzda başlıyor. Bu koltuklarda doğru sürüş pozisyonunu bulmanız için çok çalışmanız gerek, özellikle uzun boylular için söylüyoruz! Kumanda düğmelerini kullanmak çok zor değil ama tasarım için söylenecek kayda değer çok fazla bir şey yok. Açarken nerdeyse bir savaş verdiğimiz, kullanışsız torpido gözü de can sıkıcı öğelerden biri…

    İç mekânda özellikle omuz mesafesi biraz dar gibi; önde oturanlar kendini kardeş gibi hissedebilirler. Göstergeler çok fazla heyecan uyandırmasa da işlevselliği yerinde. İç hacim çok geniş olmamasına rağmen tasarımından dolayı ferah görünen minik Japon’un 250 litrelik bagaj hacmi de koltuklar yatırıldığında 787 lt’ye çıkarılabiliyor.

    Sürüş karakteri “Sıkı çocuk bu!” dedirtiyor

    Hem duruşu hem de sert süspansiyonları ile sıkı bir görünüm sunan Mazda 2’nin şehir içindeki çukurlarda biraz sarsıntıya sebep olduğunu ama bunun konforu çok fazla bozmadığını söyleyebiliriz.

    1.5 litre 103 HP’lik benzinli motorla donatılan Mazda 2’nin çalışma karakteri son derece başarılı, özellikle yüksek hızlarda aracın kalbinin daha da hızlı attığını hissedebiliyorsunuz. 0-100 km/s hızlanmasının 10.4 saniye’de alan Mazda 2’nin son sürati ise 188 km/s. 4000 d/d’den itibaren sunulan 137 Nm’lik tork da bu karakteri perçinliyor. Bu motorla iş birliği yapan 5 ileri manuel şanzımanın çalışma karakteri de yeterli görünüyor. Tabii tüm bu ilişkiler yumağının yakıt tüketimine yansıması kulağa pek hoş gelecek veriler sunmuyor bize! 100 km’de ortalama olarak 7.9 litre tüketen Mazda 2’nin bu konuda biraz daha çalışması gerekiyor.

    Yönlendirmesi yeterli görünen direksiyon siteminin tepkileri de sürücüsünü çok fazla sıkıntıya sokmuyor. Yol tutuşu genel olarak başarılı görünen Mazda 2 zaman zaman istemsiz hareketler yapılabiliyor. Bu durum başta söz ettiğimiz sıkı karakterine biraz gölge düşürüyor. Aslında aynı şey aracın güvenlik mesafesinin hemen altında durmasını sağlayan fren sitemlerinde de karşımıza çıkıyor. Rakiplerinin bu konuda biraz daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

    Fiyatı kafa karıştırıyor

    Ülkemizde 1.3 lt ve 1.5 benzinli olmak üzere iki motor seçeneğ ile satılan Mazda 2’nin şu an için dizel seçeneği ülkemize ithal edilmiyor. Türkiye’de 27.000 YTL civarından başlayan fiyatlarla satılan Mazda 2’nin 1.5 litrelik High donanımlı versiyonu ise 32.500 YTL’yi aşıyor. Ülkemiz gibi sedan cenneti olan bir ülkede hem de B sınıfı bir hatchabck araç da bu fiyat biraz kafa karıştırıyor. Evet fiyat elbette her şey değil ama değişen dünya koşullarında artık çok şey demek!.. /Erkan YAVUZ




  • 33 denmiş ama bir arkadaşta 28 den başlıyor demiş.

    Gerçi yinede sınıfına göre yüksek,markanın Türkiye de taşları tam oturmadı,araç Ford yürüyeni ve Mazda teknolojisine sahip olsada şu an ikinci el kaygısını fazlasıyla yaşatacak bir araç.




     MAZDA 2 İLK YORUMLAR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 10 Eylül 2008; 23:41:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: almiranda

    2007 honda civic hatchback yeterlidr umarım ben japoncuyum ama mazda adi pahalı araba yapıyor konsoldaki plastik o kadar adiki olmaz derecede yani bir japona yakışmamış.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: demirarca

    mazdaların fiyatını anlamak mümkün değil..rekabetçi olsalar fiyatta eminimki başarı gelecek ve yoldaki mazda araç sayısı artacak..



