Şimdi Ara

Bisiklet Surmenin Püf Noktalari

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
26.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nasil iyi bisiklet surulur
    En guvenli nasil surulur
    Nasil hizli gidilir vb konularinda

    Puf noktalari paylasalim bazi arkadaslara yardimi dokunur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PwaGG -- 28 Mart 2014; 17:26:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • biraz uzun
    Bisikleti Sürerken Nelere Dikkat Etmeliyiz-Bisiklet Sürmenin İncelikleri ve Sırları

    Her işin püf noktaları olduğu gibi bisiklet sürmenin de kendine has özellikleri ve incelikleri vardır. Bisikleti tekniğine göre kullanırsanız hem etkin ve verimli bir sürüş deneyimi yaşarsınız hem de bisiklet sürme keyfini çıkartırken sakatlanma riskini en aza indirmiş olursunuz.

    Bisiklet nasıl sürülür ve kullanılır, bisiklete binerken dikkat edilecek temel incelikleri teknik olarak bakalım:

    * Dirsekler serbest, yaklaşık 90 derecelik bir açı oluşturacak şekilde kırık olmalıdır.

    * Gidonu çok fazla olmamak şartıyla sıkı tutun. Eğer avuç içlerinizde beyaz bölgeler oluşuyorsa fazla sıkıyorsunuz demektir.

    * Sırtınızı dik tutun. Omurganız yerle yaklaşık 45 derece açı yapsın.

    * Pedallar üzerinde “ayakta durmaya” çalışın. Seleye oturun ama ağırlığınızın tamamını seleye vermeyin.

    * Pedal çevirmezken pedal kollarını yere paralel tutun (saat 3 ve 9 pozisyonu).

    * Dönüşe girmeden her iki freni de kullanarak yavaşlayın.

    - Eğer yol tutuş iyi ise;

    * Dıştaki pedalı aşağı bastırın ve ağırlığınızı içe verin.

    * Köşeye geniş girin, dönüşün “doruğunu (apex) iç kenara yakın geçin ve geniş bitirin.

    * Eğer bisikletin “sınırlarında” dönüyorsanız ön freni kullanmayın. Ön tekerleğin tüm imkanları zaten dönüş için kullanılıyordur. Eğer bu durumda bir de ön fren kullanırsanız ön tekerleğiniz -çoğu zaman kurtulmanın imkansız olduğu- bir kayma hareketine başlayacaktır. Arka tekerlekler dönüşler sırasında biraz daha serbesttir. Bu nedenle arka frenleri kullanmak daha güvenli olacaktır.

    - Gevşek zeminde dönüş için;

    * Bisikleti görece dik tutarken bedeninizi döneceğiniz döneceğiniz yöne eğin.

    * Ağılığınızı hafifçe öne verip dıştaki pedalı aşağı basın.

    * Bedeninizin üst kısmını döneceğiniz yöne çevirip hafifçe içe yüklenin.

    * Gidonu dış tarafta aşağı itin, içte yukarı çekin.

    * Fren gücünün büyük bir kısmı ön frendedir. Çünkü fren yaptığınızda ağırlığınız öne baskı yapacak ve ön tekerleğin yere iyice tutunmasını sağlayacaktır.

    * Fren gücünüzü maksimuma çıkarmak için fren yaparken ağırlığınızı arkaya verin.

    * Gevşek zeminde freni daha çok kullanmaya çalışın. Çünkü ön tekerlek zemini “yararak” gittiğinden tutunması çok zordur.

    * Kızaklayan bir tekerlek size hiçbir kontrol vermez. Fren yaparken tekerleklerin kilitlenmemesine dikkat edin.

    “ASLA” fren yapılmaması gereken durumlar olduğunu unutmayın.

    * Havadayken asla fren yapmayın. Herhangi bir atlayış sırasında havadayken ön freni sıkmak sizi gidonun üzerinden iyi bir uçuşa götürecektir.

    * Dönüşlerde ön freni kullanmayın. (bkz. Dönüşler)

    * Yokuş aşağı frenleri sıkı tutmayın. Bunun yerine hafifçe sıkın.

