Şimdi Ara

EVİNİZDE HANGİ MARKA ÇAMAŞIR MAKİNESİ VAR VE MEMNUNMUSUNUZ (631. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
15.386
Cevap
160
Favori
1.632.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 629630631632633
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sagolasin ado ustad aynen kart ucretini teyit ettireyim tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kadtas kullanıcısına yanıt
    Kağıt üzerindeki özellikleri aynı ise, kalite ve sağlamlık dışında başka fark olmayacaktır.Yıkama performansı, elektrik su tüketimi gibi durumların aynı olması beklenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EPICA kullanıcısına yanıt
    Profilo 140dtr
    Electrolux 1486gdw2

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu örneği daha öncede vermiştim. Ben 3 tane arçelik bulaşık makinesi attım. Daha sonra gittim ucuz bir bosch aldım vede çok memnunum. Şirkete 2011 yılında bulaşık makinesi alındı. Haftada ortalama 17 defa çalışıyor (belki daha da fazla) yani evdeki makineden daha fazla. Bu makineyi biz 499 tl ye koçtaştan almıştık. Arçelikteki en ucuz makine. Mart 2011 den beri makine afedersiniz hayvan gibi çalışmakta, sadece bir defa arıza yaptı o da 80 tl ye halloldu. Benim attığım 3 makinenin yanında bu ucuz makine çok sağlam çıktı. Şans mı desem ne desem bileniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Profilo 140dtr
    Electrolux 1486gdw2

    bunu da electrolux alalım bakalım, sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    İşte benim ısrarla anlatmaya çalıştığım konudur bu. Ne marka alırsanız alınız, BO-ZU-LA-CAK bu 2+2=4 başka izahı yok. Bu durumda ne alınmalı?
    ben diyorum ki 2250TL ye aldığım makine de bozulacak, 850TL ye aldığım makine de bozulacaksa neden 2250TL ödeyeyim?
    2250TL ye makine alıp muhatap bulamamak yerine 850TL ye yaygın servisi ve karşımda muhatabı olan bir marka alırım, hatta mümkünse alt marka alırım zira ben Marka değerine ekstra para ödenmesine de karşıyım.
    ALTUS ile ilgili düşünceniz veya istihbaratınız yanlış, bu tarz bir uygulama yok kesinlikle. bahsettiğiniz uygulamaları her marka yapıyor ancak bu ürünler seri numaraları ile takip edilerek REVİZYON ürün olarak sahaya sürülüyor yani satan da alan da bu ürünün revizyon olduğunu biliyor ki zaten daha düşük bedelli daha kısa süre garantili satın alıyor.
    Ben fiyatını bildiğim için size yazayım bir araştırın buna benzer çok makine bulursunuz FINLUX FXW711 7kg 1000 devir ve display göstergeli üründür. Aynı makinenin display göstergesi olmayan daha basit modeli FINLUX 7101 dir mesela.

    Bu iki örneği şu sebeple verdim. bahsi geçen makine İŞTE BU MAKİNE ile aynı kazana aynı tambur kalitesine aynı motora ve aynı elektronik karta sahip. Bu çamaşır makinesinin anakart fiyatı 130 TL dir. Şimdi bu kart arıza yapsa ne olur yapmasa ne olur? Servise yüksek bedel ödemek zorunda kalmazsınız zira müşteri hizmetlerinden konuyu takip edebiliyorsunuz, hizmet aldığınız CRM çağrı numarası dahi size paylaşılır, servisin bu çağrı içerisinde hangi işlemleri yaptığını ve hangi notları yazdığını, arıza tespitini fiyatlandırma politikasını her şeyi takip edebilirsiniz. yani servis 130TL olan kartı size 230TL ye satamaz, 230TL kart 150 işçilik bana 380TL borcun var diyemez. Çünkü o yedek parçanın fiyarı sistemde 130TL dir. Yine sistemde tanımlı işçilik bedeli de 70Tl dir. bu durumda 200TL ye bitecek bir iş için sizden 350 TL isteyemez gibi durumları sadece yerli firmalarda takip edebilir ve kontrol altında tutabilirsiniz.

