Şimdi Ara

.:: [Marea&Brava&Bravo] Arıza Ansiklopedisi ::. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
4
Favori
10.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MODEL : fiat marea exclusive 2003

    ARIZA : özellikle 1. ve 2. viteste ayağını gazdan çekince ileri geri silkeleme. 3, 4 ve 5. vitelerde fazla belli etmiyor. yüksek devirlerde ise bazen kendi kendine gaz verme, sallama, cut on'a geç geçme. bilgisayarda arıza olarak görünmüyor. arıza lpgde çok daha belirgin. ecu resetlemesi sonrası yok denecek kadar azalıyor ama sonra giderek artıyor. şehir içi trafikte kanser etmeye birebir :)

    ÇÖZÜM : vuruntu sensörü değişimi

    ŞEHİR : kayseri

    USTA : kendim

    MASRAFLAR : 90 tl sensör
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Çok faydalı bir topic.
    Tüm paylaşımcıların eline sağlık

    katılıyorum, canlı tutalım...
  • ben kendi adıma zamanı geldikçe ilavelerde bulunacağım.
  • 2001 BRAVA 1.6
    ARIZA ALT KISIMDA YAĞ KACIRMA VARDI..
    SOL İÇ AKS KÖRÜĞÜ YIRTILMIS BILYALI
    YEDEK PARCA BIRMOTTAN ALDIM 35 TL
    TANIDIKTAN ŞANZIMAN YAGI 3 LT:60 TL
    İSCİLİK :50 TL (TAMIRCI YEĞEN) NORMALDE 100 TL ISCILIK ISTEDILER..BASKA YERDE.
  • MODEL : fiat marea exclusive 2003

    ARIZA : cam suyu hazneden geç geliyor. 5-10 sniye sonra cama sıkıyor. önce tazyik düşük oluyor. sonradan düzeliyor. bir kaç saat sonra tekrar sıktığımda tekrar bidondan çekmeye uğraşıyor. orulardaki su aşağı inmiş oluyor.

    ÇÖZÜM : cam suyu çekvalfi değişimi. y şeklindeki orjinal valfin içerisi boşaltıldı. borunun motor kısmına doğru 5 cm altına mavi renkteki yeni çekvalf takıldı.

    ŞEHİR : kayseri

    USTA : kendim

    MASRAFLAR : 1 tl cam suyu çekvalfi

     .:: [Marea&Brava&Bravo] Arıza Ansiklopedisi ::.
  • BUR FORUM NIYE BOYLE SÖNÜK KALMIŞ COK ÖNEMLI BIR NAŞLIK ASLINDA..BRAVACILAR..MAREACILAR HAYDI SORUN VE COZUM ONERILERI VE TAMIR DURUMLARINI PAYLASMAYA DEVAM EDELIM BURADAN
  • MODEL : 2001 hlx

    ARIZA : zaman zaman çalışmama

    ÇÖZÜM : zamanlama sensörü eksoz tarafı (eksantrik dişlisi içindeki ateşleme yaptıran sensör)

    ŞEHİR : gaziantep

    USTA : çözümü ben buldum :D

    MASRAFLAR : 800 tl

    iş bilmeyen ustalar sayesinde 2 sensör aldım sensörü takarken dişlinin iç kısmındaki kasnagın yamukluğu fark etmediler. 2 sensör ve 2 işçilik vermek zorunda kaldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: GTRammstein

    MODEL: MAREA 2001 HLX

    ARIZA: EKSANTRİK MİLİNİN KİTLENMESİ

    ÇÖZÜM: TRİGER KAYIŞI, KASNAKLAR, DİŞLİLER, EKSANTRİK MİLİ, KRANK MİLİ, SÜBAPLAR, ENJEKSİYON VE AKLIMA GELMEYEN BİKAÇ PARÇA DAHA

    ŞEHİR: GAZİANTEP

    USTA: SUZUKİCİ VELİ USTA(SANAYİ)

    MASRAFLAR: TÜM PARÇALAR İTALYADAN İTHAL GETİRİLİYOR, EL EMEĞİYLE BERABER TAHMİNİ 3-4 BİN TL ARASI. DAHA TAMİRDEN ÇIKMADI(3 HAFTA BİTTİ)

    Marea alacak(özellikle hlx) arkadaşlarımın haberi olsun; arabada bi arıza söz konusu olursa bu zamanı, bu meblağı, emeği göz önünde bulundurarak alın, benim gibi bi heves alıp pişman olmayın

