Şimdi Ara

Kışa girmeden aracınızın eksoz bilyasına baktırdınız mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
18.189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Kışa girmeden aracınızın eksoz bilyasına baktırdınız mı?



    Eksoz bilyası maliyeti düşük ve işçiliği zor olan bir parçadır

    Bu sebepten tüm servisler umursamaz, bakmazlar.

    Eksoz bilyası bozuk olan araçlarda sarsıntı, çekiş düşüklüğü, yakıt artışı, gürültü gibi sorunlar oluşur. Katalitik konvertör olan veya olmayan tüm benzinli, dizel araçlarda bulunur.

    Sanayide kime sorarsanız, eksoz bilyasını bilir, nerede yaptırabileceğinizi söyler. Ben her triger değişiminde eksoz bilyamı da değiştiririm. Yakıt sarfiyatına çok büyük etikisi var







  • kafa bulmak için söylenen meşhur söz
  • Hocam green mamba nasıl? Son takip ettiği kadarı ile turbo takılmış motor işleri bitmişti. Arka difüzör arayışı içerisindeydin ne oldu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent Hanna


    Şu otomobil bölümüne TC kimlik no ile üye olunsun artık şu ergen gençlerin mesajları kirletmesin heryeri. Son 1 yıldır kalite çok ciddi düştü konu ve mesajlarda. President gibi büyük deneyim sahibi kişiler çok yararlı paylaşımlarda bulunmaya çalışıyor hayatında otomobil kullanmamış şımarık liseliler gelip burada ahkam kesiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 15 Kasım 2012; 15:51:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent Hanna


    Şu otomobil bölümüne TC kimlik no ile üye olunsun artık şu ergen gençlerin mesajları kirletmesin heryeri. Son 1 yıldır kalite çok ciddi düştü konu ve mesajlarda. President gibi büyük deneyim sahibi kişiler çok yararlı paylaşımlarda bulunmaya çalışıyor hayatında otomobil kullanmamış şımarık liseliler gelip burada ahkam kesiyor.

    Aman sakin gerilmeye gerek yok, daha esprili yaklaşalım

    Rodaj bitti bir süre sonra videoları eklerim proje konusuna




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent Hanna


    Şu otomobil bölümüne TC kimlik no ile üye olunsun artık şu ergen gençlerin mesajları kirletmesin heryeri. Son 1 yıldır kalite çok ciddi düştü konu ve mesajlarda. President gibi büyük deneyim sahibi kişiler çok yararlı paylaşımlarda bulunmaya çalışıyor hayatında otomobil kullanmamış şımarık liseliler gelip burada ahkam kesiyor.

    Aman sakin gerilmeye gerek yok, daha esprili yaklaşalım

    Rodaj bitti bir süre sonra videoları eklerim proje konusuna

    Hocam nasıl sakin olayım eksoz bilyası gibi aracın en önemli hayati parçası hakkında yazılan böyle bir konuda atılan mesajlara bakın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent Hanna

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Ilk defa duyuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Ilk defa duyuyorum.

    Alıntıları Göster
    birde susturucu hava basıncı var kimse umursamıyor ancak 30 psi olmalı, yoksa çekiş muazzam düşüyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    birde susturucu hava basıncı var kimse umursamıyor ancak 30 psi olmalı, yoksa çekiş muazzam düşüyor...

    Aynen. Basınç düşmesinden dolayı arıza lambası yanıyor fakat buradaki MAP (muffler air pressure) sensörü diğer MAP (manifolt absolute pressure) ile katıştırılıyor. Sonra iptal et, lambayı söndür, devam et. Noldu çekiş düştü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    birde susturucu hava basıncı var kimse umursamıyor ancak 30 psi olmalı, yoksa çekiş muazzam düşüyor...

    Aynen. Basınç düşmesinden dolayı arıza lambası yanıyor fakat buradaki MAP (muffler air pressure) sensörü diğer MAP (manifolt absolute pressure) ile katıştırılıyor. Sonra iptal et, lambayı söndür, devam et. Noldu çekiş düştü.

