Şimdi Ara

MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
257
Cevap
2
Favori
18.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, yıl sonu indirimleri bitmeden en düşük vergi diliminde dizel araba almayı düşünüyorum. Arka park sensörü ve alarm hediyeli opel corsa 1248 dizel enjoy 111 start&stop için 34.000,00.-TL fiyat aldım. Uzak ara en az yakan dizel (şehir içi 4,2 şehir dışı 3.1 ortalama 3.5) olan fakat sikayetvar.comdaki şikayet/otomobilsatışrakamları oranında uzak ara liderliği kimseye bırakmayan opeli almalı mıyım? Aynı fiyata Fiat Linea 1.3 dizel dynamic plus da alabiliyorum. Evliyim, 2 yaşında kızım var. Yakıt tüketimi benim için çok önemli. Malzeme kalitesi olarak opel daha iyi ama Lineanın bagajı Corsanın bagajının hemen hemen iki katı. Çok kararsız kaldım. Sözün özü opel corsa mı Fiat Linea mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim...
  • çocuk varsa linea..
  • bu arada aracımla ilk depoda 820km yaptım,
    bunun 200km si seyrek trafikli şehiriçi diyebilirim
    ortalama 5.3/100 gösteriyordu
    147tl yakıt aldım
    bu iyimi? yoksa daha düşermi acaba?
    saygılar
  • Merhaba,
    Bir gün önce yeni, Palio Premio 1.3 multijet aldım. 20 senedir ilk sıfır arabam oldu.
    Uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.
    Bir önceki arabam Twingoydu ve km de 20 krş luk benzin sarfiyatı ile çok ekonomikti. Multijet li Palio yu tercih etmemin nedeni de düşük yıllık vergisi ve motoru oldu. Bir de fiyatı. Minimum fiyata maksimum donanımlı bir araç. Yolcu hava yastığı hariç hemen hemen her şey var. Bunu da anlamış değilim. Eksta konuyor tamamlayıcı paket adı altında.
    Dizel e bende alışma evresindeyim ve burda yazılanlar çok faydalı oldu.
    Henüz 53 km yol yaptım. 2000 devirden sonra çok fena çekiyor. Koltuğa yapışıyorum resmen... Beni şaşırttı. Serviste ki teslim eden arkadaşa sordum nasıl kullanayım diye, önemli değil nasıl isterseniz dedi. Motor yüksek teknoloji, eski zamanlarda ki gibi değil dedi
    Eski tamircime sordum fazla zorlama dedi. Yanlız arada bir uzun yolda 4000 bin devire çıkar, biriken kurumu atsın tavsiyesinde bulundu.
    Düşük devirde eskilerin tabiri ile motoru sağır yapmıyalım diye düşünmüştüm.

    Neyse yaşadıkça göreceğiz ve yazacağız... Millete faydamız olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rozek
    bu arada aracımla ilk depoda 820km yaptım,
    bunun 200km si seyrek trafikli şehiriçi diyebilirim
    ortalama 5.3/100 gösteriyordu
    147tl yakıt aldım
    bu iyimi? yoksa daha düşermi acaba?
    saygılar


    Normal değer, uzun yolda hız yapmazsanız daha da düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluedreamms

    Merhaba,
    Bir gün önce yeni, Palio Premio 1.3 multijet aldım. 20 senedir ilk sıfır arabam oldu.
    Uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.
    Bir önceki arabam Twingoydu ve km de 20 krş luk benzin sarfiyatı ile çok ekonomikti. Multijet li Palio yu tercih etmemin nedeni de düşük yıllık vergisi ve motoru oldu. Bir de fiyatı. Minimum fiyata maksimum donanımlı bir araç. Yolcu hava yastığı hariç hemen hemen her şey var. Bunu da anlamış değilim. Eksta konuyor tamamlayıcı paket adı altında.
    Dizel e bende alışma evresindeyim ve burda yazılanlar çok faydalı oldu.
    Henüz 53 km yol yaptım. 2000 devirden sonra çok fena çekiyor. Koltuğa yapışıyorum resmen... Beni şaşırttı. Serviste ki teslim eden arkadaşa sordum nasıl kullanayım diye, önemli değil nasıl isterseniz dedi. Motor yüksek teknoloji, eski zamanlarda ki gibi değil dedi
    Eski tamircime sordum fazla zorlama dedi. Yanlız arada bir uzun yolda 4000 bin devire çıkar, biriken kurumu atsın tavsiyesinde bulundu.
    Düşük devirde eskilerin tabiri ile motoru sağır yapmıyalım diye düşünmüştüm.