    Ben senin yerinde olsam sıfır motor getirtirdim. Fiattan yada Birmottan Pazarlıkla 5000 e sıfır motor bile alabilirdin.
    2. el otomobil alırken her zaman bu kadar şanslı olamazsın vw alsaydın 15000 TL motora para istiyorlar. Bu yüzden aldıktan sonra hemen triger değiştir çok para değil yada kontrol ettir bir kapak açılıp bakılacak zincirli değil. Yağ değiştir suyunu boşalt antifrizli su koy fıskiyelere bak su ilave et kireç
    sökücü vs gibi
    Allah yardımcın olsun kolay gelsin.

    konuyu hortlatmak gibi olmasın ama ben sorduğumda sandık motor değil yarım motora 11bin lira para istemişlerdi. Haberiniz olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gamyemez

    MODEL : fiat marea exclusive 2003

    ARIZA : özellikle 1. ve 2. viteste ayağını gazdan çekince ileri geri silkeleme. 3, 4 ve 5. vitelerde fazla belli etmiyor. yüksek devirlerde ise bazen kendi kendine gaz verme, sallama, cut on'a geç geçme. bilgisayarda arıza olarak görünmüyor. arıza lpgde çok daha belirgin. ecu resetlemesi sonrası yok denecek kadar azalıyor ama sonra giderek artıyor. şehir içi trafikte kanser etmeye birebir :)

    ÇÖZÜM : vuruntu sensörü değişimi

    ŞEHİR : kayseri

    USTA : kendim

    MASRAFLAR : 90 tl sensör


    hocam bendede brava var dediğiniz gibi hem gazda hemde benzinde zaman zaman yapıyor tekleme
    parçayı nereden aldınız brava ile mareanın aynımıdır?
    birde yeri tam olarak neresi sensörün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GTRammstein

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    quote:

    Orijinalden alıntı: GTRammstein

    MODEL: MAREA 2001 HLX

    ARIZA: EKSANTRİK MİLİNİN KİTLENMESİ

    ÇÖZÜM: TRİGER KAYIŞI, KASNAKLAR, DİŞLİLER, EKSANTRİK MİLİ, KRANK MİLİ, SÜBAPLAR, ENJEKSİYON VE AKLIMA GELMEYEN BİKAÇ PARÇA DAHA

    ŞEHİR: GAZİANTEP

    USTA: SUZUKİCİ VELİ USTA(SANAYİ)

    MASRAFLAR: TÜM PARÇALAR İTALYADAN İTHAL GETİRİLİYOR, EL EMEĞİYLE BERABER TAHMİNİ 3-4 BİN TL ARASI. DAHA TAMİRDEN ÇIKMADI(3 HAFTA BİTTİ)

    Marea alacak(özellikle hlx) arkadaşlarımın haberi olsun; arabada bi arıza söz konusu olursa bu zamanı, bu meblağı, emeği göz önünde bulundurarak alın, benim gibi bi heves alıp pişman olmayın

    Ben senin yerinde olsam sıfır motor getirtirdim. Fiattan yada Birmottan Pazarlıkla 5000 e sıfır motor bile alabilirdin.
    2. el otomobil alırken her zaman bu kadar şanslı olamazsın vw alsaydın 15000 TL motora para istiyorlar. Bu yüzden aldıktan sonra hemen triger değiştir çok para değil yada kontrol ettir bir kapak açılıp bakılacak zincirli değil. Yağ değiştir suyunu boşalt antifrizli su koy fıskiyelere bak su ilave et kireç
    sökücü vs gibi
    Allah yardımcın olsun kolay gelsin.

    konuyu hortlatmak gibi olmasın ama ben sorduğumda sandık motor değil yarım motora 11bin lira para istemişlerdi. Haberiniz olsun.

