Şimdi Ara

Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.197
Cevap
75
Favori
139.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mak74 M kullanıcısına yanıt

    Ben de aynı şekilde aldım fiyat farkı olmadı. Bayinin anlattıklarına göre konuyu şu şekilde paylaşabilirim;


    Bayi yurtdışından aracın siparişini verirken parasını ödemek zorundaymış siz bayi ile hesabınızı kapattığınızda aracın fiyatı sabitlendiği için bayi bu şekilde satış fiyatını sabitleyebiliyormuş. Tabi bu süreçte araç fiyatı dışında kalan KDV veya ÖTV oranları ile ilgili bir değişiklik olursa bunu size yansıtıyorlar.

  • deepchip D kullanıcısına yanıt

    Merhabalar öncelikle aracınız hayırlı olsun. Ben aynı motorlu Peugeot 308 almıştım 2021 ocak ayında, ancak malesef 45.000 bakımını yaptırdıktan 5 gün sonra araç yağ basıncı uyarısı verdi. Servise götürdüm triger seti, yağ pompası, karter değişimi derken araç 39 gün serviste yattı. Parçaların hepsi ellerinde olsa muhtemelen 1 haftada teslim ederlerdi. Allahtan garantisi devam ediyordu para vermedim. Ama aynı sorundan dolayı yıllardan beri sandık motor değişen arabalar var. Ben satın alırken parça teminlerinde değişiklikler ve kullanılan parçalarda iyileştirmeler yapıldı artık o sorun kalktı deniyordu ama malesef o kayış yağın içinde dönmeye devam ettikçe bu sorun devam edecek gibi. Siz siz olun her bakımda aracın yağ filtresini temizletin ve triger kayışını kontrol ettirin. Geç kalmak hem pahalıya patlayabilir hem de yolda kalmak hiç hoş bir durum olmuyor. Ben de dizel grandlanda geçiş yaptım bu sebeple. Adblue sıkıntısı olursa yazılımla iptal ettiririm diye düşündüm kaldı ki opel yetklili servisindeki 20 yıllık ustası bile ben olsam sıfır aldığım gibi iptal ettiririm, biz burada anlayamıyoruz bile dedi. Ayrıca muayeneden geçmesine de engel olmuyor dedi. Ben şimdilik aracın garantisi bitene kadar adblue kullanmaya devam bakalım zaman bize neler gösterecek.

    Aracınız tekrardan hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim güzel bir araca sahip oldunuz. Grandland gerçekten kullanması keyifli bir araç





  • Selamlar,

    Aklıma takılan bir şey var. Araçta adaptif hız sabitleyici aktifken öndeki trafik durduğunda araç tam duruyor, hatta auto hold işaretine benzer daire içinde A şeklinde yeşil bir ışık yanıyor. Araba bunu becerebiliyorsa arabaya bir auto hold tuşu koysalardı da adaptif dışında da kullanabilseydik olmaz mıydı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 benzinli motor ile alakalı 2020 ve 2022 sonrası sorun bilinçsiz servislerin doğru yağ koymaması veya bakımların geciktirilmesi. Bunun dışında çok yoğun trafikte rampalarda vs aracı kullanıyorsanız yağ ömrü erken bitebilir. Buna göre daha erken bakıma götürmekte fayda var. Bu motor üst üste ödül almış bir motor.


    Dizel motora gelirsek, filtrelemenin iptal edilmesi çok yanlış bir hareket. Araç bu durumda izin verilenin 40 misli doğrudan kansere sebep olan Nox yayılımına sebep oluyor.


    Güncel euro 6 ve yukarısı düşük hacimli turbo motorlar malesef hassas. Kullanırken dikkatli olmak gerekiyor. Yoğun egzoz filtrelemesinden dolayı araç rahat egzoz çıkışı yapamıyor. Bundan dolayı ani gazlarda yakıt tam olarak yanamayabiliyor. Buda bir süre sonra kurum birikmesine sebep oluyor. Bunu engelleme amaçlı aracı dinleyerek kullanmak gerekir. Motor tam ısınmamış iken ani gazlanmadan yüksek devirden kaçınmak lazım. Yoğun trafikte kaldıysanız, bir süre aracı düşük vites yüksek devirde kullanın ki, motor bir bağırsaklarını temizlesin. Bunun dışında dizel sahiplerinin 30dk sürecek uzun yolda devirli kullanım yapmaları belli sürelerde bir, sorunsuz bir kullanım sağlayacaktır.