    * Vites değiştirirken hafifçe pedal çevirmelisiniz. Pedalları çok güçlü basarsanız zinciri kırmanız işten bile değildir.

    * Eğer “shifter”larınız (vites değiştirme kolu) üzerinde sayılar varsa onları kullanmayın. Bunu yerine diskler üzerindeki diş sayılarına göre vites oranlarını hesaplayın ve onları kullanın.

    * Ne zaman vites değiştirmeniz gerektiğini önceden kestirip (mesela yokuş yukarı çıkarken) mecbur kalmadan değiştirin. Mecbur kaldığınızda çok geç olabilir.

    * Zincirin kırılmasını önlemek için her zaman temiz ve iyi yağlanmış olduğundan emin olun.

    * Pek çok yerde “vitesleri çapraz kullanmayın” uyarısıyla karşılaşırsınız. Yani büyük ayna kol dişlisi ile büyük ruble ve küçük ayna kol dişlisi ile küçük rublenin aynı anda kullanılmaması önerilir. Bunun nedeni dişlilerin çabuk aşınmasını önlemektir. Ancak kaliteli dişliler kullandığınız sürece pek sorun yaratmayacaktır. Ama yine de dişli oranlarınız izin verdiği sürece vitesleri çapraz kullanabilirsiniz.

    * Vites ayarlarını tırmanmaya başlamadan önce yapın. Hangi eğimde hangi vitesin iyi olduğunu anlamanın tek yolu deneme yanılmadır.

    * Uzun mesafeli tırmanışlarda veya gevşek zeminde oturarak, iyi yol tutuşu olan kısa dik yerlerde ise ayakta pedal basmak en iyisidir.

    * Eğer çok hafif viteste olduğunuzu farkederseniz, bir ruble yukarı çıkın. Asla birkaç tanesini birden geçirmeyin.

    * Her zaman yol üzerindeki en düzgün çizgiden gitmeye çalışın.

    * Eğer oturarak tırmanacaksanız, selenin hafifçe önüne oturun.

    * Ön tekerleğin yolu tutmasını garantilemek başınızı gidona yaklaştırın.

    * Gidonu yukarı çekmeyin.

    * Bedeninizi gevşek tutun. Omuzlarınızdan geçen doğrunun yola dik olmasına özen gösterin.

    * Küçük bir vitese geçin ve pati atmamaya çalışın.

    * Ayaktayken çok hızlı pedal çeviremezsiniz ancak her vuruşta çok daha fazla güç uygulayabilirsiniz.

    * Eğer tırmanışı ayakta yapmaya karar verirseniz büyükçe bir vites kullanın.

    * Selenin tam önünde ayakta durun ve göğüsünüz gidonun hizasında olsun. Dirseklerinizi kırın.

    Ağırlığınızı arkaya verin.

    * Pedalları saat 3 ve 9 pozisyonunda tutun.

    * Eğim ne kadar çoksa ağılığınızı o kadar arkaya vermeniz gerekir. Çok dik inişlerde arka tekerleğin üzerine oturur gibi inmek gerekir.

    * Pozitif düşünün ve kafanızdaki düşüş senaryolarına uygun yerler aramaktan vazgeçin. Unutmayın: Baktığınız yere gidersiniz.

    * Ayna kolda büyük dişliye geçin. Bu zincir üzerindeki geri kuvvetlerini arttıracak ve zincirin engebelerde titreşim sonucu şıngırdamasını engelleyecektir.

    * Yavaşlamak için ön, durmak için arka freni kullanın. Ön freni sert kullanırsanız kendinizi superman gibi havada bulabilirsiniz.

    * Frenleri tekerlekleri neredeyse durduracak -ama asla kilitlemeyecek- bir şekilde kullanın. Eğer kilitlenir ve kızaklamaya başlarsa kontrol edemeyebilirsiniz.

    * Omuzlarınızdan geçen doğru, yol çizgisine dik olsun.

    * Bazı durumlarda seleyi dört- beş santimetre alçaltmak işe yarayabilir.

    * Başlangıçta engelsiz, düz zeminde çalışın.

    * Oturun ve ağırlığınızı biraz öne verin.

    * Küçük bir vitese geçin.

