Şimdi Ara

makyajlı megane dci 100bg test sürüşü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
1.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:


    Orjinalden alıntı: mastertr

    Dozlama sorununu şu şekilde anlatayım; frene basıyorsun ama sanki yetersiz basmışın gibi yavaşlamıyor, çok az daha basıyorsun bu sefer zınk diye öne yığılıyor araç ani fren yapmışın gibi. Yani yumuşak fren yapılmaması durumudur.

    Bu anlattıklarım benim başıma geldi ama fren balataları değişince normale döndü.

    Sorun yaşayan arkadaş balataları değiştirsin

    bende 100 bg dci var öyle bir sorunum yok
    quote:


    Orjinalden alıntı: the engine
    fransada da 86 ve 106 hp lik modelleri varmış renoda ayıp ediyor her yıl beygir arttırıyor gıdım gıdım..

    86 ve 106 g olan motorlar Türkiyedeki 80 ve 100 bg motorlarla aynı.hatta chip tuningle 1200-1500 ytl vererek 80 bg'lik motoru 105 bg 240 nm motora dönüştürmek mümkün.
    Renauult servis'e 80 ve 100 bg arasında yapısal bir fark olup olmadığını sorduğunda aldığım yanıt sadece yazılımları farklı oldu.
    100 bg alırken bayağı bir düşündüm daha ucuza 80 alıp sonra chip uygulatayım diye ama garanti olayından dolayı vazgeçtim
    niye böyle birşey yaptılar anlamadım servistekilerin söylediğine göre Türkiyedeki yakıttan dolayı güçleri sınırlamışlar.


    quote:



    Orjinalden alıntı:araba hastası
    RENAULT MEHANE ÇOK GÜZEL BİR ARAÇ AMA 1.5 DCİ 100 BG SIKIŞTIRILMIŞ BİR MOTOR.DOLAYISIYLA ÇABUK MOTOR İSTEYECEKTİR.BUNUN İÇİN DİKKATLI VE DÜZENLİ KULLANMAK GEREKİR.AMA ÇOK KISA ÖMÜRLÜ BİR MOTOR

    Renault'un motorları hiç bir zaman kısa ömürlü değildir.o hacimde 100 bg az bile




  • Arkadaşlar aynı otomobili bende kullanıyorum 100bg lik olanını.Beygir motora fazla diye birşey söz konusu değil aksine altınızda 1200kg lık bir otomobil olduğunu unutarak kullanıyorsunuz.Araç dizel olmasına rağmen ani hızlanmalarda çabuk tepki veriyor,çabuk hızlanıyor...Fren dozajı konusuna gelince bu problemi bende yaşıyorum ama bu benim kullanıdığım ilk abs li araç bence sebebi bu bir süre sonra alışılabilir....bahsetmek istediğim diğer konuda megane 2 nin yeni versiyonun bir türlü aile otomobili imajından sıyrılamaması yada birileri tarafından sıyrılmasına izin verilmemesi....Avrupa bu araç "SPORT SALOON" ismiyle satılıyor...İsteyenler bakabilir...Yeni jantlarıda arabaya fazlasıyla spor bir hava katmış bence(ince çubuk şeklindeki) bu yüzden hala -----"ağır araba,yok efendim onu alacağıma yeni focus tdci alırım,şunu yaparım,bunu yaparım,fransız değil mi ne varsa almanda var kardeşim"----gibi vasıfsız,kulaktan dolma bilgilerle yapılmış yorumlara kulak asmayın,gidin kullanın, test edin fikir sahibi olun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: crast

