Şimdi Ara

Fiat Marea

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
306
Cevap
6
Favori
72.570
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiat'ın1996 yılında yollara çıkardığı Marea, üretim bandınagirdiği günden bu yana ulaştığı başarılı satış rakamlarıylaFiat'ın kompakt segmentteki kozu oldu.
    1999'da ilk ufak çaplı operasyonunu yaşayan Marea, 2002'ninbaşında bir kez daha makyaja tabi tutuldu. Aradan geçenaltı yılın mirası olarak güncelliğini kaybeden modelson makyajıyla biraz daha gençleşmişe benziyor.
    Makyaj sonrasında sadece 1.6 litrelik motor seçeneğiyleithalatına başlanan Marea'nın 'Liberty' ve 'Exclusive'isimli iki farklı donanım seçeneği bulunuyor. Fiat,Marea'nın önümüzdeki aylardan itibaren Türkiye'de üretilmesiüzerinde de planlar yapıyor.

    Önde fark yok her şey arkada

    Fiat mühendisleri otomobilin ön tasarımının hala güncelve sportif olduğunda birleşmiş olacaklar ki makyaj operasyonunuarka tasarım üzerine yoğunlaştırmışlar. Otomobilin arkatasarımı tamamen yenilenirken, Fiat bünyesindeki birdiğer marka Lancia'nın izlerini hissetmek mümkün. Ancakön tasarımın sportif havası arkada hissedilmiyor. Buda sanki önü ile arkası farklı dünyalarda düşüncesiyaratıyor. Yeterince geniş açılan bagaj kapağının üzerindeotomobilin donanım simgesi 'Exclusive' logosu yerleştirlmiş.Otomobilin 430 litrelik bagajı ise eski model ile aynı.

    İçmekanda ergonomi artmış

    Otomobilin iç mekanında kullanılan malzemenin kalitesi vasatı aşamıyor. Eski modellerde de hissedilen bu özellikmakyaj operasyonu ile değiştirilmemiş. Makyaj operasyonunundaha çok orta konsoldaki ergonomiyi artırma amacıylayapıldığı anlaşılıyor. Orta konsolun en üstünde kapaklımüzik sisteminin yerine Stilo modelindekine benzer birmüzik sistemi kullanılmış. Bu bölümün altına ise havalandırmaızgaraları ve dörtlü flaşör düğmesi yerleştirilmiş.Ortada ise eski modelden de tanıdığımız havalandırmave klima kumandaları yer alıyor. Eski modelde iki parçalıaçılması nedeniyle eleştirilen küllük ve çakmak, makyajınardından tek bir kapak altına toplanarak orta konsolunen altına konumlandırılmış. Marea'nın gösterge tablosunaise hiç dokunulmamış.

    Fiat motorun torku artık daha yüksek

    Makyajlı Marea'da Fiat ailesinin Stilo, Palio ve Doblomodellerinde de görev yapan tanıdık bir motor görevyapıyor. 1596 cc hacmindeki bu motor eski modelde olduğugibi 5750 d/d'de 103 HP güç üretirken, işletim sistemindeyapılan değişiklik sonucunda artık 4000 d/d'de eskisinden1 Nm fazla (145 Nm) tork üretiyor. Torktaki artış otomobilin performansını değiştirmezken,bu değişiklik yakıt tüketimini düşürmüş.
    Marea ile 0'dan 100 km/s hızaysa 11 saniyede ulaştık.Ara hızlanma ölçümlerinde 60-100 km/s hızlanmasını dördüncüviteste 12.5, 90-120 km/s hızlanmasını dördüncü viteste9.5 saniyede tamamladı. Eskisine göre cimri olan araç,testimiz süresince 100 km'de ortalama 8.5 litre kurşunsuzbenzin tüketti. 58 litrelik deposu ile Marea'nın menzili682 km.

    Mareaartık daha olgun

    Yeni Marea'nın en önemli yeniliği bizce yakıt tüketimikonusunda. Daha önce bu nedenle fazlaca eleştirilenotomobil, yeni donanım özellikleriyle artık ailelerinde tercihi olabilir. Eski modelde olduğu gibi başarılıbir yol tutuşa sahip Marea, çok zorlandığında öndenkayabiliyor. İç mekanında vasat plastik malzeme sebebiile eleştiri toplayan otomobil sert süspansiyonu sebebiile konfordan bir nebze ödün veriyor. Eski modeldekikemikli vites geçişleriyse artık daha sorunsuz. Bununsebebi ise araçla birlikte modifiyeye uğrayan şanzıman.Testimiz süresince yeterli bir performans grafiği çizenfren sistemi ısındıktan sonra bile kaydırma yapmamasıile dikkatimizi çekti. 100 km/s hızla giderken yapılanani frende Marea'yı 41 metrede durdurabildik. Bu mesafegüvenlik sınırları içerisinde.



    < Bu konunun sahibi ffatihh23 iken ffatihh23 tarafına aktarılmıştır -- Apr 3 2013 11:07PM >







  • Bu Marea'ların bide sportif olanları vardı. HLX sanırım ama sallıyo da olabilirim. Nasıl onların performansı? Merakımdan soruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsipura

    Bu Marea'ların bide sportif olanları vardı. HLX sanırım ama sallıyo da olabilirim. Nasıl onların performansı? Merakımdan soruyorum.

    onu bılmem de bravo nun hgt leri var.

    aynı motora sahip coupe yi sürdüm dün karda, çok çılgın motor :)

    sesi hele...
  • 1998 model ELX (italyan) tam 5 sene kullandık. Çok konforlu ve çok sevdiğim bir arabaydı. Zaten en uzun kullandığımız arabadır.