    Alıntıları Göster
    hocam bi arkadaş bu egzoz hava deposuna nitrojen basmış ancak 30 değilde 35 bar olarak basmış, dediğine göre düşük devirlerde çekiş feci artmış araç 100 km de neredeyse 1 litre daha az tuketmeye başlamış, onun yalancısıyım.. bu arada map sesörüne bittim direkt içesim geldi hocam, ne teknoloji yapmış bu japon arkadaş,,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 15 Kasım 2012; 16:41:48 >




  • nitrojen aslında kuru olduğundan susturucunun nemden etkilenmesi ve çürümesini geciktirir, arkadaşınızın aldığı fayda 35 psi basmasından olabilir. nitrojen yerine normal hava da bassaydı bence aynı sonucu alırdı. Tabi nitrojen daha iyi olmuş bence. Mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent Hanna

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Konu garaj'a açılsa daha iyi olurdu ama genede bilgilendirme için teşekkürler.
  • Konuya açıklık getirelim.

    Ekzoz bilyası çok eski ve bilinen bir espri olmasına rağmen hala (geçtiğimiz hafta sonu) bu numarayı yiyenlerin olduğunu öğrendim ve espri amaçlı bu konuyu açtım. Sonra gördüm ki bu forumda benim yazdıklarıma sorgusuz sualsiz inanan arkadaşlarım varmış, espri yapalım derken kendilerini yanlış yönlendirme gibi bir sorumluluğun altına girdiğimi gördüm ve hepsine tek tek PM atarak konunun espri amaçlı olduğunu bildirdim. Bana olan güvenleri için hepsine ayrı ayrı teşekkürü borç bilirim. Özellikle uğurozer'e de esprili katılımı için teşekkürler.

    Eksoz bilyası nedir?

    Sanayide tanıdığı olanlara uygulanan bir espridir. Özellikle yeni araç aldığınızda tanıdığınız bir ustaya gidersiniz. Usta aracınızın her tarafına olması gerektiği gibi bakımı yapar ve ücretini alır. Daha sonra size aracın her şeyi tamam, fakat eksoz bilyasında sorun var falanca ustaya git, benim gönderdiğimi söyle, eksoz bilyasına baksınlar der ve sizi başka bir ustaya yönlendirir.

    Siz gider ustaya beni falanca usta gönderdi, eksoz bilyasında sorun varmış bakabilir misiniz dersiniz? usta hemen elindeki işleri bırakır tabii ki bakalım hemen eksoz bilyası çok önemlidir der ve aracınızın altına üstüne bakar bir yerlerine. Sonra tamam abi hallettim der, siz borcum ne kadar dersiniz. Oda 50 TL. der, öder mutlu ve huzurlu bir şekilde ordan ayrılırsınız.

    Sonuç olarak sizi yönlendiren ve eksoz bilyasını sözde tamir eden arkadaşın o akşamki RAKI parasını ödemiş olursunuz

    Hala uygulanan bir yöntem :) uyanık olun, eğer size böyle bir şey söylenirse espriyi bozmayın, eksoz bilyasını bilirim, çok önemlidir, bu yüzden yeni değiştirdim daha diyip şifreyi verin




  • ben de diyorum egzozun içinde rulmanın ne işi var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    ben de diyorum egzozun içinde rulmanın ne işi var

    Ses yapar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    ben de diyorum egzozun içinde rulmanın ne işi var

    Ses yapar

    konik makaralı yerine yağlı bilyalı taktırmak lazın o zaman

    ayrıca antares yada aşağı eğlence civarında mı oturuyorsun acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    ben de diyorum egzozun içinde rulmanın ne işi var

    Ses yapar

    konik makaralı yerine yağlı bilyalı taktırmak lazın o zaman

    ayrıca antares yada aşağı eğlence civarında mı oturuyorsun acaba

    Yakınım oralara, biraz daha yukarılardayım...




  • ayvalı diyecem bu seferde aşağısındayım diyeceksin
    1-2 kere yeşir delsol gördüydüm. Demek ki senmişsin o
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    ayvalı diyecem bu seferde aşağısındayım diyeceksin
    1-2 kere yeşir delsol gördüydüm. Demek ki senmişsin o

    Gürültülüyse benimdir :) gerçi benden başka yok oralarda bildiğim kadarıyla.
  • bi beyaz nissan S14 vardı gürültücü oda yok uzun zamandır
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.