    ALTUS Çamaşır makinesini, hele ki arkasında ARÇELİK gibi bir MARKA varken neden almayasınız ki?

    Hocam işin teknik yönlerini Bu derece detaylı incelerseniz, burada ''Ben ustayım'' diyen veya ''Şu markada şu kadar sene çalıştım sakın almayın'' diyen herkesten etkilenirsiniz. Marka düşmanları veya Marka övücüleri ile hareket etmek yerine lütfen kendi mantığınız ile hareket ediniz.
    Klima bölümünde de en büyük çatışmamız bu yöndedir aslında, Ben marka önermek yerine işin mantığını önermeyi ve tercihi sizlere bırakmayı daha uygun buluyorum.

    1000TL bütçe, 7 kilo makine için çok bile hocam, gidin 600-800TL arası makine alın 3 yıl garantili, üzerine +4 yıl ek güvence için de 105TL ödeyin 7 yıl kendinizi güvenceye alın sonra bırakın gerisini satın aldığınız marka düşünsün. 7 Yıl sonra garantisi bittiğinde makine çatlasa ne olur patlasa ne olur hocam zaten ortalama 700TL ye aldınız ve 7 yıl kullandınız


    Bir konuya değinmeyi unuttum onuda ekleyeyim yazıma.
    Şikayetvar endekslerini incelerken, şikayet oranlarından ziyade, teşekkür oranlarını da incelermisiniz lütfen. Çünkü asıl önemli olan konu o dur. Bir üründe sorun yaşadığınızda sizin şikayetinizi teşekküre çevirmek için firmanın girdiği mücadeledir önemli olan.

    Aynı zamanda şikayet oranları satış oranlarına paraleldir, profilo-vestfrost çamaşır makinesi satış oranları düşük olduğundan şikayet oranı da düşük, Arçelik-bosch-vestel makine satış oranı yüksek olduğundan şikayet oranı da yüksek olur bu sizi yanıltmasın, siz şikayetten sonraki geri dönüşleri takip ediniz.

    Merhaba, fikirlerinizi beyan edebilirsiniz; ancak peşin hüküm gibi sunmanız etik değil. 850 liralik bir makine ile 2000 liralık makine aynı demeniz için iki makinenin aynı parçalarla, aynı fabrikada üretilmiş olması gerekir. Sizin mantığınız ile gidersek 4 teker üzerinde giden her şey araçtır o zaman audi alacaklar gitsin fiat alsın. Böyle bir mantık yok. Makinenin yıkama su seviyesi, darbe emiş sistemi, yük algılama yazılımı ve yazabileceğim onlarca şey varken bunları elinizin tersiyle itip hepsi makine yeaa derseniz o zaman herkes akakceye gidip en ucuz makineyi alsın, biz neden forumda paylaşım yapalım ki? Zaten böyle düşününler yüzünden piyasa çöp yığını makinelerle dolu. İyi firmalarin aklı fikri yok mu sizce, ar ge için dünyanın parasını harcayıp, muhendislerle çalışıp daha iyisini yapmaya çalışıyorlar? Herkes Vestel gibi ar ge yatırımı yapacağıma daha az parayı makine değişimi için satış sonrasına harcarım diye düşünüp kolaya kaçmıyor tabi. Bir firmanın kendi içerisinde bile kalite ve donanımda uçurum olan ürünleri varken nu fikrin hüküm gibi sunulması bana mantıksız geliyor.

