Şimdi Ara

Matchmaking bracket seviyeleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyunda hangi seviyede oynadığımızı belirleyen ve benzer tecrübedeki oyuncuları birbiriyle eşleştiren bir sistem var malumunuz, buna matchmaking sistemi deniyor. Bilmeyen arkadaşlar aşağıdaki linkleri açıp okuyabilir yada benim yazdığım özetten faydalanabilir.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system

    Burada "ELO" sisteminin ne olduğu anlatılıyor. Elo sistemi ilk olarak satranç turnuvalarında yarışmacıları birbirine denk rakiplerle eşleştirmek için bulunmuş bir performans ölçüm sistemi. Sonra satranç dışındaki birçok bireysel rekabet alanınında da denenmiş ve başarılı olmuş, dolayısıyla günümüzde birçok online oyunladada(e-sports) kullanılmakta. Sistemin işleyişi ise şu şekilde: Herkesin 0 ila 100 arasında bir değeri oluyor. 0 ile başlayıp kazandıkça artan, kaybettikçe düşen bir performans puanı bu. Ancak sistemin en önemli özelliği mevcut puanınıza göre kazandığınız yada kaybettiğiniz puanlar gittikçe azalmakta. Mesela galibiyet halinde puanınız azsa daha çok kazanıyorsunuz, puanınız çoksa daha az kazanıyorsunuz. Aynı şekilde maçı kaybettiğinizde puanınız çoksa çok puan kaybediyorsunuz, puanınız azsa az puan kaybediyorsunuz. Mesela 10 maçlık galibiyet serisi yakalamış birisi bu maçlardan sırasıyla 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 puan kazanırken 11. maçını kaybederse bu puanların neredeyse tamamına yakınını kaybediyor...

    http://www.playdota.com...howthread.php?t=1125953

    Bu linkte yazanlar ise: Valve yetkilileri kısaca "elo'yu direk kopyalamadık ama elo'ya çok benzeyen bir derecelendirme sistemi kullandığımızı doğrulayabilrim" diyor. "Bracketlar yada seviye grupları diye birşey yok" diyor. " Biz kimseye %50 winrate oranını zorlamıyoruz ama sistem buna teşvik ediyor" diyor.


    Yukarıdaki paragraflarda hiç yorum katmadan direk yazanları özet şeklinde aktardım, benim kendi yorumum ise:
    Satranç tamamen bireysel bir oyundur. Dota ise takım oyunudur. Satrançla özdeşleşmiş bir sistemin dotaya uygulanmasının ne büyük bir saçmalık olduğunu şu anki sistemde görüyoruz. Bence yapılması gereken dünyadaki bütün takım oyunu(sporu) organizasyonlarında kullanılan lig usülü puanlı sistem. Bu sistemi hepimiz futbol lig puan tablosundan biliyoruz. Puan kaybetme diye birşey yok, çok puan kazanan daha üstte yer alıyor ve 1 maç kaybetti diye bütün emekleri boşa gitmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrozenFlame -- 22 Ekim 2013; 22:23:21 >







  • Matchmaking sistemi mi? Sistem ne ararla dota 2 de gir ez ezil çık gir ez ezil çık dota 2 bu işte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asdasd4441 -- 17 Ekim 2013; 16:58:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdasd4441

    Matchmaking sistemi mi? Sistem ne ararla dota 2 de gir ez ezil çık gir ez ezil çık dota 2 bu işte

    biliyorum oyun rezil durumda şuan ama mevcut sistemi bilirsek kendi avantajımıza kullanabiliriz. Valve'a sövmek nasılsa bi işe yaramıyor, adamların umurunda değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prоwler

    http://www.playdota.com/forums/showthread.php?t=1125953
    http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system
    bu kadar kötü bir sistemin kullanıldığını bilmiyordum. Akşama özet olarak yazarım buraya sistemi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrozenFlame -- 22 Ekim 2013; 22:23:54 >