    Arkadaşlar aynı otomobili bende kullanıyorum 100bg lik olanını.Beygir motora fazla diye birşey söz konusu değil aksine altınızda 1200kg lık bir otomobil olduğunu unutarak kullanıyorsunuz.Araç dizel olmasına rağmen ani hızlanmalarda çabuk tepki veriyor,çabuk hızlanıyor...Fren dozajı konusuna gelince bu problemi bende yaşıyorum ama bu benim kullanıdığım ilk abs li araç bence sebebi bu bir süre sonra alışılabilir....bahsetmek istediğim diğer konuda megane 2 nin yeni versiyonun bir türlü aile otomobili imajından sıyrılamaması yada birileri tarafından sıyrılmasına izin verilmemesi....Avrupa bu araç "SPORT SALOON" ismiyle satılıyor...İsteyenler bakabilir...Yeni jantlarıda arabaya fazlasıyla spor bir hava katmış bence(ince çubuk şeklindeki) bu yüzden hala -----"ağır araba,yok efendim onu alacağıma yeni focus tdci alırım,şunu yaparım,bunu yaparım,fransız değil mi ne varsa almanda var kardeşim"----gibi vasıfsız,kulaktan dolma bilgilerle yapılmış yorumlara kulak asmayın,gidin kullanın, test edin fikir sahibi olun.

    malesef bu türk halkının genelinde önyargı ve sabit fikirlilik var.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: er9en


    quote:

    Orjinalden alıntı: crast

    Arkadaşlar aynı otomobili bende kullanıyorum 100bg lik olanını.Beygir motora fazla diye birşey söz konusu değil aksine altınızda 1200kg lık bir otomobil olduğunu unutarak kullanıyorsunuz.Araç dizel olmasına rağmen ani hızlanmalarda çabuk tepki veriyor,çabuk hızlanıyor...Fren dozajı konusuna gelince bu problemi bende yaşıyorum ama bu benim kullanıdığım ilk abs li araç bence sebebi bu bir süre sonra alışılabilir....bahsetmek istediğim diğer konuda megane 2 nin yeni versiyonun bir türlü aile otomobili imajından sıyrılamaması yada birileri tarafından sıyrılmasına izin verilmemesi....Avrupa bu araç "SPORT SALOON" ismiyle satılıyor...İsteyenler bakabilir...Yeni jantlarıda arabaya fazlasıyla spor bir hava katmış bence(ince çubuk şeklindeki) bu yüzden hala -----"ağır araba,yok efendim onu alacağıma yeni focus tdci alırım,şunu yaparım,bunu yaparım,fransız değil mi ne varsa almanda var kardeşim"----gibi vasıfsız,kulaktan dolma bilgilerle yapılmış yorumlara kulak asmayın,gidin kullanın, test edin fikir sahibi olun.

    malesef bu türk halkının genelinde önyargı ve sabit fikirlilik var.


    yevet çok doğru söylüyosun.Bu yüzden avrupalılar 1975 model arabasında abs kullanmaya başlamışken.Biz 2000 yılında hala doğan,şahin üretimine devam ediyorduk sorgusuz sualsiz.Şu an geldiğimiz nokta geriye bakınca devrim gibi geliyor.İnsanlar akıllındılar sorgulamaya başladılar.Herkes artık ABS-ASR nedir ne değildir az çok fikir sahibi.Bu Bile ne kadar yol aldığımızın bir göstergesi.diyorum ben




  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    quote:

    Bu test otomobilimizden kaynaklanan bir problem de olabilir.


    Megane iyi, güzel de şu tabir artık çok ilgimi çekmeye başladı otomobil dergilerinde. Otohaber'de de neredeyse her testte karşılaşılabilen bir durum bu. Yok efendim 207'nin kolu gevşek, Clio'nun butonu basmıyor vs.. Hatta Mercedes R Serisi otomobilde bile bir sorun vardı, yine "Bu test otomobilimizden kaynaklanan bir problem de olabilir." tabiri kullanıldı.

    Ya firmalar dergilere bozuk araçları veriyorlar, ya da otomobiller eskisi kadar sorunsuz çıkmıyor fabrikadan.


    İşte eski Renault-Tofaşların da bu yönünü seviyorum.Arabalarda ne beyin var,ne zırt pırt hata veren sensörler,ne bilmemne metreler...Taş gibi arabalar,yağını suyunu verirsen,bir de arada bir balatalarını filtrelerini değiştirirsen ne servis ister,ne bilgisayar.Adamı yolda bırakan fabrika hatası elektronik parçaları da yoktur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mastertr

    Dozlama sorununu şu şekilde anlatayım; frene basıyorsun ama sanki yetersiz basmışın gibi yavaşlamıyor, çok az daha basıyorsun bu sefer zınk diye öne yığılıyor araç ani fren yapmışın gibi. Yani yumuşak fren yapılmaması durumudur.

