Şimdi Ara

Max Payne tarzı 97 bölümlük bir oyun yapımı kaç yılda biter? tek kişiyle.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
3.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Eskiden oyunları bir yada bir kaç adam yapıyordu. bu herifler üstelik oyun motorunu vs de kodluyordu. örneğin doom (386/486 pc lede oynadığımız).

    Yeterli programlama, grafik, matematik vs bilgin varsa hazır bir motor üzerinde tek başına bir oyun çıkarırsın. Yapım süresi konusunu bilemem ama, ortaya çıkacak oyunun max payne gibi olmayacağını tahmin edebiliyorum, hatta doom kalitesinde olacağı da şüpheli 3-5 kişilik ekiplerden 100lerce kişilik ekiplere niye geçilmiş öncelikle bunu araştırmak lazım Max payne gibi bir oyun yerine angry birds gibi tek kişiden çıkması nispeten daha mümkün görünen oyunlara yönel. Şahsi fikrim en güzel en basit olandır. Basit bir fikri güzel bir şekilde sunabilirsen üreteceğin oyunun adını max payne gibi oyun tarihine yazdırırsın, olmayacak iş değil. Şimdi programlama bilipte tetris kodlamayanı dövüyorlar. Önemli olan tetris'i bulmak.

    İşi bilen biri değil yıllardır oyun oynayan bir oyuncu olarak yazdım bunları.




  • 10 yıl buna uğraşırken masraflarını nasıl çıkaracaksın ayıptır sorması?
  • 2 gündür bu forumda takılıyorum ve artık daha ne kadar saçma soru gelebilir derken bu başlık ile saçmalığın doruk noktasına ulaşıldı.


    1 -http://www.mobygames.com/game/windows/max-payne/credits

    Bu kadar insan boş yere ugraşmış demekki. Halbuki tek adamlada yapılabiliyormuş. Pardon tek Ergen ile demek gerekirdi.
  • neden programlamada bireyselliğe kaçıyorsunuz anlamıyorum. ttek kişiyle bütün yükü paylaşacagınıza projelerinizi grup olarak ilerletin. ayrıca su oyun işine takanlara söyluyorum tek basına "adam akıllı" bir oyun hele bi max payne gibi yapılamaz. ancak bi oyun şirketine girersin departmanına gore artık insanı madellersin, efektleri sen yaparsın, sesiyle ilgilenirsin yani ancak bir kısmyla ilgilenirsin diger kısımları seni alakadar etmez
  • kardeş bul 3-4 kişi yap ne kasıyosun.. 2 tane modelci bul 3 tanede coder 2 seneye güzel bişi çıkarırsın :D :D
  • - Max Payne grafiklerine sahip bir oyun harika bir senaryoya yada çok zevkli bir oynanılışa yada eğlenceli bir multiplayer bölümüne sahip değilse oynamaz. Bunlardan herhangi birini bulmak için çok uzun süre düşünmeniz ve risk almanız gerekiyor.

    - 10 bin saat kuralına göre ancak ve ancak üzerinde çok uzun süre çalıştığınız işlerde başarılı olabilirsiniz. Bu yüzden böyle büyük şeyler yapmak yerine kendinizi geliştirmeye bakın . Belli bir seviyeye eriştiken sonra programlama tamamen aynı temellere bağlı olduğundan oyun motorlarına alışmanız , oyun motorlarına adapte olmanız kolaylaşır. Şöylede ifade edebilirim kendimi düşündüğünüz projenin algoritmasını anında kurabildiğinizde oyun yapmaya kalkışın.

     Max Payne tarzı 97 bölümlük bir oyun yapımı kaç yılda biter? tek kişiyle..




  • Ben de oyun işiyle ilgileniyorum.Öncelikle hedefini büyük tutma.Oyunda yazılım kadar önemli bişey var:Modelleme.Kendine bi modelleme arkadaşı bul.Çok çalış.İyi kötü bişiler yaparsın(eğer orta derecede c++ bilgin varsa )
  • Oyun yazmak, yapmak programlamanın en üst safhalarından birisidir bence ki sadece programlama yetmez. Oyunu geçtim arayüzlü bir program oluşturmak bile baş belası bir iş.