    * Pedala çok güçlü basın ve ağırlığınızı arkaya verin. Bu arada gidonu güçle yukarı çekin.

    * Dizlerinizi dışa açın ve ağılığınızı arkada tutmaya çalışın. Pedal çevirmeye devam edin.

    * Eğer çok fazla geri yüklendiğinizi hissederseniz arka freni hafifçe sıkın. Düz pozisyona döneceksiniz.

    * Bir “wheelie” yapın ve ön tekerleği engelin diğer tarafına indirin.

    * Pedalları hemen saat 3-9 durumuna getirin ve ağırlığınızı öne kaydırın.

    * Arka tekerleğiniz engelin üzerinden geçecektir.

    * Bir “wheelie” yapın ve ayna kol engelin üzerine gelecek şekilde inin.

    * Daha güçlü ayağınız önde (yaklaşık 70 derece) inmelisiniz.

    * Ağırlığınızı öne aktarın ve pedal basın. Çok güçlü çevirmeyin yoksa düşersiniz.

    * Dibini göremediğiniz hiçbir suya girmeyin.

    * Eğer çok fazla engel yoksa suda da hiçbir şey yokmuş gibi sürebilirsiniz.

    * Eğer su çok derinse küçük bir ayna kol dişlisi kullanın.

    * Eğer su gerçekten çok derinse “yarım pedal” (3-9 pozisyonunda çeyrek tur pedal çevirme- Ratcheting) gidin.

    * Jantlar ıslanınca fren gücünüzün büyük bölümünü kaybedersiniz. Tetikte olun!

    * Sudan sonra her iki freninizi de “pompalayarak” kurumalarını sağlayın.

    * Ön tekerleğe mümkün olduğunca az ağırlık verin.

    * Eğer sadece küçük bir birikinti ise tam ortasından gidin ki patika zarar görmesin.

    * Eğer derin ve ıslak ise küçük bir vitesle, oturarak geçin ki arka tekerlek “pati” atmasın.

    * Geçtikten sonra her iki freni pompalayarak çamuru temizleyin.

    * Çamur, bisikletinize pek çok zarar verebilir. Özellikle fren pabuçlarını çok çabuk aşındırır.

    * Ön tekerleğe mümkün olduğunca az ağırlık verin ki gömülüp sizi uçurmasın.

    * “Koyu” çamurdan mümkün olduğunca çabuk geçin. Bu hem saplanıp saplanıp kalmanızı engeller, hem de çamur deryasından çabuk kurtulursunuz.

    * Ağırlığınızı her iki tekerleğe eşit bölün.

    * Eğer öne fazla ağırlık verirseniz ön tekerlek saplanır ve uçarsınız. Eğer arka tekerleğe fazla ağılık verirseniz ön savrulur ve bir çizgi üzerinde gidemezsiniz.

    * Mümkün olduğunca hızlı girin ve hızınızı korumaya çalışın.

    * Kumda mümkün olduğunca yavaş dönün ve ağırlığınızı sağa sola kaydırmayın. Sert dönüşlerden kaçının çünkü ön tekerlek zemini -siz durana ya da düşene kadar- kazıyacaktır.

    * “Pürüzsüz” bir sürüş yapmaya çalışın. Fazla güçlü pedal çevirmek yalnızca arka lastiği zemine gömecektir.

    * SingleTrack, yalnız bir bisikletin geçebileceği genişlikte patika demektir.

    * Patikanın sınırlarına bakmaktansa tam karşıya ve ileri bakın. Böylece daha düz bir çizgide sürebilirsiniz. Yine hatırlatayım: Nereye bakarsanız oraya giderseniz. Ağaca bakarsanız ağaca çarparsınız.

    * Patikanın ortası çoğunlukla aşınmış olacağından tüm dönüşü dış çizgiden yapmaya çalışın.

    * Bol dönemeçli patikalarda seleden 4-5 santimetre kalkarsanız, bisikletinizi bedeninizle yönlendirmeniz kolaylaşır.

    * Eğer bir engeli geçemiyorsanız inin ve yürüyün. Bu bazen en iyi çözümdür.

    - Switchback (Patikanın sonundan geriye dönüş)

    * Çoğunlukla (patika çok dar olmadıkça) standart dönüş teknikleri yeterli olacaktır.