  • Sistem dengede gitmeni istiyormuş. Yani üst üste 5 oyun kaybedrrsen seni iyilerle eşleştiriyor. Üst üste kazandıysan kötülerle eşleştiriyor. Bana sorarsan oyun 30 dakikalık bir takımın sürekli baskın geldiği maçlar atarsın böyle bir sistemde. Ama bu yöntemin oyunu öğrettiğini savunuyor. Napalım büyüklerimiz öyle diyorsa öyledir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • thunderstruck7 kullanıcısına yanıt
    valve in dediğine göre yok öyle bir şey
    ayrıca aylardır neredeyse bütün oyunlarım 50 dakikanın üstünde geçti bunda jungle da dakikalarca kasmamında payı var gerçi. bana kalırsa dota 2 nin esas amacı insanlara rusça öğretmek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prоwler -- 17 Ekim 2013; 18:31:54 >
  • welcome to elo hell


  • Region lock olsa böyle olmaz ya. Vallahi ırkçılık olmasın da adamalar harbi öküz yani. Yoksa red alert dan gelen bir sempatim vardır adamlara karşı Dota 2 ye geçtiğimde gerçek yüzlerini gördüm şu an o semoatim kayıp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • win oranını %50 ye sabitlemek gibi saçma sapan bi sistem var bu oyunda ya çok fena eziyosun yada eziliyosun 15 maçta 1 kere 50 dakikalık oyun oynayabiliyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrozenFlame

    Oyunda hangi seviyede oynadığımızı belirleyen ve benzer tecrübedeki oyuncuları birbiriyle eşleştiren bir sistem var malumunuz, buna matchmaking sistemi deniyor. Bu sistemdeki gruplar/bracketlar/seviyeler nedir? Development forumlarından okudğum kadarıyla yarım yamalak bilgim var ama ne yazıkki orası tam bir ergen yuvası ve bilgi çöplüğü. Burda daha detaylı açıklayabilirmi tam bilen biri? Mesela ilk sayfada oynuyorum diyolar, high bracket diyolar vs...

    Normal, High, Very High olarak 3'e ayrılıyor. Olmadığını yazmış ama bir kere High'tan Normal'e düşünce aradaki bariz farkı gördüm. Birden oyuna jungle creeplere ölen Furion'lar, Pudge instapick yapan ve beceremeyen adamlar, full carry çeken takımlar, flamerlar geldi. Neyse ki 1 maç sonra eski haline döndü
    Benim farkettiğim iki etken var matchmaking'de, Win Rate'e göre eşleştirmeler, ve bracket'a göre eşleştirmeler. Bildiğim kadarıyla bracket'ın oyunlardaki K/D/A, GPM, XPM gibi etkenlere bağlı olarak belirleniyor. Tabi aynı zamanda ELO'nu da yükseltiyor, oyunlarına senin seviyendekiler gelmeye başlıyor.
    Ben şu an High Bracket'tayım, %53 winrate'im var ve her maçım çok zevkli geçiyor. 20 maçtan 1'i kötü sadece. Trilane'ler, arkadaş canlısı oyuncular, smoke gank'ler, düzgün pickler falan. Bana istediğinizi deyin, işin gücün başkasını ezmek falan diyenler oldu, ama ben acı gerçeği söylüyorum. Maçlarınıza sizin seviyenizden oyuncular geliyor. Her sorunu başkalarında arıyorsunuz kendinize bakacağınıza. Gerçekten sorun olsa gelip adam gibi yazarım buraya, Valve'ı koruyacağım da ne olacak? Eskiden kötü oynuyordum, ve maçlarım aynı burada yazılanlar gibi geçiyordu. Bunlar tesadüf mü? Oyunda win streak'e gidince kaybettirme, %50'ye eşitleme gibi bir durum yok. Kendimden bilmesem sesimi çıkarmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nintendo. -- 17 Ekim 2013; 21:50:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nintendo.

    quote:

    Orijinalden alıntı: FrozenFlame

    Oyunda hangi seviyede oynadığımızı belirleyen ve benzer tecrübedeki oyuncuları birbiriyle eşleştiren bir sistem var malumunuz, buna matchmaking sistemi deniyor. Bu sistemdeki gruplar/bracketlar/seviyeler nedir? Development forumlarından okudğum kadarıyla yarım yamalak bilgim var ama ne yazıkki orası tam bir ergen yuvası ve bilgi çöplüğü. Burda daha detaylı açıklayabilirmi tam bilen biri? Mesela ilk sayfada oynuyorum diyolar, high bracket diyolar vs...

