Şimdi Ara

Masaüstünün 16bit veya 32bit olması arasındaki fark neler?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
5.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Masaüstünün 16bit veya 32bit olması arasındaki fark neler?

    Beyler ben bunu merak ediyorum ne gibi farkları var hangisi oyunlarda bana daha iyi performans verir bunları merak ediyorum yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler...!



  • en basitinde veriyolu iki kat artıyor. bir de komut setinde tabi artmalar var.vs vs
    32 ve 16 bit colors arasinda küçük degerlerde 2 kat fark vardir yani bu su demektir. Renk yogunluklari 32 bitde 1-2-3-4-5-6-7-8 diye artarken 16 bitte 2-4-6-8.... diye artiyor. Senin kullanmis oldugun degerlerde bu arada kaliyor ve renk farklari ortaya cikiyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ziborotty -- 10 Ocak 2007; 0:44:41 >
  • Ekran Kartı Bileşenleri

    Video Ram

    Grafik işlemci görüntüyü oluştururken ram olarak bu bileşeni kullanmaktadır. Dolayısıyla Video Ram’in yani belleğin çok olması görüntü kalitesini direkt olarak etkilemektedir. Diğer adı da Görüntü Belleği olan bu parça ekran kartının performansını doğrudan etkilemektedir. Ekran kartından yüksek çözünürlükte daha fazla renkte ve kaliteli görüntü alabilmek için bu belleğin miktarının çok olması gerekmektedir.

    Başlıca görüntü bellekleri:VRAM(Video RAM), TPRAM(Triple Port Ram-Üç Portlu), SGRAM(Synchronous Graphics Ram-Senkronize Grafik Ram ). Günümüzdeki ekran kartları SGRAM kullanmaktadır.

    Aşağıdaki tabloda ekran kartları çözünürlükleri için gerekli olan bellek miktarları verilmiştir.

    Çözünürlük
    16 Bit
    32 Bit
    64 Bit

    640x480
    600KB
    1200KB
    2400KB

    800x600
    937KB
    1875KB
    3750KB

    1024x768
    1536KB
    3072KB
    6144KB

    1280x1024
    2560KB
    5120KB
    10240KB

    1600x1200
    3750KB
    7500KB
    15000KB


    Gerekli olan bu bellek miktarlarının hesabı ise şu formülle yapılmaktadır:

    MYÇ : Max. yatay çözünürlük

    MDÇ : Max. dikey çözünürlük.

    R : Bit cinsinden renk derinliği (Ekrana gelen renk sayısı)

    Gerekli olan minimum bellek miktarı=MYÇ*MDÇ*R/8192 (8192=8*1024, yani bit byte çevriliyor).

    Örnek verirsek: 800*600, 32 bit

    MYÇ=800

    MDÇ=600

    R=32

    Gerekli olan minimum bellek miktarı=800*600*32/8192=1875KB.




  • oyunlarda hangisini seçtiğin fark etmez, çünkü oyunun kendi çözünürlük ayarları vardır.
    Ben 32bit kullanıyorum. Renkler daha canlı ve düzgün görünüyor.
  • cevaplarınız icin cok teşekkür ederim ellerine saglık...tkrar tşkler.
  • Ping ve kasma bakımından bir fark oluşturur mu?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.