    Ben bu tartışmaları bu forumda 10 yıl önce yaptım, o yüzden yerli yabancı olayına girmeyeceğim. Ama böyle kesin hüküm süren yüzeysel yorumlar bana etik gelmiyor. Biz oturup bir kumaştan dikilen basit bir tisortten bahsetmiyoruz, onlarca kriteri olan mekanik ve elektroniğin karışımı olan karmaşık bir cihazdan bahsediyoruz. Bu yüzden değil 10 yıl, 2 yıl kullansam bile benim için servis değil, performans ve tecrübe önemli. Böyle olmasa gidip 2 yıl kullanacağım akıllı telefona da o kadar para vermezdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • candogan62 C kullanıcısına yanıt
    Siz yıllarca bu hükümlerinizi yazmışsınız burada sorun olmamış da, ben yazınca neden sorun oldu anlayamadım.
    Bakın ne güzel yazmışsınız fikir beyanı. Ben de fikrimi beyan etmişim.
    Ne yazmışım ben? ''Ne alırsanız alın bozulacak'' yazmışım. Bozuluyor mu bozulmuyor mu onu söyleyin.
    Ne yazmışım ben? vatandaş 2250TL ye sizin audi den almış ama ürün bozulunca muhatap bulamamış yazmışım.
    Ne yazmışım ben? vatandaş X marka kaliteli makine almış ama sadece 450TL kart parası istenmiş, piyasada 650TL ye sıfır makine satılıyor yazmışım
    Siz yıllarca yerlilere ne istediyseniz yazmışsınız yazdıklarınız yalan mıydı? hayır abartılı olanlar olsa da neticede bir çoğu doğru tespitler. Peki benim yazdığım sizin sürekli methettiğiniz makinelerin bozulduğu gerçeği sizi neden rahatsız etti onu çözemedim ben.
    Yerliler bozuluyorsa bana ne zararı var, yabancılar bozuluyorsa size ne zararı var?
    Aklı olan iyi firmaların argelerini görüyoruz işte, ayrıca size Vestel'de arge olmadığını kim söyledi, gidip gezdiniz mi fabrikayı?
    Kusura bakmayınız sizin de sürekli yerlilerie giydirip durduğunuz mesajlarınız bana etik gelmiyor ama yine de yazabiliyorsunuz. Bırakınız ben de canım ne istiyorsa saygı çerçevesinde yazabileyim.




  • Ado kullanıcısına yanıt
    Her makine en sonunda bozulacak elbet ama biri iki yılda bozulacak biri 7-8 yılda bozulacak, birisi kullanıldığı süre boyunca memnun etmeyecek iyi yıkamayacak hatta banyonun yüzünde yürüyecek diğeri performanslı çalışacak, yıllarca yerinden oynamayacak. Ben şahsım adına konuşuyorum kalitesiz bir ürünü sırf servisi iyi veya parça parası düşük diye alıp da sürekli servisle yüz göz olup sinirlerimi yıpratacağıma bir kere kalitelisini alırım başım rahat eder en azından sürekli servisle yüz göz olmam sinirlerim sağlam kalır, performanslı şekilde kullanırım servise işim düştüğünde de sürekli başımı ağrıtmamasının karşılığı olarak iki üç katı ücret ödemekten hiç rahatsızlık duymam. Yine de kimisi ekonomik olsun çamaşırı suya değdirsin yeter der kimisi konfor bekler kimisi de temiz yıkasın der. Bu yüzden herkes beklentisine uygun olanı almalı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batu25 -- 6 Ağustos 2016; 19:12:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batu25 kullanıcısına yanıt
    Aslında farklı şeylerden bahsetmiyoruz, klima bölümünde de sürekli bu tartışma var orada da aynı şeyi yazıyorum, TARZ meselesidir bu. Kimisi ucuz alır kullanır rahat eder veya etmez, kimisi pahalı alır kullanır rahat eder veya etmez.
    Buradaki tek nokta herkesin fikrini özgürce beyan edebilmesinde. Ben böyle rahat ediyorum 43 yaşındayım kullanmadığım teknoloji kalmadı ama ne arabalarımda ne beyaz eşya klimamda ne de televizyonumda veya teleforumda istisnai 1-2 konu dışında hadi kabaca 25 yıldır tek sorun yaşamadım diyebilirim.
    Bir tek arabamın farı patlamıştı chevrolet yetkili servisi tüketici hatası demişti ona para ödemek zorunda kaldım istesem yaygarayı kopartır ödemezdim de nalet olsun 50TL bişi olmaz dedim verdim çıktım. (Farlar açıkken kasise girmişsiniz o yüzden garanti dışı dedi adam bana yaaa, kardeşim sen araba kullanırken kasis görünce far kapatan kaç kişi tanıyorsun?'' dedim tık yoktu
    Bir de Nokia Express telefon vardı yıllar önce ilk çıktığında sıfır alıp bir de sigorta yaptırmıştım ama eşimin elinden kurtulamayıp suya dalmıştı, garantisine lafım yok neticede sıvı teması garantiye girmez ama sigortasıda işe yaramamıştı. bunun gibi antin kuntin şeyler dışında ne arabamda ne diğer ev eşyalarımda mobilyada dahil olmak üzere hiç yüksek markalara yüksek bedeller ödemedim, hiç de sorun yaşamadım.
    Ancak tabi ki kalkıp da burada kimseye de ''Siz de böyle yapın'' demiyorum.