    Normal, High, Very High olarak 3'e ayrılıyor. Olmadığını yazmış ama bir kere High'tan Normal'e düşünce aradaki bariz farkı gördüm. Birden oyuna jungle creeplere ölen Furion'lar, Pudge instapick yapan ve beceremeyen adamlar, full carry çeken takımlar, flamerlar geldi. Neyse ki 1 maç sonra eski haline döndü
    Benim farkettiğim iki etken var matchmaking'de, Win Rate'e göre eşleştirmeler, ve bracket'a göre eşleştirmeler. Bildiğim kadarıyla bracket'ın oyunlardaki K/D/A, GPM, XPM gibi etkenlere bağlı olarak belirleniyor. Tabi aynı zamanda ELO'nu da yükseltiyor, oyunlarına senin seviyendekiler gelmeye başlıyor.
    Ben şu an High Bracket'tayım, %53 winrate'im var ve her maçım çok zevkli geçiyor. 20 maçtan 1'i kötü sadece. Trilane'ler, arkadaş canlısı oyuncular, smoke gank'ler, düzgün pickler falan. Bana istediğinizi deyin, işin gücün başkasını ezmek falan diyenler oldu, ama ben acı gerçeği söylüyorum. Maçlarınıza sizin seviyenizden oyuncular geliyor. Her sorunu başkalarında arıyorsunuz kendinize bakacağınıza. Gerçekten sorun olsa gelip adam gibi yazarım buraya, Valve'ı koruyacağım da ne olacak? Eskiden kötü oynuyordum, ve maçlarım aynı burada yazılanlar gibi geçiyordu. Bunlar tesadüf mü? Oyunda win streak'e gidince kaybettirme, %50'ye eşitleme gibi bir durum yok. Kendimden bilmesem sesimi çıkarmam.

    Uzun uzun yazdım ama sonra sildim çünkü üslubundan belliki tartışma çıkacak, ben kimseyle tartışmak istemiyorum oyüzden bişey demiyorum...

    Ancak sadece şunu söyleyebilirimki senin dediklerin, valve yetkililerinin dedikleriyle örtüşmüyor. Ve her maçının çok zevkli geçtiği sadece 20 maçtan 1'inin kötü olduğunada kusra bakma ama ben açıkçası inanmıyorum. saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrozenFlame

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nintendo.

    quote:

    Orijinalden alıntı: FrozenFlame

    Oyunda hangi seviyede oynadığımızı belirleyen ve benzer tecrübedeki oyuncuları birbiriyle eşleştiren bir sistem var malumunuz, buna matchmaking sistemi deniyor. Bu sistemdeki gruplar/bracketlar/seviyeler nedir? Development forumlarından okudğum kadarıyla yarım yamalak bilgim var ama ne yazıkki orası tam bir ergen yuvası ve bilgi çöplüğü. Burda daha detaylı açıklayabilirmi tam bilen biri? Mesela ilk sayfada oynuyorum diyolar, high bracket diyolar vs...

    Normal, High, Very High olarak 3'e ayrılıyor. Olmadığını yazmış ama bir kere High'tan Normal'e düşünce aradaki bariz farkı gördüm. Birden oyuna jungle creeplere ölen Furion'lar, Pudge instapick yapan ve beceremeyen adamlar, full carry çeken takımlar, flamerlar geldi. Neyse ki 1 maç sonra eski haline döndü
    Benim farkettiğim iki etken var matchmaking'de, Win Rate'e göre eşleştirmeler, ve bracket'a göre eşleştirmeler. Bildiğim kadarıyla bracket'ın oyunlardaki K/D/A, GPM, XPM gibi etkenlere bağlı olarak belirleniyor. Tabi aynı zamanda ELO'nu da yükseltiyor, oyunlarına senin seviyendekiler gelmeye başlıyor.
    Ben şu an High Bracket'tayım, %53 winrate'im var ve her maçım çok zevkli geçiyor. 20 maçtan 1'i kötü sadece. Trilane'ler, arkadaş canlısı oyuncular, smoke gank'ler, düzgün pickler falan. Bana istediğinizi deyin, işin gücün başkasını ezmek falan diyenler oldu, ama ben acı gerçeği söylüyorum. Maçlarınıza sizin seviyenizden oyuncular geliyor. Her sorunu başkalarında arıyorsunuz kendinize bakacağınıza. Gerçekten sorun olsa gelip adam gibi yazarım buraya, Valve'ı koruyacağım da ne olacak? Eskiden kötü oynuyordum, ve maçlarım aynı burada yazılanlar gibi geçiyordu. Bunlar tesadüf mü? Oyunda win streak'e gidince kaybettirme, %50'ye eşitleme gibi bir durum yok. Kendimden bilmesem sesimi çıkarmam.