    Ben de sordum zincirlikuyu birmot 5000 TL'ye bana sıfır motor veriyorlardı. Ancak şimdi motor var mı bilemiyorum. Benim ihtiyacım olsa ne yapar eder o paraya da alırdım. Tüm otomobil firmaları adamına göre pazarlık etme usulüne göre davranış sergilerler. bu işte usta değilim ama yaşadıklarımdan bilirim. Arkadaşımda vw scirocco vardı garantideki araç geçen sene segman kırmış sıfır motora 25.000 TL istediler bende tamir edin dedim etmiyoruz sıfır motor veriyoruz dediler peki dedim 5000 TL motora veririm eni konu 1,4 lt motor dedim allem kallem al takke ver külah yemedi biz motoru tamir edelim dedile.Almanya tamirata izin verdi dediler. Cepten 750 Tl para çıktı biz yeseydik 25000 TL çakacaklardı bize.
  • Şunu söyleyeyim ben iddia etmiyorum kimse için de gidip tofaşta vw in kapısında uğraşmam çünkü benim için kimse uğraşmaz. Söylerim şöyle yap böyle et diye para senin diye ister uğraşırsın ister bende para çok der istedikleri parayı verirsin. Dediğim gibi Araba senin para senin vakit senin önemli olan ne kadar uğraşıp sonunu getirebileceğin ben arkadaşa bir telle sıfır Albea premio aldım 2010 yada 2011 di. 29-30000 lik aracı 25000 e aldım. Sende alabilirsin yada o kadar da inmezler dersin 27000 e alırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Şunu söyleyeyim ben iddia etmiyorum kimse için de gidip tofaşta vw in kapısında uğraşmam çünkü benim için kimse uğraşmaz. Söylerim şöyle yap böyle et diye para senin diye ister uğraşırsın ister bende para çok der istedikleri parayı verirsin. Dediğim gibi Araba senin para senin vakit senin önemli olan ne kadar uğraşıp sonunu getirebileceğin ben arkadaşa bir telle sıfır Albea premio aldım 2010 yada 2011 di. 29-30000 lik aracı 25000 e aldım. Sende alabilirsin yada o kadar da inmezler dersin 27000 e alırsın.

    Kenmar hocam bizim araçlar tofaş üretimi olduğu için sandık motorlar Türkiye de mi üretiliyor?5000 TL komple fabrikasyon motor için çok güzel fiyat bence fiyatın uygun olması birazda yerli üretim olmasıdır sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuğberk23

    quote:

    Orijinalden alıntı: gamyemez

    MODEL : fiat marea exclusive 2003

    ARIZA : özellikle 1. ve 2. viteste ayağını gazdan çekince ileri geri silkeleme. 3, 4 ve 5. vitelerde fazla belli etmiyor. yüksek devirlerde ise bazen kendi kendine gaz verme, sallama, cut on'a geç geçme. bilgisayarda arıza olarak görünmüyor. arıza lpgde çok daha belirgin. ecu resetlemesi sonrası yok denecek kadar azalıyor ama sonra giderek artıyor. şehir içi trafikte kanser etmeye birebir :)

    ÇÖZÜM : vuruntu sensörü değişimi

    ŞEHİR : kayseri

    USTA : kendim

    MASRAFLAR : 90 tl sensör


    hocam bendede brava var dediğiniz gibi hem gazda hemde benzinde zaman zaman yapıyor tekleme
    parçayı nereden aldınız brava ile mareanın aynımıdır?
    birde yeri tam olarak neresi sensörün

    brava ile aynı. yeri, yağ filtresinin yanında.

    http://forum.donanimhaber.com/m_65454413/mpage_1/f_/key_//tm.htm#71594997
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gamyemez

    quote:

    Orijinalden alıntı: tuğberk23

    quote:

    Orijinalden alıntı: gamyemez

    MODEL : fiat marea exclusive 2003

    ARIZA : özellikle 1. ve 2. viteste ayağını gazdan çekince ileri geri silkeleme. 3, 4 ve 5. vitelerde fazla belli etmiyor. yüksek devirlerde ise bazen kendi kendine gaz verme, sallama, cut on'a geç geçme. bilgisayarda arıza olarak görünmüyor. arıza lpgde çok daha belirgin. ecu resetlemesi sonrası yok denecek kadar azalıyor ama sonra giderek artıyor. şehir içi trafikte kanser etmeye birebir :)

    ÇÖZÜM : vuruntu sensörü değişimi

    ŞEHİR : kayseri

    USTA : kendim

    MASRAFLAR : 90 tl sensör


    hocam bendede brava var dediğiniz gibi hem gazda hemde benzinde zaman zaman yapıyor tekleme
    parçayı nereden aldınız brava ile mareanın aynımıdır?
    birde yeri tam olarak neresi sensörün

    brava ile aynı. yeri, yağ filtresinin yanında.