    yani.. gerçekten çok güzel araba yapıyorlar.. hayranım.. ancak neden fiyatlar fazlaki.. rekabetci gücü yok Türkiyede.. geçen okumuştum yılın arabası seçilmiş.. bundan yararlanıp piyasaya giriş yapabilirler.. lüks sınıfında olsa daha yüksek fiyat çeksinler önemli değil..


    arabamı bu sene aldım ama 2-3 sene sonra değiştirince düşüneceğim markaların başında geliyor mazda.. tipleri harika.. yalnız arabaya isim verirken farklı bişey kullansalar daha güzelo lur diye düşünüyorum.. mesela M3 M4 gibi.. sadece mazda 3 çok sade kalıyor..
  • mazda3 türkiyedeki ismi ama diğer ismi axela mazdanın bütün modelerinin değişik ismi var fakat türkiyede bilinmiyor
  • Mazda 2 nin toyota yaris karşısında hiç şansı yok. Hele yeni 2009 yaris 1.3 100 beygir karşısında hiçmi hiç şansı yok. Mazda 2 ile Ford Fiesta aynı tornadan çıkan arabalardır. Yani mazda 2 aslında bir mazda değil, yorum yaparken bunu dikkate alın.

    Honda nın da motordan başka hiç iyi tarafı yok. Yeni 2008 model civic hatchbach e fare girermi ya? Girmiş işte nerden bi açıklık bulduysa!

    Japon alacaksanız paranız da idareliyse TOYOTA dan şaşmayın !
  • Toyota güzel araba ama
    Abdal ata binince bey oldum sanır, şalgam aşa girince yağ oldum sanır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orheen

    Mazda 2 nin toyota yaris karşısında hiç şansı yok. Hele yeni 2009 yaris 1.3 100 beygir karşısında hiçmi hiç şansı yok. Mazda 2 ile Ford Fiesta aynı tornadan çıkan arabalardır. Yani mazda 2 aslında bir mazda değil, yorum yaparken bunu dikkate alın.

    Honda nın da motordan başka hiç iyi tarafı yok. Yeni 2008 model civic hatchbach e fare girermi ya? Girmiş işte nerden bi açıklık bulduysa!

    Japon alacaksanız paranız da idareliyse TOYOTA dan şaşmayın !


    neden yarıs karşısında şansı yokmuş birkere yılın aracı seçilmiş tasarım olarak süper kalite desen herkese göre değişir ama bana göre süper bana göre tipsiz tasarımı olan toyota alıcağıma gider mazda honda alırım




  • Arkadaşlar dün
    Eşime Mazda 2 aldık Pazartesi salı teslim alacağız.
    2 ayrı yerde deneme sürüşü yaptım. Bence gayet güzel bir araç.
  • Hayırlı olsun öncelikle ayıptır sorması ne kadara aldını 2 yi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranmania

    Arkadaşlar dün
    Eşime Mazda 2 aldık Pazartesi salı teslim alacağız.
    2 ayrı yerde deneme sürüşü yaptım. Bence gayet güzel bir araç.

    Hangi motor-donanım seçeneğini tercih etttiniz?Ne kadar geldi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aligfb_07


    quote:

    Orjinalden alıntı: almiranda


    quote:

    Orjinalden alıntı: yasar34

    belli bakmadığı kedi uzanamadığı ciğere mındar dermiş seninki o misal verseler havada kaparsın aracı tanımadan oturduğun yerden atması kolay...millet alışmış doğana şahine başka bilmezler.....


    SEN BENİM BİNDİĞİM ARABAYI GÖRSEN YERİNDEN FIRLARSIN UZAYA DOĞRU


    Allah kaza bela vermesin ama böyle yorumlar yakışmıyor bence kimseye bu arada arabanızı merak ettim ne model bukadar uzaya doğru fırlıycaksa arkadaş



     MAZDA 2 İLK YORUMLAR.




  • özellikle arkasını yarise çok benzettim.
  • 1.3 Mid 86 bg metalik renk + Park sens
    Fiyat 26 küsur civarına geldi.

    High donanımı ile Mid donanımı arasındaki fark 3000 edecek kadar etmez bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranmania -- 31 Ekim 2008; 15:13:50 >
  • Hayırlı olsun
  • Arabayı dün akşam teslim aldım. Yaklaşık 80 km kullandım. Sürüşü oldukça rahat 1.3 motor performansı gayet yeterli bence, tabii yeni olduğundan motora fazla yüklenemedim.
    Soruları olan arkadaşlar olursa cevaplamaya çalışırım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.