    Uzun uzun yazdım ama sonra sildim çünkü üslubundan belliki tartışma çıkacak, ben kimseyle tartışmak istemiyorum oyüzden bişey demiyorum...

    Ancak sadece şunu söyleyebilirimki senin dediklerin, valve yetkililerinin dedikleriyle örtüşmüyor. Ve her maçının çok zevkli geçtiği sadece 20 maçtan 1'inin kötü olduğunada kusra bakma ama ben açıkçası inanmıyorum. saygılar.

    Yanlış anlama, sana birşey demedim. Sadece şu matchmaking yakınmalarından sıkıldım.
    İnanıp inanmamakta özgürsün tabi, ama gelip burada yalan atacağım da yok. Ben oyunlarımdan zevk alıyorum, o bana yeter.




  • Low priority candir, lpq de olunca takimim full ingilizce bilen elmnlarla oluyor, smoke ward dust her sey var)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • We have two stages to create a game from Matchmaking

    1) Try to find 10 players that all match well to each other

    2) Try to split these 10 players into two groups of 5 that will create a balanced game

    Şu kısım dikkatimi çekti ilki olduğunda çok güzel maçlar oluyor 2.sinde oyun bana bakıyor genelde
  • Son yaptığım 15 maç sayesinde oyunu bırakma seviyesine geldim 15 maçın 13 ünde hep feeder ve ruslarla karşılaştım bi insan antimage ile 10. dakikada nasıl 6 kere ölebilir pugna nasış 15 kere ölebilir bi random templar asassin nasıl 15. Dakikada 0 a 9 oynayabilir karşıda rubick bizde medusa var medusamız 2. Skilline vermemiş statları fullüyo her teamfightta rubick medusanın ultisini çalıyo riki var fighta girmeyip lasthit bekliyo kaçan adamlara smoke atıyo bunların kafaları hiç çalışmıyomu bide o kadar şey yapınca teamnoob derler ya lütfen birisi söylesin 260 winim %53 winrateim var ne zaman highbracketa geçicem ??
    Not. Mobilden yazdım kusura bakmayın umarım anlatmak istediği anlatanilmişimdir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gareher

    Son yaptığım 15 maç sayesinde oyunu bırakma seviyesine geldim 15 maçın 13 ünde hep feeder ve ruslarla karşılaştım bi insan antimage ile 10. dakikada nasıl 6 kere ölebilir pugna nasış 15 kere ölebilir bi random templar asassin nasıl 15. Dakikada 0 a 9 oynayabilir karşıda rubick bizde medusa var medusamız 2. Skilline vermemiş statları fullüyo her teamfightta rubick medusanın ultisini çalıyo riki var fighta girmeyip lasthit bekliyo kaçan adamlara smoke atıyo bunların kafaları hiç çalışmıyomu bide o kadar şey yapınca teamnoob derler ya lütfen birisi söylesin 260 winim %53 winrateim var ne zaman highbracketa geçicem ??
    Not. Mobilden yazdım kusura bakmayın umarım anlatmak istediği anlatanilmişimdir

    winrate pek önemli değil gpm xpm kda önemli diyorlar hocam carry alıp yardıracan her oyun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gareher

