Şimdi Ara

Matematik Sevgisi (Hobi) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
2
Favori
2.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • kitap: bir matematikçinin savunması

    güzeldir. ayrıca ali nesin'in "matematik dünyası" matematik sever birinin takip etmesi gerekir.
    bir süredir uzak kaldım bende.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Cezeri

    kitap: bir matematikçinin savunması

    güzeldir. ayrıca ali nesin'in "matematik dünyası" matematik sever birinin takip etmesi gerekir.
    bir süredir uzak kaldım bende.



    Öneri için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgrafik


    Aslında gerçek matematik dediğimiz şey o dergideki gibi ileri seviye akademik konulardan oluşuyor.

    Sayıları, zeka oyunlarını, sorun çözmeyi, analitik düşünce geliştirmeyi seviyorsan ilgini çekecek çok şey bulabilirsin.

    Önemli olan şey hayatına bir fayda ve anlam katacak bilgi ve yetenekle donanmak.

    Yani hobilerin sınırlarını iyi çizmekte fayda var.


    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hp2010


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakhukuk_gakguguk

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakhukuk_gakguguk

    Bu sene üniversite sınavlarına girdim ve muhtemelen bir hukuk fakültesine yerleşeceğim. Hukuk okuyacağım için 12 yıllık eğitim hayatımda önemli bir yere sahip olan matematik artık ilgi alanımdan çıkacak. Ancak ben böyle olmasını istemiyorum bu yüzden matematikle ilgilenmeye devam edeceğim. Üstelik bu bir zorunluluk hali olmadığından severek yapacağım, çünkü bir şeyi yapmak sizin için zorunluluksa o şeyi yapmaktan zevk almazsınız. İşte bu yüzden matematikle ilişkime sıfırdan başlamak istiyorum.

    Yani bize şimdiye dek hep saçma sapan formüller ezberlettiler, ben bu formüllerin özünü matematiğin en başından geçirdiği değişimleri, ünlü matematikçileri, evrenin dilini anlamak istiyorum. Peki nereden başlamalıyım?
    Bu iş için ne yapmalıyım? Ali Nesin'in Matematik Dünyası adlı dergisini aldım geçen ama fazlasıyla akademik bilgi içeriyor henüz o seviyede değilim. Matematiğe ilgisi olanların tavsiyelerini bekliyorum. :)

    Öncelikle gerçekten güzel bir yaklaşımınız var. Matematik, Fizik bunlar zevk işidir. Zorundalıkla elde edilemez. Ayrıca mesela küçük bir örnek vereyim. Mesela size bir sayı dizisi veriliyor. Bu sayı dizisinin toplamını hep formülize ederek yapmışızdır. Aslında biraz daha araştırınca formülün nasıl çıktığını hatta ve hatta kolay yollarını buluyorsunuz. Aslında bir nevi pratiklik kazanıyorsunuz. Akıl öyle birşeyki yeni şeyleri öğrendikçe algınız dahada artıyor. BUnun yanında size fiziğide biraz merak etmenizi tavsiye ederim zira çok daha ileri gidebilirsiz. Zaten bahsettiğiniz gibi Ali Nesin bu işin üstatlarından biri bunun yanında ben sürekli Gometri sorusu çözerim çok zevkli gelir. Sizede tavsiye edebilirim.

    Şu an 18 yaşındayım ve lise hayatım boyunca matematiğim hiç 5 olmadı. Ağustos 2012'de bir matematik kitabı aldım ve sekiz ay boyunca anlamadığım tek bir nokta kalmayıncaya dek kitabı hatmettim ve hayata bakışım değişti adeta.

    Basit bir örnek vereyim mesela, bize 1'den başlayıp (2n-1)'e giden sayıların toplamının n^2 olduğu öğretilmişti, iki gün boyunca bu tür soruları çözdüm sonra formülü unuttum. Hiç sorgulamadım acaba neden böyle diye. İlgim biraz daha artınca işin özüne inmeye çalıştım toplam formülü[(s.t + i.t)x(s.t - i.t + artış miktarı) /2 x artış miktarı]nde verilenleri yazınca sonucun n^2 olduğunu gördüm. "Aaa, bu buradan mı çıkmış?" diye şaşırdığım anı o duyguyu çok iyi hatırlıyorum. Sonra devam ettim toplam formülünün de nasıl ortaya çıktığını öğrendim. Artık ömrümün sonuna dek bu tür bir soru karşıma çıkarsa sektirmeden cevabı bulabilirim. İşte sorun da burada ortaya çıkıyor, sorgulamaya dayalı bir eğitim sistemimiz olmadığı için okumaktan öğrenmekten soğuyoruz. Bizden öncekiler için böyleydi bizim için de böyle oldu umarım bizden sonrakiler için farklı olur.

    Katılıyorum.Formül ezberlettirilmemeli.Mantığı açıklanmalı

    Aslında bu sayı dizilerinin terimlerinin toplamı en başta Gauss Metodu ile anlatılmamış sanırım size. Öyle anlatılsaydı eminim taa o zamandan olayın mantığını daha kolay çözerdiniz.

    Öğretmenler kolaya kaçıp sadece formül ezberleterek öğrencilere iyilik yapmıyor aslında.

    Bir formülün nereden geldiğini anlatmaya başladığımda oflayıp puflayan ve hemen formülü isteyip ezber hanesine geçirtmeye çalışan öğrenciler sınıflarda her ne kadar çoğunluğu oluştursa da ben yine de her yeni formülün dayanak noktasını ve nereden geldiğini anlatmaya çabalıyorum. Tabi önceki konulara referans verme imkanı varsa.




  • Hocam ben de matematiği severim aslında ancak fen dersleri ölüm gibi gelir bana (fizik hariç, o da ders olarak değil direkt bilim)

    Ancak müthiş bir edebiyat ve sözel yeteneğim ve sevgim var
    ben de hukuk istiyorum açıkçası aklıma başka bölümde gelmiyor

    siz ne dersiniz matematiği hallediyorum ama çok fazla sevemedim bi türlü
  • mewluth kullanıcısına yanıt
    Yalnız formüllerin çıkış noktası öğretilirken (n(n+1)'den n^2+n'e geliyoruz.) tarzı açıklamalar kimsenin aklında kalmadığının yanında sıkıcı oluyor. Yani bunlar da aslına formül, sadece biraz daha uzun yoldan ifade etmiş oluyorsunuz asıl formülü.

    O formül çıkarken nasıl bulunmuş, bunu bulan kişi bunu nasıl düşünerek yapmış, bu formül niye aranmış, bu yapılan işlemlerin sözel mantıktaki karşılığı nedir gibi soruların cevapları verilerek ders işlenirse hem daha eğlenceli olacaktır, eğlenceli olduğu için de akılda kalacaktır.
  • Bende de var matematik sevgisi. Başımdan geçen iki rezalet hocaya rağmen kaybetmedim sevgimi. Evet seneye herhangi bir bölüme yerleşirsem ben de matematikten ilgimi koparmak istemiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.