    Neyse yaşadıkça göreceğiz ve yazacağız... Millete faydamız olsun...



    Hayırlı olsun, iyi günlerde kazasız belasız kullanmanızı dilerim.
    Motoru ilk birkaç bin km çok zorlamayın. Motorun ısınması, düzgün yağlama oluşması, turbo ömrü konularında forumdaki bilgileri okuyun.
    O.B.K üstadın turbo hakkındaki konusunu mutlaka okuyun.
    Motoru arada bir uygun yolda yüksek devirde kullanırsanız sağır olmaz merak etmeyin.
    Bazı donanımların ayrı pakette satılma sebebi, onlar olmadan daha düşük fiyat oluşturup düşük gelili tüketiciye ve şirket filolarına da hitap edebilmek. Canı isteyen premio+tamamlayıcı pkt almakta özgür sonuçta.
    Aslında en güzeli tek tek donanım seçebilmek. Bazıları için estetik görünüm sağlayan ekstralar yerine güvenliği ya da sürüş konforunu artıran teknolojik donanımlar daha önemli olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aoe_


    quote:

    Orijinalden alıntı: rozek

    arkadaşlar dizel takımında da aynı şeyi sordum,
    buraya da kopyala yapıştır yapıyorum
    benzinliden dizele geçince bir de cdti 1.3 olunca bocalıyorum
    özellikle kalkış ve yokuşlarda ve özellikle sabahları
    diğer topikte sorduğum soru;

    yukarıda yazdığım gibi aracım astra 1.3 cdti;
    evimin önünde dik sayılabilecek ve 500m yi bulan bir yokuş var,
    sabahları aracı ilk çalıştırıp hareket edince 3000-3500 devir civarı 2. vitese atıyorum
    ancak aracım ıkına-sıkına zar-zor toparlayıp, atıyorum neredeyse 80m ilerledikten sonra 2000 devirleri buluyor ve kendine geliyor
    yakıt tüketimi olarak 9 ile 20lt arasını görüyorum böyle durumlarda

    ancak dikkat ettimde 1.vites 1500 devir civarı araç hiç zorlanmıyor, sanki rolantide çalışıyor ve 2-3lt arası yakıt gösteriyor

    ben şimdi her sabah çıkmak zorunda olduğum bu yokuşta ne yapmalıyım?
    bana zorlamadan 1.vites çıkmak mantıklı geliyor,
    ama diğer yandan 1.viteste araç kullanmak iyi değildir deniyor herkes tarafından

    yoksa çok mu yavaş vites değiştiriyorum?

    diğer aracım benzinliydi ve 4000-5000 devirlere falan vurup 3. viteste çıkıyordum aynı yokuşu ama yeni aracımı hiç üzmek istemiyorum

    bana yardım edin bu konuda lütfen
    saygılar


    yavaş vites değiştirmede öyle doğru vites değiştirmek daha doğru.
    2. viteste aracınız max torku hangi devirde alıyorsa vites değiştirdiğinizde bu viteste devire sahip olursanız yani 2. viteste max torka geçirdiğiniz anda ulaşırsanız aracınız yokuşu tanımaz.
    bu araçlar turbolu. bizdede opel combo var aynı motor yanılmıyorsam. ilk kalkışta biraz devir vermeden arabayı yerinden oynatamıyorsunuz.
    corsa hafif o yüzden sizde sıkıntı olmaz ancak comboyu bile 2. viteste zorlamıyor bu motor yokuştayken.
    yokuş var yokuş var diyeceksiniz ama evin önündeki yokuş sağlam bir yokuş
    size tavsiyem aracınızı ilk çalıştırdığınızda motorun biraz ısınmasını bekleyin ve 2. vitese seri bir şekilde 1. viteste deviri güzel verdikten sonra değiştirin.
    yada ben beklemem derseniz 1. viteste o yokuşu çıkıp arabayı zorlamamak en iyisi.