    Ahada şundan:



    Mercekli farları ve yarım daire göstergeleri bozmayacaklardı yalnız.
  • 10-13.000 civarı bir araç bakacak olsam hiç düşünmem gözüm kapalı marea alırım.

    Bu araçlar tam bir f/p canavarı fakat yukarıda yazıldığı gibi malesef değeri pek bilinmedi (bknz:fiat stilo)

    Yaklaşık 240-250 km civarı bu arabayı kullanma tecrübem oldu LPG yoktu kullandığım araçta.

    Tek kusuru plastik kalitesi ve yakıtı onun dışında ferahlık-diz mesafesi-motor performansı kardeşlerinden iyi

    @utku

    Arabanızda temiz duruyor maşşallah Allah kaza bela vermeden eskitmeyi nasip etsin.
  • marea daha öncede belirttiğim gibi benim acemilik aracım. şu anda bir akrabamızda ki bize geldiklerinde hala garip hissediyorum kendimi. sürüş keyfi bana göre çok güzel olan, ancak ufak tefek sıkıntıları olan bir araçtı.

    eski bir kullanıcı olarak şunları eklemek isterim. aracın ön camın kenarındaki direkler gereğinden fazla kalındır. dönüşlerde görüşü engeller. hareket etmeden etrafı her zaman net görmek mümkün değildir.

    arka tarafı yüksek olduğundan park ederken acemi arkadaşlar sıkıntı yaşayabilir. aynadan geriyi görenler için sıkıntı olmaz ancak elinizi yan koltuğa atıp arkaya bakarsanız arkanızdaki aracı veya nesneyi seçmekte biraz zorluk yaşıyabilirsiniz.

    far ayar konumunda sıkıntı yaşıyabilirsiniz. eğer farları bilen birine yaptırmazsanız usta karşıdakinin gözünü almayacak şekilde far ayarı yaptığında görüşünüz az olacaktır, aydınlatma net olsun diye ayar yaptığında da karşıdan gelenin gözünü alacaktır. yani herkes bu arabanın far ayarını yapamaz. bilen birine danışmak gerekir.

    bakımları iyi yapılmamış marea, palio vb fiat araçlarında kaloriferden şoför tarafı altına gelen bir nemlenme durumu vardır. pedalların altından itibaren şoför koltuğuna kadar nem durumu gitmez. birçok kişi de denk geldim ancak kronik bir arıza mı bilemiyorum.

    şimdilik söyleyeceklerim bu kadar. fotoğraflar ve inceleme için teşekkür ederim. yine maziye küçük bir yolculuk yaptım.




  • Bizim bir zamanlar marea kulübümüz vardı hey gidi günler hey!
    7 sene kullandım mareamı...
    Yol tutuş,viraj alma kabiliyeti ve hız olarak megane 3 ümden daha iyi.Kemikli,taş gibi arabadır.
    Gerçek değerini bulamayan TR de harcanan bir modeldi...Fiatin en iyi arabasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    1998 model ELX (italyan) tam 5 sene kullandık. Çok konforlu ve çok sevdiğim bir arabaydı. Zaten en uzun kullandığımız arabadır.

    Ahada şundan:

    Mercekli farları ve yarım daire göstergeleri bozmayacaklardı yalnız.

    Mercekli farlar Exclusive donanımlısında mevcut.

    Göstergeler konusunda katılıyorum.

    Ben makyajsız kasanın arka görüntüsünün de daha hoş olduğunu düşünüyorum. Bagaj kapağının bombeli hatları, üzerindeki hatlar ve stoplar makyajsız kasada daha güzel.

    Kesinlikle. Masrafsız makyaj için yapmışlar sanırım.

    Bkz. Lancia Lybra





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: dozi17

    Bizim bir zamanlar marea kulübümüz vardı hey gidi günler hey!
    7 sene kullandım mareamı...
    Yol tutuş,viraj alma kabiliyeti ve hız olarak megane 3 ümden daha iyi.Kemikli,taş gibi arabadır.
    Gerçek değerini bulamayan TR de harcanan bir modeldi...Fiatin en iyi arabasıdır.

    İkinci araç olarak Marea almadığın sürece rahat edemeyeceksin bence.





  • Ben Marea'ya Marea demem 2.0 HLX olmadıkça
  • marea güzel arabadır. dediğiniz gibi o paralara tek geçilir.
  • ahanda buda ben ve hiç haz etmediğim aracım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota SUPRA -- 26 Ocak 2012; 4:38:48 >


















  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota SUPRA -- 26 Ocak 2012; 4:41:16 >




  • @utku

    ilk aracın mı bu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: O403

    @utku

    ilk aracın mı bu?

    3.

    Özgüvenine hayran kaldım bu arada.

    ekleme: bir de şu fotoğrafları simage yaparsan iyi olur.

    diğerleri neydi sanırım birisi megane dı niye bu kadar çok seviyorsun fiat ı sen ya
  • Kazasız belasız kullanman dileğiyle.Fiatın Tempradan sonra en sevdiğim klasik sayılabilecek aracı...
  • Güzel ve temiz bir araba güle güle binin.

    Bana göre tek eksiği mercekli far
    merceksiz standart farlar iyi göstermiyor

    http://forum.donanimhaber.com/m_38510898/tm.htm
    Eski aracıma uygulamıştım hem görüntü güzelleşti hemde aydınlatma
    tavsiye ederim
  • Hacı o teyp olmamış öyle, sana teyp çerçevesi satayım
  • Aracına aşık mı oldun?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.