    Eski euro4 motorları trafiğin içinde tepe tepe kullanabiliyorduk, ama bu güncel motorları kullanırken dinlemek lazım.


    Bu motorlar zaten yapısı gereği normal atmosferik motorlara göre daha yüksek basınç ve yanma sıcaklıklarına sahipler. Buna yoğun trafik, rampaları ekleyip birde hep motor daha gazı yemeden bol bol gaz verdiğimizi düşünürsek aşırı ısınma kaynaklı yağ ömrü daha erken bitiyor.


    97'den beri ehliyetim var. Bugüne kadar sattığım her araçta hemen hemen motoru ne zaman yıkattınız diye sormuşlardır. Adam akıllı aracı bile yıkamam, motor kaputunu bile açmam esasen. Ama işte aracı düzgün kullanınca motorun sağında solunda yağ lekeleri olmuyor.


    Alıntı

    metni:
    dwdd sektörden bir mühendis olarak duruma açıklık getirelim.triger kayışının yağın içinde olmasının birçok sebebi var. bunların en başında sürtünmeyi, titreşimi ve ses düzeyini azaltmak. %1-2 oranında yakıt avantajı sağlamak, (bir firma için iyi bir oran) ve emisyon değerlerini düşürmek. sistemin amacı bu. sistemin ilk tasarımı fransızlara değil tam aksine amerikalılar. bu sistem ford'un bazı ecoboost modellerinde, kısıtlı vw ve opel modellerinde denenmiş. honda' da bazı araçlarında bu tip bir triger kayışına sahip. buradaki dezavantaj ise kauçuk malzemenin motor yağının etkisiyle birlikte zaman içinde aşınması. zincirli sistemlerin de kendilerine göre dezavantajları ve problemleri mevcut. (vw tsi motorlarında triger zinciri kronik bir sorun) burada olay tamamen marka stratejisi ve tercihi.
    her markanın kronik problemleri var. buna audi-bmw- mercedes dahil. burada gelip sürüş zevki fakiri corolla ya da saatli bomba dsg li markayı övmenin anlamı yok. onların da kendine göre iyi ve kötü olduğu noktalar var.
    ortada henüz gerçekleşmiş bir rezalet yok. markanın belirlemiş olduğu yıl ve km içinde, tüm bakımlar yetkili serviste yapıldığı halde kayış kopması yaşarsanız bu bir rezalet olur. oldu olacak fren balatalarını da garantiden değiştirin :). ayrıca psa grubu ,2023 yılında kayış üreticisini değiştirdi. 2023 ve sonrası araçlar için daha dayanıklı bir kayış kullanılıyor. fransa'da 10 yıl - 175 bin km garanti olayı getirildi bu araçlara. türkiye'deki servisler için bir şey diyemiyorum. gerekli durumlarda da malum hak hukuk işleri ülkemizde ağır ve sağlıksız işliyor. avrupa'da da triger kayışı sorunu yaşayan kullanıcıların çoğunda kayış değişim süreci geciktirilmiş. sonra da mahkeme süreci başlatılmış. yabancı forumlarda 5 dk gezinerek görebilirsiniz. 
    yapılması gereken şey gayet basit. garanti dışı bir araca sahipseniz (2022-2023 üretimi öncesi dahil) triger kayışını continental ya da dayco marka bir kayış ile değiştirmek. garantili bir araca sahipseniz bakımlarını serviste yaptırıp zamanını aksatmamak. bazı üretim serilerinde marka araçları geri çağırıp ücretsiz değişim yaptı. şase numarasından ya da yetkili servisinizdan bunu öğrenebilirsiniz. her bakımda da yağ karterinin içini temizletin. bakımları zamanında yapılmış araçlarda bu tür sorunlara çok daha az rastlanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YBA -- 21 Temmuz 2024; 0:41:55 >




  • Direksiyon ve koltuk ısıtmayı deneyen var mı? çalışması için kaloriferi de mi açmak gerekiyor?


