Şimdi Ara

Manuel 6 İleri Vitesli Arabalarda R ile 1. Vites Nasıl Ayırt Ediyorsunuz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
21.589
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mandallı zaten, 5vites li araçlardada bir çoğu 1 le aynı yerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 ileri manuel passat kullaniyorum, gecenlerde kuzenin fluance 5 ileri dizeli surerken 5 vitesten sonra unutup 6 ya alacaktim , sansimada 6. Vites fluance de R imiş. Vallahi fena tirsmistim :)

    6 manuelden baska araca gecenler dikkat edin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 ileri olmasına gerek yok. 5 vitesli arabam ve klasik Renault 9 sistemi. Yani mandallı sistem olup mandal yukarı kalkınca geri vitese geçiyor. 1. vites ile geri vites yan yana. Ve hiç geçmemezlik yapmadı. Neden böyle dedim? Tofaş kuş serisine has bir özelliktir geri vitese geçmeme durumu. 14 yıl 90 model Şahin kullandım ve bazen bir geçmezdi geri vitese takılırdı. Çok az ileri hareket ettirirdim arabayı ve o sırada geri vitese bir takardım ki şrank diye de ses gelirdi. Ama zevkliydi. Kimi araba mandallıdır, kimi mandalsız. Kimisi bastırarak geçer. Kimisi ise kaldırarak geçer. Mesela eski iş yerimde (90'lı yıllar) patronumun 1994 model W124 kasa E200 Mercedesi vardı ve manual vitesliydi. Geri vites 2. vitesin yanındaydı ve kaldırarak geri vitese geçerdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: createemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    quote:

    Orijinalden alıntı: createemir

    Megane II'de 4'ün yanında 5'in altında. Ne bastırmanız ne de çekmeniz gerekiyor. Araba zaten bağırıp 6.vites istediğini belli ediyor, yanlışlıkla 6 sanıp R'ye takmaya çalışanlar olmuştur

    5. vitesten R ye vites asla geçmiyor 4 5 arabada denedim hepsi hüsran

    Bide geçip ayağım debriyajdan kayıyormuş

    Ben Megane'ı ilk sürdüğüm zamanlar 4 diye vitesi sağa çekip sonra aşağı indirip güzel gaaaaarlatmıştım

    nasıl başarıyorsunuz arkadaş, 6. vites deseniz anlarım da tüm araçlarda vitesi ileri itersen 3, geri çekersen 4'tür neden 4'e almak için sağa çekip aşağı indiriyorsunuz? 3 ve 4 için sağa sola çekmeniz gerekmez ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk evliya

    bmw 116 ve golf gibi uluslararası modellerde olmaması çok ilginç renault bile yapıyorken

    İlginç olan ne, 1 ile R'yi VW'nin manuel araçlarında karıştıran varsa araba sürmesin bir zahmet.
  • Renault 21'de üstündeki yazy silinmi?se ?oförüm diyen 10 ki?iden 8'i geri vitesin yerini bulamaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk evliya

    bmw 116 ve golf gibi uluslararası modellerde olmaması çok ilginç renault bile yapıyorken

    İlginç olan ne, 1 ile R'yi VW'nin manuel araçlarında karıştıran varsa araba sürmesin bir zahmet.



    Bastırarak geri vitese atılıyor VW'nin manualinde zaten ve karıştırmak mümkün değil. Dediğinde haklısın yani deserthawk.
  • Günümüz araçlarında vites yolları yeterince net ve belli. Geriye takmak için ya mandal olur, ya vitesi aşağı bastırırsınız ya da yukarı çekersiniz. Yani öyle hop geriye taktım olayı yok. Artı olarak geriye taktığınızda çoğu manuel araçta hafif gırç sesi duyulur ona da ilave olarak araçlar tek bir bip sesiyle geri vitese geçtiklerini belli eder. Yani fark etmemek, yanlışlıkla takmak mümkün değil.


    Ama mesela geçen arkadaşın 84 model golf 2 gti'ını sürdüm. Onda da geri vites 1. vitesin solunda ve çok yakın. Üstelik vites yolları sünger gibi çok belirsiz ve kemiksiz. Nereye taktınız, vitese geçti mi hiçbirşey belli değil. Birkaç kez kalkışlarda 1 yerine geriye takmıştım onu sürerken. Ama ona da alışıyorsunuz aracı sürdükçe.
  • Mazda3 te vites kolunu aşağı doğru bastırınca geriye geçiyor yoksa geçmiyor.Yani karıştırma ihtimali yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: createemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    quote:

    Orijinalden alıntı: createemir

    Megane II'de 4'ün yanında 5'in altında. Ne bastırmanız ne de çekmeniz gerekiyor. Araba zaten bağırıp 6.vites istediğini belli ediyor, yanlışlıkla 6 sanıp R'ye takmaya çalışanlar olmuştur

    5. vitesten R ye vites asla geçmiyor 4 5 arabada denedim hepsi hüsran

    Bide geçip ayağım debriyajdan kayıyormuş

    Ben Megane'ı ilk sürdüğüm zamanlar 4 diye vitesi sağa çekip sonra aşağı indirip güzel gaaaaarlatmıştım

    nasıl başarıyorsunuz arkadaş, 6. vites deseniz anlarım da tüm araçlarda vitesi ileri itersen 3, geri çekersen 4'tür neden 4'e almak için sağa çekip aşağı indiriyorsunuz? 3 ve 4 için sağa sola çekmeniz gerekmez ki

    Sizin kadar deneyimim olmadığı için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.