    Yani birbirimizin yazdıklarından rahatsız olmamalıyız. Ben yerli firmaları severim ama, gerçekler karşısında kafamı kuma gömecekte değilim zira yerlisi de yabancısı da babamın oğlu da değil, fabrikalarında hisse senetlerim de yok
    Lakin eğer gerçeklerden bahsedeceksek tüm markaları kapsamalı bu gerçeklik eylemi.
    Klima bölümü için bir konu hazırlamak amacıyla şikayetvar sitesinden bazı verileri inceliyordum da, ne ultra markalar hakkında ne şikayetler var açıp okuyunuz lütfen.
    Ben herkesi TARAFSIZ olmaya davet ediyorum




  • Serrasimo S kullanıcısına yanıt
    Tamda York Sierra klima alma aşamasındaydım hocam. Midea Blanc ve York Sierra arasında gidip geliyordum. Tavsiye etmiyormusunuz ?
  • Serrasimo S kullanıcısına yanıt
    Evet evde kaç yıllık olduğunu bilmediğim en az 20 yaşında eski bir buzdolabımız da var. Vakum gaz şarjından sonra deli gibi soğutuyor soğutmasına ancakkkk,

    1- Çok elektrik tüketiyor
    2- Yazın buzlanmadan dolayı karlı pekmez yapabilirsiniz afiyet olsun
    3- Dengeli soğutması yok
    4- parçasını bulamazsın
    5- Eski nesil soğutucu akışkan kullanıyor
    6- Sesi zaten traktör gibi
    7- En önemlisi mutlu değilim eski teknoloji ile

    Daha saymakla bitmez. Ha siz 50 yıllık buzdolabı ile bu sorunlarla mutlu olacak insan varsa alır ne diyelim

    Buzdolabı öğrencilik zamanımdan kalma halen çalışıyor tabi. Yeni evime geçtiğim zaman inverter kompresörlü yeni nesil bir buzdolabı alacağım.

    Ayrıca size sorum. 10 yıl öncesinin cep telefonunu kullanıyor musunuz? Cevabınız evet ise birşey demiyorum ancak yok en az 2 yıllık cep telefonunuz var ise boş konuşuyorsunuz BENCE. İyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Siz yıllarca bu hükümlerinizi yazmışsınız burada sorun olmamış da, ben yazınca neden sorun oldu anlayamadım.
    Bakın ne güzel yazmışsınız fikir beyanı. Ben de fikrimi beyan etmişim.
    Ne yazmışım ben? ''Ne alırsanız alın bozulacak'' yazmışım. Bozuluyor mu bozulmuyor mu onu söyleyin.
    Ne yazmışım ben? vatandaş 2250TL ye sizin audi den almış ama ürün bozulunca muhatap bulamamış yazmışım.
    Ne yazmışım ben? vatandaş X marka kaliteli makine almış ama sadece 450TL kart parası istenmiş, piyasada 650TL ye sıfır makine satılıyor yazmışım
    Siz yıllarca yerlilere ne istediyseniz yazmışsınız yazdıklarınız yalan mıydı? hayır abartılı olanlar olsa da neticede bir çoğu doğru tespitler. Peki benim yazdığım sizin sürekli methettiğiniz makinelerin bozulduğu gerçeği sizi neden rahatsız etti onu çözemedim ben.
    Yerliler bozuluyorsa bana ne zararı var, yabancılar bozuluyorsa size ne zararı var?
    Aklı olan iyi firmaların argelerini görüyoruz işte, ayrıca size Vestel'de arge olmadığını kim söyledi, gidip gezdiniz mi fabrikayı?
    Kusura bakmayınız sizin de sürekli yerlilerie giydirip durduğunuz mesajlarınız bana etik gelmiyor ama yine de yazabiliyorsunuz. Bırakınız ben de canım ne istiyorsa saygı çerçevesinde yazabileyim.