    Bu anlattıklarım benim başıma geldi ama fren balataları değişince normale döndü.

    Sorun yaşayan arkadaş balataları değiştirsin


    Bir de bunu anlamam.Yeni arabalarda nasıl dozlama sorunu oluyor anlayabilmiş değilim.Ben 92 Broadway'de hiç dozlama sorunu yaşamıyorum,frene ne kadar basarsan araba o kadar yavaşlıyor.Otomotiv teknolojisi bu kadar gelişti,fren mesafeleri 100 km hızda 30'lu rakamlara düştü ama hala fren pedalı ayarsız araba yapan firmalar var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: araba hastası

    RENAULT MEHANE ÇOK GÜZEL BİR ARAÇ AMA 1.5 DCİ 100 BG SIKIŞTIRILMIŞ BİR MOTOR.DOLAYISIYLA ÇABUK MOTOR İSTEYECEKTİR.BUNUN İÇİN DİKKATLI VE DÜZENLİ KULLANMAK GEREKİR.AMA ÇOK KISA ÖMÜRLÜ BİR MOTOR



    Ya yeter ne bu cahilliktir ya? Sıkıştırılmış bir motor olsaydı yakıt tüketimi çok olmaz mıydı sence sayın araba cahili? 1.5lt 106bg 240nm motor da var, ödüllü bir motor, onu getirmiyorlar Türkiye'ye.. O da mı sıkıştı? Senin mantığna göre 80hp ideal güç gerisi sıkıştırma öyle mi? Ya gidin azcık öğrenin şunları lisede mf okuyan herkes bile bilir ya..
  • yaw bu reno ne acayip firma yap şu motoru 1.6 lt rakiplerinle rekabet et işte yok illa 1.5 motor yapıcak insanın aklı karışıyor 1.6 yap işte milletinde bu kasayı bu motor kaldırmaz fikrini çürüt.Arabayı burda üretiyoruz ama yeni teknoloji motorları göremiyoz 3000 km ötedeki adam yeni ödüllü motorla gezicek biz burda hala 1.5 lt 100 bg lik motor çıkmış diye övünücez adamlar bu motoru unutmuş biz seviniyoz.
  • BEN 1.9 LAGUNADA KULLANDIĞIM İÇİN NASIL BİR DİZEL OLDUĞUNU ÇOK İYİ BİLİYORUM.Kİ BU 1.5 DCİ.ARTIK GERİSİNİ SİZ DÜŞÜNÜN.SANIRIM BU SÖZ BAZILARINA ULAŞMIŞTIR.
  • O ARABA CAHİLİ DİYEN ARKADAŞ DAHA SENİN ÖĞRENMEN GEREKEN ÇOK ŞEY VAR..SEN DAHA ARAÇLARIN MOTORLARINI TANIYACAKSINDA OHOOOOO ÇOK BEKLERİZ.BEN BU İŞİN İÇİNDEYİM.DAHA ÖĞRENMEN GEREKEN ÇOK ŞEY VAR.BAKSANA DAHA BANA 1.5 MOTORU TARTIŞIYOSUN.BU ARADA HERALDE SENDE O ARAÇTAN VAR HERALDE ONUN İÇİN BÖYLE SAVUNUYOSUN KENDİNİ.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: araba hastası

    O ARABA CAHİLİ DİYEN ARKADAŞ DAHA SENİN ÖĞRENMEN GEREKEN ÇOK ŞEY VAR..SEN DAHA ARAÇLARIN MOTORLARINI TANIYACAKSINDA OHOOOOO ÇOK BEKLERİZ.BEN BU İŞİN İÇİNDEYİM.DAHA ÖĞRENMEN GEREKEN ÇOK ŞEY VAR.BAKSANA DAHA BANA 1.5 MOTORU TARTIŞIYOSUN.BU ARADA HERALDE SENDE O ARAÇTAN VAR HERALDE ONUN İÇİN BÖYLE SAVUNUYOSUN KENDİNİ.