    Programlama konusunda ne kadar iyisin bilmiyorum ama emeğini daha kolay sonuç alabileceğin şeylere harcasan daha iyi edersin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bersgurs


    quote:

    Orijinalden alıntı: İSTİKLALSANCAK

    quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    Her profesyonel firmanın zaten kendi motoru olur. Olmasa bile parasını ödeyip satın alırlar o sorun değil. Max payne çıktığında üst düzey sistemleri bile kastırıyordu. Yani adamlar grafiğe biraz daha abansa zaten kimse oynayamazdı. PC teknolojisi ne kadarını kaldırıyorsa oyunlarda ona göre çıkar.

    Oyun motoru sana sahneyi oluşturup dolaşma imkanı verir, grafik yükünü çok hafifletir doğru. Ama lojik kısmını ne yapacan? Kodlama 20 sene önce neyse şimdide o, değişen bişey yok.

    Ha amacın poligonlarını elle sayıp önüne geleni robot gibi vuracağın bişeyse devam et ama ona oyun deme. Liseli çocukların yaptıkları bu işte.

    yapay zeka diye birşey var.

    Yapay zeka kodlayabileceğini düşünüyomusun?

    Öyle bir konuşmuşsun ki yapılmayacak ve yapılmayan bir şey gibi. Her hangi bir dili yeterince bilen , örneğin Java gibi bir dili , ProLog gibi yapay zeka programlama dillerini hayli hayli yapar. Ayrıca o tarz programlama dilleri genel de method'sal çalışır. Yani her şeyi hazırdır. Örneğin diyorum fakat bu bir gerçek proje. Benim yaptığım bin satırlık C# koduyla , MatLab'da 100 satırla hazır methodlarıyla yapabiliyorsun. Bazı şeyleri çok abartmayın gözünüzde.




  • Ben arkadaşların hiç birine katılmıyorum öncelikle bunu diyeyim ve sözlerime devam edeyim.
    Ben de senin gibi düşünüyorum , oyun yapmak istiyorum. Daha doğrusu insanlığa hizmet edicek bir proje geliştirmek istiyorum ama ne zaman ? 20-25 sene sonra. Yani yazılım işinden finansal tarafıyla artık hazmımın bittiği zaman. Daha şimdi o zevk yeni başladığından düşünmüyorum tabi ki de. Ama arkadaşların programlama bilmediğini hiç bilmeyen biri de bile bilir. Artık bir Xbox360 , bir PC oyunu yapmak o kadar da yıllandırılacak şeyler değil. Dikkat etmiyorlar arkadaşlar galiba ama bir oyun exe'si taş çatlasın 4MB. Bende Entity olarak çalıştığımda benim exe uzantılı programlarım da o kadar. Burda önemli olan modelleme. Burada da seni Microsoftla tanıştırmak isterim. XNA Game Studio hazır Class Library'le kolaylık sağlıyor. Hatta üniversite den bir hocam kimse bilmiyor ve okulda öğretilmediği için benim bildiğimi de bildiği için beraber C# ile Kinect' ile çalışan bir proje geliştiricez. Ve tahmini düşüncemiz okul , iş falan derken 4-5 ay. Lakin bura da kullanılacaklar hazır olduğundan bir oyun mantığından öte Paralel Programming tarzı olucaktır. Ama oyun yapmak tek başına gerçekten uzun ve zahmetli bir iş ama yapılamayacak bir şey de değil. C++ gibi diller ile yaparsan ki benim de tercihim o ama C# ile yapılmayak bir iş değil , C++ ve Java ile tahmini bencede en az 2-3 yıl vakit alır Max Payne gibi bir oyun. Ama basit bir oyun yapıcaksan 2-3 ay gibi bir süre de XNA Studio'yı kurup Visu. Stu. da C# ile rahatlıkla bir oyun geliştirebileceğin yönündeyim. Bence bunun yerine ASP.Net ve ASP.Net MVC gibi platformlarda projeler yapıp para kazanmanı öneririm :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unduli

    quote:

    Orijinalden alıntı: zjnan

    Ben arkadaşların hiç birine katılmıyorum öncelikle bunu diyeyim ve sözlerime devam edeyim.
    Ben de senin gibi düşünüyorum , oyun yapmak istiyorum. Daha doğrusu insanlığa hizmet edicek bir proje geliştirmek istiyorum ama ne zaman ? 20-25 sene sonra. Yani yazılım işinden finansal tarafıyla artık hazmımın bittiği zaman. Daha şimdi o zevk yeni başladığından düşünmüyorum tabi ki de. Ama arkadaşların programlama bilmediğini hiç bilmeyen biri de bile bilir. Artık bir Xbox360 , bir PC oyunu yapmak o kadar da yıllandırılacak şeyler değil. Dikkat etmiyorlar arkadaşlar galiba ama bir oyun exe'si taş çatlasın 4MB. Bende Entity olarak çalıştığımda benim exe uzantılı programlarım da o kadar. Burda önemli olan modelleme. Burada da seni Microsoftla tanıştırmak isterim. XNA Game Studio hazır Class Library'le kolaylık sağlıyor. Hatta üniversite den bir hocam kimse bilmiyor ve okulda öğretilmediği için benim bildiğimi de bildiği için beraber C# ile Kinect' ile çalışan bir proje geliştiricez. Ve tahmini düşüncemiz okul , iş falan derken 4-5 ay. Lakin bura da kullanılacaklar hazır olduğundan bir oyun mantığından öte Paralel Programming tarzı olucaktır. Ama oyun yapmak tek başına gerçekten uzun ve zahmetli bir iş ama yapılamayacak bir şey de değil. C++ gibi diller ile yaparsan ki benim de tercihim o ama C# ile yapılmayak bir iş değil , C++ ve Java ile tahmini bencede en az 2-3 yıl vakit alır Max Payne gibi bir oyun. Ama basit bir oyun yapıcaksan 2-3 ay gibi bir süre de XNA Studio'yı kurup Visu. Stu. da C# ile rahatlıkla bir oyun geliştirebileceğin yönündeyim. Bence bunun yerine ASP.Net ve ASP.Net MVC gibi platformlarda projeler yapıp para kazanmanı öneririm :)

    Bir oyunun EXEsi taş çatlasın 4MB şeklindeki bilimsel yaklaşımdan sonrasını okumamak lazım aslında ama okumuş bulundum.

    XNA, Unity gibi 'tool' lar oyun yapma sürecini hem kısalttı hem kolaylaştırdı bunu kimse inkar etmiyor. Yine de geçtim AAA yı AA bir oyunu bile ortaya çıkartamazsınız, boşuna ne kendinizi kandırın ne de umut verin.

    Hedefin saçmalığından bahsetmiyorum bile.

    Kinect SDK ile OpenCV ile birşeyler yapmakla aynı şey değil oyun yapmak.

    Çok canı oyun yapmak isteyen varsa, birinizde strateji falan yapın, illa yüksekten uçmak gerekmiyor.

    ben exenin 4 mb oldugundan sonrasını yemin ediyorum okumadım :) sonra geldim senin mesajını okudum ama gene alıntı yaptıgın yeri okumadım :)




  • Hala 2-3 sene diyenler var.

    Bu arkadaşlar linux için geliştirilen açık kaynaklı oyunlara bir göz atsınlar. Bu oyunlar dünyanın her tarafından gönüllü ekiplerce yapılır, oyun motoru vs. hazırdır (genelde Quake 3), işini bilen insanlardır yani sizin programlamanın p sinde bihaber olanlar böyle projelere katılamaz.
    Durum böyle olduğu halde ortaya çıkan şeylere oyun demek bile zor, genelde sadece önünüze geleni vurduğunuz bir 3d gösterisidir sadece.

    Sizde bu imkanın 10 da biri bile olmadığına bırakın max payne i mario bile yapamazsınız. He kendiniz istediğiniz gibi hayaller kurabilirsiniz tabi ama burada böyle saçmalayıp ta milletin kafasını bulandırmayın. Sizin yüzünüzden temelden giden arkadaşlar yaptıklarının gereksiz olduğunu düşünüp olmayacak işlere kalkışmasınlar. Ha bende 10 sene önce sizin gibi hayalperesttim. Merak etmeyin bişeyler öğrendikçe geçer.