    http://forum.donanimhaber.com/m_65454413/mpage_1/f_/key_//tm.htm#71594997

    hocam aracı daha yeni aldığım için tam olarak deneyememiştim
    bugün iyice denedim..
    1-araç benzinde iken gaza yüklendikçe 4000 devire kadar yığılma hızlanmada isteksiz davranıyor benzinde iken rölanti normal.. boşta gaz verince hiç bir sıkıntı yok
    2-lpg de ise gidişinde sıkıntı yok sadece araç boşta iken devir 800 devr oluyor ve titreme sarsıntı ve yapıyor
    varmı çözen arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuğberk23


    hocam aracı daha yeni aldığım için tam olarak deneyememiştim
    bugün iyice denedim..
    1-araç benzinde iken gaza yüklendikçe 4000 devire kadar yığılma hızlanmada isteksiz davranıyor benzinde iken rölanti normal.. boşta gaz verince hiç bir sıkıntı yok
    2-lpg de ise gidişinde sıkıntı yok sadece araç boşta iken devir 800 devr oluyor ve titreme sarsıntı ve yapıyor
    varmı çözen arkadaşlar?

    daha çok oksijen sensörü gibi geldi bana.
  • MODEL : 2000 brava 1.6 sx ac

    ARIZA : katalizör parçalandı

    ÇÖZÜM : kat iptal edildi.Tüm susturucular değişti.Sahte kat takıldı .

    ŞEHİR : Ankara

    USTA : Şahin egzoz

    MASRAFLAR : 400 Tl
  • 2005 fiat marea alalı 2 ay oldu maşallah bütün problemleri yaşadım.en sevdiğim yönü mükemmel paylaşım.onun için sizinle paylaşmayı istedi .önce yararlandığım arkadaşlara teşekkür ederim.
    sorun 1.kronik rolanti dalgalanması. çözüm daha ilk arızam hemen sanayi boğaz kelebeği temizliği olmadı kelebek değişecek fiyatı 300 tl biraz araştırma.çözüm siyah kablo sorun hallaldu maliyet 1 mt kablo lehim




    Ekteki dosya (1) Paylaş
  • sorun 2.araba devamlı su eksiltiyor.arıza kloeifer peteği arıza teşhisi:şöför tarafının altındaki paspasın altına kağıt peçete konulcak eyer ıslanırsa petek veya camlardaki buğlanma çözüm :klorifer peteği 80 tl jdeus marka+2 tane orik conta 20 tl orjinali+50 tl işcilik toplam 150 tl
    dikkat göysü söktürmeyin torpidonun oradan yapılıyor işcilik kolay bana göre hakkı 35 tl.
  • sorun 3.hararet göstergesi yükseliyor fakat bendeki problem farları açınca yükseliyor kırmızıya yaklaşıyor fan açıyor.hemen normale dönüyor. çözüm şase kablosuna takviye sonuç olmadı.ek şase çekildi olmadı.sonra gösterge söküldü şasesi bulundu bir kablo ile sigorta panelinin arkasındaki 1 vidadan şase verildi problem çözüldü.maliyet elektrikciye 20 tl işcilik verildi siz tarif edin. o bilir abi olmaz demesine bakmayın.
  • 17 Aralık 2012; 13:47:57 Link İlet Paylaş Değiştir Cevap Alıntı PM
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=69244862


    --------------------------------------------------------------------------------

    sorun 4.en morel bozucu sorun adı bile ürkütüyor beyin. giderken gaz yemiyor 3 silindir çalışıyor makinaya bağlandı bobin 1 arızası .çözüm forumda arkadaşa çok teşekkür ederim alıntıyı yayınlıyorum.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Araç: 2003 MAREA LİBERTY 1.6 - 103 hp benzinli
    Sorun1: Arada bir 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakarak motor tekleme yapıyor ve çekişten düşüyor.
    Sorun2: Klasik bir Marea problemi, rölanti devri oynama yapıyor, gaz verip bıraktığınızda devir geç düşüyor.