    aynı astra bende var sana tavsiye ya yokuşa girmeden 2. vites 2000 devire getir aracını ve biraz gaza dokun ya da aracını 4000 devire getir ve çek araç zaten yine 2000 devire gelir yokuşta araç ister istemez tork kaybediyor birde bu araç yokuşlarda devrini bulduğu zaman iyi gidiyor yoksa dediğin gibi vites küçültmek zorunda kalıyorsun......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rozek

    yukarıda yazdığım gibi aracım astra 1.3 cdti;
    evimin önünde dik sayılabilecek ve 500m yi bulan bir yokuş var,
    sabahları aracı ilk çalıştırıp hareket edince 3000-3500 devir civarı 2. vitese atıyorum
    ancak aracım ıkına-sıkına zar-zor toparlayıp, atıyorum neredeyse 80m ilerledikten sonra 2000 devirleri buluyor ve kendine geliyor
    yakıt tüketimi olarak 9 ile 20lt arasını görüyorum böyle durumlarda

    ancak dikkat ettimde 1.vites 1500 devir civarı araç hiç zorlanmıyor, sanki rolantide çalışıyor ve 2-3lt arası yakıt gösteriyor

    ben şimdi her sabah çıkmak zorunda olduğum bu yokuşta ne yapmalıyım?
    bana zorlamadan 1.vites çıkmak mantıklı geliyor,
    ama diğer yandan 1.viteste araç kullanmak iyi değildir deniyor herkes tarafından

    yoksa çok mu yavaş vites değiştiriyorum?

    diğer aracım benzinliydi ve 4000-5000 devirlere falan vurup 3. viteste çıkıyordum aynı yokuşu ama yeni aracımı hiç üzmek istemiyorum

    bana yardım edin bu konuda lütfen
    saygılar


    Sabah motor soğukken kesinlikle tam gaz verip turboya tam basınç yüklemeyin. Turbo yatağının çok kısa sürede aşınmasına neden olursunuz, masraflı bir arıza çıkar. 3 önerim var.
    1. Sıcaklık ibresi kıpırdanana kadar motoru ısıtın durduğunuz yerde ve öyle çıkın o yokuşu. (ben böyle yapardım)
    2. En az 2 dak. hareket etmeden motoru çalıştırıp 1. vites 2000 devirde (yani maksimum tork devrini gaza en az basarak kullanmak) çıkın yokuşu. (çok beklemek istemediğiniz zamanlarda en mantıklı tercihtir)
    3. Yağınızı bilmiyorum ama tam sentetik olmasında, özellikle motor ve yağ yeterince ısınmadan hareket etmek anlamında, çok fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rozek

    benzinliden dizele geçince bir de cdti 1.3 olunca bocalıyorum
    özellikle kalkış ve yokuşlarda ve özellikle sabahları
    diğer topikte sorduğum soru;

    yukarıda yazdığım gibi aracım astra 1.3 cdti;
    evimin önünde dik sayılabilecek ve 500m yi bulan bir yokuş var,
    sabahları aracı ilk çalıştırıp hareket edince 3000-3500 devir civarı 2. vitese atıyorum
    ancak aracım ıkına-sıkına zar-zor toparlayıp, atıyorum neredeyse 80m ilerledikten sonra 2000 devirleri buluyor ve kendine geliyor



    Aynı sorun bendede var. 4000 devirde 2. vites yapmama rağmen araç bayılıo. Hatta spot edecek hale gelio. Bilmiyorum belki vites geçişim yavaş kalıo olabilir. Onu da zamanla çözerim sanırım. Arada deneme yapsamda şimdilik 1. vites zorlamadan çıkmayı tercih ediyorum. aracın yığılması beni daha çok üzüo. başka bir topikte uzman arkadaşlara sordum. Aracı kesinlikle bayıltmamamı, zorlamamamı söylediler ağır hasarı olabilirmiş. Birde bu durumun motor sıcaklığı ile ilgili olduğunu farkettim. Bende yaklaşık 1 hafta önce aldım. HErşeye rağmen aşırı memnunum. İyiki dizel diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluedreamms

    Merhaba,
    Bir gün önce yeni, Palio Premio 1.3 multijet aldım. 20 senedir ilk sıfır arabam oldu.
    Uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.
    Bir önceki arabam Twingoydu ve km de 20 krş luk benzin sarfiyatı ile çok ekonomikti. Multijet li Palio yu tercih etmemin nedeni de düşük yıllık vergisi ve motoru oldu. Bir de fiyatı. Minimum fiyata maksimum donanımlı bir araç. Yolcu hava yastığı hariç hemen hemen her şey var. Bunu da anlamış değilim. Eksta konuyor tamamlayıcı paket adı altında.
    Dizel e bende alışma evresindeyim ve burda yazılanlar çok faydalı oldu.
    Henüz 53 km yol yaptım. 2000 devirden sonra çok fena çekiyor. Koltuğa yapışıyorum resmen... Beni şaşırttı. Serviste ki teslim eden arkadaşa sordum nasıl kullanayım diye, önemli değil nasıl isterseniz dedi. Motor yüksek teknoloji, eski zamanlarda ki gibi değil dedi
    Eski tamircime sordum fazla zorlama dedi. Yanlız arada bir uzun yolda 4000 bin devire çıkar, biriken kurumu atsın tavsiyesinde bulundu.
    Düşük devirde eskilerin tabiri ile motoru sağır yapmıyalım diye düşünmüştüm.

    Neyse yaşadıkça göreceğiz ve yazacağız... Millete faydamız olsun...



    Aracınız hayırlı olsun. Yaklaşık 8 yıllık benzin ve LPG'li araçlardan sonra bende palio mj'nin 2004'ünü aldım. Bir hafta oldu. Çok memnunum. HEnüz uzun yol deneyimim olmadı ama uzun yolda çok keyif verecek gibi gelio. 1.6, 1.4 kullanan biri olarak 1.3 her ikisinden de daha atak ve torkunu bulunca çekişi daha güçlü bir araç. Bende 2 ay boyunca sabahlara kadar düşünerek, araştırarak ve bu forumu hatim ederek kararımı vermişim. En doğru kararı verdiğimi düşünüyorum. aracımı aldıktan sonra OBK uzmanın açtığı bir topik var, çok çok faydalı olacağını düşünüyorum. Ben fırsat buldukça okuyorum, notlar alıyorum. İyi ki bu forum ve öyle yararlı topikler var diyorum. Orada kullanım ile ilgili özellikle OBK olmak üzere değerli arkadaşların tecrübeyle sabit önerileriyle hareket etmen yararına olur. Tekrar hayırlı olsun. Kazasız kullanın inşallah...
    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/mpage_1/f_/key_//tm.htm#22026445




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak


    quote:

    Orijinalden alıntı: rozek

    yukarıda yazdığım gibi aracım astra 1.3 cdti;



    Sabah motor soğukken kesinlikle tam gaz verip turboya tam basınç yüklemeyin. Turbo yatağının çok kısa sürede aşınmasına neden olursunuz, masraflı bir arıza çıkar. 3 önerim var.
    1. Sıcaklık ibresi kıpırdanana kadar motoru ısıtın durduğunuz yerde ve öyle çıkın o yokuşu. (ben böyle yapardım)
    2. En az 2 dak. hareket etmeden motoru çalıştırıp 1. vites 2000 devirde (yani maksimum tork devrini gaza en az basarak kullanmak) çıkın yokuşu. (çok beklemek istemediğiniz zamanlarda en mantıklı tercihtir)
    3. Yağınızı bilmiyorum ama tam sentetik olmasında, özellikle motor ve yağ yeterince ısınmadan hareket etmek anlamında, çok fayda var.



    hocam sıcaklık ibresi yokki benim araçta
    -bende çok yüklenmiyorum genelde; hatta hiçbir zaman çok yüklenmiyorum
    -ikinci dediğinize katılıyorum, düşük viteste ağır ağır çıkacağım, her sabah 1 dakika gibi çalıştırıyorum ama hava daha da soğuyunca bu süreyi uzatmak gerek bencede; birde sabah 6.30-7.00 arası aracıma bindiğim için gerçekten ayaz oluyor
    -yağ hakkında hiçbir bilgim yok, sıfır alındığı için ne marka var bilemiyorum ve sormak aklıma gelmedi açıkçası
    ama 5000km olunca yağ ve hava filtrei değiştireceğim;
    hangi marka model yağ önerirsiniz mümkünse tam sentetik?


    @gazetem74
    verdiğin bilgiler çok işime yaradı dostum
    söylediklerin doğrultusunda bende düşük viteste çıkacağım mübarek yokuşu
    umarım daha 1 haftada bişey olmamıştır aracıma
    çok teşekkür ediyorum
    saygılar




  • Palio nun el kitabını 2 gündür okuyorum.
    Multijet 1.3 motor için şunu söylüyor anladığım kadarı ile:
    Normal havada yani bu günlerde marşa bastıktan sonra 30 sn çalışır durumda bekleyeceğiz ve sonra fazla gaz vermeden sakin bir şekilde haraket edeceğiz. Bir kaç km motora yüklenmeden gittikten, hararet göstergesi bir çentiği geçtikten sonra yavaş yavaş normal seyrimize döneceğiz.
    El kitabında motorun rolentide değil, yolda ısanabileceğini özellikle belirtiyor.