    * Patika çok darsa, içteki ayağınızı yere koymak bisikleti etrafında döndürmek için kolaylık sağlayabilir.

    - Öneri!

    Kırmızı ışıkta ayağı yere koymadan durmak gayet hoş olabilir. (İnanın bana bu harika birşey!)

    * Hafif bir eğim bulun ve bisikleti eğime dik olacak şekilde sürün.

    * Pedalları saat 3-9 pozisyonuna getirin. İçteki ayağınız önde, güç ayağı olarak dursun.

    * Bisikleti “nazikçe” durdurun ve ön tekerleği hafifçe yokuş yukarı çevirin.

    * Frenleri kullanmadan ve bisikleti hareket ettirmeden dengede durmaya çalışın. Eğer dışa doğru düşecek gibiyseniz içteki ayağa güç verin. İçe düşecek gibiyseniz içteki ayağınızın gücünü azaltın.

    * Bunu eğimde yaklaşık 30 saniye yapabilirseniz aynı uygulamayı bu sefer düz bir zeminde deneyin.

    * Başlangıçta birkaç alçak basamakla başlayın. İyi yapmaya başlayınca daha dik basamaklara geçin.

    * Yokuş aşağı sürüş pozisyonu alın, ancak ancak seleden yukarda, ağırlık tamamıyla arkada, kollar ve bacaklar mümkün olduğunca gevşek olsun.

    * Bisikletin yere tam dik olduğundan emin olun ve dümdüz bir çizgide sürün.

    * Eğer gerekiyorsa biraz fren kullanın ama havadayken tekerlekleri kilitlemek istemezsiniz değil mi?

    Çokmu uzundu :)
  • Yukari.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • zaten yukarda
  • İyi sürmenin püf noktası çizgi tutmada önünde hayali veya gerçek bir çizgi belirlersin ve o doğrultuda gidersin bu taktikle en dar yerlerde dengeni kaybetmeden gidebilirsin

    Bisiklette drift diye bir şey olmaz anca kaydırırsın bunu yapmak için de (en iyi şekilde ) önce sağa yatacaksın sonra sola yatarken asılacaksın frene (ya da tam tersi) böylelikle 360 derece bile dönersin yeterince hızlı yaparsan

    En güvenli sürüş ise yukarıda dediklerimin hiç birisini yapmamaktır
  • Pratikle olacak seyler. Trafiğe çıkacaksanız ayrı bir tecrübe. Park etmiş araçlara dikkat. Her an kapıyı açabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alışacaksın,bisikletine alıştıktan sonra istediğini yaparsın.Ben bisikletimle iki elimi bırakarak sağa sola bile dönebiliyorum ve dar yerlerden çok rahat geçiyorum.
    10 yıldır 2 teker kullanınca böyle oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Ege -- 15 Ağustos 2012; 9:41:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu MTB'lerde vites değişikliği sırasında pedal çevirmeyi durdurmak mı gerekiyor,

    yoksa pedal çevirirken mi vites değiştirmek gerekiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihto

    bu MTB'lerde vites değişikliği sırasında pedal çevirmeyi durdurmak mı gerekiyor,

    yoksa pedal çevirirken mi vites değiştirmek gerekiyor?

    Pedal çevirirken yapılması gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yahu bende 2 elimi bırakarak kullanırdım. fazla eğimli olmayan yollarda bile sürdüğümü hatırlıyorum. gel gelelim şimdiye, dengeyi bek bulamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihto

    bu MTB'lerde vites değişikliği sırasında pedal çevirmeyi durdurmak mı gerekiyor,

    yoksa pedal çevirirken mi vites değiştirmek gerekiyor?

    Belli devirde giderken vites attırmak istediğinizde pedal devirini azaltıp vites attırın ve vites geçtikten sonra bisikletin devrine ayak uydurun. Eğer aşırı zorlarsanız attırıcı ve zincire hasar verebilirsiniz.
  • Bisikletteki en iyi ve önemli parça; üzerindeki sürücüdür altınızda dünyanın en iyi bisikletide olsa olay sizde biter.