    Siz yazınca bir sorun olmadı. Yalnızca yazım üslubunuz ve cümle kalıplarınız "Benim fikrim bu"'dan ziyade "Böyledir" tarzında. Yoksa elbette saygı çerçevesinde herkes karşıt görüşlerini bildirmekte özgür ve benim de buna bir sözüm yok ve olmadı da.

    Ancak yönetici olarak belli markaları büyük harflerle vurgulamanız ve yukarıda bahsettiğim konu dikkat çekiyor. Bence bu konularda daha yapıcı olmanızda fayda var.

    Bir de ekstra olarak ben Vestel'de Ar-Ge yok demedim, ama elbette yetersiz buluyorum.

    Bir de ürünler bozulmaz iddiasında bulunmadım ki. Öyle olsa yetkili servis teşkilatları olmazdı zaten sağlam firmaların. Elbette bozulacak. Ama kimi bir kere, kimi onlarca kere.




  • candogan62 C kullanıcısına yanıt
    aslında MARKA-FİRMA kelimeleri ile birlikte anlamını taşığıkları markaları da MITSUBİSHİ veya AİRFEL gibi büyük yazıyorum ama belli bir markaya özel yapmıyorum bunu. o an hangi markadan bahsediyorsam o markayı elimden geldiğince büyük harfle yazmaya çalışıyorum.
    Markaları yazarken hep aynı sıralama ile yazmamaya da gayret ediyorum yönlendirme olarak algılanmaması için. yine de dikkat çektiğiniz noktaları daha fazla göz önünde bulundururum bundan sonra.

    ''Benim fikrim bu'' kısmını üstüne basa basa yazma nedenim belli, bunun bir önerme olduğu fikri oluşsun istemiyorum, ''Ben bu tarz yaptım sorun oldu veya olmadı'' şeklinde.

    Ben de aynı şeyi yazıyorum, kimisi 650TL ye alır bir makine 10 sene sorun yaşamaz bu esnada 2000TL ye makine alan karşısında muhatap bulamamıştır ki ürünü yaptırsın bu durumda 1 kere arıza yapması normal zira ilk arızasında daha onarılamadı ki makine yine arıza yapsın gibi

    Veya gariban 650TL ye makine almıştır ama servis ile de akraba olmuştur artık hatta akşamları birlikte yeme yemeye başlarlar (Şaka değil ciddiyim var bu) öte yandan adam almıştır 2000TL ye makineyi bir daha ne bayiyi görmüştür ne de servisi varmıdır yokmudur onu bile bilmez.

    Peki yukarıdaki iki örneklemeyi de genel nasıl yayarız? eğer adil olacaksak arıza adetlerine odaklanmak yerine satış rakamları ile satışa paralel arıza rakamlarını oran orantı hesabında bakmalısınız.
    ayda 2 tane satan kaliteli X markanın yıllık arıza adeti ile, ayda 200 tane satan X kalitesiz markanın yıllık arıza adetleri elbette farklı olacak ve arıza sayısı yüksek görünecektir. Yani her kaliteli mal alan sırtına yaslanıp 20 sene servis yüzü görmüyor diye bir kaide yok. Benim de vurgulamak istediğim nokta bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadtas

    siemens 14t480tr ve siemens 14w560 arasında ne gibi farklar var. Üretim yerı Tr/Almanya bunun haricinde yıkama perf. verimlilik vs. gibi farkları var mı? 400-500 lıra farka değer mi?