    Direksiyon ısıtmayı açtım ılık gibi geldi pek bi şey hissetmedim. Koltuk ısıtma ise hiç çalışmıyor gibi. Elimi koyduğumda bir sıcaklık gelmedi.

  • cream cheese kullanıcısına yanıt

    Malum yaz aylarındayız, belirli derece üzerinde olduğu için çalışmıyor olabilir. Soğuk havaları bekleyin, cayır cayır ısıtıyor Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YBA kullanıcısına yanıt

    O karter bir kere açıldıktan sonra orjinali gibi toplanamıyor artık hep yağ terlemesi yapmaya başlıyor. İkide bir karter açıp içini temizlemek düpedüz üretim hatasıdır bence.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Puretech savunduğumdan değil ama karteri açıp, kapatırken contasını düzgün takmadan montajını yapıp yağ terlemesi yaptıran ustalara da selam olsun buradan.


    Orijinal ve kaliteli conta kullanan ve uygulamayı sorunsuz yapan usta 1 milim yağ terletmez. Yalnızca bu 1.2'lerde değil bütün motorlar için geçerli. Çok basit tasarım aslında, 2 kapak birbirine oturacak arada sızdırmazlık contası. Bitti gitti.


    Bu motorun en büyük problemi çok çok iyi kullanılan senaryoda bile 60.000'de bir triger değişimi gerektirmesi. Değiştirmeden 75-90'lara çıkmak büyük özgüven ister. Hele 100K+ kullanıp da sıkıntı yaşamayan varsa helal olsun derim, hep uzun yol falan yapıyordur o motoru 2500-3000 devirden yukarıda kullanmıyordur.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Uzun uzun yazdım, tekrara gerek yok, yurtdışı forumlara bakabilirsiniz. Başarılı bir motor. Ama ülkemizde sorun çıkarma oranın fazla olma meselesi yüksek ihtimal ile bilinçsizlik kaynaklı. Bu motorun yağı özel, belli özellikte yağ konması gerekiyor. Ama servisler ne derece bu kurallara uyuyor, al yağ ne farkeder bunu koy diyebilir. Ben benim aracı bakıma verdiğimde teknik sorular sordum cevap veremediler, usta geldi oda saçmaladı. Araç hakkında bilgisi benden az. Bir daha ki sefere baktım araştırdım farklı servise götüreceğim, Sarıyerde ki servisi tavsiye ettiler.

  • Arkadaşlar herkese tekrardan merhaba. Aklıma takılan bir şey oldu cevaplayabilen olursa sevinirim. 1.5 dizel için opelin kullanım kılavuzunda her 1000km için 0.85lt adblue tüketir yazıyor. Aynı motor şanzımana sahip c5 aircross kullanım kılavuzunda ise full adblue tankı ile 6500km gider yazıyor. Her iki araçta da adblue tankı 17 litre. Ben bir şey anlamadım bu işten. Bilen varsa yazabilir mi doğrusu hangisi?

  • YBA kullanıcısına yanıt

    O zaman toparlıyorum arkadaşlar:


    Uzun yıllar aracını kullanacak 1.2 Puretech sahipleri için,


    *PSA onaylı yağ, 15.000'de bir değişim.

    *60.000 - 75.000 aralığında triger seti değişimi. Bence bu aralıkta devirdaim değişmesine pek gerek yok. 150.000'de de o değişir gerekiyorsa.