    Genelde kurallara uyarsanız güvende olursunuz tabi bazı arabalı magandalar yok değil, ama dikkat şart.
  • ayakta yüklenirken vites değiştirmemek gerek ve ortalama bir tempoyla giderken vites değiştireceğiniz zaman tempoyu düşürüp vitesi değiştirip pedal çevirip dişlerini bulmasını sağlayın.
    iyi bisiklet sürmek tecrübeyle olur.öncelikle mesafeleri arttırmanız lazım daha sonra ritminizi bulup sabit bir tempoyla uzun mesafeler gitmeniz lazım.Daha sonra uzun mesafeleri yüksek tempoyla gidebilirsiniz.
    onun dışında 15 dakika yüksek tempolu sürüp 5 dakika aktif dinlenme yaparakta form yükseltilebilir.
  • trafikte srüyorsanız mesela arkanızı kontrol edebilmek de önemli. arkaya göz ucuyla bakış atıp tekrar öne dönmelisiniz en çabuk şekliyle. bunda en büyük dert insanlar çizgisinden sapabiliyormuş arkaya bakarken

    benim de yapamadığım mesela ön vites 2 arka 2de. düşürmek istiyorum. 2-1 yapmamak için önü 1e alıyorum sonra arkayı 3-4e çekiyorum yakın güç olması için. ama ön vitesi değiştirmemle arka vitesi değiştirmem arasındaki 1-2 sn çok saçma oluyor pedallar boşalıyor gibi oluyor bi anda. bi yol bulamadım buna
  • Trafikte olur olmaz kapılarını açan arabalara dikkat etmek lazım.
  • Yokuşlarda başta hız yapmamak lazım aynı hızda çıkınca (uzun yokuşlar için diyorum) kesinlikle daha az yorucu
  • biraz uzun
    Bisikleti Sürerken Nelere Dikkat Etmeliyiz-Bisiklet Sürmenin İncelikleri ve Sırları

    Her işin püf noktaları olduğu gibi bisiklet sürmenin de kendine has özellikleri ve incelikleri vardır. Bisikleti tekniğine göre kullanırsanız hem etkin ve verimli bir sürüş deneyimi yaşarsınız hem de bisiklet sürme keyfini çıkartırken sakatlanma riskini en aza indirmiş olursunuz.

    Bisiklet nasıl sürülür ve kullanılır, bisiklete binerken dikkat edilecek temel incelikleri teknik olarak bakalım:

    * Dirsekler serbest, yaklaşık 90 derecelik bir açı oluşturacak şekilde kırık olmalıdır.

    * Gidonu çok fazla olmamak şartıyla sıkı tutun. Eğer avuç içlerinizde beyaz bölgeler oluşuyorsa fazla sıkıyorsunuz demektir.

    * Sırtınızı dik tutun. Omurganız yerle yaklaşık 45 derece açı yapsın.

    * Pedallar üzerinde “ayakta durmaya” çalışın. Seleye oturun ama ağırlığınızın tamamını seleye vermeyin.

    * Pedal çevirmezken pedal kollarını yere paralel tutun (saat 3 ve 9 pozisyonu).

    * Dönüşe girmeden her iki freni de kullanarak yavaşlayın.

    - Eğer yol tutuş iyi ise;

    * Dıştaki pedalı aşağı bastırın ve ağırlığınızı içe verin.

    * Köşeye geniş girin, dönüşün “doruğunu (apex) iç kenara yakın geçin ve geniş bitirin.

    * Eğer bisikletin “sınırlarında” dönüyorsanız ön freni kullanmayın. Ön tekerleğin tüm imkanları zaten dönüş için kullanılıyordur. Eğer bu durumda bir de ön fren kullanırsanız ön tekerleğiniz -çoğu zaman kurtulmanın imkansız olduğu- bir kayma hareketine başlayacaktır. Arka tekerlekler dönüşler sırasında biraz daha serbesttir. Bu nedenle arka frenleri kullanmak daha güvenli olacaktır.

    - Gevşek zeminde dönüş için;

    * Bisikleti görece dik tutarken bedeninizi döneceğiniz döneceğiniz yöne eğin.

    * Ağılığınızı hafifçe öne verip dıştaki pedalı aşağı basın.