    bende araba cahili olayına katılıyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemy32tr

    yaw bu reno ne acayip firma yap şu motoru 1.6 lt rakiplerinle rekabet et işte yok illa 1.5 motor yapıcak insanın aklı karışıyor 1.6 yap işte milletinde bu kasayı bu motor kaldırmaz fikrini çürüt.Arabayı burda üretiyoruz ama yeni teknoloji motorları göremiyoz 3000 km ötedeki adam yeni ödüllü motorla gezicek biz burda hala 1.5 lt 100 bg lik motor çıkmış diye övünücez adamlar bu motoru unutmuş biz seviniyoz.

    bildiğim kadarıyla TR'de 100 bg satılan motor avrupa'da 105 bg olan motorla aynı sadece yazılımla motor gücü kısıtlanmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: araba hastası

    RENAULT MEHANE ÇOK GÜZEL BİR ARAÇ AMA 1.5 DCİ 100 BG SIKIŞTIRILMIŞ BİR MOTOR.DOLAYISIYLA ÇABUK MOTOR İSTEYECEKTİR.BUNUN İÇİN DİKKATLI VE DÜZENLİ KULLANMAK GEREKİR.AMA ÇOK KISA ÖMÜRLÜ BİR MOTOR



    neden kısa ömürlü bir motor oluyor onu biraz açarmısın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: araba hastası

    O ARABA CAHİLİ DİYEN ARKADAŞ DAHA SENİN ÖĞRENMEN GEREKEN ÇOK ŞEY VAR..SEN DAHA ARAÇLARIN MOTORLARINI TANIYACAKSINDA OHOOOOO ÇOK BEKLERİZ.BEN BU İŞİN İÇİNDEYİM.DAHA ÖĞRENMEN GEREKEN ÇOK ŞEY VAR.BAKSANA DAHA BANA 1.5 MOTORU TARTIŞIYOSUN.BU ARADA HERALDE SENDE O ARAÇTAN VAR HERALDE ONUN İÇİN BÖYLE SAVUNUYOSUN KENDİNİ.



    Daha dün 1.9 dti Scenic kullandım 100hp, lagunayla aynı motoru paylaşıyorlar fakat common-rail teknolojisi yok ve çok eski bir motor, günümüzdeki 1.3lt dizellere göre bile daha fazla yakıyor, bizim ailemizde dizel yok, 2.0 scenic kullanıyoruz savunmamın da alakası yok forumda sor bilen bilir.. O motorun teknik özelliklerini-test verilerini-geliştirilme sürecini de çok iyi biliyorum kaynaklarım var beklerim diyorsan tek tek yazar gösteririm, sıkıştırma motor mantığını söyleyen biriyle aslında tartışmamak lazım, teknolojiye inanmıyorsun anlaşılan, 1.6 litrelik bir motordan dizel olsun şu anda firmalar rahatlıkla zorlamadan 140hp çıkarırlar ama niye böyle bir şey yapsınlar?? Üretim masrafı ve arz-talep meselesi... Şu anda ufak hacimli güçlü motorlar büyük ağabeylerine göre genellikle daha az yakıyorlar pek çok da vergi-bakım vs. avantajları var bu yüzden talep o yöne kaydı şu anda..


    Mesleğin ne merak ettim?