    *EAT8 için 75.000KM'de bir yağ değişimi (Doldur boşalt değil, özel servislerde bu iş için üretilmiş cihaz ile full yağ yıkama ile birlikte)

    *Minimum kısa mesafe kullanım senaryosu. (Her gün kontak aç 2-3 km git kapa motorun yapısı gereği yağa zamanla daha çok benzin karışıyor, triger aşınmayı artırıyor)

    *Gerekli olmadıkça yüksek devirlerde kullanmamak (6500 devre kadar çıkıyor çok yüksek bir devir)

  • Rebornx4 kullanıcısına yanıt

    Selamlar,


    Ben o en kötü senaryoda kullanmak zorundayım maalesef, hanım 3 kilometre uzaktaki okula hafta içi her gün gidip gelecek. Araç henüz 3000 kilometrede, ekstra dikkat etmeye çalışacağım. Gerekirse 50 binde değiştiririm trigeri, zaten benim için 4-5 yıl demek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Grandland almayı planlıyorum tavsiye eder misiniz?

  • ilfenomeno92 İ kullanıcısına yanıt

    Senede bir bakım yaptırdığınızı varsayarsak bence 6. ayda ya da 7500'de mini bir yağ değişimi sizin işi kurtarır gibi hocam. Normalde hiçbir şey olmaması lazım ama motor hassas maalesef mikro hesap yaptırıyor insana.


    Bazen diyorum yani bir araç için bu kadar uğraşılır mı? 1.4 1.6 MPI düz atmosferik araçlar 400.000 yağ su koyup gidiyor şaka gibi.

  • Rebornx4 kullanıcısına yanıt

    Benzinli araç için 6500 devir yüksek değil. Aksine arada sırada zorlamak gerek yoksa motor sağırlaşıyor.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Hocam arada sırada basmaktan bahsetmiyorum. 3 silindir motor zaten devri sever ondan sorun yok. Ancak sürekli spor mod tapagaz 5000-6500 arası sürerseniz motoru elinize alırsınız :)

  • Merhabalar, bugün itibarıyla aranıza katılmış bulunuyorum.Hepimiz için kazasız belasız kullanmak dileğiyle.

  • ocalengin O kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun hangi donanımı ve motor modelini kaça aldınız ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpiron

    Arkadaşlar herkese tekrardan merhaba. Aklıma takılan bir şey oldu cevaplayabilen olursa sevinirim. 1.5 dizel için opelin kullanım kılavuzunda her 1000km için 0.85lt adblue tüketir yazıyor. Aynı motor şanzımana sahip c5 aircross kullanım kılavuzunda ise full adblue tankı ile 6500km gider yazıyor. Her iki araçta da adblue tankı 17 litre. Ben bir şey anlamadım bu işten. Bilen varsa yazabilir mi doğrusu hangisi?

    Evet arkadaşlar, böyle bir soru sormuştum cevabı kendim vereyim. Deneme yanılma yöntemi oldu biraz.

    3400km önce araç adblue ışığı yaktığında serviste 10lt adblue eklemiştim. Citroen kılavuzundaki gibi bir depo adblue ile 6500km gideceği varsayımı ile(opelin kılavuzundaki 1000km'de 0.85lt bana çok ütopipk geldiği için) aracımın son doldurduğum zamandan geçen 3400km mesafede yaklaşık 9 litre adblue tükettiğini hesap ettim. 10lt'lik yeni bir bidon adblue aldım servisten ve araca ekledim, 9 litreden biraz daha fazlasını aldı, bidonun içinde 1 litreden az bir miktar kaldı onu da başka bir araca ekledim.

    Demek o ki opel grandlandin kullanım kılavuzunda yazan 1000km mesafe için 0.85lt adblue tüketimi tamamen hayal ürünü. Hesabınızı 6500km olarak yapabilirsiniz denendi onaylandı. Bir de ne gerek vardı yanınca doldururdun diye düşünen olursa hem merak diyelim hem de aracım ile yaklaşık 4000km sürecek bir yola çıkacağım için yolda uğraşmak istemedim





  • 6 ay önce sıfır aldığım aracımda tavanda boya atması mevcut, konuyla alakalı dava mı açmak gerekiyor bayiye mi ulaşmak gerekiyor yoksa servisle mi görüşmek gerekiyor? Sizin tecrübeniz nedir bu sorunla ilgili?

    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi

    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.