    * Bedeninizin üst kısmını döneceğiniz yöne çevirip hafifçe içe yüklenin.

    * Gidonu dış tarafta aşağı itin, içte yukarı çekin.

    * Fren gücünün büyük bir kısmı ön frendedir. Çünkü fren yaptığınızda ağırlığınız öne baskı yapacak ve ön tekerleğin yere iyice tutunmasını sağlayacaktır.

    * Fren gücünüzü maksimuma çıkarmak için fren yaparken ağırlığınızı arkaya verin.

    * Gevşek zeminde freni daha çok kullanmaya çalışın. Çünkü ön tekerlek zemini “yararak” gittiğinden tutunması çok zordur.

    * Kızaklayan bir tekerlek size hiçbir kontrol vermez. Fren yaparken tekerleklerin kilitlenmemesine dikkat edin.

    “ASLA” fren yapılmaması gereken durumlar olduğunu unutmayın.

    * Havadayken asla fren yapmayın. Herhangi bir atlayış sırasında havadayken ön freni sıkmak sizi gidonun üzerinden iyi bir uçuşa götürecektir.

    * Dönüşlerde ön freni kullanmayın. (bkz. Dönüşler)

    * Yokuş aşağı frenleri sıkı tutmayın. Bunun yerine hafifçe sıkın.

    * Vites değiştirirken hafifçe pedal çevirmelisiniz. Pedalları çok güçlü basarsanız zinciri kırmanız işten bile değildir.

    * Eğer “shifter”larınız (vites değiştirme kolu) üzerinde sayılar varsa onları kullanmayın. Bunu yerine diskler üzerindeki diş sayılarına göre vites oranlarını hesaplayın ve onları kullanın.

    * Ne zaman vites değiştirmeniz gerektiğini önceden kestirip (mesela yokuş yukarı çıkarken) mecbur kalmadan değiştirin. Mecbur kaldığınızda çok geç olabilir.

    * Zincirin kırılmasını önlemek için her zaman temiz ve iyi yağlanmış olduğundan emin olun.

    * Pek çok yerde “vitesleri çapraz kullanmayın” uyarısıyla karşılaşırsınız. Yani büyük ayna kol dişlisi ile büyük ruble ve küçük ayna kol dişlisi ile küçük rublenin aynı anda kullanılmaması önerilir. Bunun nedeni dişlilerin çabuk aşınmasını önlemektir. Ancak kaliteli dişliler kullandığınız sürece pek sorun yaratmayacaktır. Ama yine de dişli oranlarınız izin verdiği sürece vitesleri çapraz kullanabilirsiniz.

    * Vites ayarlarını tırmanmaya başlamadan önce yapın. Hangi eğimde hangi vitesin iyi olduğunu anlamanın tek yolu deneme yanılmadır.

    * Uzun mesafeli tırmanışlarda veya gevşek zeminde oturarak, iyi yol tutuşu olan kısa dik yerlerde ise ayakta pedal basmak en iyisidir.

    * Eğer çok hafif viteste olduğunuzu farkederseniz, bir ruble yukarı çıkın. Asla birkaç tanesini birden geçirmeyin.

    * Her zaman yol üzerindeki en düzgün çizgiden gitmeye çalışın.

    * Eğer oturarak tırmanacaksanız, selenin hafifçe önüne oturun.

    * Ön tekerleğin yolu tutmasını garantilemek başınızı gidona yaklaştırın.

    * Gidonu yukarı çekmeyin.

    * Bedeninizi gevşek tutun. Omuzlarınızdan geçen doğrunun yola dik olmasına özen gösterin.

    * Küçük bir vitese geçin ve pati atmamaya çalışın.

    * Ayaktayken çok hızlı pedal çeviremezsiniz ancak her vuruşta çok daha fazla güç uygulayabilirsiniz.

    * Eğer tırmanışı ayakta yapmaya karar verirseniz büyükçe bir vites kullanın.

    * Selenin tam önünde ayakta durun ve göğüsünüz gidonun hizasında olsun. Dirseklerinizi kırın.

    Ağırlığınızı arkaya verin.

    * Pedalları saat 3 ve 9 pozisyonunda tutun.