    Eğer hava - (eksi) değerlerde ise ilk çalıştırma anında 30 sn den fazla beklenmesi yani en az 1 dk uygun olur diyor.
    Eğer yaz mevsimindeysek hiç beklemenize gerek yok bas git diyor.

    Stop etmeden önce de bir müddet sanırım 1 dk. kadar rolantide çalıştırıp, biraz gaz verdikten sonra rolenti ye geldiği anda stop etmek yararlı.

    En az 20 bin km den sonra motorun kendini bulacağını anlatmaya çalışıyor. İşte o zaman maksimum vites yükseltme değerlerini kullanabilirisiniz diyor.
    Bu da hatırladığım kadarı ile
    -1 vites ten 2 vitese 39 km de.
    -2 vitesten 3. vitese 78 km de
    -3. vitesten 4.vitese 105 km de...gibi...
    Bunlar maksimum değerler... Ama bana yüksek gibi geldi bu değerler.
    Özetlersek yeni motoru zorlamıyacağız. Arada bir düz yola çıkıp sakin sakin giderken 5-10 dk. 4000 devirde hız seyiri yapacağız ki kurumları atsın motor.

    Bu kurum işini biliyorum. Denizde 4 saatlik seyirden sonra tekneyle kıçtan kara yanaşırken iskeleye çarpmayayım diye Yanmar dizel motora hafif ileri yol verdiğimde kurum atınca "Ana ne oluyoruz" deyip korkmuştum. Meğerse normalmiş. 4 saat sabit devirde kurum biriktiriyormuş meğerse. Arada bir deviri vites boştayken yükseltme ve düşürme yap demişlerdi.
    Tabii arabada devamlı vitesle oynandığı için sabit devir olmaz. Nisbeten kurum da birikmez kanısındayım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluedreamms -- 18 Aralık 2010; 18:03:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluedreamms
    Palio nun el kitabını 2 gündür okuyorum.
    Multijet 1.3 motor için şunu söylüyor anladığım kadarı ile:
    Normal havada yani bu günlerde marşa bastıktan sonra 30 sn çalışır durumda bekleyeceğiz ve sonra fazla gaz vermeden sakin bir şekilde haraket edeceğiz. Bir kaç km motora yüklenmeden gittikten, hararet göstergesi bir çentiği geçtikten sonra yavaş yavaş normal seyrimize döneceğiz.
    El kitabında motorun rolentide değil, yolda ısanabileceğini özellikle belirtiyor.
    ....


    El kitabında kastedilen normal sakin sürüş ile ısıtma. Bunlar da çok tartışıldı forumlarda.
    Gaza tam olarak bastığınızda, dik yokuş çıkarken, turbo basıncı maksimum seviyeye çıkar ve türbin 100,000 rpm gibi devirlerde döner. türbin mili, piston ve segmanlar yeterince ısınmamış yağ ile ne kadar yağlanabilir siz düşünün artık.




  • Yazmayı unutmuşum,
    İlave olarak bu tür kulanımın yani motoru yolda ısıtmanın ve sakin kullanımın yakıt ekonomisi açısından da yararlı olacağı söylenmekte.

    Dizel acemisi bendenize, ısıtma ve sakin sürüşte 2000-2500 devir aralığında kalmak gerektiği gibi geldi... Daha düşük devirde motor yettiremiyor sanki...