    Selam arkadaşlar,

    Son birkaç aydır 2003 Marea Liberty 1.6 - 103 hp. aracımda bir problemle karşılaşmaktaydım. Araç normal çalışırken bazen 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakıyordu ve o esnada gaza yüklensemde gaz yemiyordu, malumunuz seyir halindeyken oldukça problem yaratabilecek bir durum. Sanırım arıza esnasında motor 3 piston çalışıyordu ve tahminimce ateşleme ile ilgili bir sorundu. Bujiler, buji kabloları ve ateşleme bobinini alıp değiştirmekle işe başladım. Sorunda bir düzelme olmayınca sırada ateşleme kontrol ünitesi ECU olduğuna karar verdim. Malum servislerde bu araçların uzmanı fazla bulunmadığından ve rastgele parça değiştirip cüzdanımı yakmamak için bir sıra belirledim ve işleme kendim devam ettim. Bu arada devamlı şirket aracı kullandığımdan ve Marea kapıda yattığından pek te acelem yoktu.

    Bu noktada uyarmak istiyorum, mesleğim elektronik olduğundan çok zorlanmadım ancak yeterli el beceriniz yoksa ve daha ağır masraf açmak istemiyorsanız bu işlemleri bir bilene yaptırınız. Sorumluluk size aittir.

    İşleme ECU'yu söküp kapağın açılmasını zorlaştıran dört kenarındaki fabrikasyon silikonları ince bir tornavidayla kazımakla başladım. Bu silikonları dikkatlice temizlemek sonraki işlemlerde kolaylık sağlıyor.

    4 köşedeki tork alyen vidaları sökerek kapağı biraz zorlayıp açtım. Bu esnada ve sonraki aşamalarda sabırlı olmanız gerekiyor. Lakin silikonla yapıştırılmış kapağı bir köşeden kaldırıp yavaşça güç uygulamak gerekiyor. Silikon ağır ağır kapaktan ayrılıyor. İçerdeki elektronik karta tornavida vs. ile zarar vermeyin. Sadece tek köşeden kargaburunla kaldırarak çalışın. Kapağın köşesi biraz yamulabilir ama bu sorun değil, sonradan kolayca düzeltilebiliyor.

    Kapak açıldıktan sonra göreceğiniz şey içindeki elektronik kart ve daha fazla silikon Kartın tüm etrafı boyunca, ayrıca soketlerin kenarında dikkatlice falçata veya ince tornavida ile karta zarar vermeden silikon temizleme işlemi uygulanacak. Bunu da başardıktan sonra soket kısmı sağlam olduğundan bu taraftan hafif güç uygulayıp silikonun kendisini salmasını bekledikten sonra kartı çıkartıyoruz.

    Hedefim direkt olarak ateşleme entegrelerini bulmaktı. Bunları kolayca buldum ve yorgan iğnesiyle entegre bacaklarına "hafifçe" güç uygulayıp lehim çatlağı kontrolü yaptım. Bu arada kuvvetli ışık ve büyüteç kullandım. Hafifçe güç uygulamak önemli aksi taktirde kartın üzerindeki baskılı devre yollarını kopartabilirsiniz.

    Sonuçta en başta tahmin ettiğim şey çıktı. ECU ünitesi motora oldukça yakın monte edildiğinden ve yılların verdiği hava şartlarına bağlı yorulmadan dolayı lehimlerde kuruma ve çatlama farkettim. Dilerseniz iğne kontrolü yapmadan direk lehimler tazelenebilir. Ancak ben kesin problemi görmeden rahat uyuyamam o yüzden ince analiz yaptım.

    Rölanti devriyle ilgili elektronikçilerin kullandığı yağsız, artık bırakmayan ve kendiliğinden uçan kontakt spreylerden aldım. Boğaz kelebek motorunun altındaki potansiyometre soketini sökerek (3 uçlu soket) hem potansiyometre tarafına, hemde soketin iç kısmına sprey sıkarak 5 dakika bekledim ve soketi yerine taktım. Bu temizlik benim rölanti problemimi çözdü ancak ilerde tekrarlarsa bu soketin siyah kablosunda bir kuvvetlendirme yapabilirim. Şu anda düzelmiş görünüyor.

    ECU ve potansiyometrenin yeriyle ilgili fotoları peşpeşe yüklüyorum. Herkese zevkli sürüşler dilerim.





    Ekteki dosya (1)

    _____________________________




    att_7
    Onbaşı


    22 Mesaj [X]

    17 Aralık 2012; 13:49:41 Link İlet Paylaş Değiştir Cevap Alıntı PM
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=69244934


    --------------------------------------------------------------------------------






    Ekteki dosya (1)
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.