    * Eğim ne kadar çoksa ağılığınızı o kadar arkaya vermeniz gerekir. Çok dik inişlerde arka tekerleğin üzerine oturur gibi inmek gerekir.

    * Pozitif düşünün ve kafanızdaki düşüş senaryolarına uygun yerler aramaktan vazgeçin. Unutmayın: Baktığınız yere gidersiniz.

    * Ayna kolda büyük dişliye geçin. Bu zincir üzerindeki geri kuvvetlerini arttıracak ve zincirin engebelerde titreşim sonucu şıngırdamasını engelleyecektir.

    * Yavaşlamak için ön, durmak için arka freni kullanın. Ön freni sert kullanırsanız kendinizi superman gibi havada bulabilirsiniz.

    * Frenleri tekerlekleri neredeyse durduracak -ama asla kilitlemeyecek- bir şekilde kullanın. Eğer kilitlenir ve kızaklamaya başlarsa kontrol edemeyebilirsiniz.

    * Omuzlarınızdan geçen doğru, yol çizgisine dik olsun.

    * Bazı durumlarda seleyi dört- beş santimetre alçaltmak işe yarayabilir.

    * Başlangıçta engelsiz, düz zeminde çalışın.

    * Oturun ve ağırlığınızı biraz öne verin.

    * Küçük bir vitese geçin.

    * Pedala çok güçlü basın ve ağırlığınızı arkaya verin. Bu arada gidonu güçle yukarı çekin.

    * Dizlerinizi dışa açın ve ağılığınızı arkada tutmaya çalışın. Pedal çevirmeye devam edin.

    * Eğer çok fazla geri yüklendiğinizi hissederseniz arka freni hafifçe sıkın. Düz pozisyona döneceksiniz.

    * Bir “wheelie” yapın ve ön tekerleği engelin diğer tarafına indirin.

    * Pedalları hemen saat 3-9 durumuna getirin ve ağırlığınızı öne kaydırın.

    * Arka tekerleğiniz engelin üzerinden geçecektir.

    * Bir “wheelie” yapın ve ayna kol engelin üzerine gelecek şekilde inin.

    * Daha güçlü ayağınız önde (yaklaşık 70 derece) inmelisiniz.

    * Ağırlığınızı öne aktarın ve pedal basın. Çok güçlü çevirmeyin yoksa düşersiniz.

    * Dibini göremediğiniz hiçbir suya girmeyin.

    * Eğer çok fazla engel yoksa suda da hiçbir şey yokmuş gibi sürebilirsiniz.

    * Eğer su çok derinse küçük bir ayna kol dişlisi kullanın.

    * Eğer su gerçekten çok derinse “yarım pedal” (3-9 pozisyonunda çeyrek tur pedal çevirme- Ratcheting) gidin.

    * Jantlar ıslanınca fren gücünüzün büyük bölümünü kaybedersiniz. Tetikte olun!

    * Sudan sonra her iki freninizi de “pompalayarak” kurumalarını sağlayın.

    * Ön tekerleğe mümkün olduğunca az ağırlık verin.

    * Eğer sadece küçük bir birikinti ise tam ortasından gidin ki patika zarar görmesin.

    * Eğer derin ve ıslak ise küçük bir vitesle, oturarak geçin ki arka tekerlek “pati” atmasın.

    * Geçtikten sonra her iki freni pompalayarak çamuru temizleyin.

    * Çamur, bisikletinize pek çok zarar verebilir. Özellikle fren pabuçlarını çok çabuk aşındırır.

    * Ön tekerleğe mümkün olduğunca az ağırlık verin ki gömülüp sizi uçurmasın.

    * “Koyu” çamurdan mümkün olduğunca çabuk geçin. Bu hem saplanıp saplanıp kalmanızı engeller, hem de çamur deryasından çabuk kurtulursunuz.

    * Ağırlığınızı her iki tekerleğe eşit bölün.

    * Eğer öne fazla ağırlık verirseniz ön tekerlek saplanır ve uçarsınız. Eğer arka tekerleğe fazla ağılık verirseniz ön savrulur ve bir çizgi üzerinde gidemezsiniz.