    Doğrumudur Ustalarım???
  • sakin kullanimda devri 2000'in altina dusmuyor 2500'i gecmiyorum. hiz sabitleyiciye aliyorum. (astra classic 1.3 2010 cdti)
  • Abicim O Kadar Çok Şey Söyleniyor ki İnsanın Kafası Karışıyor Vallahi.
    Normalde Aracınızı Isıtana Kadar Turboyu Açmamaya ve Zorlamamaya Çalışın Deniliyor.
    1.3 Multijet Fiorino Emotion Kullanıcısıyım.
    İstanbul'da Yaşıyorum ve Malüm Sıcaklık Şu Aralar 2 C' - 3 C' Arası Seyrediyor.
    Ben Marşa Basıp En Az 1 Dakika Rölantide Çalıştırıyorum Bir Kere Aracı.
    Daha Sonra Çıkmak Zorunda Olduğum Yokuşu 1.Vitesde 2.000 Deviri Geçmeyecek Şekilde Çıkıyorum.
    Araç Isınana Kadarda İbreye Göre, En Fazla 2.Vitesle Yoluma Devam Edip 2.000 - 2.500 Devir Arası Seyrediyorum.
    Motor Normal Sıcaklığına Kavuştuktan Sonrada Vites Geçişlerimi Yine Duruma Göre 2.100 - 2.500 Arası Yapıyorum.
    Yani Şehir İçinde 2.500 Deviri Geçmeyecek Şekilde Vites Yükseltmeye Gayret Ediyorum.
    Fakat Genel Olarak 2.100 Yada 2.200'de Vites Yükseltmeye Çalışırım.
    Yapmış Olduğum Bir Yanlışlık, Hata Yada Eklemek İstedikleriniz Varmıdır Üstadlar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rozek
    hocam sıcaklık ibresi yokki benim araçta
    -bende çok yüklenmiyorum genelde; hatta hiçbir zaman çok yüklenmiyorum
    -ikinci dediğinize katılıyorum, düşük viteste ağır ağır çıkacağım, her sabah 1 dakika gibi çalıştırıyorum ama hava daha da soğuyunca bu süreyi uzatmak gerek bencede; birde sabah 6.30-7.00 arası aracıma bindiğim için gerçekten ayaz oluyor
    -yağ hakkında hiçbir bilgim yok, sıfır alındığı için ne marka var bilemiyorum ve sormak aklıma gelmedi açıkçası
    ama 5000km olunca yağ ve hava filtrei değiştireceğim;
    hangi marka model yağ önerirsiniz mümkünse tam sentetik?


    sıcaklık ibresi: hararet göstergesi. yok mu?
    FIAT'ın tercih ettiği Selenia markasının 5W-30 tam sentetik yağı var modern dizel motorlar için.
    Castrol ve Mobil'in de aynı şekilde tam sentetik, uygun fiyatlı yağları var piyasada. Servise de danışarak bu markalardan birinin en uygun olanını kullanabilirsiniz. Bu ikisi aslında Selenia'dan daha iyi olarak bilinen markalardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    sıcaklık ibresi: hararet göstergesi. yok mu?
    FIAT'ın tercih ettiği Selenia markasının 5W-30 tam sentetik yağı var modern dizel motorlar için.
    Castrol ve Mobil'in de aynı şekilde tam sentetik, uygun fiyatlı yağları var piyasada. Servise de danışarak bu markalardan birinin en uygun olanını kullanabilirsiniz. Bu ikisi aslında Selenia'dan daha iyi olarak bilinen markalardır.






    evet gösterge sadece devir saati, km saati ve yakıt olarak var
    resim koymaya çalıştım
    yani en azından 5-30 tam sentetik yağ almam gerektiğini öğrendim sayenizde
    saygılar

     MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU




  • @bluedreamms
    @Coilover

    Önemli olan vitesi büyüttüğünüzde, motorun tekerlere yeni viteste maksimum torku ürettiği devirde angaje olmasıdır.
    Her vites için yükseltme devri aynı değildir. Yani 2500 devirde vites büyütmek her vites için doğru değildir. Bunları teorik olarak hesaplamak mümkünse de kendiniz de gözlemleyerek çabucak bulabilirsiniz.

    Örneğin maksimum torku 2000 devirde üreten bir araç için ideal vites değişimi:

    1. vites 3200 rpm > 2. vites 2000 rpm
    2. vites 2900 rpm > 3. vites 2000 rpm
    3. vites 2700 rpm > 4. vites 2000 rpm
    4. vites 2500 rpm > 5. vites 2000 rpm


    gördüğünüz gibi geçtiğiniz viteste devrin kaç olacağı önemli ve her vites için farklı (sayılar yaklaşık değerlerdir)
    Yokuş aşağı giderken daha düşük devirler seçilebilir (gaza tam olarak basılmayacağını varsayarak), ama yokuş çıkarken yukarıdaki gibi vites değiştirilmesi daha doğru olacaktır.




  • @ozbak
    Teşekkür Ederim Açıklama İçin Fakat,
    Kafamdaki Soru İşaretleri Tam Olarak Gitti Diyemem
    Benim Bahsini Ettiğim Devirlere Göre Yorum Yapabilirmisiniz ?
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.