  • iyi hoş ama bu motor yeni olmasına rağmen hala 8 valve niye böyle yapar renault hala anlamış değilim megane ağır bir araba yap 1.7 dci 120 hp fln da biraz rağbet gör
  • Evet neden?
    quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad


    quote:

    Orjinalden alıntı: araba hastası

    RENAULT MEHANE ÇOK GÜZEL BİR ARAÇ AMA 1.5 DCİ 100 BG SIKIŞTIRILMIŞ BİR MOTOR.DOLAYISIYLA ÇABUK MOTOR İSTEYECEKTİR.BUNUN İÇİN DİKKATLI VE DÜZENLİ KULLANMAK GEREKİR.AMA ÇOK KISA ÖMÜRLÜ BİR MOTOR



    neden kısa ömürlü bir motor oluyor onu biraz açarmısın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    iyi hoş ama bu motor yeni olmasına rağmen hala 8 valve niye böyle yapar renault hala anlamış değilim megane ağır bir araba yap 1.7 dci 120 hp fln da biraz rağbet gör

    bende 100 bg var gayette iy performans sorunu yaşamıyorum
    1.7 vergi dezavantajı var.
    daha fazla performans isteyen 1.9 6 vites 130 bg 300 nm 0-100 9.3 sn olan aracı alsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cncrd -- 23 Haziran 2006; 12:37:04 >
  • arkadaşlar şirket şartları dolayısıyla bize 2007 1,5 dci megane verdiler, bu yüzden elimizdeki 2003 vectra 1,6 mızı satıoruz, performans olarak çoğu kişi çekmio falan dese de vectra dan çok memnunduk, yüksek hızlarda hissettirmeyen virajlarda nerdeyse hiç savrulmayan frenleri çok kuvvetli konforlu bir araç vectra, ikisini de kullanmışlar varsa, megane nın ne gibi avantaj ve dezavantajları var vectra ya nazaran?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BatuhanK

    arkadaşlar şirket şartları dolayısıyla bize 2007 1,5 dci megane verdiler, bu yüzden elimizdeki 2003 vectra 1,6 mızı satıoruz, performans olarak çoğu kişi çekmio falan dese de vectra dan çok memnunduk, yüksek hızlarda hissettirmeyen virajlarda nerdeyse hiç savrulmayan frenleri çok kuvvetli konforlu bir araç vectra, ikisini de kullanmışlar varsa, megane nın ne gibi avantaj ve dezavantajları var vectra ya nazaran?

    valla hocam en iyi karşılaştırmayı kendin yapacaksın
    ama ilk hissedeceğin aradaki çekiş farkı olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: araba hastası

    RENAULT MEHANE ÇOK GÜZEL BİR ARAÇ AMA 1.5 DCİ 100 BG SIKIŞTIRILMIŞ BİR MOTOR.DOLAYISIYLA ÇABUK MOTOR İSTEYECEKTİR.BUNUN İÇİN DİKKATLI VE DÜZENLİ KULLANMAK GEREKİR.AMA ÇOK KISA ÖMÜRLÜ BİR MOTOR

    Arkadasim unutmadan buraya bir ornek vermek isterim
    Mazda rx8 1300 motordan 220 kusur beygir elde ederek mukembel bir teknolojiyle satis yapiyor.Simdi sorarim ben sana 1.3 motordan bu beygiri elde edip satisa sunan adamlar bu motoru oyle kisa omurlu olsun diyemi yapiyolar.Ha surasi bir gercek spor bir arabanin motorunun ne kadar omurlu olacagi her zaman tartisilir.Bilinmesi gereken birsey daha varki dizel motorlar benzinli araclara nazaran cok cok daha dayanikli motorladir.En basitinden tum dizel araclarin pistonlari falan celiktirBugun icin 1.5 bir motordan 100 beygir alan bir teknolojiyi motoru sıkıstırıyor diye yorumluyamayiz cunku bu hacimdeki bir motordan bu ve hatta bunun ustu gucleri almak olasidir
    Adamlarin yaptiklari ise sadece bir satis politikasidir.Beygir arttikca fiyat ta artar fakat halbuki ayni motor.Orneklemek gerekirse
    Clio 1.5dci=65 hp
    Clio 1.5dci=80 hp
    Megane 1.5dci=80 hp
    Megane 1.5dci=100 hp
    Gordugun uzere motorlar tamamen ayni fark sadece yazilimda.Hatta sen bu 100 hp olan motorun turbo basincini bir miktar yukseltip chip tuning falan yaparsan bu bile artabilir




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.