    * Mümkün olduğunca hızlı girin ve hızınızı korumaya çalışın.

    * Kumda mümkün olduğunca yavaş dönün ve ağırlığınızı sağa sola kaydırmayın. Sert dönüşlerden kaçının çünkü ön tekerlek zemini -siz durana ya da düşene kadar- kazıyacaktır.

    * “Pürüzsüz” bir sürüş yapmaya çalışın. Fazla güçlü pedal çevirmek yalnızca arka lastiği zemine gömecektir.

    * SingleTrack, yalnız bir bisikletin geçebileceği genişlikte patika demektir.

    * Patikanın sınırlarına bakmaktansa tam karşıya ve ileri bakın. Böylece daha düz bir çizgide sürebilirsiniz. Yine hatırlatayım: Nereye bakarsanız oraya giderseniz. Ağaca bakarsanız ağaca çarparsınız.

    * Patikanın ortası çoğunlukla aşınmış olacağından tüm dönüşü dış çizgiden yapmaya çalışın.

    * Bol dönemeçli patikalarda seleden 4-5 santimetre kalkarsanız, bisikletinizi bedeninizle yönlendirmeniz kolaylaşır.

    * Eğer bir engeli geçemiyorsanız inin ve yürüyün. Bu bazen en iyi çözümdür.

    - Switchback (Patikanın sonundan geriye dönüş)

    * Çoğunlukla (patika çok dar olmadıkça) standart dönüş teknikleri yeterli olacaktır.

    * Patika çok darsa, içteki ayağınızı yere koymak bisikleti etrafında döndürmek için kolaylık sağlayabilir.

    - Öneri!

    Kırmızı ışıkta ayağı yere koymadan durmak gayet hoş olabilir. (İnanın bana bu harika birşey!)

    * Hafif bir eğim bulun ve bisikleti eğime dik olacak şekilde sürün.

    * Pedalları saat 3-9 pozisyonuna getirin. İçteki ayağınız önde, güç ayağı olarak dursun.

    * Bisikleti “nazikçe” durdurun ve ön tekerleği hafifçe yokuş yukarı çevirin.

    * Frenleri kullanmadan ve bisikleti hareket ettirmeden dengede durmaya çalışın. Eğer dışa doğru düşecek gibiyseniz içteki ayağa güç verin. İçe düşecek gibiyseniz içteki ayağınızın gücünü azaltın.

    * Bunu eğimde yaklaşık 30 saniye yapabilirseniz aynı uygulamayı bu sefer düz bir zeminde deneyin.

    * Başlangıçta birkaç alçak basamakla başlayın. İyi yapmaya başlayınca daha dik basamaklara geçin.

    * Yokuş aşağı sürüş pozisyonu alın, ancak ancak seleden yukarda, ağırlık tamamıyla arkada, kollar ve bacaklar mümkün olduğunca gevşek olsun.

    * Bisikletin yere tam dik olduğundan emin olun ve dümdüz bir çizgide sürün.

    * Eğer gerekiyorsa biraz fren kullanın ama havadayken tekerlekleri kilitlemek istemezsiniz değil mi?

    Çokmu uzundu :)




  • Şuanlık tek önerim trafikde araçları takip ederken aracı ortalayarak değilde ; tekerlek hizasında gidiniz.
  • patikayı bilmiyorsan downhill yapma

    frenlere güvenmiyorsan downhill yapma

    kaskın yoksa downhill yapma

    yanında fazladan 1 kişi yoksa downhill yapma

    mtb ile yarış bisikletine kafa tutma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Er.Ralp -- 28 Mart 2014; 21:16:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Er.Ralp

    patikayı bilmiyorsan downhill yapma

    frenlere güvenmiyorsan downhill yapma

    kaskın yoksa downhill yapma

    yanında fazladan 1 kişi yoksa downhill yapma

    mtb ile yarış bisikletine kafa tutma



    asfaltta tutamaz hocam zaten hafif bi eğimde mtbler pedal çevirirken yol bisikletiyle pedalsız geçiyorsun.




  • Önerilerin için sağol biraz uzun fakat yararlı bilgiler var .Yeni başlayanlar faydalanabilir . Sıfırdan Anlatmışsın resmen.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.