    Son yaptığım 15 maç sayesinde oyunu bırakma seviyesine geldim 15 maçın 13 ünde hep feeder ve ruslarla karşılaştım bi insan antimage ile 10. dakikada nasıl 6 kere ölebilir pugna nasış 15 kere ölebilir bi random templar asassin nasıl 15. Dakikada 0 a 9 oynayabilir karşıda rubick bizde medusa var medusamız 2. Skilline vermemiş statları fullüyo her teamfightta rubick medusanın ultisini çalıyo riki var fighta girmeyip lasthit bekliyo kaçan adamlara smoke atıyo bunların kafaları hiç çalışmıyomu bide o kadar şey yapınca teamnoob derler ya lütfen birisi söylesin 260 winim %53 winrateim var ne zaman highbracketa geçicem ??
    Not. Mobilden yazdım kusura bakmayın umarım anlatmak istediği anlatanilmişimdir

    o kadar feeder geldiyse %53 winrate'ı nasıl kastın ayıptır sorması




  • Linklerde yazanları özet halinde buraya aktaracam. Onun dışında nintendo nickli arkadaşımızın dediklerinin tamamen subjektif olduğunu söylemek zorundayım. Bu tarz yazılara itibar edilmemelidir.

    şimdi önce ikinci linki açıklayayım: Burada "ELO" sisteminin ne olduğu anlatılıyor. Elo sistemi ilk olarak satranç turnuvalarında yarışmacıları birbirine denk rakiplerle eşleştirmek için bulunmuş bir performans ölçüm sistemi. Sonra satranç dışındaki birçok bireysel rekabet alanınında da denenmiş ve başarılı olmuş, dolayısıyla günümüzde birçok online oyunladada(e-sports) kullanılmakta. Sistemin işleyişi ise şu şekilde: Herkesin 0 ila 100 arasında bir değeri oluyor. 0 ile başlayıp kazandıkça artan, kaybettikçe düşen bir performans puanı bu. Ancak sistemin en önemli özelliği mevcut puanınıza göre kazandığınız yada kaybettiğiniz puanlar gittikçe azalmakta. Mesela galibiyet halinde puanınız azsa daha çok kazanıyorsunuz, puanınız çoksa daha az kazanıyorsunuz. Aynı şekilde maçı kaybettiğinizde puanınız çoksa çok puan kaybediyorsunuz, puanınız azsa az puan kaybediyorsunuz. Mesela 10 maçlık galibiyet serisi yakalamış birisi bu maçlardan sırasıyla 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 puan kazanırken 11. maçını kaybederse bu puanların neredeyse tamamına yakınını kaybediyor...

    ilk linkte yazanlar ise: Valve yetkilileri kısaca "elo'yu direk kopyalamadık ama elo'ya çok benzeyen bir derecelendirme sistemi kullandığımızı doğrulayabilrim" diyor. "Bracketlar yada seviye grupları diye birşey yok" diyor. " Biz kimseye %50 winrate oranını zorlamıyoruz ama sistem buna teşvik ediyor" diyor.


    Yukarıdaki paraglarda hiç yorum katmadan direk yazanları özet şeklinde aktardım, benim kendi yorumum ise:
    Satranç tamamen bireysel bir oyundur. Dota ise takım oyunudur. Satrançla özdeşleşmiş bir sistemin dotaya uygulanmasının ne büyük bir saçmalık olduğunu şu anki sistemde görüyoruz. Bence yapılması gereken dünyadaki bütün takım oyunu(sporu) organizasyonlarında kullanılan lig usülü puanlı sistem. Bu sistemi hepimiz futbol lig puan tablosundan biliyoruz. Puan kaybetme diye birşey yok, çok puan kazanan daha üstte yer alıyor ve 1 maç kaybetti diye bütün emekleri boşa gitmiyor.


    Son olarak ufak trivia bilgisi: (Elo aslında bu sistemi bulan adamın soyadıymış ilk adını unuttum)

    Edit: Yanlış yazdığım yer varsa değiştirebilirim, hep beraber şu işin doğrusunu bulalım ne oynadığımızı bilelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrozenFlame -- 22 Ekim 2013; 22:24:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nintendo.


    Normal, High, Very High olarak 3'e ayrılıyor. Olmadığını yazmış ama bir kere High'tan Normal'e düşünce
    Nerden anlıyoruz bunu?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.