Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
11
Favori
496.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


    1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

    2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

    3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: habibceylan

    arkadaşlar o kadar yazı yazmanın alemi yok... :D yapmanız gereken çok basit birşey arabanız önden çekişse arabayı 5. vitese veya en son hangi vites varsa atın. sonra frene basarken aynı anda bol gaz vererek yarım debriyaj arabayı kaldırmayı deneyin eğer araba stop ederse problem yok. ama eğer ayağınızı debriyajdan çektiğiniz halde araba gitmiyor hemde stop etmiyorsa balata hapı yutmuş hemen tamirciye gitmenizi tavsiye ederim.
    2. olarak arkadan itişli arabalarda aynı şeyi elfreni ile yapın. yani fren yerine el freni kullanılacak. bu kadar basit. :D



    Bu işlemi yapıp baskı balatayı denemek isterken motoru elinize alma ihtimali var, çok tehlikeli bir hareket, direkt olarak motor kulaklarına yükleniliyor ve motorun şasi bağlantı parçaları, krank, buna bağla organlar ve hatta denemeye çalıştığınız baskı balatayı çatlatabilirsiniz. Hele ki bunu turbo dizelde yaparsanız bir de işin içine turbo kanatlarının yüksek devirde dönerken aniden stop etmesi sonucu yağsız kalması ve içindeki yağın yapışması da eklenecektir.

    Senin anlattığın yöntem bir hastanın yaşadığını kalbini dinleyerek anlamak yerine kafasına odunla vurup "acıdı" diye bağırmasını beklemek gibi olmuş.




  • DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
    1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
    2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
    3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
    4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
    5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
    DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

    BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
    1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
    2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
    3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....




  • Demek ki el freni ile kontrol ediliyormuş. Bir yanlış bilgiyi daha düzelttik. Bilgi için teşekkürler.
  • sahsen benim baskı balata bitmiş . servis oyle diyor

    Olumsuzluklar su

    1- arabayı ilk kalkısta debrijay kavramıyor .
    2- debriyaja itmek için ayagınızın bayagı bir kaslı olması lazım . Çünkü cok sert
    3- sert debriyajdan dolayı vites atmakta zorlanıyor insan
    4- debriyajı takıp gaza basıyorum motor devir alıyor fakat arac daha sonra haraket etmeye baslıyor.

    Olumlu yanları ise basa basa ayagım kas yaptı hiç yoktan 5 cm daha fazla zıplamaya basladım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bmnankara

    Aracın baskı balatasının değişim istediği bir nokta da şudur. Devir saatiniz yukarı doğru çıkarken hızınız aynı oranda artmıyorsa balatanız bitik demektir. Bu durumlarda zaten 60-70lerden fazla sürate çıkamazsınız debriyaj arabayı bırakmaz.

    Bir örnek vereyim; 2. viteste gidiyorsunuz gazı veriyorsunuz hızınız bir türlü artmıyor veya az artıyor ama devri saati coşmuş 5000-6000 falan gidiyor arabayı 3e alıyorsunuz ama bu seferde hızınız düşük olduğundan araba titriyor falan...Artık bu noktaya geldiğinizde aracın balatası bitmiştir hemen servisinize gidin yoksa yolda kalabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pisces84

    arkadaşlar bişey sormak istiyorum.bir yakınımın başına gelen olay şudur.

    araba fiesta 1,4 dizel

    son günler değişik oldu araba kaldırırken titremeye başladı zorlandı bazen.bir de yüksekte kavrıyor idi.son gün ise arabayı vitese alıyorum ama hareket etmiyor.vitese geçiyor yani vites takılmadı gibi bişey yok vitese geçiyor ama kalkmıyor, 1 e atıp gaza basıyorum ama boştaymış gibi oluyor.
    sizce bu arabının ne problemi var arkadaşlar? balatamı koptu, şanzuman mı dağıldı.
    bir de bu araba neden bu durumu gelmiş olabilir.yani kullanımda hangi hata yapılırsa boyle olur.

    engin bilgilerinizle beni aydınlatırsanız sevinirim.
    şimdiden teşekkürler

    debriyaj balatası bitmiş değişimi gerekli araç hareket etmiyorsa çekici çağırıp servis yolu gözüküyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: storm_runner


    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orijinalden alıntı: pisces84

    arkadaşlar bişey sormak istiyorum.bir yakınımın başına gelen olay şudur.

    araba fiesta 1,4 dizel

    son günler değişik oldu araba kaldırırken titremeye başladı zorlandı bazen.bir de yüksekte kavrıyor idi.son gün ise arabayı vitese alıyorum ama hareket etmiyor.vitese geçiyor yani vites takılmadı gibi bişey yok vitese geçiyor ama kalkmıyor, 1 e atıp gaza basıyorum ama boştaymış gibi oluyor.
    sizce bu arabının ne problemi var arkadaşlar? balatamı koptu, şanzuman mı dağıldı.
    bir de bu araba neden bu durumu gelmiş olabilir.yani kullanımda hangi hata yapılırsa boyle olur.

    engin bilgilerinizle beni aydınlatırsanız sevinirim.
    şimdiden teşekkürler

    debriyaj balatası bitmiş değişimi gerekli araç hareket etmiyorsa çekici çağırıp servis yolu gözüküyor


    peki bu duruma gelmemesi için ne yapmak gerekiyor ? bir yerde hata mı yapılıyor da balata bu hale geliyor ?

    yapılan sık hata araç hareket halindeyken debriyaj pedalına yarım basılmaya devam edilmesinden kaynaklanıyor,vites değişimi bitirince debriyajdan ayağı çekmek lazım




  • Baslı balatının bitik olduğunu gösteren güzel bir video

    www.youtube.com/watch?v=01jSp9SgvGE
  • Arkadaşlar öyle hemen balatalar çatlamaz motor kulakları kırılmaz,denemesi şudur.

    4. vitese alıp el freni çekilir.Araca gaz verilir ve debriyaj yavaşça tamamen bırakılır stop ederse debriyaj sağlam etmezde hareketlenmeye çalışırsa bitiyor demektir.

    Servislere yollanan kontrol prosedürü bile böyle servise bırakıp dersen kontrol edin tekniker bunu yapacak yani

    Buyrun aşağıda :








  • eğer yalnış hatırlamıosam ki aynı sorun bendede var servise gitcem
    en iyi anlayabileceğin yer bayır sanırım araba kavramıo örneğin 1 le giderken 2 ye atıosun ama araba bunu geç kavrıo

    bide debriyaj ya çok aşağıda kavrıo yada çok yukarıda onu tam olarak hatırlamıom
  • sanayide şu şekilde yapılıyor tabi elektronik aksamaları fazla olan araçtan bahsetmiyorum
    mesela doğan
    araba çalıştırılır vites 5 e takılırhafif gaz vererekten ayak debriyajdan çekilir
    araç harteket ederse baskı balata kaçırıyordur
    stop ediyorsa durumu iyidir
  • 5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xbagci -- 15 Nisan 2006; 10:42:14 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver




  • bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver





  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bu işin bir yorumuda
    el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1


    quote:

    Orjinalden alıntı: xbagci

    5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
    yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


    bazen banada oluyor bu...


    yani 5 demi kaldıralım arabayı


    sen bidene bak duruma göre haber ver





    yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

    debriyajla alakası yok




  • arkadaşlar... 5. viteste düşük süratte giderken sonuna kadar gaza yüklenin. motorunuz devirleniyor ama aracınız motor devrine paralel bir hızlanma sağlayamıyorsa, debriyajınız kaçırıyor demektir.

    genellikle bu debriyajlar yukarıda kavrarlar..
  • JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.