  • oyun yapmak sirf programlama degildir. sanattir bu is. programci kafasiyla dusunmek cok sacma. ayrica farkli dallarin birlesmesiyle olusur. tek kisi ile olusacak is degil. superman misiniz siz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unduli

    quote:

    Orijinalden alıntı: zjnan

    Ben arkadaşların hiç birine katılmıyorum öncelikle bunu diyeyim ve sözlerime devam edeyim.
    Ben de senin gibi düşünüyorum , oyun yapmak istiyorum. Daha doğrusu insanlığa hizmet edicek bir proje geliştirmek istiyorum ama ne zaman ? 20-25 sene sonra. Yani yazılım işinden finansal tarafıyla artık hazmımın bittiği zaman. Daha şimdi o zevk yeni başladığından düşünmüyorum tabi ki de. Ama arkadaşların programlama bilmediğini hiç bilmeyen biri de bile bilir. Artık bir Xbox360 , bir PC oyunu yapmak o kadar da yıllandırılacak şeyler değil. Dikkat etmiyorlar arkadaşlar galiba ama bir oyun exe'si taş çatlasın 4MB. Bende Entity olarak çalıştığımda benim exe uzantılı programlarım da o kadar. Burda önemli olan modelleme. Burada da seni Microsoftla tanıştırmak isterim. XNA Game Studio hazır Class Library'le kolaylık sağlıyor. Hatta üniversite den bir hocam kimse bilmiyor ve okulda öğretilmediği için benim bildiğimi de bildiği için beraber C# ile Kinect' ile çalışan bir proje geliştiricez. Ve tahmini düşüncemiz okul , iş falan derken 4-5 ay. Lakin bura da kullanılacaklar hazır olduğundan bir oyun mantığından öte Paralel Programming tarzı olucaktır. Ama oyun yapmak tek başına gerçekten uzun ve zahmetli bir iş ama yapılamayacak bir şey de değil. C++ gibi diller ile yaparsan ki benim de tercihim o ama C# ile yapılmayak bir iş değil , C++ ve Java ile tahmini bencede en az 2-3 yıl vakit alır Max Payne gibi bir oyun. Ama basit bir oyun yapıcaksan 2-3 ay gibi bir süre de XNA Studio'yı kurup Visu. Stu. da C# ile rahatlıkla bir oyun geliştirebileceğin yönündeyim. Bence bunun yerine ASP.Net ve ASP.Net MVC gibi platformlarda projeler yapıp para kazanmanı öneririm :)

    Bir oyunun EXEsi taş çatlasın 4MB şeklindeki bilimsel yaklaşımdan sonrasını okumamak lazım aslında ama okumuş bulundum.

    XNA, Unity gibi 'tool' lar oyun yapma sürecini hem kısalttı hem kolaylaştırdı bunu kimse inkar etmiyor. Yine de geçtim AAA yı AA bir oyunu bile ortaya çıkartamazsınız, boşuna ne kendinizi kandırın ne de umut verin.

    Hedefin saçmalığından bahsetmiyorum bile.

    Kinect SDK ile OpenCV ile birşeyler yapmakla aynı şey değil oyun yapmak.

    Çok canı oyun yapmak isteyen varsa, birinizde strateji falan yapın, illa yüksekten uçmak gerekmiyor.

    Arkadaşım programlamanın az olduğunu ve çoğu şeyin modelleyerek grafiksel arayüzlerin asıl olarak yer kapladığını belirttim. Bu laftan kafanızda hemen bir şeyler kurmayın isterim.
    Ayrıca Kinect için yapılan uygulamaları nasıl oyun sınıfına sokmuyorsunuz hayretler içerisindeyim. Ondan Kinect ile çalışabilen ayrı oyunlar yapıldı değil mi ? Kinect oyun olmadığından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SE.exe -- 11 Şubat 2013; 19:15:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Unduli

    quote:

    Orijinalden alıntı: zjnan

    Ben arkadaşların hiç birine katılmıyorum öncelikle bunu diyeyim ve sözlerime devam edeyim.
    Ben de senin gibi düşünüyorum , oyun yapmak istiyorum. Daha doğrusu insanlığa hizmet edicek bir proje geliştirmek istiyorum ama ne zaman ? 20-25 sene sonra. Yani yazılım işinden finansal tarafıyla artık hazmımın bittiği zaman. Daha şimdi o zevk yeni başladığından düşünmüyorum tabi ki de. Ama arkadaşların programlama bilmediğini hiç bilmeyen biri de bile bilir. Artık bir Xbox360 , bir PC oyunu yapmak o kadar da yıllandırılacak şeyler değil. Dikkat etmiyorlar arkadaşlar galiba ama bir oyun exe'si taş çatlasın 4MB. Bende Entity olarak çalıştığımda benim exe uzantılı programlarım da o kadar. Burda önemli olan modelleme. Burada da seni Microsoftla tanıştırmak isterim. XNA Game Studio hazır Class Library'le kolaylık sağlıyor. Hatta üniversite den bir hocam kimse bilmiyor ve okulda öğretilmediği için benim bildiğimi de bildiği için beraber C# ile Kinect' ile çalışan bir proje geliştiricez. Ve tahmini düşüncemiz okul , iş falan derken 4-5 ay. Lakin bura da kullanılacaklar hazır olduğundan bir oyun mantığından öte Paralel Programming tarzı olucaktır. Ama oyun yapmak tek başına gerçekten uzun ve zahmetli bir iş ama yapılamayacak bir şey de değil. C++ gibi diller ile yaparsan ki benim de tercihim o ama C# ile yapılmayak bir iş değil , C++ ve Java ile tahmini bencede en az 2-3 yıl vakit alır Max Payne gibi bir oyun. Ama basit bir oyun yapıcaksan 2-3 ay gibi bir süre de XNA Studio'yı kurup Visu. Stu. da C# ile rahatlıkla bir oyun geliştirebileceğin yönündeyim. Bence bunun yerine ASP.Net ve ASP.Net MVC gibi platformlarda projeler yapıp para kazanmanı öneririm :)

    Bir oyunun EXEsi taş çatlasın 4MB şeklindeki bilimsel yaklaşımdan sonrasını okumamak lazım aslında ama okumuş bulundum.

    XNA, Unity gibi 'tool' lar oyun yapma sürecini hem kısalttı hem kolaylaştırdı bunu kimse inkar etmiyor. Yine de geçtim AAA yı AA bir oyunu bile ortaya çıkartamazsınız, boşuna ne kendinizi kandırın ne de umut verin.

    Hedefin saçmalığından bahsetmiyorum bile.

    Kinect SDK ile OpenCV ile birşeyler yapmakla aynı şey değil oyun yapmak.

    Çok canı oyun yapmak isteyen varsa, birinizde strateji falan yapın, illa yüksekten uçmak gerekmiyor.

    ben exenin 4 mb oldugundan sonrasını yemin ediyorum okumadım :) sonra geldim senin mesajını okudum ama gene alıntı yaptıgın yeri okumadım :)

    Ben orada çalışacak olan programlamanın az olduğunu , böyle şeyler de daha çok harcanan yerin grafik kısmı olduğunu belirtmek istedim. Tabi ki de sizin oradan gerisini okumadan aklınız da ne kurduğunuzu bilemiyorum. Ama yine de ben yazayım buraya. Arkasından modelleme yapıcaksınız zaten dedim. Orta ufak saçma bir şey belirtmek mi sizi okumamaya itti ? Eğer normal hayatınız da da böyle iseniz çok şey kaybetmişsinizdir bugüne kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SE.exe -- 11 Şubat 2013; 19:13:58 >




  • arkadaşın dediği gibi angry birds yap o zaten tek başına epey sürecektir :)
  • programlar bile ekipler tarafından hazırlanıyorsa, bir oyunun tek kişi ile hazırlanabileceğini düşünmek kusura bakma ama saflık. hayallerin yıkılmasın ama böyle.
  • eğer kafana koyduysan buraya kaç yıl sürer gibi bi soruyla gelmen zaten hata kardeşim... Git yazmaya başla araştırma yap buraya yazarak sadece tepki toplarsın. Yani ekiplerle yapılan o oyunu tek başına yapıcağına inanıryorsun bu ne kadar zor olsada sen şimdi başlasan bundan 5 sene sonra bitirsen oyun sektörüne giren oyunlar karşısında sen oyunana bakarak belki daha bitirmeden çöpe atarsın... eğer bu kadar bilgin varsa sana önerim git bu tarz işlerle yapan türk firmalardan birine başvuruda bulun yurt dışındaki firmalara başvuruda bulun bilgini göster git para kazan ;) orda yapacağın çevre ve ilişkilerle sen bu düşündüğün işi 1 senede yapar aldığın yardımlarla bitirir hatta piyasaya sürersin hedefini büyük tutmuşsun takdir ederim ama izlediğin yol yanlış benden sana söylemesi ...




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.