    Merhaba,

    Bu markanın tahmin edebileceğiniz gibi satışını yapıyorum :)

    Şuan en adetli sattığımız model WM12T480TR sizin yazdığınız modelin 1200 devir olanı.

    Yerli ile Alman üretimi cihazlarda şuan aynı motoru kullanıyorlar. Her iki motorda 10 sene garantili.

    Yıkama konusuna gelecek olursakk bu makine arasında Şu daha temiz yıkar bu daha iyi diyebileceğimiz bir şey yok açıkçası.

    Alman üretimine alanlar, daha uzun süre kullanabilmek amaçlı yani dayanıklı olduğu için alıyorlar.

    Şuan ben bana çamaşır makinası olan herkese sizin söylediniz model yerli üretimin söyledigim gibi 1200 devir olanını, bütçesi buna el verenlere ise Almanya üretimi olan modeli öneriyorum.

    Yerliden ortalama 80 90 adet Alman olandan ise ayda 20:25 adet satıyorum. Ve her iki cihazda ortalama bir buçuk sene civarı oldu çıkalı teknik bir sorun olsaydı bugüne kadar karşılaşırdık benim şahsen satış yaptım müşterilerde tek tük hasarlı ürün çıktığı oldu onunda zaten birebir sıfırını veriyor firma.

    Umarım açıklayıcı olmuştur.

    İyi akşamlar dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok acil görüşlerinizi bekliyorum samsung wd0804w8e1/yah modelini teşhir olarak 800 tl ye alma arifesindeyim yalnız üründe yan saçta vuruk var değerli bilgilerinizi esirgemeyin lütfen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merok -- 8 Ağustos 2016; 23:48:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: merok

    Çok acil görüşlerinizi bekliyorum samsung wd0804w8e1/yah modelini teşhir olarak 800 tl ye alma arifesindeyim yalnız üründe yan saçta vuruk var değerli bilgilerinizi esirgemeyin lütfen

    Fazla varsa bende alayım hocam. O paraya daha ne olmasını bekliyorsunuz ?
  • 10 sene kullandığımız 5 kg luk Beko makinemizin Motoru vs bozulunca ve de masrafı 300 400 ü bulur yanıtı gelince yetkili servisten yeni bir makine almak hasıl oldu. Hanım Arçelik diye tutturunca girdik bir bayiye ve Kampanyada olan

    http://www.arcelik.com.tr/camasir-makineleri-8-kg-8123-ycm-camasir-makinesi.html

    Linkteki ürünü 1300 liraya aldık. Umarım en az bir 10 senede bunu kullanırız.
  • Arkadaşlar Siemens WM12T480TR modeline küçükte olsa bir indirim gelecek almayı düşünen arkadaşlar bu akşam yada yarın en geç fiyat çıkmış olacak almasalar ortalama 50 TL ceplerine kalır 👍

    Düşünen arkadaşlara yardımcı olabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesil_dev

    10 sene kullandığımız 5 kg luk Beko makinemizin Motoru vs bozulunca ve de masrafı 300 400 ü bulur yanıtı gelince yetkili servisten yeni bir makine almak hasıl oldu. Hanım Arçelik diye tutturunca girdik bir bayiye ve Kampanyada olan

    http://www.arcelik.com.tr/camasir-makineleri-8-kg-8123-ycm-camasir-makinesi.html

    Linkteki ürünü 1300 liraya aldık. Umarım en az bir 10 senede bunu kullanırız.

    Merhabalar o rakama arçelik yerine düşünürseniz yukarda yazdığım dokuz kilogramlık Siemens makineyi çok cüzi bir farkla alabileceksiniz arçelikdeki ürünü teslim almadıysanız dilerseniz görüşelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • shopsiemens S kullanıcısına yanıt
    3 gün oldu kullanmaya başlayalı. Yıkama ve sessizliğinden de gayet memnunuz ilk izlenim olarak. Yine de mesajınız için Teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 629630631632633
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.